Duurt niet lang..quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:05 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Voorlopig even geen sneeuw meer..
Ow jawel. Rond 4 uur komt er nog wat (lichte) sneeuw.quote:
Tot zondag sowieso... dan vermoedelijk nieuwe sneeuwkansen... en is de onzekerheid wat groter hoe het de week daarna wordt.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:03 schreef Karelnoord het volgende:
Het sneeuwt is een keer in het westen en gelijk pafboem filerecord. Schrijnend hoor.
Hoe zit het trouwens met de nieuwe pluim? blijft het koud?
Die is hier gewoon hoor met 1 mm sneeuw en een beetje wolken.quote:
De straten worden er niet wit genoeg vanquote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:28 schreef corkydiggles het volgende:
blijft hier nog aardig door sneeuwen. (enschede)
Pessimistquote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:28 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Die heeft morgen weer tijd en donderdag en vrijdag denk ik
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:00 schreef Qwea het volgende:
[..]
Waarom de neuk krijgt den helder niks!
Jij woont heel dicht bij mijn ouderlijk huis ( dit Enschede toch ?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:55 schreef corkydiggles het volgende:
panorama bij mij voor de deur. sneeuwt redelijk hier. over buurman mag zo nog een keer schuiven:)
[ afbeelding ]
klopt twekkelerveld:)quote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:01 schreef Momo... het volgende:
[..]
Jij woont heel dicht bij mijn ouderlijk huis ( dit Enschede toch ?)
Jup, Bleiswijk sneeuwt het ook alweer een half uurquote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:59 schreef DoofenSchmirz het volgende:
In Delft is het weer begonnen en Zoetermeer ook.
Hier 19 and counting.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:07 schreef nattermann het volgende:
Hier in Geleen ook sneeuw. Ligt ook pas 1 cm ofzo
Hier toch al gauw een centimeter of 0quote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:07 schreef nattermann het volgende:
Hier in Geleen ook sneeuw. Ligt ook pas 1 cm ofzo
Ja leuk door die drek moet ik straks weer naar huis....quote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:09 schreef nattermann het volgende:
[..]
Kijk, dat begint ergens op te lijken.
Ik doe mee met verdrietig zijn...quote:
Inmiddels wel weer witquote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:29 schreef Frutsel het volgende:
[..]
De straten worden er niet wit genoeg van
quote:dinsdag 22 januari tot en met dinsdag 29 januari
50% kans op overgang naar minder koud weer. 50% kans op aanhoudend koud winters weer.
Gelukkig nietquote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:12 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Gelukkig wel, helaas het oosten niet
Gister was het nog 40/60 in favor of koud weer.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:20 schreef Lemans24 het volgende:
In Utrecht trouwens een centimeter of drie tot vier en nog volop vallende vlokken.
![]()
Dus geniet van het weekje winter, winterfreaks!
[..]
Normaal maakt het me niks uit maar ik moet morgen vanaf Overijssel naar Fryslan met de trein dus ja... hopelijk snap je mijn zorgenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:24 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Gelukkig niet
Al had er wel iets meer morgen vallen in de regio Dedemsvaart en de dorpjes daaromheen enzo... veel meer...
Noorden ligt weinig dus verwacht ik weinig problemenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:28 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Normaal maakt het me niks uit maar ik moet morgen vanaf Overijssel naar Fryslan met de trein dus ja... hopelijk snap je mijn zorgen
Daag me niet uit, jong...quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:24 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Gelukkig niet
Al had er wel iets meer morgen vallen in de regio Dedemsvaart en de dorpjes daaromheen enzo... veel meer...
Jou zo kennende moet dit gaan lukkenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:32 schreef wolfrolf het volgende:
Met alle winden die ik laat vandaag voorspel ik een immens gat in de ozonlaag en een hete winter!!!
I hope so.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:29 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Noorden ligt weinig dus verwacht ik weinig problemen
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:34 schreef minthy het volgende:
OT: het is hier net weer begonnen met sneeuwen... GVD Fruts!!
De winden van wolfje niet, die zijn allesbehalve natuurlijk te noemen... Er gaat wel eens een gasalarm af op de Maasvlakte, zijn schuldquote:
Chemiepack wolfjequote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:43 schreef minthy het volgende:
[..]
De winden van wolfje niet, die zijn allesbehalve natuurlijk te noemen... Er gaat wel eens een gasalarm af op de Maasvlakte, zijn schuld
Jup. Ernstig gewoon, als ik zijn verhalen moet gelovenquote:
Denk dat er dan aan zijn volgende note 'een luchtje' zitquote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:46 schreef minthy het volgende:
[..]
Jup. Ernstig gewoon, als ik zijn verhalen moet geloven
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:49 schreef INViCTuS het volgende:
Voorlopig sneeuwt het hier in de Achterhoek nog wel even door. Zijn tenminste niet meer van die mini vlokjes. Net de boerenkool van het land gehaald, die ligt 18:00uur op m'n bord. Verser kan je het bijna nie hebben
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:49 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Denk dat er dan aan zijn volgende note 'een luchtje' zit
Oei, daar liet ik weer een flinke knaller vliegenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:49 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Denk dat er dan aan zijn volgende note 'een luchtje' zit
Henkquote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:06 schreef henkde_j het volgende:
Hier in de tuin is de eerste dode door de kou al gevallen
[ afbeelding ]
RIP aan de nabestaanden
Het was zo'n koele kikkerquote:
Awww sieluggg!quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:06 schreef henkde_j het volgende:
[ afbeelding ]
RIP aan de nabestaanden
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:06 schreef henkde_j het volgende:
[ afbeelding ]
RIP aan de nabestaanden
Of diep in de vijver. Ik vermoed dat hij het zat was en uit het wak geklommen is en vervolgens is vastgevroren.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:20 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]normaal zitten die al lang in de tuin toch, dit was zeker zo'n jackass pad die stoer aan het doen was voor zn vriendjes.
Even een minuutje in de magnetronquote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:20 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Of diep in de vijver. Ik vermoed dat hij het zat was en uit het wak geklommen is en vervolgens is vastgevroren.
Misschien kan ik hem nog ontdooien
Dan was hij wel rijkelijk laat.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:24 schreef alors het volgende:
[..]
Even een minuutje in de magnetron![]()
Meestal zoeken ze volgens mij een droog plekje om te overwinteren.
Weet je wel zeker dattie dood is?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:24 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Dan was hij wel rijkelijk laat.
Faalkikker
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.know'm sayin?
word? word.
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:28 schreef alors het volgende:
[..]
Weet je wel zeker dattie dood is?Jup, zit helemaal vol met ijsbloemenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
Toch nog bloemen op zijn uitvaart.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:33 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Jup, zit helemaal vol met ijsbloemen
Misschien kikkert hij daar van opquote:
De anderen zeiden nog tegen 'm, het vriest, dus opgepad.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:45 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Misschien kikkert hij daar van op
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:50 schreef MaLo het volgende:
In Oldenzaal ligt een cm of 5. Wegen zijn nauwelijks begaanbaar.
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:33 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Jup, zit helemaal vol met ijsbloemen
Hij heeft gelijk hoor... Hier in Hengelo is bijna nergens gestrooid, bussen kwamen niet en alles stond vast.quote:
Man, dit land is zo plat als een dubbeltje en men klaagt dat wegen onbegaanbaar zijn bij een dun laagje sneeuw. Voor fietsers is dat waar. Maar met de auto kan er prima gereden worden in de sneeuw, mits uitgerust met de juiste banden...quote:Op dinsdag 15 januari 2013 18:01 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Hij heeft gelijk hoor... Hier in Hengelo is bijna nergens gestrooid, bussen kwamen niet en alles stond vast.
1. MaLo zegt nergens dat zij alleen automobilisten bedoelt.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 18:03 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Man, dit land is zo plat als een dubbeltje en men klaagt dat wegen onbegaanbaar zijn bij een dun laagje sneeuw. Voor fietsers is dat waar. Maar met de auto kan er prima gereden worden in de sneeuw, mits uitgerust met de juiste banden...
Ja echtquote:
Druk ook inderdaadquote:Op dinsdag 15 januari 2013 18:05 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
1. MaLo zegt nergens dat zij alleen automobilisten bedoelt.
2. Twente, en met name Oldenzaal en omgeving, is best heuvelachtig.
3. Onbegaanbaar kan ook betekenen dat het zo druk is dat er geen doorkomen aan is.
En niet laten vallen...quote:
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 18:10 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
En niet laten vallen...
Want dan kun je gaan puzzelen
Hoorde het op de radio. Tofquote:Op dinsdag 15 januari 2013 18:25 schreef andreas612 het volgende:
Zojuist meegedaan met sneeuwbalgevecht van 500 man in Breda
Ik hou hem in de gatenquote:
Ja, dikke kans dat ie het weer gaat doenquote:
Ziet er tof uit op de video!quote:Op dinsdag 15 januari 2013 18:25 schreef andreas612 het volgende:
Zojuist meegedaan met sneeuwbalgevecht van 500 man in Breda
Precies, laat Friesland maar mooi sneeuwvrij blijven. Alles voor de Elfstedentochtquote:Op dinsdag 15 januari 2013 18:57 schreef michiel_merk het volgende:
Hier in Drachten is niks gevallen , wel hebben we straks mooi zwart schaatsijs
Ontzettend mooi strak zwart ijs in het Noorden ja.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 18:57 schreef michiel_merk het volgende:
Hier in Drachten is niks gevallen , wel hebben we straks mooi zwart schaatsijs
Ja de naam is jammer, maar mooi dat het ook zo kan.quote:
Nanofolie tegen mobiele straling NOS? groenland is gesmolten NOS?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 18:04 schreef gebrokenglas het volgende:
Die vraag van de dame van NOS: 'Die files, hoe kon dit nou gebeuren?'.
Heb 7 gemetenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:50 schreef MaLo het volgende:
In Oldenzaal ligt een cm of 5. Wegen zijn nauwelijks begaanbaar.
Lekker thuis nu
De sneeuw lijkt dan ook niet het probleemquote:Op dinsdag 15 januari 2013 19:19 schreef zoem het volgende:
Fotootje gevonden van vandaag:
[ afbeelding ]
Dan doe je iets niet goed
bwehe.. da's wel n topic waard.. haha als t luktquote:
Komaan Straatcommando, ff doorzetten..het is zo weer Lente..quote:Op dinsdag 15 januari 2013 19:55 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik word echt heel chagrijnig van die miezersneeuw die hier naar beneden waait. Alsof je bestrooit word met duizenden ijssnippertjes.
Heuj ik kan sneeuw handelen, deze crap ookquote:Op dinsdag 15 januari 2013 20:06 schreef ZaZoe het volgende:
[..]
Komaan Straatcommando, ff doorzetten..het is zo weer Lente..
sssttt... lente is nog even verboden woord (voor mij). Eerst genieten van de winter die eindelijk begonnen isquote:Op dinsdag 15 januari 2013 20:06 schreef ZaZoe het volgende:
[..]
Komaan Straatcommando, ff doorzetten..het is zo weer Lente..
LENTE LENTE LENTE LENTE LENTEquote:Op dinsdag 15 januari 2013 20:09 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
sssttt... lente is nog even verboden woord (voor mij). Eerst genieten van de winter die eindelijk begonnen is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het mag van mij nu wel stoppenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 20:29 schreef Crazy-M het volgende:
Correctie, komt weer met bakken uit de lucht in Tilburg. Mooi laagje op de auto, hoef ik morgen niet te krabben.
ik wil al een uur de stoep doenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 20:45 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Het mag van mij nu wel stoppenLigt genoeg
Zou ik niet te hard zeggen, kan goed nog vast gaan vriezen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 20:29 schreef Crazy-M het volgende:
Correctie, komt weer met bakken uit de lucht in Tilburg. Mooi laagje op de auto, hoef ik morgen niet te krabben.
Dan moet je wel gaan strooien. Anders krijg je een ijsbaan.quote:
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 20:15 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
LENTE LENTE LENTE LENTE LENTEVoor deze ene keer vergeef ik je het geroep om lente, broSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
Dat maakt geenstijl ervan.. fucking pauperomroep, zieken om alles.quote:
De binnenkant ook?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 19:38 schreef zoem het volgende:
[..]
Dat plaatje heb ik al 3x voorbij zien komen vandaag
Omg Giet it oan?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:35 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Top, zit een hele lange vorstperiode aan te komen zo.
Ohh dat zou ook al leuk zijnquote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:38 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Nee, maar De Noorderrondrit gaat (eindelijk) wel komen gok ik. Moet die GFS Run wel uitkomen.
Die is er al toch?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:50 schreef YazooW het volgende:
Zometeen rond 10 uur komt de EC pluim, dan weten we wat meer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
sneeuwt nog steeds. Morgen maar de auto uitgraven denk. Dacht dat het droog zou worden vanavondquote:Op dinsdag 15 januari 2013 20:51 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Dan moet je wel gaan strooien. Anders krijg je een ijsbaan.
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:53 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Die is er al toch?Ik pak hem altijd op weerplaza, die is ook 15 dagen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ziet er best goed uit.
Vind het nog erg onzeker, teveel rond de nul graden, meestal is dat geen goed teken.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:06 schreef Jor_Dii het volgende:
Pluim is goed inderdaad, ik denk wel een kleine dooiaanval zondag/maandag, maar in het gunstigste geval gaat dat juist voor extra sneeuw zorgen (+1/2 graden). Daarna weer de kou in
Op langere termijn ga je ze niet heel veel beter krijgen dan dit. Vaak trekt de pluim dan ook richting het meerjarig gemiddelde.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:12 schreef ZaZoe het volgende:
[..]
Vind het nog erg onzeker, teveel rond de nul graden, meestal is dat geen goed teken.
Hoge groene lijntjes gaan toch meer naar beneden dan gister.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:56 schreef YazooW het volgende:
[..]
Ik pak hem altijd op weerplaza, die is ook 15 dagen.
[ afbeelding ]
Ziet er best goed uit.
Als ik het zo zie is het op een aantal plaatsen zeker nog bewolkt. Zal dus eerder te maken hebben met het vorderen van de avond of een draaiende windquote:Op dinsdag 15 januari 2013 23:43 schreef Againzender het volgende:
Temperaturen knallen hard omlaag nu in het noorden. Opklaringen?
zout is op na gisterenquote:Op woensdag 16 januari 2013 06:29 schreef lezzer het volgende:
En onze altijd gestrooide straat is niet gestrooid
Auto gaf het wat warmer aan, rond de -8quote:
quote:Op woensdag 16 januari 2013 09:10 schreef GekkePoes het volgende:
Is het bij iedereen kouder aan het worden ? het was hier rond 7:00 tegen de -7oC en nu is het -8,8oC
quote:Het koudste moment van de dag ligt vaak net na zonsopgang. De temperatuur kan dus zelfs nog iets verder dalen de komende uren, liet Weeronline weten.
quote:Mogelijk koudegolf door aanhoudende vorst
Het blijft in elk geval tot en met komend weekeinde stevig vriezen. Nederland is daarbij mogelijk op weg naar een officiële koudegolf, zo meldde Meteo Consult woensdag.
Voor een koudegolf moet het in De Bilt ten minste vijf dagen op rij vriezen met daarbij op in ieder geval drie dagen minimumtemperaturen onder de min 10 graden Celsius. Dat zou vrijdag het geval kunnen zijn.
In de nacht van dinsdag op woensdag heeft het zeer streng gevroren met temperaturen tot onder de min 15 graden. Komende nacht wordt het nog kouder en dan kan het op veel plaatsen streng tot zeer streng gaan vriezen, verwacht het weerbureau.
Meteo Consult zegt dat het onzeker is in hoeverre de vorst na het weekeinde aanhoudt. Mogelijk poogt zachter weer ons land binnen te komen, „maar dat ziet er nu nog niet echt overtuigend uit”, vertelt een woordvoerder. Bovendien blijft het dan waarschijnlijk kouder dan voor de tijd van het jaar gebruikelijk is
Nee, het is zelfs al -20 op sommige plekken in midden Nederland.quote:
Wauw. Kans dat de Grote rivieren deels dichtvriezen daar? Of zou dat een onmogelijke opgave zijn?quote:Op woensdag 16 januari 2013 09:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee, het is zelfs al -20 op sommige plekken in midden Nederland.
Komende nacht nog kouder denk ikquote:Op woensdag 16 januari 2013 09:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee, het is zelfs al -20 op sommige plekken in midden Nederland.
Holy shitquote:Op woensdag 16 januari 2013 09:32 schreef Karelnoord het volgende:
[ afbeelding ]
Voor een keer blij dat ik in het Noorden des lands woon.
Je bent al eraan gewendquote:Op woensdag 16 januari 2013 09:35 schreef JDude het volgende:
-17,4? Wat een onzin. Het waait niet/nauwelijks en voelt daardoor eigenlijk helemaal niet koud buiten.
-21quote:Op woensdag 16 januari 2013 09:32 schreef Karelnoord het volgende:
[ afbeelding ]
Voor een keer blij dat ik in het Noorden des lands woon.
Gevoelstemperatuur he....quote:
twitter:weermanreinier twitterde op woensdag 16-01-2013 om 09:45:02Op basis van nieuwe pluim kun je er gerust vanuit gaan, dat winter ook hele volgende week aanhoudt. reageer retweet
welke nieuwe pluim?quote:Op woensdag 16 januari 2013 09:57 schreef Jor_Dii het volgende:
twitter:weermanreinier twitterde op woensdag 16-01-2013 om 09:45:02Op basis van nieuwe pluim kun je er gerust vanuit gaan, dat winter ook hele volgende week aanhoudt. reageer retweet
Werkt hier niequote:
Langs de oostgrens nieuwe buitjes... misschien nog wat vlokjes straksquote:Op woensdag 16 januari 2013 10:08 schreef MaLo het volgende:
Het voelt helemaal niet zo heel koud buiten
Viel me hard mee.
Mijn voeten gingen zelfs zweten in mijn sneeuwlaarzen, zo warm hadden ze het
De vocht is uit de lucht getrokken door de vorst.quote:Op woensdag 16 januari 2013 10:08 schreef MaLo het volgende:
Het voelt helemaal niet zo heel koud buiten
Viel me hard mee.
Mijn voeten gingen zelfs zweten in mijn sneeuwlaarzen, zo warm hadden ze het
Het lost allemaal een beetje op zo te zien...quote:Op woensdag 16 januari 2013 10:12 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Langs de oostgrens nieuwe buitjes... misschien nog wat vlokjes straks
quote:Op woensdag 16 januari 2013 10:57 schreef INViCTuS het volgende:
De straalstroom is vrij zuidelijk op het moment dus alle neerslag valt daar en dat resulteerde ook in 1 tot 2 meter sneeuw in de pyreneeen...
[ afbeelding ]
Er lag daar, wat ik las, vrijwel geen sneeuw dus konden ze nauwelijks skien en nu ligt er dus een overvloed met op veel plekken een ongekend hoog lawinegevaar en ingeschaald op 5 van 5. Meteo France: Alle bergwegen in rondom Pyreneeën centraal en occidentales zijn gesloten en er wordt gewaarschuwd voor enorme natte sneeuwlawines die alles op hun weg kunnen en zullen slopen. ?Natuurlijk zijn hier ook alle skigebieden gesloten.quote:
Paar plekken in NL wel nu. Al is het nipt.quote:Op woensdag 16 januari 2013 10:14 schreef Qwea het volgende:
-1,8 hier. Ik mag hopen dat het niet boven 0 komt.
Dat heb ik vorig jaar gedaan toen het -20 wasquote:
Ik heb mijn bericht enigszins aangepast en wat er nu gevallen is dat valt daar ook wel onder de categorie extreem...quote:Op woensdag 16 januari 2013 11:50 schreef Againzender het volgende:
Zo ook maar eens naar school om de twee oudste jongens op te halen. Zal wel een gekkenhuis zijn met die sneeuw, kinderen zijn helemaal door het dolle
Wat betreft die sneeuw in het zuiden van Frankrijk:in de bergen zijn ze wel wat gewend, maar in de laagte bij de kust is het wat anders. Ooit eens in Montpellier geweest toen er een laagje sneeuw viel (<1cm) : totale chaos! Dan valt het hier nog mee
ja, klopt, dit is wel erg veel inderdaadquote:Op woensdag 16 januari 2013 11:51 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik heb mijn bericht enigszins aangepast en wat er nu gevallen is dat valt daar ook wel onder de categorie extreem...
quote:Op woensdag 16 januari 2013 11:21 schreef INViCTuS het volgende:
Historische sneeuwval in de Pyreneeen sluit liften en wegen
Dus je wilt gewoon sneeuwruimen.....quote:Op woensdag 16 januari 2013 11:46 schreef lezzer het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de sneeuwverwachting voor het zuid-oosten?
M.a.w., kan ik gaan sneeuwruimen of niet?
De term 'global warming' of 'broeikaseffect' is in deze context een beetje misleidend. Hoewel er een toename in gemiddelde temperatuur waar te nemen is, zorgt het effect er ook voor dat de extremen toenemen. Daardoor kan het zowel warmer als kouder dan normaal zijn.quote:Op woensdag 16 januari 2013 11:56 schreef Gitank2 het volgende:
Zou dit een effect van de global warming zijn?
Jup, dat bedoel ik inderdaad.quote:Op woensdag 16 januari 2013 12:09 schreef zoem het volgende:
[..]
De term 'global warming' of 'broeikaseffect' is in deze context een beetje misleidend. Hoewel er een toename in gemiddelde temperatuur waar te nemen is, zorgt het effect er ook voor dat de extremen toenemen. Daardoor kan het zowel warmer als kouder dan normaal zijn.
Het was meer of ik het voor de kat z'n viool ging doen, net als gisterenquote:Op woensdag 16 januari 2013 11:59 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Dus je wilt gewoon sneeuwruimen.....
dan kom maar ff naar Venlo... Er ligt ruwweg 6 cm
Idd dat laagje van gisteren stelde niks voor.quote:Op woensdag 16 januari 2013 12:34 schreef lezzer het volgende:
[..]
Het was meer of ik het voor de kat z'n viool ging doen, net als gisteren![]()
Maar goed, intussen geschoven en gestrooid.
Nadeel van achter op je eigen erf kunnen parkeren is dat je er bij sneeuw ook niet meer af komt als je dat niet tijdig opruimt
Kan ook zijn omdat het strooisel van gisteren z'n werkquote:edit: Gaddoeme, rijdt er een strooiwagen voorbij hier. En dat betekent hier meestal neerslag op komst.![]()
Dat dusquote:Op woensdag 16 januari 2013 15:22 schreef Xenorium het volgende:
Ik stel liever de vraag, wanneer wordt het lente? Dit weertype was leuk voor de kerst, maar van mij mag in februari de lente wel beginnen.
Je zult waarschijnlijk uitsneeuwende mist zien. Poolsneeuw komt pas voor bij temperaturen lager dan -12.quote:Op woensdag 16 januari 2013 15:31 schreef GekkePoes het volgende:
Poolsneeuw hier. van die hele fijne splintertjes die overal tussendwarrelen.
Het gaat ook weer kouder worden. als 15:00 het warmste uur van de dag is toch?
Het is meer een direct gevolg van de ligging van de stormtracks/jet. Hoe dit in de toekomst uit gaat zien bij een veranderd klimaat is nog onzeker. De meeste modellen laten een vermindering zien van eht aantal blokkades, wat betekent dat de kans op langdurig koud/warm weer minder wordt. Maar zoals gezegd, er zijn nog veel onduidelijkheden hierover.quote:Op woensdag 16 januari 2013 11:56 schreef Gitank2 het volgende:
Zou dit een effect van de global warming zijn?
Dat we nu elke winter een langere periode kou hebben door een minder sterke poolwervel (kleiner verschil tussen de temperaturen in het noorden en de warmte van het zuiden?)
In elk geval op naar winter 5 op rij met hier in Brabant een sneeuwdek dat een week of langer blijft liggen!
Zo, dat ligt er mooi bij!quote:Op woensdag 16 januari 2013 16:18 schreef YazooW het volgende:
Piet heeft zijn webcam weer aangezet![]()
http://www.pietsweer.nl/piets-webcam/
Tijd om da ding aan te zetten dus...of ga je serieus de hele avond in 9 graden zitten?quote:Op woensdag 16 januari 2013 16:43 schreef Lemans24 het volgende:
Volgens mij is het echt koud buiten.
Ik fiets net naar huis, duurde ongeveer 40 minuten. Kom ik binnen en denk: "tjonge lekker warm hier!". Kijk ik vervolgens op de thermostaat, is het 9 graden...
quote:Op woensdag 16 januari 2013 16:18 schreef Felagund het volgende:
[..]
Het is meer een direct gevolg van de ligging van de stormtracks/jet. Hoe dit in de toekomst uit gaat zien bij een veranderd klimaat is nog onzeker. De meeste modellen laten een vermindering zien van eht aantal blokkades, wat betekent dat de kans op langdurig koud/warm weer minder wordt. Maar zoals gezegd, er zijn nog veel onduidelijkheden hierover.
Wat een naar leven moet je hebben dat je jezelf een hele avond in 9 graden laat zitten.quote:Op woensdag 16 januari 2013 16:43 schreef Lemans24 het volgende:
Volgens mij is het echt koud buiten.
Ik fiets net naar huis, duurde ongeveer 40 minuten. Kom ik binnen en denk: "tjonge lekker warm hier!". Kijk ik vervolgens op de thermostaat, is het 9 graden...
Na koken en TV, computer aan, zal dal wel 11 worden, denk ik.quote:Op woensdag 16 januari 2013 16:52 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Tijd om da ding aan te zetten dus...of ga je serieus de hele avond in 9 graden zitten?
Ik was dagen lang in een huis waar het 20-21 graden was, ik ging letterlijk kapot! M'n huid vindt het helemaal niet leuk meer, die temperatuur en een CV.quote:Op woensdag 16 januari 2013 16:56 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Wat een naar leven moet je hebben dat je jezelf een hele avond in 9 graden laat zitten.
Hier lekker de kamers op 23 graden!Lekker warm binnen en lekker koud buiten. Heerlijk!
Sorry.quote:
Nogmaals: het gaat niet om het bezuinigen. Het gaat om een aantal dingetjes die ik wil testen, waar ik al jaren aan zit te denken. En deze winter doe ik het maar eens. Valt me heel erg mee, tot nu toe.quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:23 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Met dit weer bezuinigen op warmte.
Wat een armoe.
hier in stapjes de afgelopen jaren van 21 naar 19 graden gegaan. Vind het nu op kantoor niet te harden, daar is het soms dik 24 gradenquote:Op woensdag 16 januari 2013 17:21 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik was dagen lang in een huis waar het 20-21 graden was, ik ging letterlijk kapot! M'n huid vindt het helemaal niet leuk meer, die temperatuur en een CV.
Het doel is het experiment hè, de gevolgen daarvan, daar het gaat het nu even om. Of mijn leven wel of niet leuk is, op dit moment, heeft daar niks mee te maken. Alles voor dit (inmiddels voor mij erg interessante) experiment.
Ik zag -20 langskomen op Twitter, hoop dat dit schromelijk overdreven isquote:Op woensdag 16 januari 2013 17:31 schreef Lemans24 het volgende:
De temperatuur buiten daalt nu wel heel snel. Weer strenge vorst dus vannacht!
in de zomer heeft het weinig zin daarop te bezuinigenquote:Op woensdag 16 januari 2013 17:23 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Met dit weer bezuinigen op warmte.
Wat een armoe.
aan de grond, boven sneeuw, moet kunnen.quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:44 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik zag -20 langskomen op Twitter, hoop dat dit schromelijk overdreven is
Warmte-koude opslag! Heb ik alleen geen mogelijkheid toe, in een huurhuis.quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:44 schreef Againzender het volgende:
[..]
in de zomer heeft het weinig zin daarop te bezuinigen
Nope.quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:44 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik zag -20 langskomen op Twitter, hoop dat dit schromelijk overdreven is
Dat dacht ik, vandaar dequote:Op woensdag 16 januari 2013 17:26 schreef Felagund het volgende:
[..]
Sorry.
Heeft raakvlakken wat ik tijdens mijn masterproject heb gedaan.
daar gaat nog wel wat bij komenquote:
En nu al -8,1!quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:48 schreef Nwana-Zeist het volgende:
Hier binnen een half uur van -6 naar -7,5 gegaan. Gaat denk ik inderdaad een erg koude nacht worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |