abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121587707
Waar kan je exact iemand (anoniem) aangeven omdat hij/zij zwart werkt?

Iemand die (helaas) dicht bij mij staat door familie/gezin profiteert er lekker op los.

Ik moet diegene sowieso niet, dus komt mij mooi uit :p Maar deze persoon werkt parttime in loondienst en werkt aardig wat uurtjes zwart onder de naam van het bedrijf van diens moeder. Diens moeder wilt de persoon niet in dienst nemen, omdat dit voor een werkgever vrij duur is etc.

Daarnaast heeft die persoon ook nog een uitkering, deze vervalt wel binnekort, maar daar heeft diegene aardig wat maandjes nog van mee kunnen profiteren.

De rest in de familie studeert hard en werkt hard voor alles en bij diegene komt alles maar aanwaaien en doet die persoon dit soort dingen. Word maar eens tijd dat diegene hier eens op gepakt wordt en maar eens echt moet gaan werken voor geld zoals het hoort.

Maar als ik die persoon aangeef, wat heeft dat dan eventueel voor gevolgen voor diens moeder?
pi_121587732
'40-'45
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:31:57 #3
180174 Diemux
People vs Me
pi_121587797
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:29 schreef sanneyentl het volgende:

Iemand die (helaas) dicht bij mij staat door familie/gezin profiteert er lekker op los.

Ik moet diegene sowieso niet, dus komt mij mooi uit :p Maar deze persoon werkt parttime in loondienst en werkt aardig wat uurtjes zwart onder de naam van het bedrijf van diens moeder. Diens moeder wilt de persoon niet in dienst nemen, omdat dit voor een werkgever vrij duur is etc.

Daarnaast heeft die persoon ook nog een uitkering, deze vervalt wel binnekort, maar daar heeft diegene aardig wat maandjes nog van mee kunnen profiteren.

De rest in de familie studeert hard en werkt hard voor alles en bij diegene komt alles maar aanwaaien en doet die persoon dit soort dingen. Word maar eens tijd dat diegene hier eens op gepakt wordt en maar eens echt moet gaan werken voor geld zoals het hoort.

Maar als ik die persoon aangeef, wat heeft dat dan eventueel voor gevolgen voor diens moeder?
Als ze het kunnen bewijzen dan zal mevrouw ook een boete opgelegd krijgen.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:32:43 #4
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_121587822
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:30 schreef djedz het volgende:
'40-'45
gelul. ik denk dat TS de situatie duidelijk genoeg gemaakt heeft.
iemand die keihard gaat zitten bijverdienen naast z'n uitkering verdient het volledig om aangegeven te worden.

Bij de FIOD TS
aangeven bij de FIOD
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:33:29 #5
256666 leeell
I know you're lonely
pi_121587846
flinke NSB-streek, maar aangezien meneer een uitkering geniet is het volledig terecht.
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:34:17 #6
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_121587882
NSB-er idd. In 40-45 gaven ze ook mensen aan vanwege jaloezie en wat centen. Al zou iemand de boel oplichten ik wil geen snitch zijn.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:34:44 #7
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_121587891
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:34 schreef controlaltdelete het volgende:
NSB-er idd. In 40-45 gaven ze ook mensen vanwege jaloezie en wat centen. Al zou iemand de boel oplichten ik wil geen snitch zijn.
Heb jij uberhaupt wel kennis van de tweede wereldoorlog?
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:36:15 #8
189978 controlaltdelete
pi_121587949
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:34 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Heb jij uberhaupt wel kennis van de tweede wereldoorlog?
Jup. Het is überhaupt trouwens ;)
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:37:07 #9
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:38:19 #10
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_121588033
Vieze kut hippies hier, die knakker loopt gewoon van de belastingcenten van jullie werkende ouders feest te vieren hoor :')

Aangeven kan ook via de website van het UWV dacht ik
Dum de dum
pi_121588094
Het 'NSB'/40-45-geneuzel mag vanaf hier wel achterwege blijven. Voegt niets toe aan het topic en is simpelweg off topic.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_121588108
quote:

belastingdienst, leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker.

en goed zo dat je ze verlinkt, meer klaplopers zouden moeten worden aangegeven, ondanks wat sommige crimi's in dit topic zeggen.
pi_121588139
Dan maar een nsb-er..

Iedereen bij 'ons' studeert en moet veel werken voor eigen centen (zoals het hoort overigens), en die persoon ligt languit op de bank, werkt af en toe wit en de rest zwart en krijgt ook nog eens uitkering.

En het erge is nog dat moeders alles regelt. Baan, het zwart werken en de uitkering. Diegene hoeft dus eigen vrij weinig te doen.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:43:55 #14
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_121588265
http://www.uwv.nl/particu(...)en_fraude/index.aspx

Anonieme brief met namen is genoeg blijkbaar.
Dum de dum
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:47:22 #15
189978 controlaltdelete
pi_121588395
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:40 schreef sanneyentl het volgende:
Dan maar een nsb-er..

Iedereen bij 'ons' studeert en moet veel werken voor eigen centen (zoals het hoort overigens), en die persoon ligt languit op de bank, werkt af en toe wit en de rest zwart en krijgt ook nog eens uitkering.

En het erge is nog dat moeders alles regelt. Baan, het zwart werken en de uitkering. Diegene hoeft dus eigen vrij weinig te doen.
Doe wat je moet doen maar ik zou het nooit kunnen, beetje anoniem iemand aangeven. Waarom durf je er niet voor uit te komen ipv het anoniem te doen?
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:47:33 #16
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_121588401
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:40 schreef sanneyentl het volgende:
Dan maar een nsb-er..

En toevallig moet jij hem niet.

Of zou je ook zo principieel zijn als het om je beste vriendin zou gaan?
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_121588480
Omdat het iemand is uit het 'gezin'. Gezin even tussen haakjes, want het gaat om het 'stiefgedeelte'. Gescheiden ouders dus waarvan eentje opnieuw getrouwt.
pi_121588569
Nee die zou ik niet aangeven inderdaad. Maar haar er wel even op wijzen dat ze met en niet studeren, klein beetje wit werken, de rest zwart werken en een uitkering niet ver gaat komen in het leven en het ook echt te ver gaat betreft belastingontduiken.

Er zit voor mij verschil tussen een keer een zwart klusje of zo'n beetje er alles aan doen om de belasting te ontduiken.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:52:41 #19
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_121588615
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:51 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Het is op zich wel degelijk het geval dat veel van de mensen die onderduikers verraadden dit deden uit financiele overwegingen, of uit persoonlijke rancune.
:Y

dat is precies het tegen over gesteld aan wat ctrl-alt-delete bedoelde ;)
pi_121588627
Bewijs verzamelen (e.g foto materiaal, uren etc etc) en dan instantie inlichten.
No Guts, No Glory
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:53:49 #21
189978 controlaltdelete
pi_121588654
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:51 schreef sanneyentl het volgende:
Nee die zou ik niet aangeven inderdaad. Maar haar er wel even op wijzen dat ze met en niet studeren, klein beetje wit werken, de rest zwart werken en een uitkering niet ver gaat komen in het leven en het ook echt te ver gaat betreft belastingontduiken.

Er zit voor mij verschil tussen een keer een zwart klusje of zo'n beetje er alles aan doen om de belasting te ontduiken.
Dat is dus meten met twee maten. Waarom praat je die zwartwerker er dan niet op aan?
pi_121588753
kan je hem er niet zelf op aan spreken? Volgens mij pakt dat voor iedereen een stuk beter uit..
Als je daar de ballen voor hebt ;)
pi_121589003
Het is vaak genoeg te sprake gekomen. Niet zo zeer het directe belasting ontduiken, maar wel dat het ook op een nette manier kan door je bijvoorbeeld gewoon in te schrijven bij de kvk en dus voor jezelf te starten.

Er word dan gezegt dat diegene dit wel van plan is, maar dat wordt alleen maar uitgesteld. Kortom, niets mee gedaan. Het is overigens niet de eerste keer dat die persoon dit doet. Al eerder een uitkering gehad (arbeidsongeschikt, vanwege knieblessure), en zich ontzettend aangesteld. Er kon namelijk niet gewerkt worden maar wel uitgaan, sporten etc. Erg knap..

Ook al eerder een keer bij een andere werkgever geheel zwart gewerkt.
pi_121589657
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 13:03 schreef sanneyentl het volgende:
Het is vaak genoeg te sprake gekomen. Niet zo zeer het directe belasting ontduiken, maar wel dat het ook op een nette manier kan door je bijvoorbeeld gewoon in te schrijven bij de kvk en dus voor jezelf te starten.

Er word dan gezegt dat diegene dit wel van plan is, maar dat wordt alleen maar uitgesteld. Kortom, niets mee gedaan. Het is overigens niet de eerste keer dat die persoon dit doet. Al eerder een uitkering gehad (arbeidsongeschikt, vanwege knieblessure), en zich ontzettend aangesteld. Er kon namelijk niet gewerkt worden maar wel uitgaan, sporten etc. Erg knap..

Ook al eerder een keer bij een andere werkgever geheel zwart gewerkt.
Dat laatste is net zo goed de schuld van de werkgever. En verder moet je ook toegeven dat jij je aan die persoon stoort; dat zwartwerken komt er dan nog eens bij.
verder denk ik dat er een groot verschil is tussen uitkeringsmisbruik, waarbij je terecht vind dat die bedoeld zijn voor mensen die een vangnet nodig hebben en niet voor lanterfanters zoals de persoon die jij beschrijft.
Maar een bedrijfje ' zwart ' runnen heeft verder op zich zero negatieve impact op de samenleving. Als dat te groot wordt klopt de BD vanzelf aan, daar hoef jij je geen zorgen over te maken. En het is gewoon een enorm risico als je een keer boekenonderzoek krijgt, dan mag je met terugwerkende kracht bloeden.
Hoe dan ook zou ik die persoon melden dat jij werk gaat maken van zijn zwendeltjes. Kan je daarna alsnog aangifte doen ergens!
pi_121589768
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:47 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Doe wat je moet doen maar ik zou het nooit kunnen, beetje anoniem iemand aangeven. Waarom durf je er niet voor uit te komen ipv het anoniem te doen?
Omdat anders een hoop gedoe?

quote:
15s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:47 schreef Staal het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zou TS (en ik ook) dan niet zo principieel zijn, maar maakt dat wat uit? Die vriendin wordt dan wel eer door een ander aangegeven.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_121590125
quote:
Waarschijnlijk zou TS (en ik ook) dan niet zo principieel zijn, maar maakt dat wat uit? Die vriendin wordt dan wel eer door een ander aangegeve
wat is het met dat aangeven? Als ik loop te kloten met iets dan zeggen mensen in mijn omgeving daar wat van. waarom meteen aangeven? Dat lijkt mij zo'n beetje het laatste middel..
Ik krijg daar zo'n gevoel van dat ik altijd overal onder de loep lig. het leeft niet lekker in angst. En nee ook niet als je weet dat je niets verkeerd doet. We zijn met zen allen onze eigen gevangenis aan het bouwen, zien jullie dat niet?
pi_121590522
quote:
4s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:39 schreef Five_Horizons het volgende:
Het 'NSB'/40-45-geneuzel mag vanaf hier wel achterwege blijven. Voegt niets toe aan het topic en is simpelweg off topic.
Naast dit, wil ik maar gelijk even toevoegen dat het geneuzel over wat je er allemaal van vindt, óók niets toevoegt.(open daarvoor een topic in POL, als je dát wilt bediscussiëren).

Ook die one-liners mik ik gewoon uit het topic.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_121590777
quote:
12s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 13:31 schreef cracktor het volgende:

[..]

wat is het met dat aangeven? Als ik loop te kloten met iets dan zeggen mensen in mijn omgeving daar wat van. waarom meteen aangeven? Dat lijkt mij zo'n beetje het laatste middel..
Ik krijg daar zo'n gevoel van dat ik altijd overal onder de loep lig. het leeft niet lekker in angst. En nee ook niet als je weet dat je niets verkeerd doet. We zijn met zen allen onze eigen gevangenis aan het bouwen, zien jullie dat niet?
Ik snap niet dat iemand het goed kan vinden dat er overheidsgeld onjuist wordt besteed (onterechte uitkering). Als dit op macroniveau gebeurd staat iedereen op zijn achterste benen, maar als het dan in de directe omgeving gebeurd zou je er niks van mogen zeggen?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_121590890
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 13:46 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Ik snap niet dat iemand het goed kan vinden dat er overheidsgeld onjuist wordt besteed (onterechte uitkering). Als dit op macroniveau gebeurd staat iedereen op zijn achterste benen, maar als het dan in de directe omgeving gebeurd zou je er niks van mogen zeggen?
Je moet er juist wat van zeggen vanuit mijn optiek. maar dat er op macroniveau zoveel gebeurt vind ik altijd pure stemmingmakerij. Alleen wat ervan zeggen en iemand anoniem aangeven zijn heel verschillende dingen.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 14:25:51 #30
375161 Pulver
vlaflip met slagroom
pi_121592242
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 13:40 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Naast dit, wil ik maar gelijk even toevoegen dat het geneuzel over wat je er allemaal van vindt, óók niets toevoegt.(open daarvoor een topic in POL, als je dát wilt bediscussiëren).

Ook die one-liners mik ik gewoon uit het topic.
Ah, daar is me reactie dus gebleven.
Dat je Godwins eruit wil halen snap ik nog, maar op deze manier lijkt het net alsof er iets mis is met de server. Vind ik niet handig, maar goed, schrijf ik het wat ruimer uit.

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:51 schreef sanneyentl het volgende:

Wat is het verschil daarin?
Als jij iemand als een schilder/loodgieter/dakdekker zwart betaalt (ofwel zonder bonnetje) is dat een keer een zwart klusje. Maar dat doet zo'n persoon echt wel vaker (structueel dus).
Tel daar bovenop dat je die persoon niet mag (en hem dus wel wil aangeven), maar dat zo wil doen, dat zijn moeder buiten schot blijft (die blijkbaar net zo schuldig is).

Dan krijg ik het idee dat je puur die ene persoon een oor wil aannaaien en dat het je helemaal niet gaat om gerechtigheid of wat dan ook. Wees dan gewoon een vent en geef hem openlijk aan.
EEN EGOÏST IS IEMAND DIE NIET AAN MIJ DENKT!
pi_121593218
Met een keer een zwart klusje bedoel ik meer in de zin van familie/vrienden dienstje. Niet halve verbouwingen van een paar honderd euro die via via zijn gekomen en je zwart uitbetaald.

Overigens heb ik nergens aangegeven dat ik moeders buiten schot wil houden?

Het gaat me alleen meer om die ene persoon dan om die persoon zijn moeder. Als ik melding doe van die ene persoon en moeders is ook de lul, is niet mijn probleem. Was alleen benieuwd wat dat voor gevolgen heeft zn moeder.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 15:35:19 #32
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121595127
Als je zelf ook nog thuiswoont denk ik dat het de verhoudingen behoorlijk op scherp zet, zeker die tussen je vader en je stiefmoeder, en waarschijnlijk die tussen je stiefmoeder en jou ook.

Je moet er wel mee in één huis wonen, en het zou me niet eens verbazen als je na zo'n actie zou mogen verhuizen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_121595252
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:33 schreef leeell het volgende:
flinke NSB-streek, maar aangezien meneer een uitkering geniet is het volledig terecht.
terecht.. beetje uitkering en werken..

ik lees ff mee..wil er ook wel paar tippen
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
  dinsdag 15 januari 2013 @ 15:38:11 #34
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_121595298
Wat een kul, die referenties naar '40-'45 :').

Het is niet zo dat ze de gaskamers weer gaan opstoffen om de uitkeringsfraudeurs te vergassen. Als je er zelf last van hebt of het echt, om zwaarwegende principiële redenen niet vindt kunnen, kan je daar melding van maken bij het UWV.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 15:39:28 #35
375161 Pulver
vlaflip met slagroom
pi_121595374
Probeer eerst eens voor jezelf na te gaan wat "jouw" gewin is, door hem aan te geven.
Behalve dan dat het je alleen maar gaat om die persoon een kunstje te flikken, want dat is het gene waar je het om te doen is. Persoonlijk vind ik dat een achterbakse hoerenstreek.
En je hebt al lang en breed uitgezocht hoe je hem kan aangeven, je vraag is alleen hoe je dat anoniem kan doen.
Dat moeders dan ook door de belasting onder de loep wordt genomen, weet je zelf ook wel.

Laat ik het zo stellen:
Ik doe ook wel eens klusjes 'zwart'. Ook voor familie en vrienden. En ik heb een uitkering.
Als iemand mij aangeeft en daar kom ik achter (en geloof me, het komt altijd uit), dan weet ik zo'n persoon te vinden. Als mijn familie daar ook nog eens schade van ondervind (in jou geval dus die moeder), dan ben je helemaal de Sjaak.
Zo moet je dat een beetje in je achterhoofd houden als je iemand erbij wil naaien.
Ik zou je elke cent laten betalen die ik mis zou lopen.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 15:40:53 #36
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_121595447
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 15:39 schreef Pulver het volgende:
Laat ik het zo stellen:
Ik doe ook wel eens klusjes 'zwart'. Ook voor familie en vrienden. En ik heb een uitkering.
Als iemand mij aangeeft en daar kom ik achter (en geloof me, het komt altijd uit), dan weet ik zo'n persoon te vinden. Als mijn familie daar ook nog eens schade van ondervind (in jou geval dus die moeder), dan ben je helemaal de Sjaak.
Zo moet je dat een beetje in je achterhoofd houden als je iemand erbij wil naaien.
Waarom zou je iemand anders laten betalen voor jouw fraude?
Jij bent het hier die geld van de overheid aanneemt, niet die "aangever".
  dinsdag 15 januari 2013 @ 15:46:21 #37
375161 Pulver
vlaflip met slagroom
pi_121595702
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 15:40 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Waarom zou je iemand anders laten betalen voor jouw fraude?
Jij bent het hier die geld van de overheid aanneemt, niet die "aangever".
Welnee man!
Het zijn vaak klussen die anders helemaal niet doorgaan, omdat het wit niet te betalen is.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 15:47:03 #38
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_121595742
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 15:46 schreef Pulver het volgende:

[..]

Welnee man!
Het zijn vaak klussen die anders helemaal niet doorgaan, omdat het wit niet te betalen is.
Ah, de "als ik het niet doe, doet iemand anders het wel"-argumentatie :).
Het gaat nog niet eens over het zwartwerken, het gaat over het hebben van een uitkering naast je klusjes.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 15:51:18 #39
375161 Pulver
vlaflip met slagroom
pi_121595937
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 15:47 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ah, de "als ik het niet doe, doet iemand anders het wel"-argumentatie :).
Het gaat nog niet eens over het zwartwerken, het gaat over het hebben van een uitkering naast je klusjes.
Daar is toch niets mis mee?
  dinsdag 15 januari 2013 @ 15:52:47 #40
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_121596011
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 15:51 schreef Pulver het volgende:

[..]

Feitelijk is daar wel iets mis mee, mede daardoor schijnt zwartwerken niet te mogen van onze lieve overheid en moet je het aangeven als je werkt naast je uitkering :).
  dinsdag 15 januari 2013 @ 16:00:38 #41
375161 Pulver
vlaflip met slagroom
pi_121596359
quote:
12s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 15:52 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Feitelijk is daar wel iets mis mee, mede daardoor schijnt zwartwerken niet te mogen van onze lieve overheid en moet je het aangeven als je werkt naast je uitkering :).
Van onze lieve overheid mag heel veel niet. Je mag ook niet zonder licht op je fiets rijden (in het donker dan), maar dat zie ik ook dagelijks. Moet ik dan de politie bellen om iedereen zonder licht aan te geven?
Waar leg je de grens van aangeven?
pi_121596756
quote:
Probeer eerst eens voor jezelf na te gaan wat "jouw" gewin is, door hem aan te geven.
Behalve dan dat het je alleen maar gaat om die persoon een kunstje te flikken, want dat is het gene waar je het om te doen is. Persoonlijk vind ik dat een achterbakse hoerenstreek.
En je hebt al lang en breed uitgezocht hoe je hem kan aangeven, je vraag is alleen hoe je dat anoniem kan doen.
Dat moeders dan ook door de belasting onder de loep wordt genomen, weet je zelf ook wel.

Laat ik het zo stellen:
dit soort volk hebben we het dan over..

stumper
  dinsdag 15 januari 2013 @ 16:09:56 #43
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121596824
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 16:00 schreef Pulver het volgende:

[..]

Van onze lieve overheid mag heel veel niet. Je mag ook niet zonder licht op je fiets rijden (in het donker dan), maar dat zie ik ook dagelijks. Moet ik dan de politie bellen om iedereen zonder licht aan te geven?
Wordt de gemeenschap benadeeld doordat jij zonder licht fietst? Nee, hoogstens als je geschept wordt omdat een ander je niet zag.
De gemeenschap wordt wel benadeeld als jij onterecht een uitkering krijgt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_121596895
quote:

[..]

Dat rondrijden zonder licht, gaat niet op kosten van mijn belastincenten. Een zwartwerkende profiteur weldegelijk en dat zou voor mij en zijn om die wel aan te geven. Als die persoon dan oo nog gemiste inkomsten bij mij op zou willen halen, zou ik hem heel veel succes wensen.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  dinsdag 15 januari 2013 @ 16:13:10 #45
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_121596979
quote:

[..]

De grens leg je bij het berokkenen van schade. Als jij inbreekt in een huis en daar de boel leeghaalt, hoop ik dat de buren ook tijdig de politie waarschuwen. Zijn ze dan meteen NSB'ers?
pi_121596981
quote:

[..]

Ja, daar is van alles mis mee. Daar zijn uitkeringen niet voor bedoelt, sterker nog, hierdoor komt er minder geld voor mensen die het wel echt nodig hebben omdat ze géén klusjes er bij kunnen doen.

Je belazert de boel op 2 manieren dus. Je kan dat betaalde werk doen, dus krijg je daardoor minder uitkering. Niks mis mee.

Heb je geen gewetenswroeging?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 16:17:55 #47
375161 Pulver
vlaflip met slagroom
pi_121597242
quote:
12s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 16:13 schreef GSbrder het volgende:

[..]

De grens leg je bij het berokkenen van schade. Als jij inbreekt in een huis en daar de boel leeghaalt, hoop ik dat de buren ook tijdig de politie waarschuwen. Zijn ze dan meteen NSB'ers?
Ik heb de Godwin nooit gemaakt, hou me daarin ten goede.
pi_121597285
quote:

[..]

Als je van beroep een profiteur bent denk je dat waarschijnlijk ja. IN mijn ogen ben je dan een parasiet.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  dinsdag 15 januari 2013 @ 16:20:57 #49
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_121597437
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 16:17 schreef Pulver het volgende:

[..]

Ik heb de Godwin nooit gemaakt, hou me daarin ten goede.
Dat is zeer prettig, maar snap je het verschil tussen uitkeringsfraude (¤ 1.000 - ¤ 1.200 per maand teveel ontvangen van ons allemaal) en het fietsen zonder verlichting?
pi_121597456
Zou het UWV IP gegevens kunnen vorderen? Van mij mag Koosje uit Den Haag ook hangen.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 16:25:05 #51
375161 Pulver
vlaflip met slagroom
pi_121597635
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 16:13 schreef blomke het volgende:

[..]

Ja, daar is van alles mis mee. Daar zijn uitkeringen niet voor bedoelt, sterker nog, hierdoor komt er minder geld voor mensen die het wel echt nodig hebben omdat ze géén klusjes er bij kunnen doen.

Je belazert de boel op 2 manieren dus. Je kan dat betaalde werk doen, dus krijg je daardoor minder uitkering. Niks mis mee.

Heb je geen gewetenswroeging?
Grappig dat je dat zegt.
in dit topic reageer je namelijk ook:
K&W / Huis gekocht: verbouwen

Denk je nou echt dat daar alles volledig wit gaat?
Een beetje zwartwerk hoort er gewoon bij.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 16:26:21 #52
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_121597704
Ik heb minder moeite met een zwartwerker die een volledige baan heeft en daarnaast klust, dan een zwartwerker die een uitkering ontvangt. De eerste betaalt iets minder belasting dan hij zou moeten, de tweede ontvangt geld van de overheid en hetgeen hij kan werken, geschiedt ook nog eens onbelast.
pi_121597716
Niet als je een uitkering hebt. Dan kan je namelijk ook prima werken.

quote:
12s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 16:26 schreef GSbrder het volgende:
Ik heb minder moeite met een zwartwerker die een volledige baan heeft en daarnaast klust, dan een zwartwerker die een uitkering ontvangt. De eerste betaalt iets minder belasting dan hij zou moeten, de tweede ontvangt geld van de overheid en hetgeen hij kan werken, geschiedt ook nog eens onbelast.
Dit.
pi_121597759
quote:
Hier net zo.
pi_121597847
Als je zwartwerkt naast je uitkering ben je gewoonp fucking dief die in de staatskas graait.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 16:31:00 #56
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121597955
quote:
Dat dus.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 15 januari 2013 @ 16:32:52 #57
375161 Pulver
vlaflip met slagroom
pi_121598024
Het begint me steeds duidelijker te worden.
Je mag alleen zwartwerken als je daarnaast ook nog een betaalde baan hebt.

Dat geeft je blijkbaar het excuus om de belasting te tillen.
(en jullie het excuus om die mensen in te huren).
pi_121598071
quote:
15s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:47 schreef Staal het volgende:

[..]

Wat een moraalridder-reacties. Nee, hij mag hem niet dus dit is de ultieme situatie om iemand mooi aan te geven. Nee, zodra het je beste vriend is geef je iemand niet aan. Nou en. Zo gaat dat.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 16:35:07 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121598127
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 16:32 schreef Pulver het volgende:

Nee, ook als je geen baan hebt maak ik me daar niet zo druk om, maar als je een uitkering hebt omdat je geen inkomen hebt of kunt vergaren, en je blijkt dan toch inkomen te hebben, dan is die uitkering onterecht.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 15 januari 2013 @ 16:35:28 #60
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_121598149
quote:

Nee, ook dan is het niet legaal, maar het is minder erg :). Iemand die per jaar ¤ 20.000,- aan belasting betaalt en ¤ 5.000,- zwart bijklust, is minder fout bezig dan iemand die per jaar voor ¤ 20.000,- een uitkering trekt en hetzelfde bedrag bijklust.
pi_121598154
quote:

Nee je mag helemaal niet zwartwerken.Alleen is t net iets minder kwalijk als je al werkt dan wanneer je al gratis geld pakt en zo de boel dubbel oplicht.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 16:38:05 #62
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121598284
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 16:33 schreef Ziba het volgende:

[..]

Wat een moraalridder-reacties. Nee, hij mag hem niet dus dit is de ultieme situatie om iemand mooi aan te geven. Nee, zodra het je beste vriend is geef je iemand niet aan. Nou en. Zo gaat dat.
Het gaat om een stiefbroer, en met die melding wordt de stiefmoeder ook nog even gepakt.

Dat gaat gezellig worden thuis, of misschien is het doel sowieso het samengestelde gezin op te blazen, zodat TS pappie (en zijn centjes) weer voor zichzelf heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_121598290
Anoniem aangifte doen is echt laf.
Als je in jou ogen alles zo juist doet zeg dan ook gewoon je naam erbij want dan heb je toch niks te verliezen.

Maarja ik walg best wel van jou soort mensen dus :D
  dinsdag 15 januari 2013 @ 16:46:12 #64
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_121598695
Hoe weet je zeker dat ie zwart bijverdient?
Ik dacht dat kinderen altijd in de zaak van de ouders mochten helpen.
Maar hij kan natuurlijk ook voor een paar uur per maand via een payrollbedrijf in dienst zijn bij moeder.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 16:52:54 #65
375161 Pulver
vlaflip met slagroom
pi_121599041
quote:
12s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 16:35 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Nee, ook dan is het niet legaal, maar het is minder erg :). Iemand die per jaar ¤ 20.000,- aan belasting betaalt en ¤ 5.000,- zwart bijklust, is minder fout bezig dan iemand die per jaar voor ¤ 20.000,- een uitkering trekt en hetzelfde bedrag bijklust.
Heb je wel eens gehoord van "aangenomen werk"?
Zo nee, zal ik het je even uitleggen.

Stel dat iemand met een hele kleine beurs een wasmachine aansluiting wil hebben.
(puur een voorbeeld)
En dan kan dat voor die persoon nodig zijn.
Kan het zo zijn dat het een rotklus is waar je makkelijk 8 uur mee bezig bent.
Wit ben je dan 8 keer 75 euro = 600 euro aan loon kwijt. Onbetaalbaar dus.
Ik doe dat als aangenomen werk en vraag dan 100 euro.
Dan heeft die persoon toch datgene wat hij of zij wil hebben en heb ik 100 euro als zakcentje erbij.

Maar geef ik dat op aan het UWV, moet ik die 100 euro weer inleveren.
Dus heb ik voor Jan Lul gewerkt en zo stom ben ik nou ook weer niet.
Laat staan dat zo iemand als de TS me gaat lopen verklikken.
pi_121599172
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 16:52 schreef Pulver het volgende:

[..]

Stel dat iemand met een hele kleine beurs een wasmachine aansluiting wil hebben.
(puur een voorbeeld)
Dan heeft die persoon toch datgene wat hij of zij wil hebben en heb ik 100 euro als zakcentje erbij.

Dat is en blijft illegaal, en ik heb er zelf geen enkel probleem mee als iemand jou erbij naait. Sterker nog, ik vind dat de overheid die mensen wel mag belonen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 15 januari 2013 @ 16:59:21 #67
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_121599370
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 16:38 schreef silly87 het volgende:
Maarja ik walg best wel van jou soort mensen dus :D
En daar zijn er heel veel van hier op fok ;(
  dinsdag 15 januari 2013 @ 16:59:23 #68
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_121599375
quote:

[..]

(puur een voorbeeld)

Als je dit vier keer per maand doet, heb jij 400 euro en daarnaast krijg je alsnog een volledige uitkering. Denk je dat het voor jou nog gaat lonen om een volledige baan te nemen? In een fulltime dienstverband zou je ook kunnen zeggen; "tsja, ik heb vier weken gewerkt en de laatste week gaat volledig op aan inkomensbelasting."

Het is vrij normaal dat je geld "inlevert" als je werkt, zo betalen we allerlei dingen voor elkaar en kunnen we andere mensen, die echt niet kunnen werken, hun uitkering geven.
pi_121599528
quote:

[..]

(puur een voorbeeld)

je kunt deze discussie niet winnen..

hou maar gewoon op..
pi_121599586
quote:

[..]

(puur een voorbeeld)

Je doet het voorkomen alsof er geen verliezer is. Maar het is helemaal geen win-win. De belastingbetaler verliest. Want die geeft jou die andere 500,-.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 17:03:40 #71
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_121599612
Ik denk dat Pulver gewoon voor zichzelf moet beginnen. Als hij zulk werk kan doen, kan hij het ook gewoon aannemen als ZZP'er en dan is het wit, want dan hoef je geen salaris uit te keren :).
  dinsdag 15 januari 2013 @ 17:03:48 #72
375161 Pulver
vlaflip met slagroom
pi_121599622
quote:
12s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 16:59 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Als je dit vier keer per maand doet, heb jij 400 euro en daarnaast krijg je alsnog een volledige uitkering. Denk je dat het voor jou nog gaat lonen om een volledige baan te nemen? In een fulltime dienstverband zou je ook kunnen zeggen; "tsja, ik heb vier weken gewerkt en de laatste week gaat volledig op aan inkomensbelasting."

Het is vrij normaal dat je geld "inlevert" als je werkt, zo betalen we allerlei dingen voor elkaar en kunnen we andere mensen, die echt niet kunnen werken, hun uitkering geven.
Noem je wel een "als" op.
Als ik zo'n klusje 4 keer per maand heb zou ik blij zijn.
Je moet niet invullen wat er niet is.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 17:04:33 #73
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_121599662
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 17:03 schreef Pulver het volgende:

[..]

Noem je wel een "als" op.
Als ik zo'n klusje 4 keer per maand heb zou ik blij zijn.
Je moet niet invullen wat er niet is.
Als je het minder vaak hebt, dan is het toch ook geen ramp om daarmee te stoppen?
Jij geen 100 - 400 euro, maar ook geen uitkeringsfraude :).
  dinsdag 15 januari 2013 @ 17:07:38 #74
375161 Pulver
vlaflip met slagroom
pi_121599815
quote:
12s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 17:04 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Als je het minder vaak hebt, dan is het toch ook geen ramp om daarmee te stoppen?
Jij geen 100 - 400 euro, maar ook geen uitkeringsfraude :).
Op zwartwerk draait de economie nog een beetje. Of denk je nou echt dat alles zo netjes de boeken ingaat?
  dinsdag 15 januari 2013 @ 17:10:03 #75
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121599932
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 17:07 schreef Pulver het volgende:

[..]

Op zwartwerk draait de economie nog een beetje. Of denk je nou echt dat alles zo netjes de boeken ingaat?
Je blijft zwartwerk en uitkeringsfraude kennelijk gelijkstellen, terwijl het dat niet is.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 15 januari 2013 @ 17:10:05 #76
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_121599934
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 17:07 schreef Pulver het volgende:

[..]

Nee, dat denk ik niet. Maar of de economie erop "draait", is de vraag.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 17:11:49 #77
375161 Pulver
vlaflip met slagroom
pi_121600040
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 17:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je blijft zwartwerk en uitkeringsfraude kennelijk gelijkstellen, terwijl het dat niet is.
Oh, nu ben ik heel benieuwd waar jij het verschil in ziet.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 17:12:50 #78
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121600087
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 17:11 schreef Pulver het volgende:

[..]

Iemand kan ook zwartwerken zonder een uitkering, dan is het geen uitkeringsfraude.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_121600105
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 17:11 schreef Pulver het volgende:

[..]

Je kan ook zwartwerken zonder dat je een uitkering hebt. Zoals bijv stratenmakers en tuinmannen kunnen doen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 15 januari 2013 @ 17:13:58 #80
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121600147
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 17:13 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Je kan ook zwartwerken zonder dat je een uitkering hebt. Zoals bijv stratenmakers en tuinmannen kunnen doen.
Of de gehuwde vrouw die een paar uurtjes schoonmaakt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 15 januari 2013 @ 17:15:15 #81
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_121600219
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 17:13 schreef Leandra het volgende:

Of een schoolgaande tiener die oppast op de kinderen van de buren.
pi_121600226
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 17:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

Of de gehuwde vrouw die een paar uurtjes schoonmaakt.
Dat ook ja. Er zijn zoveel voorbeelden te verzinnen ;)
  dinsdag 15 januari 2013 @ 17:16:10 #83
375161 Pulver
vlaflip met slagroom
pi_121600265
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 17:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Iemand kan ook zwartwerken zonder een uitkering, dan is het geen uitkeringsfraude.
Tuurlijk niet!
Als ik maar één klusje heb van 100 euro in die maand, ken ik daar toch niet van rondkomen?
Kan ik hooguit een krat bier van kopen en een keer me tank volgooien.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 17:16:43 #84
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121600293
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 17:15 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dat ook ja. Er zijn zoveel voorbeelden te verzinnen ;)
Pulver heeft daar kennelijk wat moeite mee ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 15 januari 2013 @ 17:18:12 #85
375161 Pulver
vlaflip met slagroom
pi_121600363
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 17:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Pulver heeft daar kennelijk wat moeite mee ;)
je moet niet zo zeuren want anders blijf ik helemaal op me reet zitten.
Wees blij dat ik af en toe nog wat doe! :D
  dinsdag 15 januari 2013 @ 17:18:12 #86
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121600364
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 17:16 schreef Pulver het volgende:

[..]

Tuurlijk niet!
Als ik maar één klusje heb van 100 euro in die maand, ken ik daar toch niet van rondkomen?
Dan ga je proberen meer klusjes te krijgen, 4 per week ofzo, kun je je de belasting nog permitteren ook!
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 15 januari 2013 @ 17:18:16 #87
6468 zuigmarmot
Kratjes kunnen nu ook voorin
pi_121600373
quote:

[..]

(puur een voorbeeld)

stumpert,

waarom zou je "wit" meer kwijt zijn ? dat heet marktwerking, en is je prijs te hoog.
Iemand huurt een dient in, en jij hoort dit netjes op te geven, daar veranderd er voor de inhuurder niets voor.
Reverend John Hicks: No. Those creatures were demons, creatures of
Satan inhabiting the bodies of our dead. And the demons are still
loose in this world, and the dead must be spiked.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 17:19:10 #88
177779 GeintegreerdePool
Space... The Final Frontier
pi_121600414
Pulver, ik kan zo een Pools paspoort voor je regelen. Kan je zo aan de slag in de kassen voor het minimumloon, ik hoorde dat ze harde, eerlijke werkers zoeken. Win/win situatie lijkt me, wij hoeven jouw uitkering niet meer te betalen, jij hebt een baan en met je Karpatenkop zul je vrij snel nieuwe vrienden maken onder mijn landgenoten.
Divide et impera
  dinsdag 15 januari 2013 @ 17:19:44 #89
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121600443
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 17:18 schreef Pulver het volgende:

[..]

je moet niet zo zeuren want anders blijf ik helemaal op me reet zitten.
Wees blij dat ik af en toe nog wat doe! :D
Als je het wel kunt verdienen maar niet doet wegens geen zin of gratis geld, dan mogen ze wat mij betreft je uitkering stopzetten.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_121600565
quote:

Laat ik het zo stellen:
En hoe zou je dat dan gaan doen?
pi_121600687
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 17:16 schreef Pulver het volgende:

[..]

Tuurlijk niet!
Ik vind dus dat dat bij een uitkering in de voorwaarden moet. Uitkering is 1000 piek, je mag er nog 200 per maand bijpakken als je het netjes opgeeft. koop maar lekker een krat bier Pulver, en geniet ervan na je harde arbeid :P
ik lig er niet wakker van.

wie denkt dat leven op een uitkering zo aangenaam is moet het vooral eens proberen. Je kan je lol niet op, wat een feest!
pi_121600699
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 17:21 schreef theunderdog het volgende:

[..]

En hoe zou je dat dan gaan doen?
Afzakken naar het niveau van geweld denk ik. Ik zou hem keihard in z'n gezicht uitlachen als ie daar aan m'n deur stond te schreeuwen :D
  dinsdag 15 januari 2013 @ 17:25:17 #93
375161 Pulver
vlaflip met slagroom
pi_121600715
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 17:19 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Pulver, ik kan zo een Pools paspoort voor je regelen. Kan je zo aan de slag in de kassen voor het minimumloon, ik hoorde dat ze harde, eerlijke werkers zoeken. Win/win situatie lijkt me, wij hoeven jouw uitkering niet meer te betalen, jij hebt een baan en met je Karpatenkop zul je vrij snel nieuwe vrienden maken onder mijn landgenoten.
Alsof ik nooit met Polen gewerkt heb. Je doet alsof ik nooit gewerkt heb en daar zit je helemaal mis.
Maar dat denken wel meer mensen hier geloof ik.
pi_121600818
quote:
12s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 17:24 schreef cracktor het volgende:
wie denkt dat leven op een uitkering zo aangenaam is moet het vooral eens proberen. Je kan je lol niet op, wat een feest!
Verklaar dan het verschijnsel "armoedeval" eens..
  dinsdag 15 januari 2013 @ 17:28:49 #95
375161 Pulver
vlaflip met slagroom
pi_121600854
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 17:24 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Afzakken naar het niveau van geweld denk ik. Ik zou hem keihard in z'n gezicht uitlachen als ie daar aan m'n deur stond te schreeuwen :D
Net vond ik je al een spelling flamer en nu ben je nog een toetsenbord hooligan ook!
Ik vind je heel stoer, mag ik je aanraken?
  dinsdag 15 januari 2013 @ 17:29:19 #96
177779 GeintegreerdePool
pi_121600880
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 17:25 schreef Pulver het volgende:

[..]

Alsof ik nooit met Polen gewerkt heb. Je doet alsof ik nooit gewerkt heb en daar zit je helemaal mis.
Maar dat denken wel meer mensen hier geloof ik.
Absoluut niet. Ik ben er volledig van overtuigd dat er momenten waren dat je gewerkt hebt, of het nou zwart was of niet.
Divide et impera
pi_121600890
quote:

[..]

Ik vind dus dat dat bij een uitkering in de voorwaarden moet. Uitkering is 1000 piek, je mag er nog 200 per maand bijpakken als je het netjes opgeeft. koop maar lekker een krat bier Pulver, en geniet ervan na je harde arbeid :P

1000 euro is kapot veel , zeker met alle toeslagen die je nog krijgt. dat kan best water minder allemaal.
pi_121600914
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 17:28 schreef Shodan het volgende:

[..]

Verklaar dan het verschijnsel "armoedeval" eens..
doe het zelf? Ik heb geen idee
pi_121600919
quote:

Laat ik het zo stellen:
Dus omdat jij het niet mag stelen moet iemand die niets fout doet het betalen? :? Met geweld zeker? :P
  dinsdag 15 januari 2013 @ 17:30:15 #100
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_121600922
Ik denk dat de noodzaak om meer dan 1 x 100 euro te verdienen een beetje ontbreekt :{.
pi_121600934
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 17:28 schreef Pulver het volgende:

[..]

Net vond ik je al een spelling flamer en nu ben je nog een toetsenbord hooligan ook!
Ik vind je heel stoer, mag ik je aanraken?
Nee, een hooligan zou zeggen dat ie je wel ff kapot zou rammen. Ik zeg enkel dat ik je uit zou lachen, want serieus, wat wil jij doen om je geld (dat niet eens van jou is, je hebt er geen recht op) terug te krijgen?
  dinsdag 15 januari 2013 @ 17:30:40 #102
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121600944
quote:

[..]

Dat is fijn, de een kan vrolijk wat bijpakken en mag het houden, en zou dus ook gewoon kunnen verdienen, en de WAO'er die niet meer gewoon kan verdienen en dus ook niets bij kan pakken mag op een houtje bijten.
Zo hou je de verkeerden wel in een uitkering en degenen die het echt nodig hebben op dat aangename feestinkomen ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_121600954
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 17:29 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

1000 euro is kapot veel , zeker met alle toeslagen die je nog krijgt. dat kan best water minder allemaal.
ja dat mag dan natuurlijk ook veranderen. We kunnen natuurlijk niet elke dag taart eten.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 17:31:28 #104
375161 Pulver
vlaflip met slagroom
pi_121600983
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 17:29 schreef GeintegreerdePool het volgende:

[..]

Absoluut niet. Ik ben er volledig van overtuigd dat er momenten waren dat je gewerkt hebt, of het nou zwart was of niet.
Misschien heb ik wel veel meer gewerkt dan jij (of in ieder geval meer belasting betaald voor me arbeid), dat weet je niet.
Maar kom maar op met je waarde oordeel....
pi_121600989
quote:
12s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 17:30 schreef cracktor het volgende:

[..]

ja dat mag dan natuurlijk ook veranderen. We kunnen natuurlijk niet elke dag taart eten.
mag wel maar dan moet je er lekker voor gaan werken ipv op je luie reet te blijven zitten en op gemeenschapsgeld te teren.
pi_121601060
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 17:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is fijn, de een kan vrolijk wat bijpakken en mag het houden, en zou dus ook gewoon kunnen verdienen, en de WAO'er die niet meer gewoon kan verdienen en dus ook niets bij kan pakken mag op een houtje bijten.
Zo hou je de verkeerden wel in een uitkering en degenen die het echt nodig hebben op dat aangename feestinkomen ^O^
van mij mag elke uitkeringsgerechtigde iets erbij pakken. Het houd mensen vrolijk en ze blijven bezig met nuttige dingen, waardoor ze sneller zullen gaan werken.
Minimumloon moet misschien iets omhoog, uitkering laag houden, daartussen een kleine marge die je zelf mag invullen. Iedereen blij :)
  dinsdag 15 januari 2013 @ 17:34:36 #107
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121601131
quote:
12s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 17:33 schreef cracktor het volgende:

[..]

van mij mag elke uitkeringsgerechtigde iets erbij pakken. Het houd mensen vrolijk en ze blijven bezig met nuttige dingen, waardoor ze sneller zullen gaan werken.
Minimumloon moet misschien iets omhoog, uitkering laag houden, daartussen een kleine marge die je zelf mag invullen. Iedereen blij :)
Maar die WAO'er die er niets bij kan pakken mag van dat schijntje blijven rondkomen omdat de rest teveel krijgt?
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 15 januari 2013 @ 17:35:02 #108
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_121601153
quote:

[..]

Minimumloon omlaag, uitkering omlaag, dan hou je minima interessant voor de arbeidsmarkt :).
  dinsdag 15 januari 2013 @ 17:35:07 #109
375161 Pulver
vlaflip met slagroom
pi_121601160
quote:

[..]

Ben ik helemaal met je eens!
pi_121601184
quote:
12s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 17:35 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Minimumloon omlaag, uitkering omlaag, dan hou je minima interessant voor de arbeidsmarkt :).
pi_121601192
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 17:35 schreef Pulver het volgende:

[..]

Ben ik helemaal met je eens!
Natuurlijk ben jij het daar mee eens, jij hoeft het niet te betalen :')
pi_121601264
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 17:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar die WAO'er die er niets bij kan pakken mag van dat schijntje blijven rondkomen omdat de rest teveel krijgt?
nee natuurlijk niet. Het is een breed plan waarbij je met veel factoren rekening zou moeten houden. Mijn insteek hierin is vooral dat een beperkte deelname aan een arbeidsproces zonder veel consequenties tov de belasting en uitkeringsverstrekker voor alle partijen zeer voordelig zou kunnen zijn.
Oftewel Pulver blij met een krat bier, uwv blij omdat de uitkeringen omlaag kunnen, jij blij omdat ie bij jou onder je gootsteen komt liggen.
En zolang het bij 100 piek de maand blijft kan het mij sowieso werkelijk niets schelen.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 17:38:09 #113
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_121601279
Helemaal mooi;

Als nou iemand die zwart bijklust, door gebrekkige omstandigheden, zijn rug vernaggeld en daardoor nog langer thuis zit. Dan heb je 100 euro in het handje, maar doe je een beroep op de zorg én een uitkering, langer dan dat noodzakelijk zou zijn als je niet de beunhaas wilde spelen.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 17:39:21 #114
375161 Pulver
vlaflip met slagroom
pi_121601318
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 17:35 schreef Tchock het volgende:

[..]

Natuurlijk ben jij het daar mee eens, jij hoeft het niet te betalen :')
Lul niet, toen ik nog twee banen had was ik dezelfde mening toegedaan.
En dat maakt het verschil tussen al die betweters hier.

Mij zal het allemaal aan me reet roesten, wat ik hier lees zijn meningen van gasten die net komen kijken. Weten van toeten noch blazen. Die kan ik niet serieus nemen.
pi_121601328
quote:
12s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 17:38 schreef GSbrder het volgende:
Helemaal mooi;

Als nou iemand die zwart bijklust, door gebrekkige omstandigheden, zijn rug vernaggeld en daardoor nog langer thuis zit. Dan heb je 100 euro in het handje, maar doe je een beroep op de zorg én een uitkering, langer dan dat noodzakelijk zou zijn als je niet de beunhaas wilde spelen.
Je had in Hongarije een bouwvakker die met een circelzaag zijn been af probeerde te zagen om in de ziektewet te komen.
Hulp nodig?
pi_121601341
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 17:39 schreef Pulver het volgende:

[..]

Mij zal het allemaal aan me reet roesten, wat ik hier lees zijn meningen van gasten die net komen kijken. Weten van toeten noch blazen. Die kan ik niet serieus nemen.
Nee, jij die mensen wel even geld komt aftroggelen omdat je zelf fraudeert, dat is een leuke. :')
pi_121601368
2 verschillende kranten bezorgen is alsnog maar 1 baan imo.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 17:41:27 #118
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_121601390
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 17:39 schreef Pulver het volgende:

[..]

Het maakt me ook niet uit wat je er mee doet, hoevaak je bijklust en welke nobele Robin Hood-kwaliteiten je dergelijk zwartwerken toedicht, maar het is gewoon iets wat "wij" (de samenleving) vinden dat niet mag en als iemand je verlinkt bij het UWV, is dat voor jou ongunstiger dan wanneer je ze zelf even doorgeeft dat je af en toe een zakcentje meepakt.
pi_121601692
Je kunt het er lang of breed over hebben, maar het alternatief voor een algemene bereidheid bij mensen om uitkeringsfraude aan te geven is het houden van uitgebreide controles. De beroemde tandenborstelcontroles bijvoorbeeld.

Als je zo fel tegen 'verlinken' bent dan moet je ook niet huilen over controles.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 17:49:42 #120
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_121601705
Als je mee wil spelen met het spel, zul je volgens onze regels moeten leven.
Anders staat het je vrij te emigreren naar een land waar jij wel afspraken mee wil maken.

*O*
pi_121602332
Ik vind ze wel handig die zwartwerkers, heb genoeg klussen en die kosten me zo een stuk minder.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 18:16:36 #122
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_121602726
Heftig topic...

Voor de goede orde, mijn uitgangspunt: uitkeringsfraude is FRAUDE en dus keihard fout. Ten eerste vang je overheidsgeld (het geld dus van de hardwerkende belastingbetalers) waar je dus GEEN recht op hebt, ten tweede bezorg je de goedwillende mensen die buiten hun schuld een beroep moeten doen op een uitkering een slechte naam.

Maar om dan iemand meteen "aan te geven"?, nee, dat lijkt me niet de aangewezen weg. Probeer om te beginnen eerst eens een diepgaand gesprek met die persoon aan te gaan, het zou zo maar kunnen zijn dat de zaken toch heel anders in elkaar zitten dan jij - met je door aversie gekleurde bril - denkt. Ik ben zelf ooit een keer 'gemeld' bij het UWV door een door jaloezie gedreven persoon (alsof je jaloers moet zijn op iemand die door omstandigheden tijdelijk een beroep moet doen op een uitkering :') ) - gelukkig bleek ik volslagen terecht die uitkering te ontvangen en ging die 'melder' op haar bek, maar een prettig gevoel dat iemand dus kulverhalen achter je rug om over je vertelt aan instanties, dat zat (en zit) me dus echt niet lekker. Kijk dus heel erg goed uit met wat je doet.
Mocht die persoon inderdaad de boel belazeren en je hebt daarvoor afdoende bewijs, dan kun je hem inderdaad melden bij het UWV, maar persoonlijk zal het mijn keuze nooit zijn.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_121603357
quote:
15s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 18:16 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Heftig topic...

Voor de goede orde, mijn uitgangspunt: uitkeringsfraude is FRAUDE en dus keihard fout. Ten eerste vang je overheidsgeld (het geld dus van de hardwerkende belastingbetalers) waar je dus GEEN recht op hebt, ten tweede bezorg je de goedwillende mensen die buiten hun schuld een beroep moeten doen op een uitkering een slechte naam.

Maar om dan iemand meteen "aan te geven"?, nee, dat lijkt me niet de aangewezen weg. Probeer om te beginnen eerst eens een diepgaand gesprek met die persoon aan te gaan, het zou zo maar kunnen zijn dat de zaken toch heel anders in elkaar zitten dan jij - met je door aversie gekleurde bril - denkt. Ik ben zelf ooit een keer 'gemeld' bij het UWV door een door jaloezie gedreven persoon (alsof je jaloers moet zijn op iemand die door omstandigheden tijdelijk een beroep moet doen op een uitkering :') ) - gelukkig bleek ik volslagen terecht die uitkering te ontvangen en ging die 'melder' op haar bek, maar een prettig gevoel dat iemand dus kulverhalen achter je rug om over je vertelt aan instanties, dat zat (en zit) me dus echt niet lekker. Kijk dus heel erg goed uit met wat je doet.
Mocht die persoon inderdaad de boel belazeren en je hebt daarvoor afdoende bewijs, dan kun je hem inderdaad melden bij het UWV, maar persoonlijk zal het mijn keuze nooit zijn.
Dat is het voordeel van melden: ze gaan het onderzoeken en als je terecht je uitkering ontvangt is er niets aan de hand. Bij fraude mag er imho wel zeer streng worden opgetreden. En hoe komt iedereen erbij dat een melder automatisch jaloers is? Dat heb ik nooit begrepen.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 18:40:55 #124
177779 GeintegreerdePool
pi_121603529
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 17:31 schreef Pulver het volgende:

[..]

Misschien heb ik wel veel meer gewerkt dan jij (of in ieder geval meer belasting betaald voor me arbeid), dat weet je niet.
Maar kom maar op met je waarde oordeel....
Goed, dan zal ik maar inhoudelijk reageren ipv. af te kraken.

Ik wil wel geloven dat je hiervoor veel gewerkt hebt en veel belasting betaald hebt, maar dat is geen argument om het vervolgens in de vorm van een uitkering terug te krijgen.

Alle misstanden met graaiers in de publieke sector, bankiers of verspilde ontwikkelingshulp daargelaten (wel dingen waardoor je aan de eerlijkheid van de gehele maatschappij gaat twijfelen), betalen we belasting zodat er een brandweer bestaat, een wegennet of onderwijs.

Stel je krijgt een uitkering van 1000e, dan betalen er dus 10 werkende mensen elke maand 100 euro om jou van levensonderhoud te voorzien. Een Jan Modaal had misschien kerstcadeaus voor zijn kinderen kunnen kopen, als jij die 100e aan inkomsten van de wasmachine had doorgegeven.

Aan de andere kant, je lijkt me geen dom persoon. Waarom probeer je geen extra opleiding te volgen, door die 100e opzij te leggen ipv. aan bier te besteden? Als je een wasmachine-aansluiting kan maken, zul je ook vast (al dan niet na een opleiding) ander technische werk kunnen, iets waar in NL nog steeds een tekort aan is.

Of probeer via bv. een BBZ-traject (bijstand voor zelfstandigen) een eigen bedrijf op te starten, je behoudt je uitkering voor half jaar tot een jaar, waardoor je tijd genoeg hebt om een klantenbestand op te bouwen. Als je goed op je uitgaven let, kun je een ZZP-tarief hanteren van rond de 25 euro, toch niet zo extreem veel hoger dan wat je zwart vraagt. En dan doe je maar een gedeelte zwart, zoals anderen reeds voorgesteld hebben, liever wat gemiste BTW en inkomstenbelasting voor de Staat dan een maandelijkse uitgavenpost van 1000 euro.

Ik weet dat het zuur is als je al "weinig" aan uitkering krijgt en dan die 100e die je verdient gelijk moet inleveren. Maar het sociale vangnet in Nederland is wel erg luxe, in andere landen is het na een paar maanden uitkering afgelopen en mag je alleen rekenen op familie of het lokale Leger des Heils en wat voedselbonnen.

PS. De kans is trouwens groot dat je snel aan de slag gaat, aangezien steeds meer gemeentes het beleid hanteren om uitkeringsgerechtigden vrijwilligerswerk of ander soort onbetaald werk te laten verrichten voor hun uitkering.

[ Bericht 4% gewijzigd door GeintegreerdePool op 15-01-2013 18:45:54 (PS. toegevoegd) ]
Divide et impera
  dinsdag 15 januari 2013 @ 19:15:30 #125
375161 Pulver
vlaflip met slagroom
pi_121605020
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 18:40 schreef GeintegreerdePool het volgende:

[..]
-tekst-
Kijk, nu reageer je inhoudelijk. daar kan ik veel meer mee.
Alleen ligt het niet zo simpel.

Kijk, ik heb een eigen bedrijf gehad (als ZZP-er).
Ging heel lang goed maar op een gegeven moment niet meer.
Kut en klote enzo...had ik een schuld van 20K.
Dus ik naar het UWV...
Recht op een uitkering had ik volgens mij nog steeds.
Maar nee, ik kreeg geen rooie cent! Niks nada!
Achteraf bleek dat ik te boek stond als "zelfredzaam".
Dat houd dus in dat je niets moet betalen blijkbaar.
Na een half jaar was de 20K 40K geworden (ja, dat gaat heel erg rap!)
Gas / water / licht was ondertussen afgesloten, me huisdiertjes daaraan doodgegaan.
Deed die klootzakken allemaal niets, want ik was nog steeds "zelfredzaam".

Totdat ik bijna één over de balie trok en ik van me bed werd afgehaald vanwege bedreiging.
Toen pas ging een belletje af bij die gasten.
Vertel mij nou niets over het UWV.
Het zijn mensen die ik niet in mijn vriendenkring wil hebben.
pi_121605140
Als ZZP-er was je bij het UWV verkeerd, voor bijstand moet je bij de gemeente zijn.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 19:23:11 #127
375161 Pulver
vlaflip met slagroom
pi_121605374
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 19:18 schreef Piet_Piraat het volgende:
Als ZZP-er was je bij het UWV verkeerd, voor bijstand moet je bij de gemeente zijn.
Daar ging het al gelijk mis bij mij.
Ik had geen ervaring met werkloos zijn....maar ik kreeg wel heel snel ervaring in het kastje naar de muur.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 19:29:24 #128
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121605658
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 19:23 schreef Pulver het volgende:

[..]

Daar ging het al gelijk mis bij mij.
Ik had geen ervaring met werkloos zijn....maar ik kreeg wel heel snel ervaring in het kastje naar de muur.
Dus omdat jij niet weet bij welke instantie je moet zijn trek je maar iemand over de balie bij de instantie waarvan jij vindt dat ze je moeten betalen?
Droeftoeter.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_121606134
quote:
12s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 17:35 schreef GSbrder het volgende:

[..]

pi_121606395
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 19:38 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

oh, het mag best mét tegenzin hoor. Daar klaagt TS niet over :7
Wat heeft bril te maken met die mixtape? Mensen horen niet of je bril op hebt.
#freefrederike
  dinsdag 15 januari 2013 @ 19:46:54 #131
375161 Pulver
vlaflip met slagroom
pi_121606499
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 19:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dus omdat jij niet weet bij welke instantie je moet zijn trek je maar iemand over de balie bij de instantie waarvan jij vindt dat ze je moeten betalen?
Droeftoeter.
Nee muts,
Als je al een half jaar tegen die droogkloten aan loopt te ouwehoeren, die dondersgoed weten hoe het werkt, maar je het liefste naar de tering zie gaan, omdat je niet voldoet aan het plaatje wat hun het meeste geld oplevert, dan word ik sjaggie.
En ja, dan trek ik iemand over de balie.
Zouden meer mensen moeten doen. :P
pi_121606508
quote:
4s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 19:44 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Wat heeft bril te maken met die mixtape? Mensen horen niet of je bril op hebt.
:?
  dinsdag 15 januari 2013 @ 19:49:37 #133
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121606636
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 19:46 schreef Pulver het volgende:

[..]

Nee muts,
Als je al een half jaar tegen die droogkloten aan loopt te ouwehoeren, die dondersgoed weten hoe het werkt, maar je het liefste naar de tering zie gaan, omdat je niet voldoet aan het plaatje wat hun het meeste geld oplevert, dan word ik sjaggie.
Als ZZP'er heb je geen recht op WW, er is ook geen premie voor betaald.
Het is een verzekering; geen premie, geen uitkering.

Je had dus naar de gemeentelijke sociale dienst gemoeten.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_121606685
quote:

Hoe kan ik nou vertrouwen dat jij deze 'zwartwerker' goed ingeschat hebt als je niet een kunt googlen hoe je hem aan moet geven? Of maak je dit topic aan voor complimentjes? Want TS, je komt nogal over als iemand die zelf geen productief leven heeft, en andere mensen gaat beoordelen (anoniem nog wel :')), daar maak je net zo min vrienden mee. Misschien krijg je wel een schouderklopje van justitie, en daarna een schop onder je reet naar buiten. ;)
Het is simpel, iedereen moet het zich zo gemakkelijk mogelijk maken. Die jongen zit wettelijk fout en gaat vanzelf op zijn bek. Maar, misschien dat de wereld er wel een stukje beter op wordt als jij je met jezelf gaat bemoeien.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 19:54:47 #135
375161 Pulver
vlaflip met slagroom
pi_121606903
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 19:49 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als ZZP'er heb je geen recht op WW, er is ook geen premie voor betaald.
Het is een verzekering; geen premie, geen uitkering.

Je had dus naar de gemeentelijke sociale dienst gemoeten.
Helemaal mee eens!
Maar ik had twee banen en dat stopte zo'n beetje tegelijkertijd.
Dus ga je naar het UWV....en de eerste vraag is: wat voor uitkering wilt U hebben?

DAT WEET IK TOCH GODVERDOMME NIET!!! (sorry dat ik schreeuw)
Ik heb toch geen verstand van uitkeringen? Dat is hun pakkie om dat uit te zoeken.
pi_121606971
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 19:54 schreef Pulver het volgende:

[..]

Helemaal mee eens!
Dus ga je naar het UWV....en de eerste vraag is: wat voor uitkering wilt U hebben?

Ik heb toch geen verstand van uitkeringen? Dat is hun pakkie om dat uit te zoeken.
Dat is zoiets als boos worden op de dokter als je er komt wegens pijn en hij wil weten waar je precies pijn hebt.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 20:03:05 #137
378088 Senzune
Te gek voor woorden
pi_121607334
quote:

[..]

Helemaal mee eens!

Het zijn over het algemeen een stelletje kklootzakken daar. Ik had een tijd geleden ontslag gehad en dezelfde middag had ik kontakt opgenomen met wat te doen. Ik moest dus zo snel mogelijk langs komen. Kom je daar krijg je de vraag heeft u een afspraak? Ne, ik moest meteen langskomen.
Nee meneer u moet eerst een afspraak maken.
Oh lekkere info geven jullie dan als ik er om vraag.
Dan wil ik graag een afspraak maken. Nee meneer dat kan alleen telefonisch.
Dus ik pak mijn mobiele telefoon en dat was toen nog zeldzaam en toen kreeg ik te horen dat het alleen vanuit thuis kon omdat er wachttijden waren. Vervolgens ben ik dus drie maanden van het kastje naar de muur gestuurd.
Ik ben er op een gegeven moment naar toe gegaan en als er ik toen niet fatsoenlijk geholpen werd had ik zeker weten toen ook iemand over de balie getrokken.
Maar volgens mij konden ze dat zien want een half uur later was alles in orde gebracht.

Ze horen je gewoon op de juiste stappen naar de juiste instanties te wijzen.
pi_121607403
quote:
Helemaal mee eens!

Als je een eigen bedrijf start, dan ligt bij jou de verantwoordelijkheid om jezelf vooraf te verdiepen in het scenario: wat als het fout gaat?

En een half jaar van kastje naar muur, als echt zonder werk zit, dan is dat 26x40 = 1040 uur die je hieraan hebt besteed? Of heb je daar 1000 uur van op je gat gezeten?

Sorry, ik zeg het even hard, maar ik kan ook boos worden van mensen die de schuld afschuiven op anderen. Ik werk mijn hele leven al en betaal veel belasting. Daar kan ik goed mee leven, ik krijg er ook een heleboel voor terug.

Maar als ik jouw reacties lees, dan betaal ik dus mee aan jouw falen?

Heel vervelend dat je bedrijf nat is gegaan, daar wordt je geen ondernemer voor. Maar om nu zwart te gaan werken, dat is geen excuus. Je compenseert nu jouw fout met ons belastinggeld.
** 100% * P * U * R * E -- L * O * T * H **
Mijn fotoboek
pi_121607591
quote:

[..]

Helemaal mee eens!

jouw gebrek aan kennis is natuurlijk ook hun schuld. ze mogen nog van geluk spreken dat je er maar 1 over de balie hebt getrokken. je zou in je recht staan als je 3 bommen naar binnen had gegooid hoor.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 20:19:15 #140
375161 Pulver
vlaflip met slagroom
pi_121608222
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 20:04 schreef -Lotte- het volgende:

[..]

Als je een eigen bedrijf start, dan ligt bij jou de verantwoordelijkheid om jezelf vooraf te verdiepen in het scenario: wat als het fout gaat?

En een half jaar van kastje naar muur, als echt zonder werk zit, dan is dat 26x40 = 1040 uur die je hieraan hebt besteed? Of heb je daar 1000 uur van op je gat gezeten?

Sorry, ik zeg het even hard, maar ik kan ook boos worden van mensen die de schuld afschuiven op anderen. Ik werk mijn hele leven al en betaal veel belasting. Daar kan ik goed mee leven, ik krijg er ook een heleboel voor terug.

Maar als ik jouw reacties lees, dan betaal ik dus mee aan jouw falen?

Heel vervelend dat je bedrijf nat is gegaan, daar wordt je geen ondernemer voor. Maar om nu zwart te gaan werken, dat is geen excuus. Je compenseert nu jouw fout met ons belastinggeld.
Leuk gebracht maar gaat niet helemaal op.
Ik had een eigen rijschool, opleiding daarvoor is zo'n 6000 euro.
Dat moet je ten eerste zien terug te verdienen.
Plus dat je investeert in een nieuwe auto (en nog wat meer, maar dat maakt nu even niet uit)

Dan gaat het UWV dat via de re-integratie "gratis" geven.
Waardoor de markt totaal verziekt wordt en je rijscholen krijgt die zelfs voor 20 euro per uur les geven.
Die mensen zien ze na twee jaar bij het UWV ook weer terug en daar gaat het ze om.
Zo houden ze zichzelf daar aan het werk.
pi_121608645
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 20:19 schreef Pulver het volgende:
Leuk gebracht maar gaat niet helemaal op.
Ik had een eigen rijschool, opleiding daarvoor is zo'n 6000 euro.
Dat moet je ten eerste zien terug te verdienen.
Plus dat je investeert in een nieuwe auto (en nog wat meer, maar dat maakt nu even niet uit)

Dan gaat het UWV dat via de re-integratie "gratis" geven.
Waardoor de markt totaal verziekt wordt en je rijscholen krijgt die zelfs voor 20 euro per uur les geven.
Die mensen zien ze na twee jaar bij het UWV ook weer terug en daar gaat het ze om.
Zo houden ze zichzelf daar aan het werk.
Klinkt als een leuk verhaal dat nog steeds geen excuus is om naast een uitkering (van onze centen) zwart te gaan werken.

Ik heb de afgelopen jaren een studie gedaan, of eigenlijk 1.5. In plaats van een full-time baan met inkomsten, heb ik nu eigenlijk alleen maar kosten gehad. Aan het eind van de rit heb je een diploma en een leuke studieschuld.

Als ik nu, door de slechte economie (waar ik niets aan kan doen, maar de overheid misschien wel?) elke maand een deel van jouw geld ga jatten omdat ik geen werk zou kunnen vinden, zou jij dat dan leuk vinden? Want dat is wat jij doet!
Mijn fotoboek
  dinsdag 15 januari 2013 @ 20:36:16 #142
375161 Pulver
vlaflip met slagroom
pi_121609203
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 20:26 schreef -Lotte- het volgende:

[..]

Klinkt als een leuk verhaal dat nog steeds geen excuus is om naast een uitkering (van onze centen) zwart te gaan werken.

Ik heb de afgelopen jaren een studie gedaan, of eigenlijk 1.5. In plaats van een full-time baan met inkomsten, heb ik nu eigenlijk alleen maar kosten gehad. Aan het eind van de rit heb je een diploma en een leuke studieschuld.

Als ik nu, door de slechte economie (waar ik niets aan kan doen, maar de overheid misschien wel?) elke maand een deel van jouw geld ga jatten omdat ik geen werk zou kunnen vinden, zou jij dat dan leuk vinden? Want dat is wat jij doet!
ik vind het helemaal geen leuk verhaal!
En het stukje over zwartwerk was alleen maar omdat de TS zo graag iemand erbij wil lappen.
Daar heb ik inderdaad een broertje aan dood.

Als jij trouwens nu een uitkering zou hebben, hoor je me niet klagen. Sterker, als mensen geen zak doen aan opleiding hoor je me ook niet klagen.
Ik geloof namelijk niet dat je mensen kan dwingen om te werken. Alles wat je aan energie daarin steekt is verspilde moeite.
pi_121609309
Je hoeft ook niet te werken.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 20:40:49 #144
375161 Pulver
vlaflip met slagroom
pi_121609458
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 20:38 schreef Sloggi het volgende:
Je hoeft ook niet te werken.
Nou, volgens mij heb ik nog een sollicitatie plicht. Maar dat is stom :P
pi_121609507
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 20:40 schreef Pulver het volgende:

[..]

Nou, volgens mij heb ik nog een sollicitatie plicht. Maar dat is stom :P
Nogmaals, je hoeft niet te werken als je niet wil. Verwacht dan ook geen staatshulp.
  FOK!fotograaf dinsdag 15 januari 2013 @ 20:41:40 #146
13368 NiGeLaToR
pi_121609511
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 20:36 schreef Pulver het volgende:

Ik geloof namelijk niet dat je mensen kan dwingen om te werken. Alles wat je aan energie daarin steekt is verspilde moeite.
Ik geloof er niet in dat ik wel voor jou moet werken - alles wat je aan energie daarin steekt is verspilde moeite. Dus, 0 euro en een gratis doos voor onder de brug kun je krijgen.
pi_121609842
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 20:36 schreef Pulver het volgende:
[..]
ik vind het helemaal geen leuk verhaal!
En het stukje over zwartwerk was alleen maar omdat de TS zo graag iemand erbij wil lappen.
Daar heb ik inderdaad een broertje aan dood.
Maar dat 'erbij lappen' klinkt misschien wat uit zijn verband getrokken. Als ik nu elke maand van jou kom stellen, of van iemand van je familie. Zou je dat dan gewoon toelaten? Of zou je op zoek gaan naar een instantie waar je dat kan aangeven? Wees eens eerlijk! En als je nu zegt dat het niet uitmaakt, dan kom ik morgen even wat ophalen ^O^

Ik zou er niet over twijfelen om die persoon aan te geven, alhoewel ik toegeef dat het een abstracte manier van kijken is om dit als stelen van mijzelf te zien. Ik geef geld aan de regering, de zwartwerker pikt een deel van dat geld.

Met andere overtredingen heb ik er meer moeite mee. Zou jij 30km te hard rijden, dan kost dat mij geen geld. Tenzij je niet snel genoeg kan remmen en over mijn dochtertje heen gaat... dan raakt het mij ineens wel.

Wanneer zou je overgaan tot het 'verlinken' van iemand? Ik denk wanneer je in staat bent om te beredeneren dat je daarmee een ander schade kan berokkenen, hetzij financieel of op andere vlakken.
Mijn fotoboek
  dinsdag 15 januari 2013 @ 20:56:12 #148
375161 Pulver
vlaflip met slagroom
pi_121610289
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 20:47 schreef -Lotte- het volgende:

[..]

Maar dat 'erbij lappen' klinkt misschien wat uit zijn verband getrokken. Als ik nu elke maand van jou kom stellen, of van iemand van je familie. Zou je dat dan gewoon toelaten? Of zou je op zoek gaan naar een instantie waar je dat kan aangeven? Wees eens eerlijk! En als je nu zegt dat het niet uitmaakt, dan kom ik morgen even wat ophalen ^O^

Ik zou er niet over twijfelen om die persoon aan te geven, alhoewel ik toegeef dat het een abstracte manier van kijken is om dit als stelen van mijzelf te zien. Ik geef geld aan de regering, de zwartwerker pikt een deel van dat geld.

Met andere overtredingen heb ik er meer moeite mee. Zou jij 30km te hard rijden, dan kost dat mij geen geld. Tenzij je niet snel genoeg kan remmen en over mijn dochtertje heen gaat... dan raakt het mij ineens wel.

Wanneer zou je overgaan tot het 'verlinken' van iemand? Ik denk wanneer je in staat bent om te beredeneren dat je daarmee een ander schade kan berokkenen, hetzij financieel of op andere vlakken.
kom op, het is persoonlijke rancune en daar kan ik echt pissed om worden.
En zeg nou niet dat je zo'n hekel hebt aan "de zwartwerker", want als ie voor 1000 euro minder je keuken kan tegelen zeg je ook geen nee.
pi_121610487
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 20:56 schreef Pulver het volgende:

En zeg nou niet dat je zo'n hekel hebt aan "de zwartwerker", want als ie voor 1000 euro minder je keuken kan tegelen zeg je ook geen nee.
Dan vragen ze eerst of ie uitkering heeft. :+
  dinsdag 15 januari 2013 @ 22:17:24 #150
177779 GeintegreerdePool
pi_121615245
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 19:15 schreef Pulver het volgende:

[..]

Kijk, nu reageer je inhoudelijk. daar kan ik veel meer mee.
Alleen ligt het niet zo simpel.

Kijk, ik heb een eigen bedrijf gehad (als ZZP-er).
Ging heel lang goed maar op een gegeven moment niet meer.
Kut en klote enzo...had ik een schuld van 20K.
Dus ik naar het UWV...
Recht op een uitkering had ik volgens mij nog steeds.
Maar nee, ik kreeg geen rooie cent! Niks nada!
Achteraf bleek dat ik te boek stond als "zelfredzaam".
Dat houd dus in dat je niets moet betalen blijkbaar.
Na een half jaar was de 20K 40K geworden (ja, dat gaat heel erg rap!)
Gas / water / licht was ondertussen afgesloten, me huisdiertjes daaraan doodgegaan.
Deed die klootzakken allemaal niets, want ik was nog steeds "zelfredzaam".

Totdat ik bijna één over de balie trok en ik van me bed werd afgehaald vanwege bedreiging.
Toen pas ging een belletje af bij die gasten.
Vertel mij nou niets over het UWV.
Het zijn mensen die ik niet in mijn vriendenkring wil hebben.
Dit is natuurlijk mosterd na de maaltijd, maar had je geen boekhouder? Als het een tijd goed ging, kon je geen financiële reserves opbouwen? Want een schuld van 20k is voor een zzp-er ongeveer 3-6 maanden omzet. Deze fouten ken ik namelijk uit eigen ervaring. Ik had zelf een eigen bedrijfje, ging ook een tijd genoeg, maar ik was voor 70-80% van de omzet afhankelijk van 1 klant. Door mijn eigen luiheid/stomheid heb ik nagelaten om actief naar meer klanten te zoeken en toen de grootste klant niet meer betaalde, zat ik ook opeens zonder geld, omdat ik een te kleine financiële reserve aanhield. Ik heb het nog 3 maanden geprobeerd, maar toen ik geen andere grote klanten meer kon vinden, heb ik de bedrijfsactiviteiten beëindigd. Ik bleef wel zitten met 4k restschuld, voornamelijk bij de Belastingdienst, maar via de gemeentelijke schuldhulpverlening waren de afspraken zo gemaakt en was alles binnen 1 jaar afbetaald.

Misschien dat je te lang probeerde het bedrijf overeind te houden, iets wat trouwens heel vaak voorkomt? Als de marktomstandigheden veranderen, zoals met de lagere tarieven voor rijscholen, moet je businessplan opnieuw evalueren of het zin heeft om door te gaan.

In de kritiek over het UWV kan ik mij absoluut vinden. Dozijnen van inkomen/re-integratie consulenten, jobcoaches, psychologen, adviseurs en consultants die je uiteindelijk tips geven over je CV (natuurlijk tegenstrijdig), elkaar doodgooien met dure onderzoeken en rapporten, maar als het op hulp bij het vinden van werk aankomt, je adviseren bij uitzendbureaus in te schrijven. _O- Een sector die gebaat is om zoveel mogelijk mensen niet aan het werk te helpen.

Mijn advies: opstaan en opnieuw proberen. Doe ik ook, simpel baantje als postbode voor een basisinkomen, volgende maand starten met een nieuw bedrijf, voorlopig part-time natuurlijk. Want zitten en niets doen, gaat je naar verloop van tijd slopen.
Divide et impera
pi_121616037
quote:

[..]

Je moet psychiater worden, je weet toch altijd wat anderen denken.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 23:00:55 #152
375161 Pulver
vlaflip met slagroom
pi_121617963
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 22:17 schreef GeintegreerdePool het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk mosterd na de maaltijd, maar had je geen boekhouder? Als het een tijd goed ging, kon je geen financiële reserves opbouwen? Want een schuld van 20k is voor een zzp-er ongeveer 3-6 maanden omzet. Deze fouten ken ik namelijk uit eigen ervaring. Ik had zelf een eigen bedrijfje, ging ook een tijd genoeg, maar ik was voor 70-80% van de omzet afhankelijk van 1 klant. Door mijn eigen luiheid/stomheid heb ik nagelaten om actief naar meer klanten te zoeken en toen de grootste klant niet meer betaalde, zat ik ook opeens zonder geld, omdat ik een te kleine financiële reserve aanhield. Ik heb het nog 3 maanden geprobeerd, maar toen ik geen andere grote klanten meer kon vinden, heb ik de bedrijfsactiviteiten beëindigd. Ik bleef wel zitten met 4k restschuld, voornamelijk bij de Belastingdienst, maar via de gemeentelijke schuldhulpverlening waren de afspraken zo gemaakt en was alles binnen 1 jaar afbetaald.

Misschien dat je te lang probeerde het bedrijf overeind te houden, iets wat trouwens heel vaak voorkomt? Als de marktomstandigheden veranderen, zoals met de lagere tarieven voor rijscholen, moet je businessplan opnieuw evalueren of het zin heeft om door te gaan.

In de kritiek over het UWV kan ik mij absoluut vinden. Dozijnen van inkomen/re-integratie consulenten, jobcoaches, psychologen, adviseurs en consultants die je uiteindelijk tips geven over je CV (natuurlijk tegenstrijdig), elkaar doodgooien met dure onderzoeken en rapporten, maar als het op hulp bij het vinden van werk aankomt, je adviseren bij uitzendbureaus in te schrijven. _O- Een sector die gebaat is om zoveel mogelijk mensen niet aan het werk te helpen.

Mijn advies: opstaan en opnieuw proberen. Doe ik ook, simpel baantje als postbode voor een basisinkomen, volgende maand starten met een nieuw bedrijf, voorlopig part-time natuurlijk. Want zitten en niets doen, gaat je naar verloop van tijd slopen.
Dat was raar...

[ Bericht 6% gewijzigd door Pulver op 15-01-2013 23:23:33 ]
  dinsdag 15 januari 2013 @ 23:03:13 #153
375161 Pulver
vlaflip met slagroom
pi_121618067
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 22:29 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je moet psychiater worden, je weet toch altijd wat anderen denken.
Bemoei je er niet mee, sjampie! :D
pi_121620378
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 23:03 schreef Pulver het volgende:

[..]

Bemoei je er niet mee, sjampie! :D
Zegt degene die aan het staatsinfuus ligt. Kssst, scheer je weg, steuntrekkert! Ga een baan zoeken!
  woensdag 16 januari 2013 @ 00:00:42 #155
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_121620511
quote:

[..]

Ik zou niet weten waar ik zo'n beunhaas zou moeten vinden.
  woensdag 16 januari 2013 @ 00:10:04 #156
177779 GeintegreerdePool
pi_121620813
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 23:00 schreef Pulver het volgende:

[..]

Dat was raar...
Hoezo raar? Of je zit in de schuldsanering voor die 40k, dan is er idd. weinig motivatie om gedurende die 3 jaar die een wettelijke schuldsanering duurt, iets anders te doen dan van de uitkering te leven. Je kan namelijk moeilijk die 40k in 3 jaar opzij zetten, dan zou je 1100 euro per maand moeten sparen. Dan maar 3 jaar zwart bijklussen en de schulden zijn weg. Goed geraden?
Divide et impera
  † In Memoriam † woensdag 16 januari 2013 @ 00:19:29 #157
25682 2cv
Niet subtiel
pi_121621127
En wat is de reden dat die persoon zwart werkt ? Gezien mijn ervaring met het UWV zou ik het meteen doen ^O^

Zwart werken en de boel oplichten, niet de zwartwerker/oplichter aangeven.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  woensdag 16 januari 2013 @ 01:57:34 #158
375161 Pulver
vlaflip met slagroom
pi_121622825
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 00:10 schreef GeintegreerdePool het volgende:

[..]

Hoezo raar? Of je zit in de schuldsanering voor die 40k, dan is er idd. weinig motivatie om gedurende die 3 jaar die een wettelijke schuldsanering duurt, iets anders te doen dan van de uitkering te leven. Je kan namelijk moeilijk die 40k in 3 jaar opzij zetten, dan zou je 1100 euro per maand moeten sparen. Dan maar 3 jaar zwart bijklussen en de schulden zijn weg. Goed geraden?
Op het bedrag na, zit je er niet eens zo ver naast ;)
  woensdag 16 januari 2013 @ 12:58:14 #159
103343 Rutger1983
de enige echte!
pi_121631662
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 15:46 schreef Pulver het volgende:

[..]

Welnee man!
Klussen zoals..?
Kun je dan niet beter als ZZP-er aan de slag gaan en deze klussen aanpakken? D'r is blijkbaar markt voor en zo hoef je ook geen uitkering meer te hebben. :)
  woensdag 16 januari 2013 @ 23:25:58 #160
323439 HetKlusKonijn
pi_121662459
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 18:35 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dat is het voordeel van melden: ze gaan het onderzoeken en als je terecht je uitkering ontvangt is er niets aan de hand. Bij fraude mag er imho wel zeer streng worden opgetreden. En hoe komt iedereen erbij dat een melder automatisch jaloers is? Dat heb ik nooit begrepen.
Uhm... ik heb nergens gesteld dat 'iedere' melder 'dus' 'jaloers' is, alleen in geval van mijn persoonlijke ervaring was dat inderdaad zo - mevrouw-de-melder (ja ik weet dus heel precies wie het was) meende dat ik zogenaamd geen recht had op mijn toenmalige WW-uitkering omdat ik destijds een echtgenoot had met een zeer goede baan en dus een dito inkomen. Ze was kennelijk niet op de hoogte van het feit dat het recht op een WW-uitkering niks te maken heeft met persoonlijk vermogen dan wel inkomsten van mogelijke partners/huisgenoten. :')

Verder, volledig mee eens - laat die controles maar scherper worden, al is het alleen maar om de rechtmatige ontvangers van uitkeringen gevrijwaard te worden van onterechte verdachtmakingen.

[ Bericht 3% gewijzigd door HetKlusKonijn op 16-01-2013 23:31:53 ]
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
  woensdag 16 januari 2013 @ 23:30:11 #161
323439 HetKlusKonijn
pi_121662671
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 19:46 schreef Pulver het volgende:

[..]

Nee muts,
Als ik jou zo zie fulmineren zoals je doet in dit topic, dan snap ik echt niet dat je er een half jaar over doet om er achter te komen dat je bij het UWV aan het verkeerde adres bent in jouw specifieke geval.

Droeftoeter, inderdaad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')