Grappig dat je dat zegt.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:13 schreef blomke het volgende:
[..]
Ja, daar is van alles mis mee. Daar zijn uitkeringen niet voor bedoelt, sterker nog, hierdoor komt er minder geld voor mensen die het wel echt nodig hebben omdat ze géén klusjes er bij kunnen doen.
Je belazert de boel op 2 manieren dus. Je kan dat betaalde werk doen, dus krijg je daardoor minder uitkering. Niks mis mee.
Heb je geen gewetenswroeging?
Dit.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:26 schreef GSbrder het volgende:
Ik heb minder moeite met een zwartwerker die een volledige baan heeft en daarnaast klust, dan een zwartwerker die een uitkering ontvangt. De eerste betaalt iets minder belasting dan hij zou moeten, de tweede ontvangt geld van de overheid en hetgeen hij kan werken, geschiedt ook nog eens onbelast.
Hier net zo.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:26 schreef GSbrder het volgende:
Ik heb minder moeite met een zwartwerker die een volledige baan heeft en daarnaast klust, dan een zwartwerker die een uitkering ontvangt. De eerste betaalt iets minder belasting dan hij zou moeten, de tweede ontvangt geld van de overheid en hetgeen hij kan werken, geschiedt ook nog eens onbelast.
Dat dus.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:26 schreef GSbrder het volgende:
Wat een moraalridder-reacties. Nee, hij mag hem niet dus dit is de ultieme situatie om iemand mooi aan te geven. Nee, zodra het je beste vriend is geef je iemand niet aan. Nou en. Zo gaat dat.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:47 schreef Staal het volgende:
[..]
En toevallig moet jij hem niet.
Of zou je ook zo principieel zijn als het om je beste vriendin zou gaan?
Nee, ook als je geen baan hebt maak ik me daar niet zo druk om, maar als je een uitkering hebt omdat je geen inkomen hebt of kunt vergaren, en je blijkt dan toch inkomen te hebben, dan is die uitkering onterecht.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:32 schreef Pulver het volgende:
Het begint me steeds duidelijker te worden.
Je mag alleen zwartwerken als je daarnaast ook nog een betaalde baan hebt.
Dat geeft je blijkbaar het excuus om de belasting te tillen.
(en jullie het excuus om die mensen in te huren).
Nee, ook dan is het niet legaal, maar het is minder ergquote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:32 schreef Pulver het volgende:
Nee je mag helemaal niet zwartwerken.Alleen is t net iets minder kwalijk als je al werkt dan wanneer je al gratis geld pakt en zo de boel dubbel oplicht.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:32 schreef Pulver het volgende:
Het gaat om een stiefbroer, en met die melding wordt de stiefmoeder ook nog even gepakt.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:33 schreef Ziba het volgende:
[..]
Wat een moraalridder-reacties. Nee, hij mag hem niet dus dit is de ultieme situatie om iemand mooi aan te geven. Nee, zodra het je beste vriend is geef je iemand niet aan. Nou en. Zo gaat dat.
Heb je wel eens gehoord van "aangenomen werk"?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:35 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, ook dan is het niet legaal, maar het is minder erg. Iemand die per jaar ¤ 20.000,- aan belasting betaalt en ¤ 5.000,- zwart bijklust, is minder fout bezig dan iemand die per jaar voor ¤ 20.000,- een uitkering trekt en hetzelfde bedrag bijklust.
Dat is en blijft illegaal, en ik heb er zelf geen enkel probleem mee als iemand jou erbij naait. Sterker nog, ik vind dat de overheid die mensen wel mag belonen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:52 schreef Pulver het volgende:
[..]
Heb je wel eens gehoord van "aangenomen werk"?
Zo nee, zal ik het je even uitleggen.
Stel dat iemand met een hele kleine beurs een wasmachine aansluiting wil hebben.
(puur een voorbeeld)
En dan kan dat voor die persoon nodig zijn.
Kan het zo zijn dat het een rotklus is waar je makkelijk 8 uur mee bezig bent.
Wit ben je dan 8 keer 75 euro = 600 euro aan loon kwijt. Onbetaalbaar dus.
Ik doe dat als aangenomen werk en vraag dan 100 euro.
Dan heeft die persoon toch datgene wat hij of zij wil hebben en heb ik 100 euro als zakcentje erbij.
Maar geef ik dat op aan het UWV, moet ik die 100 euro weer inleveren.
Dus heb ik voor Jan Lul gewerkt en zo stom ben ik nou ook weer niet.
Laat staan dat zo iemand als de TS me gaat lopen verklikken.
En daar zijn er heel veel van hier op fokquote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:38 schreef silly87 het volgende:
Maarja ik walg best wel van jou soort mensen dus
Als je dit vier keer per maand doet, heb jij 400 euro en daarnaast krijg je alsnog een volledige uitkering. Denk je dat het voor jou nog gaat lonen om een volledige baan te nemen? In een fulltime dienstverband zou je ook kunnen zeggen; "tsja, ik heb vier weken gewerkt en de laatste week gaat volledig op aan inkomensbelasting."quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:52 schreef Pulver het volgende:
[..]
Stel dat iemand met een hele kleine beurs een wasmachine aansluiting wil hebben.
(puur een voorbeeld)
Dan heeft die persoon toch datgene wat hij of zij wil hebben en heb ik 100 euro als zakcentje erbij.
je kunt deze discussie niet winnen..quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:52 schreef Pulver het volgende:
[..]
(puur een voorbeeld)
Je doet het voorkomen alsof er geen verliezer is. Maar het is helemaal geen win-win. De belastingbetaler verliest. Want die geeft jou die andere 500,-.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:52 schreef Pulver het volgende:
[..]
(puur een voorbeeld)
Noem je wel een "als" op.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:59 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Als je dit vier keer per maand doet, heb jij 400 euro en daarnaast krijg je alsnog een volledige uitkering. Denk je dat het voor jou nog gaat lonen om een volledige baan te nemen? In een fulltime dienstverband zou je ook kunnen zeggen; "tsja, ik heb vier weken gewerkt en de laatste week gaat volledig op aan inkomensbelasting."
Het is vrij normaal dat je geld "inlevert" als je werkt, zo betalen we allerlei dingen voor elkaar en kunnen we andere mensen, die echt niet kunnen werken, hun uitkering geven.
Als je het minder vaak hebt, dan is het toch ook geen ramp om daarmee te stoppen?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:03 schreef Pulver het volgende:
[..]
Noem je wel een "als" op.
Als ik zo'n klusje 4 keer per maand heb zou ik blij zijn.
Je moet niet invullen wat er niet is.
Op zwartwerk draait de economie nog een beetje. Of denk je nou echt dat alles zo netjes de boeken ingaat?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:04 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Als je het minder vaak hebt, dan is het toch ook geen ramp om daarmee te stoppen?
Jij geen 100 - 400 euro, maar ook geen uitkeringsfraude.
Je blijft zwartwerk en uitkeringsfraude kennelijk gelijkstellen, terwijl het dat niet is.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:07 schreef Pulver het volgende:
[..]
Op zwartwerk draait de economie nog een beetje. Of denk je nou echt dat alles zo netjes de boeken ingaat?
Nee, dat denk ik niet. Maar of de economie erop "draait", is de vraag.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:07 schreef Pulver het volgende:
[..]
Op zwartwerk draait de economie nog een beetje. Of denk je nou echt dat alles zo netjes de boeken ingaat?
Oh, nu ben ik heel benieuwd waar jij het verschil in ziet.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je blijft zwartwerk en uitkeringsfraude kennelijk gelijkstellen, terwijl het dat niet is.
Iemand kan ook zwartwerken zonder een uitkering, dan is het geen uitkeringsfraude.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:11 schreef Pulver het volgende:
[..]
Oh, nu ben ik heel benieuwd waar jij het verschil in ziet.
Je kan ook zwartwerken zonder dat je een uitkering hebt. Zoals bijv stratenmakers en tuinmannen kunnen doen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:11 schreef Pulver het volgende:
[..]
Oh, nu ben ik heel benieuwd waar jij het verschil in ziet.
Of de gehuwde vrouw die een paar uurtjes schoonmaakt.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:13 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Je kan ook zwartwerken zonder dat je een uitkering hebt. Zoals bijv stratenmakers en tuinmannen kunnen doen.
Of een schoolgaande tiener die oppast op de kinderen van de buren.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:13 schreef Leandra het volgende:
Je kan ook zwartwerken zonder dat je een uitkering hebt. Zoals bijv stratenmakers en tuinmannen kunnen doen.
Dat ook ja. Er zijn zoveel voorbeelden te verzinnenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Of de gehuwde vrouw die een paar uurtjes schoonmaakt.
Tuurlijk niet!quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Iemand kan ook zwartwerken zonder een uitkering, dan is het geen uitkeringsfraude.
je moet niet zo zeuren want anders blijf ik helemaal op me reet zitten.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Pulver heeft daar kennelijk wat moeite mee
Dan ga je proberen meer klusjes te krijgen, 4 per week ofzo, kun je je de belasting nog permitteren ook!quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:16 schreef Pulver het volgende:
[..]
Tuurlijk niet!
Als ik maar één klusje heb van 100 euro in die maand, ken ik daar toch niet van rondkomen?
Kan ik hooguit een krat bier van kopen en een keer me tank volgooien.
stumpert,quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:52 schreef Pulver het volgende:
[..]
(puur een voorbeeld)
Als je het wel kunt verdienen maar niet doet wegens geen zin of gratis geld, dan mogen ze wat mij betreft je uitkering stopzetten.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:18 schreef Pulver het volgende:
[..]
je moet niet zo zeuren want anders blijf ik helemaal op me reet zitten.
Wees blij dat ik af en toe nog wat doe!
En hoe zou je dat dan gaan doen?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:39 schreef Pulver het volgende:
Probeer eerst eens voor jezelf na te gaan wat "jouw" gewin is, door hem aan te geven.
Behalve dan dat het je alleen maar gaat om die persoon een kunstje te flikken, want dat is het gene waar je het om te doen is. Persoonlijk vind ik dat een achterbakse hoerenstreek.
En je hebt al lang en breed uitgezocht hoe je hem kan aangeven, je vraag is alleen hoe je dat anoniem kan doen.
Dat moeders dan ook door de belasting onder de loep wordt genomen, weet je zelf ook wel.
Laat ik het zo stellen:
Ik doe ook wel eens klusjes 'zwart'. Ook voor familie en vrienden. En ik heb een uitkering.
Als iemand mij aangeeft en daar kom ik achter (en geloof me, het komt altijd uit), dan weet ik zo'n persoon te vinden. Als mijn familie daar ook nog eens schade van ondervind (in jou geval dus die moeder), dan ben je helemaal de Sjaak.
Zo moet je dat een beetje in je achterhoofd houden als je iemand erbij wil naaien.
Ik zou je elke cent laten betalen die ik mis zou lopen.
Ik vind dus dat dat bij een uitkering in de voorwaarden moet. Uitkering is 1000 piek, je mag er nog 200 per maand bijpakken als je het netjes opgeeft. koop maar lekker een krat bier Pulver, en geniet ervan na je harde arbeidquote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:16 schreef Pulver het volgende:
[..]
Tuurlijk niet!
Als ik maar één klusje heb van 100 euro in die maand, ken ik daar toch niet van rondkomen?
Kan ik hooguit een krat bier van kopen en een keer me tank volgooien.
Afzakken naar het niveau van geweld denk ik. Ik zou hem keihard in z'n gezicht uitlachen als ie daar aan m'n deur stond te schreeuwenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En hoe zou je dat dan gaan doen?
Alsof ik nooit met Polen gewerkt heb. Je doet alsof ik nooit gewerkt heb en daar zit je helemaal mis.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:19 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Pulver, ik kan zo een Pools paspoort voor je regelen. Kan je zo aan de slag in de kassen voor het minimumloon, ik hoorde dat ze harde, eerlijke werkers zoeken. Win/win situatie lijkt me, wij hoeven jouw uitkering niet meer te betalen, jij hebt een baan en met je Karpatenkop zul je vrij snel nieuwe vrienden maken onder mijn landgenoten.
Verklaar dan het verschijnsel "armoedeval" eens..quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:24 schreef cracktor het volgende:
wie denkt dat leven op een uitkering zo aangenaam is moet het vooral eens proberen. Je kan je lol niet op, wat een feest!
Net vond ik je al een spelling flamer en nu ben je nog een toetsenbord hooligan ook!quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:24 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Afzakken naar het niveau van geweld denk ik. Ik zou hem keihard in z'n gezicht uitlachen als ie daar aan m'n deur stond te schreeuwen
Absoluut niet. Ik ben er volledig van overtuigd dat er momenten waren dat je gewerkt hebt, of het nou zwart was of niet.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:25 schreef Pulver het volgende:
[..]
Alsof ik nooit met Polen gewerkt heb. Je doet alsof ik nooit gewerkt heb en daar zit je helemaal mis.
Maar dat denken wel meer mensen hier geloof ik.
1000 euro is kapot veel , zeker met alle toeslagen die je nog krijgt. dat kan best water minder allemaal.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:24 schreef cracktor het volgende:
[..]
Ik vind dus dat dat bij een uitkering in de voorwaarden moet. Uitkering is 1000 piek, je mag er nog 200 per maand bijpakken als je het netjes opgeeft. koop maar lekker een krat bier Pulver, en geniet ervan na je harde arbeid
ik lig er niet wakker van.
wie denkt dat leven op een uitkering zo aangenaam is moet het vooral eens proberen. Je kan je lol niet op, wat een feest!
doe het zelf? Ik heb geen ideequote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:28 schreef Shodan het volgende:
[..]
Verklaar dan het verschijnsel "armoedeval" eens..
Dus omdat jij het niet mag stelen moet iemand die niets fout doet het betalen?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:39 schreef Pulver het volgende:
Probeer eerst eens voor jezelf na te gaan wat "jouw" gewin is, door hem aan te geven.
Behalve dan dat het je alleen maar gaat om die persoon een kunstje te flikken, want dat is het gene waar je het om te doen is. Persoonlijk vind ik dat een achterbakse hoerenstreek.
En je hebt al lang en breed uitgezocht hoe je hem kan aangeven, je vraag is alleen hoe je dat anoniem kan doen.
Dat moeders dan ook door de belasting onder de loep wordt genomen, weet je zelf ook wel.
Laat ik het zo stellen:
Ik doe ook wel eens klusjes 'zwart'. Ook voor familie en vrienden. En ik heb een uitkering.
Als iemand mij aangeeft en daar kom ik achter (en geloof me, het komt altijd uit), dan weet ik zo'n persoon te vinden. Als mijn familie daar ook nog eens schade van ondervind (in jou geval dus die moeder), dan ben je helemaal de Sjaak.
Zo moet je dat een beetje in je achterhoofd houden als je iemand erbij wil naaien.
Ik zou je elke cent laten betalen die ik mis zou lopen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |