abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121616037
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 20:56 schreef Pulver het volgende:

[..]

kom op, het is persoonlijke rancune en daar kan ik echt pissed om worden.
En zeg nou niet dat je zo'n hekel hebt aan "de zwartwerker", want als ie voor 1000 euro minder je keuken kan tegelen zeg je ook geen nee.
Je moet psychiater worden, je weet toch altijd wat anderen denken.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 23:00:55 #152
375161 Pulver
vlaflip met slagroom
pi_121617963
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 22:17 schreef GeintegreerdePool het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk mosterd na de maaltijd, maar had je geen boekhouder? Als het een tijd goed ging, kon je geen financiële reserves opbouwen? Want een schuld van 20k is voor een zzp-er ongeveer 3-6 maanden omzet. Deze fouten ken ik namelijk uit eigen ervaring. Ik had zelf een eigen bedrijfje, ging ook een tijd genoeg, maar ik was voor 70-80% van de omzet afhankelijk van 1 klant. Door mijn eigen luiheid/stomheid heb ik nagelaten om actief naar meer klanten te zoeken en toen de grootste klant niet meer betaalde, zat ik ook opeens zonder geld, omdat ik een te kleine financiële reserve aanhield. Ik heb het nog 3 maanden geprobeerd, maar toen ik geen andere grote klanten meer kon vinden, heb ik de bedrijfsactiviteiten beëindigd. Ik bleef wel zitten met 4k restschuld, voornamelijk bij de Belastingdienst, maar via de gemeentelijke schuldhulpverlening waren de afspraken zo gemaakt en was alles binnen 1 jaar afbetaald.

Misschien dat je te lang probeerde het bedrijf overeind te houden, iets wat trouwens heel vaak voorkomt? Als de marktomstandigheden veranderen, zoals met de lagere tarieven voor rijscholen, moet je businessplan opnieuw evalueren of het zin heeft om door te gaan.

In de kritiek over het UWV kan ik mij absoluut vinden. Dozijnen van inkomen/re-integratie consulenten, jobcoaches, psychologen, adviseurs en consultants die je uiteindelijk tips geven over je CV (natuurlijk tegenstrijdig), elkaar doodgooien met dure onderzoeken en rapporten, maar als het op hulp bij het vinden van werk aankomt, je adviseren bij uitzendbureaus in te schrijven. _O- Een sector die gebaat is om zoveel mogelijk mensen niet aan het werk te helpen.

Mijn advies: opstaan en opnieuw proberen. Doe ik ook, simpel baantje als postbode voor een basisinkomen, volgende maand starten met een nieuw bedrijf, voorlopig part-time natuurlijk. Want zitten en niets doen, gaat je naar verloop van tijd slopen.
Dat was raar...

[ Bericht 6% gewijzigd door Pulver op 15-01-2013 23:23:33 ]
EEN EGOÏST IS IEMAND DIE NIET AAN MIJ DENKT!
  dinsdag 15 januari 2013 @ 23:03:13 #153
375161 Pulver
vlaflip met slagroom
pi_121618067
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 22:29 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je moet psychiater worden, je weet toch altijd wat anderen denken.
Bemoei je er niet mee, sjampie! :D
pi_121620378
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 23:03 schreef Pulver het volgende:

[..]

Bemoei je er niet mee, sjampie! :D
Zegt degene die aan het staatsinfuus ligt. Kssst, scheer je weg, steuntrekkert! Ga een baan zoeken!
  woensdag 16 januari 2013 @ 00:00:42 #155
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_121620511
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 20:56 schreef Pulver het volgende:

[..]

kom op, het is persoonlijke rancune en daar kan ik echt pissed om worden.
En zeg nou niet dat je zo'n hekel hebt aan "de zwartwerker", want als ie voor 1000 euro minder je keuken kan tegelen zeg je ook geen nee.
Ik zou niet weten waar ik zo'n beunhaas zou moeten vinden.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  woensdag 16 januari 2013 @ 00:10:04 #156
177779 GeintegreerdePool
Space... The Final Frontier
pi_121620813
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 23:00 schreef Pulver het volgende:

[..]

Dat was raar...
Hoezo raar? Of je zit in de schuldsanering voor die 40k, dan is er idd. weinig motivatie om gedurende die 3 jaar die een wettelijke schuldsanering duurt, iets anders te doen dan van de uitkering te leven. Je kan namelijk moeilijk die 40k in 3 jaar opzij zetten, dan zou je 1100 euro per maand moeten sparen. Dan maar 3 jaar zwart bijklussen en de schulden zijn weg. Goed geraden?
Divide et impera
  † In Memoriam † woensdag 16 januari 2013 @ 00:19:29 #157
25682 2cv
Niet subtiel
pi_121621127
En wat is de reden dat die persoon zwart werkt ? Gezien mijn ervaring met het UWV zou ik het meteen doen ^O^

Zwart werken en de boel oplichten, niet de zwartwerker/oplichter aangeven.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  woensdag 16 januari 2013 @ 01:57:34 #158
375161 Pulver
vlaflip met slagroom
pi_121622825
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 00:10 schreef GeintegreerdePool het volgende:

[..]

Hoezo raar? Of je zit in de schuldsanering voor die 40k, dan is er idd. weinig motivatie om gedurende die 3 jaar die een wettelijke schuldsanering duurt, iets anders te doen dan van de uitkering te leven. Je kan namelijk moeilijk die 40k in 3 jaar opzij zetten, dan zou je 1100 euro per maand moeten sparen. Dan maar 3 jaar zwart bijklussen en de schulden zijn weg. Goed geraden?
Op het bedrag na, zit je er niet eens zo ver naast ;)
  woensdag 16 januari 2013 @ 12:58:14 #159
103343 Rutger1983
de enige echte!
pi_121631662
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 15:46 schreef Pulver het volgende:

[..]

Welnee man!
Het zijn vaak klussen die anders helemaal niet doorgaan, omdat het wit niet te betalen is.
Klussen zoals..?
Kun je dan niet beter als ZZP-er aan de slag gaan en deze klussen aanpakken? D'r is blijkbaar markt voor en zo hoef je ook geen uitkering meer te hebben. :)
  woensdag 16 januari 2013 @ 23:25:58 #160
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_121662459
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 18:35 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dat is het voordeel van melden: ze gaan het onderzoeken en als je terecht je uitkering ontvangt is er niets aan de hand. Bij fraude mag er imho wel zeer streng worden opgetreden. En hoe komt iedereen erbij dat een melder automatisch jaloers is? Dat heb ik nooit begrepen.
Uhm... ik heb nergens gesteld dat 'iedere' melder 'dus' 'jaloers' is, alleen in geval van mijn persoonlijke ervaring was dat inderdaad zo - mevrouw-de-melder (ja ik weet dus heel precies wie het was) meende dat ik zogenaamd geen recht had op mijn toenmalige WW-uitkering omdat ik destijds een echtgenoot had met een zeer goede baan en dus een dito inkomen. Ze was kennelijk niet op de hoogte van het feit dat het recht op een WW-uitkering niks te maken heeft met persoonlijk vermogen dan wel inkomsten van mogelijke partners/huisgenoten. :')

Verder, volledig mee eens - laat die controles maar scherper worden, al is het alleen maar om de rechtmatige ontvangers van uitkeringen gevrijwaard te worden van onterechte verdachtmakingen.

[ Bericht 3% gewijzigd door HetKlusKonijn op 16-01-2013 23:31:53 ]
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  woensdag 16 januari 2013 @ 23:30:11 #161
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_121662671
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 19:46 schreef Pulver het volgende:

[..]

Nee muts,
Als je al een half jaar tegen die droogkloten aan loopt te ouwehoeren, die dondersgoed weten hoe het werkt, maar je het liefste naar de tering zie gaan, omdat je niet voldoet aan het plaatje wat hun het meeste geld oplevert, dan word ik sjaggie.
En ja, dan trek ik iemand over de balie.
Zouden meer mensen moeten doen. :P
Als ik jou zo zie fulmineren zoals je doet in dit topic, dan snap ik echt niet dat je er een half jaar over doet om er achter te komen dat je bij het UWV aan het verkeerde adres bent in jouw specifieke geval.

Droeftoeter, inderdaad.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')