abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121585360
quote:
17s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 11:03 schreef Kyara het volgende:
As, meldplicht *O*

Draculettetje, van harte gefeliciteerd met je zoon! *G* *G* *G*

Spannend Juud, succes!

Verder niet echt bijgelezen :@

Ik mocht vandaag uitslapen. Tot 09:30 uur geslapen. Heerlijk! Slapen begint sowieso lastig te worden. Kan niet lang op 1 zij liggen, last van mijn heupen. En omdraaien kan alleen door eerst overeind te komen naar zit dus dan ben je ook meteen wakker. Herkenbaar voor iemand? Sowieso last van mijn heupen :?
Ik word een beetje vervelend voorspelbaar, want bij elk pijntje in die hoek herken ik het :') maarre, ja, dat herken ik. :')

Maar hemel, jij draagt twee kinderen in je. Dat jij nog kan lopen zonder om te vallen vind ik een wonder. Het einde komt wel in zicht toch? Wat is eigenlijk een mooie vanaf-termijn voor een tweeling?
pi_121585453
As, ik had je mijlpaal ook gemist. Maar je bent nu een LLM met meldplicht. *O*

MeNicole, ik hoop dat het strippen gaat werken. Ik duim voor je :*

Lot, *O* voor je mijlpaal

En verder weet ik het niet meer :@
pi_121585570
Spannend menicole. Hopelijk kan je worden gestript en doet het wat deze keer. Word jij nog evt eerder ingeleid als haar hartslag weer zo hoog is?

Kyara ik kan opzich nog wel draaien. Het gaat wel minder soepel. En vaak komt er dan halverwege een kat op me zitten die denkt wakker = aandacht.
Maar kan me voorstellen dat het bij jou niet meer gaat.
pi_121585744
As ik weet niet of er opvallende posts om de jouwe heen stonden, maar ik heb t niet eens gezien! Dus bij deze alsnog: *O* *O*

Spirit, ik vind 26 spannend vanwege levensvatbaarheid en 27 voor het derde trimester, jeeee!
  dinsdag 15 januari 2013 @ 11:35:16 #104
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_121585835
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 11:09 schreef Spirit82 het volgende:
Ik vind het niet zo gek dat jij je met die 2 meiden bovenop/in je niet normaal meer kunt draaien en last van je heupen hebt Kun jij eigenlijk nog zelf je schoenen aantrekken?
Nog wel..... maar begin nu wel vocht vast te houden dus rits gaat niet helemaal meer dicht. Maar dat was bij M nog veel erger, toen kon ik zelf mijn sokken niet meer aantrekken (maar dat was bij 38 weken of zo)

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 11:21 schreef L-E het volgende:
Maar hemel, jij draagt twee kinderen in je. Dat jij nog kan lopen zonder om te vallen vind ik een wonder. Het einde komt wel in zicht toch? Wat is eigenlijk een mooie vanaf-termijn voor een tweeling?
Ja, dat is ook weer zo... Het ligt er een beetje aan, het streven is net zoals bij eenling 38 weken maar het is wel sneller dat een van de 2 beter af is buiten de buik. Geloof dat dan 36 weken wordt gehanteerd.
pi_121585847
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 11:32 schreef Suikertante het volgende:
As ik weet niet of er opvallende posts om de jouwe heen stonden, maar ik heb t niet eens gezien! Dus bij deze alsnog: *O* *O*

Spirit, ik vind 26 spannend vanwege levensvatbaarheid en 27 voor het derde trimester, jeeee!
Ow, ik dacht dat die mijlpaal bij 24 weken al lag en daarna alleen maar opliep :@ En zitten we al zo dicht tegen het derde trimester joh?! Mijn god...
Sarcasme. Herken het.
pi_121585899
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 11:27 schreef As1981 het volgende:
Spannend menicole. Hopelijk kan je worden gestript en doet het wat deze keer. Word jij nog evt eerder ingeleid als haar hartslag weer zo hoog is?

Weet ik eigenlijk niet. Ze denken dat de hoge hartslag weg kwam van het vast liggen. Want nu ze met der hoofd weer boven bekkeningang ligt is ze weer heel rustig. Zelfs in wakkere toestand een nette hartslag. Dus zolang ze tijdens de bevalling in gaat dalen komt het wel goed denk ik.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_121586029
Dan hoop ik dat ze niet weer eerder indaalt. Of dat ze gewoon komt natuurlijk.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 11:42:12 #108
378192 -mandy-
I am who I am
pi_121586103
Draculletje gefeliciteerd met je zoon!!!!!!!! *O* *O* *O*

Jompel voor alle mijlpalen!! *O* *O* *O*
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_121587438
As nog een *O* voor je mijlpaal! O+

sneeuwhondje :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_121587502
v.a. vrijdag komt onze nieuwe hulp, via Troel *O* een aanpakster schijnt *O*
pi_121587855
MeNicole wat fijn dat de hartslag weer genormaliseerd is! Een hele opluchting lijkt mij!

Wat goed Logi! En wat een schattig hondje!
Wij willen ook een hulp, maar hier à la campagne zijn ze bijna niet te krijgen ;(

Oh, ik heb sinds een dag of wat puisten ;( Ik heb noooooit puisten! Zal wel weer een kwaaltje zijn. En ik moet veel plassen. Naast pijnlijke borsten zijn dat eigenlijk alle kwaaltje die ik heb.
pi_121588078
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:33 schreef Musique het volgende:
MeNicole wat fijn dat de hartslag weer genormaliseerd is! Een hele opluchting lijkt mij!

Wat goed Logi! En wat een schattig hondje!
Wij willen ook een hulp, maar hier à la campagne zijn ze bijna niet te krijgen ;(

Oh, ik heb sinds een dag of wat puisten ;( Ik heb noooooit puisten! Zal wel weer een kwaaltje zijn. En ik moet veel plassen. Naast pijnlijke borsten zijn dat eigenlijk alle kwaaltje die ik heb.
Owja, puisten ;( Dan schijn je een meisje te krijgen O+ En no worries, ik heb nu sinds een maandje nergens last meer van, dus zal vooral bij eerste trimester horen.
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:45:41 #113
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_121588331
Klinkt alsof je last hebt van je hormonen musique. Is heel normaal hoor.
En wat betreft hulp, vraag het eens aan je postbode. Verder leboncoin?

Logi, fijn dat je een hulp hebt gevonden!

Mijn peuter peutert behoorlijk vandaag :X . Komt er storm aan ofzo?
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:52:28 #114
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_121588602
*O* voor draculettje *O*

*O* voor alle mooie mijlpalen die ik voorbij zag komen!

En verder weet ik het niet meer :@
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_121589648
Vanmorgen weer op controle geweest. Alles in orde.
De placenta zit aan de buitenkant tegen de buikwand aan dus ik zal de baby minder goed voelen dan bij zwangeren waarbij dat niet zo is. Daarbij raad ze aan om mee te doen aan zwangerschapsyoga. Echt voor de ontspanning daar beneden. Gezien mijn persoonlijke ervaringen lijkt mij dat ook geen slecht idee.
Ohja en erkenning + voogdijschap echt eens regelen. Over 3 weken nieuwe afspraak. :)
  dinsdag 15 januari 2013 @ 13:20:06 #116
374977 eliis
Relativeer!
pi_121589676
Bij de verloskundige geweest. Bloeddruk goed, 'goed gevuld kindje' in m'n buik (vermoeden zo'n 3700 gram) en alles dus okee :)

Ik heb nu twee opties.

Optie 1: de 'normale' route; donderdag echo om hoeveelheid vruchtwater te bekijken, zaterdag evt. strippen, dinsdag evt. afspraak met de gyn, donderdag evt. inleiden. Als de beeb er dan nog niet is natuurlijk.

Optie 2: meedoen aan een wetenschappelijk onderzoek. Ze willen weten wat nu beter is; inleiden met 41 weken of inleiden met 42 weken, dus ze zijn een groot wetenschappelijk onderzoek gestart. Als ik meedoe, trekken ze een lootje voor me. Mogelijkheid a) ik word met 41 weken ingeleid (aankomende donderdag), mogelijkheid b) ik word niet ingeleid en we gaan terug naar optie 1; de normale route.

Moet voor morgen beslissen of ik meedoe, vind het echt lastig :{ Iets in me zegt dat ik de natuur gewoon haar gang moet laten gaan; de beeb komt wel als het tijd is. En ik houd er rekening mee dat hij/zij elk moment kan komen, maar aankomende donderdag komt ineens heel dichtbij als het zo gepland wordt. Aan de andere kant: de zekerheid dat ik donderdag/vrijdag mijn kindje kan vasthouden is wel heel erg O+

Ik ga maar even op zoek naar de voor- en nadelen van inleiden.
Jullie meningen hierover zijn welkom, ben benieuwd wat jullie zouden doen :)
pi_121589832
eliis: ik kan me heel erg voorstellen hoe aanlokkelijk het is om snel je kindje in je armen te hebben, oeh echt wel O+ Maar ik neig heel erg naar de natuur zijn gang laten gaan, mits er geen complicaties zijn voor jou en/of baby die eerder bevallen nodig maken. Geen ervaring met inleiden, maar puur gevoelsmatig zou ik zeggen: laat die baby zelf het moment kiezen om te komen.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 13:28:44 #118
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_121590019
Moeilijke beslissing eliis, ik ben het wel met L-E eens. Ik zou ook de natuur haa gang laten gaan.
pi_121590153
Bedankt voor de jompels! :D

As, nog even een hele dikke vette jompel voor jou, sorry ik had het ook even niet opgeslagen geloof ik maar dat is wel een supermijlpaal natuurlijk! *O* *O* *O*

Eliis, lastige keuze.. Het is natuurlijk wel heel goed dat zo'n onderzoek er is en 41 weken is gewoon een hele mooie termijn al en je hebt natuurlijk gewoon nog 50% kans dat ze alsnog de natuur op z'n beloop laten. Ik denk dat ik wel mee zou doen..
  dinsdag 15 januari 2013 @ 13:32:07 #120
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_121590157
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 13:19 schreef vencodark het volgende:
Vanmorgen weer op controle geweest. Alles in orde.
De placenta zit aan de buitenkant tegen de buikwand aan dus ik zal de baby minder goed voelen dan bij zwangeren waarbij dat niet zo is. Daarbij raad ze aan om mee te doen aan zwangerschapsyoga. Echt voor de ontspanning daar beneden. Gezien mijn persoonlijke ervaringen lijkt mij dat ook geen slecht idee.
Ohja en erkenning + voogdijschap echt eens regelen. Over 3 weken nieuwe afspraak. :)
Fijn dat alles goed is :). Hier ook placenta voor en ik start de 21e met yoga. Ben heel benieuwd :Y.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_121590282
oooh das die IndEx studie! wat tof dat ze je daarvoor uitnodigen! Of nouja, niet tof natuurlijk dat je blijkbaar al bijna 41 weken bent maar toch.

Ze mogen je daaraan niet laten deelnemen als je niet goed in te leiden zou zijn. Ze berekenen een soort score (Bishop-score) die iets zegt over de mate waarin je in te leiden bent, alleen vrouwen die goed inleidbaar zijn en dus binnen 24 of 48 uur zullen bevallen komen in aanmerking voor die studie. Met andere woorden, als zij een lootje voor jou trekken dan mag je er in principe wel vanuit gaan dat inleiden voor jou hoogstwaarschijnlijk niet betekent dat je 4 dagen lang met gels en ballonnen en pillen in de weer bent maar dat je dan idd donderdag of vrijdag je kindje hebt.
Het kan ook andersom hè, als zij een lootje voor je trekken waarop staat dat je niet ingeleid gaat worden dan moet je sowieso afwachten tot 42 weken. Waarbij moeten een groot woord is want je kunt je ten alle tijden terugtrekken.

Inleiden is in principe iedere interventie om de bevalling op gang te helpen, je hebt alleen wel inleiden en inleiden. Als je al 3 cm hebt van jezelf en ze gaan de vliezen breken en dan laten ze je lijf zelf die weeën oppikken dan is dat verder een natuurlijke bevalling. Als je eerst 4 dagen met gels en pillen in de weer moet en daarna aan een infuus gehangen wordt is dat heftiger voor je lichaam.

Die studie is er omdat er tegenwoordig een trend is om met 41 weken in te leiden terwijl er geen wetenschappelijk bewijs is dat dit beter is. Ze willen nu de resultaten van de vrouwen die met 41 weken zijn ingeleid gaan vergelijken met de vrouwen die afgewacht hebben. Hoeveel van hen zijn nog probleemloos vanzelf aan de bevalling begonnen, maakte het voor het kind nog uit etcetera.

Ik geloof dat ze minimaal 500 vrouwen nodig hebben en ze hebben er pas 80 ofzo, dus je zou ze vast heel erg helpen ;)
:)
  dinsdag 15 januari 2013 @ 13:37:59 #122
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_121590400
Meh, bericht van mn beste vriendinnetje dat ze ongesteld is geworden. Laatste IUI dus ook niet gelukt ;(. Ben er gewoon een beetje naar van.
pi_121590511
quote:
9s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 13:37 schreef XcUZ_Me het volgende:
Meh, bericht van mn beste vriendinnetje dat ze ongesteld is geworden. Laatste IUI dus ook niet gelukt ;(. Ben er gewoon een beetje naar van.
Hè, wat een rotnieuws. Lijkt me lastig voor jullie beide om mee om te gaan nu jij wel zwanger bent.. :*
  dinsdag 15 januari 2013 @ 13:42:42 #124
374977 eliis
Relativeer!
pi_121590598
Je bent goed op de hoogte Mignonne, dank voor de extra info! En dank ook voor de andere meningen hier :)

Ik neig nu naar niet meedoen. Ik weet hoe belangrijk wetenschappelijk onderzoek is, zeker naar dit soort zaken. Maar m'n zwangerschap is tot nu toe zo probleemloos verlopen, dat ik de bevalling ook natuurlijk wil laten verlopen en niet kunstmatig wil opwekken. Anders voelt het een beetje alsof het einde niet goed past bij de rest van m'n zwangerschap. Ik zou het ook fijn vinden om de bevalling met m'n verloskundige te doen, en niet met een onbekende gyn.

Nog een nachtje over slapen maar. Maar ik denk dat ik het niet ga doen.
pi_121590747
Als je niet meedoet kun je nog steeds toestemming geven om je gegevens te gebruiken hè, en dan doe je in principe alsnog mee, alleen kies je dan bewust voor afwachten. Als je me nog volgt :')
Die gegevens van vrouwen die afwachten tot na 41 weken hebben ze ook nodig dus als je zelf gaat afwachten kun je op een bepaalde manier toch nog meedoen aan t onderzoek, mocht je daar zelf waarde aan hechten :)

ah ik heb al gevonden, ze hadden er veel meer nodig :D
quote:
Current number of inclusions 119, to go 1681
Ze zijn voorlopig nog wel even bezig geloof ik...
pi_121590788
Ik weet iig dat ik echt heel erg hoop dat ik deze bevalling gewoon weer 'natuurlijk' kan doen ipv inleiden, bij mij was er zo'n groot verschil tussen beide bevallingen..
pi_121590794
Lastige keuze eliis. In eerste instantie zegt mijn gevoel ook laat je lichaam het zelf bepalen.
Aan de andere kant een goede studie zoals mignonne het omschrijf. Ik weet dat 2,5 jaar geleden hier in het zh ook het beleid was inleiden bij 41 weken.
Ik zou nog wel vragen hebben. Want mignonne zeg dat je bij het lootje van niet inleiden moet wachten tot 42 weken. Maar ik neem aan dat, dat wel op basis is van gezondheid van moeder en kind.

Xme wat een rot bericht zeg. Sterkte voor jullie beide.
pi_121590857
ja uiteraard As! Wat jij zegt, als er enige reden is om alsnog in te leiden dan wordt dat natuurlijk wel gedaan, gezondheid van moeder en kind staan voorop.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 13:49:28 #129
374977 eliis
Relativeer!
pi_121590868
Klopt mignonne, ik doe ook mee aan het onderzoek als ik kies voor niet-inleiden, da's waar :)
En als ik niet mee doe maar inleiden alsnog noodzakelijk is, doen ze dat natuurlijk wel voor 42 weken.
pi_121590886
Voor mij zou het belang van zo'n onderzoek niet erg zwaar wegen, ik zou kijken naar wat (in mijn beleving) beter is voor mijn kindje. :)
  dinsdag 15 januari 2013 @ 13:52:35 #131
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_121590978
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 13:40 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Hè, wat een rotnieuws. Lijkt me lastig voor jullie beide om mee om te gaan nu jij wel zwanger bent.. :*
Ja, dat is ook heel moeilijk.. Zij zijn al bezig ver voordat ik überhaupt zwanger wilde worden. En ik wil er voor haar zijn, maar snap ook dat het voor haar moeilijk is om telkens dan met mijn dikker wordende buik geconfronteerd te worden -O-.
pi_121591017
Dan zou ik denk ik er voor kiezen niet in te leiden en op die manier mee te doen.
Ik vind die onderzoeken altijd wel belangrijk, maar inderdaad niet alles bepalend. Maar dat is dus ook niet zo.
pi_121591189
XM, wat balen voor je vriendin.

Ellis volgens mij heb je jouw jeuze al gemaakt. Ik vind het wel een goed onderzoek. Ik ben benieuwd naar de resultaten.
pi_121591707
Draculette, gefeliciteerd met je zoon!!

En ook een jompel voor alle mijlpalen hierboven *O*

Ellis, lijkt me ook een lastige keuze. Maar jouw/jullie gevoel is hierbij inderdaad het belangrijkste :)

Juud, veel succes met de echo vanavond!

Ik heb vanmorgen mijn 12 weken echo en nek plooi meeting gehad. Alles was tot nu toe goed! Hartje klopt gelukkig nog steeds, beentjes en armpjes zitten erop.
En uitgerekende datum is een dagje vroeger geworden, dus dan is er toch nog een datum in Juli:

Mag in de OP mijn datum van 1 aug naar 31 juli? (weet even niet hoe ik dik gedrukt kan doen vanaf mijn foon) bedankt!
  dinsdag 15 januari 2013 @ 14:23:17 #135
259886 pessie
pi_121592149
Yay suus een julibaby *O* *O* *O*

Eliis lastige keuze. Ik zou ook voor niet actieve deelname kiezen denk ik. Fijn dat mignonne er zoveel van weet!

Xm :*
pi_121592761
XM, wat zwaar voor je vriendin :*

Ellis, lastige keuze hoor!

Suusz, wat fijn dat alles goed is!!

Ik heb net de assistente van de huisarts gebeld voor de uitslag van mijn bloedonderzoek vorige week. Ze wil het zelf niet zeggen, alleen dat er afwijkingen zijn gevonden. Shit :{ de huisarts belt me dadelijk om door te nemen wat er is gevonden..
E.
pi_121592915
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 14:41 schreef .Sparkling. het volgende:
XM, wat zwaar voor je vriendin :*

Ellis, lastige keuze hoor!

Suusz, wat fijn dat alles goed is!!

Ik heb net de assistente van de huisarts gebeld voor de uitslag van mijn bloedonderzoek vorige week. Ze wil het zelf niet zeggen, alleen dat er afwijkingen zijn gevonden. Shit :{ de huisarts belt me dadelijk om door te nemen wat er is gevonden..
Ohw, ik duim voor je dat het meevalt! Succes!
pi_121593247
Yay voor alle mijlpalen!

Draak, gefeliciteerd!

XM, wat balen!

Eliis, ik zou ook voor natuurlijk gaan, en hoe dan ook succes ;).

Suusz, wat fijn!

Spark, getver, dat klinkt naar! Ik hoop dat het allemaal meevalt!

Hier inmiddels 9 weken, nog 2 weekjes wachten en dan weer een echo. De bloedingen blijven, maar de kwaaltjes ook, dus hopelijk gaat het nog steeds goed!
Home is where the O+ is...
pi_121593417
Wat fijn Suusz! :) En leuk, toch nog een julibaby in het lijstje ;)

Sparkling, waar hebben ze op geprikt dan?
pi_121593470
Wat rot die bloedingen Cwen, die moeten je toch onzeker maken.

De witte bloedcellen zijn verhoogd. Ik moet nu morgen weer bloedprikken om te kijken of ze zo hoog blijven of dat het zakt. Bij het tweede zou het toeval kunnen zijn, bij het eerste neemt de huisarts contact op met het ziekenhuis hoe nu verder. Eigenlijk weet ik dus nog steeds niets.. En de buikpijn blijft :(
E.
pi_121593535
Heb je ook koorts Spark?
pi_121593610
Witte bloedcellen kunnen duiden op een ontsteking. Als je zeker bent dat de pijn van je darmen komt, zou het Crohn of colitis ulcerosa kunnen zijn. Volgens mij kan vooral die laatste ' opvlammen' maar dat weet ik niet meer helemaal zeker.

Ik hoop dat het meevalt, is je pijn al wel minder?
pi_121593630
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 14:57 schreef L0t.. het volgende:
Wat fijn Suusz! :) En leuk, toch nog een julibaby in het lijstje ;)

Sparkling, waar hebben ze op geprikt dan?
Pfff! In ieder geval op ontstekingswaarden. Ik weet nog CRP, leukocyten, trombocyten, BSE.. Maar verder? :')
E.
pi_121593674
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 15:02 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Pfff! In ieder geval op ontstekingswaarden. Ik weet nog CRP, leukocyten, trombocyten, BSE.. Maar verder? :')
Hmm k, was je CRP ook verhoogd of heeft 'ie dat niet gezegd?
pi_121593705
Nu geen koorts meer, wel 2 weken gehad. En ik ben er zeker van dat het van mijn darmen komt ja, is ook uit onderzoek bij de huisarts gekomen. En heb al pijn sinds m'n puberteit, alleen steeds in fases heel heftig. Ik ben benieuwd wat er uit het nieuwe onderzoek komt in ieder geval.
E.
pi_121593744
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 15:03 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Hmm k, was je CRP ook verhoogd of heeft 'ie dat niet gezegd?
Dat weet ik niet nee. Hij zei dat er verschillende waardes verhoogd waren maar het niet op een acute ontsteking als blindedarm lijkt.
E.
pi_121593864
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 15:05 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Dat weet ik niet nee. Hij zei dat er verschillende waardes verhoogd waren maar het niet op een acute ontsteking als blindedarm lijkt.
Nee, daar had je niet zo lang mee door kunnen lopen idd. Naar zeg ;( Hopelijk valt het uiteindelijk mee maar hier zit je echt niet op te wachten tijdens je zwangerschap. :*
pi_121593888
Nog meer mensen die altijd een beetje emo worden van dat 'berichtje uit je buik' van MVM? :')
pi_121594009
Inderdaad, ik ben meer bang dat de krampen dus inderdaad weeën opwekken. Lastig.. Ik ben wel blij dat er nu eindelijk echt goed bloedonderzoek gedaan wordt. Ik ben al zo vaak geweest omdat ik zoveel pijn had in mijn buik en steeds was het PDS en extra vezels eten. Maar ondertussen val ik wel af, voel ik me slecht, heb ik af en toe bloed bij de ontlasting, name it. Ik loop al bij een diëtiste en dat heeft ook geen effect. En nu met mijn zwangerschap lijkt het nog veel heftiger te worden ;(
E.
pi_121594017
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 15:08 schreef L0t.. het volgende:
Nog meer mensen die altijd een beetje emo worden van dat 'berichtje uit je buik' van MVM? :')
Ik! :')
E.
pi_121594226
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 15:10 schreef .Sparkling. het volgende:
Inderdaad, ik ben meer bang dat de krampen dus inderdaad weeën opwekken. Lastig.. Ik ben wel blij dat er nu eindelijk echt goed bloedonderzoek gedaan wordt. Ik ben al zo vaak geweest omdat ik zoveel pijn had in mijn buik en steeds was het PDS en extra vezels eten. Maar ondertussen val ik wel af, voel ik me slecht, heb ik af en toe bloed bij de ontlasting, name it. Ik loop al bij een diëtiste en dat heeft ook geen effect. En nu met mijn zwangerschap lijkt het nog veel heftiger te worden ;(
Wel raar dat ze niet eerder bloed af hebben genomen, kleine moeite lijkt me.. Nouja, het is nu in ieder geval beeld en je wordt in de gaten gehouden, dat is al een geruststelling.

quote:

[..]

Ik! :')
Ah gelukkig, ik zit dus niet in m'n eentje te sniffen achter de computer :P
pi_121594515
quote:
Ik denk dat het goed is dat ze onderzoek gaan doen, klinkt in mijn oren heftiger dan PDS.

En ja, ook ik vind de berichtjes uit m'n buik altijd erg lief :).
pi_121594522
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 15:15 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Wel raar dat ze niet eerder bloed af hebben genomen, kleine moeite lijkt me.. Nouja, het is nu in ieder geval beeld en je wordt in de gaten gehouden, dat is al een geruststelling.
Klopt, is ook makkelijker voor een volgende periode van zoveel pijn. Dan is er in ieder geval meer bekend dan alleen pijn ;)
E.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 15:23:01 #154
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_121594566
Ik ook hoor, nu niet meer want het klopt niet echt lekker meer nu. Maar vorig jaar kon je me opvegen.

Net intake kraamzorg gehad. Toch weer wat wijzer geworden. Ik had vooral vragen over bedjes. Ik wil de kindjes namelijk de eerste weken weer op de slaapkamer. Midas sliep in een wieg naast mijn bed maar 2 wiegjes passen niet naast mijn bed (wel elders in de slaapkamer). Wieg erbij kopen was een optie of een tweelingwieg huren. Maar volgens de dame kunnen ze ook samen in 1 ledikantje, ieder aan 1 kant en dan met de hoofdjes bij elkaar. (of met de voetjes bij elkaar en dan als matrozenbedje opmaken). Denk dat we dat dus maar doen want dat is dan meteen ook de goedkoopste optie.

En ze ging goed om met mijn bv vragen en ik heb het telefoonnummer van hun lactatiekundige zodat ik van te voren contact op kan nemen.
pi_121596309
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:39 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Owja, puisten ;( Dan schijn je een meisje te krijgen O+ En no worries, ik heb nu sinds een maandje nergens last meer van, dus zal vooral bij eerste trimester horen.
Snik, ik heb ze nog steeds.. op mijn voorhoofd (maar ik heb een pony gelukig) en op mijn rug. Vooral die op mijn rug, dat heb ik nog nooit gehad, ik kan er niet bij, ze zijn lelijk, ik kan al mijn sexy jurkjes echt niet meer aan. ;(
Trouwens, ik krijg toch echt een jommetje, dus de meisjesvlieger gaat niet altijd op! ;)

XM wat een sip nieuws zeg, dat is inderdaad helemaal niet leuk.. Hebben ze al nagedacht over wat hierna of was alle hoop op deze poging gevestigd?

VD goed dat je het zegt, moet ook nog iets regelen, we hebben namelijk na 8 jaar nog steeds geen samenlevingscontract! En zijn niet getrouwd.. en hebben wel een huis samen. En als we dan toch naar de notaris moeten, dan ook maar even de voogdij inderdaad, en wie weet wat nog meer?

Kyara volgens mij is dat zó lief samen in een bedje!! O+ O+
  dinsdag 15 januari 2013 @ 16:11:08 #156
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_121596875
draakje, van harte gefeliciteerd met je jochie! *O*
pi_121597008
Sparkling, :*

Lot, wat was het berichtje? Ik ben een beetje nieuwsgierig.

Cwen wat balen van die bloedingen telkens. :*
pi_121597342
Nou hier weer gestript. Als het niet helpt woensdag avond laat nog een keer in de hoop dat de rust die erachteraan komt iets mee helpt!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_121598050
Spark :* misschien toch ook koliekaanvallen?
Klinkt wel zo ieg en het gevaar is idd dat ze weeen triggeren, hopelijk heb je snel duidelijkheid!
pi_121599138
:* XM wat een ontzettend naar bericht... Sterkte voor je vriendin en ook voor jou!

:* Sparkling, ook een naar bericht... Ik hoop dat er iets met de uitslagen gedaan kan worden!

*O* Suusz, gefeliciteerd dat alles goed is! En inderdaad, toch nog een juli-babytje in de lijst O+

Eliis, wat de rest ook zegt, ik zou in deze ook mijn gevoel volgen :* Maar hoe dan ook ga je snel je babytje in je armen sluiten!
pi_121599546
Srry trouwens als ik dames vergeet, hele dag alleen op gsm :@ :*
  dinsdag 15 januari 2013 @ 17:13:43 #162
259886 pessie
pi_121600129
Ik ben ook naar de ha geweest. Vk vond mij gisteren wel erg kortademig. Ha overlegd morgen even met de internist, maar ik ga er van uit dat het door de zwangerschap komt.

Ik hoop vooral dat ze vinden waar het door komt spark, duidelijkheid is vooral belangrijk nu.

Kyara dat is een handige oplossing!
pi_121600187
Dracu van harte *O* *O*
Suusz fijn dat alles goed was. Juli baby's *O*
Sparkling hmm das niet zo leuk! Wel goed dat ze je nu in de gaten houden. Ben benieuwd wat er aan de hand is.
Kyara wat een goed advies! Was ik zelf nooit opgekomen. En natuurlijk O+

Vandaag kwam de bevestiging van mn verlof binnen, nog 2 weekjes en dan is het zover. *O*

Bedankt allemaal voor de ervaringen met draaipoging/ stuitbevalling/ ks. Als ik het goed begrijp word ik in geval van stuitligging naar de gyn doorverwezen. Dan wil ik daar eerst een uitgebreid gesprek mee. iig goed om te weten dat ik niks verplicht ben. Ben niet zo mondig :@ en er werd echt gezegd: "dan gaan we een draaipoging doen".

( :X wordT ik? Ik ben wel echt zwanger nu...niemand heeft t gezien he? :+ )

[ Bericht 4% gewijzigd door Fieder op 15-01-2013 17:26:04 ]
pi_121600977
Fieder, ik hoop op een hoofd omlaag of spontane draai voor je :* En als jij geen draaipoging wilt, dan hoeft dat niet, het is jouw lichaam en jouw babytje! Dus vooral goed naar je eigen gevoel luisteren! Overleggen en alle mogelijkheden bespreken kan geen kwaad natuurlijk :)
pi_121601284
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 17:31 schreef bellelena het volgende:
Fieder, ik hoop op een hoofd omlaag of spontane draai voor je :* En als jij geen draaipoging wilt, dan hoeft dat niet, het is jouw lichaam en jouw babytje! Dus vooral goed naar je eigen gevoel luisteren! Overleggen en alle mogelijkheden bespreken kan geen kwaad natuurlijk :)
+1
pi_121602288
Fieder nog maar twee weekjes!!
En ik hoop dat 't zelf gaat duikelen :*
pi_121602963
Ik en mini hebben synchroon de hik!! :o
pi_121603704
:D Ik vroeg me laatst af of je nog wel de hik kunt hebben als je zwanger bent, want ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst de hik had.. (zul je zien dat ik nu de hele avond ga hikken :'))
  dinsdag 15 januari 2013 @ 20:10:51 #169
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_121607779
De meiden hebben eigenlijk maar heel weinig de hik. Midas hikte elke dag wel een paar keer.

Volgens mij is die onrust in mijn lijf gewoon nesteldrang. Alleen zo jammer dat je dan zo weinig kunt.
pi_121608104
Lijstjes maken en afstrepen? Ja tis niet veel, maar het helpt bij mij altijd wel :)
  dinsdag 15 januari 2013 @ 20:19:28 #171
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_121608239
ja, dat helpt hier ook inderdaad.
En plannen, elke dag een beetje.
pi_121609034
Kun je met 9 weken al cravings hebben? Man, wat waren die pannekoeken lekker! :)
  dinsdag 15 januari 2013 @ 20:39:11 #173
374977 eliis
Relativeer!
pi_121609372
Besluit genomen: ik laat de natuur haar gang gaan :) Waarom iets kunstmatig opwekken als het niet nodig is?

Hoop dat je kindje gaat draaien Fieder! Bij mijn zwangerschapsyoga was ook een zwangere met een baby in een stuit, en er schijnen wel oefeningen te zijn die je baby kunnen helpen te draaien. Misschien eens naar informeren?
  dinsdag 15 januari 2013 @ 20:43:29 #174
259886 pessie
pi_121609607
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 20:33 schreef Cwen het volgende:
Kun je met 9 weken al cravings hebben? Man, wat waren die pannekoeken lekker! :)
Bij mijn eerste zwangerschap in het eerste trimester frikandellen met mayo :Y) . En blueband brood met kipfilet vond ik zooo heerlijk, als ik er nu aan denk wordt ik echt misselijk.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 20:43:56 #175
259886 pessie
pi_121609637
Eliis goed d a t je je beslissing hebt kunnen nemen!
pi_121610186
goedzo :) hoop dat de beslissing rust voor jezelf brengt :)

Sparkling :* hopelijk is alles goed en had de huisarts niet al te verontrustend nieuws.
pi_121610415
quote:
17s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 15:23 schreef Kyara het volgende:
Ik ook hoor, nu niet meer want het klopt niet echt lekker meer nu. Maar vorig jaar kon je me opvegen.

Net intake kraamzorg gehad. Toch weer wat wijzer geworden. Ik had vooral vragen over bedjes. Ik wil de kindjes namelijk de eerste weken weer op de slaapkamer. Midas sliep in een wieg naast mijn bed maar 2 wiegjes passen niet naast mijn bed (wel elders in de slaapkamer). Wieg erbij kopen was een optie of een tweelingwieg huren. Maar volgens de dame kunnen ze ook samen in 1 ledikantje, ieder aan 1 kant en dan met de hoofdjes bij elkaar. (of met de voetjes bij elkaar en dan als matrozenbedje opmaken). Denk dat we dat dus maar doen want dat is dan meteen ook de goedkoopste optie.

En ze ging goed om met mijn bv vragen en ik heb het telefoonnummer van hun lactatiekundige zodat ik van te voren contact op kan nemen.
Dat is een goede oplossing!
Klinkt zo schattig 2 hummeltje in een ledikantje! past het naast je bed?

Fijn dat je goede antwoorden hebt :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 21:03:13 #178
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_121610695
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 20:58 schreef bitterend het volgende:

[..]

Dat is een goede oplossing!
Klinkt zo schattig 2 hummeltje in een ledikantje! past het naast je bed?

Fijn dat je goede antwoorden hebt :*
nee, helaas niet naast het bed (had voor Midas al gemeten ivm cosleeper). Wordt waarschijnlijk aan het voeteneinde. Moeten we alleen wel wat herindelen in de slaapkamer.
pi_121610979
eliis fijn dat je voor jezelf een keuze hebt kunnen maken.

En wbt de hik, hier is het echt wel 5 a 6x per dag dat ze de hik heeft ..

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2013 21:08:22 ]
  dinsdag 15 januari 2013 @ 21:10:58 #180
374977 eliis
Relativeer!
pi_121611146
Die van mij had ook zo vaak de hik, maar de laatste weken is dat minder geworden. Denk nog maar twee of drie keer per dag. Volgens de verloskundige zal de baby dan waarschijnlijk ook vaak de hik hebben als hij of zij geboren is. Ben benieuwd!
pi_121611253
:D oh wat grappig, ben benieuwd haha
  dinsdag 15 januari 2013 @ 21:13:37 #182
171422 LadyBlack
paint it black
pi_121611301
Draculettetje gefeliciteerd met je zoon!!! *O*

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 15:08 schreef L0t.. het volgende:
Nou! Vandeweek stond er dat je kindje kan schrikken van harde geluiden, en soms daar zelfs van moet huilen ;( Toen dacht ik wel: "en ik kan je nog niet eens troosten!" :o ;'(
quote:
9s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 13:37 schreef XcUZ_Me het volgende:
Oh ;( wat een contrast dan he.... en jij kan niks anders doen dan er voor haar zijn als ze je nodig heeft. Zijn er nog meer opties voor haar? IVF?

Sparkling, wat naar :{ Wel fijn natuurlijk als je je pijn straks 'iets' kunt noemen, maar ik hoop dat het meevalt!!
  dinsdag 15 januari 2013 @ 21:14:30 #183
171422 LadyBlack
paint it black
pi_121611348
quote:
17s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 18:23 schreef Logician het volgende:
Ik en mini hebben synchroon de hik!! :o
:D!

Ik heb nog niet gemerkt dat mijn meisje de hik heeft, maar ik weet ook niet hoe dat zou moeten voelen. Klinkt wel grappig als je het samen hebt *;
  dinsdag 15 januari 2013 @ 21:14:33 #184
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_121611353
Alles goed bij de echo. *O*
11 weken en 1 dag zwanger, uitgerekende datum is 05-08-2013, ik weet niet of dit nog aangepast kan worden, zo ja, dan graag. :)

Boh zeg, wat een opluchting, een hupsend kindje incl bewegende armen en benen en we konden zelf al mini teentjes zien....

Mijn BMI is wel net te hoog, dus een diabetes protocol tzt, das dan weer wat minder.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 21:15:32 #185
171422 LadyBlack
paint it black
pi_121611400
Ooh wat fijn juud *O*

Dat diabetes-protocol is pas over een hele tijd, nu eerst lekker genieten en naar je echo staren!! O+
pi_121611567
LB :*

Juud wat fijn! *O* (en aangepast)
  dinsdag 15 januari 2013 @ 21:18:39 #187
374977 eliis
Relativeer!
pi_121611599
Gefeliciteerd met de mooie echo Juud!! :)
pi_121611627
Juud wat fijn dat de echo goed was. *O*

Mijn buikbaby heeft volgens mij ook helemaal niet de hik gehad.
pi_121611741
Ik kom me ook voorzichtig mee kijken hier.

Van vanmiddag (dus niet met ochtendurine en veel gedronken).
Het is nog pril maar zwanger is zwanger :D En we zijn happy.

Doordat mijn man internationaal chauffeur is, is het (net als iedereen natuurlijk) geluk hebben dat hij op het juist moment thuis is, afgelopen maand was dat zover en zie hier het gelukkige resultaat:

pi_121611835
pff ik ben zenuwachtig voor morgen, "de laatste echte controle" zoals de gyn het noemde..

heb de hele dag al krampen in mijn :X en menstruatie krampjes onder in mijn buik dus ben ook benieuwd of ze daar morgen wat van terug zien wbt evt. indalen of verstrijken etc. en ben benieuwd wat ik kan verwachten als ik de 30e niet in te leiden ben??

Ze zei dat het dan een paar dgn kon duren, maar wordt je dan gewoon weer naar huis gestuurd of of of en moet ik de 30e al meteen een tas meenemen als ze gaan kijken of ik in te leiden ben of zou ik dan alsnog weer een losse datum weer krijgen.. heb ik alles wel goed begrepen??? :@ pffff beetje van padje :')

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2013 21:24:25 ]
  dinsdag 15 januari 2013 @ 21:23:04 #191
259886 pessie
pi_121611860
Juud wat fijn zeg!!!

Nu jullie het erover hebben volgens mij heeft mijn beeb wel eens de hik, maar echt zelden. Ik dacht dat het de handjes warenv maar de hik klinkt veel logischer.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 21:23:07 #192
171422 LadyBlack
paint it black
pi_121611863
Gefeliciteerd ymme! *O*
pi_121611869
Ymme nogmaals van harte, en welkom! *O*
  dinsdag 15 januari 2013 @ 21:24:53 #194
374977 eliis
Relativeer!
pi_121611967
Wat spannend Ymme, gefeliciteerd!! *O*

En heel veel succes morgen Logician! Wel pen en papier meenemen, ik schrijf altijd alles op in mijn agenda, anders ben ik de helft vergeten tegen de tijd dat ik weer thuis ben :N
  dinsdag 15 januari 2013 @ 21:24:59 #195
171422 LadyBlack
paint it black
pi_121611971
Ja Logi kan me voorstellen dat het dan wel spannend is morgen! Schrijf je je vragen op?
  dinsdag 15 januari 2013 @ 21:24:59 #196
259886 pessie
pi_121611974
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 21:22 schreef Logician het volgende:
pff ik ben zenuwachtig voor morgen, "de laatste echte controle" zoals de gyn het noemde..

heb de hele dag al krampen in mijn :X en menstruatie krampjes onder in mijn buik dus ben ook benieuwd of ze daar morgen wat van terug zien wbt evt. indalen of verstrijken etc. en ben benieuwd wat ik kan verwachten als ik de 30e niet inleidbaar ben.

Ze zei dat het dan een paar dgn kon duren, maar wordt je dan gewoon weer naar huis gestuurd of of of en moet ik de 30e al meteen een tas meenemen als ze gaan kijken of ik in te leiden ben of zou ik dan alsnog weer een losse datum weer krijgen.. heb ik alles wel goed begrepen pffff beetje van padje :')
Die krampen klinken wel als indalen. Heb ze hier de afgelopen weken ook regelmatig gehad en het kind ligt hier al vrij diep. Goed teken dus!

Ymme, gefeliciteerd en welkom.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 21:25:26 #197
171422 LadyBlack
paint it black
pi_121611999
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 21:24 schreef eliis het volgende:

En heel veel succes morgen Logician! Wel pen en papier meenemen, ik schrijf altijd alles op in mijn agenda, anders ben ik de helft vergeten tegen de tijd dat ik weer thuis ben :N
Great minds think alike oO<
pi_121612029
Ik denk dat ik zo maar eens een lijstje ga maken idd :Y

Pessie hoop het :)

Ben helemaal aan het stuiteren slaat echt nergens op..

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2013 21:26:20 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')