abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121585453
As, ik had je mijlpaal ook gemist. Maar je bent nu een LLM met meldplicht. *O*

MeNicole, ik hoop dat het strippen gaat werken. Ik duim voor je :*

Lot, *O* voor je mijlpaal

En verder weet ik het niet meer :@
pi_121585570
Spannend menicole. Hopelijk kan je worden gestript en doet het wat deze keer. Word jij nog evt eerder ingeleid als haar hartslag weer zo hoog is?

Kyara ik kan opzich nog wel draaien. Het gaat wel minder soepel. En vaak komt er dan halverwege een kat op me zitten die denkt wakker = aandacht.
Maar kan me voorstellen dat het bij jou niet meer gaat.
pi_121585744
As ik weet niet of er opvallende posts om de jouwe heen stonden, maar ik heb t niet eens gezien! Dus bij deze alsnog: *O* *O*

Spirit, ik vind 26 spannend vanwege levensvatbaarheid en 27 voor het derde trimester, jeeee!
  dinsdag 15 januari 2013 @ 11:35:16 #104
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_121585835
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 11:09 schreef Spirit82 het volgende:
Ik vind het niet zo gek dat jij je met die 2 meiden bovenop/in je niet normaal meer kunt draaien en last van je heupen hebt Kun jij eigenlijk nog zelf je schoenen aantrekken?
Nog wel..... maar begin nu wel vocht vast te houden dus rits gaat niet helemaal meer dicht. Maar dat was bij M nog veel erger, toen kon ik zelf mijn sokken niet meer aantrekken (maar dat was bij 38 weken of zo)

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 11:21 schreef L-E het volgende:
Maar hemel, jij draagt twee kinderen in je. Dat jij nog kan lopen zonder om te vallen vind ik een wonder. Het einde komt wel in zicht toch? Wat is eigenlijk een mooie vanaf-termijn voor een tweeling?
Ja, dat is ook weer zo... Het ligt er een beetje aan, het streven is net zoals bij eenling 38 weken maar het is wel sneller dat een van de 2 beter af is buiten de buik. Geloof dat dan 36 weken wordt gehanteerd.
pi_121585847
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 11:32 schreef Suikertante het volgende:
As ik weet niet of er opvallende posts om de jouwe heen stonden, maar ik heb t niet eens gezien! Dus bij deze alsnog: *O* *O*

Spirit, ik vind 26 spannend vanwege levensvatbaarheid en 27 voor het derde trimester, jeeee!
Ow, ik dacht dat die mijlpaal bij 24 weken al lag en daarna alleen maar opliep :@ En zitten we al zo dicht tegen het derde trimester joh?! Mijn god...
Sarcasme. Herken het.
pi_121585899
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 11:27 schreef As1981 het volgende:
Spannend menicole. Hopelijk kan je worden gestript en doet het wat deze keer. Word jij nog evt eerder ingeleid als haar hartslag weer zo hoog is?

Weet ik eigenlijk niet. Ze denken dat de hoge hartslag weg kwam van het vast liggen. Want nu ze met der hoofd weer boven bekkeningang ligt is ze weer heel rustig. Zelfs in wakkere toestand een nette hartslag. Dus zolang ze tijdens de bevalling in gaat dalen komt het wel goed denk ik.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_121586029
Dan hoop ik dat ze niet weer eerder indaalt. Of dat ze gewoon komt natuurlijk.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 11:42:12 #108
378192 -mandy-
I am who I am
pi_121586103
Draculletje gefeliciteerd met je zoon!!!!!!!! *O* *O* *O*

Jompel voor alle mijlpalen!! *O* *O* *O*
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_121587438
As nog een *O* voor je mijlpaal! O+

sneeuwhondje :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_121587502
v.a. vrijdag komt onze nieuwe hulp, via Troel *O* een aanpakster schijnt *O*
pi_121587855
MeNicole wat fijn dat de hartslag weer genormaliseerd is! Een hele opluchting lijkt mij!

Wat goed Logi! En wat een schattig hondje!
Wij willen ook een hulp, maar hier à la campagne zijn ze bijna niet te krijgen ;(

Oh, ik heb sinds een dag of wat puisten ;( Ik heb noooooit puisten! Zal wel weer een kwaaltje zijn. En ik moet veel plassen. Naast pijnlijke borsten zijn dat eigenlijk alle kwaaltje die ik heb.
pi_121588078
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:33 schreef Musique het volgende:
MeNicole wat fijn dat de hartslag weer genormaliseerd is! Een hele opluchting lijkt mij!

Wat goed Logi! En wat een schattig hondje!
Wij willen ook een hulp, maar hier à la campagne zijn ze bijna niet te krijgen ;(

Oh, ik heb sinds een dag of wat puisten ;( Ik heb noooooit puisten! Zal wel weer een kwaaltje zijn. En ik moet veel plassen. Naast pijnlijke borsten zijn dat eigenlijk alle kwaaltje die ik heb.
Owja, puisten ;( Dan schijn je een meisje te krijgen O+ En no worries, ik heb nu sinds een maandje nergens last meer van, dus zal vooral bij eerste trimester horen.
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:45:41 #113
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_121588331
Klinkt alsof je last hebt van je hormonen musique. Is heel normaal hoor.
En wat betreft hulp, vraag het eens aan je postbode. Verder leboncoin?

Logi, fijn dat je een hulp hebt gevonden!

Mijn peuter peutert behoorlijk vandaag :X . Komt er storm aan ofzo?
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:52:28 #114
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_121588602
*O* voor draculettje *O*

*O* voor alle mooie mijlpalen die ik voorbij zag komen!

En verder weet ik het niet meer :@
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_121589648
Vanmorgen weer op controle geweest. Alles in orde.
De placenta zit aan de buitenkant tegen de buikwand aan dus ik zal de baby minder goed voelen dan bij zwangeren waarbij dat niet zo is. Daarbij raad ze aan om mee te doen aan zwangerschapsyoga. Echt voor de ontspanning daar beneden. Gezien mijn persoonlijke ervaringen lijkt mij dat ook geen slecht idee.
Ohja en erkenning + voogdijschap echt eens regelen. Over 3 weken nieuwe afspraak. :)
  dinsdag 15 januari 2013 @ 13:20:06 #116
374977 eliis
Relativeer!
pi_121589676
Bij de verloskundige geweest. Bloeddruk goed, 'goed gevuld kindje' in m'n buik (vermoeden zo'n 3700 gram) en alles dus okee :)

Ik heb nu twee opties.

Optie 1: de 'normale' route; donderdag echo om hoeveelheid vruchtwater te bekijken, zaterdag evt. strippen, dinsdag evt. afspraak met de gyn, donderdag evt. inleiden. Als de beeb er dan nog niet is natuurlijk.

Optie 2: meedoen aan een wetenschappelijk onderzoek. Ze willen weten wat nu beter is; inleiden met 41 weken of inleiden met 42 weken, dus ze zijn een groot wetenschappelijk onderzoek gestart. Als ik meedoe, trekken ze een lootje voor me. Mogelijkheid a) ik word met 41 weken ingeleid (aankomende donderdag), mogelijkheid b) ik word niet ingeleid en we gaan terug naar optie 1; de normale route.

Moet voor morgen beslissen of ik meedoe, vind het echt lastig :{ Iets in me zegt dat ik de natuur gewoon haar gang moet laten gaan; de beeb komt wel als het tijd is. En ik houd er rekening mee dat hij/zij elk moment kan komen, maar aankomende donderdag komt ineens heel dichtbij als het zo gepland wordt. Aan de andere kant: de zekerheid dat ik donderdag/vrijdag mijn kindje kan vasthouden is wel heel erg O+

Ik ga maar even op zoek naar de voor- en nadelen van inleiden.
Jullie meningen hierover zijn welkom, ben benieuwd wat jullie zouden doen :)
pi_121589832
eliis: ik kan me heel erg voorstellen hoe aanlokkelijk het is om snel je kindje in je armen te hebben, oeh echt wel O+ Maar ik neig heel erg naar de natuur zijn gang laten gaan, mits er geen complicaties zijn voor jou en/of baby die eerder bevallen nodig maken. Geen ervaring met inleiden, maar puur gevoelsmatig zou ik zeggen: laat die baby zelf het moment kiezen om te komen.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 13:28:44 #118
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_121590019
Moeilijke beslissing eliis, ik ben het wel met L-E eens. Ik zou ook de natuur haa gang laten gaan.
pi_121590153
Bedankt voor de jompels! :D

As, nog even een hele dikke vette jompel voor jou, sorry ik had het ook even niet opgeslagen geloof ik maar dat is wel een supermijlpaal natuurlijk! *O* *O* *O*

Eliis, lastige keuze.. Het is natuurlijk wel heel goed dat zo'n onderzoek er is en 41 weken is gewoon een hele mooie termijn al en je hebt natuurlijk gewoon nog 50% kans dat ze alsnog de natuur op z'n beloop laten. Ik denk dat ik wel mee zou doen..
  dinsdag 15 januari 2013 @ 13:32:07 #120
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_121590157
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 13:19 schreef vencodark het volgende:
Vanmorgen weer op controle geweest. Alles in orde.
De placenta zit aan de buitenkant tegen de buikwand aan dus ik zal de baby minder goed voelen dan bij zwangeren waarbij dat niet zo is. Daarbij raad ze aan om mee te doen aan zwangerschapsyoga. Echt voor de ontspanning daar beneden. Gezien mijn persoonlijke ervaringen lijkt mij dat ook geen slecht idee.
Ohja en erkenning + voogdijschap echt eens regelen. Over 3 weken nieuwe afspraak. :)
Fijn dat alles goed is :). Hier ook placenta voor en ik start de 21e met yoga. Ben heel benieuwd :Y.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_121590282
oooh das die IndEx studie! wat tof dat ze je daarvoor uitnodigen! Of nouja, niet tof natuurlijk dat je blijkbaar al bijna 41 weken bent maar toch.

Ze mogen je daaraan niet laten deelnemen als je niet goed in te leiden zou zijn. Ze berekenen een soort score (Bishop-score) die iets zegt over de mate waarin je in te leiden bent, alleen vrouwen die goed inleidbaar zijn en dus binnen 24 of 48 uur zullen bevallen komen in aanmerking voor die studie. Met andere woorden, als zij een lootje voor jou trekken dan mag je er in principe wel vanuit gaan dat inleiden voor jou hoogstwaarschijnlijk niet betekent dat je 4 dagen lang met gels en ballonnen en pillen in de weer bent maar dat je dan idd donderdag of vrijdag je kindje hebt.
Het kan ook andersom hè, als zij een lootje voor je trekken waarop staat dat je niet ingeleid gaat worden dan moet je sowieso afwachten tot 42 weken. Waarbij moeten een groot woord is want je kunt je ten alle tijden terugtrekken.

Inleiden is in principe iedere interventie om de bevalling op gang te helpen, je hebt alleen wel inleiden en inleiden. Als je al 3 cm hebt van jezelf en ze gaan de vliezen breken en dan laten ze je lijf zelf die weeën oppikken dan is dat verder een natuurlijke bevalling. Als je eerst 4 dagen met gels en pillen in de weer moet en daarna aan een infuus gehangen wordt is dat heftiger voor je lichaam.

Die studie is er omdat er tegenwoordig een trend is om met 41 weken in te leiden terwijl er geen wetenschappelijk bewijs is dat dit beter is. Ze willen nu de resultaten van de vrouwen die met 41 weken zijn ingeleid gaan vergelijken met de vrouwen die afgewacht hebben. Hoeveel van hen zijn nog probleemloos vanzelf aan de bevalling begonnen, maakte het voor het kind nog uit etcetera.

Ik geloof dat ze minimaal 500 vrouwen nodig hebben en ze hebben er pas 80 ofzo, dus je zou ze vast heel erg helpen ;)
:)
  dinsdag 15 januari 2013 @ 13:37:59 #122
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_121590400
Meh, bericht van mn beste vriendinnetje dat ze ongesteld is geworden. Laatste IUI dus ook niet gelukt ;(. Ben er gewoon een beetje naar van.
pi_121590511
quote:
9s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 13:37 schreef XcUZ_Me het volgende:
Meh, bericht van mn beste vriendinnetje dat ze ongesteld is geworden. Laatste IUI dus ook niet gelukt ;(. Ben er gewoon een beetje naar van.
Hè, wat een rotnieuws. Lijkt me lastig voor jullie beide om mee om te gaan nu jij wel zwanger bent.. :*
  dinsdag 15 januari 2013 @ 13:42:42 #124
374977 eliis
Relativeer!
pi_121590598
Je bent goed op de hoogte Mignonne, dank voor de extra info! En dank ook voor de andere meningen hier :)

Ik neig nu naar niet meedoen. Ik weet hoe belangrijk wetenschappelijk onderzoek is, zeker naar dit soort zaken. Maar m'n zwangerschap is tot nu toe zo probleemloos verlopen, dat ik de bevalling ook natuurlijk wil laten verlopen en niet kunstmatig wil opwekken. Anders voelt het een beetje alsof het einde niet goed past bij de rest van m'n zwangerschap. Ik zou het ook fijn vinden om de bevalling met m'n verloskundige te doen, en niet met een onbekende gyn.

Nog een nachtje over slapen maar. Maar ik denk dat ik het niet ga doen.
pi_121590747
Als je niet meedoet kun je nog steeds toestemming geven om je gegevens te gebruiken hè, en dan doe je in principe alsnog mee, alleen kies je dan bewust voor afwachten. Als je me nog volgt :')
Die gegevens van vrouwen die afwachten tot na 41 weken hebben ze ook nodig dus als je zelf gaat afwachten kun je op een bepaalde manier toch nog meedoen aan t onderzoek, mocht je daar zelf waarde aan hechten :)

ah ik heb al gevonden, ze hadden er veel meer nodig :D
quote:
Current number of inclusions 119, to go 1681
Ze zijn voorlopig nog wel even bezig geloof ik...
:)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')