abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport maandag 14 januari 2013 @ 16:43:42 #102
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121552214
ik mag het weer roepen. Een gebrek aan ambitie bij de spoorpartijen ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121552246
quote:
2s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:43 schreef zoem het volgende:
Ik snap niet waarom ze de drgl landelijk aanpassen. In principe hoeft er niet gesnoeid te worden in het noorden en in de randstad valt 1-3cm, hooguit 5cm in ZH. Dat is peanuts... zou je denken.

Ik ben nog in afwachting van de trajecten die aangepast gaan worden. Voorlopig valt er nog weinig over te zeggen.
Overal halfuursdiensten behalve op Amsterdam - Eindhoven voor IC's en Utrecht - Geldermalsen voor sprinters. Zoiets..
  maandag 14 januari 2013 @ 16:44:57 #104
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_121552257
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:31 schreef ReisT het volgende:

[..]

Hoezo 'dus'? Dat de rails een klein stukje (nog geen 9 cm) verder uit elkaar liggen betekent nog niet automatisch dat de treinen dan veel breder zijn.
Toch is het blijkbaar zo, het omgrenzingsprofiel is daar een stuk rianter. Zie je ook heel duidelijk aan de goederenwagons in oostbloklanden, die zijn flink groter.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_121552294
quote:
2s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:43 schreef zoem het volgende:
Ik snap niet waarom ze de drgl landelijk aanpassen. In principe hoeft er niet gesnoeid te worden in het noorden en in de randstad valt 1-3cm, hooguit 5cm in ZH. Dat is peanuts... zou je denken.

Ik ben nog in afwachting van de trajecten die aangepast gaan worden. Voorlopig valt er nog weinig over te zeggen.
De aanpassingen zijn normaliter ook alleen in de (brede) Randstad, daarbuiten verandert er niets (dus ook niet bij de regionale vervoerders).
  maandag 14 januari 2013 @ 16:46:11 #106
373371 Stratzer
Senior Krukkenrukker
pi_121552308
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:26 schreef greavy het volgende:

[..]

Bedoel je deze?
[ afbeelding ]

De 633 is de gele, en is als onderdelenleverancier voor de 691 gebruikt. De 691 zou rijvaardig zijn volgens de medewerker die ik toen sprak.
Cool om die karretjes weer eens te zien. Bij NS noemen we die dingen overigens een 'Bakkie'.
Heb daar nog heerlijke rangeerdienstjes op gedraaid.
pi_121552399
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:42 schreef b2py het volgende:
NS_online twitterde op maandag 14-01-2013 om 16:40:05 Let op: morgen aangepaste dienstregeling. Lastig maar nodig om grotere problemen te voorkomen. Meer info http://t.co/z23egl7C #spoorbericht reageer retweet
NS_online twitterde op maandag 14-01-2013 om 16:41:34 De Reisplanner wordt op dit moment bijgewerkt. Een reis plannen voor morgen kan in de loop van de avond. #spoorbericht reageer retweet
Zo lang zou het bijwerken toch niet moeten/mogen duren?
NS_Online:
quote:
Ja, de reisplanner wordt nu bijgewerkt. Naar verwacht is deze in de loop van de avond up to date. Check kort voor vertrek.
:')
pi_121552519
ProRail blog heeft ook een afbeelding geplaatst bij hun winterartikel...

Ik weet niet wat die verwachten hoor.. :')
pi_121552570
Er wordt gesproken over het verbreken van Groningen/Leeuwarden-Lelystad-Schiphol-Den Haag en Lelystad-Amsterdam C-Vlissingen.

Er zal gependeld worden op Vlissingen-Roosendaal, Roosendaal-Schiphol-Amsterdam-Lelystad-Groningen/Leeuwarden.

En Schiphol-Maastricht wordt rechtstreeks.
Bij twijfel: gebruik beton.
  maandag 14 januari 2013 @ 16:53:22 #110
373371 Stratzer
Senior Krukkenrukker
pi_121552659
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:51 schreef b2py het volgende:
ProRail blog heeft ook een afbeelding geplaatst bij hun winterartikel...
[ afbeelding ]
Ik weet niet wat die verwachten hoor.. :')
Dat zou ook gewoon zomaar een smerige abri op Amsterdam cs geweest kunnen zijn. :P
pi_121552664
Daar begrijp ik de logica helemaal niet van, van die laatste.
Roosendaal - Groningen/Leeuwarden gaan doen, dus ik wacht die nog maar even af.
pi_121552677
Onderweg met Hermes en Arriva Arnhem-Zevenaar en Zevenaar-Winterswijk. So far so good, dubbele stellen, schoon materieel, zitplaatsen genoeg.
pi_121552754
De eerste vriesweek voor de V250. Ik heb begrepen dat NSHispeed met vervangend vervoer gaat vliegen tussen Schiphol, Rotterdam airport en Zaventem.
pi_121552817
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:53 schreef b2py het volgende:
Daar begrijp ik de logica helemaal niet van, van die laatste.
Vlissingen - Groningen/Leeuwarden gaan doen, dus ik wacht die nog maar even af.
Nee, los Roosendaal-Vlissingen (2600) en los Roosendaal-Groningen/Leeuwarden (via Schiphol-Lelystad).

Schiphol-Maastricht (Schiphol-Eindhoven in het pad van de normale Schiphol-Heerlen, vanaf Eindhoven in het pad van de normale Alkmaar/Schagen-Maastricht) zal wel met een kwartier speling in Eindhoven komen, zoals dat vorig jaar ging.
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_121552845
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:56 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

Nee, los Roosendaal-Vlissingen (2600) en los Roosendaal-Groningen/Leeuwarden (via Schiphol-Lelystad).

Schiphol-Maastricht zal wel met een kwartier speling in Eindhoven komen, zoals dat vorig jaar ging.
Ik bedoel uiteraard Roosendaal - Groningen/Leeuwarden ;)
pi_121553168
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:56 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

Nee, los Roosendaal-Vlissingen (2600) en los Roosendaal-Groningen/Leeuwarden (via Schiphol-Lelystad).

Schiphol-Maastricht (Schiphol-Eindhoven in het pad van de normale Schiphol-Heerlen, vanaf Eindhoven in het pad van de normale Alkmaar/Schagen-Maastricht) zal wel met een kwartier speling in Eindhoven komen, zoals dat vorig jaar ging.
Roosendaal-Groningen/Leeuwarden?! :?
Ik dacht dat ze met de sneeuw op kortere trajecten gingen rijden, niet langer?
pi_121553217
Bas_Taart twitterde op maandag 14-01-2013 om 16:50:31 Let wel, er vallen zojuist 14 vlokken sneeuw en er is al weer over. @ns_online legt echter preventief treinverkeer alweer lam. reageer retweet
NS_online twitterde op maandag 14-01-2013 om 16:59:30 @Bas_Taart We leggen het treinverkeer niet stil, we rijden morgen minder treinen per uur om problemen te voorkomen. http://t.co/txQEWMBA reageer retweet
:')
pi_121553239
Mocht even duren, maar het NS Alert is binnen...
pi_121553259
quote:
11s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:04 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Roosendaal-Groningen/Leeuwarden?! :?
Ik dacht dat ze met de sneeuw op kortere trajecten gingen rijden, niet langer?
Er zit daar speling bij Dordrecht, Amsterdam Centraal en Lelystad. Ook heeft Lelystad dan geen kerende treinen meer, zodat daar de wissels "geklemd" kunnen worden.
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_121553308
Rotterdam/Den Haag Centraal-Utrecht Centraal (2000 respectievelijk 2800) worden opgeheven.

IC's Rotterdam-Groningen/Leeuwarden en Den Haag-Amersfoort Schothorst/Enschede (12500/12700 respectievelijk 11700/1700) rijden wel.
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_121553317
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:06 schreef b2py het volgende:
Mocht even duren, maar het NS Alert is binnen...
Hier nog niet :N
  maandag 14 januari 2013 @ 17:08:29 #122
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121553323
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:22 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Waar komt die term dan weer vandaan? Nog nooit van gehoord.

Vanochtend, Fiorano. PTA / Treinentopic #501: Wiebeltrein
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121553328
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:07 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

Er zit daar speling bij Dordrecht, Amsterdam Centraal en Lelystad. Ook heeft Lelystad dan geen kerende treinen meer, zodat daar de wissels "geklemd" kunnen worden.
Mijn punt is meer dat zo'n trein er sowieso nooit rijdt (behalve de enkele uitzondering Vlissingen - Groningen). Normaal is Groningen/Leeuwarden - (Lelystad - Schiphol) - Den Haag Centraal v.v.
pi_121553351
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:08 schreef _JdM_ het volgende:
Rotterdam/Den Haag Centraal-Utrecht Centraal (2000 respectievelijk 2800) worden opgeheven.
Je kan beter even alles wat op Somda wordt gezet bundelen in een overzicht en dat straks posten..
Deze losse brokken heeft niemand wat aan..
  maandag 14 januari 2013 @ 17:13:21 #125
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121553519
Als we al die kutwissels gewoon verwarmen kan iedereen toch gewoon normaal doen of wat? :(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121553639
quote:
8s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Als we al die kutwissels gewoon verwarmen kan iedereen toch gewoon normaal doen of wat? :(
'Kutwissels' worden verwarmd, alleen de verwarming is niet sterk genoeg om dit allemaal weg te smelten. Kwestie van prioriteiten bij ProRail om niet meer geld uit te geven aan wisselverwarming die hogere intensiteiten aan sneeuw/uur kan wegsmelten.
pi_121553707
- 700 Lelystad - Den haag Centraal (700 sluit aan op 2600, Roosendaal - Lelystad)
- 800 Sittard - Den Helder (behalve 820 t/m 826, 861 t/m 867 (Alkmaar-Maastricht) en 815+817 (Eindhoven-Maastricht), die rijden wel)
- 1500 Amsterdam - Deventer)
- 2000 Den Haag C - Utrecht C
- 2200 Amsterdam C - Dordrecht via Haarlem
- 2800 Rotterdam C - Utrecht C
- 3100 Schiphol - Nijmegen
- 4200 Rotterdam C - Maassluis West(behalve de 4217!)
- 4300 Leiden - Hoofddorp (4317 rijdt wel vanaf Gvc)
- 4700 Amsterdam - Uitgeest
- 4900 Utrecht - Almere Oostvaarders
- 5000 Den Haag Centraal - Dordrecht (Wel rijden de 5008/5010/5012/5015/5017/5019/5088)
- 5700 Den Haag Centraal - Leiden (5719 rijdt wel Gvc-Ut, 5700 keert kort in Ledn)
- 7400 Breukelen - Amsterdam (m.u.v. de 7417/7408/7484/7493)
- 9700 Gouda Goverwelle - Rotterdam C
- 12700 Lelystad - Den Haag Centraal (zie 700)
- 14500 Enkhuizen - Amsterdam Centraal
- 17400 Utrecht - Breukelen
- 19500 Leiden - Alphen a/d Rijn
- 19800 Den Haag Centraal - Goude Goverwelle.

Voorlopig bovenstaande opgeheven.

Hierdoor stopt de 3000 (Den Helder - Nijmegen) extra in Heiloo en Driebergen, en gaat de 3500 (Schiphol - Heerlen) na Sittard naar Maastricht.



Den Haag Centraal - Schiphol - Lelystad: geen rechtstreekse Intercity's

Den Haag Centraal - Utrecht: minder Intercity's

Den Haag Centraal - Gouda Goverwelle: minder Sprinters (spits)

Leiden Centraal - Alphen aan de Rijn: minder Sprinters

Rotterdam - Utrecht: minder Intercity's

Rotterdam - Gouda Goverwelle: minder Sprinters

Rotterdam - Maassluis West: minder Sprinters

Amsterdam - Den Haag - Rotterdam - Dordrecht: minder Intercity's en minder Sprinters

Sittard - Utrecht - Amsterdam - Den Helder: minder Intercity's

Amsterdam - Enkhuizen: minder Intercity's (spits)

Rhenen - Utrecht - Breukelen - Amsterdam: minder Sprinters

Utrecht - Almere: geen rechtstreekse Intercity's

Nijmegen - Utrecht - Schiphol: minder Intercity's

Hoofddorp Leiden - Den Haag - Dordrecht: minder Sprinters

Amsterdam - Uitgeest: minder Sprinters

Amsterdam Deventer: geen rechtstreekse Intercitys

[ Bericht 16% gewijzigd door b2py op 14-01-2013 18:57:24 ]
pi_121553711
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:16 schreef b2py het volgende:

[..]

'Kutwissels' worden verwarmd, alleen de verwarming is niet sterk genoeg om dit allemaal weg te smelten. Kwestie van prioriteiten bij ProRail om niet meer geld uit te geven aan wisselverwarming die hogere intensiteiten aan sneeuw/uur kan wegsmelten.
Want dat geld verdien je nooit terug: je hebt ze immers maar een handjevol dagen per jaar nodig...
  maandag 14 januari 2013 @ 17:22:32 #129
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121553892
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:16 schreef b2py het volgende:

[..]

'Kutwissels' worden verwarmd, alleen de verwarming is niet sterk genoeg om dit allemaal weg te smelten. Kwestie van prioriteiten bij ProRail om niet meer geld uit te geven aan wisselverwarming die hogere intensiteiten aan sneeuw/uur kan wegsmelten.
Ehm. "dit allemaal"? Het is nou niet alsof de Yeti's voor hun leven rennen hier of zo :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121553928
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ehm. "dit allemaal"? Het is nou niet alsof de Yeti's voor hun leven rennen hier of zo :N
Toch is de verwachte sneeuw meer dan de wisselverwarming aan kan, volgens mij.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 14 januari 2013 @ 17:27:41 #131
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121554152
het weer in Nederland kennende zullen de voorspellingen wel weer met een korreltje zout genomen moeten worden
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 14 januari 2013 @ 17:33:03 #132
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121554386
quote:
14s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:27 schreef Peterselieman het volgende:
het weer in Nederland kennende zullen de voorspellingen wel weer met een korreltje zout genomen moeten worden
Zout voorkomt het vastvriezen van wissels *O*

Helaas is niet te voorkomen dat grote klompen zoutkristallen klem komen te zitten tussen de wissels :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121554423
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:42 schreef b2py het volgende:
Volgens mij denken ze bij NS en ProRail, als de ANWB maar afroept dat het morgenochtend een puinhoop is kunnen wij het ook wel maken om een uitgedunde dienstregeling te maken.
Dat kunnen ze dan ook. Met de groeten van Melanie en Wilma :').

Het is toch om te huilen...
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  Redactie Frontpage / Sport maandag 14 januari 2013 @ 17:38:58 #134
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121554601
quote:
10s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zout voorkomt het vastvriezen van wissels *O*

Helaas is niet te voorkomen dat grote klompen zoutkristallen klem komen te zitten tussen de wissels :P
zout zorgt wel voor corrosie, dus als daar defecten van komen is het ook weer niet goed natuurlijk :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121554694
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:17 schreef b2py het volgende:
<een heleboel nummertjes>.

Voorlopig bovenstaande opgeheven.

Het zal aan mij liggen maar dat Somdiaanse gebrabbel met nummers zegt mij niks.... :+

Is er toevallig ergens een overzichtje zodat ik als simpele treinreiziger begrijp wat een "5700"is?
pi_121554747
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:41 schreef madeleine-b het volgende:

[..]

Het zal aan mij liggen maar dat Somdiaanse gebrabbel met nummers zegt mij niks.... :+

Is er toevallig ergens een overzichtje zodat ik als simpele treinreiziger begrijp wat een "5700"is?
Zie de update, ik had zelfs de trajecten er nog bijgezet, prachtig kaartje eronder..
pi_121554939
Gevolg, ns.nl is down door de hoeveelheid bezoekers :')
  maandag 14 januari 2013 @ 17:50:35 #138
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_121555024
17.46 Ding-Dong en een lullig belletje op m'n tablet wtf wat is dat? Ah, NS-melding en dat zonder sim, da's wel handig :) Maar ja het weer he, het is wat o.a. PSM zei, ambitie ho maar ;(
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  maandag 14 januari 2013 @ 17:53:39 #139
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_121555170
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa, Code Toverbal is gezien door de NS.



Incompetente faalhazen.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_121555207
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:42 schreef b2py het volgende:
Zie de update, ik had zelfs de trajecten er nog bijgezet, prachtig kaartje eronder..
Dank je.

Plannen voor morgen maar in de ijskast gezet, met minder spinters Hoofddorp-Leiden en ook aan de kant van Breukelen wordt het al waarschijnlijk een uur opgepropt staan :p
pi_121555257
Waarom vermeldt NS eigenlijk geen treinnummers op de displays?
pi_121555332
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:55 schreef Bitlord het volgende:
Waarom vermeldt NS eigenlijk geen treinnummers op de displays?
Welke displays? TBP's?
pi_121555353
Whehe, net kwam er een smerige SGMm voorbij met allemaal leuzen in de viezigheid getekend als 'pannekoek' en ' black edition' :')
pi_121555382
Mat'64, Plan V: ja, het rijdt! Zelfs al werkt de verlichting in de halve trein niet! ^O^
500m verder: piep-kraak, ha, de remmen doen het ook nog! :D
Nu maar hopen dat die van Almelo door kan rijden naar Hengelo...
pi_121555474
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:55 schreef Bitlord het volgende:
Waarom vermeldt NS eigenlijk geen treinnummers op de displays?
Daar heeft de doorsnee reiziger toch niets aan?
dag
  maandag 14 januari 2013 @ 18:02:36 #146
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121555549
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:53 schreef Fiorano het volgende:
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa, Code Toverbal is gezien door de NS.
Hee maar, als de spoorkaart eenmaal rood IS, dan wordt het niet snel meer een andere kleur toch? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121555580
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:00 schreef Peter het volgende:

[..]

Daar heeft de doorsnee reiziger toch niets aan?
In Duitsland worden ze wel getoond. Als je er mee gaat communiceren kan het verhelderend zijn, hoe past DB het toe, weet iemand dat?
  maandag 14 januari 2013 @ 18:06:54 #148
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121555689
ja, hoe zou je denken? As is.

Maar ik denk ook dat het komt omdat er in Duitsland veel meer met reserveringen gewerkt wordt. Dan is het wel fijn voor mensen om te horen als HUN trein komt. En niet "ook eentje die kant op".

Bij NS heb je bijvoorbeeld geen idee of je nou een op tijd rijdende 838, een 3536 met +15 of een 836 met +30 te pakken hebt bijvoorbeeld. Maar omdat je toch niet kan reserveren, boeit dat ook niet.

En omdat NS dat zelf ook niet weet gewoon, eigenlijk dus :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 14 januari 2013 @ 18:07:35 #149
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121555707
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:03 schreef b2py het volgende:

[..]

In Duitsland worden ze wel getoond. Als je er mee gaat communiceren kan het verhelderend zijn, hoe past DB het toe, weet iemand dat?
In Duitsland heeft dat zin ivm de treinbinding die je hebt bij Sparpreise in het Fernverkehr enzo. Hier in Nederland zouden treinnummers alleen nuttig zijn voor de internationale treinen.
  maandag 14 januari 2013 @ 18:08:43 #150
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_121555748
quote:
10s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hee maar, als de spoorkaart eenmaal rood IS, dan wordt het niet snel meer een andere kleur toch? :?
Toverbal heeft in het midden 1 kleur, dus dan zijn we daar aanbeland ;)
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  maandag 14 januari 2013 @ 18:14:18 #151
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121555943
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:08 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Toverbal heeft in het midden 1 kleur, dus dan zijn we daar aanbeland ;)
Oh ja okee, goed punt :P

En dan maar sabbelen op die harde glanzende rooie bobbel, tot er hulp komt :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121555957
quote:
14s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:06 schreef Dr_Flash het volgende:
ja, hoe zou je denken? As is.

Maar ik denk ook dat het komt omdat er in Duitsland veel meer met reserveringen gewerkt wordt. Dan is het wel fijn voor mensen om te horen als HUN trein komt. En niet "ook eentje die kant op".

Bij NS heb je bijvoorbeeld geen idee of je nou een op tijd rijdende 838, een 3536 met +15 of een 836 met +30 te pakken hebt bijvoorbeeld. Maar omdat je toch niet kan reserveren, boeit dat ook niet.

En omdat NS dat zelf ook niet weet gewoon, eigenlijk dus :+
Ik doelde meer op hoe DB daarop inspeelt met storingen?
Melden zij dan ook dat treinserie xx vervalt of?
  maandag 14 januari 2013 @ 18:16:14 #153
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121556016
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:14 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik doelde meer op hoe DB daarop inspeelt met storingen?
Melden zij dan ook dat treinserie xx vervalt of?
Nee, daar vervallen nog individuele treinen. In plaats van complete series :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121556084
quote:
10s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee, daar vervallen nog individuele treinen. In plaats van complete series :')
Wat een kutland is dit ook eigenlijk :')
Zou DB in staat zijn om NS in 1 keer op te kopen?
  maandag 14 januari 2013 @ 18:18:51 #155
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121556127
Het is ze met Arriva gelukt, volgens mij is de omvang van de gehele Arriva-groep wel wat groter dan NS Groep.
pi_121556196
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:18 schreef James1988 het volgende:
Het is ze met Arriva gelukt, volgens mij is de omvang van de gehele Arriva-groep wel wat groter dan NS Groep.
Dan komt de NMA weer janken zeker omdat NS + Arriva te groot monopolie hebben zeker? :')
pi_121556214
Geweldige HC _O-

"Bent u met inchecken begonnen aan uw reis, dan is uitchecken wel zo wijs"

"Voor degenen die nog niet naar buiten hebben gekeken: de wereld is wit, er ligt sneeuw. Kijk uit bij het uitstappen, met uw eigen ogen"
pi_121556252
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:17 schreef b2py het volgende:
- 5700 Hoofddorp - Leiden (5719 rijdt wel Gvc-Ut, 5700 keert kort in Ledn)
De 5700 ligt eruit op Leiden-Den Haag, maar rijdt wel op Leiden-Hoofddorp.
Bij twijfel: gebruik beton.
  maandag 14 januari 2013 @ 18:22:54 #159
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121556268
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:21 schreef b2py het volgende:

[..]

Dan komt de NMA weer janken zeker omdat NS + Arriva te groot monopolie hebben zeker? :')
Arriva heeft alle activiteiten in Duitsland af moeten stoten voordat de overname kon doorgaan. De bedrijfsonderdelen van Arriva Deutschland zijn toen verkocht aan Gruppo Ferrovie dello Stato, het moederbedrijf van Trenitalia. De activiteiten van Gruppo FS in Duitsland worden uitgebaat door het bedrijf Netinera.
  maandag 14 januari 2013 @ 18:23:04 #160
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121556278
Ook maar even een ondertitel ingesteld :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121556309
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:22 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

De 5700 ligt eruit op Leiden-Den Haag, maar rijdt wel op Leiden-Hoofddorp.
Aangepast.
  maandag 14 januari 2013 @ 18:24:44 #162
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121556340
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:22 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

De 5700 ligt eruit op Leiden-Den Haag, maar rijdt wel op Leiden-Hoofddorp.
Dat is nog ongeveer 10 % van zijn oorspronkelijke route? :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 14 januari 2013 @ 18:28:20 #163
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121556493
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:21 schreef b2py het volgende:

[..]

Dan komt de NMA weer janken zeker omdat NS + Arriva te groot monopolie hebben zeker? :')
Nemen ze de NMA toch ook over ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 14 januari 2013 @ 18:37:27 #164
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121556876
Wat is dit nu weer? :')

Aan de ene kant in rood "Landelijk aangepaste dienstregeling" en aan de andere kant "Aanbieding trein + Unox, laat je verrassen in de spoordeelwinkel" _O-

What's next? Gratis koffie bij boeking van 1 nacht op een stretcher in de sporthal? :D :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 14 januari 2013 @ 18:46:14 #165
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_121557251
quote:
10s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat is dit nu weer? :')

Aan de ene kant in rood "Landelijk aangepaste dienstregeling" en aan de andere kant "Aanbieding trein + Unox, laat je verrassen in de spoordeelwinkel" _O-

What's next? Gratis koffie bij boeking van 1 nacht op een stretcher in de sporthal? :D :')
_O-
pi_121557471
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ehm. "dit allemaal"? Het is nou niet alsof de Yeti's voor hun leven rennen hier of zo :N
Ik heb nog even zitten snuffelen net.
De wisselverwarming die in de Nederlandse wissels is gemonteerd kan maximaal 10cm sneeuw/uur wegsmelten. Grote ijsklompen heb ik nog niet gezien + ze hebben nu dat fantastische de-icing systeem op diverse emplacementen. Zullen ze ooit nog eens niet gaan snijden :')
pi_121557658
Ook opvallend, voor het eerst in de uitsnij geschiedenis verliest Amsterdam zijn vier keer per uur intercity naar Utrecht. Shit just got real! :o
  maandag 14 januari 2013 @ 18:58:21 #168
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121557768
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:55 schreef b2py het volgende:
Ook opvallend, voor het eerst in de uitsnij geschiedenis verliest Amsterdam zijn vier keer per uur intercity naar Utrecht. Shit just got real! :o
Ik hoor dat er voor noodgevallen speciale ijsbreker-trekschuiten klaarstaan. Met twee paarden ervoor *)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 14 januari 2013 @ 19:04:16 #169
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121558078
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:57 schreef Toekito het volgende:
Ik zit ingesneeuwd in een trein rond Den Bosch. Leuk zo'n trainingsdagje....
De Apocalyps is begonnen ;(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121558111
quote:
10s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is nog ongeveer 10 % van zijn oorspronkelijke route? :')
En uiteraard blijft 'ie ook op Hoofddorp-Weesp-Utrecht rijden, maar dat was geen punt van discussie.
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_121558383
http://deredactie.be/cm/v(...)30114_sneeuw_plannen
Wel erg dat het in Nederland ZÓ een ontzettend probleem is als je het hier mee vergelijkt...
pi_121558517
Er zijn wat wellicht interessante Kamerstukken verschenen over de V250.

Stand van zaken Fyra Amsterdam - Brussel:
http://www.rijksoverheid.(...)sterdam-brussel.html

Beantwoording Kamervragen over ‘geen 19 miljoen maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra’
http://www.rijksoverheid.(...)et-lid-de-rouwe.html

quote:
De redenen van vertraging en uitval [van de V250] zijn:
- RBC-storingen (Radio Block Centre-storingen leiden tot contactverlies tussen de
beveiligingssystemen in de baan en in de trein, waardoor de trein wordt stilgezet);
- De impact van RBC- en infrastructuurstoringen die optreden op het verdere
verloop van de dienstregeling op een dag (storing cq. stranding van een trein);
- de nieuwe treinstellen, die op dit moment geoptimaliseerd worden.
Voorts zal de Kamer maandelijks worden geïnformeerd over de vooruitgang van de V250, totdat aan het gewenste punctualiteitsniveau wordt voldaan (cq. 95% exclusief niet-verwijtbare storingen). De minister gaat ervan uit dat de stijgende lijn wordt voortgezet.
pi_121558527
De evaluatie van de wintercrisis vorig jaar op 3 en 4 februari is geWOB't.
http://www.rijksoverheid.(...)en-ns-en-prorail.pdf
Hierin staan een aantal hele interessante zaken vermeld. :)
Let op: Afkorting gevoelig ;)

3 februari: Gereden treinen: 75.7%, Punctualiteit 61.7%, 52,4% gehaalde aansluitingen
4 februari: Gereden treinen 69.8%, punctualiteit 64.6% en 38,1% gehaalde aansluitingen.
Kanttekening, vier februari heeft het niet meer gesneeuwd, alleen gevroren.
pi_121558583
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 19:10 schreef Sandrvich het volgende:
http://deredactie.be/cm/v(...)30114_sneeuw_plannen
Wel erg dat het in Nederland ZÓ een ontzettend probleem is als je het hier mee vergelijkt...
Zo kan het dus ook ^O^ En daar valt naar verwachting 2x zo veel sneeuw als in de Randstad.
pi_121558715
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 19:12 schreef KnightSolaire het volgende:
De minister gaat ervan uit dat de stijgende lijn wordt voortgezet.
Lees: de minister gaat er van uit dat ze er nog langere tijd mee weg komt om geen moer uit te voeren waar het het OV betreft.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_121558910
quote:
6s.gif Op maandag 14 januari 2013 19:16 schreef Litpho het volgende:

[..]

Lees: de minister gaat er van uit dat ze er nog langere tijd mee weg komt om geen moer uit te voeren waar het het OV betreft.
Ze gaat volgens mij wel om tafel met Bert Meerstadt en zal de Fyra-problematiek daar aanhalen.

Verder staat er in het Kamerstuk een leuke punctualiteitsvergelijking. Even snel overgetypt:

Thalys (eerste helft 2012): punctualiteitscijfer 79,3%, uitvalcijfer 2,0%
Beneluxtrein (eerste helft 2012): punctualiteitscijfer 87%, uitvalcijfer 7,5%
Fyra (bv. week 52): punctualiteitscijfer 79,9%, uitval 3,2%.

De rooskleurige beelden over de Thalys en Beneluxtrein die je wel eens hoort lijken met deze cijfers wat overdreven.
  maandag 14 januari 2013 @ 19:26:57 #177
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121559266
De Thalys legt veel langere afstanden af en de Benelux was al jaren het bastaardkind van de spoorwegen. Fyra zou veel beter moeten presteren dan dat, niet gelijk.

Maargoed, we weten in ieder geval wel dat Den Haag treinreiziger.nl en Failra volgt :+
pi_121559340
Nu ons nog! :o
pi_121559436
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 19:26 schreef James1988 het volgende:
De Thalys legt veel langere afstanden af en de Benelux was al jaren het bastaardkind van de spoorwegen. Fyra zou veel beter moeten presteren dan dat, niet gelijk.
Dat gaat ook gebeuren als de stijgende lijn zich voortzet.
pi_121559472
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 19:28 schreef b2py het volgende:
Nu ons nog! :o
Ach, de media volgen ons, dus dan is Den Haag al heel dichtbij...
  Redactie Frontpage / Sport maandag 14 januari 2013 @ 19:30:56 #181
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121559516
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:21 schreef zoem het volgende:
Geweldige HC _O-

"Bent u met inchecken begonnen aan uw reis, dan is uitchecken wel zo wijs"

"Voor degenen die nog niet naar buiten hebben gekeken: de wereld is wit, er ligt sneeuw. Kijk uit bij het uitstappen, met uw eigen ogen"
sneeuw? zelfs morgen wordt er hier in het noorden niets verwacht :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121559686
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 19:13 schreef zoem het volgende:

[..]

Zo kan het dus ook ^O^ En daar valt naar verwachting 2x zo veel sneeuw als in de Randstad.
Ik heb er op 24 december 2010 8 uur over gedaan om van Etterbeek in Maastricht te geraken, dat was ook een sneeuwdag. Overigens was het stuk van Bressoux naar Maastricht met de auto, de trein die na dik 3 uur wachten in Luik eindelijk naar Maastricht ging strandde in Bressoux wegens een defect aan de loc. Gelukkig zijn mijn ouders toen zo vriendelijk geweest om me te komen halen. Bij sneeuw gaat het er in België nog erger aan toe dan in Nederland is mijn ervaring.
pi_121559687

Belangrijkste conlusies uit het rapport over de nachtmerrie van 3 en 4 februari 2012.
Zie daar de ambitie shinen dan!
  maandag 14 januari 2013 @ 19:34:14 #184
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121559743
quote:
10s.gif Op maandag 14 januari 2013 19:29 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Dat gaat ook gebeuren als de stijgende lijn zich voortzet.
As if.

Sowieso, de staatssecretaris gaat pas handhaven wanneer NS Hispeed over voldoende materieel beschikt. Nooit dus.
pi_121559811
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 19:34 schreef James1988 het volgende:

[..]

As if.

Sowieso, de staatssecretaris gaat pas handhaven wanneer NS Hispeed over voldoende materieel beschikt. Nooit dus.
Tweede helft van 2013 volgens de staatssecretaris.

Ik wacht het gewoon af, heb nooit tot de 'doemdenkers' wat betreft de V250 gehoord. Nu al conclusies trekken over de punctualiteit van de dienstregeling is voorbarig, zeker daar er simpelweg geen alternatieven op korte termijn zijn die geen miljardenstrop voor de overheid betekenen.
  maandag 14 januari 2013 @ 19:44:08 #186
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121560346
quote:
6s.gif Op maandag 14 januari 2013 19:35 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Tweede helft van 2013 volgens de staatssecretaris.

Ik wacht het gewoon af, heb nooit tot de 'doemdenkers' wat betreft de V250 gehoord. Nu al conclusies trekken over de punctualiteit van de dienstregeling is voorbarig, zeker daar er simpelweg geen alternatieven op korte termijn zijn die geen miljardenstrop voor de overheid betekenen.
Volgens de oorspronkelijke planning zouden alle V250's in 2007 geleverd zijn. AnsaldoBreda zei in een interview ooit dat ze de boel wel konden sluiten als het 2010 zou worden en begin 2013 is nog niet eens de helft geleverd. Het lukt al amper om de huidige treindienst overeind te houden terwijl er toch wel redelijk wat materieel op reserve staat.

Ik geloof niet dat AnsaldoBreda in de tweede helft van 2013 in staat is om ineens de resterende 11-12 treinen op te leveren, en dat deze ook naar behoren functioneren. Daarnaast: alles, inclusief de huidige Fyra laten rijden, betekent een miljardenstrop voor de overheid. De reiziger is daarnaast ook nog eens zwaar de dupe.
pi_121560508
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 19:33 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Belangrijkste conlusies uit het rapport over de nachtmerrie van 3 en 4 februari 2012.
Zie daar de ambitie shinen dan!
Het ziet er vooral uit als een setje keuzemogelijkheden met deze opmaak :').
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_121560813
De stoptrein Arnhem-Ede Wageningen vertrekt net uit Arnhem. Deze lijn rijdt 's avonds maar eenmaal per uur, en dan nog maar negen reizigers.

Zou een busdienst dan niet voordeliger zijn? Zou Connexxion met een doorgetrokken Valleilijntrein wel volle bakken krijgen?

Destijds reed NS tussen Elst en Tiel s avonds ook alleen met bussen, aangezien het aantal reizigers erg laag was. Met Syntus de afgelopen jaren en Arriva sinds kort is het daar wel een stuk drukker geworden.
pi_121561296
quote:
6s.gif Op maandag 14 januari 2013 19:46 schreef Litpho het volgende:

[..]

Het ziet er vooral uit als een setje keuzemogelijkheden met deze opmaak :').
Puntje twee vind ik nogal angstaanjagend eigenlijk..
  maandag 14 januari 2013 @ 20:00:29 #190
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121561404
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 19:51 schreef Bitlord het volgende:
De stoptrein Arnhem-Ede Wageningen vertrekt net uit Arnhem. Deze lijn rijdt 's avonds maar eenmaal per uur, en dan nog maar negen reizigers.

Zou een busdienst dan niet voordeliger zijn? Zou Connexxion met een doorgetrokken Valleilijntrein wel volle bakken krijgen?

Destijds reed NS tussen Elst en Tiel s avonds ook alleen met bussen, aangezien het aantal reizigers erg laag was. Met Syntus de afgelopen jaren en Arriva sinds kort is het daar wel een stuk drukker geworden.
Weekend ook een uursdienst.
CXX heeft al eerder aangegeven de hele dag een halfuursdienst te willen voeren daar, door de Valleilijn door te trekken.

Alleen hoop ik, wanneer dat gebeurt, dat het paaltjescircus in Arnhem wel beperkt blijft... Zutphen is nu een doolhof met 3 paaltjes, en dat kan Arnhem ook worden.
pi_121561479
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:00 schreef greavy het volgende:

[..]

Weekend ook een uursdienst.
CXX heeft al eerder aangegeven de hele dag een halfuursdienst te willen voeren daar, door de Valleilijn door te trekken.

Alleen hoop ik, wanneer dat gebeurt, dat het paaltjescircus in Arnhem wel beperkt blijft... Zutphen is nu een doolhof met 3 paaltjes, en dat kan Arnhem ook worden.
Nee joh, laat dat door Breng doen, stadsregio jwt. Handig met zes vervoerders over zelfde spoor heen.
  maandag 14 januari 2013 @ 20:03:05 #192
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121561570
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:01 schreef b2py het volgende:

[..]

Nee joh, laat dat door Breng doen, stadsregio jwt. Handig met zes vervoerders over zelfde spoor heen.
Ede-Wageningen - Arnhem ook door Breng of Arriva vind ik ook niet erg, maar CXX is er al langer voor aan het lobbyen. Moet gewoon aanbesteed worden :)
En dan WEL eisen voor de paaltjes zoals Arriva/Breng, niet dat je straks een circus krijgt.
pi_121561601
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 19:58 schreef b2py het volgende:

[..]

Puntje twee vind ik nogal angstaanjagend eigenlijk..
Er blijkt wel uit dat ze reageren op de voorspellingen in plaats van het weer zelf.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_121561877
Hoewel ik al vermoed dat het niet serieus was bedoeld, denk ik niet dat het verstandig is om de Breng-treindienst Doetinchem-Arnhem door te trekken in het kader van de betrouwbaarheid van de lijn naar Doetinchem.

Misschien wel als je een lange buffertijd hebt op Arnhem.

Indien Connexxion hun type paaltjes vervangt naar die.van Breng/Arriva xou je geen extra paaltjes op Arnhem.krijgen, indien de Valleilijn zpu worden doorgetrokken.
pi_121562022
Blijbols kilometerteller werkt hier niet.op mn telefoon; is er.iemand die.even kan kijken hoe veel kilometer Utrecht-Arnhem-Winterswijk-Zutphen-Arnhem-Utrecht is? Dank!
pi_121562032
http://gtfs.ovapi.nl/ns/LUD%20Di%2015-01-13.pdf
Hierbij de volledige lijst met nummertjes en afkortingen van wat er morgen gaat gebeuren.
Gisteren al opgesteld, om 16:00 in werking gesteld om morgen uitgevoerd te worden.
(Mocht hier overigens geen behoefte aan zijn, mag dat ook gezegd worden.)
  maandag 14 januari 2013 @ 20:11:54 #197
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121562128
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:10 schreef Bitlord het volgende:
Blijbols kilometerteller werkt hier niet.op mn telefoon; is er.iemand die.even kan kijken hoe veel kilometer Utrecht-Arnhem-Winterswijk-Zutphen-Arnhem-Utrecht is? Dank!
121,1 km is Utrecht-Arnhem-Winterswijk. Daar komt 73 bij voor Winterswijk-Zutphen-Arnhem en 56 voor Utrecht-Arnhem.
pi_121562160
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:10 schreef Bitlord het volgende:
Blijbols kilometerteller werkt hier niet.op mn telefoon; is er.iemand die.even kan kijken hoe veel kilometer Utrecht-Arnhem-Winterswijk-Zutphen-Arnhem-Utrecht is? Dank!
250,6 km
pi_121562200
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 19:44 schreef James1988 het volgende:

[..]

Volgens de oorspronkelijke planning zouden alle V250's in 2007 geleverd zijn. AnsaldoBreda zei in een interview ooit dat ze de boel wel konden sluiten als het 2010 zou worden en begin 2013 is nog niet eens de helft geleverd. Het lukt al amper om de huidige treindienst overeind te houden terwijl er toch wel redelijk wat materieel op reserve staat.

Ik geloof niet dat AnsaldoBreda in de tweede helft van 2013 in staat is om ineens de resterende 11-12 treinen op te leveren, en dat deze ook naar behoren functioneren. Daarnaast: alles, inclusief de huidige Fyra laten rijden, betekent een miljardenstrop voor de overheid. De reiziger is daarnaast ook nog eens zwaar de dupe.
Ik weet dat het allemaal ernstig vertraagd is, maar ik geloof niet dat de problemen onoplosbaar zijn. Aan veel reservematerieel heb je overigens niet veel als een trein onderweg in storing raakt. De treinstellen moeten gewoon worden verbeterd.

Wat is de miljardenstrop voor de overheid als je de huidige Fyra laat rijden? De heronderhandeling van de concessie zorgde voor ¤350 miljoen minder inkomsten, tegenover ¤2,5 miljard als HSA failliet zou gaan (even uit m'n hoofd).
pi_121562364
quote:
Reizigers met meer dan 60 minuten vertraging kunnen bovendien een keuzecadeau krijgen (o.a. bloemen, boek of cadeaubon) als extra compensatie voor het ongemak. Daarvoor moet de reiziger wel een beroep maken op de regeling "Geld terug bij Vertraging". Mansveld wijst er op dat sindskort compensatie volledig online is aan te vragen.
Dat wist ik nog niet. :')

Bron: NS Hispeed voorlopig nog niet afgerekend op Fyra-problemen
pi_121562657
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:10 schreef b2py het volgende:
http://gtfs.ovapi.nl/ns/LUD%20Di%2015-01-13.pdf
Hierbij de volledige lijst met nummertjes en afkortingen van wat er morgen gaat gebeuren.
Gisteren al opgesteld, om 16:00 in werking gesteld om morgen uitgevoerd te worden.
(Mocht hier overigens geen behoefte aan zijn, mag dat ook gezegd worden.)
Het heeft eigenlijk wel wat dat je nu al weet waar je aan toe bent als reiziger. Ondanks dat er veel minder rijdt is de kans op chaos wel een stuk kleiner. Als men de treinen nu nog voldoende verlengd is het voor.mij allemaal wel oké.
  maandag 14 januari 2013 @ 20:22:36 #202
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121562753
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:13 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Ik weet dat het allemaal ernstig vertraagd is, maar ik geloof niet dat de problemen onoplosbaar zijn. Aan veel reservematerieel heb je overigens niet veel als een trein onderweg in storing raakt. De treinstellen moeten gewoon worden verbeterd.
De vraag is of sommige dingen wel verbeterd kunnen worden. De trein rijdt met een reden met de verlichting ingesteld op slechts 50%...

quote:
Wat is de miljardenstrop voor de overheid als je de huidige Fyra laat rijden? De heronderhandeling van de concessie zorgde voor ¤350 miljoen minder inkomsten, tegenover ¤2,5 miljard als HSA failliet zou gaan (even uit m'n hoofd).
Fyra kost NS Hispeed duizenden euro's per dag. Duizenden euro's die iedere dag door NS Groep worden bijgepast. Geld dat NS vervolgens niet meer kan uitkeren aan de aandeelhouder (dividend). De HSL hangt als molensteen rond de nek van HSA.

De nieuwe hoofdrailnetconcessie is niets meer dan het verschuiven van een deel van de HSL-concessieprijs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')