Ik zou binnen de periode dat 'moderne' muziek bestaat eigenlijk geen enkel decennium als beduidend minder interessant kunnen aanwijzen.quote:Op zondag 13 januari 2013 19:35 schreef laxus13 het volgende:
Ben van menig dat dit een van de matigste deceniums is
Maar er zijn uiteraard ook een boel goede nummers gemaakt zoals:
Die ook nog idd, wisselde tussen (industrial)metal en IDM.quote:Op donderdag 17 januari 2013 09:02 schreef Weakling het volgende:
The Orb, Orbital, Aphex Twin, Autechre, µ-Ziq, Cylob, Boards of Canada en een hoop (nog) minder bekende namen in het gebied tussen ambient en IDM, in al zijn verschijningsvormen.
Ik was eerlijk gezegd nu ik er zo over nadenk ook niet compleet: NIN's Pretty Hate Machine draaide ik ook veelvuldig, maar officieel nog net de 80's als ik discogs mag geloven. Ministry's Psalm 69 kwam ook erg vaak voorbij en Front 242 nog vaker (hoe kon ik ze vergeten!)quote:Op donderdag 17 januari 2013 09:10 schreef Ceased2Be het volgende:
Die ook nog idd, wisselde tussen (industrial)metal en IDM.
Daarna ontdekte ik de 80s
Ja precies, alhoewel 'Front by Front' ook alweer uit 1988 isquote:Op donderdag 17 januari 2013 09:25 schreef Weakling het volgende:
[..]
Ik was eerlijk gezegd nu ik er zo over nadenk ook niet compleet: NIN's Pretty Hate Machine draaide ik ook veelvuldig, maar officieel nog net de 80's als ik discogs mag geloven. Ministry's Psalm 69 kwam ook erg vaak voorbij en Front 242 nog vaker (hoe kon ik ze vergeten!)
Sjeez, 88 al weer. Mee eens dat dat de beste Front 242 plaat is, gevolgd door Geography en Tyranny >For You<. De 06:21:03:11 Up Evil en 05:22:09:12 Off platen hebben de heren zelf ooit eens beschreven als snel in elkaar geramde releases, omdat ze de maatschappij nog twee platen schuldig waren, maar (hoewel minder) vind ik die toch ook niet beroerd.quote:Op donderdag 17 januari 2013 09:36 schreef Ceased2Be het volgende:
Ja precies, alhoewel 'Front by Front' ook alweer uit 1988 is(en toch mijn favo F242 plaat).
Helemaal mee eens. Ik zie AartBakkebaard hierboven nog zo'n naam noemen: FSOL! Begint bijna een nostalgische trip te worden zo.quote:Op alternatief vlak is er veel leuks uitgekomen in de 90s.
*eens*quote:Op donderdag 17 januari 2013 09:48 schreef Weakling het volgende:
[..]
Sjeez, 88 al weer. Mee eens dat dat de beste Front 242 plaat is, gevolgd door Geography en Tyranny >For You<. De 06:21:03:11 Up Evil en 05:22:09:12 Off platen hebben de heren zelf ooit eens beschreven als snel in elkaar geramde releases, omdat ze de maatschappij nog twee platen schuldig waren, maar (hoewel minder) vind ik die toch ook niet beroerd.
[..]
Helemaal mee eens. Ik zie AartBakkebaard hierboven nog zo'n naam noemen: FSOL! Begint bijna een nostalgische trip te worden zo.
Zit jij stiekem in mijn platenkast te kijken soms?quote:Op donderdag 17 januari 2013 09:55 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
*eens*
Lifeforms en ISDN
En natuurlijk 'Hard Normal Daddy' van Squarepusher.
geniale plaat.
ik ontken alles.quote:Op donderdag 17 januari 2013 09:57 schreef Weakling het volgende:
[..]
Zit jij stiekem in mijn platenkast te kijken soms?
Ah, het is toch je eigen platenkast. Fear Factory is compleet langs me heen gegaan. Weet wel van het bestaan, maar niet in hoeverre het vergelijkbaar is met de eerder genoemde bands. Kan het hier op het werk ook helaas niet beluisteren.quote:Op donderdag 17 januari 2013 09:59 schreef Ceased2Be het volgende:
ik ontken alles.
Demanufacture/Remanufacture van Fear Factory staat zeker ook in jouw lijstje?
quote:Op donderdag 17 januari 2013 09:35 schreef AartBakkebaard het volgende:
Ambient en IDM, zoals:
En uiteraard een van de grondleggers van psychedelic / psytrance / psychill:
Uiteraard!quote:
http://www.musicmeter.nl/my_mm/top10/quote:
quote:Op donderdag 17 januari 2013 16:15 schreef Gehenna het volgende:
..
Ulver - Bergtatt: Et eeventyr i 5 capitler
...
Ditquote:Op donderdag 17 januari 2013 20:01 schreef Neifile het volgende:
[..]![]()
![]()
Dat eerste nummer: instant good mood!
quote:
Aanvullen met Living Colour en Rage Against The Machine, en graag een comeback van deze muzikale hoek. Bijna alles uit het verleden heeft al eens een revival beleefd, maar dít helaas niet.quote:Op donderdag 17 januari 2013 18:39 schreef Bookie65 het volgende:
De punkrockhiphopfunkskareggeaetc crossover met bands als Urban Dance Squad, Fishbone, RHCP, Sublime, Mano Negra e.v.a.
Crossover vond ik ook het meest interessant. RATM ook wel lekker. Triphop was ook wel OK, met name Portishead. Nog wat D&B, maar dat was het dan wel.quote:Op donderdag 17 januari 2013 18:39 schreef Bookie65 het volgende:
De punkrockhiphopfunkskareggeaetc crossover met bands als Urban Dance Squad, Fishbone, RHCP, Sublime, Mano Negra e.v.a.
Die, of Faith No More, 24-7 Spyz en eigenlijk hoort Ween er ook bij.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 03:41 schreef female81 het volgende:
[..]
Aanvullen met Living Colour en Rage Against The Machine, en graag een comeback van deze muzikale hoek. Bijna alles uit het verleden heeft al eens een revival beleefd, maar dít helaas niet.
Weenquote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:01 schreef Bookie65 het volgende:
[..]
Die, of Faith No More, 24-7 Spyz en eigenlijk hoort Ween er ook bij.
Hier ga ik niet op reageren. Hoe kun je zoveel moois met bagger combinerenquote:Op donderdag 17 januari 2013 16:15 schreef Gehenna het volgende:
Eerste wat me zo te binnen schiet zijn deze albums
My Bloody Valentine - Loveless
Godspeed You! Black Emperor - F♯A♯∞
Slint - Spiderland
Slowdive - Souvlaki
Radiohead - OK Computer
Sigur Rós - Ágætis byrjun
Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane Over the Sea
Aphex Twin - Selected Ambient Works 85-92
Earth - Earth 2: Special Low Frequency Version
AIR - Moon Safari
Portishead - Dummy
Kyuss - Welcome to Sky Valley
Tom Waits - Bone Machine
Autechre - Tri repetae++
Rage Against the Machine - Rage Against the Machine
Death - Symbolic
A Tribe Called Quest - The Low End Theory
DJ Shadow - Endtroducing.....
Talk Talk - Laughing Stock
Boards of Canada - Music Has the Right to Children
Gang Starr - Moment of Truth
Ulver - Bergtatt: Et eeventyr i 5 capitler
Tool - Ænima
Low - I Could Live in Hope
Björk - Post
Fugazi - Red Medicine
Swans - White Light From the Mouth of Infinity
Swans - Soundtracks for the Blind
Skik - Skik
Wu-Tang Clan - Enter the Wu-Tang (36 Chambers)
wu tang, leek me wel wat voor jou, tongquote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:22 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hier ga ik niet op reageren. Hoe kun je zoveel moois met bagger combineren![]()
Het gaat toch om wat men persoonlijk de fijnste jaren 90 muziek vind? Wat honden toen graag luisterden zal me een worst zijn.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 14:35 schreef Iwanius het volgende:
Juist ja,allemaal van die alto nummers die geen hond kent.![]()
ontopic:
Dat is het trieste vaak. Dat zijn de mooiste nummers en de honden hebben smaak.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 14:35 schreef Iwanius het volgende:
Juist ja,allemaal van die alto nummers die geen hond kent.![]()
ontopic:
The Orb is ookquote:Op zaterdag 19 januari 2013 20:14 schreef tong80 het volgende:
Treb ik kwam op Lowland 's nachts terecht bij The Orb. Was al dronken en ging er hallicunerend uit
Wat nou jaren 90 ?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 20:35 schreef trebremmit het volgende:
[..]
The Orb is ook![]()
In de jaren negentig stond zulke muziek nog op pinkpop, moet je kijken wat er nu komt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Robert Moog died for our synths
quote:Op zondag 20 januari 2013 13:15 schreef Taperol het volgende:
Maar ook het lijstje boven mij kan ik zeker waarderen.
Kyuss noemen.quote:Op zondag 20 januari 2013 13:15 schreef Taperol het volgende:
Maar ook het lijstje boven mij kan ik zeker waarderen.
Ik heb een kennis die lichttechnicus is. Wilde er eigenlijk mee gaan stoppen. Maar kreeg een aanbod om met Kyuss afgelopen jaar op wereldtour te gaan. Kon ie niet weigeren.quote:
En terecht. Heb de mannen vorig jaar (nouja, wat zich tegenwoordig Kyuss noemt dusquote:Op maandag 21 januari 2013 11:41 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik heb een kennis die lichttechnicus is. Wilde er eigenlijk mee gaan stoppen. Maar kreeg een aanbod om met Kyuss afgelopen jaar op wereldtour te gaan. Kon ie niet weigeren.
Ben je zondag nog naar 013 geweest ? Festival met oa Agnostic Front. Broer van me is er geweest. Heb hem nog niet gesproken.quote:Op maandag 21 januari 2013 11:42 schreef Luigi het volgende:
[..]
En terecht. Heb de mannen vorig jaar (nouja, wat zich tegenwoordig Kyuss noemt dus) gezien in 013. Erg cool.
Nee, dit soort dingen moeten tegenwoordig zorgvuldig geplanned worden tong. Ben geen 18 meer he.quote:Op maandag 21 januari 2013 11:44 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ben je zondag nog naar 013 geweest ? Festival met oa Agnostic Front. Broer van me is er geweest. Heb hem nog niet gesproken.
Mijn broer lukte het op zijn 46ste wel met vrouw en kinderen.quote:Op maandag 21 januari 2013 11:45 schreef Luigi het volgende:
[..]
Nee, dit soort dingen moeten tegenwoordig zorgvuldig geplanned worden tong. Ben geen 18 meer he.
Ik ben pas halverwege de 30 en heb maar 1 kind. Misschien is dat het?quote:Op maandag 21 januari 2013 11:48 schreef tong80 het volgende:
[..]
Mijn broer lukte het op zijn 46ste wel met vrouw en kinderen.
Mooiquote:Op maandag 21 januari 2013 11:49 schreef Luigi het volgende:
Pas nog wel Siamese Dream op vinyl gekocht. Ter compensatie.
Iets té dronken denk ik. The Orb stond nooit op Lowlands.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 20:14 schreef tong80 het volgende:
Treb ik kwam op Lowland 's nachts terecht bij The Orb. Was al dronken en ging er hallicunerend uit
Orbitalquote:Op maandag 21 januari 2013 14:15 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Iets té dronken denk ik. The Orb stond nooit op Lowlands.
anekdote :quote:Op maandag 21 januari 2013 14:51 schreef Luigi het volgende:
Als je je kunt herinneren welke bands in de jaren '90 al dan niet op Lowland stonden, ben je nooit op Lowlands geweest denk ik..
Lowlands in de jaren '90 (en zeker de vroege jaren '90) was echt de hemel op aarde.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:04 schreef tong80 het volgende:
[..]
anekdote :
Ik kwam 's morgens mijn tent uit.
'Ha herman, al vroeg op. '
Kon me niet herinneren die mensen ooit ontmoet te hebben.
Zeg dat!quote:Op maandag 21 januari 2013 15:06 schreef Luigi het volgende:
[..]
Lowlands in de jaren '90 (en zeker de vroege jaren '90) was echt de hemel op aarde..
Hahaquote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:00 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Zeg dat!
http://www.helikopterman.nl/1992.html
Parklife een paar posts boven je.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 01:21 schreef DO2 het volgende:
Ja, Pulp. Goeie toevoeging. En ik heb Blur ook nog niet voorbij zien komen.
Maar ik kan er overheen gekeken hebben.
Hoe dan ook, een geweldige band die in de jaren negentig alom aanwezig was en hier dus zeker niet mag ontbreken:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |