Maak van de onderste maarquote:
Laat het nou toevallig jouw lijst zijn, die me laat merken dat ik nummers vergeten ben.quote:
Oh, dus dit...quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:16 schreef Kadafi het volgende:
Bam! Hij is weer af. Dit jaar heb ik bewust meer indiespul, trance en elektronische muziek in de lijst vertegenwoordigd. De layout is van The_Substitute.
...was een compliment op m'n layout en niet op m'n lijst? Beetje jammerquote:
Ik heb me ook wel eens tot die één nummer per artiest regel beperkt, maar ben het inderdaad met je eens dat lijsten over het algemeen leuker zijn zonder beperkingen. Krijgen ze meer karakter van.quote:Op zaterdag 10 november 2012 10:53 schreef The_Substitute het volgende:
Ik moet zeggen dat lijsten er wel leuker op worden als die max-regels weggelaten worden.
[..]
Laat het nou toevallig jouw lijst zijn, die me laat merken dat ik nummers vergeten ben.Parhelic Triangle (en Uviol bvb) hadden er bij mij ook in kunnen staan. Leuke BoC-keuzes ook.
Daarnaast Mr Jones en Child in Time - stonden vorig jaar gewoon in m'n lijst - compleet vergeten.
Dat compliment op je lijst had je al gehadquote:Op zaterdag 10 november 2012 11:01 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Oh, dus dit...
[..]
...was een compliment op m'n layout en niet op m'n lijst? Beetje jammer
Je lijst is trouwens wel een stuk afwisselender geworden dan die van mij. Staan een aantal dingen in die ik nog niet ken, Bola bijvoorbeeld. Ga ik maar 's een keer checken.
Fyuti is ook fijn.quote:Op zaterdag 10 november 2012 11:03 schreef Kadafi het volgende:
[..]
Dat compliment op je lijst had je al gehad. Ik heb er een veelzijdige lijst van gemaakt, ja. Dan raad ik je het hele album aan: Bola - Soup (1998), erg fijne ambient.
Dat album van Bola heb ik nog nooit beluisterd, maar zal ik eens doenquote:
Nee joh, iedereen hier kent ze. Ze zijn ze gewoon vergeten.quote:Op vrijdag 9 november 2012 19:01 schreef Gitank2 het volgende:
die had ik op zich ook in mijn lijstje kunnen plaatsen (als het een top 200 zou zijn )
Een paar tranceplaten waarvan ik dacht dat ik de enige was die ze kent/waardeert en uiteraard twee mooie tracks van Massive attack en Moby.
Huh? Zit toch veel meer karakter in met 100 artiesten dan met alleen maar dezelfde? Precies de reden waarom ik het zo doequote:Op zaterdag 10 november 2012 11:02 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Ik heb me ook wel eens tot die één nummer per artiest regel beperkt, maar ben het inderdaad met je eens dat lijsten over het algemeen leuker zijn zonder beperkingen. Krijgen ze meer karakter van.
En volgend jaar beter opletten dan.
Dit zijn toch wel de noteringen die me het meest opvallen. Heerlijk nummers ook van Bright Eyes, en die O!Grace ook fantastischquote:Op zaterdag 10 november 2012 11:13 schreef methodmich het volgende:
Met het gevaar dat ik nummers vergeet, gewoon de 100 voor dit jaar:
6 dEUS - Serpentine
12 Pavement - Gold Soundz
32 Van Morrison - Caravan
40 Bright Eyes - Haligh, Haligh, A Lie Haligh
71 PJ Harvey - Send His Love To Me
76 Magnolia Electric Co. - O! Grace
Ja ik wilde ze handmatig doen, maar hij doet moeilijk met de cijfers ervoorquote:Op zaterdag 10 november 2012 12:36 schreef Beregd het volgende:
mich en cafca, posten jullie ook ff je spotify link
Waarom? Dan krijg je van die fanboy lijstjes met 10x dezelfde band in de top 10, of 100 nummers van 1 band.quote:Op zaterdag 10 november 2012 10:53 schreef The_Substitute het volgende:
Ik moet zeggen dat lijsten er wel leuker op worden als die max-regels weggelaten worden.
[..]
Zal vanavond ff kijken of ik hem in spotify krijg (ik had artiest en nummer in dezelfde cel staan met een hyphen ertussen)quote:Op zaterdag 10 november 2012 12:36 schreef Beregd het volgende:
mich en cafca, posten jullie ook ff je spotify link
als jij mij ff je top 100 stuurt zonder cijfers wil ik hem wel doen voor je! ik neem aan dat je hem in excel makkelijk van de cijfers kan scheiden.quote:Op zaterdag 10 november 2012 13:38 schreef cafca het volgende:
[..]
Zal vanavond ff kijken of ik hem in spotify krijg
Ja, vanavond. Heb hem nu niet bij de handquote:Op zaterdag 10 november 2012 13:38 schreef Norrage het volgende:
[..]
als jij mij ff je top 100 stuurt zonder cijfers wil ik hem wel doen voor je! ik neem aan dat je hem in excel makkelijk van de cijfers kan scheiden.
Haha, heb je hem niet in de cloud?quote:Op zaterdag 10 november 2012 14:02 schreef cafca het volgende:
[..]
Ja, vanavond. Heb hem nu niet bij de hand
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2012 15:24:11 ]
Ik bedoelde de 'zelfopgelegde' max-regels, voor de duidelijkheid.quote:Op zaterdag 10 november 2012 13:34 schreef cafca het volgende:
Waarom? Dan krijg je van die fanboy lijstjes met 10x dezelfde band in de top 10, of 100 nummers van 1 band.
Ik heb mezelf juist de 1 nummer per artiest regel opgelegd, zodat de lijst gevarieerder en leuker wordt
Dat is ook de versie in mijn lijstje inderdaadquote:Op zaterdag 10 november 2012 14:55 schreef female81 het volgende:
Dank je.
Die bovenste twee staan wel echt muurvast, al sinds 2005 of zo.
En die van Cappella betreft deze versie (er zijn meerdere bekende):
Ik vind mijn lijst niet echt representatief als er dubbele artiesten instaan. Ik vind het leuker en representatiever zoveel mogelijk verschillende artiesten erin te hebben. Meningsverschil denk ikquote:Op zaterdag 10 november 2012 14:47 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Ik bedoelde de 'zelfopgelegde' max-regels, voor de duidelijkheid.Met het maximum van vijf per top 100 ben ik het sowieso eens. Vorig jaar had ik ook één nummer per band/project. Dit jaar een max van 2 en ik vind m'n lijst nu een stuk representatiever. Hetzelfde voor andere lijstjes, ik vind het op die manier leukere, persoonlijkere lijstjes worden.
Variatie probeer ik er uiteraard altijd in te houden. Alleen selecteer ik dan eerder op genre, dan individuele artiesten. Want als ik het op artiesten zou doen, dan zou mijn lijst, denk ik, totáál uit elektronisch gaan bestaan.
Een sterke lijst. Vooral het koppel Fake Empire en The First Day of Spring is geweldig. Van The Hold Steady heb ik dit jaar het album Boys and Girls in America ontdekt. Staat vol topnummers en Stuck Between Stations is het beste nummer van het albumquote:Op zaterdag 10 november 2012 00:39 schreef oNail het volgende:
22. National – Fake Empire
23. Noah & The Whale – The First Days Of Spring
25. Tom Waits – Martha
33. Band Of Horses – The Funeral
48. The Hold Steady – Stuck Between Stations
71. Paolo Nutini – Candy
Ik bedoel - los van het feit dat je niet alles in een top 100 kan zetten en dat er een tweede nummer is van een artiest die beter is dan je favoriete nummer van een andere artiest - dat variatie niet af hoeft te hangen van de hoeveelheid verschillende artiesten.quote:Op zaterdag 10 november 2012 15:41 schreef Norrage het volgende:
Ik vind mijn lijst niet echt representatief als er dubbele artiesten instaan. Ik vind het leuker en representatiever zoveel mogelijk verschillende artiesten erin te hebben. Meningsverschil denk ik
Maar misschien doe ik het de volgende keer wel weer met 5 nummers max, want dan krijg ik toch weer een ander en nieuw lijstje, en dat is ook wel weer leuk. Nu was ik eigenlijk in 10 minuten klaar met het maken want hij was praktisch al hetzelfde als vorig jaar
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoop dat ik het zo een beetje duidelijk uitgelegd heb. Zo niet, dan hou je het idd maar op een meningsverschil.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
Wist wel dat het New Slang was hoor, geen idee waarom ik dat verkeerd heb getypt.quote:Op zaterdag 10 november 2012 17:24 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Veel punten voor Miles iz Ded dit jaar
Hopen dat WeezerButler ook nog een lijstje inlevert
Overgens hebben The Shins geen nieuwe sling.
En Stay Useless in iets te recent.
quote:Op zaterdag 10 november 2012 17:32 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Ik bedoel - los van het feit dat je niet alles in een top 100 kan zetten en dat er een tweede nummer is van een artiest die beter is dan je favoriete nummer van een andere artiest - dat variatie niet af hoeft te hangen van de hoeveelheid verschillende artiesten.Ik begrijp je punt, en dat is ook hetgene dat het mij ook moeilijk maakt. Zeker met artiesten als Radiohead, Springsteen etc die bij veel verschillende stijlen hebben aangehaakt. En er zijn zat nummers van artiesten die er al in staan die hoger zouden komen dan de nummers nu die er in staan, maar ik vind het toch een beetje zonde. Ik vind het ook leuk te laten zien veel verschillende artiesten te kennen en bepaalde artiesten vertegenwoordigd te zien. Bijvoorbeeld ook van artiesten die heeeel veel goede nummers hebben maar geen uitschieters (Beatles ofzo), die ik wel een plaatsje wil geven in de lijst.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoop dat ik het zo een beetje duidelijk uitgelegd heb. Zo niet, dan hou je het idd maar op een meningsverschil.
Als ik het nu zo getyped heb, is het vooral dat laatste punt dat bij mij meespeelt. Ik heb echt zat artiesten die heel goed zijn, maar waarbij ik geen nummer direct kan uitkiezen om (hoog) in de lijst te zetten en die zouden wegvallen als ik teveel nummers van dezelfde artiest in de lijst zou zetten."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Daar twijfelde ik ook niet aanquote:Op zaterdag 10 november 2012 17:36 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Wist wel dat het New Slang was hoor, geen idee waarom ik dat verkeerd heb getypt.
Doe je 'm er volgend jaar inquote:Cloud Nothings is uit de lijst gehaald (vind het wel een heerlijk nummer overigens)
Herkenbaar. Precies daarom blijf ik er niet te lang bij stilstaan. Volgend jaar is deze lijst er weer, dan zet ik er wel weer een ander nummer in. Maar ik heb wel het gevoel dat het voor mij wat makkelijker is dan voor lui als jij. Mijn muziekkennis is naar alle waarschijnlijkheid minder toereikend, c.q. ik hoef minder keuzes te maken.quote:Op zaterdag 10 november 2012 17:41 schreef Norrage het volgende:
Ik begrijp je punt, en dat is ook hetgene dat het mij ook moeilijk maakt. Zeker met artiesten als Radiohead, Springsteen etc die bij veel verschillende stijlen hebben aangehaakt. En er zijn zat nummers van artiesten die er al in staan die hoger zouden komen dan de nummers nu die er in staan, maar ik vind het toch een beetje zonde. Ik vind het ook leuk te laten zien veel verschillende artiesten te kennen en bepaalde artiesten vertegenwoordigd te zien. Bijvoorbeeld ook van artiesten die heeeel veel goede nummers hebben maar geen uitschieters (Beatles ofzo), die ik wel een plaatsje wil geven in de lijst.
Als ik het nu zo getyped heb, is het vooral dat laatste punt dat bij mij meespeelt. Ik heb echt zat artiesten die heel goed zijn, maar waarbij ik geen nummer direct kan uitkiezen om (hoog) in de lijst te zetten en die zouden wegvallen als ik teveel nummers van dezelfde artiest in de lijst zou zetten.
Goed punt. Ik ga niet beginnen over dat ik een enorme muziekkennis zou hebben, maar ja, hetgene wat ik leuk vind bestrijkt wel een redelijk groot gebied (een alleseter ben ik niet, daarvoor is er teveel dat ik kut vind, maar een véélvraat... dat zeker).quote:Op zaterdag 10 november 2012 18:03 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Herkenbaar. Precies daarom blijf ik er niet te lang bij stilstaan. Volgend jaar is deze lijst er weer, dan zet ik er wel weer een ander nummer in. Maar ik heb wel het gevoel dat het voor mij wat makkelijker is dan voor lui als jij. Mijn muziekkennis is naar alle waarschijnlijkheid minder toereikend, c.q. ik hoef minder keuzes te maken.
Zal de komende jaren wel anders worden.
Opvallend in welke zin? Dat je die niet had verwacht bij die artiesten of dat je ze niet zo goed kende en nu wel?quote:Op zaterdag 10 november 2012 11:56 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dit zijn toch wel de noteringen die me het meest opvallen. Heerlijk nummers ook van Bright Eyes, en die O!Grace ook fantastisch
Leuke lijst, uiteraard
*gaat ook zijn lijst in spotify gooienquote:Op zaterdag 10 november 2012 20:12 schreef cafca het volgende:
Ik zit nu te genieten van mijn eigen lijst. Wat bestaat er toch ongelooflijk veel geweldige muziek!
eenschquote:Op zaterdag 10 november 2012 20:12 schreef cafca het volgende:
Ik zit nu te genieten van mijn eigen lijst. Wat bestaat er toch ongelooflijk veel geweldige muziek!
Are U sure?quote:
Somebody to love ? Hot right now kwam op youtube op 25 december 2011. En je gaat gelijk hebben over somebody to love. Vreemd, dan ontdekte ik het lied op de releasedatum zelf.quote:Op zaterdag 10 november 2012 21:14 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Are U sure?
Zeker Somebody to love en Hot right now bijvoorbeeld. Op zijn hoogst 31 december 2011, volgens mij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |