Ik zou binnen de periode dat 'moderne' muziek bestaat eigenlijk geen enkel decennium als beduidend minder interessant kunnen aanwijzen.quote:Op zondag 13 januari 2013 19:35 schreef laxus13 het volgende:
Ben van menig dat dit een van de matigste deceniums is
Maar er zijn uiteraard ook een boel goede nummers gemaakt zoals:
Die ook nog idd, wisselde tussen (industrial)metal en IDM.quote:Op donderdag 17 januari 2013 09:02 schreef Weakling het volgende:
The Orb, Orbital, Aphex Twin, Autechre, µ-Ziq, Cylob, Boards of Canada en een hoop (nog) minder bekende namen in het gebied tussen ambient en IDM, in al zijn verschijningsvormen.
Ik was eerlijk gezegd nu ik er zo over nadenk ook niet compleet: NIN's Pretty Hate Machine draaide ik ook veelvuldig, maar officieel nog net de 80's als ik discogs mag geloven. Ministry's Psalm 69 kwam ook erg vaak voorbij en Front 242 nog vaker (hoe kon ik ze vergeten!)quote:Op donderdag 17 januari 2013 09:10 schreef Ceased2Be het volgende:
Die ook nog idd, wisselde tussen (industrial)metal en IDM.
Daarna ontdekte ik de 80s
Ja precies, alhoewel 'Front by Front' ook alweer uit 1988 isquote:Op donderdag 17 januari 2013 09:25 schreef Weakling het volgende:
[..]
Ik was eerlijk gezegd nu ik er zo over nadenk ook niet compleet: NIN's Pretty Hate Machine draaide ik ook veelvuldig, maar officieel nog net de 80's als ik discogs mag geloven. Ministry's Psalm 69 kwam ook erg vaak voorbij en Front 242 nog vaker (hoe kon ik ze vergeten!)
Sjeez, 88 al weer. Mee eens dat dat de beste Front 242 plaat is, gevolgd door Geography en Tyranny >For You<. De 06:21:03:11 Up Evil en 05:22:09:12 Off platen hebben de heren zelf ooit eens beschreven als snel in elkaar geramde releases, omdat ze de maatschappij nog twee platen schuldig waren, maar (hoewel minder) vind ik die toch ook niet beroerd.quote:Op donderdag 17 januari 2013 09:36 schreef Ceased2Be het volgende:
Ja precies, alhoewel 'Front by Front' ook alweer uit 1988 is(en toch mijn favo F242 plaat).
Helemaal mee eens. Ik zie AartBakkebaard hierboven nog zo'n naam noemen: FSOL! Begint bijna een nostalgische trip te worden zo.quote:Op alternatief vlak is er veel leuks uitgekomen in de 90s.
*eens*quote:Op donderdag 17 januari 2013 09:48 schreef Weakling het volgende:
[..]
Sjeez, 88 al weer. Mee eens dat dat de beste Front 242 plaat is, gevolgd door Geography en Tyranny >For You<. De 06:21:03:11 Up Evil en 05:22:09:12 Off platen hebben de heren zelf ooit eens beschreven als snel in elkaar geramde releases, omdat ze de maatschappij nog twee platen schuldig waren, maar (hoewel minder) vind ik die toch ook niet beroerd.
[..]
Helemaal mee eens. Ik zie AartBakkebaard hierboven nog zo'n naam noemen: FSOL! Begint bijna een nostalgische trip te worden zo.
Zit jij stiekem in mijn platenkast te kijken soms?quote:Op donderdag 17 januari 2013 09:55 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
*eens*
Lifeforms en ISDN
En natuurlijk 'Hard Normal Daddy' van Squarepusher.
geniale plaat.
ik ontken alles.quote:Op donderdag 17 januari 2013 09:57 schreef Weakling het volgende:
[..]
Zit jij stiekem in mijn platenkast te kijken soms?
Ah, het is toch je eigen platenkast. Fear Factory is compleet langs me heen gegaan. Weet wel van het bestaan, maar niet in hoeverre het vergelijkbaar is met de eerder genoemde bands. Kan het hier op het werk ook helaas niet beluisteren.quote:Op donderdag 17 januari 2013 09:59 schreef Ceased2Be het volgende:
ik ontken alles.
Demanufacture/Remanufacture van Fear Factory staat zeker ook in jouw lijstje?
quote:Op donderdag 17 januari 2013 09:35 schreef AartBakkebaard het volgende:
Ambient en IDM, zoals:
En uiteraard een van de grondleggers van psychedelic / psytrance / psychill:
Uiteraard!quote:
http://www.musicmeter.nl/my_mm/top10/quote:
quote:Op donderdag 17 januari 2013 16:15 schreef Gehenna het volgende:
..
Ulver - Bergtatt: Et eeventyr i 5 capitler
...
Ditquote:Op donderdag 17 januari 2013 20:01 schreef Neifile het volgende:
[..]![]()
![]()
Dat eerste nummer: instant good mood!
quote:
Aanvullen met Living Colour en Rage Against The Machine, en graag een comeback van deze muzikale hoek. Bijna alles uit het verleden heeft al eens een revival beleefd, maar dít helaas niet.quote:Op donderdag 17 januari 2013 18:39 schreef Bookie65 het volgende:
De punkrockhiphopfunkskareggeaetc crossover met bands als Urban Dance Squad, Fishbone, RHCP, Sublime, Mano Negra e.v.a.
Crossover vond ik ook het meest interessant. RATM ook wel lekker. Triphop was ook wel OK, met name Portishead. Nog wat D&B, maar dat was het dan wel.quote:Op donderdag 17 januari 2013 18:39 schreef Bookie65 het volgende:
De punkrockhiphopfunkskareggeaetc crossover met bands als Urban Dance Squad, Fishbone, RHCP, Sublime, Mano Negra e.v.a.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |