abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121378549
WO Rechtsgeleerdheid
natuurlijk ook voor fiscaal recht & notarieel recht

De mooiste studie verdient het mooiste topic van dit forum. Logisch! Hier verder keuvelen over je scriptie, je tentamens, de JB, de UB en niet te vergeten: SOGgen!

Koning der wettenbundels:

Enne.. afgestudeerd zijn for the win! HAHA ARBEIDERS :+
De afgestudeerde helden van dit topic
• Sovereign
• _-rally-_
• Thisbe
• Pool
• Smash-it
• flubub
• Argento
• Sessy
• GDPP
• Maharbal (2x: Fiscaal en Notarieel)
• Yashaaaaa

Ook leuk: de studenten, met de tofste universiteit als eerste:

Universiteit van Amsterdam
• Dreamzk
• Eriksd
• Tchock
• Yreal
• Pascaltjuh
• Sideshowbobbie (Novietenhoeder I)
• Snax
• Monnet

Radboud Universiteit
• Morendo
• Actaeon (Novietenhoeder II)
• Boterbartje
• Tostitomaatkaas

Rijksuniversiteit Groningen
• Ties02
• Valid
• Etsu
• Paxcon
• Joosie200
• Giku
• Letstalk
• Bruce_Cutler

Erasmus Universiteit Rotterdam
• Phaelanx_NL
• Mandal
• IkeDubaku99
• Dr.Cooper
• Keyos
• VonBallusseck
• N0rah
• Rummikub
• NotGuilty
• meneerRaab

Universiteit Leiden
• -Trinity-
• RobertoCarlos
• Nailpolish
• Dhaha
• KOG
• De_Fietser

Universiteit van Tilburg
• wimjongil

Open Universiteit
• SpotlessMind00

Universiteit Utrecht
• solo020

Universiteit Maastricht
• Duderd

Scholieren
• DanielBackward

Ook voor 1ejaars geldt: sluit je het topic, dan open je een nieuwe
Ben je ook rechtenstudent, post je graag mee en staat je naam nog niet in het lijstje? Meld het dan even in dit topic, dan word je toegevoegd. Of niet. Maar dan kun je bezwaar maken. En in beroep. En vast ook nog wel in cassatie bij Danny, al weet die kerel waarschijnlijk niet wat dat betekent.

pi_121378574
Duurde iets langer om een nieuw deel te openen ivm tablet.
pi_121378603
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:01 schreef Maharbal het volgende:
Is niet erg
het is nog altijd beter dan Valid die totaal geen topic opende :D
pi_121378668
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:01 schreef Maharbal het volgende:
No problemo.

Ik vraag mij nou eigenlijk één ding wel af, wat is nou het beste moment om stage te zoeken? Ik ga er vanuit dat het in de B3/master fase zal zijn?

Ik heb niet echt de ambitie om hoofdredacteur van een blaadje te zijn of een bestuursjaar te doen, 2 stages volgen bij verschillende kantoren zie ik veel meer zitten, maar tot die tijd niets doen vind ik ook weer zonde (na 5 jaar gewerkt te hebben zit ik ook nog eens sinds september zonder).

Zie het overigens wel zitten om een paar maanden naar een buitenlandse universiteit te gaan, maar dan moet dat wel voldoende helpen om mijn CV op te bouwen, daar investeer ik liever in dan een snoepreisje.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_121378680
Heb even gegoogled en zag dat hier een samenvatting van Lokin staat. Weet niets van de kwaliteit.
  donderdag 10 januari 2013 @ 00:04:59 #6
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121378683
Wat betreft commissies en dergelijke:

Hoewel ik echt best wel veel gestudeerd heb, zijn mij bestuursjaren voor mij 1000x leerzamer en belangrijker geweest. Ik denk dat ik toen binnen een paar jaar gevoelsmatig 6 jaar ouder geworden ben.

Als je commissiewerk doet voor de 'werkgever' (welke pannenkoek dat ook moge zijn) doe je iets mis. Een functie is mooi om te doen omdat het een schitterende en uitdagende tijdsbesteding is. Als je zoiets doet als een moetje is dan zal je op den duur falen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_121378745
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:04 schreef Valid het volgende:
Heb even gegoogled en zag dat hier een samenvatting van Lokin staat. Weet niets van de kwaliteit.
Nice, dankje
pi_121378760
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:02 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Is niet erg
het is nog altijd beter dan Valid die totaal geen topic opende :D
Ik heb nog nooit een topic geopend zelfs. Ik (1) heb nooit door dat ik de laatste post heb (hoe zie je dat?) en (2) andere mensen zijn me altijd voor. Hoe doe je dat nou zo snel? Hebben jullie allemaal al minuten van te voren een arrest in gedachte voor het geval je toevallig de laatste post plaatst?
pi_121378791
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2013 23:59 schreef Maharbal het volgende:

[..]

En je cv is denk je niet beoordeeld alvorens je uit te nodigen voor een gesprek? ;)

Ik wist overigens niet dat je ook stage liep op de Zuidas ^O^
Klopt, ik kan mijn betoog dan denk ik kort reduceren tot:
- Doe wat je leuk vind, als je het talent en de capaciteiten hebt dan vind je waarschijnlijk wel leuk wat een bedrijf ook leuk vindt dat je hebt gedaan.
- Staar niet teveel naar nevenactiviteiten, maar zoek ook het contact op met bedrijven d.m.v stage en werkstudentschap.
:P

Bedankt Maharbal! Ik mag februari beginnen en heb er zin in! :D
pi_121378794
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:04 schreef Keyos het volgende:

[..]

No problemo.

Ik vraag mij nou eigenlijk één ding wel af, wat is nou het beste moment om stage te zoeken? Ik ga er vanuit dat het in de B3/master fase zal zijn?

Ik heb niet echt de ambitie om hoofdredacteur van een blaadje te zijn of een bestuursjaar te doen, 2 stages volgen bij verschillende kantoren zie ik veel meer zitten, maar tot die tijd niets doen vind ik ook weer zonde (na 5 jaar gewerkt te hebben zit ik ook nog eens sinds september zonder).

Zie het overigens wel zitten om een paar maanden naar een buitenlandse universiteit te gaan, maar dan moet dat wel voldoende helpen om mijn CV op te bouwen, daar investeer ik liever in dan een snoepreisje.
Ik zou zeggen half/eind bachelor en verder.
pi_121378818
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:07 schreef Valid het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een topic geopend zelfs. Ik (1) heb nooit door dat ik de laatste post heb (hoe zie je dat?) en (2) andere mensen zijn me altijd voor. Hoe doe je dat nou zo snel? Hebben jullie allemaal al minuten van te voren een arrest in gedachte voor het geval je toevallig de laatste post plaatst?
Doordat alles roze wordt onderaan, en verder bedenk ik altijd een arrest dat al is geweest om iedereen hier te frustreren
pi_121378832
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:08 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Doordat alles roze wordt onderaan, en verder bedenk ik altijd een arrest dat al is geweest om iedereen hier te frustreren
>:)
pi_121378903
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:07 schreef JohnSpek het volgende:

[..]

- Doe wat je leuk vind, als je het talent en de capaciteiten hebt dan vind je waarschijnlijk wel leuk wat een bedrijf ook leuk vindt dat je hebt gedaan.
- Staar niet teveel naar nevenactiviteiten, maar zoek ook het contact op met bedrijven d.m.v stage en werkstudentschap.

Dit is de kern ^O^

En veel succes! Lekker goed je best doen en vooral ook meedoen met alle sociale dingen. Schroom niet om om werk te vragen, wees proactief en ga vooral lekker om 18.00 naar huis. Dat wordt ook aangemoedigd.

O, en niet om lullige te zijn, maar let daar op je spelling. Het klinkt dom, maar ze zijn best streng daarop.
pi_121378908
Ik wil ook zeker stages lopen, maar hoe doe je dat dan qua planning? In de bachelor is bijvoorbeeld geen ruimte om 2 maanden full-time stage te lopen, terwijl dat wel vaak gevraagd wordt. Per se vertraging? Zomervakantie?
pi_121378938
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:10 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Dit is de kern ^O^

En veel succes! Lekker goed je best doen en vooral ook meedoen met alle sociale dingen. Schroom niet om om werk te vragen, wees proactief en ga vooral lekker om 18.00 naar huis. Dat wordt ook aangemoedigd.
Tot dat je als A-S kan beginnen, bij sommige kantoren in elk geval.

"Neem je de rest van de dag vrij?" :{
pi_121378990
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:04 schreef Ryon het volgende:
Wat betreft commissies en dergelijke:

Hoewel ik echt best wel veel gestudeerd heb, zijn mij bestuursjaren voor mij 1000x leerzamer en belangrijker geweest. Ik denk dat ik toen binnen een paar jaar gevoelsmatig 6 jaar ouder geworden ben.

Als je commissiewerk doet voor de 'werkgever' (welke pannenkoek dat ook moge zijn) doe je iets mis. Een functie is mooi om te doen omdat het een schitterende en uitdagende tijdsbesteding is. Als je zoiets doet als een moetje is dan zal je op den duur falen.
Dat is wel mooi verwoord. ^O^
pi_121379010
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:11 schreef Valid het volgende:

[..]

Tot dat je als A-S kan beginnen, bij sommige kantoren in elk geval.

"Neem je de rest van de dag vrij?" :{
Die grap wordt ook vaak genoeg tijdens je stage gemaakt :P. En stage, tsjah vakanties etc. Of na je opleiding, kan ook.
pi_121379031
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:07 schreef JohnSpek het volgende:

[..]

Mee eens. Het komt er op neer dat je niet heel veel nevenactiviteiten moet gaan doen als je daar geen intrinsieke motivatie voor hebt. Doe het niet voor je denkbeeldige toekomstige baas. Het is misschien wel handig om ten minste iets kleins te doen, al is het maar om te kijken of het iets voor je is.

Zelf had ik het absoluut niet willen missen.
pi_121379166
Zou Boterbartje in een comissie zitten?
pi_121379169
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:14 schreef Valid het volgende:

[..]

Mee eens. Het komt er op neer dat je niet heel veel nevenactiviteiten moet gaan doen als je daar geen intrinsieke motivatie voor hebt. Doe het niet voor je denkbeeldige toekomstige baas.

Zelf had ik het absoluut niet willen missen.
Klopt, aangezien ik er geen ambitie voor heb ga ik ook niet doen ´alsof´ omdat het goed op de CV staat, daar ga je niet gelukkiger van worden. Ik ben geen geboren bestuurder , vind het vreselijk om achter van alles aan te moeten, mijn keus zal dus eerder vallen op een buitenland avontuur of een stage op een mooi kantoor. Maar dat komt allemaal wel in de B2/B3 fase, eerst maar eens het eerste jaar halen (dat ga ik wel halen, maar laat ik niet teveel op de zaken vooruit lopen).

quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:19 schreef Ties02 het volgende:
Sowieso de kerstcomissie.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_121379202
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:19 schreef Keyos het volgende:

[..]

Klopt, aangezien ik er geen ambitie voor heb ga ik ook niet doen ´alsof´ omdat het goed op de CV staat, daar ga je niet gelukkiger van worden. Ik ben geen geboren bestuurder , vind het vreselijk om achter van alles aan te moeten, mijn keus zal dus eerder vallen op een buitenland avontuur of een stage op een mooi kantoor. Maar dat komt allemaal wel in de B2/B3 fase, eerst maar eens het eerste jaar halen (dat ga ik wel halen, maar laat ik niet teveel op de zaken vooruit lopen).
Jep ik denk er hetzelfde over, B2 lijkt me wel wat vroeg trouwens.
Maar ik ben nog jong, kan nog van alles gaan doen
pi_121379273
Tering, is het al zo laat? :'(
  donderdag 10 januari 2013 @ 00:22:18 #23
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_121379292
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:04 schreef Keyos het volgende:

No problemo.

Wat vind je bijvoorbeeld van iets doen bij de rechtswinkel? Zelf kunnen commissies, blaadjes en dat soort dingen mij echt gestolen worden. Ik heb wel een studiegerelateerde bijbaan. Ik ben nog niet gaan zoeken naar een stage, maar die kun je ook in je master bij een paar opleidingen lopen (de master Aansprakelijkheid en de Togamaster hebben die mogelijkheden en bij de master Arbeidsrecht kun je stage lopen in plaats van een vak te moeten doen).
pi_121379314
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:21 schreef Valid het volgende:
Toch niks te doen (behalve leren)
pi_121379320
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:20 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Jep ik denk er hetzelfde over, B2 lijkt me wel wat vroeg trouwens.
Maar ik ben nog jong, kan nog van alles gaan doen
Ik denk ook dat de kans groter is dat het in B3 gaat gebeuren, maar we gaan het allemaal wel zien. Als ik gewoon eerlijk ben en naar de studenten om mij heen kijk ben ik niet bang om met de meeste personen te strijden voor een baan, maar dat kan ook een staaltje arrogantie zijn natuurlijk.
pi_121379323
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:22 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Toch niks te doen (behalve leren)
Nee, voelt alleen nog veel vroeger.
pi_121379393
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:22 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Wat vind je bijvoorbeeld van iets doen bij de rechtswinkel? Zelf kunnen commissies, blaadjes en dat soort dingen mij echt gestolen worden. Ik heb wel een studiegerelateerde bijbaan. Ik ben nog niet gaan zoeken naar een stage, maar die kun je ook in je master bij een paar opleidingen lopen (de master Aansprakelijkheid en de Togamaster hebben die mogelijkheden en bij de master Arbeidsrecht kun je stage lopen in plaats van een vak te moeten doen).
De rechtswinkel heeft altijd wel mijn interesse gehad. Jammer alleen dat de rechtswinkel in Rotterdam niet zo groot van opzet is als in de meeste universitaire steden, maar nog steeds leuk om een paar uur per week te doen, je leert elke week wat en het staat goed op de CV. Ik weet wel dat de plekken bij de rechtswinkel beperkt zijn, dat is dan wel weer jammer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Keyos op 10-01-2013 00:30:40 ]
pi_121379482
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:21 schreef Valid het volgende:
Het productieve gedeelte van de dag staat op het punt van beginnen.
This sentimental motherfucker just cost us money.
pi_121379496
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:28 schreef Bruce_Cutler het volgende:

[..]

Het productieve gedeelte van de dag staat op het punt van beginnen.
Waar ga jij mee bezig dan nachtbraker?
pi_121379555
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:19 schreef Ties02 het volgende:
Waar is ie eigenlijk? Serieus echt weer gebannd?
  donderdag 10 januari 2013 @ 00:33:32 #31
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121379613
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:22 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

In principe kan bij dat elke master. Alleen is een stage vaak niet meer waar dan 10 punten terwijl je er toch al snel een half jaar zoet mee bent. Als je het niet erg vindt om een half jaartje uit te lopen kan je ook stage lopen terwijl je een scriptie schrijft.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  donderdag 10 januari 2013 @ 00:34:09 #32
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121379634
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:28 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Bier drinken. Beste besteding van een willekeurige woensdagnacht.
--
pi_121379646
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:28 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Rechtsgeschiedenis
Ook nog niet voorgekomen dat ik zo slecht voorbereid ben voor een tentamen.
Werkcolleges niet gevolgd en geen hoorcollege gezien.
Het is na 3 dagen nog steeds een vrij onoverzichtelijk geheel met een overmaat aan acties en excepties.
Ik kan me ook mateloos ergeren aan het feit dat ze niet even de antwoorden van de oefententamens, die op nestor staan, online gooien.
pi_121379663
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:34 schreef Bruce_Cutler het volgende:

[..]

Rechtsgeschiedenis
Het is na 3 dagen nog steeds een vrij onoverzichtelijk geheel met een overmaat aan acties en excepties.
Ik kan me ook mateloos ergeren aan het feit dat ze niet even de antwoorden van de oefententamens, die op nestor staan, online gooien.
Geen antwoorden? :{
pi_121379686
quote:

[..]

Rechtsgeschiedenis
Ja ik ben de werkcolleges wel geweest maar het is voor mij ook een grote blur van exceptio's en acties ja. Inderdaad niet veel oefenmateriaal beschikbaar van die vakgroep, beetje jammer, tijdens de werkgroep liet ze nog zien dat ze de uitwerkingen gewoon op de PC had :')

Heb jij straf2 eigenlijk al gemaakt?
  donderdag 10 januari 2013 @ 00:37:12 #36
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121379721
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:13 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Dat is wel mooi verwoord. ^O^
Thanks :) Het is een beetje een cliché, maar het is erg moeilijk om precies onder woorden te brengen wat er zo mooi is aan een jaartje voor gratis een wagonlading aan verantwoordelijkheid en gezeik op je schouders te nemen als iemand het niet zelf ook heeft ervaren.

Het is echt iets wat je moet zien en gedaan moet hebben om te begrijpen waarom het mooi, belangrijk (en geil natuurlijk) is. Beetje hetzelfde dat iemand niet echt kan zeggen waarom het mooi is om een half jaartje in Afrika door te brengen of te backpacken door Azië of iets dergelijks.
--
pi_121379726
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:35 schreef Valid het volgende:

[..]

Geen antwoorden? :{
Nee twee kale tentamens. Het hele punt van oefententamens voor mij is dat je kunt zien wat er van je verwacht wordt op het gebied van formuleren van antwoorden.
pi_121379738
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:36 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Ja ik ben de werkcolleges wel geweest maar het is voor mij ook een grote blur van exceptio's en acties ja. Inderdaad niet veel oefenmateriaal beschikbaar van die vakgroep, beetje jammer, tijdens de werkgroep liet ze nog zien dat ze de uitwerkingen gewoon op de PC had :')

Heb jij straf2 eigenlijk al gemaakt?
Ja vier januari, heb je het tentamen nog gestuurd remember ;D
pi_121379765
quote:

[..]

Rechtsgeschiedenis
Wat voor mij altijd erg goed werkt is (jaja) alle colleges terugkijken en ondertussen actief aantekeningen maken en meebladeren en -strepen in je wettenbundel zodat het goed beklijft. Dat kan makkelijk in (afhankelijk van het aantal colleges) drie of vier dagen, zeker als je ze op een wat hogere snelheid afspeelt (doe ik zelf meestal niet). Je hebt dan in enkele dagen een erg goed overzicht over het vak en op basis daarvan heb je het tentamen al voor de helft binnen.

Het kost tijd en het is misschien wat saai, maar ik kan het altijd erg goed volhouden, zeker met een goede pot koffie achter m'n tafel. Het is een stuk onspannender studeren dan zelf samenvattingen maken etc. en de meeste tentamenvragen zijn te maken op basis van de hoorcolleges.

Dit is overig natuurlijk niet m'n hele voorbereiding. Daarna begint alnog het lezen van het boek en vooral het maken (veel!) van opgaven en oude tentamens.
pi_121379779
Ook al is het in het Portugees, dit wil ik jullie niet onthouden O+

Deze vent berooft een apotheek en als ie terugkomt is z'n auto gestolen, en daarna wordt ie beroofd van z'n buit :D :').
pi_121379784
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:38 schreef Valid het volgende:

[..]

Wat voor mij altijd erg goed werkt is (jaja) alle colleges terugkijken en ondertussen actief aantekeningen maken en meebladeren en -strepen in je wettenbundel zodat het goed beklijft. Dat kan makkelijk in (afhankelijk van het aantal) drie of vier dagen, zeker als je ze op een wat hogere snelheid afspeelt (doe ik zelf meestal niet). Je hebt dan in enkele dagen een erg goed overzicht over het vak en op basis daarvan heb je het tentamen al voor de helft binnen.

Het kost tijd en het is misschien wat saai, maar ik kan het altijd erg goed volhouden, zeker met een goede pot koffie achter m'n tafel. Het is een stuk onspannender studeren dan zelf samenvattingen maken etc. en de meeste tentamenvragen zijn te maken op basis van de hoorcolleges.

Dit is overig natuurlijk niet m'n hele voorbereiding. Daarna begint alnog het lezen van het boek en vooral het maken (veel!) van opgaven en oude tentamens.
Jammer dat je bij rechtsgeschiedenis je wettenbundel totaal niet nodig hebt
Maar met andere vakken is het wel handig het zo te doen ja. Belasting vooral

quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:37 schreef Bruce_Cutler het volgende:

[..]

Ja vier januari, heb je het tentamen nog gestuurd remember ;D
Haha o ja natuurlijk o|O
pi_121379823
quote:

[..]

Wat voor mij altijd erg goed werkt is (jaja) alle colleges terugkijken en ondertussen actief aantekeningen maken en meebladeren en -strepen in je wettenbundel zodat het goed beklijft. Dat kan makkelijk in (afhankelijk van het aantal) drie of vier dagen, zeker als je ze op een wat hogere snelheid afspeelt (doe ik zelf meestal niet). Je hebt dan in enkele dagen een erg goed overzicht over het vak en op basis daarvan heb je het tentamen al voor de helft binnen.

Mocht je het Corpus Iuris Civilis (in die prachtige vertaling van Spruit uiteraard) er maar bij houden :P .
pi_121379835
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:39 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Jammer dat je bij rechtsgeschiedenis je wettenbundel totaal niet nodig hebt
Maar met andere vakken is het wel handig het zo te doen ja. Belasting vooral
Wat is belasting eigenlijk?
pi_121379862
quote:
5s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:41 schreef Actaeon het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Belasting_(fiscaal)
pi_121379900
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:37 schreef Bruce_Cutler het volgende:

[..]

Nee twee kale tentamens. Het hele punt van oefententamens voor mij is dat je kunt zien wat er van je verwacht wordt op het gebied van formuleren van antwoorden.
Dat is wel echt karig ja. Ook omdat de werkcolleges geen representatieve vragen bevatte (omdat het enkel casussen waren). Ook daar zijn geen antwoorden van beschikbaar. Jammer.
pi_121379958
quote:
5s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:41 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Is dit een oprechte vraag?
pi_121379964
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:37 schreef Ryon het volgende:

[..]

Thanks :) Het is een beetje een cliché, maar het is erg moeilijk om precies onder woorden te brengen wat er zo mooi is aan een jaartje voor gratis een wagonlading aan verantwoordelijkheid en gezeik op je schouders te nemen als iemand het niet zelf ook heeft ervaren.

Het is echt iets wat je moet zien en gedaan moet hebben om te begrijpen waarom het mooi, belangrijk (en geil natuurlijk) is. Beetje hetzelfde dat iemand niet echt kan zeggen waarom het mooi is om een half jaartje in Afrika door te brengen of te backpacken door Azië of iets dergelijks.
Jij wil sowieso niet aan de slag bij een (groot) advocatenkantoor, toch?
pi_121379991
quote:

Denk dat dit wel de sleutel is. De theorie uit het boek en de hoorcolleges geven je een raamwerk/fundament maar de uiteindelijke baat die je er van hebt bij het oplossen van een casus vind ik maar beperkt.
Het probleem is dat er bij dit vak weinig materiaal beschikbaar is om mee te oefenen en de antwoorden vaak karig zijn. Ik vind de uitwerkingen van tentamens voor bestuursrecht 2, strafrecht 2 en burgerlijk recht 2 echt heel nuttig. Ik hang vaak een groot deel van mijn voorbereiding op aan het bestuderen van zo veel mogelijk standaarduitwerkingen van oude tentamens.

Loop ook weer te steunen en te klagen maar uiteindelijk komt het altijd wel weer goed
pi_121380011
quote:
15s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:45 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Is dit een oprechte vraag?
Nouja alleen 'geld wat je aan de overheid moet betalen' is natuurlijk wel karig. Het is best interessant om te zien hoe het karakter en grondslag van belasting in tijd ook verandert.
pi_121380029
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:43 schreef Valid het volgende:

[..]

Dat is wel echt karig ja. Ook omdat de werkcolleges geen representatieve vragen bevatte (omdat het enkel casussen waren). Ook daar zijn geen antwoorden van beschikbaar. Jammer.
Jawel, op studeersnel zijn wel antwoorden te vinden Het niveau is niet geweldig maar het is beter dan niks.
pi_121380033
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:47 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Nouja alleen 'geld wat je aan de overheid moet betalen' is natuurlijk wel karig. Het is best interessant om te zien hoe het karakter en grondslag van belasting in tijd ook verandert.
Ah daar komt de historicus in je naarboven
pi_121380048
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:47 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Academici.. :')

Gewoon met je handen werken, kut rekenopleiding van je :') :') :')
pi_121380053
Mocht iemand trouwens Jack reacher gaan zien..
pi_121380060
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:49 schreef Yreal het volgende:
Mocht iemand trouwens Jack reacher gaan zien..
Leuke film.
pi_121380077
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:48 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Ah daar komt de historicus in je naarboven
Sorry :P
Ik moet maar naar bed denk ik. :P
pi_121380078
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:49 schreef Keyos het volgende:

[..]

Leuke film.
teveel tom cruise
pi_121380085
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:48 schreef Yreal het volgende:

[..]

Domme IB ook met die boxen enzo, fiscalisten kunnen ze beter domme reken sukkels noemen :')
pi_121380088
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:48 schreef Yreal het volgende:

[..]

Oh hoi! Mede fiscale student.
pi_121380099
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:47 schreef Bruce_Cutler het volgende:

[..]

Denk dat dit wel de sleutel is. De theorie uit het boek en de hoorcolleges geven je een raamwerk/fundament maar de uiteindelijke baat die je er van hebt bij het oplossen van een casus vind ik maar beperkt.
Het probleem is dat er bij dit vak weinig materiaal beschikbaar is om mee te oefenen en de antwoorden vaak karig zijn. Ik vind de uitwerkingen van tentamens voor bestuursrecht 2, strafrecht 2 en burgerlijk recht 2 echt heel nuttig. Ik hang vaak een groot deel van mijn voorbereiding op aan het bestuderen van zo veel mogelijk standaarduitwerkingen van oude tentamens.

Loop ook weer te steunen en te klagen maar uiteindelijk komt het altijd wel weer goed
Ben het wel met je eens natuurlijk dat je echt geen tentamen haalt enkel op de hoorcolleges. Maar om te zorgen dat je binnen een paar dagen overzicht hebt over de stof helpt het -mij in elk geval- heel erg. Je weet vervolgens waar je onderdelen moet plaatsen.

Zoals Brouwer bij Algemene Rechtswetenschap het vorig jaar zo mooi zei: "Als je het deel in het geheel niet ziet, dan zie je het in het geheel niet". :P
pi_121380105
quote:
10s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:39 schreef Monnet het volgende:
Ook al is het in het Portugees, dit wil ik jullie niet onthouden O+

Deze vent berooft een apotheek en als ie terugkomt is z'n auto gestolen, en daarna wordt ie beroofd van z'n buit :D :').
Jongens kijk dan toch :D :'(.
pi_121380110
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:48 schreef Bruce_Cutler het volgende:

[..]

Jawel, op studeersnel zijn wel antwoorden te vinden Het niveau is niet geweldig maar het is beter dan niks.
Ah oke, tnx.
pi_121380127
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:50 schreef Valid het volgende:

[..]

Ben het wel met je eens natuurlijk dat je echt geen tentamen haalt enkel op de hoorcolleges. Maar om te zorgen dat je binnen een paar dagen overzicht hebt over de stof helpt het -mij in elk geval- heel erg. Je weet vervolgens waar je onderdelen moet plaatsen.

Zoals Brouwer bij Algemene Rechtswetenschap het vorig jaar zo mooi zei: "Als je het deel in het geheel niet ziet, dan zie je het in het geheel niet". :P
Brouwer, dat is pas een baas _O_
pi_121380138
quote:

[..]

Ik gebruik eigenlijk nooit veelvuldig,meestal maximaal één, oude tentamens ter voorbereiding. Werkt voor mij dan weer prima :P.
pi_121380165
quote:
10s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:50 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Oh hoi! Mede fiscale student.
Hooi mede civilist :P
pi_121380177
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:50 schreef Yreal het volgende:

[..]

teveel tom cruise
Ik heb niet zoveel tegen Tom Cruise (behalve zijn gestoorde geloof), weet wel dat hij niet bepaald bij het profiel van het boek past.
pi_121380178
quote:
2s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:50 schreef Monnet het volgende:

[..]

Jongens kijk dan toch :D :'(.
:D Haha WTF
pi_121380185
quote:

[..]

Genoeg tentamens gehaald door hoorcolleges af te draaien onder het gamen :')
  donderdag 10 januari 2013 @ 00:54:19 #68
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121380200
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:46 schreef Valid het volgende:

[..]

Jij wil sowieso niet aan de slag bij een (groot) advocatenkantoor, toch?
Nope, de rechtspraktijk trekt mij niet. Openbaar bestuur daarentegen wel, dus ik wil mij langzaam aan die kant op bewegen.
--
pi_121380207
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:53 schreef Yreal het volgende:

[..]

Hooi mede civilist :P
Je bent te scherp vandaag voor mij. I give in.
pi_121380211
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:51 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Brouwer, dat is pas een baas _O_
Absoluut! Fantastische docent. ^O^
pi_121380212
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:53 schreef Yreal het volgende:

[..]

Genoeg tentamens gehaald door hoorcolleges af te draaien onder het gamen :')
Wat een top idee! :D
pi_121380217
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:53 schreef Keyos het volgende:

[..]

Ik heb niet zoveel tegen Tom Cruise (behalve zijn gestoorde geloof), weet wel dat hij niet bepaald bij het profiel van het boek past.
Maar hij is wel super mega cool, en super goed, en hij weet alles, en bloedgeil, en supersterk, en superalles...

Dat is opzich niet erg, maar wel als je zelf de film maakt :')
pi_121380241
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:54 schreef Ryon het volgende:

[..]

Nope, de rechtspraktijk trekt mij niet. Openbaar bestuur daarentegen wel, dus ik wil mij langzaam aan die kant op bewegen.
Wat trekt je niet aan de rechtspraktijk? Of stel ik die vraag verkeerd om? :P
pi_121380270
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:54 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Wat een top idee! :D
7 voor constitutioneel, 7 voor contracten recht in perspectief en IRW en een deeltoets strafrecht gehaald op die manier.

Ik wist dan altijd aan de hand van "toen was ik daar in de game" toen ze zeiden "dat werkt zo". Vooral games waar je eigenlijk niet echt op hoeft te letten zijn daar ideaal voor.
pi_121380275
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:54 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ahaa dan zijn kleine bestuursfuncties nu enzo sowieso wel erg handig
pi_121380306
Ik moet over 7 uur alweer in de werkgroep bankjes zitten ;( ;(
pi_121380308
Jongens ik ga eens slapen.
Fijne nacht nog, welterusten en succes met eventuele tentamens morgen!
pi_121380331
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:59 schreef Actaeon het volgende:
Trusten novietenhoeder!
pi_121380333
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:59 schreef Actaeon het volgende:
Toedels
  donderdag 10 januari 2013 @ 01:00:17 #80
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_121380342
Welterusten iedereen.
pi_121380347
Wanneer beginnen onze werkgroepen eigenlijk weer Valid? (ookal ga je er niet heen)
pi_121380362
Ik kan net zo goed gewoon wakker blijven nu...
pi_121380363
Week 6
pi_121380383
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 01:01 schreef Bruce_Cutler het volgende:
Week 6
Welke datum is dat
inschrijving is binnenkort al toch
pi_121380417
Januari onderwijsvrij... ik wil ooooooook :'(
pi_121380447
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 01:01 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Welke datum is dat
inschrijving is binnenkort al toch
4 februari e.v.
14 januari inschrijven
Klappers bestellen via die nieuwe gadget van ze.
pi_121380463
Ik ga ook eens richting bed. Veel plezier nog vanavond en succes morgen. Truste!
pi_121380471
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 01:05 schreef Bruce_Cutler het volgende:

[..]

4 februari e.v.
14 januari inschrijven
Klappers bestellen via die nieuwe gadget van ze.
Nieuwe gadget?!
Vertel verder expert :D
pi_121380475
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 01:06 schreef Valid het volgende:
Ik ga ook eens richting bed. Veel plezier nog vanavond en succes morgen. Truste!
Trusten ouwe
pi_121380498
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 01:07 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Nieuwe gadget?!
Vertel verder expert :D
Bestellen klappers vanaf het 2e semester 2012-2013 via de Webshop Letteren en Rechten

Zoals wellicht bij u bekend, kunt u vanaf heden alleen nog maar readers (klappers) bestellen via de webshop van de universiteit. De kans is groot dat u al eerder heeft mee gedaan met een pilot. Naar aanleiding van deze ervaringen zijn alle verbeterpunten doorgevoerd en kunnen we nu definitief gebruik maken van een goed werkende bestelportal voor klappers. Voor sommigen is dit misschien de eerste keer vandaar dat u hieronder een globale opsomming aantreft van de procedure.

Ga naar:

https://webshopgrafimedia.ufb.rug.nl/DSF

Als u voor het eerst deze webshop gebruikt, dient u eerst account te maken:

Klik op registreren
Geef daarbij uw studentmailadres, dus geen Hotmail, Gmail etc.
  donderdag 10 januari 2013 @ 01:08:22 #91
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121380505
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:56 schreef Valid het volgende:

[..]

Wat trekt je niet aan de rechtspraktijk? Of stel ik die vraag verkeerd om? :P
Te 'praktisch'. Het is erg gericht op het toepassen van positief recht en heel erg vergankelijk. Hetgeen wat je neerzet is niet duurzaam, maar je hobbelt van opdracht naar opdracht.
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:57 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Ahaa dan zijn kleine bestuursfuncties nu enzo sowieso wel erg handig
Tjah, een studentikoze bestuursfunctie is ook handig als je bijv arts of jurist wil worden. Het biedt een zandbakomgeving waarin je een aantal belangrijke levenslessen kan leren waar slechts een beperkt deel van de bevolking de kans voor krijgt.
--
pi_121380508
.
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 01:06 schreef Valid het volgende:
Trusten.
pi_121380533
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 01:08 schreef Bruce_Cutler het volgende:

[..]

Bestellen klappers vanaf het 2e semester 2012-2013 via de Webshop Letteren en Rechten

Zoals wellicht bij u bekend, kunt u vanaf heden alleen nog maar readers (klappers) bestellen via de webshop van de universiteit. De kans is groot dat u al eerder heeft mee gedaan met een pilot. Naar aanleiding van deze ervaringen zijn alle verbeterpunten doorgevoerd en kunnen we nu definitief gebruik maken van een goed werkende bestelportal voor klappers. Voor sommigen is dit misschien de eerste keer vandaar dat u hieronder een globale opsomming aantreft van de procedure.

Ga naar:

https://webshopgrafimedia.ufb.rug.nl/DSF

Als u voor het eerst deze webshop gebruikt, dient u eerst account te maken:

Klik op registreren
Geef daarbij uw studentmailadres, dus geen Hotmail, Gmail etc.
Oooh dat ken ik wel daar heb ik nog een klapper voor Bedrijfseconomie bij nabesteld
pi_121380553
quote:
14s.gif Op donderdag 10 januari 2013 01:09 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Oooh dat ken ik wel daar heb ik nog een klapper voor Bedrijfseconomie bij nabesteld
Vond het oude systeem via progress prima werken. Blijkbaar dacht de directie er anders over.
pi_121380589
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 01:10 schreef Bruce_Cutler het volgende:

[..]

Vond het oude systeem via progress prima werken. Blijkbaar dacht de directie er anders over.
Ach ze zoeken altijd wat nieuws maar dat is niet altijd beter
zelfde met youtube :')
pi_121380638
Hallo :)
  donderdag 10 januari 2013 @ 01:24:08 #98
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121380764
Ik weet trouwens niet wat er zo bijzonder was aan: SES / [SC] WO Rechten #177 Metallica VS Napster maar het heeft 2x meer views dan een gemiddeld rechten SC topic. Iemand heeft de F5 knop niet gespaard.
--
pi_121380832
quote:
11s.gif Op donderdag 10 januari 2013 01:24 schreef Ryon het volgende:
Ik weet trouwens niet wat er zo bijzonder was aan: SES / [SC] WO Rechten #177 Metallica VS Napster maar het heeft 2x meer views dan een gemiddeld rechten SC topic. Iemand heeft de F5 knop niet gespaard.
Waarschijnlijk omdat er best wat bestuursrechtelijke dingen werden besproken en misschien heel mensen daarop googlen ofzo :P
pi_121380848
quote:
11s.gif Op donderdag 10 januari 2013 01:24 schreef Ryon het volgende:
Gewoon redelijk lang open geweest. Zie ook #161-165.
  donderdag 10 januari 2013 @ 01:30:54 #101
263417 Keyos
Like a Boss
pi_121380868
Komt natuurlijk door dat arrest in de titel.
pi_121381631
Nog mensen wakker? nachtploeg?
pi_121381652
Uiteraard. Maar niet lang meer.
pi_121381658
Present.
pi_121381900
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 02:32 schreef Bruce_Cutler het volgende:
Present.
  donderdag 10 januari 2013 @ 03:06:02 #107
263417 Keyos
Like a Boss
pi_121381967
Present, maar meld mij nu wel af :).
pi_121382049
quote:
99s.gif Op donderdag 10 januari 2013 02:59 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

De ene dag Denny de andere dag Alan, is ook een lastige keuze.
pi_121382177
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 03:13 schreef Bruce_Cutler het volgende:

[..]

De ene dag Denny de andere dag Alan, is ook een lastige keuze.
Ik kan niet kiezen O+
pi_121382333
Nachtploeg?
pi_121382353
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 04:09 schreef Bruce_Cutler het volgende:
Nachtploeg?
Ja?

Niet zo druk vandaag :+
pi_121382358
quote:
99s.gif Op donderdag 10 januari 2013 04:19 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Ja?

Niet zo druk vandaag :+

Ah een medestander, begon me alweer abnormaal te voelen.
pi_121382777
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 01:30 schreef Keyos het volgende:
Komt natuurlijk door dat arrest in de titel.
pi_121382991
Moguh nachtploeg
pi_121383415
Goedemorgen :)
pi_121383444
Morguh! Zo maar eens staatsrecht maken. Nog nooit zo slecht voorbereid dus dat wordt een `niet-nakijken` gevalletje.
Of niet dan?
  donderdag 10 januari 2013 @ 09:02:32 #117
256090 Giku
graag verwijderen
pi_121383797
quote:
10s.gif Op donderdag 10 januari 2013 08:32 schreef Letstalk het volgende:
Morguh! Zo maar eens staatsrecht maken. Nog nooit zo slecht voorbereid dus dat wordt een `niet-nakijken` gevalletje.
MC, altijd kans toch :)
Succes!

[ Bericht 1% gewijzigd door Giku op 10-01-2013 09:08:42 ]
graag verwijderen
pi_121384023
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 08:29 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Goedemorgen :)
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_121384039
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:31 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Waar is ie eigenlijk? Serieus echt weer gebannd?
Ja
pi_121384265
Van wat ik nu zie, internationaal belastingrecht O+
pi_121384728
Schiet eens op met je NIBPR, kut UvA
pi_121385063
quote:
11s.gif Op donderdag 10 januari 2013 09:36 schreef Yreal het volgende:
Van wat ik nu zie, internationaal belastingrecht O+
En, lijkt het op Europees?
pi_121385639
Staatsrecht, wat een drama. Niet dat ik anders had verwacht met deze voorbereiding :P
pi_121386299
Goedemorgen.
pi_121386302
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 09:21 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ja
Ah thanks voor de info.
pi_121386314
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 01:08 schreef Ryon het volgende:

[..]

Te 'praktisch'. Het is erg gericht op het toepassen van positief recht en heel erg vergankelijk. Hetgeen wat je neerzet is niet duurzaam, maar je hobbelt van opdracht naar opdracht.

[..]

Tjah, een studentikoze bestuursfunctie is ook handig als je bijv arts of jurist wil worden. Het biedt een zandbakomgeving waarin je een aantal belangrijke levenslessen kan leren waar slechts een beperkt deel van de bevolking de kans voor krijgt.
Ik begrijp jou helemaal.
pi_121386704
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 10:35 schreef omelette het volgende:
Staatsrecht, wat een drama. Niet dat ik anders had verwacht met deze voorbereiding :P
Haha welkom bij de club. Gelukkig kon je wel het een en ander opzoeken..
Of niet dan?
pi_121386859
quote:
10s.gif Op donderdag 10 januari 2013 10:14 schreef Maharbal het volgende:

[..]

En, lijkt het op Europees?
Niet echt :P
pi_121387297
Over 21 topics weer een mijlpaal. 8-)
pi_121387313
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 11:32 schreef Actaeon het volgende:
Over 21 topics weer een mijlpaal. 8-)
3 jaar sneller dan de vorige mijlpaal
pi_121387378
Maar weer even de boeken openslaan.
pi_121387440
quote:
9s.gif Op donderdag 10 januari 2013 11:36 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Maar weer even de boeken openslaan.
Ik ga eerst nog koffiedrinken enzo. Vanmiddag aan de studie!
pi_121388399
Staatsrecht was moeilijker dan de oude tentamens...
pi_121389203
Na 5 jaar kan ik hier nog steeds hard om lachen
En

Gaap... ook maar eens wat gaan doen :')
pi_121389489
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 12:08 schreef Paxcon het volgende:
Maar wel een goed gevoel over?
pi_121390275
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 12:46 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Maar wel een goed gevoel over?
Als ik thuis ben ga ik hem nakijken ;)
pi_121390923
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 12:08 schreef Paxcon het volgende:
Ja vond ik ook. 15 fout :|
Hard work good, hard work fine, but first take care of head.
pi_121391088
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 13:31 schreef Argelos het volgende:

[..]

Ja vond ik ook. 15 fout :|
Van hoeveel vragen?
pi_121391165
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 13:36 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Van hoeveel vragen?
40. Maximaal 13 fout voor een voldoende.
pi_121391212
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 13:37 schreef Argelos het volgende:

[..]

Ai. Sorry to hear that.
pi_121391250
Staatsrecht voldoende
pi_121391285
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 13:40 schreef Paxcon het volgende:
Staatsrecht voldoende
Nice, hoeveel fout?
pi_121391294
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 13:41 schreef Argelos het volgende:

[..]

Nice, hoeveel fout?
6
pi_121391332
quote:
Staatsrecht voldoende
^O^

quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 13:37 schreef Argelos het volgende:

[..]

Balen, volgende keer beter!

Was dit trouwens een deeltentamen? Neem aan van wel.
pi_121391389
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 13:42 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

^O^

[..]

Balen, volgende keer beter!

Was dit trouwens een deeltentamen? Neem aan van wel.
Was geen deeltentamen, het echte werk!

Maar was ingecalculeerd hoor, enigszins gebrekkige planning :P
pi_121391411
quote:
Staatsrecht voldoende
Keurig :)
pi_121391462
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 13:44 schreef Argelos het volgende:

[..]

Was geen deeltentamen, het echte werk!

Maar was ingecalculeerd hoor, enigszins gebrekkige planning :P
MC als eindtentamen :X
pi_121391603
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2013 13:41 schreef Paxcon het volgende:

[..]

6
Een 8 dus, netjes.
pi_121391713
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 13:46 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

MC als eindtentamen :X
Dat is niet zo vreemd hoor. Zeker voor massale studies.
pi_121391721
quote:
Staatsrecht voldoende
Goed gedaan weer! ^O^
pi_121391738
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 13:53 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Hier krijg je nooit MC tentamens. Zelfs niet in het massale eerste jaar.
pi_121391815
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 13:53 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Dat maakt jouw universiteit superieur aan de onze volgens jou?
pi_121391864
quote:

[..]

Dat kan zijn, maar dat maakt het nog niet vreemd.
pi_121391943
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 13:55 schreef Argelos het volgende:

[..]

Dat maakt jouw universiteit superieur aan de onze volgens jou?
Nee. En dat zeg ik ook nergens. Het was slechts een constatering.
pi_121392020
Oke, dan misinterpreteerde ik je ondertoon. Mi scuzi
pi_121392024
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 13:56 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Dat kan zijn, maar dat maakt het nog niet vreemd.
Misschien niet inderdaad. Denk zelf dat je niet vroeg genoeg kan beginnen met het geven van open vragen ook met het oog op schriftelijke vaardigheden/uitdrukkingsvermogen.
Maar ze zullen er ongetwijfeld goed over gedacht hebben. :P
pi_121392034
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:00 schreef Argelos het volgende:
Oke, dan misinterpreteerde ik je ondertoon. Mi scuzi
Nevermind.
pi_121392146
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:00 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Misschien niet inderdaad. Denk zelf dat je niet vroeg genoeg kan beginnen met het geven van open vragen ook met het oog op schriftelijke vaardigheden/uitdrukkingsvermogen.
Maar ze zullen er ongetwijfeld goed over gedacht hebben. :P
Er zijn in het eerste jaar 5 multiple choice tentamens:
- Algemene rechtswetenschap
- Staatsrecht 1 a
- Staatsrecht 1 b
- Europees/internationaal recht
- Inleiding belastingrecht

Op ARW na vind ik multiple choice een redelijk logische keuze aangezien de materie die in die specifieke vakken aan de orde komt toch wel vrij taai kan zijn voor een eerste jaars student. Open vragen zouden waarschijnlijk tot een massale slachting leiden. De multiple choice oplossing geeft de docenten de kans om wat dieper op de stof in te gaan en het niveau van de vragen iets omhoog te gooien.
pi_121392188
quote:

[..]

Hoeveel mensen zitten er daar in het eerste jaar eigenlijk?
pi_121392204
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:04 schreef Bruce_Cutler het volgende:

[..]

- Staatsrecht 1 a
- Staatsrecht 1 b

Op ARW na vind ik multiple choice een redelijk logische keuze aangezien de materie die in die specifieke vakken aan de orde komt toch wel vrij taai kan zijn voor een eerste jaars student. Open vragen zouden waarschijnlijk tot een massale slachting leiden. De multiple choice oplossing geeft de docenten de kans om wat dieper op de stof in te gaan en het niveau van de vragen iets omhoog te gooien.
Hmm dat is misschien nog wel een aardig punt.
pi_121392227
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:05 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Hoeveel mensen zitten er daar in het eerste jaar eigenlijk?
Hoeveel het nu is weet ik niet eigenlijk maar toen ik eerstejaars was waren het er geloof ik 500-550 ofzo.
pi_121392258
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:06 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Hoeveel het nu is weet ik niet eigenlijk maar toen ik eerstejaars was waren het er geloof ik 500-550 ofzo.
Kijk, en in Groningen is dat al jaren bijna het dubbele. Nu steevast boven de 1.000 uit m'n kop.

Ik zie dat de Radbout in z'n totaliteit 4.000 eerstejaars heeft.
pi_121392271
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 13:58 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Nee. En dat zeg ik ook nergens. Het was slechts een constatering.
Wel vreemd dit. Jij zit toch ook op de RUG :?
  donderdag 10 januari 2013 @ 14:08:12 #164
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121392296
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:04 schreef Bruce_Cutler het volgende:

[..]

- Staatsrecht 1 a
- Staatsrecht 1 b

Voor veel tentamens werkt MC ook perfect. Met name in het eerste jaar moet je gewoon begrippen stampen. Kan je via open en essay vragen heel erg omslachtig tentamineren of gewoon door studenten 60 keer de juiste term aan te laten wijzen.
--
pi_121392298
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:07 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Wel vreemd dit. Jij zit toch ook op de RUG :?
Oh wacht ja! Hier ook MC tentamens dus.
pi_121392311
quote:
4s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:06 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Kijk, en in Groningen is dat al jaren bijna het dubbele. Nu steevast boven de 1.000 uit m'n kop.
Daar gaan ze wat aan doen:

http://forum.fok.nl/templ(...)ttp%3A//puu.sh/1Hfwu
pi_121392312
quote:

[..]

Dat zal dan ongetwijfeld ook wel meespelen.
pi_121392315
quote:

[..]

Volgens mij klopt dat niet hoor.
  donderdag 10 januari 2013 @ 14:09:59 #169
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121392351
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:08 schreef Argelos het volgende:

[..]

Je kan het op de site van de universiteit nazoeken.

Amsterdam UvA zit elke keer op 1100 jaars. Dat is de grootste universiteit van Nederland.
--
pi_121392381
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:09 schreef Ryon het volgende:

[..]

Je kan het op de site van de universiteit nazoeken.

Amsterdam UvA zit elke keer op 1100 jaars. Dat is de grootste universiteit van Nederland.
Heb jij eigenlijk altijd aan de UvA gestudeerd of ook nog elders in het land? Of aan de VU.
pi_121392395
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:08 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Dat zal dan ongetwijfeld ook wel meespelen.
Bij ons denk ik ook dat de mate van tentamineerbaarheid mee zal spelen. Door gebruik te maken van MC is het mogelijk om veel tentamens het jaar rond op individuele basis aan te bieden zonder dat daar elke keer een docent bij betrokken hoeft te worden.

Ik tel voor Rechtsgeschiedenis ruim 700 ingeschrevenen. Daar zit wel wat vervuiling tussen maar het geeft toch een beeld.

En-zoals Ryon ook zegt-de MC wordt gebruikt bij eerstejaars tentamens. In het tweede jaar is het feest afgelopen.
pi_121392481
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:11 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Bij ons denk ik ook dat de mate van tentamineerbaarheid mee zal spelen. Door gebruik te maken van MC is het mogelijk om veel tentamens het jaar rond op individuele basis aan te bieden zonder dat daar elke keer een docent bij betrokken hoeft te worden.

Ik tel voor Rechtsgeschiedenis ruim 700 ingeschrevenen. Daar zit wel wat vervuiling tussen maar het geeft toch een beeld.
Ja bij de OU is dat ook zeker een goed punt inderdaad.
pi_121392486
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:11 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

700 man aan de OU? :{
  donderdag 10 januari 2013 @ 14:15:26 #174
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121392532
RuG: http://www.rug.nl/about-u(...)res/education/inflow zat in 2010 dus op 722 jaars.
--
pi_121392630
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:14 schreef Yreal het volgende:

[..]

700 man aan de OU? :{
Wat is daarmee?
  donderdag 10 januari 2013 @ 14:18:22 #176
256090 Giku
graag verwijderen
pi_121392652
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:15 schreef Ryon het volgende:
RuG: http://www.rug.nl/about-u(...)res/education/inflow zat in 2010 dus op 722 jaars.
Dankje, cijfers vind ik altijd interessant :)

Maximaal is dus komend jaar 600, dus ruim 200 studenten zullen teleurgesteld moeten worden
graag verwijderen
pi_121392657
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:17 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Wat is daarmee?
Klinkt als, heel veel? Nooit gedacht dat het daar zo druk was.
pi_121392661
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:08 schreef Argelos het volgende:

[..]

In 2010 waren het er al 722. Sindsdien kopten de kranten elk jaar al dat er weer een nieuw record was. Ik meen me te herinneren dat het vorig jaar 900/1000 was.
  donderdag 10 januari 2013 @ 14:19:55 #179
256090 Giku
graag verwijderen
pi_121392713
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:18 schreef Maharbal het volgende:

[..]

In 2010 waren het er al 722. Sindsdien kopten de kranten elk jaar al dat er weer een nieuw record was. Ik meen me te herinneren dat het vorig jaar 900/1000 was.
En als dat klopt, zou de ongeveer 1/3e van de inschrijvingen afgewezen worden, best een flink aantal. Ook ongeveer het aantal dat normaliter er het eerste jaar uitvliegt door de BSA/eigen wil. Meestal zie je na het eerste halfjaar al tientallen, als niet meer, afvallers.
graag verwijderen
pi_121392725
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:15 schreef Ryon het volgende:
Volgens mij raakt de Uva de 1000 ook niet aan hoor. Meen ook recentelijk een getal tussen de 850-900 gehoord te hebben.
  donderdag 10 januari 2013 @ 14:20:29 #181
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121392738
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:10 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Heb jij eigenlijk altijd aan de UvA gestudeerd of ook nog elders in het land? Of aan de VU.
Qua studies altijd ingeschreven gestaan bij de UvA. Ik heb wel onderwijs gevolgd in Utrecht (UU) aangezien ik in mijn eerste jaar zat te twijfelen daarheen over te stappen en bij de VU (want die doen het een en ander samen met de UvA) en aan de TU Delft, aangezien die onderwijs geven met betrekking tot Bestuurskunde dat aan de UvA niet gegeven wordt. Tot slot heb ik vanwege mijn werk heel veel gezeten aan de WU (Wageningen University) aangezien daar een heleboel onderzoek gedaan wordt. Nooit onderwijs gevolgd daar though, hoewel dat wel (ook op sociologisch gebied) van hoog en toegepast niveau.

Toen ik op de middelbare school zat heb ik een jaar lang gestudeerd in Leiden aan de UL, aangezien dat toen mogelijk was. Dat was de universiteit waar ik ook het eerst bekend mee ben geworden, alleen sloeg de vonk klaarblijkelijk niet over.
--
pi_121392821
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:20 schreef Ryon het volgende:

[..]

Qua studies altijd ingeschreven gestaan bij de UvA. Ik heb wel onderwijs gevolgd in Utrecht (UU) aangezien ik in mijn eerste jaar zat te twijfelen daarheen over te stappen en bij de VU (want die doen het een en ander samen met de UvA) en aan de TU Delft, aangezien die onderwijs geven met betrekking tot Bestuurskunde dat aan de UvA niet gegeven wordt. Tot slot heb ik vanwege mijn werk heel veel gezeten aan de WU (Wageningen University) aangezien daar een heleboel onderzoek gedaan wordt. Nooit onderwijs gevolgd daar though, hoewel dat wel (ook op sociologisch gebied) van hoog en toegepast niveau.

Toen ik op de middelbare school zat heb ik een jaar lang gestudeerd in Leiden aan de UL, aangezien dat toen mogelijk was. Dat was de universiteit waar ik ook het eerst bekend mee ben geworden, alleen sloeg de vonk klaarblijkelijk niet over.
Da's een hoop. :P Wel heel mooi en leuk lijkt mij om al die verschillende universiteiten een keer gezien en meegemaakt te hebben.
pi_121392855
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:18 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Als ik kijk bij de inschrijvingen voor de tentamens is het allemaal 650-700 nu. Maar het zou kunnen dat heel veel mensen zich al uit hebben geschreven.
pi_121392877
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:18 schreef Yreal het volgende:

[..]

Klinkt als, heel veel? Nooit gedacht dat het daar zo druk was.
Nou ja, zoals gezegd, er is wel wat vervuiling. Na het behalen van het tentamen blijft de inschrijving een jaar bestaan, dus hoeveel actieve ingeschrevenen er zijn is lastig te zeggen. Daarnaast weet je door de modulaire structuur van de studie nooit of je met een student of een cursist te maken hebt.

In dat opzicht was het ook meer bedoeld om een beeld te schetsen. Volgens het jaarverslag 2011 stonden er in 2011 25.938 mensen ingeschreven voor een of meer modules aan de gehele OU.
pi_121393061
Oh en om mijn voorgaande post iets verder te nuanceren: in 2011 zijn er aan de gehele OU 459 propedeusediploma's, 271 bachelordiploma's en 314 masterdiploma's afgegeven. Dat is dus een flink verschil.
  donderdag 10 januari 2013 @ 14:29:19 #186
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121393064
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:22 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Da's een hoop. :P Wel heel mooi en leuk lijkt mij om al die verschillende universiteiten een keer gezien en meegemaakt te hebben.
Pff, het is altijd leuk om weer ergens even naar binnen te wandelen. Maar het volgen van 1 vak of van een paar colleges is te weinig om er echt wat van mee te krijgen hoe de sfeer daar is.

Sterker nog: omdat de UvA gebruik maakt van dertig verschillende gebouwen heb ik al het gevoel in een compleet andere stad te zijn als ik op het Science Park (een complex buiten het centrum van Amsterdam waar de béta studies zitten) een keer college krijg. Toen ik een keer van FDR naar de gebouwen specifiek bedoeld voor FMG (maatschappij en gedrag) dacht ik ook naar een andere universiteit te wandelen :')

Nog gekker is om te studeren in het complex waar psychologie en FEB (economie en bedrijfskunde) zitten. De mensen en de sfeer is ook daar compleet anders dan bij het OMHP waar met name rechten zit.
--
pi_121393092
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:29 schreef Ryon het volgende:

[..]

Pff, het is altijd leuk om weer ergens even naar binnen te wandelen. Maar het volgen van 1 vak of van een paar colleges is te weinig om er echt wat van mee te krijgen hoe de sfeer daar is.

Sterker nog: omdat de UvA gebruik maakt van dertig verschillende gebouwen heb ik al het gevoel in een compleet andere stad te zijn als ik op het Science Park (een complex buiten het centrum van Amsterdam waar de béta studies zitten) een keer college krijg. Toen ik een keer van FDR naar de gebouwen specifiek bedoeld voor FMG (maatschappij en gedrag) dacht ik ook naar een andere universiteit te wandelen :')

Nog gekker is om te studeren in het complex waar psychologie en FEB (economie en bedrijfskunde) zitten. De mensen en de sfeer is ook daar compleet anders dan bij het OMHP waar met name rechten zit.
FEB is om te janken ja :'(
pi_121393132
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:29 schreef Ryon het volgende:

[..]

Science Park schijnt wel echt super mooi te zijn of niet? Een familielid van me studeert daar.

Maar ik snap wel wat je bedoelt; als ik eens een keer een andere faculteit binnenloop omdat daar een college of tentamen is (meestal de Letterenfaculteit en de Sociale wetenschappen faculteit) is de sfeer heel anders. En ook de mensen zijn compleet anders.
pi_121393149
Wederom bedankt heren ^O^
  donderdag 10 januari 2013 @ 14:32:58 #190
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121393194
Het oorspronkelijke idee (o.a uitgewerkt ten tijde van Balkenende III / IV) was ook dat er veel meer interactie zou plaats vinden tussen verschillende universiteiten. Dus als je in master X koos voor onderwerp Y dat er dan een programma opgesteld zou worden waar specialisten van bijvoorbeeld de UvA, VU en UU aan mee zouden doen. Dit is echt maar mondjesmaat op gang gekomen, maar bijvoorbeeld in Delft en Leiden zie je dat wel heel veel gebeuren.

De UvA en de UU gaan daar misschien volgend jaar ook mee aan de slag binnen rechten (omgevingsrecht) aangezien geen van beide universiteiten die studie in hun eentje kunnen aanbieden en de UvA werkt al samen met de VU op het gebied van privaatrecht. Maar ook daar is veel meer mee mogelijk.
--
  donderdag 10 januari 2013 @ 14:35:59 #191
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121393309
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:31 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Science Park schijnt wel echt super mooi te zijn of niet? Een familielid van me studeert daar.

Maar ik snap wel wat je bedoelt; als ik eens een keer een andere faculteit binnenloop omdat daar een college of tentamen is (meestal de Letterenfaculteit en de Sociale wetenschappen faculteit) is de sfeer heel anders. En ook de mensen zijn compleet anders.
Het is echt net nieuw. Het ziet er daarom momenteel erg gaaf uit. Hoewel de omgeving nog vol gebouwd moet worden. Het bruist en het leeft nog niet. Het doet me ergens wel denken aan het hoofdgebouw van de WU. Zowel qua sfeer, aankleding als omgeving.

De VU zit bijv in een gebouw of complex. Ik ben wel eens door gelopen van rechten naar natuurkunde (waar de studieclub zit). Ook gek, maar heel anders dan als je van FEB (roeterseilandcomplex) naar het kraakhol gaat waar de antropologen zitten.
--
pi_121393372
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:35 schreef Ryon het volgende:

[..]

Het is echt net nieuw. Het ziet er daarom momenteel erg gaaf uit. Hoewel de omgeving nog vol gebouwd moet worden. Het bruist en het leeft nog niet. Het doet me ergens wel denken aan het hoofdgebouw van de WU. Zowel qua sfeer, aankleding als omgeving.

De VU zit bijv in een gebouw of complex. Ik ben wel eens door gelopen van rechten naar natuurkunde (waar de studieclub zit). Ook gek, maar heel anders dan als je van FEB (roeterseilandcomplex) naar het kraakhol gaat waar de antropologen zitten.
Antropologen zijn het slechtst af dus?
pi_121393521
Mezelf beloond met Pringles en de rest van de dag chillen :)
pi_121393579
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:41 schreef Paxcon het volgende:
Mezelf beloond met Pringles en de rest van de dag chillen :)
Ik zou zeggen dat je ook wel bier enzulks verdiend hebt.
pi_121393783
quote:
14s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:43 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ik zou zeggen dat je ook wel bier enzulks verdiend hebt.
Mwah, nu geen zin in :P
pi_121393799
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:31 schreef Actaeon het volgende:

[..]

science park is erg mooi ja, alleen ligt het echt in een weiland :')
pi_121393834
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:35 schreef Ryon het volgende:

[..]

antropologen zitten toch in het bushuis?
  donderdag 10 januari 2013 @ 14:53:33 #198
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121393975
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:37 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Antropologen zijn het slechtst af dus?
Nee, niet echt. De sociologen en antropologen hebben een eigen gebouw goed verstopt midden op de Wallen vlak naast Nieuwmarkt (met verstopt bedoel ik ook echt verstopt, als niet iemand laat zien hoe je er komt is het praktisch onvindbaar. Je moet een nauwe steeg in, die vervolgens weer een nauwe steeg kent, waarna je naar binnen aknt). Dat gebouw kent een groot aantal zalen, eigen bibliotheekje en een kantine. Maar de sfeer is daar sinds de jaren zeventig/eind jaren tachtig niet meer veranderd. Bijzonder om eens een keer te zien. Maar heel anders dan waar de economen zitten of de onderzoeksruimten van de psychologen.
--
pi_121393992
Wow, de fiscale studievereniging laat weer eens wat van zich horen, anders dan mailtjes forwarden..

"Wie heeft het tijdschrift en wie niet? en wie wil hem niet meer en wie wil hem wel? "

Porta :')
  donderdag 10 januari 2013 @ 14:54:51 #200
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121394020
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:49 schreef Yreal het volgende:

[..]

antropologen zitten toch in het bushuis?
Het bushuis is geheel van de communicatiewetenschappers. Hoewel alle sociale wetenschappen (op psychologie na) daar wel gebruik maken van de computer- en werkgroepzalen.

Antropologie zit in het Spinhuis, en zoals ik al zei: als je niet weet waar het is, dan is het lastig te vinden :P
--
pi_121394055
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:54 schreef Ryon het volgende:

[..]

Het bushuis is geheel van de communicatiewetenschappers. Hoewel alle sociale wetenschappen (op psychologie na) daar wel gebruik maken van de computer- en werkgroepzalen.

Antropologie zit in het Spinhuis, en zoals ik al zei: als je niet weet waar het is, dan is het lastig te vinden :P
is dit het serieus?

https://maps.google.nl/ma(...)cbp=12,59.5,,0,-2.63
  donderdag 10 januari 2013 @ 14:59:30 #202
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121394187
quote:
Dat is idd het postadres van het beheer van het pand. Het was vroeger een vrouwengevangenis. Je moet daar de steeg in en dan linksaf en dan ben je er. Als je het weet te vinden ben je van de OMHP er binnen 6 minuten.
--
pi_121394237
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:59 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat is idd het postadres van het beheer van het pand. Het was vroeger een vrouwengevangenis. Je moet daar de steeg in en dan linksaf en dan ben je er. Als je het weet te vinden ben je van de OMHP er binnen 6 minuten.
Ha, bijzonder
  donderdag 10 januari 2013 @ 15:04:28 #204
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121394358
quote:
11s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:00 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ha, bijzonder
Dat is ook het mooie van de UvA he. Schitterende universiteit, grootste en rijkste universiteit van Nederland, hoogwaardig onderwijs met college van de meest karakteristieke professoren van Nederland ,bijzondere monumentale gebouwen vol met geschiedenis etc etc.

Je zou maar niet in Amsterdam studeren. pff
--
pi_121394382
Staatsrecht niet gehaald. Geen verrassing. Herkansing moet wel goedkomen.
Wat is je geheim Paxcon? Hoe studeer je voor dit soort tentamens?
pi_121394388
quote:
10s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:04 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat is ook het mooie van de UvA he. Schitterende universiteit, grootste en rijkste universiteit van Nederland, hoogwaardig onderwijs met college van de meest karakteristieke professoren van Nederland ,bijzondere monumentale gebouwen vol met geschiedenis etc etc.

Je zou maar niet in Amsterdam studeren. pff
Wilt u er een teiltje bij ?
pi_121394394
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:05 schreef omelette het volgende:
pax is gewoon een nerd
pi_121394466
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:05 schreef omelette het volgende:
Uh, ik heb de JOHO samenvatting 1x gelezen. Verder de oefenexamens van nestor en studeersnel (aantal: 2) doorgenomen. Ik heb de werkgroepvragen en antwoorden doorgenomen. Daarnaast kreeg ik gistermiddag nog wat oude tentamens doorgestuurd van iemand, dus die heb ik tot 's avonds laat doorgenomen. Verder ook nog wat dingen dankzij rechtsgeschiedenis.

En er zijn gewoon veel dingen die ik weet dankzij mijn werkgroepdocent. Hij heeft veel relevante informatie verteld in die 12 weken, want ik zag op het tentamen en in oefententamens dingen terugkomen waarvan ik het antwoord door de werkgroep wist.

Ik kan je de tentamens wel doormailen?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2013 15:08:39 ]
  donderdag 10 januari 2013 @ 15:11:34 #209
256090 Giku
graag verwijderen
pi_121394595
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:07 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Uh, ik heb de JOHO samenvatting 1x gelezen. Verder de oefenexamens van nestor en studeersnel (aantal: 2) doorgenomen. Ik heb de werkgroepvragen en antwoorden doorgenomen. Daarnaast kreeg ik gistermiddag nog wat oude tentamens doorgestuurd van iemand, dus die heb ik tot 's avonds laat doorgenomen. Verder ook nog wat dingen dankzij rechtsgeschiedenis.

En er zijn gewoon veel dingen die ik weet dankzij mijn werkgroepdocent. Hij heeft veel relevante informatie verteld in die 12 weken, want ik zag op het tentamen en in oefententamens dingen terugkomen waarvan ik het antwoord door de werkgroep wist.

Moet zeggen, ik lees altijd hele stof (meestal dmv het boek, maar kan ook door een goede samenvatting) inclusief arresten, ga daarna alle werkgroepvragen maken. Lees nog even de PPT's door en ga dan oude tentamens maken.

Feit dat Pax er 12 weken mee bezig is geweest helpt al heel veel trouwens.
graag verwijderen
pi_121394688
Ohja, arresten doorgenomen door middel van een beknopt bestand op studeersnel
pi_121394704
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:48 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Mwah, nu geen zin in :P
Sterk mag ook :+
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:53 schreef Ryon het volgende:

[..]

Nee, niet echt. De sociologen en antropologen hebben een eigen gebouw goed verstopt midden op de Wallen vlak naast Nieuwmarkt (met verstopt bedoel ik ook echt verstopt, als niet iemand laat zien hoe je er komt is het praktisch onvindbaar. Je moet een nauwe steeg in, die vervolgens weer een nauwe steeg kent, waarna je naar binnen aknt). Dat gebouw kent een groot aantal zalen, eigen bibliotheekje en een kantine. Maar de sfeer is daar sinds de jaren zeventig/eind jaren tachtig niet meer veranderd. Bijzonder om eens een keer te zien. Maar heel anders dan waar de economen zitten of de onderzoeksruimten van de psychologen.
Oh op die manier. Een soort tijdmachine. :P
pi_121394722
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:11 schreef Giku het volgende:

[..]

Moet zeggen, ik lees altijd hele stof (meestal dmv het boek, maar kan ook door een goede samenvatting) inclusief arresten, ga daarna alle werkgroepvragen maken. Lees nog even de PPT's door en ga dan oude tentamens maken.

Feit dat Pax er 12 weken mee bezig is geweest helpt al heel veel trouwens.
Ik vind dat handboek Staatsrecht echt zo kut om te lezen he :r Ik snap er niks van en kom daar totaal niet doorheen.
pi_121394751
En ik hoorde ook mensen klagen over Zwalve/Lokin voor rechtsgeschiedenis, maar dat vond ik dan weer een prima boek.
pi_121394784
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:07 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Graag :) Zie dm
  donderdag 10 januari 2013 @ 15:18:10 #215
256090 Giku
graag verwijderen
pi_121394794
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:15 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Ik vind dat handboek Staatsrecht echt zo kut om te lezen he :r Ik snap er niks van en kom daar totaal niet doorheen.
Van der Pot heeft een klassieke stijl inderdaad, moet je van houden. Sommige passages kon ik wel waarderen, maar je moet even in die schrijfstijl komen wil je er doorheen komen.
graag verwijderen
pi_121394802
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:17 schreef omelette het volgende:

[..]

Graag :) Zie dm
gemaild ;)
pi_121394829
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:53 schreef Ryon het volgende:

[..]

Vet. :D
  donderdag 10 januari 2013 @ 15:20:32 #218
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121394856
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:18 schreef Giku het volgende:

[..]

Van der Pot heeft een klassieke stijl inderdaad, moet je van houden. Sommige passages kon ik wel waarderen, maar je moet even in die schrijfstijl komen wil je er doorheen komen.
Van der Pot is dan ook al 52 jaar dood. Zijn staatsrecht boek komt uit 1940. Het kan bij tijd en wijle inderdaad wat gedateerd aandoen.
--
pi_121394892
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:18 schreef Giku het volgende:

[..]

Ja precies. Maar ook allemaal woorden die ik moet opzoeken (of mijn woordenschat is gebrekkig), moeilijke zinsconstructies. Bah..
pi_121394908
quote:
10s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:20 schreef Ryon het volgende:

[..]

Van der Pot is dan ook al 52 jaar dood. Zijn staatsrecht boek komt uit 1940. Het kan bij tijd en wijle inderdaad wat gedateerd aandoen.
Ik kon het wel waarderen. Vond het een mooi boek.
pi_121394931
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:21 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Ja precies. Maar ook allemaal woorden die ik moet opzoeken
Nu ben ik natuurlijk benieuwd naar voorbeelden.
  donderdag 10 januari 2013 @ 15:23:01 #222
256090 Giku
graag verwijderen
pi_121394940
quote:
10s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:20 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat was precies mijn punt.
Daarom zijn vaak de passages die later toegevoegd zijn veel toegankelijker. Zeker van 1995+. Nadeel is dat die passages meestal minder uitgebreid zijn.
graag verwijderen
pi_121394944
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:21 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Ja precies. Maar ook allemaal woorden die ik moet opzoeken (of mijn woordenschat is gebrekkig), moeilijke zinsconstructies. Bah..
Wees dan maar blij dat je het met boeken van Zwalve en Lokin moet doen voor rechtsgeschiedenis. :P
  donderdag 10 januari 2013 @ 15:27:20 #224
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121395063
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:23 schreef Giku het volgende:

[..]

Dat was precies mijn punt.
Daarom zijn vaak de passages die later toegevoegd zijn veel toegankelijker. Zeker van 1995+. Nadeel is dat die passages meestal minder uitgebreid zijn.
Het boek is een beetje een klassieker geworden binnen het staatsrecht, maar na de tiental herzieningen zou men net zo goed in zijn geheel een handboek kunnen schrijven dat wat beter aansluit op de studenten van nu. Hoewel een dergelijk voorstel waarschijnlijk als heiligschennis beschouwd wordt.
--
pi_121395149
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:22 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nu ben ik natuurlijk benieuwd naar voorbeelden.
Nouja, ik heb geen zin om dat boek te pakken.

Maar nu krijg ik het echt het gevoel dat het aan mij ligt :@
pi_121395228
quote:
7s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:27 schreef Ryon het volgende:

[..]

Het boek is een beetje een klassieker geworden binnen het staatsrecht, maar na de tiental herzieningen zou men net zo goed in zijn geheel een handboek kunnen schrijven dat wat beter aansluit op de studenten van nu. Hoewel een dergelijk voorstel waarschijnlijk als heiligschennis beschouwd wordt.
Studenten moet ook gewoon hun klassiekers kennen.
pi_121395276
Wtf, die zaak van de Moeders van Srebrenica tegen de VN voor de Nederlandse rechter. Wordt wel heel simpel afgedaan door de Hoge Raad.
  donderdag 10 januari 2013 @ 15:34:11 #228
256090 Giku
graag verwijderen
pi_121395295
quote:
7s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:27 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ik denk inderdaad dat niemand daar zijn vingers aan wil branden, het is ook de vraag of er iemand is in die vakgroep die daar gewaardeerd genoeg voor is om daar mee weg te komen (zelf totaal niet van op de hoogte, maar de eerste die in me op komt is (Donner) is redelijk bezet en zijn vader kan het ook niet meer doen ;). Dan zou je vanzelf moeten uitkomen op de huidige bewerkers;
prof. mr. D.J. Elzinga, prof. mr. R. de Lange en m.m.v. mr. H.G. Hoogers.)

Dus ik denk dat voorlopig vastzitten.

quote:
14s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:32 schreef Actaeon het volgende:

[..]

graag verwijderen
  donderdag 10 januari 2013 @ 15:34:25 #229
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121395302
quote:
14s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:32 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Het zou mij niets verbazen als dat ook echt de gedachte is om elke herziene uitgave toch gewoon onder van der Pot en Donner uit te brengen.
--
  donderdag 10 januari 2013 @ 15:36:55 #230
256090 Giku
graag verwijderen
pi_121395389
Ben trouwens bezig met Handelsrecht B.
Wat heb ik ook een hekel aan het huidige Intellectuele Eigendomsrecht, met name dan het auteursrecht. Wanneer dat toch eens geüpdatet(?) wordt voor het nieuwe millenium :').
graag verwijderen
pi_121395412
quote:
11s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:34 schreef Ryon het volgende:

[..]

Het zou mij niets verbazen als dat ook echt de gedachte is om elke herziene uitgave toch gewoon onder van der Pot en Donner uit te brengen.
En daar vind ik absoluut niets mis mee. Ken en respecteer de klassiekers van je vakgebied.
  donderdag 10 januari 2013 @ 15:39:30 #232
165633 eriksd
The grand facade...
pi_121395487
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_121395530
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:39 schreef eriksd het volgende:
Hoi
pi_121395662
quote:
Goedendag.
pi_121395837
quote:
Hallo Erik :)
pi_121395850
quote:
2s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:33 schreef Monnet het volgende:
Wtf, die zaak van de Moeders van Srebrenica tegen de VN voor de Nederlandse rechter. Wordt wel heel simpel afgedaan door de Hoge Raad.
Wat dan?
  donderdag 10 januari 2013 @ 15:49:55 #237
165633 eriksd
The grand facade...
pi_121395881
quote:
2s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:33 schreef Monnet het volgende:
Kost het ons geld?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  donderdag 10 januari 2013 @ 15:50:24 #238
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_121395896
Ik ga morgen even kijken bij de rechtbank Rotterdam bij de sectie bestuursrecht. Ik wil even zien hoe alles werkt.
pi_121395937
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 13:53 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Zo kan je het ook opvatten :P

Bedoelde eigenlijk dat ik het vreselijk zou vinden om een MC als eindtentamen te hebben. Doe mij maar liever casus :)
pi_121395990
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:51 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Zo kan je het ook opvatten :P

Bedoelde eigenlijk dat ik het vreselijk zou vinden om een MC als eindtentamen te hebben. Doe mij maar liever casus :)
Maar wij zijn al geruïneerde masterstudenten die altijd hele A4'tjes vol willen kalken met tenzij's, in beginsel's, maren en hangt er vanaf's.
pi_121396017
Nouja, er wordt niet veel meer gezegd dan "De VN is zo belangrijk dat nationale en regionale rechters haar geen strobreed in de weg mogen liggen. Of er al dan niet sprake is geweest van een eerlijk proces is niet van belang, de immuniteit van de VN is absoluut."

Duidelijk en pragmatisch, maar in gevallen dat de VN wellicht verantwoordelijk is voor een genocide mag daar op basis van rechtsbeginselen toch best inhoudelijk naar gekeken worden? Of denk ik verkeerd? Het Hof toetste in ieder geval nog aan art. 6 EVRM, maar de HR staat dat dus niet toe.
pi_121396111
quote:
10s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:52 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Maar wij zijn al geruïneerde masterstudenten die altijd hele A4'tjes vol willen kalken met tenzij's, in beginsel's, maren en hangt er vanaf's.
Haha true ;(
pi_121396134
Nog even en ik stuur Furio langs bij de vakgroep privaatrecht:

pi_121396237
quote:
10s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:56 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Haha true ;(
We moeten nog de novietencriteria bekend maken ofniet? :o

Bij deze: je bent noviet af als je geen eerstejaars student meer bent en je P gehaald hebt.
pi_121396239
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:32 schreef Ryon het volgende:
Het oorspronkelijke idee (o.a uitgewerkt ten tijde van Balkenende III / IV) was ook dat er veel meer interactie zou plaats vinden tussen verschillende universiteiten. Dus als je in master X koos voor onderwerp Y dat er dan een programma opgesteld zou worden waar specialisten van bijvoorbeeld de UvA, VU en UU aan mee zouden doen. Dit is echt maar mondjesmaat op gang gekomen, maar bijvoorbeeld in Delft en Leiden zie je dat wel heel veel gebeuren.

De UvA en de UU gaan daar misschien volgend jaar ook mee aan de slag binnen rechten (omgevingsrecht) aangezien geen van beide universiteiten die studie in hun eentje kunnen aanbieden en de UvA werkt al samen met de VU op het gebied van privaatrecht. Maar ook daar is veel meer mee mogelijk.
Zo is mijn master dus nu samen met die van de VU. Merk er alleen donders weinig van. Een keertje een hoorcollege aan de VU gehad en een tentamen moeten afleggen in het verschrikkelijke RAI. Oh, en tussendoor een keer een docent van de VU gehad, zij het gewoon op de OMHP. Organisatorisch zal het vast sprankelender zijn :')
pi_121396286
quote:
10s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:00 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Bij deze: je bent noviet af als je geen eerstejaars student meer bent en je P gehaald hebt.
Woohoo geen noviet meer *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
ehmmm of.... -O-
pi_121396297
quote:

[..]

^O^
pi_121396305
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:01 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Woohoo geen noviet meer *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
Kan je mij je P overleggen?
pi_121396319
quote:
11s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:02 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Kan je mij je P overleggen?
Ja dat dus -O-
pi_121396338
quote:

[..]

Met gemiddeld een 8 of hoger neem ik aan?
pi_121396339
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:02 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Ja dat dus -O-
-O-
pi_121396351
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:03 schreef Bruce_Cutler het volgende:

[..]

Met gemiddeld een 8 of hoger neem ik aan?
Zo flauw zijn we dan ook weer niet
pi_121396378
quote:
10s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:03 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

-O-
Het komt niet helemaal oprecht over met jouw UI.
pi_121396391
quote:

[..]

Check *)
pi_121396394
quote:
15s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:04 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Het komt niet helemaal oprecht over met jouw UI.
2.gif
pi_121396433
quote:

[..]

Precies. Wij zijn geen mini-Louis XIV's hier. Je P en geen eerstejaars student meer zijn is afdoende.
pi_121396475
quote:
10s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:05 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Precies. Wij zijn geen mini-Louis XIV's hier. Je P en geen eerstejaars student meer zijn is afdoende.
Nog minstens zes maanden Noviet -O-
pi_121396476
quote:

[..]

Beetje exclusiviteit is niks mis mee.
pi_121396486
Hé, heeft Yreal zijn P eigenlijk al?
pi_121396505
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:06 schreef Bruce_Cutler het volgende:

[..]

Beetje exclusiviteit is niks mis mee.
Dan wordt het een beetje te elitair hier
pi_121396513
quote:
9s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:06 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Maar bekijk het van de positieve kant. Nog minstens zes maanden onder de goede zorg van Sideshow en ondergetekende.
pi_121396519
quote:
10s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:06 schreef Tchock het volgende:
Hé, heeft Yreal zijn P eigenlijk al?
Hij heeft wel 64 ECTS dacht ik.
pi_121396526
quote:

[..]

Maar daarna, oh man je wilt niet weten. Poorten gaan open :7
pi_121396535
quote:
10s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:07 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Dan wordt het een beetje te elitair hier
Doe je wel weer lekker lang met een topic.
pi_121396547
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:07 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Hij heeft wel 64 ECTS dacht ik.
Ja, maar hij doet HBO en WO tegelijk. Voor een P moet je al je eerstejaarsvakken hebben gehaald.
pi_121396586
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:07 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Maar daarna, oh man je wilt niet weten. Poorten gaan open :7
En je mag opeens meedoen in gesprekken van een voorheen onvoorstelbaar hoog niveau. :Y)
pi_121396598
quote:
10s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:08 schreef Actaeon het volgende:

[..]

En je mag opeens meedoen in gesprekken van een voorheen onvoorstelbaar hoog niveau. :Y)
:D
pi_121396612
Iemand komt nu met de eendenkooien :D
pi_121396615
quote:
10s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:08 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Dat is nou niet echt een pre als je kijkt naar het niveau van mijn posts.
pi_121396629
quote:
10s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:09 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

:D
Oh en EC's doen er niet toe toch? Gewoon je P. *)
pi_121396653
quote:
10s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:09 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Oh en EC's doen er niet toe toch? Gewoon je P. *)
Precies, anders heb je van die mensen als Yreal die de boel gaan flessen.
pi_121396705
quote:
10s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:10 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Dan komt zijn zusje hier vast wel posten dat hij de boel flest.
pi_121396706
quote:
10s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:10 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Precies. Top notch anti-ontgaans-bepaling dit. :Y)
pi_121396758
quote:
10s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:11 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Precies. Top notch anti-ontgaans-bepaling dit. :Y)
_O_
pi_121396765
quote:

[..]

pi_121396854
Volgens mij is het druk in de UB

:')
pi_121396869
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:12 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Ach de tijd gaat best snel. Met een beetje geluk zit ik volgend jaar rond deze tijd zielig naar buiten te staren net als Mahaarbal ;(
pi_121396879
quote:

[..]

Dan is dit dus incorrect:
quote:
Voordat je reageert
Ties02, doe de novietendans!
pi_121396883
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:14 schreef Paxcon het volgende:

[ afbeelding ]

Liever op de grond in de ub dan thuis op een fatsoenlijke stoel :')
pi_121396884
quote:

[ afbeelding ]

Lol :P
pi_121396901
quote:

[ afbeelding ]

Zal wel weer zo'n figuur zijn van één of andere hippiestudie. Die gaan altijd op de grond zitten :')
pi_121396902
quote:

[ afbeelding ]

Haha, men :') Ben ik even blij dat ik lekker thuis zit.
Of niet dan?
pi_121396910
quote:
10s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:15 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Ach de tijd gaat best snel. Met een beetje geluk zit ik volgend jaar rond deze tijd zielig naar buiten te staren net als Mahaarbal ;(
_O-
pi_121396920
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:15 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Zal wel weer zo'n figuur zijn van één of andere hippiestudie. Die gaan altijd op de grond zitten :')
Haha :P
pi_121396928
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:15 schreef Ties02 het volgende:

[..]

[..]

Dan moet je bij die dikke zijn
pi_121396934
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:15 schreef Bruce_Cutler het volgende:

[..]

Liever op de grond in de ub dan thuis op een fatsoenlijke stoel :')
Apart huis moet je hebben dan als het daar zo kut is :P
pi_121396950
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:15 schreef Ties02 het volgende:

[..]

[..]

Jij zou toch altijd noviet blijven? :o
  donderdag 10 januari 2013 @ 16:16:47 #289
256090 Giku
graag verwijderen
pi_121396951
Nog voor de cijfers bekend zijn iedereen die gefaald heeft automatisch inschrijven voor de hertentamens. Klasse man. :'(
graag verwijderen
pi_121396970
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:16 schreef Giku het volgende:
Nog voor de cijfers bekend zijn iedereen die gefaald heeft automatisch inschrijven voor de hertentamens. Klasse man. :'(
Welk vak?
pi_121396971
quote:
Welk vak?
pi_121396980
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:17 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Welk vak?
Oh snap
pi_121396982
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:17 schreef Bruce_Cutler het volgende:

[..]

Welk vak?
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:17 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Welk vak?
  donderdag 10 januari 2013 @ 16:17:23 #294
256090 Giku
graag verwijderen
pi_121396983
Staatsrecht 2.
graag verwijderen
pi_121396994
quote:
Gebeurde bij ons ook voor RGs1
Of niet dan?
pi_121397012
Damn, reageert iedereen nou echt zo snel of is mijn internetverbinding ultiem traag? :')
Of niet dan?
pi_121397069
Wat is dat trouwens voor pauperboel als ze slechts één per dag de site laten updaten :r
pi_121397070
quote:
10s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:18 schreef Letstalk het volgende:
Damn, reageert iedereen nou echt zo snel of is mijn internetverbinding ultiem traag? :')
Weet ik niet
  donderdag 10 januari 2013 @ 16:20:13 #299
256090 Giku
graag verwijderen
pi_121397100
quote:
10s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:17 schreef Letstalk het volgende:

[..]

Gebeurde bij ons ook voor RGs1
Vind ik het nog niet echt netjes, hoewel dat in feite niets uitmaakt natuurlijk.
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:19 schreef Paxcon het volgende:
Wat is dat trouwens voor pauperboel als ze slechts één per dag de site laten updaten :r
Ze kunnen ook een mailtje sturen of de resultaten op nestor uploaden dacht ik zo.
graag verwijderen
pi_121397130
pi_121397134
Vol!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')