science park is erg mooi ja, alleen ligt het echt in een weilandquote:Op donderdag 10 januari 2013 14:31 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Science Park schijnt wel echt super mooi te zijn of niet? Een familielid van me studeert daar.
Maar ik snap wel wat je bedoelt; als ik eens een keer een andere faculteit binnenloop omdat daar een college of tentamen is (meestal de Letterenfaculteit en de Sociale wetenschappen faculteit) is de sfeer heel anders. En ook de mensen zijn compleet anders.
antropologen zitten toch in het bushuis?quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:35 schreef Ryon het volgende:
[..]
Het is echt net nieuw. Het ziet er daarom momenteel erg gaaf uit. Hoewel de omgeving nog vol gebouwd moet worden. Het bruist en het leeft nog niet. Het doet me ergens wel denken aan het hoofdgebouw van de WU. Zowel qua sfeer, aankleding als omgeving.
De VU zit bijv in een gebouw of complex. Ik ben wel eens door gelopen van rechten naar natuurkunde (waar de studieclub zit). Ook gek, maar heel anders dan als je van FEB (roeterseilandcomplex) naar het kraakhol gaat waar de antropologen zitten.
Nee, niet echt. De sociologen en antropologen hebben een eigen gebouw goed verstopt midden op de Wallen vlak naast Nieuwmarkt (met verstopt bedoel ik ook echt verstopt, als niet iemand laat zien hoe je er komt is het praktisch onvindbaar. Je moet een nauwe steeg in, die vervolgens weer een nauwe steeg kent, waarna je naar binnen aknt). Dat gebouw kent een groot aantal zalen, eigen bibliotheekje en een kantine. Maar de sfeer is daar sinds de jaren zeventig/eind jaren tachtig niet meer veranderd. Bijzonder om eens een keer te zien. Maar heel anders dan waar de economen zitten of de onderzoeksruimten van de psychologen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:37 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Antropologen zijn het slechtst af dus?
Het bushuis is geheel van de communicatiewetenschappers. Hoewel alle sociale wetenschappen (op psychologie na) daar wel gebruik maken van de computer- en werkgroepzalen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
antropologen zitten toch in het bushuis?
is dit het serieus?quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:54 schreef Ryon het volgende:
[..]
Het bushuis is geheel van de communicatiewetenschappers. Hoewel alle sociale wetenschappen (op psychologie na) daar wel gebruik maken van de computer- en werkgroepzalen.
Antropologie zit in het Spinhuis, en zoals ik al zei: als je niet weet waar het is, dan is het lastig te vinden
Dat is idd het postadres van het beheer van het pand. Het was vroeger een vrouwengevangenis. Je moet daar de steeg in en dan linksaf en dan ben je er. Als je het weet te vinden ben je van de OMHP er binnen 6 minuten.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:56 schreef Yreal het volgende:
[..]
is dit het serieus?
https://maps.google.nl/ma(...)cbp=12,59.5,,0,-2.63
Ha, bijzonderquote:Op donderdag 10 januari 2013 14:59 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat is idd het postadres van het beheer van het pand. Het was vroeger een vrouwengevangenis. Je moet daar de steeg in en dan linksaf en dan ben je er. Als je het weet te vinden ben je van de OMHP er binnen 6 minuten.
Dat is ook het mooie van de UvA he. Schitterende universiteit, grootste en rijkste universiteit van Nederland, hoogwaardig onderwijs met college van de meest karakteristieke professoren van Nederland ,bijzondere monumentale gebouwen vol met geschiedenis etc etc.quote:
Wilt u er een teiltje bij ?quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:04 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat is ook het mooie van de UvA he. Schitterende universiteit, grootste en rijkste universiteit van Nederland, hoogwaardig onderwijs met college van de meest karakteristieke professoren van Nederland ,bijzondere monumentale gebouwen vol met geschiedenis etc etc.
Je zou maar niet in Amsterdam studeren. pff
pax is gewoon een nerdquote:Op donderdag 10 januari 2013 15:05 schreef omelette het volgende:
Staatsrecht niet gehaald. Geen verrassing. Herkansing moet wel goedkomen.
Wat is je geheim Paxcon? Hoe studeer je voor dit soort tentamens?
Uh, ik heb de JOHO samenvatting 1x gelezen. Verder de oefenexamens van nestor en studeersnel (aantal: 2) doorgenomen. Ik heb de werkgroepvragen en antwoorden doorgenomen. Daarnaast kreeg ik gistermiddag nog wat oude tentamens doorgestuurd van iemand, dus die heb ik tot 's avonds laat doorgenomen. Verder ook nog wat dingen dankzij rechtsgeschiedenis.quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:05 schreef omelette het volgende:
Staatsrecht niet gehaald. Geen verrassing. Herkansing moet wel goedkomen.
Wat is je geheim Paxcon? Hoe studeer je voor dit soort tentamens?
Moet zeggen, ik lees altijd hele stof (meestal dmv het boek, maar kan ook door een goede samenvatting) inclusief arresten, ga daarna alle werkgroepvragen maken. Lees nog even de PPT's door en ga dan oude tentamens maken.quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:07 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Uh, ik heb de JOHO samenvatting 1x gelezen. Verder de oefenexamens van nestor en studeersnel (aantal: 2) doorgenomen. Ik heb de werkgroepvragen en antwoorden doorgenomen. Daarnaast kreeg ik gistermiddag nog wat oude tentamens doorgestuurd van iemand, dus die heb ik tot 's avonds laat doorgenomen. Verder ook nog wat dingen dankzij rechtsgeschiedenis.
En er zijn gewoon veel dingen die ik weet dankzij mijn werkgroepdocent. Hij heeft veel relevante informatie verteld in die 12 weken, want ik zag op het tentamen en in oefententamens dingen terugkomen waarvan ik het antwoord door de werkgroep wist.
Ik kan je de tentamens wel doormailen?
Sterk mag ookquote:
Oh op die manier. Een soort tijdmachine.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:53 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nee, niet echt. De sociologen en antropologen hebben een eigen gebouw goed verstopt midden op de Wallen vlak naast Nieuwmarkt (met verstopt bedoel ik ook echt verstopt, als niet iemand laat zien hoe je er komt is het praktisch onvindbaar. Je moet een nauwe steeg in, die vervolgens weer een nauwe steeg kent, waarna je naar binnen aknt). Dat gebouw kent een groot aantal zalen, eigen bibliotheekje en een kantine. Maar de sfeer is daar sinds de jaren zeventig/eind jaren tachtig niet meer veranderd. Bijzonder om eens een keer te zien. Maar heel anders dan waar de economen zitten of de onderzoeksruimten van de psychologen.
Ik vind dat handboek Staatsrecht echt zo kut om te lezen hequote:Op donderdag 10 januari 2013 15:11 schreef Giku het volgende:
[..]
Moet zeggen, ik lees altijd hele stof (meestal dmv het boek, maar kan ook door een goede samenvatting) inclusief arresten, ga daarna alle werkgroepvragen maken. Lees nog even de PPT's door en ga dan oude tentamens maken.
Feit dat Pax er 12 weken mee bezig is geweest helpt al heel veel trouwens.
Graagquote:Op donderdag 10 januari 2013 15:07 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Uh, ik heb de JOHO samenvatting 1x gelezen. Verder de oefenexamens van nestor en studeersnel (aantal: 2) doorgenomen. Ik heb de werkgroepvragen en antwoorden doorgenomen. Daarnaast kreeg ik gistermiddag nog wat oude tentamens doorgestuurd van iemand, dus die heb ik tot 's avonds laat doorgenomen. Verder ook nog wat dingen dankzij rechtsgeschiedenis.
En er zijn gewoon veel dingen die ik weet dankzij mijn werkgroepdocent. Hij heeft veel relevante informatie verteld in die 12 weken, want ik zag op het tentamen en in oefententamens dingen terugkomen waarvan ik het antwoord door de werkgroep wist.
Ik kan je de tentamens wel doormailen?
Van der Pot heeft een klassieke stijl inderdaad, moet je van houden. Sommige passages kon ik wel waarderen, maar je moet even in die schrijfstijl komen wil je er doorheen komen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:15 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik vind dat handboek Staatsrecht echt zo kut om te lezen heIk snap er niks van en kom daar totaal niet doorheen.
Vet.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:53 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nee, niet echt. De sociologen en antropologen hebben een eigen gebouw goed verstopt midden op de Wallen vlak naast Nieuwmarkt (met verstopt bedoel ik ook echt verstopt, als niet iemand laat zien hoe je er komt is het praktisch onvindbaar. Je moet een nauwe steeg in, die vervolgens weer een nauwe steeg kent, waarna je naar binnen aknt). Dat gebouw kent een groot aantal zalen, eigen bibliotheekje en een kantine. Maar de sfeer is daar sinds de jaren zeventig/eind jaren tachtig niet meer veranderd. Bijzonder om eens een keer te zien. Maar heel anders dan waar de economen zitten of de onderzoeksruimten van de psychologen.
Van der Pot is dan ook al 52 jaar dood. Zijn staatsrecht boek komt uit 1940. Het kan bij tijd en wijle inderdaad wat gedateerd aandoen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:18 schreef Giku het volgende:
[..]
Van der Pot heeft een klassieke stijl inderdaad, moet je van houden. Sommige passages kon ik wel waarderen, maar je moet even in die schrijfstijl komen wil je er doorheen komen.
Ja precies. Maar ook allemaal woorden die ik moet opzoeken (of mijn woordenschat is gebrekkig), moeilijke zinsconstructies. Bah..quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:18 schreef Giku het volgende:
[..]
Van der Pot heeft een klassieke stijl inderdaad, moet je van houden. Sommige passages kon ik wel waarderen, maar je moet even in die schrijfstijl komen wil je er doorheen komen.
Ik kon het wel waarderen. Vond het een mooi boek.quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:20 schreef Ryon het volgende:
[..]
Van der Pot is dan ook al 52 jaar dood. Zijn staatsrecht boek komt uit 1940. Het kan bij tijd en wijle inderdaad wat gedateerd aandoen.
Nu ben ik natuurlijk benieuwd naar voorbeelden.quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:21 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ja precies. Maar ook allemaal woorden die ik moet opzoeken
Dat was precies mijn punt.quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:20 schreef Ryon het volgende:
[..]
Van der Pot is dan ook al 52 jaar dood. Zijn staatsrecht boek komt uit 1940. Het kan bij tijd en wijle inderdaad wat gedateerd aandoen.
Wees dan maar blij dat je het met boeken van Zwalve en Lokin moet doen voor rechtsgeschiedenis.quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:21 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ja precies. Maar ook allemaal woorden die ik moet opzoeken (of mijn woordenschat is gebrekkig), moeilijke zinsconstructies. Bah..
Het boek is een beetje een klassieker geworden binnen het staatsrecht, maar na de tiental herzieningen zou men net zo goed in zijn geheel een handboek kunnen schrijven dat wat beter aansluit op de studenten van nu. Hoewel een dergelijk voorstel waarschijnlijk als heiligschennis beschouwd wordt.quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:23 schreef Giku het volgende:
[..]
Dat was precies mijn punt.
Daarom zijn vaak de passages die later toegevoegd zijn veel toegankelijker. Zeker van 1995+. Nadeel is dat die passages meestal minder uitgebreid zijn.
Nouja, ik heb geen zin om dat boek te pakken.quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nu ben ik natuurlijk benieuwd naar voorbeelden.
Studenten moet ook gewoon hun klassiekers kennen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:27 schreef Ryon het volgende:
[..]
Het boek is een beetje een klassieker geworden binnen het staatsrecht, maar na de tiental herzieningen zou men net zo goed in zijn geheel een handboek kunnen schrijven dat wat beter aansluit op de studenten van nu. Hoewel een dergelijk voorstel waarschijnlijk als heiligschennis beschouwd wordt.
Ik denk inderdaad dat niemand daar zijn vingers aan wil branden, het is ook de vraag of er iemand is in die vakgroep die daar gewaardeerd genoeg voor is om daar mee weg te komen (zelf totaal niet van op de hoogte, maar de eerste die in me op komt is (Donner) is redelijk bezet en zijn vader kan het ook niet meer doenquote:Op donderdag 10 januari 2013 15:27 schreef Ryon het volgende:
[..]
Het boek is een beetje een klassieker geworden binnen het staatsrecht, maar na de tiental herzieningen zou men net zo goed in zijn geheel een handboek kunnen schrijven dat wat beter aansluit op de studenten van nu. Hoewel een dergelijk voorstel waarschijnlijk als heiligschennis beschouwd wordt.
quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:32 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Studenten moet ook gewoon hun klassiekers kennen.
Het zou mij niets verbazen als dat ook echt de gedachte is om elke herziene uitgave toch gewoon onder van der Pot en Donner uit te brengen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:32 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Studenten moet ook gewoon hun klassiekers kennen.
En daar vind ik absoluut niets mis mee. Ken en respecteer de klassiekers van je vakgebied.quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:34 schreef Ryon het volgende:
[..]
Het zou mij niets verbazen als dat ook echt de gedachte is om elke herziene uitgave toch gewoon onder van der Pot en Donner uit te brengen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |