Hier krijg je nooit MC tentamens. Zelfs niet in het massale eerste jaar.quote:Op donderdag 10 januari 2013 13:53 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Dat is niet zo vreemd hoor. Zeker voor massale studies.
Dat maakt jouw universiteit superieur aan de onze volgens jou?quote:Op donderdag 10 januari 2013 13:53 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Hier krijg je nooit MC tentamens. Zelfs niet in het massale eerste jaar.
Dat kan zijn, maar dat maakt het nog niet vreemd.quote:Op donderdag 10 januari 2013 13:53 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nee. En dat zeg ik ook nergens. Het was slechts een constatering.quote:Op donderdag 10 januari 2013 13:55 schreef Argelos het volgende:
[..]
Dat maakt jouw universiteit superieur aan de onze volgens jou?
Misschien niet inderdaad. Denk zelf dat je niet vroeg genoeg kan beginnen met het geven van open vragen ook met het oog op schriftelijke vaardigheden/uitdrukkingsvermogen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 13:56 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Dat kan zijn, maar dat maakt het nog niet vreemd.
Nevermind.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:00 schreef Argelos het volgende:
Oke, dan misinterpreteerde ik je ondertoon. Mi scuzi
Er zijn in het eerste jaar 5 multiple choice tentamens:quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:00 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Misschien niet inderdaad. Denk zelf dat je niet vroeg genoeg kan beginnen met het geven van open vragen ook met het oog op schriftelijke vaardigheden/uitdrukkingsvermogen.
Maar ze zullen er ongetwijfeld goed over gedacht hebben.
Hoeveel mensen zitten er daar in het eerste jaar eigenlijk?quote:Op donderdag 10 januari 2013 13:53 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Hmm dat is misschien nog wel een aardig punt.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:04 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Er zijn in het eerste jaar 5 multiple choice tentamens:
- Algemene rechtswetenschap
- Staatsrecht 1 a
- Staatsrecht 1 b
- Europees/internationaal recht
- Inleiding belastingrecht
Op ARW na vind ik multiple choice een redelijk logische keuze aangezien de materie die in die specifieke vakken aan de orde komt toch wel vrij taai kan zijn voor een eerste jaars student. Open vragen zouden waarschijnlijk tot een massale slachting leiden. De multiple choice oplossing geeft de docenten de kans om wat dieper op de stof in te gaan en het niveau van de vragen iets omhoog te gooien.
Hoeveel het nu is weet ik niet eigenlijk maar toen ik eerstejaars was waren het er geloof ik 500-550 ofzo.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:05 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Hoeveel mensen zitten er daar in het eerste jaar eigenlijk?
Kijk, en in Groningen is dat al jaren bijna het dubbele. Nu steevast boven de 1.000 uit m'n kop.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:06 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Hoeveel het nu is weet ik niet eigenlijk maar toen ik eerstejaars was waren het er geloof ik 500-550 ofzo.
Wel vreemd dit. Jij zit toch ook op de RUGquote:Op donderdag 10 januari 2013 13:58 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nee. En dat zeg ik ook nergens. Het was slechts een constatering.
Voor veel tentamens werkt MC ook perfect. Met name in het eerste jaar moet je gewoon begrippen stampen. Kan je via open en essay vragen heel erg omslachtig tentamineren of gewoon door studenten 60 keer de juiste term aan te laten wijzen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:04 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Er zijn in het eerste jaar 5 multiple choice tentamens:
- Algemene rechtswetenschap
- Staatsrecht 1 a
- Staatsrecht 1 b
- Europees/internationaal recht
- Inleiding belastingrecht
Op ARW na vind ik multiple choice een redelijk logische keuze aangezien de materie die in die specifieke vakken aan de orde komt toch wel vrij taai kan zijn voor een eerste jaars student. Open vragen zouden waarschijnlijk tot een massale slachting leiden. De multiple choice oplossing geeft de docenten de kans om wat dieper op de stof in te gaan en het niveau van de vragen iets omhoog te gooien.
Oh wacht ja! Hier ook MC tentamens dus.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:07 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Wel vreemd dit. Jij zit toch ook op de RUG
Daar gaan ze wat aan doen:quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:06 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Kijk, en in Groningen is dat al jaren bijna het dubbele. Nu steevast boven de 1.000 uit m'n kop.
Dat zal dan ongetwijfeld ook wel meespelen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:06 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Kijk, en in Groningen is dat al jaren bijna het dubbele. Nu steevast boven de 1.000 uit m'n kop.
Volgens mij klopt dat niet hoor.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:06 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Je kan het op de site van de universiteit nazoeken.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:08 schreef Argelos het volgende:
[..]
Volgens mij klopt dat niet hoor.
Heb jij eigenlijk altijd aan de UvA gestudeerd of ook nog elders in het land? Of aan de VU.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:09 schreef Ryon het volgende:
[..]
Je kan het op de site van de universiteit nazoeken.
Amsterdam UvA zit elke keer op 1100 jaars. Dat is de grootste universiteit van Nederland.
Bij ons denk ik ook dat de mate van tentamineerbaarheid mee zal spelen. Door gebruik te maken van MC is het mogelijk om veel tentamens het jaar rond op individuele basis aan te bieden zonder dat daar elke keer een docent bij betrokken hoeft te worden.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:08 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat zal dan ongetwijfeld ook wel meespelen.
Ja bij de OU is dat ook zeker een goed punt inderdaad.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:11 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Bij ons denk ik ook dat de mate van tentamineerbaarheid mee zal spelen. Door gebruik te maken van MC is het mogelijk om veel tentamens het jaar rond op individuele basis aan te bieden zonder dat daar elke keer een docent bij betrokken hoeft te worden.
Ik tel voor Rechtsgeschiedenis ruim 700 ingeschrevenen. Daar zit wel wat vervuiling tussen maar het geeft toch een beeld.
700 man aan de OU?quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:11 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Bij ons denk ik ook dat de mate van tentamineerbaarheid mee zal spelen. Door gebruik te maken van MC is het mogelijk om veel tentamens het jaar rond op individuele basis aan te bieden zonder dat daar elke keer een docent bij betrokken hoeft te worden.
Ik tel voor Rechtsgeschiedenis ruim 700 ingeschrevenen. Daar zit wel wat vervuiling tussen maar het geeft toch een beeld.
Dankje, cijfers vind ik altijd interessantquote:Op donderdag 10 januari 2013 14:15 schreef Ryon het volgende:
RuG: http://www.rug.nl/about-u(...)res/education/inflow zat in 2010 dus op 722 jaars.
In 2010 waren het er al 722. Sindsdien kopten de kranten elk jaar al dat er weer een nieuw record was. Ik meen me te herinneren dat het vorig jaar 900/1000 was.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:08 schreef Argelos het volgende:
[..]
Volgens mij klopt dat niet hoor.
En als dat klopt, zou de ongeveer 1/3e van de inschrijvingen afgewezen worden, best een flink aantal. Ook ongeveer het aantal dat normaliter er het eerste jaar uitvliegt door de BSA/eigen wil. Meestal zie je na het eerste halfjaar al tientallen, als niet meer, afvallers.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:18 schreef Maharbal het volgende:
[..]
In 2010 waren het er al 722. Sindsdien kopten de kranten elk jaar al dat er weer een nieuw record was. Ik meen me te herinneren dat het vorig jaar 900/1000 was.
Volgens mij raakt de Uva de 1000 ook niet aan hoor. Meen ook recentelijk een getal tussen de 850-900 gehoord te hebben.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:15 schreef Ryon het volgende:
RuG: http://www.rug.nl/about-u(...)res/education/inflow zat in 2010 dus op 722 jaars.
Qua studies altijd ingeschreven gestaan bij de UvA. Ik heb wel onderwijs gevolgd in Utrecht (UU) aangezien ik in mijn eerste jaar zat te twijfelen daarheen over te stappen en bij de VU (want die doen het een en ander samen met de UvA) en aan de TU Delft, aangezien die onderwijs geven met betrekking tot Bestuurskunde dat aan de UvA niet gegeven wordt. Tot slot heb ik vanwege mijn werk heel veel gezeten aan de WU (Wageningen University) aangezien daar een heleboel onderzoek gedaan wordt. Nooit onderwijs gevolgd daar though, hoewel dat wel (ook op sociologisch gebied) van hoog en toegepast niveau.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:10 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Heb jij eigenlijk altijd aan de UvA gestudeerd of ook nog elders in het land? Of aan de VU.
Da's een hoop.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:20 schreef Ryon het volgende:
[..]
Qua studies altijd ingeschreven gestaan bij de UvA. Ik heb wel onderwijs gevolgd in Utrecht (UU) aangezien ik in mijn eerste jaar zat te twijfelen daarheen over te stappen en bij de VU (want die doen het een en ander samen met de UvA) en aan de TU Delft, aangezien die onderwijs geven met betrekking tot Bestuurskunde dat aan de UvA niet gegeven wordt. Tot slot heb ik vanwege mijn werk heel veel gezeten aan de WU (Wageningen University) aangezien daar een heleboel onderzoek gedaan wordt. Nooit onderwijs gevolgd daar though, hoewel dat wel (ook op sociologisch gebied) van hoog en toegepast niveau.
Toen ik op de middelbare school zat heb ik een jaar lang gestudeerd in Leiden aan de UL, aangezien dat toen mogelijk was. Dat was de universiteit waar ik ook het eerst bekend mee ben geworden, alleen sloeg de vonk klaarblijkelijk niet over.
Als ik kijk bij de inschrijvingen voor de tentamens is het allemaal 650-700 nu. Maar het zou kunnen dat heel veel mensen zich al uit hebben geschreven.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:18 schreef Maharbal het volgende:
[..]
In 2010 waren het er al 722. Sindsdien kopten de kranten elk jaar al dat er weer een nieuw record was. Ik meen me te herinneren dat het vorig jaar 900/1000 was.
Nou ja, zoals gezegd, er is wel wat vervuiling. Na het behalen van het tentamen blijft de inschrijving een jaar bestaan, dus hoeveel actieve ingeschrevenen er zijn is lastig te zeggen. Daarnaast weet je door de modulaire structuur van de studie nooit of je met een student of een cursist te maken hebt.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:18 schreef Yreal het volgende:
[..]
Klinkt als, heel veel? Nooit gedacht dat het daar zo druk was.
Pff, het is altijd leuk om weer ergens even naar binnen te wandelen. Maar het volgen van 1 vak of van een paar colleges is te weinig om er echt wat van mee te krijgen hoe de sfeer daar is.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:22 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Da's een hoop.Wel heel mooi en leuk lijkt mij om al die verschillende universiteiten een keer gezien en meegemaakt te hebben.
FEB is om te janken jaquote:Op donderdag 10 januari 2013 14:29 schreef Ryon het volgende:
[..]
Pff, het is altijd leuk om weer ergens even naar binnen te wandelen. Maar het volgen van 1 vak of van een paar colleges is te weinig om er echt wat van mee te krijgen hoe de sfeer daar is.
Sterker nog: omdat de UvA gebruik maakt van dertig verschillende gebouwen heb ik al het gevoel in een compleet andere stad te zijn als ik op het Science Park (een complex buiten het centrum van Amsterdam waar de béta studies zitten) een keer college krijg. Toen ik een keer van FDR naar de gebouwen specifiek bedoeld voor FMG (maatschappij en gedrag) dacht ik ook naar een andere universiteit te wandelen
Nog gekker is om te studeren in het complex waar psychologie en FEB (economie en bedrijfskunde) zitten. De mensen en de sfeer is ook daar compleet anders dan bij het OMHP waar met name rechten zit.
Science Park schijnt wel echt super mooi te zijn of niet? Een familielid van me studeert daar.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:29 schreef Ryon het volgende:
[..]
Pff, het is altijd leuk om weer ergens even naar binnen te wandelen. Maar het volgen van 1 vak of van een paar colleges is te weinig om er echt wat van mee te krijgen hoe de sfeer daar is.
Sterker nog: omdat de UvA gebruik maakt van dertig verschillende gebouwen heb ik al het gevoel in een compleet andere stad te zijn als ik op het Science Park (een complex buiten het centrum van Amsterdam waar de béta studies zitten) een keer college krijg. Toen ik een keer van FDR naar de gebouwen specifiek bedoeld voor FMG (maatschappij en gedrag) dacht ik ook naar een andere universiteit te wandelen
Nog gekker is om te studeren in het complex waar psychologie en FEB (economie en bedrijfskunde) zitten. De mensen en de sfeer is ook daar compleet anders dan bij het OMHP waar met name rechten zit.
Het is echt net nieuw. Het ziet er daarom momenteel erg gaaf uit. Hoewel de omgeving nog vol gebouwd moet worden. Het bruist en het leeft nog niet. Het doet me ergens wel denken aan het hoofdgebouw van de WU. Zowel qua sfeer, aankleding als omgeving.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:31 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Science Park schijnt wel echt super mooi te zijn of niet? Een familielid van me studeert daar.
Maar ik snap wel wat je bedoelt; als ik eens een keer een andere faculteit binnenloop omdat daar een college of tentamen is (meestal de Letterenfaculteit en de Sociale wetenschappen faculteit) is de sfeer heel anders. En ook de mensen zijn compleet anders.
Antropologen zijn het slechtst af dus?quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:35 schreef Ryon het volgende:
[..]
Het is echt net nieuw. Het ziet er daarom momenteel erg gaaf uit. Hoewel de omgeving nog vol gebouwd moet worden. Het bruist en het leeft nog niet. Het doet me ergens wel denken aan het hoofdgebouw van de WU. Zowel qua sfeer, aankleding als omgeving.
De VU zit bijv in een gebouw of complex. Ik ben wel eens door gelopen van rechten naar natuurkunde (waar de studieclub zit). Ook gek, maar heel anders dan als je van FEB (roeterseilandcomplex) naar het kraakhol gaat waar de antropologen zitten.
Ik zou zeggen dat je ook wel bier enzulks verdiend hebt.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:41 schreef Paxcon het volgende:
Mezelf beloond met Pringles en de rest van de dag chillen
Mwah, nu geen zin inquote:Op donderdag 10 januari 2013 14:43 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik zou zeggen dat je ook wel bier enzulks verdiend hebt.
science park is erg mooi ja, alleen ligt het echt in een weilandquote:Op donderdag 10 januari 2013 14:31 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Science Park schijnt wel echt super mooi te zijn of niet? Een familielid van me studeert daar.
Maar ik snap wel wat je bedoelt; als ik eens een keer een andere faculteit binnenloop omdat daar een college of tentamen is (meestal de Letterenfaculteit en de Sociale wetenschappen faculteit) is de sfeer heel anders. En ook de mensen zijn compleet anders.
antropologen zitten toch in het bushuis?quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:35 schreef Ryon het volgende:
[..]
Het is echt net nieuw. Het ziet er daarom momenteel erg gaaf uit. Hoewel de omgeving nog vol gebouwd moet worden. Het bruist en het leeft nog niet. Het doet me ergens wel denken aan het hoofdgebouw van de WU. Zowel qua sfeer, aankleding als omgeving.
De VU zit bijv in een gebouw of complex. Ik ben wel eens door gelopen van rechten naar natuurkunde (waar de studieclub zit). Ook gek, maar heel anders dan als je van FEB (roeterseilandcomplex) naar het kraakhol gaat waar de antropologen zitten.
Nee, niet echt. De sociologen en antropologen hebben een eigen gebouw goed verstopt midden op de Wallen vlak naast Nieuwmarkt (met verstopt bedoel ik ook echt verstopt, als niet iemand laat zien hoe je er komt is het praktisch onvindbaar. Je moet een nauwe steeg in, die vervolgens weer een nauwe steeg kent, waarna je naar binnen aknt). Dat gebouw kent een groot aantal zalen, eigen bibliotheekje en een kantine. Maar de sfeer is daar sinds de jaren zeventig/eind jaren tachtig niet meer veranderd. Bijzonder om eens een keer te zien. Maar heel anders dan waar de economen zitten of de onderzoeksruimten van de psychologen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:37 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Antropologen zijn het slechtst af dus?
Het bushuis is geheel van de communicatiewetenschappers. Hoewel alle sociale wetenschappen (op psychologie na) daar wel gebruik maken van de computer- en werkgroepzalen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
antropologen zitten toch in het bushuis?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |