abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121770659
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 18:43 schreef sp3c het volgende:
tijdens de Amerikaanse revolutie was er ook niet echt sprake van revolutie maar seperatisme en het werd gedragen door pak hem beet 80% van de bevolking op het Amerikaanse continent
Volgens mij was een minderheid van de bevolking in Amerika voor afscheiding.
  Moderator zaterdag 19 januari 2013 @ 18:48:01 #152
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_121770745
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 18:46 schreef Monidique het volgende:

[..]

Volgens mij was een minderheid van de bevolking in Amerika voor afscheiding.
andersom juist

http://countrystudies.us/united-states/history-33.htm
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_121770845
I stand corrected.
  zaterdag 19 januari 2013 @ 19:05:57 #154
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_121771402
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 18:16 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Morsi :')
Wat?
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 18:16 schreef sp3c het volgende:
ow en Bush Jr. in hetzelfde rijtje plaatsen als Assad en Ghadaffi :')
Waarom niet?
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  Moderator zaterdag 19 januari 2013 @ 19:52:57 #155
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_121773072
gewoon grappig O-)
  zaterdag 19 januari 2013 @ 20:22:26 #156
137562 rakotto
pi_121774390
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 19:52 schreef sp3c het volgende:
gewoon grappig O-)
Mua, als je het grappig vind dat een miljoen+ mensen dood zijn als gevolg van zijn beslissingen dan is dat maar zo.

En 1 persoon is nooit als enige verantwoordelijk voor zulke dingen. Het hele systeem dat met hem samenwerkt.
  Moderator zaterdag 19 januari 2013 @ 20:24:24 #157
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_121774480
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 20:22 schreef rakotto het volgende:

[..]

Mua, als je het grappig vind dat een miljoen+ mensen dood zijn als gevolg van zijn beslissingen dan is dat maar zo.

Roosevelt had er wel meer op zijn geweten, maakt hem nog niet vergelijkbaar met figuren als Saddam
  zaterdag 19 januari 2013 @ 20:25:12 #158
137562 rakotto
pi_121774511
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 20:24 schreef sp3c het volgende:

[..]

Roosevelt had er wel meer op zijn geweten, maakt hem nog niet vergelijkbaar met figuren als Saddam
Andere stijlen, zelfde resultaten.
pi_121776642
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 18:27 schreef sp3c het volgende:
JaJammerJan die die figuren graag in de rechtzaal ziet ...
Figuren als JaJammerJan of mr_jack huilen krokodillentranen omdat het sowieso een Westers complot is, of schuimbekkend idolaat van Assad zijn. Een proces zou sowieso een "westerse farce zijn", wellicht nog "zionistisch complot" waarbij deze misdadigers (Assad en Khadafi) altijd de benadeelde held blijven in hun wereldvisie. In een keiharde oorlog worden deze lui afgemaakt, zoals de Roemenen Ceaucescu gelijk middels een vuurpeloton naar het hiernamaals hebben geholpen.

Ook vind ik het argument dat als "wij dat ook hadden gedacht de Duitsers hier nog zaten" niet echt opgaat. Nederland viel tijdens de Duitse bezetting en einde ervan niet totaal uiteen zoals Syrie dat wel doet. In allerlei gewapende rebellen/milities die elkaar op het punt staan te bevechten als de gezamelijke vijand (Assad) is verdreven. In Nederland werd niet langs sektarische lijnen een ordinaire proxy-oorlog uitgevochten tussen voornamelijk Iran en Amerika/Saudie Arabie. In Nederland was de staat gewoon nog intact, in Syrie is die afgebroken terwijl de grootste strijd om Damascus bijv. nog echt moet losbarsten. Nederland had na de oorlog redelijke rust en een marshallhulp die hen een economisch vooruitzicht gaf....Syriers hebben sowieso al de pech dat het land totaal geen grondstof heeft zoals Irak dat bijv. wel heeft...
Kortgezegd gaat het niet om de vraag of de huidige strijd het "waard" is (die alleen Syriers erna pas kunnen beantwoorden)....het antwoord op die vraag is hoe post-Assad Syrie eruit ziet...en zoals de zaken er inmiddels voorstaan ziet dat er op zijn zachtst gezegd niet rooskleurig uit. Het beste is dat het bij een Libisch scenario blijft nadat Khadafi was verdreven, maar ik betwijfel het.

[ Bericht 40% gewijzigd door Aloulou op 19-01-2013 21:19:25 ]
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  Moderator zaterdag 19 januari 2013 @ 21:23:13 #160
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_121777098
er was hier dan ook geen sprake van een burgeroorlog
pi_121787714
Kurdish fighters unite against Syria rebels: activist
"Kurdish fighters have agreed to join forces in a standoff with hundreds of Islamist rebels in northeastern Syria, an activist opposed to President Bashar al-Assad said on Friday.

Hundreds of fighters loyal to the Kurdish Democratic Union Party (PYD) - which has close ties to Turkey’s rebel Kurdistan Workers’ Party (PKK) - have been locked in fierce battles with fighters of the jihadist Al-Nusra Front and allied Ghuraba al-Sham group in Ras al-Ain on the border with Turkey."

http://english.alarabiya.net/articles/2012/11/23/251365.html

Overigens zijn de PYD (offshoot van de PKK) in de ogen van Nosra jihadisten sowieso ongelovigen aangezien het marxisten zijn.

Gisteren (zaterdag) kwam dit nieuws binnen wat gevechten betreft tussen PYD (Koerden) en jihadisten: "AFP news : 33 deaths during the last 48 h. 28 'rebels' (islamists) and 5 PYD. (Syrian Observatory for Human Rights)."
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_121787989
Dat is dan de YPG toch? Ik vind de relatie tussen Koerdische en Arabische rebellen sowieso een enorm onoverzichtelijke situatie. De ene keer hoor je dat ze samenwerken de andere keer zijn ze met elkaar in gevecht.

Al-Arabiya vind ik trouwens ook een vreselijke bron, maargoed het verhaal klopt wel.
Incelfrikandel
pi_121788312
Bij de Koerdische partijen in Syrie ben ik de namen elke keer kwijt, zijn er drie volgens mij. Met alle drie een andere insteek in het huidige conflict en ook andere visie wat betreft het Koerdische vraagstuk in Syrie. Hoewel al-Arabiyya vaak onzinartikelen heeft klopt dit artikel inderdaad wel.

Volgens mij hebben de Koerdische milities in Syrie een afwachtende houding tegenover de Arabische rebellen. In de zin dat zij hen niet vertrouwen (en terecht naar mijn mening) maar wel openstaan voor contacten op de grond. Ze zijn ook "gewoon" welkom in Koerdisch-Syrisch gebied maar het blijven wel "gasten". Het is dus duidelijk dat de Koerden de boel daar runnen en daar dus ook niet op enige wijze aan getornd mag worden. Wie de baas is zal geen twijfel over bestaan dus.

Samenwerken om Assad's regeringsleger aan te vallen heb ik nog nergens gelezen...de Koerden hebben natuurlijk ook een stilzwijgende overeenkomst met hem in acht te houden wat het niet-aanvallen betreft. En die gaan ze niet verbreken, zeker niet zolang het nog niet duidelijk is of Assad wel echt helemaal verdreven gaat worden.
  Moderator zondag 20 januari 2013 @ 04:05:33 #164
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_121788368
ze hebben ook feitelijk al wat ze willen

er valt niet zo heel veel te winnen met het aanvallen van Assad en zijn leger maar ze kunnen er wel mensen en materiaal bij verliezen die ze mogenlijk later nog hard nodig gaan hebben

ik zou me ook ingraven en wachten tot de kaarten opnieuw geschud worden
pi_121821913
Woow, Ik vind opeens veel filmpjes over vechten tussen koerden en de anderen.
Op liveleak en youtube staat er heel veel als je op datum sorteert.

Heb niet alles bekeken maar dit zijn er een paar.

Dit vond ik wel een vet filmpje, marcheren enzo :P

pi_121821966
Welke stad is dit? Er staat iets met tank? (tankek?)
pi_121824418
Serekaniye is de naam van de stad. Het is een Koerdische stad die weerstand biedt aan het door turkije gesponsorde islamisten.
pi_121825837
quote:
Samenwerken om Assad's regeringsleger aan te vallen heb ik nog nergens gelezen...de Koerden hebben natuurlijk ook een stilzwijgende overeenkomst met hem in acht te houden wat het niet-aanvallen betreft. En die gaan ze niet verbreken, zeker niet zolang het nog niet duidelijk is of Assad wel echt helemaal verdreven gaat worden.
Bedankt voor de uitleg. Ik had in ieder geval gelezen dat de FSA samen met Koerden enkele dorpen in Noord-Aleppo had bevrijd. Bericht stamt uit juli dus ik weet het ook niet goed meer. Het zou hier ook kunnen gaan om Koerdische FSA hoewel er daar niet zoveel van zijn.
Incelfrikandel
pi_121826856
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 21:49 schreef stagevraag het volgende:
Woow, Ik vind opeens veel filmpjes over vechten tussen koerden en de anderen.
Op liveleak en youtube staat er heel veel als je op datum sorteert.

Heb niet alles bekeken maar dit zijn er een paar.

Dit vond ik wel een vet filmpje, marcheren enzo :P

schoothondjes van assad
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 20 januari 2013 @ 23:34:36 #170
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_121827946
De Peshmerga (het Koerdische leger) zal ook wel een grote vinger in de pap hebben in de Syrisch-Koerdische regio.
Say what?
  maandag 21 januari 2013 @ 20:31:48 #171
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_121861032
quote:
Moscow begins evacuation of Russians from Syria

Government says two planes will fly to Beirut to bring home more than 100 Russians

The Russian government has said it is sending two planes to Lebanon to evacuate Russians from Syria, the first such effort since the uprising against Bashar al-Assad began in March 2011.

The emergency situations ministry said two of its planes would fly to Beirut on Tuesday to bring home more than 100 Russians.

The announcement appears to reflect Moscow's increasing doubts about Assad's ability to cling to power and growing concerns about the safety of its citizens. Russia's foreign ministry has said it has contingency plans in place to evacuate thousands of Russians from Syria.

Russia has been the main ally of Assad since the start of the conflict, using its veto power at the United Nations security council to shield the Syrian president from sanctions.

On Monday the secretary general of the Arab League, Nabil Elaraby, said the mission of the international envoy tasked with resolving Syria's crisis had yielded not even a "flicker of hope".

Addressing the opening session of a two-day Arab economic summit in Saudi Arabia, Elaraby proposed that the gathered heads of state call for an immediate meeting of the UN security council to adopt a resolution demanding a ceasefire in Syria and a monitoring force to ensure compliance.

Algeria's Lakhdar Brahimi took up the post of international envoy on Syria late last summer but has made no headway in resolving the conflict.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 21 januari 2013 @ 21:44:04 #172
137562 rakotto
pi_121863837
Zonde dat de Koerden meteen een stukje land willen. Ze zijn geen haar beter dan de Salafisten die uit het buiten en het binnenland komen. Al Nusra heten ze toch?
pi_121866376
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 21:44 schreef rakotto het volgende:
Zonde dat de Koerden meteen een stukje land willen. Ze zijn geen haar beter dan de Salafisten die uit het buiten en het binnenland komen. Al Nusra heten ze toch?
Haha, schaam je dat je dit zegt jongeman. Hiermee bewijs je dat je er niks over weet.
Kan jou FSA(Salafisten) Assad niet aan en begin je nu Koerden te bashen?
Waar was jou FSA de afgelopen 30 jaar? De Koerden vechten al tegen de Baathregime sinds Haafez Assad. Maar nee dat weet jij niet of wel? Waar was jou FSA? Graag antwoord, niet er om heen praten. Deze vraag beantwoorden.

Vind je het ook niet raar dat de reguliere Syriers de Koerden niet aanvallen maar alleen Al-Nusra en andere moslims vallen Koerden lastig. Maar nee deze kleine jongen ziet dat niet.

Assad liet de Koerdische regio achter omdat hij het nooit onder controle had, als hij ook nog tegen de Koerden moest vechten had hij grote verliezen geleden. Zijn vader en hij hebben het nooit onder controle gehad.

Je laat je werkelijk waar kennen hier jongen.

Omdat je Assad niet aankan moet je niet beginnen iemand anders gaan bashen :')
rakotto :')
pi_121867682

Lekkere opstand, beetje buitenlandse opstandelingen vermoorden en dan de schuld in de schoenen van Assad schuiven.

Vergeet niet dat dit op de nationale tv was van Tunesie. Waar de Arabische lente begon.
Maar goed dit filmpje wordt weer door de hersenloze hier genegeerd :')
pi_121868080
Ik lach mij kapot om mensen die denken de waarheid te kennen over Syrië en de westerse media als bron gebruiken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')