Dat zeg je goed, een hond die afgeknalt dient te worden ja. Maar de lafaard zal het niet zo ver laten komen en uitwijken naar het buitenland.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 22:45 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Dus als een hond neergeknald worden door een stel krijsende baardapen, fraai, fraai fraai...
Dat zegt, overigens, wel iets over jou..
quote:Op zaterdag 19 januari 2013 04:31 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Dat zeg je goed, een hond die afgeknalt dient te worden ja. Maar de lafaard zal het niet zo ver laten komen en uitwijken naar het buitenland.
Moeilijk te zeggen. Dat is vooral voor de Syriërs zelf om te bepalen. Feit is wel dat Assad niet bereid is om ook maar een milimeter van zijn macht in te leveren. Als de Syriërs niet hadden besloten om Assad te verwijderen zat hij er over 30 jaar nog. En het is ook nog eens algemeen bekend dat hij zijn zoon Hafez(hoe ironischquote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:22 schreef Aloulou het volgende:De grootste verliezer is het Syrische volk. Was het het waard? Naar mijn mening niet, maar een weg terug is er al lang niet meer.
Maar komt dat door de booslims of door regeringen en figuren zoals jij die uit eigenbelang de status quo in stand houden? Ik denk toch vooral het laatste.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 09:10 schreef mr_jack het volgende:
[..]
Anyway, met moslims zal het nooit wat worden. Een beetje zwaaien met zwaarden en in de lucht schieten met AK'sDie ze overigens niet eens zelf kunnen maken. hahahahaha triest achterlijk geloof..
Je hebt nu constante terreur, een burgeroorlog, honger, tienduizenden doden en het vooruitzicht van jarenlange pure hel. Natuurlijk bekt live free or die of iets dergelijks wel lekker, maar stel je voor dat je met je magische bol twee jaar geleden de toenmalige situatie naast de huidige had gelegd, waar zouden de Syriërs voor kiezen? Achteraf gezien is het het niet waard, lijkt mij, maar je kunt niet meer terug.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:07 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Moeilijk te zeggen. Dat is vooral voor de Syriërs zelf om te bepalen.
Natuurlijk is stabiliteit, voedsel etc te prefereren boven de huidige situatie. Maar ik bedoel dan vooral in de zin van wat het over een jaar of 20 zal hebben opgeleverd. En niet over de situatie nu dus.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:11 schreef Monidique het volgende:
[..]
Je hebt nu constante terreur, een burgeroorlog, honger, tienduizenden doden en het vooruitzicht van jarenlange pure hel. Natuurlijk bekt live free or die of iets dergelijks wel lekker, maar stel je voor dat je met je magische bol twee jaar geleden de toenmalige situatie naast de huidige had gelegd, waar zouden de Syriërs voor kiezen? Achteraf gezien is het het niet waard, lijkt mij, maar je kunt niet meer terug.
Over twintig jaar zijn er waarschijnlijk honderdduizenden die niet meer leven en wel hadden geleefd zonder de opstand, over twintig jaar is het een totaal vernietigd land, opgedeeld en gezuiverd. De kans is aanwezig dat de burgeroorlog is opgehouden en er orde is, met meer vrijheid, maar dat is na tien jaar geweld. Is dat het waard? Ik zou zeggen van niet.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:16 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Natuurlijk is stabiliteit, voedsel etc te prefereren boven de huidige situatie. Maar ik bedoel dan vooral in de zin van wat het over een jaar of 20 zal hebben opgeleverd. En niet over de situatie nu dus.
Dat is dus nog maar de vraag. Zoals ik al zei, ik ben nu vooral aan het praten over de volgende generaties.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:22 schreef Monidique het volgende:
[..]
Over twintig jaar zijn er waarschijnlijk honderdduizenden die niet meer leven en wel hadden geleefd zonder de opstand, over twintig jaar is het een totaal vernietigd land, opgedeeld en gezuiverd. De kans is aanwezig dat de burgeroorlog is opgehouden en er orde is, met meer vrijheid, maar dat is na tien jaar geweld. Is dat het waard? Ik zou zeggen van niet.
Ik zou zeggen wees blij dat niet iedereen op die manier heeft gedacht in het verledenquote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:22 schreef Monidique het volgende:
[..]
Over twintig jaar zijn er waarschijnlijk honderdduizenden die niet meer leven en wel hadden geleefd zonder de opstand, over twintig jaar is het een totaal vernietigd land, opgedeeld en gezuiverd. De kans is aanwezig dat de burgeroorlog is opgehouden en er orde is, met meer vrijheid, maar dat is na tien jaar geweld. Is dat het waard? Ik zou zeggen van niet.
Of Spaansquote:Op zaterdag 19 januari 2013 15:46 schreef fusionfake het volgende:
[..]
Ik zou zeggen wees blij dat niet iedereen op die manier heeft gedacht in het verleden
Dan zouden we nu waarschijnlijk duits spreken.
Het is niet gesteld dat tot in de oneindigheid Syrië een dictatuur zou zijn gebleven.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 15:46 schreef fusionfake het volgende:
[..]
Ik zou zeggen wees blij dat niet iedereen op die manier heeft gedacht in het verleden
Dan zouden we nu waarschijnlijk duits spreken.
Hoe zou die dictatuur dan "opgelost" zijn?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:38 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het is niet gesteld dat tot in de oneindigheid Syrië een dictatuur zou zijn gebleven.
Rechtbanken voor zulke dingen zijn overbodig. Sommige dingen zijn gewoon duidelijks als de zon zoals dit.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 01:47 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Laten we ook meteen Bush jr. z'n huis opzoeken en hem voor zijn huis ophangen voor die miljoenen levens in Irak en Afghanistan die hij verwoest heeft en die tienduizenden doden daar?
Waarom hebben we überhaupt nog een rechtbank nodig? Laten we gewoon voor eigen rechter spelen en elkaar gewoon uitmoorden?
Juist dit soort figuren (Saddam Hussein, Ghadaffi, Bin Laden, Assad) horen juist voor de rechter te komen. De eerste 3 zijn al zonder rechtszaak vermoord. Wat er nou precies gebeurde in hun landen en hoeveel schuld zij hadden is nooit duidelijk geworden. Vermoord ze gewoon en je bent van alles af, geen bewijslast nodig, niks.
Ik zou wel eens willen zien met wat voor bewijs ze tegen Ghadaffi wilden komen aangezien er nergens fatsoenlijk bewijs te vinden is dat hij opdracht gaf tot verkrachtingen/schieten op demonstranten/ etc. Het Westen bombardeerden niet voor niets elke plek waar hij zich mogelijk kon bevinden om een mogelijke rechtszaak te voorkomen.
Als je ergens heengaat zogenaamd om de mensenrechten te beschermen, dan moet je ze van iedereen beschermen en ieder mens heeft recht op een onafhankelijke rechtszaak.
Zoals in Spanje of Griekenland of Turkije?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hoe zou die dictatuur dan "opgelost" zijn?
Morsiquote:Op zaterdag 19 januari 2013 18:13 schreef rakotto het volgende:
[..]
Rechtbanken voor zulke dingen zijn overbodig. Sommige dingen zijn gewoon duidelijks als de zon zoals dit.
Ghadaffi, Mubarak, Bush Jr., Assad.
Deze drie (vooral de laatste 2) zitten nog steeds in een overgangs-fase. Radicale anarchistische gewelddadige demonstranten, een corrupte elite, elementen van censuur.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 18:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Zoals in Spanje of Griekenland of Turkije?
De Syriërs vechten tegen een dictatuur voor hun vrijheid en zelfbeschikking. Dat gun ik ze. Jij wilt ze alleen maar lekker onderdrukken?quote:Wees maar blij met de shit die nu uit het hoenderhok is gelaten. Vindt je toch zo leuk?
Bewijs dat maar.quote:Totdat je er zelf persoonlijk bij betrokken zou zijn, dan ren je jankend weg.
We? Of de Libiërs?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 18:15 schreef sp3c het volgende:
je kunt er je twijfels bij hebben over hoe eerlijk het proces was maar Saddam is gewoon berecht, ter dood veroordeeld en geexecuteerd
zijn we daar zoveel wijzer van geworden dan?
JaJammerJan die die figuren graag in de rechtzaal ziet omdat ze dan alle geheimen op straat gaan gooien over wie er nu echt schuldig is ofzoietsquote:
De dictaturen in Zuid-Amerika, Zuid-Europa en Zuid-Korea zijn grotendeels relatief geweldloos beëindigd, de repressieve regimes in Zuid-Afrika en de Sovjet-Unie zijn relatief geweldloos beëindigd. Het kán, maar het is niet gegarandeerd. In het geval van Syrië zou je moeten denken aan een geleidelijke openstelling van het land, maar dan heb je het wel over decennia. De Arabische Lente is misschien te vroeg gekomen voor het land.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hoe zou die dictatuur dan "opgelost" zijn?
Hoogstens te vroeg voor de dictators.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 18:28 schreef Monidique het volgende:
[..]
De dictaturen in Zuid-Amerika, Zuid-Europa en Zuid-Korea zijn grotendeels relatief geweldloos beëindigd, de repressieve regimes in Zuid-Afrika en de Sovjet-Unie zijn relatief geweldloos beëindigd. Het kán, maar het is niet gegarandeerd. In het geval van Syrië zou je moeten denken aan een geleidelijke openstelling van het land, maar dan heb je het wel over decennia. De Arabische Lente is misschien te vroeg gekomen voor het land.
Bij de meeste revoluties, zelfs de Amerikaanse, is het maar een kleine groep mensen die denkt dat het land ervoor klaar is.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 18:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hoogstens te vroeg voor de dictators.
Wie bepaald wanneer een land klaar is voor revolutie? De mensen daar zelf toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |