Nee hoor...Komt nu al naar boven..quote:Ik denk dat de ware aard van deze jihadistengroepen pas naar boven komt wanneer het conflict is afgelopen.
Arabische lente!quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:31 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Nee hoor...Komt nu al naar boven..
http://www.memritv.org/clip/en/3717.htm
Bij de jihadistische groepjes zie je altijd hetzelfde patroon. Een hardcore groep die hun Islam aan ieder op willen leggen, waarbij geweld niet geschuwd wordt indien dat nodig is. Andere jihadisten die in het begin niet zo ideologisch waren wat die specifieke politieke ideologie betreft...maar door de oorlog en het volgestampt worden met propaganda zich ook helemaal overgeven aan de jihad-ideologie waarbij er maar 1 weg is: een Islamitische staat volgens hun "zuivere" interpretatie. Wat daarbij in de weg staat wordt niet geschuwd om met geweld uit de weg te ruimen. Natuurlijk worden zulke personen/groepen dan aangeduid als "afvalligen", "afvalligen omdat ze een alliantie met de ongelovigen hebben", "ongelovigen" en nog meer van dat soort retoriek.quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:05 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Ik denk dat de ware aard van deze jihadistengroepen pas naar boven komt wanneer het conflict is afgelopen.
Maar wat is de betrouwbaarheid van die video?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:31 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Nee hoor...Komt nu al naar boven..
http://www.memritv.org/clip/en/3717.htm
Mijn punt is, ik denk dat de problemen tussen Al-Nusra en de bevolking, en andere rebellengroepen etc pas echt gaan beginnen wanneer Assad is afgezet.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:56 schreef Aloulou het volgende:Artikel van vandaag in de Guardian beaamd dat: "Syrian rebels accuse jihadist groups of trying to hijack revolution. Schism develops between al-Qaida-linked units and Free Syrian Army in north of country" Meer erover: http://www.guardian.co.uk(...)st-hijack-revolution
Naar mijn mening is het het wel waard.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:22 schreef Aloulou het volgende:
De grootste verliezer is het Syrische volk. Was het het waard? Naar mijn mening niet, maar een weg terug is er al lang niet meer.
Stoere praat. Vanaf hier.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 18:08 schreef rakotto het volgende:
[..]
Naar mijn mening is het het wel waard.
Op korte termijn niet zo zeer, maar op langere termijn wel. Onder Assad en Co zou het een eeuw of twee langer duren. Ik denk dat men liever bereid is om te sterven voor vrijheid dan om zijn hele leven als een slaaf te gaan leven.
In order to gain something, you need to sacrifice something.
Wie zegt dat het vanaf hier is, internet-held?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 18:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Stoere praat. Vanaf hier.
Oh je zit aan het front in Syrie, internetheld?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 18:11 schreef rakotto het volgende:
[..]
Wie zegt dat het vanaf hier is, internet-held?
Niet in Syrie, nee. Wat ik zei geldt voor alle landen in die regio waar revoluties gebeuren en gebeurde.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 18:24 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Oh je zit aan het front in Syrie, internetheld?
Het probleem in Syrie is dat ten eerste het Assad-regime heel lang kan standhouden. Maar daarnaast de strijd is verjihadiseert. Met alle minderheden die er zitten is het een proxy-oorlog geworden tussen Iran/Rusland vs Amerika/golfstaten. Met alle goede bedoelingen en hoop zie ik Syrie over 10 jaar echt niet rustig voor me. Het valt van de water in de drup, na Assad krijgt men onderling een grote teringzooi. Alle ingredienten zijn aanwezig voor "al-qaida" om een flinke invloed te krijgen in Syrie. En daarmee gaan ze boel niet overnemen, maar kunnen wel de maatschappij heel veel pijn doen. O.a. doordat de staat door de lange duur van het conflict totaal geen grip meer heeft op het land of macht kan afdwingen. Maar ook doordat Syrie gigantisch vernietigt is, het land is er erger aan toe dan Libie qua infrastructuur en de strijd om Damascus moet nog losbarsten...in die armoede kan "al-qaida" veel bieden.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 18:08 schreef rakotto het volgende:
Naar mijn mening is het het wel waard.
Op korte termijn niet zo zeer, maar op langere termijn wel. Onder Assad en Co zou het een eeuw of twee langer duren. Ik denk dat men liever bereid is om te sterven voor vrijheid dan om zijn hele leven als een slaaf te gaan leven.
In order to gain something, you need to sacrifice something.
Dus waar zit je dan?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 18:34 schreef rakotto het volgende:
[..]
Niet in Syrie, nee. Wat ik zei geldt voor alle landen in die regio waar revoluties gebeuren en gebeurde.
Dat is een mogelijke scenario. Syrie is wel vernietigd in verglijking met Libie, maar het kan daar uiteindelijk dezelfde "goede" kant op gaan. Dit is dan weer een tweede scenario en laten we optimistisch blijven door op de tweede scenario te hopen.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 18:35 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Het probleem in Syrie is dat ten eerste het Assad-regime heel lang kan standhouden. Maar daarnaast de strijd is verjihadiseert. Met alle minderheden die er zitten is het een proxy-oorlog geworden tussen Iran/Rusland vs Amerika/golfstaten. Met alle goede bedoelingen en hoop zie ik Syrie over 10 jaar echt niet rustig voor me. Het valt van de water in de drup, na Assad krijgt men onderling een grote teringzooi. Alle ingredienten zijn aanwezig voor "al-qaida" om een flinke invloed te krijgen in Syrie. En daarmee gaan ze boel niet overnemen, maar kunnen wel de maatschappij heel veel pijn doen. O.a. doordat de staat door de lange duur van het conflict totaal geen grip meer heeft op het land of macht kan afdwingen. Maar ook doordat Syrie gigantisch vernietigt is, het land is er erger aan toe dan Libie qua infrastructuur en de strijd om Damascus moet nog losbarsten...in die armoede kan "al-qaida" veel bieden.
Vergeet niet dat democratie of hervormingen niet boven alles gaan. Als de basisbehoefte van veiligheid (amn in het Arabisch) wegvalt in een land voor een langdurige periode en in totale chaos vervalt...
Dit zegt overigens niets over Assad. Hij moet eindigen als Khadafi. En niets anders
Thuis.quote:
Als je weet dat er scherpschutters in de straat aanwezig zijn is dit bijna zelfmoord.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 20:47 schreef rakotto het volgende:
Aljazeera reported die neergeschoten wordt.
Domme actie als je het mij vraagt.De afstand om te rennen is veels te groot en het zijn geen groffe beelden trouwens.
Hij kon beter als eerst gaan. Nu richtte zal al die richting op door die eerste man.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 20:47 schreef rakotto het volgende:
Domme actie als je het mij vraagt.De afstand om te rennen is veels te groot en het zijn geen groffe beelden trouwens.
Ik wil best optimistisch blijven, maar dat hoeft niet ten koste van realisme te gaanquote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:44 schreef rakotto het volgende:
Dat is een mogelijke scenario. Syrie is wel vernietigd in verglijking met Libie, maar het kan daar uiteindelijk dezelfde "goede" kant op gaan. Dit is dan weer een tweede scenario en laten we optimistisch blijven door op de tweede scenario te hopen.
Het lijkt dat dat nu al bezig is, al-Nusra en al-Farouq zouden al bezig zijn topfiguren bij elkaar uit te schakelen.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:56 schreef Aloulou het volgende:
De andere rebellen weten heel goed dat de al-qaida figuren hun volgende tegenstanders worden. Uit verschillende artikelen en interviews ter plaatse is al naar voren gekomen dat men Jubhat an-Nosra voor geen meter vertrouwt. En ook compleet langs elkaar tewerkgaat in veel gebieden.
Artikel van vandaag in de Guardian beaamd dat: "Syrian rebels accuse jihadist groups of trying to hijack revolution. Schism develops between al-Qaida-linked units and Free Syrian Army in north of country" Meer erover: http://www.guardian.co.uk(...)st-hijack-revolution
Nu staat de hoogspanning op het Assad regime. Zodra dat weg is (zal nog wel even duren) gaat men met elkaar aan de slag. Het laat in ieder geval zien dat de rebellen (van normale tot jihadistische) alles behalve een blok zijn. En de beschuldiging dat zij allen uit jihadisten bestaan kan bij deze ook de prullenbak in.
quote:Op vrijdag 18 januari 2013 20:47 schreef rakotto het volgende:
quote:Al Jazeera reporter killed by sniper in Syria
Qatar-based media network says freelance journalist Mohammed al-Horani was killed by a sniper in the province of Deraa.
A sniper has shot dead Al Jazeera freelance reporter Mohamed Al-Massalma in the southern Syrian province of Deraa, the Qatar-based media network has said.
"The Syrian journalist, 33, used the pseudonym of Mohamed Al-Horani, was shot with three bullets, during covering the fights at the front lines in the town of Busra Al-Harir in the countryside of Daraa." the news channel said in a press release on Friday.
An Al Jazeera Media Network spokesperson affirmed that "targeting its collaborating journalists and crews will not change the editorial method and guidelines adopted by the network since it was launched 16 years ago for the sake of delivering the truth".
Before joining Al Jazeera, the Arab world's most widely viewed news channel, al-Horani was an activist in the revolt against President Bashar al-Assad, the broadcaster said.
Targeting journalists
He was the second reporter to be killed by snipers in 24 hours in strife-torn Syria.
On Thursday, French journalist Yves Debay was shot dead in the northern city of Aleppo, watchdog the Syrian Observatory for Human Rights said.
French President Francois Hollande offered condolences for the slain journalist.
Debay was covering clashes between rebels and forces loyal to President Assad when he was shot by a regime sniper.
Syrian rebels reportedly brought him across the border to Turkey, where a foreign ministry official said he was pronounced dead on arrival at the state hospital in the border province of Kilis early on Friday.
According to an AFP news agency count and the Paris-based rights group Reporters Without Borders, at least 20 professional journalists have been killed in Syria's 22-month conflict, alongside many civilians who have filmed or otherwise recorded the violence for the outside world.
Dus als een hond neergeknald worden door een stel krijsende baardapen, fraai, fraai fraai...quote:Dit zegt overigens niets over Assad. Hij moet eindigen als Khadafi. En niets anders
Wat anders? 20 jaar lang voor de rechtbank halen in den haag en dan een paar jaartjes de bak in en dan weer op vrije voeten? Nadat je miljoenen mensen/levens verwoest hebt en tienduizenden doden op je geweten hebt?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 22:45 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Dus als een hond neergeknald worden door een stel krijsende baardapen, fraai, fraai fraai...
Dat zegt, overigens, wel iets over jou..
We zullen zien, ik hoop altijd op het beste.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:24 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ik wil best optimistisch blijven, maar dat hoeft niet ten koste van realisme te gaan
Zelf zat ik te plannen (voordat de problemen in Syrie begonnen) om Damascus te bezoeken, maar dat gaat er de eerstkomende 10 jaar niet van komen. Daar ben ik inmiddels wel van overtuigd. Dit gaat nog heel erg lang duren.
Laten we ook meteen Bush jr. z'n huis opzoeken en hem voor zijn huis ophangen voor die miljoenen levens in Irak en Afghanistan die hij verwoest heeft en die tienduizenden doden daar?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 23:08 schreef rakotto het volgende:
[..]
Wat anders? 20 jaar lang voor de rechtbank halen in den haag en dan een paar jaartjes de bak in en dan weer op vrije voeten? Nadat je miljoenen mensen/levens verwoest hebt en tienduizenden doden op je geweten hebt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |