abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121546715
graag gedaan :-)

Maar ik was wel nieuwsgierig naar de meningen hier.

is dit het begin van Assad's einde? Loopt de oorlog ten einde, of begint hij pas?
  Moderator maandag 14 januari 2013 @ 14:44:46 #77
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_121546961
of hij nu 95procent van zijn tijd in een bunker of aan boord van een Russisch fregat zal niet zo heel veel uitmaken denk ik

misschien dat de rebellen meer moeite gaan doen om helikopters die vanuit die hoek het land binnen vliegen neer te schieten maar verder denk ik niet dat het iets aan de situatie op de grond gaat veranderen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_121549779
Het kan een nieuwe hoofdstuk worden, nu Assad mogelijk weg van land en of in een bunker zit en of elders.

kan de leger rustig chemische wapen gebruiken.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  Moderator maandag 14 januari 2013 @ 15:59:22 #79
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_121550224
geloof niet dat ze van plan waren die dingen op Assad zijn paleizen te smijten :D

denk echt niet dat het wat zal veranderen ... verrassend is het iig niet, Saddam runde zijn leger vanuit een schijthuis ergens op de hei _O-
  maandag 14 januari 2013 @ 16:48:18 #80
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_121552400
Probleem is Assad niet alleen, maar de hele baath.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~Franois Fnelon
  dinsdag 15 januari 2013 @ 20:26:21 #81
137562 rakotto
pi_121608627
229 doden vandaag volgens Aljazeera dat als bron de Human Rights of Syria gebruikt.
pi_121608888
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 20:26 schreef rakotto het volgende:
229 doden vandaag volgens Aljazeera dat als bron de Human Rights of Syria gebruikt.
Heb je het over de aanslag in Aleppo vandaag op de universiteit?

Gaat echt nergens meer over, iedereen moordt elkaar daar gewoon uit. Er zijn clans die nu proberen om grote delen te veroveren zodat ze een goede onderhandelingspositie kunnen krijgen voor post-Assad periode.

Je gaat me niet vertellen dat die hele famillie naar Aleppo is gekomen om Assad te verdrijven :')
Zelfs die opa, die wil nog voordat hij overlijdt zich verzekeren van 72 maagden in het hiernamaals.

:r
  dinsdag 15 januari 2013 @ 20:39:04 #83
137562 rakotto
pi_121609367
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 20:30 schreef Djibril het volgende:

[..]

Heb je het over de aanslag in Aleppo vandaag op de universiteit?

Gaat echt nergens meer over, iedereen moordt elkaar daar gewoon uit. Er zijn clans die nu proberen om grote delen te veroveren zodat ze een goede onderhandelingspositie kunnen krijgen voor post-Assad periode.

Je gaat me niet vertellen dat die hele famillie naar Aleppo is gekomen om Assad te verdrijven :')
Zelfs die opa, die wil nog voordat hij overlijdt zich verzekeren van 72 maagden in het hiernamaals.

:r
quote:
Two explosions tore through one of Syria's biggest universities on the first day of student exams on Tuesday, killing at least 52 people and wounding dozens, a monitoring group said.

Bloodshed has disrupted civilian life across Syria since a violent government crackdown in early 2011 on peaceful demonstrations for democratic reform turned the unrest into an armed insurgency bent on overthrowing President Bashar al-Assad.

More than 50 countries asked the United Nations Security Council on Tuesday to refer the crisis to the International Criminal Court, which prosecutes people for genocide and war crimes. But Russia — Assad's long-standing ally and arms supplier — blocked the initiative, calling it "ill-timed and counterproductive.”

Each side in the 22-month-old conflict blamed the other for Tuesday's blasts at the University of Aleppo, located in a government-held area of Syria's most populous city.

Some activists in Aleppo said a government attack caused the explosions, while state television accused "terrorists" — a term they often use to describe the rebels — of firing two rockets at the school. A rebel fighter said the blasts appeared to have been caused by "ground-to-ground" missiles.

The Syrian Observatory for Human Rights, a Britain-based monitoring group, said at least 52 people were killed and dozens wounded, but it could not identify the source of the blasts.

"Dozens are in critical condition. The death toll could rise to 90," the observatory said in a statement, citing doctors and students.

State television — which did not give a death toll — showed a body lying on the street and several cars burning. One of the university buildings was damaged.

Video footage showed students carrying books out of the university after one of the explosions, walking quickly away from rising smoke. The camera then shakes to the sound of another explosion and people begin running.

If confirmed, the government's report of a rocket attack would suggest rebels in the area had been able to obtain and deploy more powerful weapons than previously used.

The nearest rebel-controlled area, Bustan al-Qasr, is more than a mile away from the university.

Activists rejected the suggestion that insurgents were behind the attack, however, and instead blamed the government.

"The warplanes of this criminal regime do not respect a mosque, a church or a university," said a student who gave his name as Abu Tayem.

If confirmed, the government's report of a rocket attack would suggest rebels in the area had been able to obtain and deploy more powerful weapons than previously used.

"The warplanes of this criminal regime do not respect a mosque, a church or a university," said a student who gave his name as Abu Tayem.
pi_121610859
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 20:39 schreef rakotto het volgende:

[..]

[..]

Hier zie je de tweede explosie gebeuren. Ik zie zowel geen raket als een vliegtuig

maar hier zie je iets op 0.24 wat lijkt op een vliegtuigspoor

Incelfrikandel
  woensdag 16 januari 2013 @ 14:22:53 #85
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_121635154
quote:
Syrische troepen starten nieuw offensief in Aleppo

BEIROET - Syrische troepen zijn woensdag een nieuw offensief begonnen in de noordelijke stad Aleppo, waar dinsdag door twee explosies op de universiteit 87 mensen werden gedood.

Staatsmedia melden dat de regeringstroepen al tientallen ''terroristen'', een term die het Syrische regime gebruikt voor rebellen, hebben gedood in het nieuwe offensief.

Aleppo, de grootste en economisch belangrijkste stad in Syri, is voor ruwweg de helft in handen van de rebellen. De andere helft wordt gecontroleerd door regeringstroepen.
http://www.nu.nl/buitenla(...)nsief-in-aleppo.html

Zal lastig worden om Aleppo weer compleet onder controle te krijgen.
Say what?
  woensdag 16 januari 2013 @ 18:54:19 #86
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_121646588
quote:
Syria Dropped Hallucinogen Weapon on Rebels, Secret Cable Says

The Syrian military used an exotic chemical weapon on rebels during an attack in the city of Homs, some U.S. diplomats now believe.

That conclusion — first reported by Foreign Policy’s Josh Rogin and laid out in a secret cable from the U.S. consul general in Istanbul — contradicts preliminary estimates made by American officials in the hours after the December 23 strike. But after interviews with Syrian activists, doctors, and defectors, American diplomats in Turkey have apparently rendered a different verdict. It’s important to note, however, that this was the conclusion of a single consulate within the State Department, and there is still wide disagreement within the U.S. government over whether the Homs attack should be characterized as a chemical weapons incident.

“We can’t definitely say 100 percent, but Syrian contacts made a compelling case that Agent 15 was used in Homs on Dec. 23,” an unnamed U.S. official tells Rogin.

Agent 15 is similar to 3-quinuclidinyl benzilate or BZ, a powerful hallucinogen that the American military tested out on its own soldiers during the Cold War. Its emergence on the Syrian battlefield would be nothing short of bizarre. While Syria is well-known to have a massive supply of chemical weapons, international observers haven’t ordinarily included BZ on that list.

Over the years, there have been rumors of BZ being used on a battlefield — including one that Iraqi insurgents were dosing themselves with the drug to pump up their aggressiveness. If the cable is accurate, this would be the first confirmed case of BZ employed as a weapon. At the moment, however, the cable’s claims are not confirmed.

“The reporting we have seen from media sources regarding alleged chemical weapons incidents in Syria has not been consistent with what we believe to be true about the Syrian chemical weapons program,” White House national security council spokesman Tommy Vietor said in a statement. “If the Assad regime makes the tragic mistake of using chemical weapons, or fails to meet its obligation to secure them, the regime will be held accountable.”

President Obama has called the use of chemical arms in Syria a “red line” that could trigger outside intervention in the civil war that has killed more than 60,000 people. It’s unclear whether the White House would consider a BZ strike to be a step over that line; Agent 15 isn’t nearly as deadly as a nerve agent like sarin. Last week, America’s top military officer said preventing a chemical attack by the Assad regime would be “almost unachievable.”

American and allied intelligence services have been watching the Syrian government’s acquisition and possible use of chemical weapon components for years. They’ve blocked the importation of precursor chemicals and equipment into Syria when they’ve been able, and immediately reported to the White House when the Syrian military began mixing those precursor chemicals and loading them into munitions for a possible attack.

But when U.S. officials first caught wind of Syrian rebels’ chemical weapons claim, the officials didn’t make much of it. In graphic videos uploaded to YouTube, opposition activists said they were hit by a gas that was “something similar to sarin,” a deadly nerve agent. The videos showed victims howling in agony and barely able to breathe. But the symptoms, as gruesome as they were, didn’t seem like the one produced by sarin.

There were complaints of strong smells in the videos; sarin is often odorless. There were reports that the victims inhaled large amounts of the chemical; a minuscule of amount of inhaled sarin can be fatal.

“It just doesn’t jibe with chemical weapons,” one U.S. official told Danger Room at the time.

Later accounts from Homs more closely match what one might expect from a nerve gas victim. Rogin spoke with Dr. Nashwan Abu Abdo, a neurologist from Homs, who talked about victims with pinpoint pupils, “choking on their own secretions.”

Abdo’s descriptions, however, don’t correspond with the conclusions of the State Department cable. A hallucinogen like BZ is unlikely to produce the effects Abdo outlined; such drugs typically cause pupils to grow, for instance, not contract.

Something horrible happened in Homs on December 23. Exactly what that horrible event was still isn’t clear.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_121646747
Dat er nog mensen zijn die er in geloven dat er in Syri een volksopstand aan de gang is... Als de terroristen winnen, wordt Syri een broedplaats voor Al qaeda
  woensdag 16 januari 2013 @ 18:59:29 #88
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_121646816
quote:
7s.gif Op woensdag 16 januari 2013 18:57 schreef Volksrepubliek- het volgende:
Dat er nog mensen zijn die er in geloven dat er in Syri een volksopstand aan de gang is...
Niet meer, nee. Maar daar heeft Assad voor gezorgd. Of, om preciezer te zijn; zijn moeder.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_121646850
quote:
7s.gif Op woensdag 16 januari 2013 18:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Niet meer, nee. Maar daar heeft Assad voor gezorgd. Of, om preciezer te zijn; zijn moeder.
Wat een humor toch weer
pi_121647227
quote:
7s.gif Op woensdag 16 januari 2013 18:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Oh nog steeds hoor. Ze worden nu alleen gesteund en/of overtroffen door ongewenste partijen.
Incelfrikandel
  woensdag 16 januari 2013 @ 20:00:27 #91
137562 rakotto
pi_121649931
pi_121651029
Het is me nog steeds niet duidelijk welke partijen nu de 'good guys' zijn in dit conflict, maar de rebellen/terroristen leveren in ieder geval veel indrukwekkend beeldmateriaal op dat een goede inkijk geeft in de verschrikkingen van een gewapend conflict in gerbaniseerd gebied.

Ik ben er alleen nog over uit of het nu ontzettend dapper of ontzettend dom is om vanuit een gebouw te filmen hoe tanks dat zelfde gebouw onder vuur nemen...

http://www.liveleak.com/view?i=91e_1358349215
Death is just another state of mind.
pi_121651950
Chemische wapens?
  Moderator woensdag 16 januari 2013 @ 20:31:41 #94
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_121651988
waar?
pi_121655297
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 20:16 schreef Unit_731 het volgende:
Het is me nog steeds niet duidelijk welke partijen nu de 'good guys' zijn in dit conflict, maar de rebellen/terroristen leveren in ieder geval veel indrukwekkend beeldmateriaal op dat een goede inkijk geeft in de verschrikkingen van een gewapend conflict in gerbaniseerd gebied.

Ik ben er alleen nog over uit of het nu ontzettend dapper of ontzettend dom is om vanuit een gebouw te filmen hoe tanks dat zelfde gebouw onder vuur nemen...

lijkt me lastig om exact te benoemen, wie de good/bad guy zijn, in mijn optiek is sowieso het regime in het kamp van "the bad guys" de manier waarop de baath is omgegaan met aanvankelijk vreedzame protesten zijn omgegaan kan niemand op een geloofwaardige manier verdedigen, al helemaal als je kijkt waar die reactie naartoe heeft geleid, een volledige burgeroorlog waarvan voorlopig nog geen einde in zicht is, daarnaast kan je niet het syrische leger an sich dat voornamelijk uit dienstplichtigen bestaat in het kamp van de "bad guys" gooien, even als bij de rebellen. niet alle rebellen zijn koosjer en dan heb ik met name over die jihadisten die van over de hele wereld komen om een khalifaat op te bouwen, wie zijn zij om in een vreemd land een bepaalde staatsvorm op te leggen? daarnaast kan je daar ook weer onderscheid maken, bv een jihadist die naar syrie trekt om tegen een tiranniek regime te vechten die zijn eigen bevolking afmaakt, hoe kan ik daar morele bezwaren tegen hebben?

bloedig en smerig is het en dit is misschien wel het smerigste conflict van de laatste decennia
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_121659666
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 21:25 schreef Slayage het volgende:

[..]

lijkt me lastig om exact te benoemen, wie de good/bad guy zijn, in mijn optiek is sowieso het regime in het kamp van "the bad guys" de manier waarop de baath is omgegaan met aanvankelijk vreedzame protesten zijn omgegaan kan niemand op een geloofwaardige manier verdedigen, al helemaal als je kijkt waar die reactie naartoe heeft geleid, een volledige burgeroorlog waarvan voorlopig nog geen einde in zicht is, daarnaast kan je niet het syrische leger an sich dat voornamelijk uit dienstplichtigen bestaat in het kamp van de "bad guys" gooien, even als bij de rebellen. niet alle rebellen zijn koosjer en dan heb ik met name over die jihadisten die van over de hele wereld komen om een khalifaat op te bouwen, wie zijn zij om in een vreemd land een bepaalde staatsvorm op te leggen? daarnaast kan je daar ook weer onderscheid maken, bv een jihadist die naar syrie trekt om tegen een tiranniek regime te vechten die zijn eigen bevolking afmaakt, hoe kan ik daar morele bezwaren tegen hebben?

bloedig en smerig is het en dit is misschien wel het smerigste conflict van de laatste decennia
Precies, dat is het beeld dat ik ook ongeveer heb.
Death is just another state of mind.
pi_121680442
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 20:16 schreef Unit_731 het volgende:
Dat was toen het conflict begon niet zo moeilijk. Feit is wel, zoals al gezegd, dat de Baath-partij sowieso fout zit. Ookal begaan veel rebellen nu ook flinke misdaden ik vind dat moeilijk om dat meteen af te schuiven op de gehele groep. Zelfs bij de jihadisten die eigenhandig de voedselcrisis in Aleppo hebben opgelost. Ik denk dat de ware aard van deze jihadistengroepen pas naar boven komt wanneer het conflict is afgelopen.

quote:

Ik denk niet dat hij veel te verliezen heeft.

Het feit dat de rebellen zo'n beetje alles filmen wat ze doen en we nauwelijks iets zien van het reguliere Syrische leger zegt in mijn ogen ook wel genoeg...
Incelfrikandel
pi_121688593
Interessante documentaires vanuit het perspectief van het Syrische leger.

[ Bericht 0% gewijzigd door CaptainObvious39 op 17-01-2013 19:16:33 ]
pi_121689457
Het Syrische leger.
pi_121690228
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 19:00 schreef De_Guidance het volgende:
Het Syrische leger.
Dank.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: