Paramore's album heet 'Paramore' en komt 9 april uitquote:Op vrijdag 4 januari 2013 01:16 schreef JRRY het volgende:
Justin Timberlake (TBA)
Beyonce (TBA)
Paramore (?)
Yass kijk er naar uit.
Ik vond een paar nummers van hen wel leuk, had dus ook wel zin in meer nummers ;p.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 01:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Paramore's album heet 'Paramore' en komt 9 april uitGa 'm wel luisteren, maar verwacht er niet te veel van.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 4 januari 2013 01:22 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]Zijn ze al een tijdje mee bezig
Gisteren heeft Tom Smith al de tracklist bekend gemaakt.
TOF. Die staat in de OP. Ik wist wel dat ze bezig waren en heb Two Hearted Spider ook wel gehoord, maar wist niet dat ze al zo ver waren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja.quote:
Ook wel weer waar, sommige bands moeten het niet van hun onoriginele naam hebben.quote:Sommige namen klinken wel bekend ergens, maarja. Dat halve genre heeft zo'n naam.
quote:Op vrijdag 4 januari 2013 08:33 schreef WeezerButler het volgende:
Foxygen, Eels, Unknown Mortal Orchestra, hopelijk Soulwax al dit jaar, Spoon, Belle and Sebastian, Shout out louds, Yeah yeah Yeahs.
Editors waren zomer 2012 nagenoeg klaar met hun 4e plaat, nadat gitarist Chris Urbanowicz is opgestapt zal het album nog wel minder gitaar georienteerd worden.
Gaat Justin weer muziek maken!!quote:Op vrijdag 4 januari 2013 01:16 schreef JRRY het volgende:
Justin Timberlake (TBA)
Beyonce (TBA)
Paramore (?)
Yass kijk er naar uit.
Metallica waarschijnlijk 2014quote:Op vrijdag 4 januari 2013 01:16 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Editors -TBA
Queens Of The Stone Age - TBA
Metallica - TBA
Er is in 2012 geen album uitgekomen dus 2013 misschien? Zou ik ook wel blij mee zijn.quote:Wolfmother’s third album, currently untitled, is slated for a 2012 release, with Stockdale joking that to wait until 2013 “would just be wrong”.
deze kijk ik iig ook allemaal naar uit, mooie lijst!quote:Op vrijdag 4 januari 2013 01:15 schreef Tchock het volgende:
TT zegt het eigenlijk al. Waar kijk je naar uit? Welk album wacht je af?
Mijn persoonlijke lijst (artiest - album - dag/maand)
Nosaj Thing - Innovative Leisure (20-01)
Apparat - Krieg Und Frieden (04-02)
Atoms For Peace - AMOK (25-02)
Queens of the Stone Age - TBA (TBA)
James Blake - TBA (TBA)
Depeche Mode - TBA (TBA)
Waarbij TBA dus, helaas, nog niet bekend is. Game on!
Deze kijk ik ook wel naar uit. The Prodigy vooralquote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:23 schreef Anatool het volgende:
Daft Punk (TBA)
The Prodigy (TBA)
MGMT (TBA)
Ik weet het ook niet zeker, hoor. Kwam het tegen op een muzieksite maar de bron is niet al te goed. Aan de andere kant zijn de Keys wel altijd erg vlot met hun albums.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:20 schreef indiaantje89 het volgende:
O en Black Keys nieuw album? Wist ik niet?
Volgens mij niet. Hij speelt op de Sound City Soundtrack op een hele hoop tracks en hij drumt op het nieuwe QOTSA-album. Them Crooked Vultures of een andere Grohl-supergroep zie ik eigenlijk niet gebeuren dit jaar.quote:Komt Dave Grohl trouwens ook met een nieuw album met zijn nieuwe superband?
Gaat dat nog door ja?quote:
Kijk ik mee naar uit!quote:Op vrijdag 4 januari 2013 08:23 schreef ranja het volgende:
15-1 10,000 Maniacs - Music From The Motion Picture
11-2 Tegan and Sara - Heartthrob
? Kate Nash - Girl Talk
http://www.volkskrant.nl/(...)upergroep-voor.dhtmlquote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:40 schreef Tchock het volgende:
Volgens mij niet. Hij speelt op de Sound City Soundtrack op een hele hoop tracks en hij drumt op het nieuwe QOTSA-album. Them Crooked Vultures of een andere Grohl-supergroep zie ik eigenlijk niet gebeuren dit jaar.
Zou best kunnen inderdaad.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 22:55 schreef On het volgende:
Kwam er ook geen nieuwe Bohren & Der Club Of Gore aan? Volgens mij wel.
Ik hoop het nietquote:Op zaterdag 5 januari 2013 16:31 schreef Vatta het volgende:
Kwam Vampire Weekend ook niet weer met een album?
Ohja die Low ben ik ook benieuwd naarquote:Op zaterdag 5 januari 2013 16:35 schreef Maxerazzi het volgende:
Nick Cave & the Bad Seeds - Push the Sky Away
Low - The Invisible Way (wordt geproduceerd door Jeff Tweedy)
Atoms for Peace - AMOK
Voor de rest nog niet echt zicht gehad op wat er verwacht wordt voor 2013, dus ik laat me graag verrassen.
edit: ah, ik begrijp dat er ook een nieuwe Arcade Fire komt, nou, naar die ben ik dan ook benieuwd uiteraard.
Bieber??quote:
Ja, klopt. Ben ik ook wel benieuwd naar. Een wat 'donkerdere' sound, zeiden ze.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 16:31 schreef Vatta het volgende:
Kwam Vampire Weekend ook niet weer met een album?
Die is op sommige plekken al te beluisterenquote:Op zaterdag 5 januari 2013 16:41 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ohja die Low ben ik ook benieuwd naar
quote:Op maandag 7 januari 2013 00:39 schreef Amoeba het volgende:
www.neptunepinkfloyd.co.u(...)-album-and-2013-tour
Een nieuwe Rogers Waters
Ik heb het album "the world is too much with us", die is best lekkerquote:Op maandag 7 januari 2013 11:36 schreef Tchock het volgende:
Ook een aanrader: de debuutplaat van het Britse Peace. Hun EP 'Delicious' van vorig jaar is echt monsterlijk goed.
Die zijn niet Brits, dit is een andere band dus.quote:Op maandag 7 januari 2013 11:43 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik heb het album "the world is too much with us", die is best lekker
Wow, klinkt lekker ja. Goede tip!quote:Op maandag 7 januari 2013 11:36 schreef Tchock het volgende:
Ook een aanrader: de debuutplaat van het Britse Peace. Hun EP 'Delicious' van vorig jaar is echt monsterlijk goed.
Oude bands op reunion toursquote:Op maandag 7 januari 2013 13:37 schreef Sequencial het volgende:
Ik hoop op nieuw werk van Fleetwood Mac naast de tour.
En Arcade Fire
quote:
Ik postte bovenstaande nog voordat ik 1998 geluisterd had...maar episch dekt de lading niet genoeg van dat nummer! Wat een band zegquote:Op maandag 7 januari 2013 13:43 schreef Tchock het volgende:
[..]Yay
Vet leuk, ze zijn echt aan het lanceren die lui. Half jaar geleden knutselden ze nog eigen albumhoezen in elkaar op slaapkamers, nu spelen ze al internationale gigs en met het debuutalbum gaan ze echt doorbreken
Vet hè?quote:Op maandag 7 januari 2013 13:53 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik postte bovenstaande nog voordat ik 1998 geluisterd had...maar episch dekt de lading niet genoeg van dat nummer! Wat een band zegIk ben wel erg benieuwd ja
lijstquote:Op maandag 7 januari 2013 14:53 schreef Z het volgende:
• Yo La Tengo
• Tocotronic
• Sun Kil Moon & The Album Leaf
• Deerhunter
• Cloud Nothings
• Phoenix
• Parquet Courts
• Superchunk
• Danny Brown
• Azelia Banks
• Earl Sweatshirt
Woa!quote:Op dinsdag 8 januari 2013 08:41 schreef Sequencial het volgende:
David Bowie - The Next Day (11 maart)![]()
is dat nieuw/unreleased of heruitgaven? iets anders staat er bij radiohead nog een album in de planning of is dat sloes?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 08:41 schreef Sequencial het volgende:
David Bowie - The Next Day (11 maart)![]()
Bowie's album is een geheel nieuw studioalbum. Radiohead verwacht ik weinig van dit jaar aangezien Yorke druk is met Atoms for Peace.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 08:58 schreef n8n het volgende:
[..]
is dat nieuw/unreleased of heruitgaven? iets anders staat er bij radiohead nog een album in de planning of is dat sloes?
veelbelovend. Yorke moet ik sowieso nog ontdekken dus in dat opzicht niks te klagenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 09:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Bowie's album is een geheel nieuw studioalbum. Radiohead verwacht ik weinig van dit jaar aangezien Yorke druk is met Atoms for Peace.
Pfff die oude artiesten met nieuwe albums....gewoon níet doenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 09:21 schreef Maxerazzi het volgende:
Nieuwe Bowie!Die single is hartstikke prima!
Inderdaadquote:Op dinsdag 8 januari 2013 09:21 schreef Maxerazzi het volgende:
Nieuwe Bowie!Die single is hartstikke prima!
Leuk ja, goede tip!quote:Op maandag 7 januari 2013 11:36 schreef Tchock het volgende:
Aldus een Springsteen fan.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 09:58 schreef Norrage het volgende:
[..]
Pfff die oude artiesten met nieuwe albums....gewoon nÃet doen
Jij doet uiteraard ook alleen maagdenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 09:58 schreef Norrage het volgende:
[..]
Pfff die oude artiesten met nieuwe albums....gewoon níet doen
Ja, al het nieuwe werk van Springsteen vind ik ook niks. En zo heb ik dat met de meeste oudelullen. En dit klinkt best aardig hoor, maar als ik iets leuks van Bowie wil draaien luister ik wel zijn oude werk.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:13 schreef On het volgende:
[..]
Aldus een Springsteen fan.
Nummer van Bowie klonk goed, nog altijd erg beinvloed door Duitsland/Berlijn. Kan niet wachten.
Uiteraard.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:23 schreef WeezerButler het volgende:
[..]
Jij doet uiteraard ook alleen maagden
quote:
Het meeste van wat jij noemt en Nosaj Thing. Van Toro Y Moi heb ik al wat gehoord, maar die gaat de verkeerde kant op.quote:Op maandag 7 januari 2013 14:53 schreef Z het volgende:
• Yo La Tengo
• Tocotronic
• Sun Kil Moon & The Album Leaf
• Deerhunter
• Cloud Nothings
• Phoenix
• Parquet Courts
• Superchunk
• Danny Brown
• Azelia Banks
• Earl Sweatshirt
Ik wel. Is vorig jaar al aangekondigd en in december werd al officieel bevestigd dat ze aan het opnemen zijn met James Murphy (eindbaas van onder andere LCD Soundsystem). Ze hadden toen rond de 35 nummers al geschreven.quote:Op maandag 7 januari 2013 16:53 schreef CoJackso het volgende:
Arcade Fire zie ik niet zo snel gebeuren dit jaar.
Vandaag aangeschaft, leuk begin van muziekjaar 2013.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 19:09 schreef methodmich het volgende:
[..]
Kijk ik mee naar uit!
En verder nog:
Villagers - {Awayland}
Bettie Serveert - Oh, Mayhem!
Ja, is al uit. Eerste luisterbeurt klonk zeer aardig, al is het nauwelijks meer vergelijkbaar met 'vroeger' in de Palomine-periode. Plaatje is wel voorbij voor je het weet, net iets meer dan een half uur.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:07 schreef ranja het volgende:
Oh, is die van Bettie er al? Zal ik voor de zekerheid toch ook maar weer kopen...
Tja, eigenlijk is het al een poosje zo dat ik de albums meer koop uit gewoonte dan dat ik er echt naar uitkijk. In de jaarlijstjes komen ze ook zelden hoger dan plaats 20. En dat terwijl ze live nog prima zijn. Maar misschien spelen ze dan net genoeg oude nummersquote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:11 schreef methodmich het volgende:
Ja, is al uit. Eerste luisterbeurt klonk zeer aardig, al is het nauwelijks meer vergelijkbaar met 'vroeger' in de Palomine-periode. Plaatje is wel voorbij voor je het weet, net iets meer dan een half uur.
Daar lijkt het wel op. Wordt hier en daar genoemd, interviews ontkennen niets en hij was genomineerd voor 'Sound of 2013'quote:Op zaterdag 12 januari 2013 15:20 schreef DeensZweet het volgende:
Weet iemand toevallig of King Krule een album maakt dit jaar?
Inderdaad!quote:
Die laatste van Apparat was echt verschrikkelijk inderdaad, een soort Coldplay goes electronic.quote:Op zondag 13 januari 2013 02:41 schreef Faxie het volgende:
Apparat ben ik niet zo benieuwd meer naar na die laatste drol van 'm
Wel een nieuw Autechre album in maart
Ow en een nieuwe van Kauan zou uit moeten komen.
Tja.....quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:54 schreef FL_Freak het volgende:
Nieuw album van Boards of Canada zou wel behoorlijk welkom zijn dit jaar..
Nou ja 'nieuw', zelfde verhaal als met Pink van vorig jaar maar dan dit keer met veel ouder materiaal (1997-2001)quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:13 schreef CrushedTinBox het volgende:
Four Tet heeft een nieuw album uitgebracht!
Hier te vinden: https://soundcloud.com/four-tet/0181-1quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:26 schreef Tchock het volgende:
Hoe heet het?Niets te vinden op Fourtet.net, Discogs, wiki of wat dan ook
Zou NOC/// ook met een album komen dit jaar? Of een EP, zou daar ook naar uitkijkenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 15:49 schreef Tchock het volgende:
Helemaal vergeten: Vondelpark - Seabed (01/04/13). Debuutalbum van deze Britse band. Hun laatste EP's Sauna en NYC Stuff and NYC Bags zijn heel erg sterk, dus heb er hoge verwachtingen vanZe maken een hele gelaagde mix van dromerige gitaren, nostalgische soundscapes en simpele beats. Genietmuziek.
Ik hoop het enorm, maar ik heb al een tijd niets van ze gehoord. Geen nieuwe nummers, geen liveshows aangekondigd behalve SXSW half maart, geen interviewsquote:Op zaterdag 26 januari 2013 15:53 schreef meowingtons het volgende:
[..]
Zou NOC/// ook met een album komen dit jaar? Of een EP, zou daar ook naar uitkijkenMeer dan naar jouw rare Vondelpark
Hmm, spijtigquote:Op zaterdag 26 januari 2013 15:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik hoop het enorm, maar ik heb al een tijd niets van ze gehoord. Geen nieuwe nummers, geen liveshows aangekondigd behalve SXSW half maart, geen interviews
Komt die met nieuw werk?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:44 schreef Breach het volgende:
Verbaast me dat Caribou nog niet genoemd is..
Maar als je dat doet word je weer verweten dat de muziek er onder lijdt omdat je té veel niet op je band wil lijken (Phil Selway). Het is ook nooit goedquote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:47 schreef Stofje het volgende:
Overigens, reeds uit: De debuut soloplaat van Huey Morgan, frontman van de Fun Lovin Criminals. Prima cd'tje, hoewel het toch ook wel heeeeeeel erg op FLC lijkt. (als je dan toch solo gaat, doe het dan eens compleet anders, denk ik dan).
Klopt ook, maar echt elk nummer zou een FLC-nummer kunnen zijn. Echt een prima cd'tje hoor, vind het een prettige zanger en hele vette muziek, dus geen klachten hier. Ik zou het best tof vinden als Huey eens bijvoorbeeld een hiphopalbum maakt. Prima rapper, zou mij benieuwen hoe dat klinkt.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar als je dat doet word je weer verweten dat de muziek er onder lijdt omdat je té veel niet op je band wil lijken (Phil Selway). Het is ook nooit goed![]()
quote:Op maandag 28 januari 2013 22:01 schreef DO2 het volgende:
Kolere... De tracklist van het komende album van The Knife:
Shaking the Habitual tracklisting:
01 A Tooth for an Eye 6:04
02 Full of Fire 9:17
03 A Cherry on Top 8:43
04 Without You My Life Would Be Boring 5:14
05 Wrap Your Arms Around Me 4:36
06 Crake 0:55
07 Old Dreams Waiting to Be Realized 19:22
08 Raging Lung 9:58
09 Networking 6:42
10 Oryx 0:37
11 Stay Out Here 10:42
12 Fracking Fluid Injection 9:54
13 Ready to Lose 4:36
Da's bijna 100 minuten lang...!
Viermaal check en toegevoegd aan de collectie.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 19:09 schreef methodmich het volgende:
[..]
En verder nog:
Tegan And Sara - Heartthrob
Janne Schra - Self Titled
I Am Kloot - Let It All In
Adam Green & Binki Shapiro - Self Titled
Bronquote:!!! will release their fifth long-player on April 30 in the U.S. and April 29 in the UK via Warp, and here's what it's called: THR!!!ER. Yes, THR!!!ER. In addition to having the best album title of 2013 (other than The Chronicles of Marnia), one of the songs on it is called "Californiyeah". Awesome.
quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:45 schreef Stofje het volgende:
Jaaaaaaa, ook !!! komt met een nieuwe plaat met de vette naam THR!!!ER. Goed, dat is voor mij in ieder geval nu dé plaat om naar uit te kijken.
[..]
Bron
Ze had bij Schradinova moeten blijven...of toen al haar eigen naam moeten nemen.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:00 schreef Felagund het volgende:
Janne Schra wil elk album een andere artiestennaam? Wel interessant lijkt me, staat o.a. een duet met M. Ward op.
Oh, leuk. Die vorige was wel aardig.quote:Op woensdag 30 januari 2013 19:53 schreef Arn0 het volgende:
Noah and the Whale - Heart of Nowhere. 6 mei. Ben een groot fan (al zijn de fans hier op FOK! dungezaaid) dus kijk er bijzonder naar uit.
quote:Op donderdag 31 januari 2013 01:04 schreef CoExist het volgende:
Daft Punk - Unknown (lente)
U2 - Unknown (herfst)
Twee keer check, de laatste was het cadeautje van de Excelsior supportersclub!quote:Op vrijdag 4 januari 2013 19:09 schreef methodmich het volgende:
[..]
En verder nog:
Ron Sexsmith - Forever Endeavour
Jacco Gardner - Cabinet Of Curiosities
Die twee zijn altijd wel checkwaardig.quote:Op woensdag 30 januari 2013 19:55 schreef ranja het volgende:
De split LP van The Machine en Sungrazer op 14 februari. Alvast van elk een nummer te streamen:
http://theobelisk.net/obe(...)split-track-streams/
Fantastisch. Waardige opvolger.quote:Op zondag 3 februari 2013 19:50 schreef Tchock het volgende:
Nou, de nieuwe My Bloody Valentine is er eindelijkEerste indrukken?
James Blakequote:My new album 'Overgrown' will be released 8th April 2013. Tune into BBC R1 this evening at 7:30pm to hear "Retrograde" - the first song from the new album. More info to follow soon.
heb de knife ook meestal op als onderdeel van...quote:Op maandag 28 januari 2013 22:17 schreef DO2 het volgende:
Ja, wellicht iets teveel van het goede.
Zeker als de nummers allemaal zo knettergek zijn als:
Dan kom je er aan het eind van de rit echt kotsmisselijk uit.
( Maar stiekem wel lekker, hoor. )
youtube - > Tom odell - another lovequote:Op maandag 11 februari 2013 13:46 schreef Norrage het volgende:
Wat is Tom odell en wat is Agent Side Grinder?
Agent Side Grinder is een zweedse band die een mix maakt tussen New Wave, EBM, Industrial.quote:Op maandag 11 februari 2013 13:46 schreef Norrage het volgende:
Wat is Tom odell en wat is Agent Side Grinder?
proberen te hardquote:Op maandag 11 februari 2013 13:56 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Agent Side Grinder is een zweedse band die een mix maakt tussen New Wave, EBM, Industrial.
Jaren 80 alternative zeg maar
Live zetten ze een briljante energieke show neer en ze beginnen nu een beetje door te breken. Het album Hardware van afgelopen jaar werd overal goed ontvangen.
Beetje wel ja, die Ian Curtis dansjes die de zanger tijdens de live shows doet liggen me bijvoorbeeld er net ook iets te dik boven op. Neemt niet weg dat de muziek wel lekker weg luistert, ik ga die nieuwe tzt wel even checken.quote:
Vond het genre nogal doodgebloed de laatste jaren en ASG weet er toch weer wat mee te doen, dan mag hij best wat danspasjes kopiëren. Vond de 3 lives-shows van ASG een stuk leuker dan Peter Hook die Joy Division speelde (om maar een vergelijking te maken).quote:Op maandag 11 februari 2013 18:58 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Beetje wel ja, die Ian Curtis dansjes die de zanger tijdens de live shows doet liggen me bijvoorbeeld er net ook iets te dik boven op. Neemt niet weg dat de muziek wel lekker weg luistert, ik ga die nieuwe tzt wel even checken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |