Waarom zou je jouw ideaalbeeld van de mens opdringen met dwang?quote:Op zondag 6 januari 2013 20:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Niets houdt ze (leger) tegen om bijv. op een hoog niveau wiskunde aan te bieden. Een modern leger heeft zat ingenieurs en wetenschappers in dienst en een leger kan best knappe koppen voor een deeltijbaan inhuren. Het zijn lang niet alleen domme, gespierde gasten met tattoo's op hun armen die in een leger werken.
Zoals altijd ben ik een voorstander van beleid op maat. De schoffies laat je fysiek afzien, de mietjes laat je een basisconditie opbouwen en discipline kweken, de slimme mensen laat je hun intelligentie gebruiken en leren om eens te werken voor iets theoretisch.
Dat dus. Heel eng dat sommige mensen zo denken.quote:Op zondag 6 januari 2013 20:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom zou je jouw ideaalbeeld van de mens opdringen met dwang?
Wat dacht je van het argument dat dienstplicht slavernij is, en dus immoreel, advocaatje?quote:Op maandag 7 januari 2013 01:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
LOL
Er wordt nu gedaan alsof ik hier een pleidooi houd voor een dienstplicht. Ik heb juist expliciet aangegeven dat ik geen pleidooi hiervoor houd. Ik vind het wel onterecht dat het idee (van een ander!!) direct wordt afgeschoten terwijl er best goede argumenten zijn om het voor sommigen mogelijk te maken om een variant van de vroegere dienstplicht in te voeren. Daarom speel ik graag advocaat van de duivel, ook omdat ik proef dat bij sommigen minder nobele motieven een rol spelen om direct het voorstel af te schieten (luiheid, egocentrisme, prinsjes en prinsesjesgedrag).
In België, maar daar weten de meeste Nederlanders weinig van, heb je een integratie van het leger en het maatschappelijk leven met jeugdinternaten (intern in het leger) en een combinatie van training in het leger en scholing buiten het leger tot op het hoogste niveau. Zoiets heeft best kans van slagen in Nederland. De laatste Belgische astronaut is bijv. op die manier grootgebracht. Voor de jongeren is het zeker niet alleen maar kommer en kwel, ze leren er veel van, ze mogen bijv. als jongere gratis leren zweefvliegen en als student krijgen ze hun opleiding vergoed van het leger onder de voorwaarde dat de jongeren X jaar (3 of 5) werken voor het leger nadat ze zijn afgestudeerd (of afkopen naar ratio).
Denk wat breder en diepgaander dan alleen die oude dienstplicht die in veel gevallen halfslachtig werd uitgevoerd.
Als hun visie voor het 'welzijn' van de 'maatschappij' in de verte glinstert dan is alles geoorloofd, dat weet je toch.quote:Op maandag 7 januari 2013 01:55 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wat dacht je van het argument dat dienstplicht slavernij is, en dus immoreel, advocaatje?
Voor dat glinsteren heb je zeker een speciale bril nodig?quote:Op maandag 7 januari 2013 01:57 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Als hun visie voor het 'welzijn' van de 'maatschappij' in de verte glinstert dan is alles geoorloofd, dat weet je toch.
Ja, na de corrigerende bril, de 3D-bril nu ook de maakbaarheidsbril, nu met speciale roze glazen.quote:Op maandag 7 januari 2013 01:57 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Voor dat glinsteren heb je zeker een speciale bril nodig?
Van staatswege verschaft, dus 'gratis'?quote:Op maandag 7 januari 2013 02:03 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ja, na de corrigerende bril, de 3D-bril nu ook de maakbaarheidsbril, nu met speciale roze glazen.
Nee, medisch noodzakelijk, dus gratis.quote:Op maandag 7 januari 2013 02:05 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Van staatswege verschaft, dus 'gratis'?
Misschien moet er een dienstplicht komen voor alle aanstaande ouders. Bijvoorbeeld een drie maanden cursus in het opvoeden van kinderen. Wie niet slaagt of weigert die cursus te doen, krijgt 50% minder kinderbijslag.quote:Op woensdag 2 januari 2013 22:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Verder is het de verantwoording van ouders hun kinderen op te voeden
Waarom zo moeilijk doen, gewoon de kinderen direct in opvoedkampen.quote:Op maandag 7 januari 2013 02:14 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Misschien moet er een dienstplicht komen voor alle aanstaande ouders. Bijvoorbeeld een drie maanden cursus in het opvoeden van kinderen. Wie niet slaagt of weigert die cursus te doen, krijgt 50% minder kinderbijslag.
Kost te veel geld, het is goedkoper als ouders zelf hun kinderen opvoeden. Bovendien zijn er ouders die het wel goed doen, of kinderen die het beter doen thuis dan in een opvoedkamp.quote:Op maandag 7 januari 2013 02:17 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Waarom zo moeilijk doen, gewoon de kinderen direct in opvoedkampen.
Zo heeft de Hitler Jeugd en de Waffen SS een van de grootste schrijvers van Duitsland voortgebracht, Gunter Grass, wat is nu je punt?quote:Op maandag 7 januari 2013 01:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
LOL
Er wordt nu gedaan alsof ik hier een pleidooi houd voor een dienstplicht. Ik heb juist expliciet aangegeven dat ik geen pleidooi hiervoor houd. Ik vind het wel onterecht dat het idee (van een ander!!) direct wordt afgeschoten terwijl er best goede argumenten zijn om het voor sommigen mogelijk te maken om een variant van de vroegere dienstplicht in te voeren. Daarom speel ik graag advocaat van de duivel, ook omdat ik proef dat bij sommigen minder nobele motieven een rol spelen om direct het voorstel af te schieten (luiheid, egocentrisme, prinsjes en prinsesjesgedrag).
In België, maar daar weten de meeste Nederlanders weinig van, heb je een integratie van het leger en het maatschappelijk leven met jeugdinternaten (intern in het leger) en een combinatie van training in het leger en scholing buiten het leger tot op het hoogste niveau. Zoiets heeft best kans van slagen in Nederland. De laatste Belgische astronaut is bijv. op die manier grootgebracht. Voor de jongeren is het zeker niet alleen maar kommer en kwel, ze leren er veel van, ze mogen bijv. als jongere gratis leren zweefvliegen en als student krijgen ze hun opleiding vergoed van het leger onder de voorwaarde dat de jongeren X jaar (3 of 5) werken voor het leger nadat ze zijn afgestudeerd (of afkopen naar ratio).
Denk wat breder en diepgaander dan alleen die oude dienstplicht die in veel gevallen halfslachtig werd uitgevoerd.
Fijn worden die kinderen dubbel gepakt. Hebben ze al niet al te beste ouders. Is er ook nog minder geld voor ze ineens.quote:Op maandag 7 januari 2013 02:14 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Misschien moet er een dienstplicht komen voor alle aanstaande ouders. Bijvoorbeeld een drie maanden cursus in het opvoeden van kinderen. Wie niet slaagt of weigert die cursus te doen, krijgt 50% minder kinderbijslag.
Je hebt nog steeds niet kunnen uitleggen waarom dit de verantwoordelijkheid van het leger is en waarom je hiervoor miljarden moet gaan verslinden. Want eigenlijk stel je voor om alle jongeren naar de KMA te sturen. Verder zie ik ook niet wel probleem je hiermee nu eigenlijk oplost.quote:Op maandag 7 januari 2013 01:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
LOL
Je bent in de war met een ander of je hebt deze draad niet goed gevolgd. Ik heb dat nergens voorgesteld, ik heb juist voorgesteld om slechts een selecte groep hieraan deel te laten nemen. In de lagere regionen (kanonnenvoer) zullen dat meer probleemjongeren zijn, in de hogere regionen juist ambitieuze jongeren met wie het wel goed gaat. Voor een deel van de jongeren, de echte probleemjongeren kan zoiets worden voorgesteld als alternatief voor straffen, voor de rest van de jongeren zou het vrijwillig zijn.quote:Op maandag 7 januari 2013 09:20 schreef Hexagon het volgende:
Want eigenlijk stel je voor om alle jongeren naar de KMA te sturen.
Vorming bij studentenverenigingen?quote:Daarnaast zijn er genoeg organisaties die aan scholing en vorming doen in vrije tijd. Bijvoorbeeld de scouting of studentenverenigingen.
Op welke basis selecteer je die dan? En waarom moet het leger dit gaan doen? Kunnen ouders hun kind niet gewoon naar de scouting sturen?quote:Op maandag 7 januari 2013 10:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je bent in de war met een ander. Ik heb dat nergens voorgesteld, ik heb juist voorgesteld om slechts een selecte groep hieraan deel te laten nemen. In de lagere regionen (kanonnenvoer) zullen dat meer probleemjongeren zijn, in de hogere regionen juist ambitieuze jongeren met wie het wel goed gaat.
Het is wel wat meer dan dat.quote:Vorming bij studentenverenigingen?
Leren hoe je 38 pilsjes in 1 avond drinkt en vervolgens bewusteloos op de trap of op het toilet zit.
Dat beschrijft anders prima mijn "opleiding" op de kazerne in Blerick.quote:Op maandag 7 januari 2013 10:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Vorming bij studentenverenigingen?
Leren hoe je 38 pilsjes in 1 avond drinkt en vervolgens bewusteloos op de trap of op het toilet zit.
En waarom zou dat goed zijn voor hen en de maatschappij?quote:Op maandag 7 januari 2013 12:25 schreef AmaninFull het volgende:
Ik heb alleen de eerste post gelezen, maar ik ben het er compleet mee eens. Luie probleemjongeren moeten gewoon het leger in, goed voor hen en goed voor de maatschappij.
Ik heb de meisjes genoemd.quote:Op maandag 7 januari 2013 17:27 schreef Rotte-Aardappel het volgende:
Dus er moet een miljoenenkostende dienstplicht worden ingevoerd, omdat een paar jongens (schijnbaar geen meisjes?) zich eens misdragen?
Ja, want dat ligt in het leger natuurlijk wel anders.quote:Op maandag 7 januari 2013 10:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Vorming bij studentenverenigingen?
Dat geldt natuurlijk ook voor de door jou voorgestelde maatregel.quote:Op donderdag 3 januari 2013 06:26 schreef DeParo het volgende:
Bij al die zaken die jij noemt is het 'zou kunnen', je kan er iets van opsteken maar dat is wel onder meer afhankelijk van dat je het doet en of je het volhoudt, maar er zijn ook veel mensen die niet meteen dat proberen te bereiken, die die soort van verplichting nodig hebben voor hun eigen ontwikkeling en bij wie het een soort van extra hulp nodig heeft
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |