SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jij bent zelf een kind met je schoenmaat 39 hoe is het in groep 8 binnenkort de cito toets he ?quote:Op donderdag 27 december 2012 21:05 schreef trovey het volgende:
Ik heb een autistisch kind...oh, wacht ik heb geen kinderen.
![]()
Gaan we samen doen hč?quote:Op donderdag 27 december 2012 21:07 schreef Haantje_pappie het volgende:
[..]
Jij bent zelf een kind met je schoenmaat 39 hoe is het in groep 8 binnenkort de cito toets he ?
Nee ik ben je docent ik heet meneer Berlo,of ben je dat ook alweer vergeten gaat niet goed met je he meisjkequote:Op donderdag 27 december 2012 21:08 schreef trovey het volgende:
[..]
Gaan we samen doen hč?Jij bent toch degene die schuin achter me zit?
Ouders met kinderen zonder issues zijn misschien minder snel geneigd om te posten over hun issues.quote:Op donderdag 27 december 2012 20:59 schreef Chernobog het volgende:
Kijk maar eens in OUD, de helft van de mensen daar heeft een kind met een afwijking.
Wie zegt dit eerste nu eigenlijk? Zijn hier statistieken over?quote:Op donderdag 27 december 2012 21:05 schreef Haantje_pappie het volgende:
Een groot deel hier op Fok is (lichtelijk) autistisch klopt ,maar ik herhaal niet iedereen op fok =autist
Sorry meneer.quote:Op donderdag 27 december 2012 21:09 schreef Haantje_pappie het volgende:
[..]
Nee ik ben je docent ik heet meneer Berlo,of ben je dat ook alweer vergeten gaat niet goed met je he meisjke
Als het voor die leraren te veel werkt kost om die kinderen wat te leren, worden ze snel doorgestuurd. Vroeger was het gewoon "niet zeuren, meedoen".quote:Op donderdag 27 december 2012 21:13 schreef Prullenbak6 het volgende:
Er moet en zal dan ook bij elk jong kind een stempel op gedrukt moeten worden, waarom?
Ik denk dat het eerder is om al die zogenaamde artsen werk te bezorgen.
Het komt omdat je in Nederland je kind geen rauw voedsel mag geven.quote:Op donderdag 27 december 2012 21:09 schreef dramatic het volgende:
[..]
Dit. Al schijnt dat in Nederland niet te gebeuren? Dacht ik..
Jij weet zelf ook wel dat hier (lichtelijk)autistische mensen zijn hou je zelf niet voor de gek.Kinderen zonder issues zijn misschien minder snel geneigd om te posten op een forum dan autistische kinderen/jongeren over hun issues.Het internet is een veilige plek voor ze omdat ze kunnen communiceren met mensen die ze niet zien en in RL is het voor hun relatief moeilijk&zwaar om hun klachten bij een vriend als ze die al hebben of onbekenden neer te zetten.quote:Op donderdag 27 december 2012 21:14 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Wie zegt dit eerste nu eigenlijk? Zijn hier statistieken over?
Ik heb eens een topic inclusief poll over dit onderwerp gemaakt waarin je je eigen 'gehalte qua autisme' kon beoordelen. Het cijfer één stond voor totaal niet autistisch, tien was zwaar autistisch.
Helaas bloedde dit topic al snel dood...
Maar hoe kom jij tot deze conclusie?
Maar ja, net of Fok alleen maar om het ventileren van problemen draait. Ik vraag me toch echt af of 'een groot gedeelte van Fok' (lichtelijk) autistisch is. Aan wat voor percentage denk jij dan?quote:Op donderdag 27 december 2012 21:22 schreef Haantje_pappie het volgende:
[..]
Jij weet zelf ook wel dat hier (lichtelijk)autistische mensen zijn hou je zelf niet voor de gek.Kinderen zonder issues zijn misschien minder snel geneigd om te posten op een forum dan autistische kinderen/jongeren over hun issues.Het internet is een veilige plek voor ze omdat ze kunnen communiceren met mensen die ze niet zien en in RL is het voor hun relatief moeilijk&zwaar om hun klachten bij een vriend als ze die al hebben of onbekenden neer te zetten.
Denk aan Socios ,Schenkstroop en nog een aantal.Percentage durf ik niet te zeggenquote:Op donderdag 27 december 2012 21:26 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Maar ja, net of Fok alleen maar om het ventileren van problemen draait. Ik vraag me toch echt af of 'een groot gedeelte van Fok' (lichtelijk) autistisch is. Aan wat voor percentage denk jij dan?
quote:Op donderdag 27 december 2012 21:20 schreef Chernobog het volgende:
Oja, de helft van die kinderen is natuurlijk wel hoogbegaafd. Net als met die zeiljongens, complete retards natuurlijk, "zwaar dyslectisch", maar volgens die ouders wel hoogbegaafd. Kunnen de waarheid niet aan. Het is toch heftig om toe te geven dat niet een, maar beide kinderen de debiel zijn om aan het regulier onderwijs deel te nemen. En geloof me, als zelfs LWOO al te moeilijk is, dan ben je echt gefaald,
http://www.metronieuws.nl(...)rZlhw!UgSOxB9W9RCag/
Dat hele verhaal is helemaal klachtwaardig. Die moeder vind het ook 'kindermishandeling' dat haar kinderen in eerste instantie niet mochten gaan zeilen in plaats van naar school te gaan, wat voor achterlijk wijf ben je dan.quote:Op donderdag 27 december 2012 21:21 schreef Chernobog het volgende:
Vandaag zullen Enrique en Hugo dus gewoon uitvaren. “Ze zijn door het dolle heen”, zegt Schillemans. “Toen de boeken binnenkwamen van de Wereldschool doken ze er meteen in. Ze hebben er gigantisch veel zin in.” ze zijn toch dyslectisch?
Nee, waarschijnlijk is dat zo'n moeder die heel erg betrokken is bij van alles en nog wat waar dat helemaal niet voor nodig is (lees: de zogenaamde 'tijgermoeders', een term die ze overigens zelf verzonnen hebben). Zal wel in de OR van de basisschool hebben gezeten enzo.quote:Op donderdag 27 december 2012 21:44 schreef Chernobog het volgende:
Die moeder heeft waarschijnlijk een kort pittg kapsel en doet aan tarot. Wedden?
Ja, dat is wel het type dat ik in gedachten heb,quote:Op donderdag 27 december 2012 21:46 schreef TwentyFourr het volgende:
[..]
Nee, waarschijnlijk is dat zo'n moeder die heel erg betrokken is bij van alles en nog wat waar dat helemaal niet voor nodig is (lees: de zogenaamde 'tijgermoeders', een term die ze overigens zelf verzonnen hebben). Zal wel in de OR van de basisschool hebben gezeten enzo.
Maar dat klinkt wel een beetje pauper-achtig? of ben je een classy duivel?quote:Op vrijdag 28 december 2012 00:41 schreef Chernobog het volgende:
Mij Chernobyl noemen terwijl mijn karakter gewoon een badass duivel is.
Mythologie, alles.quote:Op vrijdag 28 december 2012 01:11 schreef PontifexMaximus het volgende:
[..]
Maar dat klinkt wel een beetje pauper-achtig? of ben je een classy duivel?
Het zijn ook vaak labiele ouders die labiele kinderen krijgen. Zo ken ik er een met borderline die gebaard heeft. Over een paar jaar krijgt dat kind vast en zeker een rugzakje.quote:Op vrijdag 28 december 2012 01:03 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Het is heel simpel: het is voor veel ouders een stuk makkelijker om te accepteren dat hun kind geen Einstein of Mozart is als ze er een pseudo-medisch stempeltje op geplakt kunnen krijgen en de psychologen-maffia helpt ze daarbij een handje (vaak ook omdat die ouders er sterk op aandringen).
NB: ik heb het hier natuurlijk niet over "echte" autisten (of kinderen met wat voor aandoening dan ook), maar ik denk toch echt dat het stempeltje veel te vaak wordt geplakt.
Of het wordt steeds vaker ontdektquote:Op vrijdag 28 december 2012 08:02 schreef Proi het volgende:
Om eerlijk te zijn, het valt mij de laatste tijd ook op hoeveel mensen om mij heen iemand kennen of zelf ADD, ADHD, en al dat soort andere concentratieproblemen hebben..
Het komt steeds vaker voor.
Of er wordt ten onrechte tegenwoordig overal een label aangeplakt. Het lijkt wel of ieder kind tegenwoordig wat moet mankeren. Vroeg was je gewoon een druk kind, nu heb je ADHD. Het is schrikbarend hoe makkelijk men tegenwoordig aan de pillen worden gezet.quote:Op vrijdag 28 december 2012 08:04 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Of het wordt steeds vaker ontdekt
Dat komt omdat de mens ontwikkeld en meer kan ontdekkenquote:Op vrijdag 28 december 2012 09:44 schreef Flying_eagle het volgende:
[..]
Of er wordt ten onrechte tegenwoordig overal een label aangeplakt. Het lijkt wel of ieder kind tegenwoordig wat moet mankeren. Vroeg was je gewoon een druk kind, nu heb je ADHD. Het is schrikbarend hoe makkelijk men tegenwoordig aan de pillen worden gezet.
Ik zie allemaal reeksen, nergens een normaal topicquote:Op vrijdag 28 december 2012 09:46 schreef Geelman het volgende:
OUD
Beschamend dat FOK! zulke fora kent...
Voor de meeste zolderrukkertjes is de voortplanting dan ook een ver van hun bed show.quote:Op vrijdag 28 december 2012 09:46 schreef Geelman het volgende:
OUD
Beschamend dat FOK! zulke fora kent...
Dit ben ik met je eens, echter merk ik op dat er tegenwoordig te makkelijk een medische indicatie wordt toegekend aan zaken die zeker niet in alle gevallen terecht zijn. Een slechte zaak.quote:Op vrijdag 28 december 2012 09:45 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Dat komt omdat de mens ontwikkeld en meer kan ontdekken
Een diagnose is een diagnose.quote:Op vrijdag 28 december 2012 10:00 schreef Flying_eagle het volgende:
[..]
Dit ben ik met je eens, echter merk ik op dat er tegenwoordig te makkelijk een medische indicatie wordt toegekend aan zaken die zeker niet in alle gevallen terecht zijn. Een slechte zaak.
En een diagnose is altijd goed? Waarschijnlijk niet zo bedoeld van jouw kant, maar die redenering komt wel heel simplistisch over.quote:Op vrijdag 28 december 2012 10:01 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Een diagnose is een diagnose.
Beter dan jouw mening erover in ieder geval. Zonder bewijs etc. Kan je niet zeggen nee dat is niet waar.quote:Op vrijdag 28 december 2012 10:02 schreef Flying_eagle het volgende:
[..]
En een diagnose is altijd goed? Waarschijnlijk niet zo bedoeld van jouw kant, maar die redenering komt wel heel simplistisch over.
Dus jij bent geheel kritiekloos als er een diagnose van het één of het ander komt? Een diagnose kun je niet zomaar naast je neerleggen, maar ben zeker van mening dat bijv. met ADHD dat je er voor je kind moet zijn en niet zomaar hem of haar aan de medicatie moet laten zetten.quote:Op vrijdag 28 december 2012 10:02 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Beter dan jouw mening erover in ieder geval. Zonder bewijs etc. Kan je niet zeggen nee dat is niet waar.
Kritiekloos is dan weer het ander extreme uiterste. Wat ik wil zeggen is gewoon dat wij het niet beter weten dan de diagnose.quote:Op vrijdag 28 december 2012 10:04 schreef Flying_eagle het volgende:
[..]
Dus jij bent geheel kritiekloos als er een diagnose van het één of het ander komt? Een diagnose kun je niet zomaar naast je neerleggen, maar ben zeker van mening dat bijv. met ADHD dat je er voor je kind moet zijn en niet zomaar hem of haar aan de medicatie moet laten zetten.
Wat zou dat volgens jou dan precies op moeten leveren? 't Kost mij namelijk alleen maar geldquote:Op donderdag 27 december 2012 21:49 schreef LXIV het volgende:
Zo'n ADHD kind levert gewoon heel aardig op. Een leuke bijverdienste in deze crisistijd. Hoe moet je anders het hoofd boven water houden? Zonder extraatje blijft er geen cent over na de vaste lasten.
Je kan met adhd gewoon stoppen hoor. Ik had het vroeger ook en nu niet meerquote:Op vrijdag 28 december 2012 10:39 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Wat zou dat volgens jou dan precies op moeten leveren? 't Kost mij namelijk alleen maar geld
Handig manquote:Op vrijdag 28 december 2012 10:41 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Je kan met adhd gewoon stoppen hoor. Ik had het vroeger ook en nu niet meer
Nee gewoon gestopt met medicijnen en vergeten dat je het hebt en dan gaat t vanzelf over.quote:Op vrijdag 28 december 2012 10:42 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Handig manhoe heb je dat gedaan? Gewoon uitgekotst?
Ik heb nooit ruziequote:Op vrijdag 28 december 2012 10:42 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Nee gewoon gestopt met medicijnen en vergeten dat je het hebt en dan gaat t vanzelf over.
Was vroeger zo fucking druk hč, hield het geen half uur vol zonder ruzie
Zal het even doorgevenquote:
Ja het staat toch voor Alle Dagen Heel Druk. Dan is het onmogelijk dat je geen ruzie krijgt met mensen. Of je zit in je eentje door het huis te rennen of zo, dan misschien alleen boze buren.quote:
Meestal ren ik de hele nacht naakt door het bos zodat ik overdag te moe ben om ruzie te maken.quote:Op vrijdag 28 december 2012 10:45 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Ja het staat toch voor Alle Dagen Heel Druk. Dan is het onmogelijk dat je geen ruzie krijgt met mensen. Of je zit in je eentje door het huis te rennen of zo, dan misschien alleen boze buren.
Dat geloof ik dan weer niet :pquote:Op vrijdag 28 december 2012 10:46 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Meestal ren ik de hele nacht naakt door het bos zodat ik overdag te moe ben om ruzie te maken.
Alleen in de zomer dan?quote:Op vrijdag 28 december 2012 10:50 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Dat geloof ik dan weer niet :p
hahahaha ja vast.quote:Op vrijdag 28 december 2012 10:49 schreef theunderdog het volgende:
Wat een bullshit lees ik hier. Dingen als autisme, ,adhd, zijn gewoon geaccepteerde afwijkingen.
Iemand krijgt ook niet *zomaar* zo,n labeltje opgeplakt, daar gaan gehele diagnoses aan vooraf.
Het is gewoon zo'n lopende band waar je op moet staan, ga je door zo'n tunnel en krijg je van die stempels zo met allemaal stoom en gesis en zo en alarmbellen zo'n dikke rode stempel met autisme of adhd etcquote:
Ja sorry, ik kan niet zoveel met mensen die blind zijn voor de waarheid.quote:Op vrijdag 28 december 2012 10:59 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik moet zeggen, dat ik dit een ongekende goede argumentatie vind.
Wat voor ellende had het jou bespaard gebleven dan?quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:30 schreef summer2bird het volgende:
Ik heb zelf autisme, en als het bij mij eerder gediagnostiseerd was, dan zou mij een hoop ellende bespaard gebleven.
En daarom is het aan een kant ook erg goed dat er op vroegere leeftijd een diagnose komt.
Ik heb helemaal weer opnieuw moeten leren om met mijzelf om te gaan, om te erkennen wat mijn zwakke en sterke punten zijn.
Door die tijd waarin ik niet gediagnostiseerd was, heb ik een zware depressie opgelopen. Dus aan een kant is het best goed dat kinderen al op vroege leeftijd leren waarom zij "anders" zijn.
Onbegrip, van mijzelf en een heleboel andere mensen, frustratie, depressie, ruzie met mensen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat voor ellende had het jou bespaard gebleven dan?
Ah ja, iedereen diende zich aan te passen aan jou. Duidelijk.quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:32 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Onbegrip, van mijzelf en een heleboel andere mensen, frustratie, depressie, ruzie met mensen.
Nee, maar als ik mijzelf had kunnen begrijpen, dan had ik mijzelf kunnen uitleggen en zorgen dat mensen ook begrepen dat sommig gedrag niet bewust wordt veroorzaakt.quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ah ja, iedereen diende zich aan te passen aan jou. Duidelijk.
Elk gedrag is bewust. Je praat je eigen acties goed met je labeltje.quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:34 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Nee, maar als ik mijzelf had kunnen begrijpen, dan had ik mijzelf kunnen uitleggen en zorgen dat mensen ook begrepen dat sommig gedrag niet bewust wordt veroorzaakt.
Bovendien trek je nu conclusies die totaal niet waar zijn.
Je hebt blijkbaar geen idee hoe erg frustratie kan worden als je niet begrijpt wat er mis met je is.
Nee, ik denk niet dat je begrijpt wat autisme inhoud.quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Elk gedrag is bewust. Je praat je eigen acties goed met je labeltje.
Dat zijn twee zinnen waarin je je eigen gedrag goedpraat door je label. Hans Teeuwen zei het al prima: 'Ik ben een mongool, dus alles wat ik doe is toch wel leuk!' Nu ben jij geen mongool, maar je zit wel in het standaard-dogmatische kutverhaaltje dat je dingen doet waar je niks aan kunt doen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:38 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Nee, ik denk niet dat je begrijpt wat autisme inhoud.
Ik praat niets goed, maar het gaat puur om het begrijpen van mijzelf.
Dat ik moeite heb met onduidelijkheden, doe ik niet bewust. Toch raak ik in paniek tijdens onduidelijke dagen zoals de kerst.
Dat ik moeite heb met communiceren, doe ik niet bewust.
Wat denk je wel niet? Nogal een bizarre uitspraak.
Botte l*l.quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De waarheid is hard. Don`t shoot the messenger.quote:
Flikker toch op zeg.quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat zijn twee zinnen waarin je je eigen gedrag goedpraat door je label. Hans Teeuwen zei het al prima: 'Ik ben een mongool, dus alles wat ik doe is toch wel leuk!' Nu ben jij geen mongool, maar je zit wel in het standaard-dogmatische kutverhaaltje dat je dingen doet waar je niks aan kunt doen.
Dat is een slachtofferrol die je inrolt en die je zo te zien wel goed bevalt, gezien het feit dat je je gedrag goedpraat.
Dat zeg ik, iedereen dient maar rekening met jou te houden omdat je een labeltje hebt. Egocentrisch en egoistisch en lekker in de slachtofferrol duikend. Je hebt zeker ook geen werk en geen studie gedaan omdat je labeltjuh in de weg zat? Hm?quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:41 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Flikker toch op zeg.
Ga je maar ergens in verdiepen voordat je met zulke uitspraakjes komt.
Ik reageer niet meer op jou, aangezien je je nergens in kan verdiepen en je wel je meninkje wilt hebbenquote:Op vrijdag 28 december 2012 12:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat zeg ik, iedereen dient maar rekening met jou te houden omdat je een labeltje hebt. Egocentrisch en egoistisch.
Ik ken meer ADHD-ers dan jij ooit bij elkaar hebt gezien. Ik hoef me nergens in te verdiepen, dat jij dat zou willen geeft alweer aan hoe egoistisch en self-centered je bent. Beschermend opgevoed zeker?quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:42 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik reageer niet meer op jou, aangezien je je nergens in kan verdiepen en je wel je meninkje wilt hebben
Nee totaal niet.quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik ken meer ADHD-ers dan jij ooit bij elkaar hebt gezien. Ik hoef me nergens in te verdiepen, dat jij dat zou willen geeft alweer aan hoe egoistisch en self-centered je bent. Beschermend opgevoed zeker?
Het maakt niet uit welk modeverschijnsel-labeltje eraan hangt, jullie worden allemaal de slachtofferrol ingekletst door kekke doktertjes.quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:43 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Nee totaal niet.
ADHD is ook weer totaal anders dan autisme
quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het maakt niet uit welk modeverschijnsel-labeltje eraan hangt, jullie worden allemaal de slachtofferrol ingekletst door kekke doktertjes.
Dus het ligt aan de dokters?quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het maakt niet uit welk modeverschijnsel-labeltje eraan hangt, jullie worden allemaal de slachtofferrol ingekletst door kekke doktertjes.
Dokters, ouders, kinderen zelf. Cirkeltje he, ouders hebben geen tijd voor hun kindertjes en geen kennis van opvoeden -> kindertjes worden beetje dwars -> doktertje wordt ingeschakeld -> kan geen duidelijke diagnose stellen dus hup op de grote hoop ADHD/ADD/Autisme/Asperger, you name it. En hoppatee, ouders hebben een excuus waarom hun kinderen zo 'vervelend' zijn, ondertussen volstoppend met E-troep van hier tot tokio, ze verwennen met iPads, iPhone`s en meer van dat soort ongein.quote:
quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dokters, ouders, kinderen zelf. Cirkeltje he, ouders hebben geen tijd voor hun kindertjes en geen kennis van opvoeden -> kindertjes worden beetje dwars -> doktertje wordt ingeschakeld -> kan geen duidelijke diagnose stellen dus hup op de grote hoop ADHD/ADD/Autisme/Asperger, you name it. En hoppatee, ouders hebben een excuus waarom hun kinderen zo 'vervelend' zijn, ondertussen volstoppend met E-troep van hier tot tokio, ze verwennen met iPads, iPhone`s en meer van dat soort ongein.
Gek he, dat dat soort kinderen later totale mislukkelingen worden.
Maatschappelijk probleem dus.quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dokters, ouders, kinderen zelf. Cirkeltje he, ouders hebben geen tijd voor hun kindertjes en geen kennis van opvoeden -> kindertjes worden beetje dwars -> doktertje wordt ingeschakeld -> kan geen duidelijke diagnose stellen dus hup op de grote hoop ADHD/ADD/Autisme/Asperger, you name it. En hoppatee, ouders hebben een excuus waarom hun kinderen zo 'vervelend' zijn, ondertussen volstoppend met E-troep van hier tot tokio, ze verwennen met iPads, iPhone`s en meer van dat soort ongein.
Oke, je bent een rasechte autist. Niet alleen dom als het op argumenten aankomt, je hebt ook nog eens de obsessieve neiging je egocentrisch gedrag goed te praten. Ik dacht dat je niet meer zou reageren? Doe dat dan ook niet.quote:
Ik noem het een optelsom. Moet je eens kijken hoeveel mensen tegenwoordig opeens niet meer kunnen werken omdat ze <insert random labeltje> hebben. Hoe ging dat vroeger met zulke mensen danquote:
Ik ben niet egocentrisch, heb geen obsessieve neigingen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Oke, je bent een rasechte autist. Niet alleen dom als het om argumenten aankomt, je hebt ook nog eens de obsessieve neiging je egocentrisch gedrag goed te praten. Ik dacht dat je niet meer zou reageren? Doe dat dan ook niet.
Dat is inderdaad zo.quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:51 schreef BlackLining het volgende:
Er is niet zozeer iets mis mee, maar tegenwoordig is elke minimale afwijking wel een vorm van autisme. Onzin natuurlijk.
Zelfde met dyslexie overigens. Die diagnose wordt ook veel te snel gesteld.
Ik zal je nu even uitleggen waarom je wel degelijk je eigen gedrag bepaald, je hebt namelijk zelf al aangegeven niet meer te willen reageren op mij. Dat je dat nu WEL doet noemen wij normale mensen een KEUZE. Een KEUZE is vrijwillig. Jij hebt zojuist de KEUZE gemaakt toch door te gaan met reageren op mij. Dat is VRIJWILLIG EN BEWUST gedrag. Je labeltje heeft dus weinig tot niks te maken met de manier waarop je hier reageert, je bent gewoon geconditioneerd om je labeltje te gebruiken om je eigen (foute) keuzes te verantwoorden. Maar goed, misschien hebben je ouders of je arts je dit gedrag aangeleerd, dat weet ik niet. Je kan het echter afleren, maar daarvoor moet je wel wat beter je best doen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:52 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik ben niet egocentrisch, heb geen obsessieve neigingen.
Ben wel een rasautist.
Ik vind alleen dat voordat je zulke uitspraken doet, je je wel erin hebt moeten verdiepen, en nee, iemand met ADHD kennen is niet verdiepen, omdat ADHD totaal anders is dan autisme.
Ik reageer omdat ik die debiele uitspraken van jou niet aan kan zien. Ik probeerde het te laten, maar ben er toch van overtuigd dat dat stuk haat en domheid in je geest nog omgezet kan worden.
Alsjeblieft, voordat je zulke oerdomme uitspraken doet in het openbaar, verdiep je in godsnaam!
Keuzes worden voor het overgrote deel genomen door het onderbewustzijn waar jij geen invloed op hebt.quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zal je nu even uitleggen waarom je wel degelijk je eigen gedrag bepaald, je hebt namelijk zelf al aangegeven niet meer te willen reageren op mij. Dat je dat nu WEL doet noemen wij normale mensen een KEUZE. Een KEUZE is vrijwillig. Jij hebt zojuist de KEUZE gemaakt toch door te gaan met reageren op mij. Dat is VRIJWILLIG EN BEWUST gedrag. Je labeltje heeft dus weinig tot niks te maken met de manier waarop je hier reageert, je bent gewoon geconditioneerd om je labeltje te gebruiken om je eigen (foute) keuzes te verantwoorden. Maar goed, misschien hebben je ouders of je arts je dit gedrag aangeleerd, dat weet ik niet. Je kan het echter afleren, maar daarvoor moet je wel wat beter je best doen.
En laten we wel wezen, je meme`s dragen niets bij aan een discussie. Onvolwassen en impulsief gedrag van een door en door verwend kind dat gewend is haar zin te krijgen.
Leer het verschil tussen hoger bewustzijn en lager bewustzijn en hun bi-directionele relaties mbt keuzes, en kom dan nog maar een keer terug.quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:57 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Keuzes worden voor het overgrote deel genomen door het onderbewustzijn waar jij geen invloed op hebt.
Jammer, probeer het later nog maar eens.
Hemel, jij weet totaal niets van mij, dat zeggen je posts wel.quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zal je nu even uitleggen waarom je wel degelijk je eigen gedrag bepaald, je hebt namelijk zelf al aangegeven niet meer te willen reageren op mij. Dat je dat nu WEL doet noemen wij normale mensen een KEUZE. Een KEUZE is vrijwillig. Jij hebt zojuist de KEUZE gemaakt toch door te gaan met reageren op mij. Dat is VRIJWILLIG EN BEWUST gedrag. Je labeltje heeft dus weinig tot niks te maken met de manier waarop je hier reageert, je bent gewoon geconditioneerd om je labeltje te gebruiken om je eigen (foute) keuzes te verantwoorden. Maar goed, misschien hebben je ouders of je arts je dit gedrag aangeleerd, dat weet ik niet. Je kan het echter afleren, maar daarvoor moet je wel wat beter je best doen.
En laten we wel wezen, je meme`s dragen niets bij aan een discussie. Onvolwassen en impulsief gedrag van een door en door verwend kind dat gewend is haar zin te krijgen.
Bedankt voor het bewijzen van mijn punt.quote:Op vrijdag 28 december 2012 13:01 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Hemel, jij weet totaal niets van mij, dat zeggen je posts wel.
Dat is ook niet nodig, aangezien wij (gelukkig) elkaar niet kennen, en ik in het echt niets met jou te maken wil hebben en andersom waarschijnlijk ook niet.
Ik gedraag mij niet naar mijn autisme, het is zoals ik ben, en ja ik kan dat na 18 onderscheiden van mijn bewuste keuzes en gedrag.
Niemand kan zijn autisme (als het werkelijk autisme bij diegene is) "afleren". Dat is simpelweg niet mogelijk. Mensen met autisme kunnen wel ander gedrag aanleren, maar vaak is dat onplezierig voor degene met autisme. Ik heb bijvoorbeeld ook in de winkel gestaan, veel gewerkt in zorginstellingen en slagerijen, maar als ik thuis kwam en ik kon mijn mantel van aangeleerd gepast gedrag afdoen, als ware, dan was ik overstuur, verdrietig en gefrustreerd van een dag vol prikkels.
Och god, meneer heeft even gezocht op Wikipedia hoor.quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Leer het verschil tussen hoger bewustzijn en lager bewustzijn en hun bi-directionele relaties mbt keuzes, en kom dan nog maar een keer terug.
quote:Op vrijdag 28 december 2012 13:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Bedankt voor het bewijzen van mijn punt.
Meid, je bewijst simpelweg mijn standpunt dat je jouw keuzes verantwoord met je labeltje. Niets meer en niets minder. Hoef je mij niet voor aan te vallen, kijk vooral even naar jezelf, ook al is dat lastig.quote:Op vrijdag 28 december 2012 13:04 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ben je zo opgevoed of heb je jezelf dit gedrag aangeleerd?
Je valt mij continu aan, vraag ik of je dit bizarre gedrag zelf hebt aangeleerd, dan durf je niet eens meer antwoord te geven op de vraag.quote:Op vrijdag 28 december 2012 13:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Meid, je bewijst simpelweg mijn standpunt dat je jouw keuzes verantwoord met je labeltje. Niets meer en niets minder. Hoef je mij niet voor aan te vallen, kijk vooral even naar jezelf, ook al is dat lastig.
Lekker respectvol.quote:Op donderdag 27 december 2012 20:59 schreef Chernobog het volgende:
Klacht: vervuiling van de genenpoel.
Meid, de hele wereld is gek behalve jij. Zo beter? Komt je vast bekend voor, dat je niet begrepen wordt door anderen die geen labeltje hebben.quote:Op vrijdag 28 december 2012 13:06 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Je valt mij continu aan, vraag ik of je dit bizarre gedrag zelf hebt aangeleerd, dan durf je niet eens meer antwoord te geven op de vraag.
Stoer.
Of je voelt je gewoon snel aangevallen. Dit is vermoedelijk de slachtofferrol waar Scorpie eerder naar verwees.quote:Op vrijdag 28 december 2012 13:06 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Je valt mij continu aan, vraag ik of je dit bizarre gedrag zelf hebt aangeleerd, dan durf je niet eens meer antwoord te geven op de vraag.
Stoer.
Ik denk niet dat dit kwartje valt bij haar.quote:Op vrijdag 28 december 2012 13:07 schreef Flying_eagle het volgende:
[..]
Of je voelt je gewoon snel aangevallen. Dit is vermoedelijk de slachtofferrol waar Scorpie eerder naar verwees.
Geef nu eens antwoord op de vraag!quote:Op vrijdag 28 december 2012 13:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Meid, de hele wereld is gek behalve jij. Zo beter? Komt je vast bekend voor, dat je niet begrepen wordt door anderen die geen labeltje hebben.
Haha! Je eerste zin alleen alquote:Op vrijdag 28 december 2012 10:45 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Ja het staat toch voor Alle Dagen Heel Druk. Dan is het onmogelijk dat je geen ruzie krijgt met mensen. Of je zit in je eentje door het huis te rennen of zo, dan misschien alleen boze buren.
Denk ik ook niet. Ze wil vermoedelijk zielig blijven doen, want dat is haar "ding"quote:Op vrijdag 28 december 2012 13:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dit kwartje valt bij haar.
Och niet alleen van haar. De hele medische wereld zeult er mee.quote:Op vrijdag 28 december 2012 13:09 schreef Flying_eagle het volgende:
[..]
Denk ik ook niet. Ze wil vermoedelijk zielig blijven doen, want dat is haar "ding"
Sorry, maar je begrijpt dat 'het gedrag' waar je naar refereert en waarop je reageerde simpelweg een stelling was waarin ik aangaf dat je mijn punt bewees? Dus je vraagt aan mij eigenlijk of ik het mezelf heb aangeleerd dat jij mij gelijk geeft?quote:Op vrijdag 28 december 2012 13:08 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Geef nu eens antwoord op de vraag!
Heb jij dit gedrag zelf aangeleerd of hebben je ouders je dit geleerd?
Subsidietrekkers? Wtf?quote:Op donderdag 27 december 2012 21:06 schreef Menno6000 het volgende:
terechte klacht
subsidietrekkers zijn het
Komt omdat ze een lopende cashcow is. Ze brengt geld in het laatje, niet alleen voor zichzelf, maar ook voor haar artsen, haar ouders, zeg maar iedereen die een parasitaire relatie heeft met haar kan flink geld verdienen aan het labeltje.quote:Op vrijdag 28 december 2012 13:10 schreef Rawberry het volgende:
[..]
Och niet alleen van haar. De hele medische wereld zeult er mee.
Ongetwijfeld is het IRL een heel schuw ventje, dat hier zijn frustratietjes uitleeft.quote:Op vrijdag 28 december 2012 13:08 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Geef nu eens antwoord op de vraag!
Heb jij dit gedrag zelf aangeleerd of hebben je ouders je dit geleerd?
Er was toch ook zo`n topic over dyscalculatie met een griet die wilde dat de opleiding in kwestie aangepast zou worden zodat ze die opleiding kon voltooien? Zelden zo hard gelachen om mensen-met-een-labeltje.quote:Op vrijdag 28 december 2012 13:12 schreef Push. het volgende:
Eens wel met de klacht. Als je niet goed genoeg kan lezen heb je dyslexie, als je niet goed genoeg kan rekenen heb je dyscalculie en als je onopgevoed bent ben je autistisch. Máár het ligt nooit aan het kind/de leerling zelf, want die heeft een afwijking.
Ik ben hoogbegaafd en licht autistisch. Je theorie klopt dus niet.quote:Op donderdag 27 december 2012 21:16 schreef mujentas het volgende:
Dat komt door de huidige standaard. Iedereen die niet hoogbegaafd is krijgt al snel een stempeltje op zich gedrukt (vaak met bijhorende uitkering)
Ah, de hele wereld danquote:Op vrijdag 28 december 2012 13:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Komt omdat ze een lopende cashcow is. Ze brengt geld in het laatje, niet alleen voor zichzelf, maar ook voor haar artsen, haar ouders, zeg maar iedereen die een parasitaire relatie heeft met haar kan flink geld verdienen aan het labeltje.
Voor iemand die hoogbegaafd zou zijn lees je tergend langzaam, om nog maar niet te spreken over je vermogen om snel te reageren in 1 post, ipv 1 voor 1 af te gaanquote:Op vrijdag 28 december 2012 13:19 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Als je nergens iets van weet, zeg dan niets.
Bespring Guus_Geluk7, die is hoogbegaafd.quote:Op vrijdag 28 december 2012 13:20 schreef 2NutZ het volgende:
Mijn zaad is prima, dus als er nog mooie dames zijn hier die mooie en slimme kindjes willen
En licht autistischquote:Op vrijdag 28 december 2012 13:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Bespring Guus_Geluk7, die is hoogbegaafd.
Onopgevoed autistisch? Wtf? Wat ga jij nu voor onzin uitkramen?quote:Op vrijdag 28 december 2012 13:12 schreef Push. het volgende:
Eens wel met de klacht. Als je niet goed genoeg kan lezen heb je dyslexie, als je niet goed genoeg kan rekenen heb je dyscalculie en als je onopgevoed bent ben je autistisch. Máár het ligt nooit aan het kind/de leerling zelf, want die heeft een afwijking.
Dan zal je 14 keer moeten humpen, niet meer niet minder, van te voren aangeven dat je gaat komen en waar precies, en hoe lang de hump-beurt duurt, anders raakt hij in paniek.quote:
Shitquote:Op vrijdag 28 december 2012 13:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan zal je 14 keer moeten humpen, niet meer niet minder, van te voren aangeven dat je gaat komen en waar precies, en hoe lang de hump-beurt duurt, anders raakt hij in paniek.
Het maakt het leven een stuk makkelijker iig. Vertoon je onaangepast gedrag? Gooi het op je autisme! Doe jij ook toch?quote:Op vrijdag 28 december 2012 13:22 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Onopgevoed autistisch? Wtf? Wat ga jij nu voor onzin uitkramen?
En denk je nu dat het leuk is autistisch te zijn of wat?
Geloof je me niet. Ook goed, ik zit er niet mee.quote:Op vrijdag 28 december 2012 13:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Voor iemand die hoogbegaafd zou zijn lees je tergend langzaam, om nog maar niet te spreken over je vermogen om snel te reageren in 1 post, ipv 1 voor 1 af te gaan
Shit man, je hebt ook geen humor. Waz met jou.quote:Op vrijdag 28 december 2012 13:23 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Geloof je me niet. Ook goed, ik zit er niet mee.
Maar afwijking klinkt denigrerend, dus dat noemen we dan een 'rugzak'quote:Op vrijdag 28 december 2012 13:12 schreef Push. het volgende:
Ik gooi niets op autisme. Dat ik autisme heb weten de mensen met wie ik omga ook niet.quote:Op vrijdag 28 december 2012 13:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het maakt het leven een stuk makkelijker iig. Vertoon je onaangepast gedrag? Gooi het op je autisme! Doe jij ook toch?
Maakt niet uit, toch?quote:Op vrijdag 28 december 2012 13:27 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ik gooi niets op autisme. Dat ik autisme heb weten de mensen met wie ik omga ook niet.
Waar heb jij het over?quote:Op vrijdag 28 december 2012 13:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan zal je 14 keer moeten humpen, niet meer niet minder, van te voren aangeven dat je gaat komen en waar precies, en hoe lang de hump-beurt duurt, anders raakt hij in paniek.
Ik vind ook niet dat het uitmaakt, maar over autisme wordt altijd denigerend gedaan. Ik heb vrienden genoeg, maar toch zijn er mensen die beweren dat alle autisten vriendloos zijn. Dat voelt best kut.quote:
Dat is overalquote:Op vrijdag 28 december 2012 13:33 schreef Cracka-ass het volgende:
En het zijn ook nooit problemen waarbij de zwakke in kwestie continu rekening moet houden met anderen. Het is altijd andersom.
Interessant, maar compleet onbetaalbaar en niet geheel van toepassing op het Nederlandse systeem. Daarbij zou je een kind dan al nog vroeger vast leggen in wat hij/zij 'gaat doen'. Laat iemand het lekker zelf uit zoeken, je komt er met der tijd vast achter wat je interesseert.quote:Op vrijdag 28 december 2012 13:11 schreef itchycoo het volgende:
Dit filmpje is erg interessant bij dit onderwerp. Het hele filmpje is meer dan de moeite waard om te zien, maar het gedeelte dat ik met name bedoel begint bij 3:00
Ja, dacht het wel. Kijk ook maar naar bijvoorbeeld de 'groene kaart' in het middelbaar onderwijs. Leerlingen krijgen 30 minuten meer op een toets van 180 minuten, dat is 20%(!). Het lijkt mij dat je niveau niet hoog genoeg is als je de taak niet in de daar voor gestelde tijd voldoende kunt afronden.quote:Op vrijdag 28 december 2012 13:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Er was toch ook zo`n topic over dyscalculatie met een griet die wilde dat de opleiding in kwestie aangepast zou worden zodat ze die opleiding kon voltooien? Zelden zo hard gelachen om mensen-met-een-labeltje.
Scorpie, jij snapt hetquote:Op vrijdag 28 december 2012 12:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mislukkingen?quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Bron?quote:Op vrijdag 28 december 2012 13:38 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Mislukkingen?
Gates --> autist
Einstein --> autist
Jobs --> autist
Echte mislukkelingen ja.
En ook jij bewijst maar weer mijn punt; namelijk dat austisten zonder noemenswaardige aanpassingen gewoon kunnen functioneren. Ze hebben allemaal met elkaar gemeen dat het tijdperk waarin ze opgroeide hen niet als uitzondering behandelde, en ze dat zelf ook niet wilde. Jij snapt het: we moeten stoppen met het pamperen en slachtofferen van mensen met een labeltje, je ziet namelijk mensen zoals summer2bird die in hun slachtofferrol opeens blijven hangen. Iets wat jij volgens mij niet doet.quote:Op vrijdag 28 december 2012 13:38 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Mislukkingen?
Gates --> autist
Einstein --> autist
Jobs --> autist
Echte mislukkelingen ja.
Ja, afwijking in de genepoel is ook niet denigerend natuurlijk.quote:Op vrijdag 28 december 2012 13:09 schreef Flying_eagle het volgende:
[..]
Denk ik ook niet. Ze wil vermoedelijk zielig blijven doen, want dat is haar "ding"
Ik ben het met hem eens, en ik heb Psychologie gestudeerd. Nu jij weerquote:Op vrijdag 28 december 2012 13:42 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Scorpie snapt niets als we het over dit onderwerp hebben.
Het maakt niets uit dat jouw vrienden het niet weten maar dat je zelf genoegen neemt met dat labeltje.quote:Op vrijdag 28 december 2012 13:33 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ik vind ook niet dat het uitmaakt, maar over autisme wordt altijd denigerend gedaan. Ik heb vrienden genoeg, maar toch zijn er mensen die beweren dat alle autisten vriendloos zijn. Dat voelt best kut.
oh neequote:Op vrijdag 28 december 2012 13:45 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Ik ben het met hem eens, en ik heb Psychologie gestudeerd . Nu jij weer
Ik ben het inderdaad niet eens met de mensen die zichzelf de slachtofferrol in laten ouwehoeren en daar lekker blijven zitten, dat klopt. Dat ze dat niet willen horen is niet mijn probleem.quote:Op vrijdag 28 december 2012 13:42 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Scorpie snapt niets als we het over dit onderwerp hebben.
Een slachtofferrol heb ik nooit aangenomen. Ook omdat ik niet anders behandeld wíl worden. Dat ik een autist ben maakt me nog niet anders vind ik.quote:Op vrijdag 28 december 2012 13:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En ook jij bewijst maar weer mijn punt; namelijk dat austisten zonder noemenswaardige aanpassingen gewoon kunnen functioneren. Ze hebben allemaal met elkaar gemeen dat het tijdperk waarin ze opgroeide hen niet als uitzondering behandelde, en ze dat zelf ook niet wilde. Jij snapt het: we moeten stoppen met het pamperen en slachtofferen van mensen met een labeltje, je ziet namelijk mensen zoals summer2bird die in hun slachtofferrol opeens blijven hangen. Iets wat jij volgens mij niet doet.
En daarin verschil jij van de duizenden en duizenden anderen die maar al te graag anders behandeld willen worden. Wat zeg ik, bevoorrecht willen worden.quote:Op vrijdag 28 december 2012 13:48 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Een slachtofferrol heb ik nooit aangenomen. Ook omdat ik niet anders behandeld wíl worden. Dat ik een autist ben maakt me nog niet anders vind ik.
In het begin baalde ik wel flink. Dat ik ermee geconfronteerd werd deed pijn. Toen heb ik maar tegen mezelf gezegd dat het me niet anders maakt, maar het er genoegen meenemen is er eigenlijk niet. Nu voel ik de drang mezelf te bewijzen. Maar misschien is dat wel alleen maar goed.quote:Op vrijdag 28 december 2012 13:46 schreef Rawberry het volgende:
[..]
Het maakt niets uit dat jouw vrienden het niet weten maar dat je zelf genoegen neemt met dat labeltje.
Ondertussen ben ik gewoon een Importeur op kantoor hoor, maar dat terzijde. Psychologie is meer mijn hobbyquote:
Ik heb ook een vriend met pdd-nos. Hij zit op een school voor kinderen met autisme, maar wil daar eigenlijk weg. Alleen durft hij dit niet omdat hij op de basisschool extreem gepest is. Wat vind jij daar dan van?quote:Op vrijdag 28 december 2012 13:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En daarin verschil jij van de duizenden en duizenden anderen die maar al te graag anders behandeld willen worden. Wat zeg ik, bevoorrecht willen worden.
Wat wil je bewijzen? Dat je het niet hebt?quote:Op vrijdag 28 december 2012 13:52 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
In het begin baalde ik wel flink. Dat ik ermee geconfronteerd werd deed pijn. Toen heb ik maar tegen mezelf gezegd dat het me niet anders maakt, maar het er genoegen meenemen is er eigenlijk niet. Nu voel ik de drang mezelf te bewijzen. Maar misschien is dat wel alleen maar goed.
Ik vind dat ik de volgende keer een extra schepje suiker in mijn koffie moet doenquote:Op vrijdag 28 december 2012 13:55 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ik heb ook een vriend met pdd-nos. Hij zit op een school voor kinderen met autisme, maar wil daar eigenlijk weg. Alleen durft hij dit niet omdat hij op de basisschool extreem gepest is. Wat vind jij daar dan van?
Ik ben autistisch en herken me hier helemaal niet in.quote:Op vrijdag 28 december 2012 13:45 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Ik ben het met hem eens, en ik heb Psychologie gestudeerd. Nu jij weer
Nee, dat ik (en andere autisten) geen mislukkiling ben/zijn.quote:Op vrijdag 28 december 2012 13:57 schreef Rawberry het volgende:
[..]
Wat wil je bewijzen? Dat je het niet hebt?
Voor zulke mensen zou alles uit de kast moeten worden gehaald om ze op een normale school te laten functioneren.quote:Op vrijdag 28 december 2012 13:55 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ik heb ook een vriend met pdd-nos. Hij zit op een school voor kinderen met autisme, maar wil daar eigenlijk weg. Alleen durft hij dit niet omdat hij op de basisschool extreem gepest is. Wat vind jij daar dan van?
Ik denk ook dat hij daar gewoon vrienden kan hebben. Zeker in een tolerante klas. Maar omdat hij gepest is is hij een beetje bang geworden voor 'normale' mensen. Daar maak ik me eigenlijk ook zorgen om.quote:Op vrijdag 28 december 2012 14:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Voor zulke mensen zou alles uit de kast moeten worden gehaald om ze op een normale school te laten functioneren.
Second opinion aanvragen? Wel tof dat je je niet zomaar een labeltje op laat plakkenquote:Op vrijdag 28 december 2012 13:59 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ik ben autistisch en herken me hier helemaal niet in.
Dit ja. Vorige week ofzo was er bij 'De Reunie' een klas waarin een blind meisje was opgenomen. De hele klas was eerst voorgelicht over hoe het is om blind te zijn en ze hebben iedereen laten ervaren hoe het is door middel van blinddoeken e.d. Uiteindelijk was het een groot succes, omdat iedereen wist hoe hij er mee om kon gaan.quote:Op vrijdag 28 december 2012 14:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Voor zulke mensen zou alles uit de kast moeten worden gehaald om ze op een normale school te laten functioneren.
Zou hij met begeleiding een poging willen wagen op een andere school denk je?quote:Op vrijdag 28 december 2012 14:03 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ik denk ook dat hij daar gewoon vrienden kan hebben. Zeker in een tolerante klas. Maar omdat hij gepest is is hij een beetje bang geworden voor 'normale' mensen. Daar maak ik me eigenlijk ook zorgen om.
Laten we het er op houden dat autisme iets is wat je aangepraat/aangeleerd word. Autisme is eigenlijk niets meer of niets minder dan schuw zijn tegenover anderen en zich minder gemakkelijk in anderen kunnen verplaatsen. Dit is natuurlijk niet de volledige definitie die het begrip 'autistisch' omschrijft, maar vat het wel concreet samen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 13:59 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ik ben autistisch en herken me hier helemaal niet in.
Ik ga ook 'normaal' met andere mensend om. Maar ik verschuil me niet achter autisme oid. Ik wil bewijzen dat ik ook 'normaal' ben en heb een hekel aan een voorkeursbehandeling.quote:Op vrijdag 28 december 2012 14:06 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Laten we het er op houden dat autisme iets is wat je aangepraat/aangeleerd word. Autisme is eigenlijk niets meer of niets minder dan schuw zijn tegenover anderen en zich minder gemakkelijk in anderen kunnen verplaatsen. Dit is natuurlijk niet de volledige definitie die het begrip 'autistisch' omschrijft, maar vat het wel concreet samen.
Maar jij/je hersens kunnen veel meer dan jij denkt. Als iemand elke dag tegen jou zegt dta je een slappeling bent, voel jij je uiteindelijk een slappeling. Dit ga je uiteindelijk als waarheid beschouwen, waardoor je er uiteindelijk niks meer aan doet.
Ik zou in elk geval nooit mijzelf een labeltje willen laten drukken door anderen. Met een beetje training/oefening ken je zowel autisme als dyslexie weg trainen (of in elk geval minder erg maken). Als je dat niet inziet, is dat meer iets wat tussen je oren zit of heb je een gebrek aan zelfvertrouwen.
Elk mens kan meer dan hij denkt, zolang hij het zelf geloofd. (En dan heb ik het dus voorral over psychische factoren, niet over hersenschuddingen/beschadigingen etc..)
Ik denk dat hij te bang is. Hij wordt nu wel gecoacht om met normale mensen om te gaan. Als hij ze eenmaal ontmoet heeft is het ook nooit een probleem. Ik hoop dat hij over 2 jaar wel op het gewone hbo kan aansluiten, want anders komt hij ook nooit aan een baan.quote:Op vrijdag 28 december 2012 14:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zou hij met begeleiding een poging willen wagen op een andere school denk je?
Second opinion kost heel wat geld. Maar mij is ook verteld dat je het grotendeels kunt wegtrainen. Ik denk dat dat dan is gebeurd.quote:Op vrijdag 28 december 2012 14:04 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Second opinion aanvragen? Wel tof dat je je niet zomaar een labeltje op laat plakken
Autisme is geen 'echte' ziekte. En ook geen handicap. Je bepaald zelf tot hoeverre jij jezelf als 'zwakkere van de maatschappij' ziet. Met een beetje oefening kom je al heel ver. Voor mensen met 'autisme' is de stap misschien moeilijker/enger/duurt langer maar het is zeker niet onmogelijk.quote:Op vrijdag 28 december 2012 14:13 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ik ga ook 'normaal' met andere mensend om. Maar ik verschuil me niet achter autisme oid. Ik wil bewijzen dat ik ook 'normaal' ben en heb een hekel aan een voorkeursbehandeling.
Maar mij is trouwens verteld dat autisme iets is met de linker en rechter hersenhelft.
dat zeg ik, normale mensenquote:Op vrijdag 28 december 2012 15:02 schreef Chernobog het volgende:
Als je autisten pampert krijg je uiteindelijk van die Chris Chans:
[ afbeelding ]
Normale mensen worden ook weleens gestresst.
Psychologie is gewoon onderdeel van de wetenschap. Jij beweert dus dat psychologen, blind zijn voor de waarheid?quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja sorry, ik kan niet zoveel met mensen die blind zijn voor de waarheid.
quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Maar voor jou is fok toch ook spannender dan het echte leven (gezien je postingtijdstippen lijk je niet te werken), zal toch ook wel een reden hebben?quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:02 schreef Chernobog het volgende:
Als je autisten pampert krijg je uiteindelijk van die Chris Chans:
[ afbeelding ]
En summer2bird is een aansteller. Als je overprikkelt raakt, dan zorg je er maar voor dat je een manier vindt om te ontspannen. Normale mensen worden ook weleens gestresst. Altijd weer janken omdat je een label hebt, Ben het helemaal eens met Scorpio.
Ik studeer en loop stage maar heb kerstvakantie.quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:28 schreef PontifexMaximus het volgende:
[..]
Maar voor jou is fok toch ook spannender dan het echte leven (gezien je postingtijdstippen lijk je niet te werken), zal toch ook wel een reden hebben?
Uit eigen ervaring weet ik hoe makkelijk foutieve diagnoses worden gesteld. Zo is een vriendin van me foutief gediagnostiseerd met borderline, terwijl ze daar maar 1 trek van vertoonde. Verder deed ze zichzelf geen pijn, had ze al jaren een relatie, werkte ze op hoog niveau, had ze geen schulden, niks. Kortom, totaal geen borderliner. Alles wat ze zei werd uit zijn verband gerukt (zo zou ze "magisch denken" omdat ze bij een plaatje met een huilende vrouw zei "ik hoop dat ze een gelukkig einde heeft- misschien trouwt ze wel met een miljonair". Ze heeft die psycholoog in opleiding toen flink de waarheid verteld en de diagnose is bijgesteld naar "nao". Kun je nagaan wat er gebeurt als ouders minder intelligent en mondig zijn. Borderline is namelijk ook zo'n trenddiagnose.quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Psychologie is gewoon onderdeel van de wetenschap. Jij beweert dus dat psychologen, blind zijn voor de waarheid?
Borderline is alles behalve een trenddiagnose, mensen die echt borderline hebben zijn een verschikking voor de medemens.quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:43 schreef Chernobog het volgende:
[..]
Uit eigen ervaring weet ik hoe makkelijk foutieve diagnoses worden gesteld. Zo is een vriendin van me foutief gediagnostiseerd met borderline, terwijl ze daar maar 1 trek van vertoonde. Verder deed ze zichzelf geen pijn, had ze al jaren een relatie, werkte ze op hoog niveau, had ze geen schulden, niks. Kortom, totaal geen borderliner. Alles wat ze zei werd uit zijn verband gerukt (zo zou ze "magisch denken" omdat ze bij een plaatje met een huilende vrouw zei "ik hoop dat ze een gelukkig einde heeft- misschien trouwt ze wel met een miljonair". Ze heeft die psycholoog in opleiding toen flink de waarheid verteld en de diagnose is bijgesteld naar "nao". Kun je nagaan wat er gebeurt als ouders minder intelligent en mondig zijn. Borderline is namelijk ook zo'n trenddiagnose.
Dat vind ik juist heel goed. Je gaat er toch niets aan veranderen dat je zo bent. Zie het dan maar als een 'cadeau' dat je hebt gekregen en open kunt gaan maken. Als jij kunt laten zien dat je een te gek leven kunt hebben terwijl je dat hebt is dat denk ik het grootste geluk wat je kunt hebben.quote:Op vrijdag 28 december 2012 13:52 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
In het begin baalde ik wel flink. Dat ik ermee geconfronteerd werd deed pijn. Toen heb ik maar tegen mezelf gezegd dat het me niet anders maakt, maar het er genoegen meenemen is er eigenlijk niet. Nu voel ik de drang mezelf te bewijzen. Maar misschien is dat wel alleen maar goed.
quote:Op vrijdag 28 december 2012 16:03 schreef MAHL het volgende:
Terechte klacht. Niets aan autisme/ADHD/ADD wat een goed pak rammel in de opvoeding er niet uit kan slaan. Maar nee hoor, dat is opeens weer kindermishandelingEn diezelfde mensen vinden het zo vreemd dat tegenwoordig de pubers onhandelbaarder dan ooit zijn
Chris-Chan is dan wel weer een baas. SonichuZelden zo hard gelachen om iemand.
Aha! Die tweede naam heb ik weleens voorbij zien komen, de tweede niet...quote:Op donderdag 27 december 2012 21:30 schreef Haantje_pappie het volgende:
[..]
Denk aan Socios ,Schenkstroop en nog een aantal.Percentage durf ik niet te zeggen
Klopt. Medewerkers van de GGZ/GGD/Riagg en MEE etc. sporen zelf vaak voor geen meter vind ik. Ik moest eens met een psychiater gaan praten tijdens een rouwperiode volgens leraren van mijn toenmalige opleiding. Dat heb ik geweten. Die vent had het inlevingsvermogen van een stuk stokbrood, de afstandelijkheid van een bevroren waterdruppel en het ego gehalte van Bono!quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:44 schreef Chernobog het volgende:
Er wordt keihard bezuinigd op de psychiatrie en het gevolg is dat net afgestudeerden daar gaan labelen, terwijl die nog totaal geen ervaring hebben en vaak stempeltjesgeil zijn.
Ik ken borderliners en ik raad iedereen aan om er ver weg van te blijven. Kansloze types met zelfmoordneigingen, soa's en schulden. En manipulatief als de tering. Dat is mijn vriendin totaal niet. Zelfs haar therapeut vond het onzin en heeft ze dat ook laten weten.quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Borderline is alles behalve een trenddiagnose, mensen die echt borderline hebben zijn een verschikking voor de medemens.
Dat jouw vriendin de label borderline kreeg, omdat ze er maar een trek van vertoonde. Zegt veel over de psycholoog.
Er bestaan psychologen die hun werk niet goed doen, dat is met alles zo. Dat wilt alleen niet zeggen, dat er niet zoiets bestaat als borderline. Dat is gewoonweg belachelijk om te beweren.
Oke.quote:Op vrijdag 28 december 2012 18:15 schreef Chernobog het volgende:
[..]
Ik ken borderliners en ik raad iedereen aan om er ver weg van te blijven. Kansloze types met zelfmoordneigingen, soa's en schulden. En manipulatief als de tering. Dat is mijn vriendin totaal niet. Zelfs haar therapeut vond het onzin en heeft ze dat ook laten weten.
Hij is nu helaas onder toezicht en post geen schandalen meer.quote:Op vrijdag 28 december 2012 16:03 schreef MAHL het volgende:
Terechte klacht. Niets aan autisme/ADHD/ADD wat een goed pak rammel in de opvoeding er niet uit kan slaan. Maar nee hoor, dat is opeens weer kindermishandelingEn diezelfde mensen vinden het zo vreemd dat tegenwoordig de pubers onhandelbaarder dan ooit zijn
Chris-Chan is dan wel weer een baas. SonichuZelden zo hard gelachen om iemand.
Mijn kinderen krijgen gewoon een corrigerende tik later. Mogen ze zelf aan meneer agent uitleggen waarom ze die hebben gekregen als ze een ruitje hebben ingeslagen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 16:25 schreef Hangwang het volgende:
Terechte klacht. 20 jaar geleden bestond dat adhd echt niet hoor :} die vervelende rotjongen kregen een klap voor de kop en toen konden ze wel normaal doen.
Edit: mee eens!
[..]
Borderliners zijn wel een kwalijke zaak ja. Dit heeft natuurlijk ook een andere kant, omdat iedereen maar een bepaald labeltje krijgt, worden mensen met serieuze problemen ook niet meer serieus genomen. Jammer, want met de juiste zorg kunnen ook borderliners vrij normaal leven. Borderline is in tegenstelling tot de meeste PDD-NOS onzin wel een echt zware en gevaarlijke afwijking. Mijn ex leed daar aan, is inderdaad geen pretje. Maar die heeft goede hulp gehad bij een goede psychiater en kon er redelijk mee leven.quote:Op vrijdag 28 december 2012 18:15 schreef Chernobog het volgende:
[..]
Ik ken borderliners en ik raad iedereen aan om er ver weg van te blijven. Kansloze types met zelfmoordneigingen, soa's en schulden. En manipulatief als de tering. Dat is mijn vriendin totaal niet. Zelfs haar therapeut vond het onzin en heeft ze dat ook laten weten.
Oooh, ik wist niet dat alle issues online stondenquote:Op vrijdag 28 december 2012 18:16 schreef Chernobog het volgende:
[..]
Hij is nu helaas onder toezicht en post geen schandalen meer.![]()
www.sonichu.com voor updates
Wat? Die heb ik gemist.quote:Op vrijdag 28 december 2012 18:52 schreef Chernobog het volgende:
Vond het wel mooi toen CWC eindelijk ontmaagd werd door een Mexicaans hoertje.
quote:Op vrijdag 28 december 2012 16:03 schreef MAHL het volgende:
Niets aan autisme/ADHD/ADD wat een goed pak rammel in de opvoeding er niet uit kan slaan.
je kunt het er niet uitslaan, net zo min als dat je gezond verstand er in kunt slaanquote:Op vrijdag 28 december 2012 18:18 schreef Chernobog het volgende:
[..]
Mijn kinderen krijgen gewoon een corrigerende tik later.
Waarom was er vroeger, toen een corrigerende tik nog wel gewoon was toegestaan, dan veel minder van die labeltjes?quote:Op vrijdag 28 december 2012 19:52 schreef sacha het volgende:
[..]
[..]
je kunt het er niet uitslaan, net zo min als dat je gezond verstand er in kunt slaan
vroegah was alles beter maar niet heus,quote:Op vrijdag 28 december 2012 19:57 schreef MAHL het volgende:
[..]
Waarom was er vroeger, toen een corrigerende tik nog wel gewoon was toegestaan, dan veel minder van die labeltjes?
We kweken kneusjes ja.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:02 schreef sacha het volgende:
[..]
vroegah was alles beter maar niet heus,
gelukkig staat de wetenschap niet stil
Ja, begin dit jaar was hij eindelijk ontmaagd. Of dat zegt hij iig. Lees sonichu.com maar, daar staat een heel artikel over;)quote:
quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:58 schreef Chernobog het volgende:
Het is een soort moderen Munchhausen by Proxy, deze uitlatingen. TS kan het niet uitstaan dat hij geen genie is en ook nog eens niet de knapste, dus hij blaast hoog van de toren om likes te krijgen op FOK en schouderklopjes op het schoolplein.
Schitterend!quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:58 schreef Chernobog het volgende:
Het is een soort moderen Munchhausen by Proxy, die labeltjes. Mama kan het niet uitstaan dat kind geen genie is en ook nog eens niet de knapste, dus ze plakt er een labeltje op om likes te krijgen op Facebook en schouderklopjes op het schoolplein.
Ik ken er ook één en dat is een 'vriend' van een vriend van mij. Inmiddels zoekt hij hem niet meer bewust op, juist vanwege het bovengenoemde gedrag. Deze gast wil b.v. die vriend van mij opdringen om zijn ex niet meer op de verjaardag van die vriend van mij te laten komen...quote:Op vrijdag 28 december 2012 18:15 schreef Chernobog het volgende:
[..]
Lijkt me een relaxte gast!quote:Op vrijdag 28 december 2012 18:24 schreef MAHL het volgende:
[..]
Oooh, ik wist niet dat alle issues online stonden
[ afbeelding ]
Dat doen ze inderdaad ook heel vaak. De vriendin van die vriend is nogal paranormaal begaafd en die voelde zich na een bezoek aan die gast altijd 'compleet leeg'. Hij pikte de energie van drie mensen tegelijk in bij wijze van spreken.quote:Op vrijdag 28 december 2012 18:50 schreef Chernobog het volgende:
Ik heb het geprobeerd, vrienden zijn met een borderliner, maar na een maand was alle energie uit mij weggezogen. Wat een walgelijke randfiguren.
Ik heb bijna nergens zo'n hekel aan als aan Fecaliënboek/Fagboek/Jewbook.quote:Op vrijdag 28 december 2012 19:44 schreef huggiebear het volgende:
Zijn ook vaak kinderen die altijd ziek zijn en altijd wat hebben...
De ouders hiervan posten dit maar al te graag op Facebook natuurlijk waarna 34 reacties zoals "awww wat zielig" of "jeetje, succes!" van hetzelfde soort domme volk volgen
Ik denk omdat de samenleving steeds gefragmenteerder raakt. In Nederland en in Europa, overgewaaid uit de V.S. Ikke ikke, gepropageerd door de VVD, direct of indirect, steeds minder samenhang. Dit uit zich ook in het gegeven dat men 'niet meer het geheel wil zien'. De illusie van afscheiding: labelen maar.quote:Op vrijdag 28 december 2012 19:57 schreef MAHL het volgende:
[..]
Waarom was er vroeger, toen een corrigerende tik nog wel gewoon was toegestaan, dan veel minder van die labeltjes?
Lijkt me sterk dat daar de VVD achter zit, ik zie eerder de oorzaak in het linkse beleid van de jaren '70 en verder. Toen waren er geen domme kinderen meer, nee, die hadden dyslectie/dyscalculie/hoogbegaafd waardoor ze het te saai vonden/etc. Je had geen drukke kinderen meer die een draai om de oren hadden, nee, ze hadden ADHD. Het kromme gelijkheidsdenken, iedereen was gelijk, en als je niet gelijk was kreeg je een labeltje zodat je speciaal was.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:43 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Ik denk omdat de samenleving steeds gefragmenteerder raakt. In Nederland en in Europa, overgewaaid uit de V.S. Ikke ikke, gepropageerd door de VVD, direct of indirect, steeds minder samenhang. Dit uit zich ook in het gegeven dat men 'niet meer het geheel wil zien'. De illusie van afscheiding: labelen maar.
Ja, daar zit ook veel in. Net als de basisvorming hč, ontzettend veel vakken geven in de brugklas maar nergens echte verdieping.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:47 schreef MAHL het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat daar de VVD achter zit, ik zie eerder de oorzaak in het linkse beleid van de jaren '70 en verder. Toen waren er geen domme kinderen meer, nee, die hadden dyslectie/dyscalculie/hoogbegaafd waardoor ze het te saai vonden/etc. Je had geen drukke kinderen meer die een draai om de oren hadden, nee, ze hadden ADHD. Het kromme gelijkheidsdenken, iedereen was gelijk, en als je niet gelijk was kreeg je een labeltje zodat je speciaal was.
Precies die gast die ik ook ken! Hij wil ook niets, wil niet werken want 'het UWV schat hem verkeerd in'... Wat ik zwart heb gemaakt is ook op hem van toepassing.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:50 schreef Chernobog het volgende:
Ik ken meerdere borderliners:
1. is op zijn 32e al getrouwd en gescheiden geweest, kind van een andere vrouw, een soa, enkele zelfmoordpogingen, aan de medicatie maar gebruikt toch drugs, veganist, heeft nog steeds onbeschermde seks met mensen die hij online leert kennen, maar als je daar wat van zegt dan ben je bekrompen.
2. is heeft meerdere zelfmoord pogingen gedaan, verwoed veganist en pvdd aanhangster (lekker extreem, daar houden borderliners van) , had ook weer roekeloos seksueel gedrag wat eindigde in een verkrachting en beroving, leeft van een uitkering maar geeft honderden euro's uit aan make up en game-figuurtjes.
3. moeder van een kind, ook weer na 3 jaar gescheiden, heeft de ziekste fetisjes (bloed, messen) en zet haar lichaam half naakt op Facebook (geloof me, haar wil je NIET naakt zien), werkt nu in een papierwinkel nadat ze geen enkele studie had afgemaakt (net als de bovenstaande 3).
Lekker leven van je uitkering zo.
Verdieping komt in de bovenbouw.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:49 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Ja, daar zit ook veel in. Net als de basisvorming hč, ontzettend veel vakken geven in de brugklas maar nergens echte verdieping.
Ja, maar ook daar hadden we teveel vakken.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:53 schreef Chernobog het volgende:
[..]
Verdieping komt in de bovenbouw.
Als je van 82 bent dan heb je ander onderwijs gevolgd dan de leerlingen nu volgen. Hele systeem is veranderd.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:54 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Ja, maar ook daar hadden we teveel vakken.
gunst! het lijken wel normale mensenquote:Op vrijdag 28 december 2012 21:50 schreef Chernobog het volgende:
Ik ken meerdere borderliners:
1. is op zijn 32e al getrouwd en gescheiden geweest, kind van een andere vrouw, een soa, enkele zelfmoordpogingen, aan de medicatie maar gebruikt toch drugs, veganist, heeft nog steeds onbeschermde seks met mensen die hij online leert kennen, maar als je daar wat van zegt dan ben je bekrompen.
2. is heeft meerdere zelfmoord pogingen gedaan, verwoed veganist en pvdd aanhangster (lekker extreem, daar houden borderliners van) , had ook weer roekeloos seksueel gedrag wat eindigde in een verkrachting en beroving, leeft van een uitkering maar geeft honderden euro's uit aan make up en game-figuurtjes.
3. moeder van een kind, ook weer na 3 jaar gescheiden, heeft de ziekste fetisjes (bloed, messen) en zet haar lichaam half naakt op Facebook (geloof me, haar wil je NIET naakt zien), werkt nu in een papierwinkel nadat ze geen enkele studie had afgemaakt (net als de bovenstaande 3).
Lekker leven van je uitkering zo.
Ik was vergeten dat nummer 1. ook gamefiguurtjes spaarde. Hij heeft ze later wel verkocht. Op zijn 30equote:Op vrijdag 28 december 2012 21:53 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Precies die gast die ik ook ken! Hij wil ook niets, wil niet werken want 'het UWV schat hem verkeerd in'... Wat ik zwart heb gemaakt is ook op hem van toepassing.
Ik weet niet met wat voor debielen jij omgaatquote:Op vrijdag 28 december 2012 21:58 schreef sacha het volgende:
[..]
gunst! het lijken wel normale mensen
met jullie op dit momentquote:Op vrijdag 28 december 2012 21:59 schreef Chernobog het volgende:
[..]
Ik weet niet met wat voor debielen jij omgaat
Dat is absoluut zo.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:57 schreef Chernobog het volgende:
[..]
Als je van 82 bent dan heb je ander onderwijs gevolgd dan de leerlingen nu volgen. Hele systeem is veranderd.
Deze gast is nu 31 1/2 maar hij heeft ze nog steeds!quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:58 schreef Chernobog het volgende:
[..]
Ik was vergeten dat nummer 1. ook gamefiguurtjes spaarde. Hij heeft ze later wel verkocht. Op zijn 30e
quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:59 schreef Chernobog het volgende:
[..]
Ik weet niet met wat voor debielen jij omgaat
Beng! Dis!quote:
Of indigo- en kristalkinderen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 22:00 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Zijn gewoon sterrekinderen
Klopt, want het zou toch maar zo zijn dat sommige leerlingen het niveau niet aankunnen. Dan moet je aan de ouders vertellen dat hun kind dommer is dan de restquote:Op vrijdag 28 december 2012 21:49 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Ja, daar zit ook veel in. Net als de basisvorming hč, ontzettend veel vakken geven in de brugklas maar nergens echte verdieping.
Had ik laatst ook een topic over gemaakt ja. Kinderen die gewoon ronduit asociaal zijn, maar ze mochten dat zijn, want ze waren speciaal.quote:Op vrijdag 28 december 2012 22:00 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Zijn gewoon sterrekinderen
Tsja...quote:Op vrijdag 28 december 2012 22:05 schreef MAHL het volgende:
[..]
Klopt, want het zou toch maar zo zijn dat sommige leerlingen het niveau niet aankunnen. Dan moet je aan de ouders vertellen dat hun kind dommer is dan de rest
Nee, dan liever de minder begaafde kinderen een aparte toets laten maken
Lekker veel inlevensvermogen heb jij trouwens volgens mij?quote:Op vrijdag 28 december 2012 22:06 schreef Chernobog het volgende:
Ach, een echte retard wordt uiteindelijk gewoon naar het LWOO geschopt. leraren hebben ook niet alle geduld met zo'n leerling.
In het kind of de docent?;)quote:Op vrijdag 28 december 2012 22:09 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Lekker veel inlevensvermogen heb jij trouwens volgens mij?
Natuurlijk niet. De echte retards hebben recht op speciale begeleiding (want ze kunnen het niveau wel aan hoor!) en als ze alsnog falen dan ligt dat aan de leraar en het systeem wat tegen ze is.quote:Op vrijdag 28 december 2012 22:06 schreef Chernobog het volgende:
Ach, een echte retard wordt uiteindelijk gewoon naar het LWOO geschopt. leraren hebben ook niet alle geduld met zo'n leerling.
Haha, in het kind?quote:
Dat laat ik mezelf niet aanpraten.quote:Op vrijdag 28 december 2012 22:31 schreef PontifexMaximus het volgende:
Ik ben benieuwd of jullie ook zo stoer lullen als je zelf in de shit zit.
ja, dat zei men vroegah ookquote:Op vrijdag 28 december 2012 22:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat laat ik mezelf niet aanpraten.
Bestaat er volgens jouw helemaal niet zoiets als ADHD dan?quote:Op vrijdag 28 december 2012 22:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou ja, het kan iedereen op een bepaald moment gebeuren, en dan is het toch wel prettig als iemand een helpende hand uitsteekt.quote:Op vrijdag 28 december 2012 22:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
wat wil je hiermee kracht bij zetten?quote:
Je lachspieren.quote:Op vrijdag 28 december 2012 23:02 schreef sacha het volgende:
[..]
wat wil je hiermee kracht bij zetten?
Jawel, maar je hoeft er geen last van te hebben. Enorm veel zelfvertrouwen geven is al het halve werk. Een cursusje van drie dagen nog eens een derde en die laatste zesde komt in de praktijk.quote:
helpt datquote:Op zaterdag 29 december 2012 14:34 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Als ik een autistisch kind had sloeg ik hem/haar de hele dag tot die gewoon normaal deed. Cure by proxy.
Zit je nu in je handjes te wrijven met deze briljante "diss"?quote:Op zaterdag 29 december 2012 14:59 schreef sacha het volgende:
[..]
oh, dat had je al gedaan met je eerste post in dit topic
neenquote:Op zaterdag 29 december 2012 14:59 schreef Chernobog het volgende:
[..]
Zit je nu in je handjes te wrijven met deze briljante "diss"?
indeedquote:Op vrijdag 28 december 2012 21:41 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Ik heb bijna nergens zo'n hekel aan als aan Fecaliënboek/Fagboek/Jewbook.
Goede redenatie.quote:Op donderdag 27 december 2012 21:03 schreef LelijKnap het volgende:
Fok!er=autist
Mensen in oud = Fok!ers
Kinderen van mensen in oud = Autist
Dat is een interessante uitspraak.quote:Op zaterdag 29 december 2012 14:22 schreef Alienbrain het volgende:
Autisme is in de basis een communicatie probleem in de hersenen, een stoornis in de verwerking van informatie, sommige informatie komt niet of slecht aan, andere juist weer teveel. Wat die doktoren meestal verkeerd doen in mijn optiek is dat ze te veel kijken naar symptonen, ze proberen als het ware puzzelstukjes te vinden en die dan volgens de handleiding (DSM) in elkaar te zetten zodat het in een hokje past met een labeltje erboven. Maar ieder mens ongeacht labeltje of verpakking is anders, tuurlijk er zijn grote lijnen waarin we gelijk zijn maar ieder mens is net ff anders.
En daar gaat het fout met de diagnoses want met het wegdrukken van symptonen los je het probleem niet op, je moet kijken waar het fout gaat en dat is in dit geval dus het hoofd, ik hoop dat ze in de toekomst niet meer die onzin nodig hebben maar een persoon dus gewoon aan een apperaat kunnen koppelen en de informatie verwerking bij de bron kunnen bekijken. Ik denk om de werking van hersenen te kunnen begrijpen we de menselijke factor moeten minimaliseren, zeker met psychologie wat veelste subjectief is wat informatie betreft zowel vanaf de patient en de psycholoog.
Tuurlijk heeft psychologie wel nut maar dan nadat je de nodige informatie hebt over hoe de hersens werken in het betreffende persoon. Anders is het maar intrepeteren zonder alle feiten te weten en daar schieten we niets mee op.
Maar goed dit is mijn mening en ja ik heb ook dat labeltje gekregen maar of het klopt weet ik niet en het intresseert me ook niet.
"If the brain were so simple that we could understand it, then we'd be so simple that we couldn't"
Laten we hopen dat dat niet altijd zo blijft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |