Ik denk omdat de samenleving steeds gefragmenteerder raakt. In Nederland en in Europa, overgewaaid uit de V.S. Ikke ikke, gepropageerd door de VVD, direct of indirect, steeds minder samenhang. Dit uit zich ook in het gegeven dat men 'niet meer het geheel wil zien'. De illusie van afscheiding: labelen maar.quote:Op vrijdag 28 december 2012 19:57 schreef MAHL het volgende:
[..]
Waarom was er vroeger, toen een corrigerende tik nog wel gewoon was toegestaan, dan veel minder van die labeltjes?
Lijkt me sterk dat daar de VVD achter zit, ik zie eerder de oorzaak in het linkse beleid van de jaren '70 en verder. Toen waren er geen domme kinderen meer, nee, die hadden dyslectie/dyscalculie/hoogbegaafd waardoor ze het te saai vonden/etc. Je had geen drukke kinderen meer die een draai om de oren hadden, nee, ze hadden ADHD. Het kromme gelijkheidsdenken, iedereen was gelijk, en als je niet gelijk was kreeg je een labeltje zodat je speciaal was.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:43 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Ik denk omdat de samenleving steeds gefragmenteerder raakt. In Nederland en in Europa, overgewaaid uit de V.S. Ikke ikke, gepropageerd door de VVD, direct of indirect, steeds minder samenhang. Dit uit zich ook in het gegeven dat men 'niet meer het geheel wil zien'. De illusie van afscheiding: labelen maar.
Ja, daar zit ook veel in. Net als de basisvorming hè, ontzettend veel vakken geven in de brugklas maar nergens echte verdieping.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:47 schreef MAHL het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat daar de VVD achter zit, ik zie eerder de oorzaak in het linkse beleid van de jaren '70 en verder. Toen waren er geen domme kinderen meer, nee, die hadden dyslectie/dyscalculie/hoogbegaafd waardoor ze het te saai vonden/etc. Je had geen drukke kinderen meer die een draai om de oren hadden, nee, ze hadden ADHD. Het kromme gelijkheidsdenken, iedereen was gelijk, en als je niet gelijk was kreeg je een labeltje zodat je speciaal was.
Precies die gast die ik ook ken! Hij wil ook niets, wil niet werken want 'het UWV schat hem verkeerd in'... Wat ik zwart heb gemaakt is ook op hem van toepassing.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:50 schreef Chernobog het volgende:
Ik ken meerdere borderliners:
1. is op zijn 32e al getrouwd en gescheiden geweest, kind van een andere vrouw, een soa, enkele zelfmoordpogingen, aan de medicatie maar gebruikt toch drugs, veganist, heeft nog steeds onbeschermde seks met mensen die hij online leert kennen, maar als je daar wat van zegt dan ben je bekrompen.
2. is heeft meerdere zelfmoord pogingen gedaan, verwoed veganist en pvdd aanhangster (lekker extreem, daar houden borderliners van) , had ook weer roekeloos seksueel gedrag wat eindigde in een verkrachting en beroving, leeft van een uitkering maar geeft honderden euro's uit aan make up en game-figuurtjes.
3. moeder van een kind, ook weer na 3 jaar gescheiden, heeft de ziekste fetisjes (bloed, messen) en zet haar lichaam half naakt op Facebook (geloof me, haar wil je NIET naakt zien), werkt nu in een papierwinkel nadat ze geen enkele studie had afgemaakt (net als de bovenstaande 3).
Lekker leven van je uitkering zo.
Verdieping komt in de bovenbouw.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:49 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Ja, daar zit ook veel in. Net als de basisvorming hè, ontzettend veel vakken geven in de brugklas maar nergens echte verdieping.
Ja, maar ook daar hadden we teveel vakken.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:53 schreef Chernobog het volgende:
[..]
Verdieping komt in de bovenbouw.
Als je van 82 bent dan heb je ander onderwijs gevolgd dan de leerlingen nu volgen. Hele systeem is veranderd.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:54 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Ja, maar ook daar hadden we teveel vakken.
gunst! het lijken wel normale mensenquote:Op vrijdag 28 december 2012 21:50 schreef Chernobog het volgende:
Ik ken meerdere borderliners:
1. is op zijn 32e al getrouwd en gescheiden geweest, kind van een andere vrouw, een soa, enkele zelfmoordpogingen, aan de medicatie maar gebruikt toch drugs, veganist, heeft nog steeds onbeschermde seks met mensen die hij online leert kennen, maar als je daar wat van zegt dan ben je bekrompen.
2. is heeft meerdere zelfmoord pogingen gedaan, verwoed veganist en pvdd aanhangster (lekker extreem, daar houden borderliners van) , had ook weer roekeloos seksueel gedrag wat eindigde in een verkrachting en beroving, leeft van een uitkering maar geeft honderden euro's uit aan make up en game-figuurtjes.
3. moeder van een kind, ook weer na 3 jaar gescheiden, heeft de ziekste fetisjes (bloed, messen) en zet haar lichaam half naakt op Facebook (geloof me, haar wil je NIET naakt zien), werkt nu in een papierwinkel nadat ze geen enkele studie had afgemaakt (net als de bovenstaande 3).
Lekker leven van je uitkering zo.
Ik was vergeten dat nummer 1. ook gamefiguurtjes spaarde. Hij heeft ze later wel verkocht. Op zijn 30equote:Op vrijdag 28 december 2012 21:53 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Precies die gast die ik ook ken! Hij wil ook niets, wil niet werken want 'het UWV schat hem verkeerd in'... Wat ik zwart heb gemaakt is ook op hem van toepassing.
Ik weet niet met wat voor debielen jij omgaatquote:Op vrijdag 28 december 2012 21:58 schreef sacha het volgende:
[..]
gunst! het lijken wel normale mensen
met jullie op dit momentquote:Op vrijdag 28 december 2012 21:59 schreef Chernobog het volgende:
[..]
Ik weet niet met wat voor debielen jij omgaat
Dat is absoluut zo.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:57 schreef Chernobog het volgende:
[..]
Als je van 82 bent dan heb je ander onderwijs gevolgd dan de leerlingen nu volgen. Hele systeem is veranderd.
Deze gast is nu 31 1/2 maar hij heeft ze nog steeds!quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:58 schreef Chernobog het volgende:
[..]
Ik was vergeten dat nummer 1. ook gamefiguurtjes spaarde. Hij heeft ze later wel verkocht. Op zijn 30e
quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:59 schreef Chernobog het volgende:
[..]
Ik weet niet met wat voor debielen jij omgaat
Beng! Dis!quote:
Of indigo- en kristalkinderen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 22:00 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Zijn gewoon sterrekinderen
Klopt, want het zou toch maar zo zijn dat sommige leerlingen het niveau niet aankunnen. Dan moet je aan de ouders vertellen dat hun kind dommer is dan de restquote:Op vrijdag 28 december 2012 21:49 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Ja, daar zit ook veel in. Net als de basisvorming hè, ontzettend veel vakken geven in de brugklas maar nergens echte verdieping.
Had ik laatst ook een topic over gemaakt ja. Kinderen die gewoon ronduit asociaal zijn, maar ze mochten dat zijn, want ze waren speciaal.quote:Op vrijdag 28 december 2012 22:00 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Zijn gewoon sterrekinderen
Tsja...quote:Op vrijdag 28 december 2012 22:05 schreef MAHL het volgende:
[..]
Klopt, want het zou toch maar zo zijn dat sommige leerlingen het niveau niet aankunnen. Dan moet je aan de ouders vertellen dat hun kind dommer is dan de rest
Nee, dan liever de minder begaafde kinderen een aparte toets laten maken
Lekker veel inlevensvermogen heb jij trouwens volgens mij?quote:Op vrijdag 28 december 2012 22:06 schreef Chernobog het volgende:
Ach, een echte retard wordt uiteindelijk gewoon naar het LWOO geschopt. leraren hebben ook niet alle geduld met zo'n leerling.
In het kind of de docent?;)quote:Op vrijdag 28 december 2012 22:09 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Lekker veel inlevensvermogen heb jij trouwens volgens mij?
Natuurlijk niet. De echte retards hebben recht op speciale begeleiding (want ze kunnen het niveau wel aan hoor!) en als ze alsnog falen dan ligt dat aan de leraar en het systeem wat tegen ze is.quote:Op vrijdag 28 december 2012 22:06 schreef Chernobog het volgende:
Ach, een echte retard wordt uiteindelijk gewoon naar het LWOO geschopt. leraren hebben ook niet alle geduld met zo'n leerling.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |