Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks Na een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.
Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.
Hikers Babananana, hiker regio Breda (Autoreset) dery1990, hiker regio Groningen Enpe, hiker regio Eindhoven Fleauris, hiker regio Rotterdam Hojdhopper,hiker regio Utrecht Gehaktstaaf123, hiker regio Leeuwarden guru033, hiker regio Utrecht ikveranderhemniet, hiker regio Utrecht en Leiden (Autoreset) irritatie100, hiker regio Rotterdam Jieuwst, hiker regio Nijmegen (Autoreset) joppie_saus, hiker regio Groningen Jorian29, hiker regio Arnhem/Ede Kevindinhinho, hiker regio Zwolle MG_13, hiker regio Amsterdam MuurStraat, hiker regio Nijmegen Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset) Obama, hiker regio Amsterdam Panthera, hiker regio Ede/Arnhem Pizzabodem, hiker regio Utrecht (Autoreset) QuiCk01, hiker regio Leiden Riddah, hiker regio Apeldoorn RobinhoAjax, hiker regio Den Haag (Autoreset) RTS91, hiker regio Groningen Rubenr3, hiker regio Groningen S-RS, hiker regio Groningen Viezze, hiker regio Groningen Zuunigerd, hiker regio Zwolle zazzel, hiker regio Breda
Privéchauffeurs invine, privéchauffeur regio Amsterdam Mothergoose, privéchauffeur regio Maastricht Thrasyllus, privéchauffeur regio Utrecht/Noord-Holland DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem Dimitri_, privéchauffeur regio Breda Warchaser44, privéchauffeur regio Breda [url=http://forum.fok.nl/user/profile/378787[reintje_[/url], privéchauffeur regio Breda
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Facilitair
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kijk, daar kan ik wat mee ! Dacht dat in de linkerhelft van het pand een ander bedrijf zat? Maar ach, desnoods pleur ik 'm wel op straat neer
quote:
Op donderdag 27 december 2012 20:16 schreef joppie_saus het volgende: Op straat parkeren levert je een prent op. Politie is daar heel streng op. Er zit wel een bedrijf, maar óf die is altijd gesloten, óf dat bedrijf zit er stiekem toch niet meer. Staan nooit auto's in ieder geval.
Op donderdag 27 december 2012 20:19 schreef Viezze het volgende: Mag je daar niet langs de weg parkeren? Ik kan me daar geen parkeerverbod voor de geest halen.
quote:
Op donderdag 27 december 2012 20:22 schreef joppie_saus het volgende: Staan ook geen borden, maar politie gooit het op artikel 5: hinder veroorzaken. Vrachtwagens kunnen er dan moeilijk langs ofzo.
Op donderdag 27 december 2012 20:24 schreef Viezze het volgende: Ja fuck it, die wegen zijn hartstikke breed daar Zoiets kan toch nooit stand houden voor de rechter.
Artikel 5 is ter interpretatie van de agent; kun je bijna niet winnen.
Je kan hier een duidelijke foto van de situatie maken (itt gevaarlijk rijgedrag, dan zal je nooit winnen) en met het feit dat er geen parkeerverbod is moet je toch een goede kans maken. Je moet alleen niet te dicht bij een kruising staan want dat mag niet.
Ach, ik heb al eens een parkeerboete gewonnen. Leverde me niet alleen mijn geld terug op, maar ook nog een volledige dwangsom omdat ze mijn WOB-verzoek genegeerd hadden.
Klopt, maar gooi 'm als er ruimte is wel bij de 'buren' voor de deur. Moet de eerste auto afgetankt afleveren, laat er nou net geen Esso zijn in Hoogeveen. Kan ik dus weer zelf voorschieten. Kan EW niet een tankpas leveren van een wat grotere firma..
Op donderdag 27 december 2012 20:33 schreef S-RS het volgende: Ach wat een onzin van dat artikel 5 Er staan daar zovaak auto's langs de kant van de weg.
Tja, ik heb het bij meedere bedrijven van die lui gehoord die daar werken, en dat ze zelf ook al de lul zijn geweest.
Op donderdag 27 december 2012 20:44 schreef gehaktstaaf123 het volgende: Danku! Vandaar dat google hem niet kon vinden, staat er inderdaad als Avia. Gewoon een bemand tankstation in zo'n dorpje
Je moet ook op de Esso site kijken (en download dan ook direct de Esso app voor op je telefoon), die is bijgewerkt.
Google maps zit niet altijd goed m.b.t. pompstations.
Ik gebruik de directlease app, daarbij kun je ook aangeven of er een wasstraat bij moet zitten en dat soort dingen. Werkt volgens mij beter dan de esso app, die heb ik er ooit een keer afgegooid dacht ik.
Ik gebruik de directlease app, daarbij kun je ook aangeven of er een wasstraat bij moet zitten en dat soort dingen. Werkt volgens mij beter dan de esso app, die heb ik er ooit een keer afgegooid dacht ik.
Die gebruik ik ook ja, werkt uitstekend. Je kan inderdaad verschillende opties selecteren, en aangezien ik toch voor AR werk maakt het niet uit of het een Esso station is.
Vannacht met 9 andere EW chauffeurs auto's naar Duitsland brengen, gaan er nog mensen van dit forum? We moeten met de trein terug, maar ik heb even gekeken en 2 auto's huren bij Hertz is goedkoper dan 10x een treinkaartje..
Op vrijdag 28 december 2012 14:07 schreef d_sc1 het volgende: Vannacht met 9 andere EW chauffeurs auto's naar Duitsland brengen, gaan er nog mensen van dit forum? We moeten met de trein terug, maar ik heb even gekeken en 2 auto's huren bij Hertz is goedkoper dan 10x een treinkaartje..
Samen met 9 andere chauffeurs 10 auto's om 4u 's ochtends ophalen bij een postbedrijf en vóór 10 uur afleveren in een plaatje bij Kassel, Duitsland. We moesten er wel op letten dat we om 10:23 de bus/trein in Kassel naar huis hadden want de volgende gaat pas 4 uur later ofzo.
Wel vet zo'n rit, alleen jammer van de auto's waarschijnlijk.
Auto's zijn nog onbekend, bij mij staat er een duits kenteken. Ben benieuwd! Mocht er nog iemand mee willen rijden met me naar het ophaaladres (bijv vanaf centraal) hoor ik het wel.
Als ik straks thuis ben weer 11 uurtjes gedraaid vandaag. Maandag ook weer twee ritten, Groningen - Breda en Raamdonksveer - Zwolle. Dan toch nog 50 uur deze maand. Had dat niet verwacht in december en weinig beschikbare dagen
Op vrijdag 28 december 2012 14:07 schreef d_sc1 het volgende: Vannacht met 9 andere EW chauffeurs auto's naar Duitsland brengen, gaan er nog mensen van dit forum? We moeten met de trein terug, maar ik heb even gekeken en 2 auto's huren bij Hertz is goedkoper dan 10x een treinkaartje..
Yes, hierzo dus. Ik word opgehaald door een collega. Maar dat met de trein terug begrijp ik ook niet. Kosten zijn 103 euro voor de trein alleen al. :S Maar goed, wel lekker 250+ kmh spacen in de ICE! Ben trouwens ook wel benieuwd naar de auto, zal wel een klote postbusje zijn.
Maandag drie ritjes gekregen in de omgeving van Utrecht en Amersfoort. Prima, niet te laat thuis!
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Maandag het jaar afsluiten met twee mooie ritjes. Eindhoven-Capelle ad IJssel in een Peugeot 508 automaat uit 2011 en daarna Vlaardingen-Oirschot in een Ford Mondeo. Niks bijzonders dus maar wel een lekker dagje met veel rijden en weinig OV.
Op vrijdag 28 december 2012 19:39 schreef Ordinateur het volgende: Maandag het jaar afsluiten met twee mooie ritjes. Eindhoven-Capelle ad IJssel in een Peugeot 508 automaat uit 2011 en daarna Vlaardingen-Oirschot in een Ford Mondeo. Niks bijzonders dus maar wel een lekker dagje met veel rijden en weinig OV.
Waar in Vlaardingen? Mijn home-town namelijk Ben dan ook thuis dus mocht het lastig worden kan ik wellicht te hulp schieten.
Jahoor, en volgens mij hebben ze aardig wat nieuwe opdrachtgevers ook. Eigenlijk elke dag werk dat ik beschikbaar sta, alleen laatst niet gewerkt toen ze me de ochtend na kerst om 08:00 belden en ik nog sliep
Jahoor, en volgens mij hebben ze aardig wat nieuwe opdrachtgevers ook. Eigenlijk elke dag werk dat ik beschikbaar sta, alleen laatst niet gewerkt toen ze me de ochtend na kerst om 08:00 belden en ik nog sliep
Oh ja, toen had ik geen rit terug en dus mocht ik terug OV'en. Dat liep overigens uit op een lift van een collega van die man op het afleveradres naar Middelburg, alwaar ik met een andere collega mee kon naar Bergen op Zoom
Hehe als we gaan patsen. Mijn maximum is 1000 km op 1 dag in een Volkswagen Transporter 5. Maar dat was niet voor EW En een Transporter zit prima itt tot zo'n C1,Aygo etc.
Hoeveel km heb je trouwens grofweg gemaakt in die jaren? Ik probeer het een beetje bij te houden maar dat wil niet echt
C1/Aygo/107/Twingo/Panda/500 heb ik sinds begin juli niet meet moeten rijden Laatste keer dat ik ze had was gelijk een dag gehad met 550km, waarvan de helft in een Aygo en de andere helft in een Twingo. M'n rug was daar niet zo blij mee
Hehe als we gaan patsen. Mijn maximum is 1000 km op 1 dag in een Volkswagen Transporter 5. Maar dat was niet voor EW En een Transporter zit prima itt tot zo'n C1,Aygo etc.
Hoeveel km heb je trouwens grofweg gemaakt in die jaren? Ik probeer het een beetje bij te houden maar dat wil niet echt
Ik beat die 1000km op één dag ook nog makkelijk, maar ook dat was niet voor EW en daar hebben het nu over
Die kilometers... Ik heb het wel bijgehouden, althans grofweg. Kom in drie jaar uit 92dkm.
Op vrijdag 28 december 2012 22:23 schreef Pizzabodem het volgende: C1/Aygo/107/Twingo/Panda/500 heb ik sinds begin juli niet meet moeten rijden Laatste keer dat ik ze had was gelijk een dag gehad met 550km, waarvan de helft in een Aygo en de andere helft in een Twingo. M'n rug was daar niet zo blij mee
Ik vind een 500 best leuk hoor, vooral die Abarth versie is best leuk gooien. Ik vind ook het enige zwoar klote aan die C1 etc. dat ze amper de snelweg opkomen en zoveel herrie op de snelweg maken
Ik heb niet afgelopen zomer, maar die zomer ervoor, vier weken achter elkaar elke dag gewerkt. En elke dag naar het zuiden van het land en weer terug. Was wel chill. Niet alleen een bak geld toen die weken voorbij waren (want ook OV-kosten) maar ook lang in de auto.
Ik vind een 500 best leuk hoor, vooral die Abarth versie is best leuk gooien. Ik vind ook het enige zwoar klote aan die C1 etc. dat ze amper de snelweg opkomen en zoveel herrie op de snelweg maken
[..]
Fiat 500 + semi-automaat = echt niet leuk hoor! En dan dat stuur dat je met een vinger omgooit, zelfs als city-stand uit staat. Abarth kan best aardig zijn denk ik.
En ik wil weer een keer ritjes naar (zuid) Limburg. Dat was 30 maart voor het laatst. Sinds die tijd niet meer in Limburg geweest voor AR. Veel leuker om naar toe te rijden dan Groningen, door dat saaie Flevoland of Drenthe :p
Ik vind een 500 best leuk hoor, vooral die Abarth versie is best leuk gooien. Ik vind ook het enige zwoar klote aan die C1 etc. dat ze amper de snelweg opkomen en zoveel herrie op de snelweg maken
[..]
Tsja Nederland is niet zo groot helaas .
Das wel netjes, mooie afsluiting dacht ik zo
Dat lawaai van die driepitter went op een gegeven moment wel. Ik heb zelf een C1. Je moet inderdaad soms wel redelijk doorhalen, maar dan kan je nog best redelijk meekomen. Het weegt natuurlijk allemaal geen fluit en je kan bijna niet goedkoper rijden.. Dat is toch wel de belangrijkste reden dat ik hem gekocht heb.
Waar in Vlaardingen? Mijn home-town namelijk Ben dan ook thuis dus mocht het lastig worden kan ik wellicht te hulp schieten.
Ik moet een einde lease auto ophalen op de Van Beethovensingel, bij iemand thuis. Is dat bij jou in de buurt? Mocht ik in de problemen raken zal ik natuurlijk jouw deskundige hulp vragen.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Uiteindelijk de auto om half 9 de auto's afgeleverd en dus nog 8 uur terug naar huis ov'en. Uiteindelijk bij de overstap in Frankfurt besloten de volgende trein te nemen en in die 3 uur tussentijd met zeven van de tien hikers nog even een biertje te doen in Frankfurt. Net om 8 uur aangekomen op Utrecht CS; prima dag met veel uren!
[ Bericht 0% gewijzigd door Hojdhopper op 29-12-2012 20:59:00 ]
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Uiteindelijk de auto om half 9 de auto's afgeleverd en dus nog 8 uur terug naar huis ov'en. Uiteindelijk bij de overstap in Frankfurt besloten de volgende trein te nemen en in die 3 uur tussentijd met zeven van de tien hikers nog even een biertje te doen in Frankfurt. Net om 8 uur aangekomen op Utrecht CS; prima dag met veel uren!
Vet! Als je er de tijd voor hebt is het wel een erg mooie afwisseling van de gebruikelijke ritten.
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Ik moet een einde lease auto ophalen op de Van Beethovensingel, bij iemand thuis. Is dat bij jou in de buurt? Mocht ik in de problemen raken zal ik natuurlijk jouw deskundige hulp vragen.
Ja dat is een minuut of 5-10 vanaf mijn huis met de auto. Het is trouwens in een minuut of 10-15 aan te lopen vanaf station Vlaardingen Centrum, maar je kan ook een paar haltes bus 57 nemen. Halte ligt tussen de Hoogvliet en Partycentrum Prikkewater, beetje voor de deur van dat partycentrum. Je moet dan de halte hebben waarvoor je de weg moet oversteken. Hij gaat echter maar eens in het half uur en die tijden weet ik niet want het is een bus die ik nooit neem Treinen gaan wel elk kwartier.
Als je uit Capelle komt neem je zeker de metro? Dan zou ik als ik jou was bij Schiedam Centrum de trein nemen. Misschien dat je een reisadvies krijgt om in de metro te blijven tot Vijfsluizen maar dat zou ik zelf niet doen.
Ja, en AR vereist ook rijervaring? op de website staat "aantoonbare rijervaring", wat bedoelen ze hiermee precies? of je eerder als chauffeur/hiker hebt gewerkt?
Bij mij wilden ze gewoon een scan van het rijbewijs maken. Ik neem aan dat er toen ook gecontroleerd is dat ik een jaar mijn rijbewijs had. Verder niks aan hoeven te tonen
Op zaterdag 29 december 2012 22:01 schreef Jieuwst het volgende: Bij mij wilden ze gewoon een scan van het rijbewijs maken. Ik neem aan dat er toen ook gecontroleerd is dat ik een jaar mijn rijbewijs had. Verder niks aan hoeven te tonen
Ik had bij AR gesolliciteerd toen ik pas 3 maanden mijn rijbewijs had onder het mom "nee heb je, ja kun je krijgen", en dit was ook geen enkel probleem. Had het zelfs nog expliciet vermeld op het sollicitatieformulier, maar gewoon uitgenodigd voor de inschrijving en aangenomen. Blijkbaar hanteert AR de rijervaringsvereiste dus niet zo streng
Ik zou ook graag beginnen als hiker, zeker na het lezen van ruim 30 pagina's van jullie goede verhalen! Kan iemand mij misschien vertellen hoe er gedacht wordt over het minimaal 1 dag vd week beschikbaar zijn?? Op 't moment kan ik niet structureel 1 dag beschikbaar zijn, maar als ik op een dag van 9 - 11 college heb bijv, kan ik daarna dan nog gewoon een rit maken, of is het vaak eerder ophalen??
"Fear is going to be a player in your life, but you get to decide how much." "You can fail at what you don't want, so you might as well take a chance on doing what you love."
Dan heb je niet goed gelezen. Eén dag per week beschikbaar zijn is het vereiste. Soms krijg je ritten ophalen na 11 uur, dus ja, dan zou het kunnen. Moet je dan gewoon aangeven bij je beschikbaarheid.
Op zondag 30 december 2012 12:37 schreef Elmer901 het volgende: Nou mensen, ik heb morgen mijn eerste rit. Ritje van Groningen naar Vianen met een Audi A6. Zijn er nog dingen die ik niet moet vergeten?
Zie net trouwens dat ik morgen de 2e auto pas rond 16u mag afleveren. De eerste moet om 10u opgehaald worden. Dan heb ik 6 uren om van Sneek naar Amsterdam te rijden, daar van auto wisselen en naar Heerenveen rijden. Alleen heb ik dan nogal wat tijd over geloof ik. Iemand nog een idee wat ik even zou kunnen doen?
Is iemand van hier wel eens in Amersfoort geweest bij de LM die ook een depot in Barneveld noord heeft? Volgens mij heb ik verkeerde gegevens gekregen van EW, want het adres aan de nijkerkerstraat dat ze opgeven is niet het adres van de LM. ("afleveren bij X lease amersfoort" en "eindadres: nijkerkerstraat xxx amersfoort")
Op hun website geven ze een ander adres aan en op google maps is de LM op beide adressen niet te vinden.
Op zondag 30 december 2012 14:39 schreef maxmin het volgende: Is iemand van hier wel eens in Amersfoort geweest bij de LM die ook een depot in Barneveld noord heeft? Volgens mij heb ik verkeerde gegevens gekregen van EW, want het adres aan de nijkerkerstraat dat ze opgeven is niet het adres van de LM. ("afleveren bij X lease amersfoort" en "eindadres: nijkerkerstraat xxx amersfoort")
Op hun website geven ze een ander adres aan en op google maps is de LM op beide adressen niet te vinden.
Yeps ben ik vorige week nog geweest, ik zal zo even kijken in m'n telefoon of ik het adres er nog in heb staan. Nijkerkerstraat komt me wel bekend voor trouwens, het zag er allemaal nog erg nieuw uit.
Ja, die zijn verhuisd zeiden ze, ik was er vrijdag.
Wel jammer, je kan niet meer meteen naar de trein. Er gaat wel een bus ('s middags eens in het half uur) naar Amersfoort of Apeldoorn via Hoevaleken station, op 5 minuten afstand, maar ik moet dan via Hoevelaken naar Ede, met een overstaptijd van 25 minuten ben nu dus een dik uur bezig om naar huis te komen van hun, vroeger was het 20 minuten.
Op zondag 30 december 2012 12:35 schreef joppie_saus het volgende: Dan heb je niet goed gelezen. Eén dag per week beschikbaar zijn is het vereiste. Soms krijg je ritten ophalen na 11 uur, dus ja, dan zou het kunnen. Moet je dan gewoon aangeven bij je beschikbaarheid.
De vraag is of ik dan aangenomen word als ik het meld bij de sollicitatie. Als ik eenmaal aangenomen ben kan ik het op m'n beschikbaarheid zetten, maar het is meer of zij het op voorhand accepteren. Niet geschoten is altijd mis zullen we maar zeggen=p
"Fear is going to be a player in your life, but you get to decide how much." "You can fail at what you don't want, so you might as well take a chance on doing what you love."
Ja dat is een minuut of 5-10 vanaf mijn huis met de auto. Het is trouwens in een minuut of 10-15 aan te lopen vanaf station Vlaardingen Centrum, maar je kan ook een paar haltes bus 57 nemen. Halte ligt tussen de Hoogvliet en Partycentrum Prikkewater, beetje voor de deur van dat partycentrum. Je moet dan de halte hebben waarvoor je de weg moet oversteken. Hij gaat echter maar eens in het half uur en die tijden weet ik niet want het is een bus die ik nooit neem Treinen gaan wel elk kwartier.
Als je uit Capelle komt neem je zeker de metro? Dan zou ik als ik jou was bij Schiedam Centrum de trein nemen. Misschien dat je een reisadvies krijgt om in de metro te blijven tot Vijfsluizen maar dat zou ik zelf niet doen.
Klopt helemaal ja! Was inderdaad van plan om de metro te nemen tot Schiedam, dan de trein naar Vlaardingen en het laatste stukje gewoon lopen, tenzij het regent. Heb ook geen haast, dus dat moet wel goed komen. Bedankt voor je tips iig!
Het grootste verschil is denk ik de kledingvoorschriften. Voor EW moet je altijd met pantalon en nette schoenen, ook in de regen, vrieskou en als je auto's moet schoonmaken. Bij AR zeggen ze alleen dat je er representatief uit moet zien, dus gewoon je eigen keus.
Verder krijg je bij AR mininumloon van 21jr of meer als je ouder bent. Bij EW verdien je volgens mij meer.
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Wel jammer, je kan niet meer meteen naar de trein. Er gaat wel een bus ('s middags eens in het half uur) naar Amersfoort of Apeldoorn via Hoevaleken station, op 5 minuten afstand, maar ik moet dan via Hoevelaken naar Ede, met een overstaptijd van 25 minuten ben nu dus een dik uur bezig om naar huis te komen van hun, vroeger was het 20 minuten.
Huh, zijn ze helemaal verhuist? Ik had verwacht dat ze er nog een vestiging hadden bij genomen. Wel balen, de verbinding naar het station is inderdaad niet zo lekker.
De vraag is of ik dan aangenomen word als ik het meld bij de sollicitatie. Als ik eenmaal aangenomen ben kan ik het op m'n beschikbaarheid zetten, maar het is meer of zij het op voorhand accepteren. Niet geschoten is altijd mis zullen we maar zeggen=p
Dan houd je daarover je mond bij de sollicitatie en pas je dat later aan bij de beschikbaarheid. Eerst maar eens zien dat je een uitnodiging krijgt.
Huh, zijn ze helemaal verhuist? Ik had verwacht dat ze er nog een vestiging hadden bij genomen. Wel balen, de verbinding naar het station is inderdaad niet zo lekker.
Ja ik was ook verbaasd. Ze liepen in Barneveld al tijden met de parkeerplaats te rommelen, dan verwacht je niet dat ze opeens weg zijn.
Ja ik was ook verbaasd. Ze liepen in Barneveld al tijden met de parkeerplaats te rommelen, dan verwacht je niet dat ze opeens weg zijn.
Ja inderdaad, en ik kreeg nou niet de indruk dat ze hier meer ruimte hebben. Of er moet achter nog een deel zijn dat ik niet heb gezien. Maar het zag er allemaal wel lekker nieuw en netjes uit
Ja inderdaad, en ik kreeg nou niet de indruk dat ze hier meer ruimte hebben. Of er moet achter nog een deel zijn dat ik niet heb gezien. Maar het zag er allemaal wel lekker nieuw en netjes uit
Zijn er hier trouwens mensen die wel eens heel lang in de trein of bus hebben moeten zitten en daardoor huiswerk hebben kunnen doen?
Want dat leek me wel één van de voordelen van dit baantje, maar echter ben ik vaak toch maar maximaal 20 tot soms 30 minuten in één vervoersmiddel. Tegen de tijd dat ik helemaal in de mindset ben om wat te moeten gaan doen, moet ik al gaan opletten op waar ik uit moet gaan stappen...
Oh, ja hoor. Een treinreis van Groningen naar Nijmegen bijvoorbeeld (of vice versa) is bijna 3 uur treinen met slechts één overstap. Kan je bijna 2x een uur effectief lezen als je daar de motivatie voor op kan brengen in de trein.
Dat zijn idd aparte types. Parkeren is ook een hell daar. Achteruit inparkeren is echt bijna niet te doen. Ben daar 2 keer geweest en de eerste keer werd ik bijna aangereden door een van hun medewerkers, de tweede keer kreeg ik grote bek omdat ik zogenaamd verkeerde plek had geparkeerd (bleek niet zo te zijn).
Op zondag 30 december 2012 19:52 schreef Warrick21 het volgende: Zijn er hier trouwens mensen die wel eens heel lang in de trein of bus hebben moeten zitten en daardoor huiswerk hebben kunnen doen?
Want dat leek me wel één van de voordelen van dit baantje, maar echter ben ik vaak toch maar maximaal 20 tot soms 30 minuten in één vervoersmiddel. Tegen de tijd dat ik helemaal in de mindset ben om wat te moeten gaan doen, moet ik al gaan opletten op waar ik uit moet gaan stappen...
Is mij ook nooit echt gelukt. Precies wat je zegt.. Je kop moet er ook naar staan. Vaak waren die langere tijden in de trein vaak de terugweg aan het einde van de dag en dan had ik helemaal geen zin meer om nog wat te doen behalve muziek luisteren. Hooguit wat artikelen lezen ofzo.
Is mij ook nooit echt gelukt. Precies wat je zegt.. Je kop moet er ook naar staan. Vaak waren die langere tijden in de trein vaak de terugweg aan het einde van de dag en dan had ik helemaal geen zin meer om nog wat te doen behalve muziek luisteren. Hooguit wat artikelen lezen ofzo.
Dit dus. Heb regelmatig een boek vol goedemoed meegenomen, tegenwoordig laat ik die gewoon thuis. Ik kijk wel TG of luister wel gewoon muziek of de ogen dicht
[b]Op Dit dus. Heb regelmatig een boek vol goedemoed meegenomen, tegenwoordig laat ik die gewoon thuis. Ik kijk wel TG of luister wel gewoon muziek of de ogen dicht
Klopt helemaal. Heb ook wel eens een boek meegenomen, maar het komt er eigenlijk nooit van.
Op zondag 30 december 2012 12:03 schreef qua111 het volgende: Ik zou ook graag beginnen als hiker, zeker na het lezen van ruim 30 pagina's van jullie goede verhalen! Kan iemand mij misschien vertellen hoe er gedacht wordt over het minimaal 1 dag vd week beschikbaar zijn?? Op 't moment kan ik niet structureel 1 dag beschikbaar zijn, maar als ik op een dag van 9 - 11 college heb bijv, kan ik daarna dan nog gewoon een rit maken, of is het vaak eerder ophalen??
Niet zo streng zoals wel wordt gezegd. Maatje van me kreeg vorige week pas een belletje: Je hebt sinds november 2011 niet meer gewerkt, wil je nog wel in het bestand blijven staan?
Dus dat geeft wel weer hoe 'nauw' ze daarmee omgaan.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Klopt helemaal ja! Was inderdaad van plan om de metro te nemen tot Schiedam, dan de trein naar Vlaardingen en het laatste stukje gewoon lopen, tenzij het regent. Heb ook geen haast, dus dat moet wel goed komen. Bedankt voor je tips iig!
Nog een paar kleine dingen dan
-Je kan het best helemaal achterin de trein gaan zitten, want de uitgang van Vlaardingen Centrum is achterin. -Als je gaat lopen, moet je als je het station in je rug hebt linksaf gaan. Dan loop je over de Parallelweg met het station aan je linkerhand. Loop die weg uit totdat je een Shell-station ziet. Daar moet je rechtsaf en begint de Van Beethovensingel. Dan heb je aan je linkerhand bedrijven en aan je rechterhand de woningen. -Als je bus 57 neemt moet je bij halte Mahlerstraat uitstappen.
Dit dus. Heb regelmatig een boek vol goedemoed meegenomen, tegenwoordig laat ik die gewoon thuis. Ik kijk wel TG of luister wel gewoon muziek of de ogen dicht
Dat zijn idd aparte types. Parkeren is ook een hell daar. Achteruit inparkeren is echt bijna niet te doen. Ben daar 2 keer geweest en de eerste keer werd ik bijna aangereden door een van hun medewerkers, de tweede keer kreeg ik grote bek omdat ik zogenaamd verkeerde plek had geparkeerd (bleek niet zo te zijn).
Hij heeft mij een keer in de stromende regen drie keer naar buiten gestuurd om de auto te verplaatsen. Na de derde keer stond de auto weer precies op de plek waar ik hem direct bij aankomst neergezet had. Heb toen EW gebeld over dat ik dit belachelijk vond. De week erop toen ik weer kwam kreeg ik uitgebreide excuses
Blablabla. Zes keer over tentamen doen, ja mijn fout. Zes jaar over de studie doen, fout ligt echt bij school. Die lui hebben alles tot in den treure vertraagd en daar is het laatste woord ook nog niet over gesproken.
Niet teruggebeld? Heb net een spoedje afgewezen, gaat me te lang duren. Had 'em eerst geaccepteerd, maar toen ik Meerkerk hoorde bedacht ik mezelf. Haasten op deze dag, liever niet.
Ik heb best veel onbeschikbaar, voel me best schuldig maar ben erg druk komende tijd
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
Gisteren terug gekomen van vakantie en vandaag een feestje dat om 15.00 begint dus het was geen spoedje maar voor woensdag Overigens kreeg ik daarnet alsnog een telefoontje voor woensdag. Vlaardingen - Oldenzaal en Oldenzaal - Gouda it is. Wisseltje, dus wel prima. Lekker veel rijden en alleen Gouda naar huis met het OV. Alleen de auto's zijn een Kia Rio en een Opel Corsa, maar goed, je kan niet alles hebben.
Op maandag 31 december 2012 11:16 schreef Shefkee het volgende: Niet teruggebeld? Heb net een spoedje afgewezen, gaat me te lang duren. Had 'em eerst geaccepteerd, maar toen ik Meerkerk hoorde bedacht ik mezelf. Haasten op deze dag, liever niet.
Betreft het toevallig die rit zojuist van Dordrecht naar Meerkerk?
-Je kan het best helemaal achterin de trein gaan zitten, want de uitgang van Vlaardingen Centrum is achterin. -Als je gaat lopen, moet je als je het station in je rug hebt linksaf gaan. Dan loop je over de Parallelweg met het station aan je linkerhand. Loop die weg uit totdat je een Shell-station ziet. Daar moet je rechtsaf en begint de Van Beethovensingel. Dan heb je aan je linkerhand bedrijven en aan je rechterhand de woningen. -Als je bus 57 neemt moet je bij halte Mahlerstraat uitstappen.
Lees het nu pas, maar klopt allemaal precies. Ze hadden alleen een fout gemaakt met het adres, er stond nummer 24 terwijl het nummer 124 moest zijn. Dus eerst de hele straat afgelopen, de enige lage nummers waren inderdaad woningen, terwijl de autobedrijven allemaal een hoog nummer hadden. Toen de bedrijfsnaam maar even ingetypt in google, en het goede nummer gevonden.
Was sowieso wel een lekker dagje. Slechts 5 uren, maar wel slechts 2 uur in het OV en ruim 2 uur achter het stuur dus lekker rustig. Is ook niet erg om optijd klaar te zijn deze dag.
En om half 12 al gemaild voor woensdag, een rit Oirschot-Rotterdam en Rotterdam-Breda in niet heel bijzondere auto's. Niet slecht!
Lees het nu pas, maar klopt allemaal precies. Ze hadden alleen een fout gemaakt met het adres, er stond nummer 24 terwijl het nummer 124 moest zijn. Dus eerst de hele straat afgelopen, de enige lage nummers waren inderdaad woningen, terwijl de autobedrijven allemaal een hoog nummer hadden. Toen de bedrijfsnaam maar even ingetypt in google, en het goede nummer gevonden.
Was sowieso wel een lekker dagje. Slechts 5 uren, maar wel slechts 2 uur in het OV en ruim 2 uur achter het stuur dus lekker rustig. Is ook niet erg om optijd klaar te zijn deze dag.
En om half 12 al gemaild voor woensdag, een rit Oirschot-Rotterdam en Rotterdam-Breda in niet heel bijzondere auto's. Niet slecht!
Heb je het beter voor elkaar dan ik, doe normaal alleen PC ritten, maar vandaag (voor de eerste keer) hiker... eerst een rit naar Rotterdam en in Rotterdam een rit naar almere... Kom ik de lease-auto halen bij het bedrijf... Niemand meer aanwezig, nieuwjaarsborrel was net voorbij, auto stond er ook niet dus nu 2 uur lang OV'en terug naar Apeldoorn..
Op maandag 31 december 2012 11:21 schreef Irritatie100 het volgende: Gisteren terug gekomen van vakantie en vandaag een feestje dat om 15.00 begint dus het was geen spoedje maar voor woensdag Overigens kreeg ik daarnet alsnog een telefoontje voor woensdag. Vlaardingen - Oldenzaal en Oldenzaal - Gouda it is. Wisseltje, dus wel prima. Lekker veel rijden en alleen Gouda naar huis met het OV. Alleen de auto's zijn een Kia Rio en een Opel Corsa, maar goed, je kan niet alles hebben.
De Kia Rio vind ik best een fijne auto. Ik had vandaag een corsa diesel, dat ding maakte me toch een teringherrie en hij trilde zo hard dat ik in de binnenspiegel niet kon zien wat er achter me reed...
Woensdag Nieuwegein - Amersfoort in een Megane en Baarn - Almere in een S80. Eerst auto ophalen om 8 uur, dus weer om 12 uur thuis Word zo onderhand wel een beetje moe van die kleine kutritjes. Is echt al heel lang geleden dat ik voor het laatst naar Groningen, Limburg of Zeeland ben geweest..
Op maandag 31 december 2012 18:06 schreef Neerlands_Trots het volgende: Woensdag Nieuwegein - Amersfoort in een Megane en Baarn - Almere in een S80. Eerst auto ophalen om 8 uur, dus weer om 12 uur thuis Word zo onderhand wel een beetje moe van die kleine kutritjes. Is echt al heel lang geleden dat ik voor het laatst naar Groningen, Limburg of Zeeland ben geweest..
Dat soort korte ritten vond ik ook altijd vervelend. Dan leek het heel veel.. Veenendaal - Almere.. Almere - Nieuwegein en Nieuwegein - Houten ofzo.. En dan voordat je het wist was je alweer klaar. Ik rij liever van Born naar Groningen ofzo .
Rij toevallig net langs het bedrijf waar ik morgen een auto moet halen (5 minuutjes bij huis vandaan). Auto stond al buiten. Helaas was het dicht vandaag anders had ik hem mooi opgehaald en thuis voor de deur gezet.
Op dinsdag 1 januari 2013 16:44 schreef Irritatie100 het volgende: Rij toevallig net langs het bedrijf waar ik morgen een auto moet halen (5 minuutjes bij huis vandaan). Auto stond al buiten. Helaas was het dicht vandaag anders had ik hem mooi opgehaald en thuis voor de deur gezet.
Haha dat zou wel baas zijn, "Ja, ik kom hem alvast ophalen, kan wel toch"
Wat staat er eigenlijk voor vaags op de prullenbakken in vlaardingen? Iets van 'Ik heb alleen vlaardingen nodig, en een gaatje in de hemel om ernaar te kijken'
Wat staat er eigenlijk voor vaags op de prullenbakken in vlaardingen? Iets van 'Ik heb alleen vlaardingen nodig, en een gaatje in de hemel om ernaar te kijken'
Haha, staan allemaal dat soort slogans op idd. Ook dingen als 'Rotterdam is gewoon een mooie buitenwijk van Vlaardingen'
De trein gaat nog wel. Ik moet telkens als ik in Almere eindig ongeveer 1 uur in de bus zitten, das pas pure horror
Ai, bussen vind ik echt waardeloos. Vanaf almere is er ook wel eens een reisadvies dat ik een uur met de bus naar lelystad ofzo moet en daar overstapen. Maar die sla ik altijd over
Op dinsdag 1 januari 2013 20:49 schreef S-RS het volgende: Ai, bussen vind ik echt waardeloos. Vanaf almere is er ook wel eens een reisadvies dat ik een uur met de bus naar lelystad ofzo moet en daar overstapen. Maar die sla ik altijd over
Ach ik denk als ik de reistijden niet betaald kreeg had ik het sowieso vertikt.
Meestal heb ik ritjes vanuit Groningen, das echt ideaal treinzitten
Ik mis de lange dagen wel een beetje nu ik in Groningen woon, blijf nu vaak steken op 6-7 uurtjes terwijl ik vanuit Leeuwarden bijna altijd rond de 10 op een dag had.
Ja joh, was geintje Ik zou zelf wel meer willen, maar ze bellen me niet zo vaak meer.
Bonbons naar Breda sturen. Er stond laatst een groepsfoto op FB, kun je de mooiste uitzoeken
quote:
Op dinsdag 1 januari 2013 23:16 schreef Rubenr3 het volgende: Ik mis de lange dagen wel een beetje nu ik in Groningen woon, blijf nu vaak steken op 6-7 uurtjes terwijl ik vanuit Leeuwarden bijna altijd rond de 10 op een dag had.
Morgen Skoda Fabia en VW Caddy
Huh, hoe dat? Ik zit 9 van de 10 keer op ca. 10 uur.
Relaxt, die lui bij BL zijn echt wel chill. Vorige keer een lift gekregen naar de P+R daar. Trouwens die Porsche op FB, daar mogen ze mij ook wel eens voor bellen!
Trouwens die Porsche op FB, daar mogen ze mij ook wel eens voor bellen!
Anders mij wel, ik heb nog niet bepaald geluk gehad met de auto's.... Maar jezus, wat doet die supurb daar nou naast? Er staat nog net geen greenline achterop...
Helemaal van Vlaardingen naar Oldenzaal gereden met een Kia Rio zonder cruise control, wat een hel Die Rio op zich valt mee, stuurt wel een beetje afstandelijk, maar verder is ie wel prima. Op het ontbreken van de cc na dan
Ik zat vandaag weer achter zo'n fossiel hybride figuur die echt niet wist hoe het gaspedaal werkte.. Voor elke bocht remmen naar 80, dan weer doortrekken naar 105 om vervolgens weer terug te zakken naar 90...
Op woensdag 2 januari 2013 12:38 schreef Irritatie100 het volgende: Helemaal van Vlaardingen naar Oldenzaal gereden met een Kia Rio zonder cruise control, wat een hel
Stil maar weer. Ik heb vanuit Groningen meermaals ritten gehad naar Born, Breda en andere Brabantse dorpen en vice versa in auto's zonder cruise control.
Auto's zonder CC zijn kudt. Wij hebben er thuis ook twee zonder, en dat vindt ik echt beroerd. Ik ben echt een CC rijder, voor de kortste stukjes gooi ik hem er al op. Op de snelweg rij ik 90% op de CC, ook als het druk is. Dus ik snap je irritatie irritatie100
Rustig maar hoor, ik heb al een keer een dag Barendrecht - Lelystad, Heerenveen - Breda gehad, beide zonder cc In deze Corsa zit het gelukkig wel. Sowieso wel een prima uitvoering dit, full-options. Alleen die 1.3 diesel is een beetje zonde.
En wat ik nu meemaak ik sta even wat te eten en drinken op een parkeerplaats, komt een oude vent in een Golf de parkeerplaats op, stapt uit, loopt naar de prullenbak, pakt een paar wijnflessen die er naast liggen op, gooit ze in z'n achterbak en rijdt weer weg
Op woensdag 2 januari 2013 14:24 schreef Irritatie100 het volgende: Rustig maar hoor, ik heb al een keer een dag Barendrecht - Lelystad, Heerenveen - Breda gehad, beide zonder cc In deze Corsa zit het gelukkig wel. Sowieso wel een prima uitvoering dit, full-options. Alleen die 1.3 diesel is een beetje zonde.
En wat ik nu meemaak ik sta even wat te eten en drinken op een parkeerplaats, komt een oude vent in een Golf de parkeerplaats op, stapt uit, loopt naar de prullenbak, pakt een paar wijnflessen die er naast liggen op, gooit ze in z'n achterbak en rijdt weer weg
Misschien gaat hij vanavond pas zijn vuurpijlen afsteken omdat het met oud en nieuw regende, weet jij veel
Op woensdag 2 januari 2013 15:40 schreef joppie_saus het volgende: Ja, welke hiker hier was er nu weer ontevreden over de dienstregeling waardoor die de volgende dikke bak mist?
Ik was het iig niet. Sta nu in Gouda op het station. Had een wisseltje in Oldenzaal, wel prima. Daar tegelijkertijd met een andere hiker aangekomen dus ik was zo aardig hem nog even naar het station te rijden. Corsa vond ik trouwens wel prima verder. Beter dan die Rio.
Jongens, moet morgen voor het eerst in Meerkerk zijn bij de snelweglocatie. Nu staat er in de rit informatie eerst dat dus bus alleen stopt als er mensen uit moeten ( bij p+r). en dan op het eind staat er : Indien je de bus wilt nemen vanaf bushalte P+R / A27 dien je op een knopje te drukken. Zo weten de buschauffeurs dat er iemand bij de halte staat te wachten en komen ze je ophalen. Dit paaltje lijkt op paaltjes die je tegenkomt bij stoplichten.
Op woensdag 2 januari 2013 17:04 schreef bitowner het volgende: Jongens, moet morgen voor het eerst in Meerkerk zijn bij de snelweglocatie. Nu staat er in de rit informatie eerst dat dus bus alleen stopt als er mensen uit moeten ( bij p+r). en dan op het eind staat er : Indien je de bus wilt nemen vanaf bushalte P+R / A27 dien je op een knopje te drukken. Zo weten de buschauffeurs dat er iemand bij de halte staat te wachten en komen ze je ophalen. Dit paaltje lijkt op paaltjes die je tegenkomt bij stoplichten.
Wat klopt er ?
Indien je richting Utrecht wil klopt dat verhaal met die knop, indien je richting Gorinchem wil klopt dat andere.
Op woensdag 2 januari 2013 20:39 schreef zazzel het volgende: En weer niet gebeld voor morgen, de hele vakantie al in Utrecht. Duidelijk minder werk vanuit hier ipv Breda...
Volgens mij werkt dat niet echt omdat ze (volgens mij) ritjes combineren, vervolgens een chauffeur erbij zoeken en als ze dan bij de opmerkingen zien staan dat je vanuit ergens anders werkt zoeken ze een andere chauffeur...
Vandaag ook weer een mooie dag, lekker een half uurtje door het centrum van Rotterdam kunnen lopen omdat ik de auto pas vanaf 13uur kon ophalen. Meest opmerkelijke moment van de dag: Ik sta in Breda bij het stoplicht in de strook voor rechtdoor, met één auto voor me en een auto links voor linksaf, gevuld met een paar neppe burberry-petjes types. Opeens rijdt die auto links vol achteruit en rijdt schuin tegen de auto achter me aan. Hoop getoeter van de man achter mij, maar de jongens keren snel de auto om en rijden volle vaart weg. Heb niet alles goed kunnen zien, maar er zat wel flinke lak schade op beide auto's. Uiteindelijk was ik vooral opgelucht dat ik niet 1 plekje naar achter stond.
Morgen in ieder geval weer werken, Eindhoven-Vaassen en Duiven-Raamsdonksveer. Geen bijzondere auto's, maar wel allebei uit 2012 dus in ieder geval vrij nieuw.
Op woensdag 2 januari 2013 21:45 schreef Ordinateur het volgende: Vandaag ook weer een mooie dag, lekker een half uurtje door het centrum van Rotterdam kunnen lopen omdat ik de auto pas vanaf 13uur kon ophalen. Meest opmerkelijke moment van de dag: Ik sta in Breda bij het stoplicht in de strook voor rechtdoor, met één auto voor me en een auto links voor linksaf, gevuld met een paar neppe burberry-petjes types. Opeens rijdt die auto links vol achteruit en rijdt schuin tegen de auto achter me aan. Hoop getoeter van de man achter mij, maar de jongens keren snel de auto om en rijden volle vaart weg. Heb niet alles goed kunnen zien, maar er zat wel flinke lak schade op beide auto's. Uiteindelijk was ik vooral opgelucht dat ik niet 1 plekje naar achter stond.
Morgen in ieder geval weer werken, Eindhoven-Vaassen en Duiven-Raamsdonksveer. Geen bijzondere auto's, maar wel allebei uit 2012 dus in ieder geval vrij nieuw.
Pff als mij dat zou gebeuren zou ik me toch even vol de achtervolging inzetten, doorrijden na een ongeval Wel een mooie sensatiemomentje
Volgens mij werkt dat niet echt omdat ze (volgens mij) ritjes combineren, vervolgens een chauffeur erbij zoeken en als ze dan bij de opmerkingen zien staan dat je vanuit ergens anders werkt zoeken ze een andere chauffeur...
Ik vroeg me ook al af hoe ze dat binnen EW organiseren, maar kennelijk faalt dat dus...
Ik mag morgen weer aantreden. Heerenveen - Born in een Passat 1.6tdi van een half jaar oud en daarna Beek - Almere in een Audi A5 TFSI Quattro . Lekker lange ritten en prima wagens!
Op donderdag 3 januari 2013 13:15 schreef gehaktstaaf123 het volgende: Ik mag morgen weer aantreden. Heerenveen - Born in een Passat 1.6tdi van een half jaar oud en daarna Beek - Almere in een Audi A5 TFSI Quattro . Lekker lange ritten en prima wagens!
Jaloers! Ik kreeg geen spoed en ben nog niet gebeld voor morgen
Had vorige week vrijdag nog wat ritten voor regio Groningen omdat ze daar mensen te kort hadden. Kon ik toch mooi 14,5 uur voor schrijven. Toch wel langste werkdag ooit!
Op donderdag 3 januari 2013 16:51 schreef pimknops het volgende: Damn, morgenochtend een half uur lopen naar het ophaaladres. Dat is wel het langste wat ik tot nu toe heb moeten lopen... Wel een V50 rijden daarna
Valt wel mee toch? Zal je nog wel vaker moeten lopen, ik heb 't maandag nog gelopen!
Ik heb een leuke bezigheidstherapie gevonden voor onderweg. Zoek de auto's waar je nog NIET in gereden hebt. Valt nog best tegen, zeker als je al wat langer bij EW werkt.
Op donderdag 3 januari 2013 20:49 schreef Dimitri_ het volgende: Ik heb een leuke bezigheidstherapie gevonden voor onderweg. Zoek de auto's waar je nog NIET in gereden hebt. Valt nog best tegen, zeker als je al wat langer bij EW werkt.
Als ik hier kijk: http://www.autozine.nl/enquete_verkoop.html Is er nog best veel wat ik nog nooit heb gereden. O.a. (afkloppen) nog niks van de C1/Aygo/107 serie. Bij de meeste verkochte merken kom wel best ver.
Als ik hier kijk: http://www.autozine.nl/enquete_verkoop.html Is er nog best veel wat ik nog nooit heb gereden. O.a. (afkloppen) nog niks van de C1/Aygo/107 serie. Bij de meeste verkochte merken kom wel best ver.
Ik heb van de eerste 20 auto's maar in 6 modellen gereden. Wat grotendeels wel een pluspunt is, gezien alle aygo's, up's en polo's en dergelijke. Écht kleine autotjes rij ik nooit voor EW
Ik heb van de eerste 20 auto's maar in 6 modellen gereden. Wat grotendeels wel een pluspunt is, gezien alle aygo's, up's en polo's en dergelijke. Écht kleine autotjes rij ik nooit voor EW
Van de eerste 20 staat bij mij de teller op 12 die ik al gereden heb. Toch staat de A-klasse nu wel hoog op m'n lijstje van auto's die ik graag een keer zou rijden. Vooral een dikke versie uiteraard
A-klasse? Waarom? Ik heb de B-klasse gereden en dat stelt echt niks voor. A en B hebben voorwielaandreving en zijn geen echte Mercedes. C-klasse is wel zeer ok, jammer genoeg nog nooit iets groters gehad.
Van die lijst heb ik vooral nog nooit een Kia gereden, geen enkel model. Mis ik niet veel aan, denk ik.
Ik wil vooral nog eens een Alfa rijden. Heb tot nu toe alleen een keer een GT gehad, maar nog nooit een 159 of iets dergelijks.
Op donderdag 3 januari 2013 23:44 schreef Panthera. het volgende: A-klasse? Waarom? Ik heb de B-klasse gereden en dat stelt echt niks voor. A en B hebben voorwielaandreving en zijn geen echte Mercedes. C-klasse is wel zeer ok, jammer genoeg nog nooit iets groters gehad.
Van die lijst heb ik vooral nog nooit een Kia gereden, geen enkel model. Mis ik niet veel aan, denk ik.
Ik wil vooral nog eens een Alfa rijden. Heb tot nu toe alleen een keer een GT gehad, maar nog nooit een 159 of iets dergelijks.
Toevallig dat je ook over Alfa begint, maar in deze klasse is de Giulietta mijn favoriet. De uitstraling en rijgedrag is prima. De enigste die qua looks ook voldoet is de A-klasse. Je kan op de A180 al zo'n AMG pakketje krijgen en dan ziet hij er ineens wel heel stoer uit!
Dat verhaal over dat A en B klasse "geen echte Mercedes" zou zijn vind ik een beetje onzin. Alsof een auto door fwd opeens een slecht sturende auto is? Megane RS is ook fwd en wordt geprezen om z'n handling.
Tuurlijk zou Mercedes de rwd kunnen doortrekken, maar als je nadenkt: wat heeft bijvoorbeeld een B-klasse aan achterwielaandrijving? Dat ding is veels te hoog voor sportief rijgedrag.
Op donderdag 3 januari 2013 23:44 schreef Panthera. het volgende: A-klasse? Waarom? Ik heb de B-klasse gereden en dat stelt echt niks voor. A en B hebben voorwielaandreving en zijn geen echte Mercedes. C-klasse is wel zeer ok, jammer genoeg nog nooit iets groters gehad.
Van die lijst heb ik vooral nog nooit een Kia gereden, geen enkel model. Mis ik niet veel aan, denk ik.
Ik wil vooral nog eens een Alfa rijden. Heb tot nu toe alleen een keer een GT gehad, maar nog nooit een 159 of iets dergelijks.
Toevallig dat je ook over Alfa begint, maar in deze klasse is de Giulietta mijn favoriet. De uitstraling en rijgedrag is prima. De enigste die qua looks ook voldoet is de A-klasse. Je kan op de A180 al zo'n AMG pakketje krijgen en dan ziet hij er ineens wel heel stoer uit!
Dat verhaal over dat A en B klasse "geen echte Mercedes" zou zijn vind ik een beetje onzin. Alsof een auto door fwd opeens een slecht sturende auto is? Megane RS is ook fwd en wordt geprezen om z'n handling.
Tuurlijk zou Mercedes de rwd kunnen doortrekken, maar als je nadenkt: wat heeft bijvoorbeeld een B-klasse aan achterwielaandrijving? Dat ding is veels te hoog voor sportief rijgedrag.
Zoals gezegd, ik heb een B-klasse en een paar C-klasses gehad en de eerste, zonder AMG pakket (wat ik persoonlijk showy vind als het geen AMG is), liet totaal geen Mercedesgevoel achter. Reed niet sportief en ook niet comfortabel, voelde goedkoop aan en was grijs van binnen. In tegenstelling tot de C, dat vond ik een prima auto en beter dan een instap 3 serie.
Op vrijdag 4 januari 2013 01:01 schreef Panthera. het volgende: een B-klasse en een paar C-klasses gehad en de eerste, zonder AMG pakket (wat ik persoonlijk showy vind als het geen AMG is), liet totaal geen Mercedesgevoel achter. Reed niet sportief en ook niet comfortabel, voelde goedkoop aan en was grijs van binnen. In tegenstelling tot de C, dat vond ik een prima auto en beter dan een instap 3 serie.
Ok ok. Dat is wel jammer dan inderdaad. Ze willen gewoon meer afzet en dat doen ze door dit soort modellen en Mercedes zal dit wel door de A en B-klasse willen bereiken.
Ik vind zelf ook dat die merken het zichzelf zo moeilijk maken. Zoals die BMW 114i met 104pk. Ik zie niet in hoe zich dat in godsnaam in het "premium" gedeelte kan bevinden. Geen navigatie, xenon, parkeersensoren en zelfs wieldoppen?
Eigenlijk ben ik niet zo'n fan van Mercedes, toch ben ik stiekem nog wel benieuwd naar die A-klasse. Op uiterlijk staat ie bij mij boven de 1-serie.
@dery1990 haha dat verschil is inderdaad ongekend! Ik ken geen enkele auto die er in 1 generatie zoveel op vooruit is gegaan.
Op donderdag 3 januari 2013 13:15 schreef gehaktstaaf123 het volgende: Ik mag morgen weer aantreden. Heerenveen - Born in een Passat 1.6tdi van een half jaar oud en daarna Beek - Almere in een Audi A5 TFSI Quattro . Lekker lange ritten en prima wagens!
Hoe laat ben je ongeveer in Almere? Ben morgen ook in Almere. Ik weet niet hoe laat ik weer vertrek, maar als dat op t zelfde moment is mag je best meerijden naar t station van Meppel. Kan een hoop Ov tijd besparen :p
Hoe laat ben je ongeveer in Almere? Ben morgen ook in Almere. Ik weet niet hoe laat ik weer vertrek, maar als dat op t zelfde moment is mag je best meerijden naar t station van Meppel. Kan een hoop Ov tijd besparen :p
Zou heel nice zijn! Denk dat ik tussen half 4 en half 5 in Almere zal zijn. Maar heb me al wel eerder op eindtijden verkeken. Houden via deze weg wel even contact.
Ik heb een keer de Mercedes Benz E-klasse station gereden voor EW. Behalve dat het heel wat omgedraaide nekken en jaloerse blikken bij het pompstation onderweg oplevert, vond ik het geen klap aan om te rijden.
Toevallig dat je ook over Alfa begint, maar in deze klasse is de Giulietta mijn favoriet. De uitstraling en rijgedrag is prima.
Dat vind ik uiterlijk ook de mooiste van deze klasse, maar hij mist duidelijk de verfijning van een duitser. Dat ding wordt levensgevaarlijk als je hem op de sportstand zet. Doe je dat niet, dan is de 170pk versie niet vooruit te branden.
Op vrijdag 4 januari 2013 09:41 schreef joppie_saus het volgende: Ik heb een keer de Mercedes Benz E-klasse station gereden voor EW. Behalve dat het heel wat omgedraaide nekken en jaloerse blikken bij het pompstation onderweg oplevert, vond ik het geen klap aan om te rijden.
Ik heb 1 keer Mercedes gereden, een vrij nieuwe C180. Één van de fijnere auto's waar ik in heb gereden
Op vrijdag 4 januari 2013 09:41 schreef joppie_saus het volgende: Ik heb een keer de Mercedes Benz E-klasse station gereden voor EW. Behalve dat het heel wat omgedraaide nekken en jaloerse blikken bij het pompstation onderweg oplevert, vond ik het geen klap aan om te rijden.
Die reed ik ook!
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
Tja, Mercedes. Ik heb een zooi C-klasses gereden en een B, maar ik kan nou niet zeggen dat ik het rijgedrag erg bijzonder vond. Niet verkeerd natuurlijk, maar bijvoorbeeld BMW rijdt wat mij betreft een flink stuk fijner.
Ik ben nu al twee jaar aan het twijfelen over werken als hiker bij Easyway. Heb het formulier al eens ingevuld en kreeg vrijwel direct reactie, maar heb nooit durven bellen. Al 5 jaar heb ik een veilig baantje bij de Appie op de broodafdeling, maar nu ik ga samenwonen ben ik weer een tweede baantje aan het overwegen. Het lijkt me zo'n vreselijk relaxt werk, er is niks wat ik heerlijker vind dan in m'n Tigra scheurbak stappen om een eindje te rijden als ik m'n kop leeg wil maken. Echter schrikt het hele "representatief zijn" me zo af, ik zou echt niet weten hoe ik me dan als meid zou moeten kleden. Ik wil gewoon een spijkerbroek en lelijke Uggs aan.
Work like you don't need the money, love like you've never been hurt and dance like no one's watching.
Ik snap niet waarom BWM vast houdt aan die rare achteruitversnelling van ze. In de bwm handbakken die ik gereden heb(allen 1series + gisteren een dreier uit 1981 ) krijg je hem er moeilijk in. VW groep of nissan-renault heeft dat veel beter voor elkaar
Op vrijdag 4 januari 2013 13:13 schreef Toetel het volgende: Ik ben nu al twee jaar aan het twijfelen over werken als hiker bij Easyway. Heb het formulier al eens ingevuld en kreeg vrijwel direct reactie, maar heb nooit durven bellen. Al 5 jaar heb ik een veilig baantje bij de Appie op de broodafdeling, maar nu ik ga samenwonen ben ik weer een tweede baantje aan het overwegen. Het lijkt me zo'n vreselijk relaxt werk, er is niks wat ik heerlijker vind dan in m'n Tigra scheurbak stappen om een eindje te rijden als ik m'n kop leeg wil maken. Echter schrikt het hele "representatief zijn" me zo af, ik zou echt niet weten hoe ik me dan als meid zou moeten kleden. Ik wil gewoon een spijkerbroek en lelijke Uggs aan.
Je weet toch wel hoe je er representatief uitziet? Gewoon, nette kleren aan, haren netjes in model, gepoetste schoenen.. En tsja, anders vraag je het toch tijdens de sollicitatie? Niet geschoten is altijd mis.
Op vrijdag 4 januari 2013 13:45 schreef Dimitri_ het volgende: Ik heb nog nooit in een handgeschakelde BMW of Mercedes gereden volgensmij.. Hoe werkt dat bij BMW dan?
In de vrij naar links duwen, dan ga je na een seconde een weerstand over en kan je in de achteruit. Vind ik niet zo'n probleem overigens, ik vind de bak zelf vaak wat hakerig en de koppeling wat zwaar en gevoelig.
In de vrij naar links duwen, dan ga je na een seconde een weerstand over en kan je in de achteruit. Vind ik niet zo'n probleem overigens, ik vind de bak zelf vaak wat hakerig en de koppeling wat zwaar en gevoelig.
Mee eens! Het voelt heel onnatuurlijk om hem zo door te duwen. Heb ook enkele malen als PC voor een klant een BMW 5 handgeschakeld gereden en ik dacht dat het aan mij lag, hij schakelde zo niet vloeiend, maar hoor wel vaker van collegas dat handgeschakelde BMWs soms vervelend rijden. (denk dat je dat bij een M3 minder zo zult ervaren)
Zou heel nice zijn! Denk dat ik tussen half 4 en half 5 in Almere zal zijn. Maar heb me al wel eerder op eindtijden verkeken. Houden via deze weg wel even contact.
In de vrij naar links duwen, dan ga je na een seconde een weerstand over en kan je in de achteruit. Vind ik niet zo'n probleem overigens, ik vind de bak zelf vaak wat hakerig en de koppeling wat zwaar en gevoelig.
Dat van die seconde wist ik niet, vandaag misschien dat ik 'm er niet altijd makkelijk in krijg. Je moet in ieder geval erg hard duwen, dat voelt niet echt premium aan. Verder kan ik me niet herinneren dat ik last heb gehad van gevoelige koppelingen of hakerige bakken, maar heb 't dan ook alleen van een 1-serie kunnen testen. Gelukkig ook nooit zo'n instapmotor gehad, altijd wel een met iig in de 140 pk, dan is het wel te doen.
Dat van die seconde wist ik niet, vandaag misschien dat ik 'm er niet altijd makkelijk in krijg. Je moet in ieder geval erg hard duwen, dat voelt niet echt premium aan. Verder kan ik me niet herinneren dat ik last heb gehad van gevoelige koppelingen of hakerige bakken, maar heb 't dan ook alleen van een 1-serie kunnen testen. Gelukkig ook nooit zo'n instapmotor gehad, altijd wel een met iig in de 140 pk, dan is het wel te doen.
Of het precies een seconde is weet ik niet (ik denk minder), maar even tegen de weerstand houden en dan nog een zetje geven werkt in mijn ervaring het beste.
Mee eens! Het voelt heel onnatuurlijk om hem zo door te duwen. Heb ook enkele malen als PC voor een klant een BMW 5 handgeschakeld gereden en ik dacht dat het aan mij lag, hij schakelde zo niet vloeiend, maar hoor wel vaker van collegas dat handgeschakelde BMWs soms vervelend rijden. (denk dat je dat bij een M3 minder zo zult ervaren)
Bij hogere toerentallen is het wel te doen, het is vooral optrekken en van 1 naar twee waar je heel erg op moet concenteren, wil je het zonder schokken doen.
quote:
Op vrijdag 4 januari 2013 14:55 schreef zazzel het volgende: Daarom BMW altijd automaat nemen, m'n pa had een tijdje een X6 3.0. Daar kon je altijd wel lekker mee blazen
X6, dat vind ik de meest kansloze auto die ooit gemaakt is
Of het precies een seconde is weet ik niet (ik denk minder), maar even tegen de weerstand houden en dan nog een zetje geven werkt in mijn ervaring het beste.
Ik duw m altijd meteen door, misschien dat ik dat fout doe, haha. Het is inderdaad dat wegrijden wat het schokerigst gaat.
Ik had rijles in een 1, was ik heel blij mee destijds. Net gebeld voor maandag, meppel-bleiswijk in zo'n 1-serie automaat, daarna van hoenselaarsdijk (of all places) naar almere in een alfa mito, de eerste keer!
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
[..] X6, dat vind ik de meest kansloze auto die ooit gemaakt is
Haha, dat vind ik ook een kutbak, net al die andere misvormde coupé-suv's van BMW. Die x6 spant echt de kroon qua macho-/asobakgehalte. Maargoed, over smaken valt niet te twisten, dat blijkt wel weer uit de verkoopcijfers.
Haha, dat vind ik ook een kutbak, net al die andere misvormde coupé-suv's van BMW. Die x6 spant echt de kroon qua macho-/asobakgehalte. Maargoed, over smaken valt niet te twisten, dat blijkt wel weer uit de verkoopcijfers.
Die stond bij het schadeservicebedrijf waar ik vanochtend een auto moest ophalen (overigens niet kapot, maar gewoon voor een service). En er stond ook nog een andere Engelse sportauto uit die tijd bij, maar die kon ik niet thuisbrengen. Helaas geen foto's, maar wel een mooie auto, waarschijnlijk uit de rijkste gemeente van Nederland (Rozendaal).
Op vrijdag 4 januari 2013 15:33 schreef Irritatie100 het volgende: Honselersdijk denk ik dan? Dat is wel een teringeind OV'en vanaf Bleiswijk... Hoewel dat nu misschien meevalt door metrolijn E.
Ja die ja! Nooit van gehoord
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
Die stond bij het schadeservicebedrijf waar ik vanochtend een auto moest ophalen (overigens niet kapot, maar gewoon voor een service). En er stond ook nog een andere Engelse sportauto uit die tijd bij, maar die kon ik niet thuisbrengen. Helaas geen foto's, maar wel een mooie auto, waarschijnlijk uit de rijkste gemeente van Nederland (Rozendaal).
Het zou wat zijn als we zo'n mooie klassieker mochten hiken Maargoed, geen hond die dat toevertrouwt aan een studentje
Op vrijdag 4 januari 2013 13:33 schreef Panthera. het volgende: Als je al twee jaar twijfelt ben je al te laat voor EW, daar kan je niet na je 20e beginnen als hiker.
Ik was 21 jaar en 4 maanden oud toen EW mij aannam
Zo, ik heb ook een ritje voor maandag te pakken! Wilde maandag graag nog werken, om me daarna 2 weken op de tentamens te richten. Toen ik om half 6 nog niet gebeld werd, besloot ik ze maar is op te bellen. De dame die ik aan de lijn reageerde erg vriendelijk en ging iets voor me zoeken. 5 minuten later stonden 2 ritjes in de mail. Beusichem-Amersfoort en Amersfoot-Meerkerk, het probleem was alleen dat ik de eerste auto pas na 13uur op kon halen en de tweede natuurlijk voor 16 uur in Meerkerk moest inleveren. De ritten omdraaien zou ook kunnen, maar dat zou weer hele rare OV verbindingen opleveren. Toen maar weer even gebeld om te vragen wat ze nou wilden, en uiteindelijk een hele andere rit gekregen. Heijen-Groningen in een Mercedes Viano, busje dus. Wordt dus daarna 4 uur reizen terug naar Eindhoven, goed voor de uren dus!
S-RS, nogmaals dank voor het vervoer. Was nu een uurtje eerder thuis!
Ging weer lekker hoor vandaag, 20 minuten lopen naar ophaaladres in Heerenveen, was het bedrijf verhuist. Nog een keer 30 minuten lopen dan . Was overigens best fijn, die Passat. Full-uptions, vol leder, elektrische stoelen, etc.. Daarna een A5, die 2.0TFSI gaat toch wel lekker hoor! Al vindt ik zo'n A5 nergens in uitblinken..
Ohja, S-RS, omdat we het er in de auto over hadden net even gekeken. 66 Ritten en ~10300 kilometer. Best aardig gemiddelde dacht ik zo!
Op vrijdag 4 januari 2013 20:49 schreef Irritatie100 het volgende: Hebben jullie nou helemaal de auto van jullie pa gejat om in Almere naar de MC te gaan of was er meer aan de hand hier?
Haha juustem! En we hadden niet voor niets langs de A6 afgesproken. Normaal recht en uitgestorven, dus ideaal om te checken of alle paardjes in het vooronder nog werken. Maar het was druk...
S-RS, nogmaals dank voor het vervoer. Was nu een uurtje eerder thuis!
Ging weer lekker hoor vandaag, 20 minuten lopen naar ophaaladres in Heerenveen, was het bedrijf verhuist. Nog een keer 30 minuten lopen dan . Was overigens best fijn, die Passat. Full-uptions, vol leder, elektrische stoelen, etc.. Daarna een A5, die 2.0TFSI gaat toch wel lekker hoor! Al vindt ik zo'n A5 nergens in uitblinken..
Ohja, S-RS, omdat we het er in de auto over hadden net even gekeken. 66 Ritten en ~10300 kilometer. Best aardig gemiddelde dacht ik zo!
Geen dank! De bandjes zijn wel aardig afgekoeld denk ik
Dat is zeker een net gemiddelde! Overall zit ik op 125km gemiddeld. Als ik regio Zwolle waar ik eerst werkte weg laat, dan zit ik iets over de 150
Haha juustem! En we hadden niet voor niets langs de A6 afgesproken. Normaal recht en uitgestorven, dus ideaal om te checken of alle paardjes in het vooronder nog werken. Maar het was druk...
[..]
Geen dank! De bandjes zijn wel aardig afgekoeld denk ik
Dat is zeker een net gemiddelde! Overall zit ik op 125km gemiddeld. Als ik regio Zwolle waar ik eerst werkte weg laat, dan zit ik iets over de 150
Haha, m'n pa ziet me al aankomen 'ik heb even de auto nodig om naar de MC in Almere te gaan'. Normaal mag ik 'm zó hebben als ie zelf nergens heen hoeft, maar dan zou ie denk wel even raar staan te kijken
[..] Dat is zeker een net gemiddelde! Overall zit ik op 125km gemiddeld. Als ik regio Zwolle waar ik eerst werkte weg laat, dan zit ik iets over de 150
Pff dat zijn gemiddelden waar ik alleen maar van kan dromen hier in regio Utrecht. Ik hou het niet bij maar ik kom nog niet eens op de helft, dat weet ik zeker.
Haha, m'n pa ziet me al aankomen 'ik heb even de auto nodig om naar de MC in Almere te gaan'. Normaal mag ik 'm zó hebben als ie zelf nergens heen hoeft, maar dan zou ie denk wel even raar staan te kijken
Haha, tja, laat ik het zo zeggen dat m'n pa wel wat gewend is
Pff dat zijn gemiddelden waar ik alleen maar van kan dromen hier in regio Utrecht. Ik hou het niet bij maar ik kom nog niet eens op de helft, dat weet ik zeker.
Dat is inderdaad wel het nadeel om vanuit het midden van het land te werken
Ja, m'n ma heeft er eentje. 102pk op nog geen 1000kg, rijdt prima Je moet hem wel hoog in de toeren houden trouwens, anders gebeurt er niet héél veel, maar boven de 4000rpm ga je best aardig vooruit. Maar veel schakelen is niet erg, ik moet zeggen dat die Swift misschien wel de fijnste handbak heeft waar ik ooit in heb gereden. Lekker korte slagen en erg precies.
Je kan ook nog aardig hard de bocht om met dat ding, valt me ook erg mee Maar ja, hiervoor reed ze een Twingo van 2002, dus dan is alles al gauw beter natuurlijk hoewel ik met dat ding mijn eerste meters alleen heb gereden (en een keer 180 op de teller heb gereden, dat was vrij eng ).
Ja, m'n ma heeft er eentje. 102pk op nog geen 1000kg, rijdt prima Je moet hem wel hoog in de toeren houden trouwens, anders gebeurt er niet héél veel, maar boven de 4000rpm ga je best aardig vooruit. Maar veel schakelen is niet erg, ik moet zeggen dat die Swift misschien wel de fijnste handbak heeft waar ik ooit in heb gereden. Lekker korte slagen en erg precies.
Je kan ook nog aardig hard de bocht om met dat ding, valt me ook erg mee Maar ja, hiervoor reed ze een Twingo van 2002, dus dan is alles al gauw beter natuurlijk hoewel ik met dat ding mijn eerste meters alleen heb gereden (en een keer 180 op de teller heb gereden, dat was vrij eng ).
Haha lekker is dat, stadkarretjes met een redelijk potent blokje! En door het lage gewicht willen ze idd best snel de bocht Al heb ik ook wel eens met zo'n ding op zn kant gelegen, dus er is een grens haha.
Wij hebben in 2008 ook nog naar een swift gekeken, 1.3 met 90 pk ofzo, weet niet sprecies. Uiteidelijk een colt met 1.5 110pk geworden op ik dacht 935kg, wil ook wel Heeft ze de facelift of die daarvoor?
Hij is van januari 2009, dus voor de facelift. De Swift die je nu kan kopen heb ik trouwens voor EW al gehad. Die is er alleen als 1.2 met 85pk oid. Rijdt nog steeds prima (en ziet er van binnen wel een stukkie beter uit), maar hij is niet vooruit te branden
Die 1.3 heb ik btw óók al gehad voor EW en ik moet zeggen dat die qua prestaties nauwelijks onder doet voor de 1.5.
Op zaterdag 5 januari 2013 03:08 schreef Irritatie100 het volgende: Hij is van januari 2009, dus voor de facelift. De Swift die je nu kan kopen heb ik trouwens voor EW al gehad. Die is er alleen als 1.2 met 85pk oid. Rijdt nog steeds prima (en ziet er van binnen wel een stukkie beter uit), maar hij is niet vooruit te branden
Die 1.3 heb ik btw óók al gehad voor EW en ik moet zeggen dat die qua prestaties nauwelijks onder doet voor de 1.5.
Heel goed, die van voor de facelift vind ik namelijk mooier Die 1.2 heb ik inderdaad ook wel eens gehad, inderdaad niet snel. Maar de stoelverwarming maakte veel goed!
Stoelverwarming is wel baas ja! Heeft m'n pa op z'n Mondeo. Net als een andere geniale optie, voorruitverwarming.
Je schijnt trouwens op de Mondeo (en wss ook wel andere auto's) ook stoelverkoeling te kunnen krijgen, dat lijkt me ook vrij geniaal. Heb het alleen nog nooit gezien
Sowieso bevalt die Mondeo prima (onze eerste Ford). Het is me alleen een compleet raadsel waarom er geen 6e versnelling op zit, maar ja, je kan niet alles hebben natuurlijk
In april wordt ie 4, dus miss binnenkort wel een nieuwe leaseauto. Heb al geadviseerd om weer een Mondeo te nemen, nu met 1.6Ecoboost Zou niet weten wat je in die prijsklasse beter kan halen. Meeste auto's (als Passat) zijn een stuk kleiner en/of duurder. Wellicht de Superb maar dan zit je in zo'n enorme bak wss met die 1.4TSI aan te kloten, dat schiet ook niet op natuurlijk..
Ik vindt mondeo's ook een van de mooiste auto's uit z'n klasse, ondanks dat ze al langere tijd mee gaan. M'n pa had bij de introductie bijna een 2.2 TDCI 175pk gekocht met sport pakket, standkachel en dat soort zooi, damnn wat een dikke bak was dat! Maar toch is het me gelukt om hem in een andere auto te lullen
Heb al eens een 1.6 Ecoboost uit de showroom gereden, ik had serieus zin om door te tuffen naar Zuid-Frankrijk, reed echt lekker. Ik vind het jammer dat de leaseprijzen van die mondeo's e.d. wel erg hoog zijn. Vergeleken de 508 en passat gaat dat helemaal nergens over. Heb er nog naar gekeken toen we weer een nieuwe moesten uitzoeken, maar een een superb, insigina, laguna en mondeo waren erg duur. Dit is onze eerste echte lease auto, daarvoor kocht het bedrijf gewoon nog zelf de auto's en kreeg je gewoon een aanschaf prijs ipv leaseprijs, dan zijn de mondeo e.d. weer in het voordeel.
Dat is waar ja, volgens mij zitten ze allemaal op 25%. Maar m'n pa is vrij groot en in bijvoorbeeld de Passat en Insignia paste hij niet eens goed. Dus toen bleef er weinig over
De 25% is niet eens het probleem, daar ontkomen we niet aan met zo'n caravan Maar de leaseprijzen zijn echt serieus hoog, daarom doen de insignia's, mondeo's, laguna's, superb's e.d. het allemaal zo slecht in de lease. Wij hebben nu een 508 met 2.0 HDI 163pk die standaard wel redelijk is uitgevoerd. De genoemde auto's met dezelfde opties gingen stuk voor stuk richting de ¤1.200,- per maand De Passat en de 508 zitten daar ver onder. De 508 kost nu ¤1.040,- per maand.
Lol, dan is je pa wel serieus lang! Dat zijn toch niet de kleinste auto's
Op zaterdag 5 januari 2013 11:06 schreef S-RS het volgende: Die voorrruitverwarming van Ford is inderdaad verdomde fijn, alleen nog maar je ruiten aan de zijkant krabben
Stoelverkoeling heb ik ook nog nooit gezien. Eigenlijk ook nog nooit gemist
Ik heb een keer stoelverkoeling gehad in een Lexus GS450H. Maar dat is echt geen pretje, het lijkt net of er een dikke ventilator onder je stoel zo gekoelde lucht je aars in blaast... Dus snel maar weer op verwarmen..
Ah met opties en wat het kost enzo heb ik me dan weer minder bezig gehouden Wij hebben nu een Mondeo 2.0 met vrijwel alle opties (op een paar dingen zoals stoelverkoeling en elektrische stoelen na) maar ik heb geen flauw idee hoeveel dat kost. Het is wel een flexifuel, hij kan ook naast benzine ook op e9 ofzo rijden. Schijnt dat ie daardoor werd goedkoper was dan een 1.6/normale 2.0 maar dat weet ik allemaal niet verder Ecoboost had je toen nog niet iig
Ford Mondeo is inderdaad echt een lekkere auto. Hebben veel Ford's gehad hier thuis, denk zo'n 20 jaar lang Ford Jammer dat de nieuwe Mondeo zo lang is uitgesteld, grote kans dat er van de zomer weer eens een ander merk komt hier, met 20% bijtelling en redelijke prestaties. Misschien wel een Mazda 6 2.2diesel, of een A3 Sportback 2.0tdi, of een nieuwe Octavia 2.0tdi.
Komende weken even niet werken. Het nieuwe jaar leuk beginnen met het einde van een blok, tentamens enzo
Ik heb een keer stoelverkoeling gehad in een Lexus GS450H. Maar dat is echt geen pretje, het lijkt net of er een dikke ventilator onder je stoel zo gekoelde lucht je aars in blaast... Dus snel maar weer op verwarmen..
Haha, weer iets om geld mee te verdienen dus. Links laten liggen
quote:
Op zaterdag 5 januari 2013 12:19 schreef Irritatie100 het volgende: Ah met opties en wat het kost enzo heb ik me dan weer minder bezig gehouden Wij hebben nu een Mondeo 2.0 met vrijwel alle opties (op een paar dingen zoals stoelverkoeling en elektrische stoelen na) maar ik heb geen flauw idee hoeveel dat kost. Het is wel een flexifuel, hij kan ook naast benzine ook op e9 ofzo rijden. Schijnt dat ie daardoor werd goedkoper was dan een 1.6/normale 2.0 maar dat weet ik allemaal niet verder Ecoboost had je toen nog niet iig
Haha oké. Dat flexfuel heb ik ook wel eens van gehoord, maar geen idee waar je dat kunt tanken. Wel lekker op zich een redelijk full option auto! M'n vader boeien de opties niet zo, die heeft liever een lading pk's om die tokkie hut van hem de berg op te krijgen. Iets nadat we de 508 kregen, kocht die een MX-5, toen pas kwam die er achter dat velgen de auto maken.... Ik had hem helemaal uitgezocht en samengesteld, want de auto die hij eigenlijk wou mocht die niet hebben. Dus het interesseerde hem niks meer, nu krijg ik de schuld dat er op de leasel te kleine velgen zitten
Onder die 508 had inderdaad wel een inchje groter gemogen! Nu 17"?
Ford Mondeo rijdt inderdaad prima, alleen dashboard vindt ik waardeloos. Maar heb 2 keer een benzine gehad, 1.6 en 2.0. Die 1.6 was om te janken en die 2.0 voelde ook niet echt alsof je met 145pk op pad was. Onder de 3500 toeren gebeurde er bijna niks. De 2.0 diesel die ik een keer had was wel erg fijn, trok ook erg vlot door naar de 160
Dit vind ik persoonlijk de mooiste velgen onder een 508: [ afbeelding ]
Die ziet er wel echt goed uit. Ook eindelijk eens een 508 met volledig chromen raamomlijsting, je ziet er zoveel rijden met alleen langs de bovenkant chroom, vind ik niet zo mooi. Zo duur is die optie niet eens, volgens mij 500/600 euro inclusief 17" velgen.
Die ziet er wel echt goed uit. Ook eindelijk eens een 508 met volledig chromen raamomlijsting, je ziet er zoveel rijden met alleen langs de bovenkant chroom, vind ik niet zo mooi. Zo duur is die optie niet eens, volgens mij 500/600 euro inclusief 17" velgen.
Dat alleen de bovenkant omlijst is is een kenmerk van de blue lease versies, die kunnen alleen lease maatschappijen kopen. Het ziet er inderdaad niet uit, en vind het ook enorm zonde. Pack look is inderdaad de chromen omlijsting compleet. Dan heb je idd ook 17 inch en getint glas. Maar toen wij gingen bestellen was die niet meer te bestellen, en nu ineens weer wel... Zou wel iets met die aardbeving in japan te maken kunnen hebben. Meerdere opties werden geschrapt en konden niet meer besteld worden. Ook de 2.0HDI 140pk is daardoor een tijd niet leverbaar geweest en diverse kleuren.
Heren, wat denken we van de nieuw Jaguar XF Sportbreak?
Zelf weet ik nog niet zo goed wat ik er van moet vinden. De normale XF rijdt wel heerlijk maar dit.. ik weet het nog niet. Ik vind het op de een of andere manier niet echt bij Jaguar passen
Die Jag is prachtig. Als ik nu in aanmerking kwam voor zoiets werd het echt geen doorsnee E-klasse estate, A6, of 5-serie. Mooi die Jag! Als ie goed rijdt tenminste. Maar bij autoweek waren ze er wel positief over.