Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks Na een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.
Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.
Hikers Babananana, hiker regio Breda (Autoreset) dery1990, hiker regio Groningen Enpe, hiker regio Eindhoven Fleauris, hiker regio Rotterdam Hojdhopper,hiker regio Utrecht Gehaktstaaf123, hiker regio Leeuwarden guru033, hiker regio Utrecht ikveranderhemniet, hiker regio Utrecht en Leiden (Autoreset) irritatie100, hiker regio Rotterdam Jieuwst, hiker regio Nijmegen (Autoreset) joppie_saus, hiker regio Groningen Jorian29, hiker regio Arnhem/Ede Kevindinhinho, hiker regio Zwolle MG_13, hiker regio Amsterdam MuurStraat, hiker regio Nijmegen Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset) Obama, hiker regio Amsterdam Panthera, hiker regio Ede/Arnhem Pizzabodem, hiker regio Utrecht (Autoreset) QuiCk01, hiker regio Leiden Riddah, hiker regio Apeldoorn RobinhoAjax, hiker regio Den Haag (Autoreset) RTS91, hiker regio Groningen Rubenr3, hiker regio Groningen S-RS, hiker regio Groningen Viezze, hiker regio Groningen Zuunigerd, hiker regio Zwolle zazzel, hiker regio Breda
Privéchauffeurs invine, privéchauffeur regio Amsterdam Mothergoose, privéchauffeur regio Maastricht Thrasyllus, privéchauffeur regio Utrecht/Noord-Holland DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem Dimitri_, privéchauffeur regio Breda Warchaser44, privéchauffeur regio Breda [url=http://forum.fok.nl/user/profile/378787[reintje_[/url], privéchauffeur regio Breda
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Facilitair
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kijk, daar kan ik wat mee ! Dacht dat in de linkerhelft van het pand een ander bedrijf zat? Maar ach, desnoods pleur ik 'm wel op straat neer
quote:
Op donderdag 27 december 2012 20:16 schreef joppie_saus het volgende: Op straat parkeren levert je een prent op. Politie is daar heel streng op. Er zit wel een bedrijf, maar óf die is altijd gesloten, óf dat bedrijf zit er stiekem toch niet meer. Staan nooit auto's in ieder geval.
Op donderdag 27 december 2012 20:19 schreef Viezze het volgende: Mag je daar niet langs de weg parkeren? Ik kan me daar geen parkeerverbod voor de geest halen.
quote:
Op donderdag 27 december 2012 20:22 schreef joppie_saus het volgende: Staan ook geen borden, maar politie gooit het op artikel 5: hinder veroorzaken. Vrachtwagens kunnen er dan moeilijk langs ofzo.
Op donderdag 27 december 2012 20:24 schreef Viezze het volgende: Ja fuck it, die wegen zijn hartstikke breed daar Zoiets kan toch nooit stand houden voor de rechter.
Artikel 5 is ter interpretatie van de agent; kun je bijna niet winnen.
Je kan hier een duidelijke foto van de situatie maken (itt gevaarlijk rijgedrag, dan zal je nooit winnen) en met het feit dat er geen parkeerverbod is moet je toch een goede kans maken. Je moet alleen niet te dicht bij een kruising staan want dat mag niet.
Ach, ik heb al eens een parkeerboete gewonnen. Leverde me niet alleen mijn geld terug op, maar ook nog een volledige dwangsom omdat ze mijn WOB-verzoek genegeerd hadden.
Klopt, maar gooi 'm als er ruimte is wel bij de 'buren' voor de deur. Moet de eerste auto afgetankt afleveren, laat er nou net geen Esso zijn in Hoogeveen. Kan ik dus weer zelf voorschieten. Kan EW niet een tankpas leveren van een wat grotere firma..
Op donderdag 27 december 2012 20:33 schreef S-RS het volgende: Ach wat een onzin van dat artikel 5 Er staan daar zovaak auto's langs de kant van de weg.
Tja, ik heb het bij meedere bedrijven van die lui gehoord die daar werken, en dat ze zelf ook al de lul zijn geweest.
Op donderdag 27 december 2012 20:44 schreef gehaktstaaf123 het volgende: Danku! Vandaar dat google hem niet kon vinden, staat er inderdaad als Avia. Gewoon een bemand tankstation in zo'n dorpje
Je moet ook op de Esso site kijken (en download dan ook direct de Esso app voor op je telefoon), die is bijgewerkt.
Google maps zit niet altijd goed m.b.t. pompstations.
Ik gebruik de directlease app, daarbij kun je ook aangeven of er een wasstraat bij moet zitten en dat soort dingen. Werkt volgens mij beter dan de esso app, die heb ik er ooit een keer afgegooid dacht ik.
Ik gebruik de directlease app, daarbij kun je ook aangeven of er een wasstraat bij moet zitten en dat soort dingen. Werkt volgens mij beter dan de esso app, die heb ik er ooit een keer afgegooid dacht ik.
Die gebruik ik ook ja, werkt uitstekend. Je kan inderdaad verschillende opties selecteren, en aangezien ik toch voor AR werk maakt het niet uit of het een Esso station is.
Vannacht met 9 andere EW chauffeurs auto's naar Duitsland brengen, gaan er nog mensen van dit forum? We moeten met de trein terug, maar ik heb even gekeken en 2 auto's huren bij Hertz is goedkoper dan 10x een treinkaartje..
Op vrijdag 28 december 2012 14:07 schreef d_sc1 het volgende: Vannacht met 9 andere EW chauffeurs auto's naar Duitsland brengen, gaan er nog mensen van dit forum? We moeten met de trein terug, maar ik heb even gekeken en 2 auto's huren bij Hertz is goedkoper dan 10x een treinkaartje..
Samen met 9 andere chauffeurs 10 auto's om 4u 's ochtends ophalen bij een postbedrijf en vóór 10 uur afleveren in een plaatje bij Kassel, Duitsland. We moesten er wel op letten dat we om 10:23 de bus/trein in Kassel naar huis hadden want de volgende gaat pas 4 uur later ofzo.
Wel vet zo'n rit, alleen jammer van de auto's waarschijnlijk.
Auto's zijn nog onbekend, bij mij staat er een duits kenteken. Ben benieuwd! Mocht er nog iemand mee willen rijden met me naar het ophaaladres (bijv vanaf centraal) hoor ik het wel.
Als ik straks thuis ben weer 11 uurtjes gedraaid vandaag. Maandag ook weer twee ritten, Groningen - Breda en Raamdonksveer - Zwolle. Dan toch nog 50 uur deze maand. Had dat niet verwacht in december en weinig beschikbare dagen
Op vrijdag 28 december 2012 14:07 schreef d_sc1 het volgende: Vannacht met 9 andere EW chauffeurs auto's naar Duitsland brengen, gaan er nog mensen van dit forum? We moeten met de trein terug, maar ik heb even gekeken en 2 auto's huren bij Hertz is goedkoper dan 10x een treinkaartje..
Yes, hierzo dus. Ik word opgehaald door een collega. Maar dat met de trein terug begrijp ik ook niet. Kosten zijn 103 euro voor de trein alleen al. :S Maar goed, wel lekker 250+ kmh spacen in de ICE! Ben trouwens ook wel benieuwd naar de auto, zal wel een klote postbusje zijn.
Maandag drie ritjes gekregen in de omgeving van Utrecht en Amersfoort. Prima, niet te laat thuis!
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Maandag het jaar afsluiten met twee mooie ritjes. Eindhoven-Capelle ad IJssel in een Peugeot 508 automaat uit 2011 en daarna Vlaardingen-Oirschot in een Ford Mondeo. Niks bijzonders dus maar wel een lekker dagje met veel rijden en weinig OV.
Op vrijdag 28 december 2012 19:39 schreef Ordinateur het volgende: Maandag het jaar afsluiten met twee mooie ritjes. Eindhoven-Capelle ad IJssel in een Peugeot 508 automaat uit 2011 en daarna Vlaardingen-Oirschot in een Ford Mondeo. Niks bijzonders dus maar wel een lekker dagje met veel rijden en weinig OV.
Waar in Vlaardingen? Mijn home-town namelijk Ben dan ook thuis dus mocht het lastig worden kan ik wellicht te hulp schieten.
Jahoor, en volgens mij hebben ze aardig wat nieuwe opdrachtgevers ook. Eigenlijk elke dag werk dat ik beschikbaar sta, alleen laatst niet gewerkt toen ze me de ochtend na kerst om 08:00 belden en ik nog sliep
Jahoor, en volgens mij hebben ze aardig wat nieuwe opdrachtgevers ook. Eigenlijk elke dag werk dat ik beschikbaar sta, alleen laatst niet gewerkt toen ze me de ochtend na kerst om 08:00 belden en ik nog sliep
Oh ja, toen had ik geen rit terug en dus mocht ik terug OV'en. Dat liep overigens uit op een lift van een collega van die man op het afleveradres naar Middelburg, alwaar ik met een andere collega mee kon naar Bergen op Zoom
Hehe als we gaan patsen. Mijn maximum is 1000 km op 1 dag in een Volkswagen Transporter 5. Maar dat was niet voor EW En een Transporter zit prima itt tot zo'n C1,Aygo etc.
Hoeveel km heb je trouwens grofweg gemaakt in die jaren? Ik probeer het een beetje bij te houden maar dat wil niet echt
C1/Aygo/107/Twingo/Panda/500 heb ik sinds begin juli niet meet moeten rijden Laatste keer dat ik ze had was gelijk een dag gehad met 550km, waarvan de helft in een Aygo en de andere helft in een Twingo. M'n rug was daar niet zo blij mee
Hehe als we gaan patsen. Mijn maximum is 1000 km op 1 dag in een Volkswagen Transporter 5. Maar dat was niet voor EW En een Transporter zit prima itt tot zo'n C1,Aygo etc.
Hoeveel km heb je trouwens grofweg gemaakt in die jaren? Ik probeer het een beetje bij te houden maar dat wil niet echt
Ik beat die 1000km op één dag ook nog makkelijk, maar ook dat was niet voor EW en daar hebben het nu over
Die kilometers... Ik heb het wel bijgehouden, althans grofweg. Kom in drie jaar uit 92dkm.
Op vrijdag 28 december 2012 22:23 schreef Pizzabodem het volgende: C1/Aygo/107/Twingo/Panda/500 heb ik sinds begin juli niet meet moeten rijden Laatste keer dat ik ze had was gelijk een dag gehad met 550km, waarvan de helft in een Aygo en de andere helft in een Twingo. M'n rug was daar niet zo blij mee
Ik vind een 500 best leuk hoor, vooral die Abarth versie is best leuk gooien. Ik vind ook het enige zwoar klote aan die C1 etc. dat ze amper de snelweg opkomen en zoveel herrie op de snelweg maken
Ik heb niet afgelopen zomer, maar die zomer ervoor, vier weken achter elkaar elke dag gewerkt. En elke dag naar het zuiden van het land en weer terug. Was wel chill. Niet alleen een bak geld toen die weken voorbij waren (want ook OV-kosten) maar ook lang in de auto.
Ik vind een 500 best leuk hoor, vooral die Abarth versie is best leuk gooien. Ik vind ook het enige zwoar klote aan die C1 etc. dat ze amper de snelweg opkomen en zoveel herrie op de snelweg maken
[..]
Fiat 500 + semi-automaat = echt niet leuk hoor! En dan dat stuur dat je met een vinger omgooit, zelfs als city-stand uit staat. Abarth kan best aardig zijn denk ik.
En ik wil weer een keer ritjes naar (zuid) Limburg. Dat was 30 maart voor het laatst. Sinds die tijd niet meer in Limburg geweest voor AR. Veel leuker om naar toe te rijden dan Groningen, door dat saaie Flevoland of Drenthe :p
Ik vind een 500 best leuk hoor, vooral die Abarth versie is best leuk gooien. Ik vind ook het enige zwoar klote aan die C1 etc. dat ze amper de snelweg opkomen en zoveel herrie op de snelweg maken
[..]
Tsja Nederland is niet zo groot helaas .
Das wel netjes, mooie afsluiting dacht ik zo
Dat lawaai van die driepitter went op een gegeven moment wel. Ik heb zelf een C1. Je moet inderdaad soms wel redelijk doorhalen, maar dan kan je nog best redelijk meekomen. Het weegt natuurlijk allemaal geen fluit en je kan bijna niet goedkoper rijden.. Dat is toch wel de belangrijkste reden dat ik hem gekocht heb.