quote:
quote:
Zo, die is groot. ruim.quote:
Diss'n proat'n echt plat, haha.quote:Op zondag 23 december 2012 22:21 schreef June. het volgende:
Mooi un betke Twents kuiern met miekoar.
ENormquote:
Dat is wel herkenbaar inderdaad, dat heb ik ook wel eens gehoord. Zelf 22 jaar in Den Helder gewoond..quote:Op zondag 23 december 2012 22:21 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Dat hoor ik altijd als ik voor het eerst mensen spreek uit het oosten of zuiden van het land
Of mijn UI.quote:
Ik vind het zelf wel meevallen, volgens mij praten we hier gewoon zonder accent, gewoon Nederlands, zonder rollende r, geen dialect, accent...quote:Op zondag 23 december 2012 22:23 schreef whoopa het volgende:
[..]
Dat is wel herkenbaar inderdaad, dat heb ik ook wel eens gehoord. Zelf 22 jaar in Den Helder gewoond..
Dat denk ik als Westlander ook.quote:Op zondag 23 december 2012 22:24 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik vind het zelf wel meevallen, volgens mij praten we hier gewoon zonder accent, gewoon Nederlands, zonder rollende r, geen dialect, accent...
Tis da oe em zelf inkup!quote:Op zondag 23 december 2012 22:21 schreef minthy het volgende:
[..]
Dorvaan bin ik ut leemde bewies![]()
Kats en onmeunig idioot
Joh, ze gebruukt gewoon veul leenwoord'n uut 't Hollandsquote:Op zondag 23 december 2012 22:24 schreef Pino112 het volgende:
Management, wie verzint daar iets Twents veur?
Wereldberoemd in Enschede en omstreken zeker.quote:
quote:Op zondag 23 december 2012 22:24 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Am I supposed to know these guys?
Volgens mij zijn ze alleen bekend van Kerst met Ballen... ik heb er nog nooit van gehoord.quote:Op zondag 23 december 2012 22:24 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Wereldberoemd in Enschede en omstreken zeker.
Inderdaad al zijn er wel woorden die alleen in Den Helder gebruikt wordenquote:Op zondag 23 december 2012 22:24 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik vind het zelf wel meevallen, volgens mij praten we hier gewoon zonder accent, gewoon Nederlands, zonder rollende r, geen dialect, accent...
In Enschede zeggen ze voor "je" ie en in oldenzaal alweer du (dichter bij Duitsland etc). Verschilt dus echt wel erg.quote:Op zondag 23 december 2012 22:23 schreef Moody het volgende:
Enorm praat echt Enschedees, das weer anders dan regulier Twents
quote:Op zondag 23 december 2012 22:25 schreef Pino112 het volgende:
DIT MOET TWENTS ZIJN VERDOMME. MET JE KUT WILLIAM.
Zowel in het Engels, Nederlands als Twents?quote:Op zondag 23 december 2012 22:26 schreef Asskicker14 het volgende:
Michiel Veenstra is starstruck. Die kan geen normale zinnen meer vormen.
Nee, kende ze tot voor SR ook nietquote:Op zondag 23 december 2012 22:24 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Wereldberoemd in Enschede en omstreken zeker.
gerard is meer gewend, dat merk je zoquote:Op zondag 23 december 2012 22:26 schreef Asskicker14 het volgende:
Michiel Veenstra is starstruck. Die kan geen normale zinnen meer vormen.
Daar is ie al bijna een half uur mee bezigquote:Op zondag 23 december 2012 22:26 schreef Asskicker14 het volgende:
Michiel Veenstra is starstruck. Die kan geen normale zinnen meer vormen.
quote:Op zondag 23 december 2012 22:26 schreef Cassius het volgende:
Anthem as good as his phone connection [ afbeelding ]
En hoe hij zingt.quote:Op zondag 23 december 2012 22:26 schreef Cassius het volgende:
Anthem as good as his phone connection [ afbeelding ]
Die moet teveel switchen haha.quote:Op zondag 23 december 2012 22:26 schreef Sirolf het volgende:
[..]
Zowel in het Engels, Nederlands als Twents?
quote:
Klopt, en in Denekamp klinkt het alweer anders.quote:Op zondag 23 december 2012 22:25 schreef June. het volgende:
[..]
In Enschede zeggen ze voor "je" ie en in oldenzaal alweer du (dichter bij Duitsland etc). Verschilt dus echt wel erg.
twitter:PatrickWobben twitterde op zondag 23-12-2012 om 22:27:04Hé @iamwill, hang up the phone, this is a Twents-speaking hour. Thnx mate. #3FM #SR12 reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |