abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 mei 2013 @ 22:37:46 #211
165633 eriksd
The grand facade...
pi_127047053
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 15:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het kan toch niemand verrassen? Waarom zou een voormalige hoofdredacteur van een homo-krant geschikt zijn om een politieke leider te zijn? Beter iemand nemen die gepokt gemazeld is in de politiek.
Je kent de geschiedenis van Krol?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zondag 26 mei 2013 @ 22:51:23 #212
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_127047664
quote:
14s.gif Op zondag 26 mei 2013 12:31 schreef Morendo het volgende:
Valse nicht blijft die Krol ook, haha.
Ik dacht het vanmiddag ook, maar ik wou het niet zeggen hier! :')

quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 22:37 schreef eriksd het volgende:

[..]

Je kent de geschiedenis van Krol?
Hij zat bij de VVD vroeger. Ook al zo'n overloper op politiek gebied, net als Geert Wilders, Gerrit Zalm, Pim Fortuyn, Fred Teeven en vele anderen.
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  zondag 26 mei 2013 @ 22:55:52 #213
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_127047926
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 22:36 schreef Kaas- het volgende:
Hoe wordt dan jongeren-pensioenakkoord ontvangen binnen D66 Hexagon, weet je er iets van misschien?
Om eerlijk te zijn geen idee. Heb dit niet zo gevolgd verder.

Ik ben benieuwd of het een keer op een congres geagendeerd wordt.
  zondag 26 mei 2013 @ 22:56:54 #214
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_127047998
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 22:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn geen idee. Heb dit niet zo gevolgd verder.

Ik ben benieuwd of het een keer op een congres geagendeerd wordt.
Het is niet in mijn belang , maar ik moet zeggen dat zulke communistische pensioenstelsels echt niet meer van deze tijd zijn

Het is beter om de spaarders het recht te geven om hun afdracht in de hypotheek te laten storten, maar dan alleen als echte aflossing , zou een goede zaak voor de overheid en de banken zijn en tevens de huizenmarkt los te trekken

De overhead van die monsters van pensioenreuzen moet gigantisch zijn

De jaarlijkse storting van een bruto van 44.000 is 18% dus een 8000 euro in tien jaar los je dan je huis een heel eind af, dat scheelt flink in de woonlasten en zal de bestedingen aanjagen

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 26-05-2013 23:26:40 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 27 mei 2013 @ 02:46:43 #215
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_127054803
Krol maakte gisteren weer dezelfde fout als bij zijn vorige optredens bij Buitenhof. Hij begrijpt niet dat het niet om oud of jong gaat maar om arm of rijk. Nu mag hij het opnemen voor de ouderen, ongeacht het inkomen, maar dan moet je niet over het inkomen beginnen, als het je om het inkomen te doen is moet je niet beginnen over de leeftijd. Zat rijke ouderen en zat arem niet-ouderren. Die mevrouw (econome) hield terecht een pleidooi om niet te kijken naar de leeftijd maar naar het inkomen. Ze merkte terecht op dat het beleid niet doelmatig is. Goedkoper reizen is leuk maar het haalt je niet uit een isolement, beter een stichting stimuleren die leuke activiteiten organiseert, dan weer lokaal dan weer elders. Het lijkt me dat ze groot gelijk heeft.
Krol ging vervolgens, naar mijn vermoeden omdat hij het inhoudelijk niet aankan, op de persoon spelen en de populist uithangen: "Ik heb niet zo veel zinnen nodig.", na veel wild bewegen met zijn hoofd "Kan het iets korter want dan kan ik ook nog een paar zinnen zeggen?", "van een wetenschapper had ik meer verantwoordelijkheid verwacht". Alsof iemand deze valse nicht tegenhoudt om een coherent verhaal te houden. :')
Kees Driehuis probeerde Krol nog wat te helpen door te tolken maar het baatte weinig.
Krol is te licht voor dit vak.

[ Bericht 9% gewijzigd door Bram_van_Loon op 27-05-2013 02:52:53 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 27 mei 2013 @ 02:49:24 #216
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_127054827
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 15:35 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

iedereen mag politiek leider worden zelfs jij
Is die denigrerende sneer nodig? :N
Mijn punt was niet dat hij geen politiek leider mag zijn, mijn punt was dat de kans klein is dat iemand die een totaal ander werkverleden heeft geschikt is om een politieke leider te zijn, de kans dat iemand die gepokt en gemazeld is in de politiek hier wel geschikt voor is is veel groter.
#NoDAPL
pi_127055312
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 12:37 schreef Hexagon het volgende:
Wat is die Krol toch een waardeloze debater. Een en al drogargumenten.
als ik krol was, dan had ik gezegd : rijke ouderen rijden auto, dus met het afschaffen van korting op het ov voor ouderen raak je de laagste inkomens
  maandag 27 mei 2013 @ 16:00:15 #218
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_127068899
Dat zou zijn pleidooi niet minder kansloos maken aangezien hij het dan nog altijd zou opnemen voor de armere ouderen in plaats van voor de armere mensen. Ik denk niet dat 50plus de volgende twee verkiezingen gaat overleven, de armere ouderen zullen naar de SP en de PvdA overstappen, de rijkere ouderen naar de VVD en D66. Elke cent kan immers maar1 keer worden uitgegeven. Door als 50plus het op te nemen voor alle ouderen neem je het minder sterk op voor de armere ouderen en voor de rijkere ouderen.
#NoDAPL
  maandag 27 mei 2013 @ 19:41:11 #219
341900 Atmosphere82
pi_127077381
Tsja, wellicht zal 50Plus wel min of meer hetzelfde lot ondergaan als de partijen AOV en Unie55+ in de jaren '90. Partijen die even pieken en daarna weer aan de waan van de dag ontsnappen.
  maandag 27 mei 2013 @ 21:09:51 #220
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_127082526
Ik verwacht het. Andere partijen zullen wel wat overnemen zodat de voedingsbodem verdwijnt.
#NoDAPL
  donderdag 30 mei 2013 @ 12:55:13 #221
341900 Atmosphere82
pi_127199653
Ja precies. Merkel doet dat aanhoudend schijnt, ideeën stelen van andere partijen. Tenminste, dat is de kritiek op haar.
  donderdag 30 mei 2013 @ 15:32:13 #222
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_127206754
Beter goed gejat dan slecht bedacht.
#NoDAPL
  donderdag 30 mei 2013 @ 16:51:06 #223
341900 Atmosphere82
pi_127210370
Nee, het is goedkoop vind ik.
pi_127315506
Vandaag.

quote:
Jan Pronk stapt uit de PvdA
Jan Pronk geeft zondag een toelichting op zijn besluit uit de Partij van de Arbeid te stappen. Pronk was minister in vier kabinetten en bijna een halve eeuw lid van de Partij van de Arbeid. Deze week maakt hij bekend zich als sociaal democraat niet meer thuis te voelen bij de PvdA, nu de partij een coalitie is aangegaan met de liberalen van de VVD.
De strijd tegen foltering in China
De afgelopen drie jaar hebben Nederlandse juristen op verzoek van de Chinese autoriteiten in stilte meegewerkt aan een uniek project: hoe kunnen we de Chinese politie leren om verdachten te verhoren zonder te folteren. Om bekentenissen te verkrijgen wordt er namelijk door de Chinese politie nog op grote schaal gemarteld. Hoogleraar detentierecht Gerard de Jonge (Universiteit Maastricht) deed veldonderzoek en bezocht huizen van bewaring in de Volksrepubliek. Hij sprak met Chinese politiebeambten, juristen en procureurs. In Buitenhof legt hij uit waarom China iets aan deze folterpraktijken wil doen en hoe groot de kans van slagen op verandering is.

Verantwoord politiegeweld
Wanneer mag je als agent iemand op straat wel of niet in het gezicht slaan? En in welke situatie is het toegestaan om een politiehond te laten bijten? Als de Nationale Ombudsman ontvangt Alex Brenninkmeijer per jaar zo’n honderd klachten over politiegeweld. In Buitenhof presenteert de Ombudsman een nieuw rapport waarin hij onderzoekt welke lessen er voor de politie uit alle geweldsincidenten vallen te trekken en hoe de Nationale Politie beter met geweld kan omgaan.

Schuim & As met publicist Paul Scheffer
Presentator: Pieter Jan Hagens
Kijken wat Jannetje Pronk te melden heeft.
  zondag 2 juni 2013 @ 23:30:00 #225
341900 Atmosphere82
pi_127341999
Dit moet ik zien in de herhaling. Ik moest vandaag vroeg weg om op te treden dus ik kon niet kijken.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 18:03:10 #226
341900 Atmosphere82
pi_127409275
Pronk had groot gelijk vond ik.
pi_127409943
Over de manier waarop sociaal democraten zouden moeten onderhandelen had hij wel een punt.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 18:31:50 #228
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_127410169
Het is geen kwestie van wel of niet gelijk hebben. Pronk is van een andere generatie die andere normen had en die waarschijnlijk meer welvaart had dan dat we de komende decennia gaan hebben. De PvdA moest kiezen tussen compromissen sluiten op het sociaaleconomische vlak en op het multiculi/ontwikkelingshulp-vlak. Ik begrijp dat de PvdA voor het laatste koos en ik vind het niet strijdig met het sociaaldemocratische gedactegoed. Je moet er wel rekening mee houden dat Nederland altijd nog relatief meer uitgeeft aan ontwikkelingshulp dan de meeste welvarende landen.
#NoDAPL
  woensdag 5 juni 2013 @ 19:28:37 #229
341900 Atmosphere82
pi_127452964
Ik vind dat hij wel degelijk gelijkt heeft m.b.t. zijn standpunt dat de PvdA illegaliteit niet strafbaar zou moeten stellen. Het schijnt dat de Jonge Democraten 'Eindelijk weg!' hebbeen getwitterd als reactie op Pronks vertrek. Dat vind ik echt treurig en ook best schandalig eigenlijk! :N

Pronk had (voor mij althans) toch toch altijd een beetje dezelfde status als Wiegel bij de VVD (oudgediende mastodont). ^O^

;(
  woensdag 5 juni 2013 @ 19:57:57 #230
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_127454089
Als de uitkeringen met 100 Euro zouden zijn verlaagd zouden jullie dan niet hebben geklaagd?
Als de PvdA de VVD had laten regeren met een coalitie van 3 rechtse partijen en twee middenpartijen, hadden jullie dan niet geklaagd?
Het slaat natuurlijk nergens op om zo te reageren op het vertrek van iemand die belangrijk is geweest voor de partij maar dat is een andere kwestie. Hij is van een andere generatie en hij had wat andere prioriteiten, dat is alles. Een van de vele generatiekloven.
1 punt van kritiek van mij: de PvdA had meer moeten inzetten op een coalitie met de SP en D66 (naast de VVD).
#NoDAPL
  woensdag 5 juni 2013 @ 20:03:03 #231
341900 Atmosphere82
pi_127454350
Met dat laatste ben ik het ook eens! Maar Pechtold lijkt allergisch voor de SP te zijn...
  Moderator / Redactie Sport zondag 9 juni 2013 @ 11:50:49 #232
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_127576902
quote:
Diederik Samsom
Aan het einde van een bewogen politiek seizoen te gast in Buitenhof PvdA-leider Diederik Samsom. Een gesprek over zijn leiderschap, zijn verhouding met de VVD, de nieuwe bezuinigingsronde en Europa.

Op reis met Hillary Clinton
Vier jaar lang was BBC correspondent Kim Ghattas lid van het exclusieve gezelschap journalisten dat Hillary Clinton overal ter wereld mocht volgen. Samen met de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken vloog zij honderdduizenden kilometers langs alle hoofdsteden en brandhaarden ter wereld. Over de unieke kijk op Hillary Clinton en het centrum van de Amerikaanse buitenland politiek schreef Ghattas het boek ‘The Secretary: a journey with Hillary Clinton from Beiroet to the Heart of American Power’. In Buitenhof een interview met de Libanees – Nederlandse Kim Ghattas.

Schuim & As met Maarten Asscher
Presentatie: Chris Kijne
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_127577268
pi_127577339
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 20:03 schreef Atmosphere82 het volgende:
Met dat laatste ben ik het ook eens! Maar Pechtold lijkt allergisch voor de SP te zijn...
Met recht, die club mag je niet serieus nemen...
  zondag 9 juni 2013 @ 12:39:28 #235
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_127577845
D66-SP zou wel kunnen als de VVD als politiek contragewicht wordt meegenomen

Een coalitie waarbij D66 de rechtebuitenboordmotor wordt daar begint D66 liever niet aan.
pi_127577945
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 18:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het is geen kwestie van wel of niet gelijk hebben. Pronk is van een andere generatie die andere normen had en die waarschijnlijk meer welvaart had dan dat we de komende decennia gaan hebben.
Wat een onzin. De welvaart groeit nog steeds bijzonder sterk; ontwikkelingen op technologisch gebied nog steeds erg snel gaan en versnellen naar mijn idee zelfs; transport wordt steeds goedkoper waardoor de barrière van ruimte afneemt en consumptiemogelijkheden nog steeds toenemen; communicatie en informatiemogelijkheden nemen snel toe en er zit nog heel veel rek in op dat gebied; enzovoort. Stellen dat de welvaart in de toekomst af gaat nemen slaat echt helemaal nergens op.
pi_127578315
Beroerde ondertiteling trouwens.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 9 juni 2013 @ 14:37:12 #238
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_127580842
quote:
7s.gif Op zondag 9 juni 2013 12:44 schreef Kowloon het volgende:
Stellen dat de welvaart in de toekomst af gaat nemen slaat echt helemaal nergens op.
Vergrijzing. Enorm met hitte opgeblazen Bubbel die aan het leeglopen is, of terug wordt opgeblazen en dan alsnog gaat leeglopen. Sterk toenemende internationale concurrentie (BRIC, verschuiving van de wereldmacht van de Atlantische Oceaan naar de Indische Oceaan (niet mijn woorden!)).
Dat vind jij niet genoeg om te stellen dat we de komende pak hem beet 20 jaar niet op al te veel groei moeten rekenen?
Er was toch berekend dat we zo'n 3% groei nodig hebben om de schuldlasten hanteerbaar te houden (dat de groei de rentelasten compenseert)? Hoe gaan we die 3% groei structureel krijgen met die vergrijzing en die enorme bubbel die wij in onze economie hebben? Sowieso hebben we al een flink deel van de groei nodig om de vergrijzing op te vangen dus we gaan structureel dan op fors meer dan 3% moeten uitkomen. Ik heb tal van economen horen uitleggen dat we daar niet op moeten rekenen.

Ik ben geen pessimist en ik denk niet dat de modale Nederlander arm zal worden maar we zullen volgens mij wel aanvankelijk wat luxe moeten opofferen, 'harde' maatregelen moeten nemen (verhoging naar 71,5 jaar of zo zit in de koker voor onze generatie), harde keuzes moeten maken (wel of niet behandelen) etc.
#NoDAPL
  zondag 9 juni 2013 @ 14:39:03 #239
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_127580896
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 13:00 schreef Monolith het volgende:
Beroerde ondertiteling trouwens.
Ze zouden m.i. beter niet ondertitelen als het Engels is. Verreweg de meeste kijkers verstaan het wel. Die paar kijkers die het niet kunnen verstaan leren het maar, dat is toch handig. Het scheelt weer wat kosten en niemand lijdt onder deze bezuiniging (behalve dat ondertitelingsbedrijf wat iets minder werk krijgt).
#NoDAPL
pi_127580959
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 14:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ze zouden m.i. beter niet ondertitelen als het Engels is. Verreweg de meeste kijkers verstaan het wel. Die paar kijkers die het niet kunnen verstaan leren het maar, dat is toch handig. Het scheelt weer wat kosten en niemand lijdt onder deze bezuiniging (behalve dat ondertitelingsbedrijf wat iets minder werk krijgt).
Bij veel oudere kijkers valt dat nog wel aardig tegen hoor.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')