quote:Op zaterdag 22 december 2012 21:57 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Dat staat in de OP, haal het er maar uit joh. Dan voorkom je zulke grapjes ook.
Noem het maar tussen, die halen Barcelona ook niet meer inquote:Op zaterdag 22 december 2012 21:59 schreef Shreyas het volgende:
Real Madrid haakt af voor de titel lijkt me. Het gaat nu tussen Barcelona en Atletico
Lijkt wel of hij het erom doet, Casillas ernaast, hij wil weg, maar wel met een zak geld.quote:Op zaterdag 22 december 2012 21:52 schreef j0rdiiii het volgende:
Mourinho mag wel weer naar Engeland, die heeft gewoon om de 2 jaar een nieuwe club nodig.
Voor het eerst in 10 jaar gepasseerd.quote:Mourinho stapt niet op bij Real
Trainer José Mourinho vertrekt niet uit vrije wil bij Real Madrid. Dat benadrukte de Portugees zaterdag na de nederlaag van zijn ploeg bij Malaga (3-2). „Ik ben niet bang voor mijn baan en ik stap niet op”, zei hij.
Mourinho zag de achterstand op koploper FC Barcelona groeien tot 16 punten. „Ik ben niet achterlijk en weet dat de punten tellen”, verklaarde hij. „Maar ik neem geen ontslag.”
Mourinho verbaasde door zijn doelman en aanvoerder Iker Casillas buiten de basisformatie te laten. De bij de eigen aanhang razend populaire keeper van de nationale voetbalploeg van Spanje werd voor het eerst in 10 jaar gepasseerd voor een competitiewedstrijd.
„De media kan er van alles achter zoeken”, zei Mourinho. „Maar het is gewoon een technische beslissing. Op dit moment is keeper Adan beter dan Casillas. Daarom speelde hij.”
Een keeper die in mijn ogen vrijwel nooit faalt, zeer belangrijk voor het team en een legende van Madrid. En die haal je er dan uit voor zo'n wedstrijd. Als dat geen ontslagbrief is...quote:Op zondag 23 december 2012 05:44 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Voor het eerst in 10 jaar gepasseerd.![]()
Dat hij vrijwel nooit faalt vind ik niet. Ik zie hem regelmatig dingen doen waardoor ik het sowieso niet de beste keeper van de wereld vind, wat wel vaak wordt geroepen. Je 2e en 3e punt zijn wel waar.quote:Op zondag 23 december 2012 09:01 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Een keeper die in mijn ogen vrijwel nooit faalt, zeer belangrijk voor het team en een legende van Madrid. En die haal je er dan uit voor zo'n wedstrijd. Als dat geen ontslagbrief is...
Hij zit toch wel bij de top 5 denk ik, wie vind jij de beste dan?quote:Op zondag 23 december 2012 10:34 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Dat hij vrijwel nooit faalt vind ik niet. Ik zie hem regelmatig dingen doen waardoor ik het sowieso niet de beste keeper van de wereld vind, wat wel vaak wordt geroepen. Je 2e en 3e punt zijn wel waar.
Buffon, Neuer, Cech, Lloris?quote:Op zondag 23 december 2012 11:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij zit toch wel bij de top 5 denk ik, wie vind jij de beste dan?
Buffon zit ook wat sleet op net als Cech, Neuer kan ik wel mee leven, die Lloris is nog even afwachten.quote:
quote:'Gebaar Iniesta heeft Barcelona verzoend'
Zaterdag 5 januari 2013, 14:26
Tot de jaren 90 was er bij El Derbi Barceloní meer politie straat dan bij een Clásico. Voorafgaand aan een Barcelona-Español stak dan de fanatieke aanhang van De Parkieten vanaf Sarrià de Diagonal over richting Camp Nou.
Onderweg provoceerden ze met dubieuze liederen stammend uit de dictatuur de flatbewoners die hen daarop vanaf balkons met potten, pannen en flessen bekogelden. Espanyol heette toen nog Español. De club die in 1900 ontstond omdat Spanjaarden geen lid mochten worden van het een jaar eerder opgerichte Barcelona.
De nog altijd ongekende rivaliteit heeft oorspronkelijk vooral een politieke grondslag: Barcelona was het symbool van het naar onafhankelijkheid strevende Catalonië. Espanyol stond voor de Spaanse staat. Het leverde zelfs het kroontje op het logo en het predikaat Real (Koninklijk) in tijdens de tweede Spaanse Republiek.
Supporters waren aanhanger van het fascistische regime van de dictators Primo de Rivera en Franco tijdens de Spaanse burgeroorlog. Maar dat is geschiedenis. In 1995 veranderde de clubnaam in Reial Club Deportiu Espanyol de Barcelona en twee jaar later kreeg het clublied onder protest zelfs een Catalaanse tekst.
Vooral Andrés Iniesta heeft sindsdien de politieke, sociale en culturele verschillen tussen de twee grootste clubs van Catalonië weten te overbruggen met zijn gebaar na het scoren van die voor ons Nederlanders pijnlijke goal voor Spanje in de WK-finale in 2010: 'Dani Jarque, voor altijd bij ons' stond op zijn getoonde onderhemd.
Jarque was vriend en kamergenoot van Iniesta bij La Selección. De aanvoerder van Espanyol overleed in 2009 op 26-jarige leeftijd aan een hartaanval tijdens de seizoensvoorbereiding. Bij de eerste Derbi na het WK in Cornellá-el Prat werd Iniesta gewisseld en kreeg hij als eerste Barça-speler ooit een staande ovatie bij de vijand.
Door Sierd de Vos
Sierd werkt niet voor niets 20 uur om een wedstrijd voor te bereiden.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:52 schreef chufi het volgende:
Mooi verhaal van Sierd.. Zal ie moregen tijdens de wedstrijd ook wel weer vertellen
Die staat er normaal ook (de keeper).quote:Op zondag 6 januari 2013 17:07 schreef TheGeneral het volgende:
Was dat rood? Er stond al iemand op de doellijn.
Casillas is daar te sportief voor.quote:Op zondag 6 januari 2013 17:08 schreef de_boswachter het volgende:
Krijgt die kneus eens een kans.
Nu hoop ik dat Casillas Mourinho er 3 aannaait.
Casillas een kneus? O je bedoelt die anderquote:Op zondag 6 januari 2013 17:08 schreef de_boswachter het volgende:
Krijgt die kneus eens een kans.
Hier faal ik best wel, Adan is dus de nieuwe eerste keeperquote:Op zondag 6 januari 2013 17:36 schreef Littlerabbit het volgende:
Casillias nog steeds op de bank toch?
ja, maar die kreeg rood, dus werd cassilas erin gewisseld voor callejonquote:Op zondag 6 januari 2013 17:38 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Hier faal ik best wel, Adan is dus de nieuwe eerste keeper![]()
Voor wie?quote:
Geblesseerd dacht ik.quote:Op zondag 6 januari 2013 17:48 schreef Smoofie het volgende:
Coentrao is uit de gratie toch? Wereld verdediger die gast.
Benzema, die ook prima had af kunnen spelen nog. Op de paal uiteindelijk.quote:
Picsquote:Op zondag 6 januari 2013 18:01 schreef Caland het volgende:
Die verslaggeefster van Sport 1 is wel geefbaar
Denk het wel ja,quote:Op zondag 6 januari 2013 17:48 schreef Smoofie het volgende:
Coentrao is uit de gratie toch? Wereld verdediger die gast.
Aardig spelertje wel.quote:
Al lijkt hij nu al over zijn top te zijn. Maar het kan ook komen door de club waarbij hij speelt. Bij Real Madrid haalt hij volgens mij niet het maximale uit zichzelf.quote:
Jammer, wedstrijd is gespeeld nu. Toch knap dat Real Madrid met een man minder probleemloos wint van Real Sociedad.quote:
Met een beetje hulp van de keeper.quote:
Die Mourinho doet wel vaker erg raar. Beetje een excentrieke man vind ik het.quote:Op zondag 6 januari 2013 18:30 schreef Caland het volgende:
Die reactie van Mourinho na de 4-2, doe normaal man.
Ach die meneer vind zichzelf dus blijkbaar een hele meneer?quote:
Verdorie. Heeft Iker het toch gedaanquote:
quote:Op zondag 6 januari 2013 17:08 schreef de_boswachter het volgende:
Denk het nietquote:
quote:Op zondag 6 januari 2013 18:39 schreef TheFatLady het volgende:
Barca: Valdés, Alves, Piqué, Puyol, Alba, Sergio, Xavi, Iniesta, Cesc, Pedro and Messi
Nog 20 minuutjes.
Hij heeft teveel taart gegeten denk ik.quote:Op zondag 6 januari 2013 18:57 schreef johannes_vermeer het volgende:
Aad300 zou er zitten? oplichting door sport1
Of even hardlopen op een tankbaan.quote:Op zondag 6 januari 2013 18:59 schreef johannes_vermeer het volgende:
Wel gaat hij naar de sportschool om het er meteen af te trainen.
Nee, schaatsen natuurlijk. 300 kilometer.quote:Op zondag 6 januari 2013 18:59 schreef johannes_vermeer het volgende:
www.sport1.nl/livequote:
Sierd natuurlijk.quote:Op zondag 6 januari 2013 19:03 schreef Smoofie het volgende:
TERING WAT MOET IK DOEN?!?!?!? Sierd of NFL Playoffs
quote:Op zondag 6 januari 2013 19:03 schreef Smoofie het volgende:
Goeie keuze gemaakt.quote:
Vooral eh eeeeh en ehquote:
Barça junge.quote:Op zondag 6 januari 2013 19:03 schreef Smoofie het volgende:
Messi?quote:
Pedro is het, maar hij raakte hem niet erg denk ik.quote:
Livescore.com zegt Messiquote:Op zondag 6 januari 2013 19:20 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Pedro is het, maar hij raakte hem niet erg denk ik.
VI scorebord zegt Pedroquote:
De website van Barcelona ook, dus Pedro zal wel officieel genoteerd worden.quote:
Misschien al begin Maartquote:
Dat is het nu toch alquote:Op zondag 6 januari 2013 19:30 schreef GGMM het volgende:
Pingel.
Als die er in gaat is het wel beslist.
quote:Op zondag 6 januari 2013 19:30 schreef GGMM het volgende:
Pingel.
Ik weet het niet, de bal is rond.quote:Op zondag 6 januari 2013 19:30 schreef GGMM het volgende:
Pingel.
Dat weet je van tevoren als je naast De Vos gaat zitten.quote:Op zondag 6 januari 2013 19:43 schreef Smoofie het volgende:
Waarom is die Kruys er eigenlijk, hij zegt echt niets.
15 december 2012:quote:Op zondag 6 januari 2013 19:45 schreef wolfrolf het volgende:
4-0
Espanyol 18e plek.
Nounou wat een prestatie van Barca. Laten we eerlijk zijn
Real Madridquote:Op zondag 6 januari 2013 19:51 schreef Shreyas het volgende:
[..]
15 december 2012:
Real Madrid - Espanyol 2-2
Real is in dramatische vorm, dat weet je heus wel.quote:Op zondag 6 januari 2013 19:51 schreef Shreyas het volgende:
[..]
15 december 2012:
Real Madrid - Espanyol 2-2
Onzin, Real Madrid won uit bij Atletico die week ervoor en vandaag met 10 man gewoon winnen van Sociedad die op plaats 8 staat is gewoon goed hoor.quote:Op zondag 6 januari 2013 19:53 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Real is in dramatische vorm, dat weet je heus wel.
Ja man, vorig kalendarjaar heeft Barcelona 91 penalties gehadquote:Op zondag 6 januari 2013 20:04 schreef Littlerabbit het volgende:
Messi scoort in tegenstelling tot C. Ronaldo ook echt alleen maar uit strafschoppen he.
Barcelona wint thuis met 9 man van Espanyolquote:Op zondag 6 januari 2013 20:00 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Onzin, Real Madrid won uit bij Atletico die week ervoor en vandaag met 10 man gewoon winnen van Sociedad die op plaats 8 staat is gewoon goed hoor.
quote:
quote:
Wat een speler is dat ook, die balbeheersingquote:
Vandaag verreweg de beste man op het veld. Busquets als goede 2e.quote:Op zondag 6 januari 2013 20:55 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Wat een speler is dat ook, die balbeheersing![]()
![]()
Vond vandaag Pedro ook weer eens ouderwets goed.quote:Op zondag 6 januari 2013 20:56 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Vandaag verreweg de beste man op het veld. Busquets als goede 2e.
Dit seizoen sowieso een stuk beter. Vorig seizoen speelde hij dramatisch en kwam terecht op de bank te zitten.quote:Op zondag 6 januari 2013 21:20 schreef TheFatLady het volgende:
[..]
Vond vandaag Pedro ook weer eens ouderwets goed.
Was weer een tijdje geleden dat hij zo goed was.
quote:"Misschien heb ik het fout, maar ik heb het idee dat twijfelachtige beslissingen altijd in ons nadeel uitpakken. In een ander stadion en bij een ander team zou er slechts een gele kaart zijn getrokken."
Vooral die vrije trap was onhoudbaarquote:Op zondag 6 januari 2013 22:14 schreef Equites het volgende:
Ronaldo heeft weer laten zien waarom hij de beste is. Wat was hij aan het knallen zeg die 2e helftwat een goals ook
Die krijgt Messi toch wel. Ik vind cr7 nou eenmaal een veel vettere speler om naar te kijken. Dat is persoonlijk.quote:Op zondag 6 januari 2013 22:19 schreef TheFatLady het volgende:
[..]
Vooral die vrije trap was onhoudbaar![]()
Maar zonder sarcasme, hij speelde inderdaad goed en was gevaarlijk vandaag.
Dat jij hem de beste vindt is jouw mening, we zullen wel zien wie morgen de (4e) gouden bal wint
Dat zeg ik, dat is jouw mening.quote:Op zondag 6 januari 2013 22:28 schreef Equites het volgende:
[..]
Die krijgt Messi toch wel. Ik vind cr7 nou eenmaal een veel vettere speler om naar te kijken. Dat is persoonlijk.
Leuk voor die mensen, mijn mening blijft staan.quote:Op zondag 6 januari 2013 22:31 schreef TheFatLady het volgende:
[..]
Dat zeg ik, dat is jouw mening.
Morgen gaan de mensen met wat meer verstand van zaken erover stemmen
Mensen met verstand?quote:Op zondag 6 januari 2013 22:31 schreef TheFatLady het volgende:
[..]
Dat zeg ik, dat is jouw mening.
Morgen gaan de mensen met wat meer verstand van zaken erover stemmen
quote:Op zondag 6 januari 2013 22:56 schreef AFCNiels het volgende:
Barcelona weer 2 punten uitgelopen, het gaat hard zo.
quote:Op zondag 6 januari 2013 18:59 schreef johannes_vermeer het volgende:
twitter:aad300 twitterde op maandag 07-01-2013 om 09:04:06Gm ff wennen aan dat donkere weer s morgens nu naar #ramses vnm pedicure en vna weer aan de slag in de sportschool #overtolligekilo's:-) reageer retweet
Dat wil je niet voelen ....quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:15 schreef TheGeneral het volgende:
Oei die knie ziet er niet goed uit.
Zo wel leuk zijn de 2-1quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:01 schreef TheGeneral het volgende:
Rood Ramos. Expres nog even je voet op iemand zijn borstkas neerzetten.
Assist cr7quote:
Wattan?quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:02 schreef Tarado het volgende:
Het gaat er toch wel heel hard op lijken dat we weer een confrontatie Guardiola-Mourinho krijgen, maar dan in de PL
quote:Op maandag 7 januari 2013 15:17 schreef AFCNiels het volgende:
[..]twitter:aad300 twitterde op maandag 07-01-2013 om 09:04:06Gm ff wennen aan dat donkere weer s morgens nu naar #ramses vnm pedicure en vna weer aan de slag in de sportschool #overtolligekilo's:-) reageer retweet
Aad heeft wel veel overtollige kilo's. Vraag me ook af of de hashtag #overtolligekilo's wel vaak wordt gebruikt.twitter:aad300 twitterde op woensdag 09-01-2013 om 17:15:12Klaar om een goeie training af te werken in sportschool#3x30'#overtolligekilo's reageer retweet
Wat heeft dit met de spaanse divisie te maken.quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:06 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]Aad heeft wel veel overtollige kilo's. Vraag me ook af of de hashtag #overtolligekilo's wel vaak wordt gebruikt.twitter:aad300 twitterde op woensdag 09-01-2013 om 17:15:12Klaar om een goeie training af te werken in sportschool#3x30'#overtolligekilo's reageer retweet
Hij snapt het ook niet meer. Als zelfs Casillias pesten niet werkt, hoe krijgt hij zijn afkoopsom dan wel.quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
Denk jij dat Mourinho blijft dan? Welke trainer loopt voor het einde van de wedstrijd weg?
Mourinho is sowieso weg na dit seizoen. Maar ik zou niet weten welke club hij kiest.quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
Denk jij dat Mourinho blijft dan? Welke trainer loopt voor het einde van de wedstrijd weg?
Alles wijst erop dat Guardiola naar City gaat, hoewel qua club Arsenal beter bij hem zou passen, Mourinho vind ik beter bij City passen maar wie weet gaat hij wel terug naar Chelseaquote:Op donderdag 10 januari 2013 14:52 schreef Equites het volgende:
[..]
Mourinho is sowieso weg na dit seizoen. Maar ik zou niet weten welke club hij kiest.
quote:Sergio Ramos voor vijf wedstrijden geschorst
De Spaanse voetbalbond heeft Sergio Ramos van Real Madrid zwaar gestraft voor zijn gedrag woensdag tijdens de gewonnen bekerwedstrijd tegen Celta de Vigo. De verdediger kreeg 20 minuten voor tijd, bij een 2-0-voorsprong, zijn tweede gele kaart en reageerde zich vervolgens verbaal af op scheidsrechter Miguel Angel Ayza Gámez. „Je bent een schoft, je loopt ons al de hele avond te naaien”, zo waren de woorden van Ramos die de arbiter op het wedstrijdformulier vermeldde. Het leverde de Spaanse international een schorsing op van liefst vijf wedstrijden; één voor de rode kaart en vier voor de beledigingen.
Ramos, die in zijn carrière al heel wat rode kaarten kreeg voorgehouden, betuigde na de wedstrijd spijt via Twitter. „Ik betreur het incident met de scheidsrechter. Helaas zeg ik op gespannen momenten nog wel eens dingen waar ik later spijt van heb.”
De 26-jarige verdediger maakt deel uit van het wereldelftal van 2012, dat maandag werd gepresenteerd bij het Gouden Bal-gala in Zürich. Ramos mist door zijn schorsing de dubbele confrontatie met Valencia in de kwartfinales van het Spaanse bekertoernooi en de competitieduels met Osasuna, Valencia en Getafe. Voor trainer José Mourinho komt de fikse straf voor Ramos slecht uit, want hij mist ook al de geblesseerde centrumverdediger Pepe.
twitter:SierdVos twitterde op zaterdag 12-01-2013 om 12:39:56Vanavond om 20:00
sasuna - Real Madrid, Commentaar van de kampioen De Vos reageer retweet
Zei Mourinho min of meer ook, ze kunnen geen kampioen meer worden dus kunnen ze in de competitie 'andere dingen proberen'.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 21:33 schreef AFCNiels het volgende:
Als Real geen eerste meer kan worden interesseert de hele competitie ze niet mee lijkt het.
Ik denk net een fractie buitenspel.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 21:34 schreef TheGeneral het volgende:
Poe. Millimeterwerk bij die afgekeurde goal van Real.
Ik moet het nog zien, ze hebben wel erg veel slechte wedstrijden dit jaar.quote:
En Dortmund bood meer dan enkel partij in beide ontmoetingen. Ik zie ze ook weinig presteren dit jaar.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 21:51 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Ik moet het nog zien, ze hebben wel erg veel slechte wedstrijden dit jaar.
Dortmund faalt ook in de competitiequote:Op zaterdag 12 januari 2013 21:56 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
En Dortmund bood meer dan enkel partij in beide ontmoetingen. Ik zie ze ook weinig presteren dit jaar.
Tja, Cityquote:Op zaterdag 12 januari 2013 21:57 schreef Smoofie het volgende:
Real speelde tegen City echt 2x geweldig.
Ajax ookquote:Op zaterdag 12 januari 2013 21:57 schreef Smoofie het volgende:
Ik ben te laat.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 21:57 schreef Smoofie het volgende:
Real heeft het altijd lastig tegen Duitse ploegenquote:Op zaterdag 12 januari 2013 22:00 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Ajax ookMaar de competitie zegt inderdaad weinig, dat boeit Real weinig meer. Daarom nam ik ook juist de wedstrijden tegen Dortmund als argument.
Zelfs Ajax kon dominant spelen tegen City. Zegt niksquote:Op zaterdag 12 januari 2013 21:57 schreef Smoofie het volgende:
Real overrompelde city man, het is maar dat ze rode kaart kregen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 22:05 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Zelfs Ajax kon dominant spelen tegen City. Zegt niks
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |