Turquaz52 | zaterdag 22 december 2012 @ 16:42 |
Heey PTA-Vrienden, Aanschaf foto's: ![]() Huidige toestand: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() xTurq So. Meer foto's volgen, met beschrijvingen.. had ff geen tijd om de op te fixxen.. ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 22 december 2012 @ 16:42 |
| |
ZwartmetSuiker | zaterdag 22 december 2012 @ 16:46 |
Waar is de tuning in de TT. | |
Sounddragon | zaterdag 22 december 2012 @ 17:01 |
OMG ![]() ![]() De gemiddelde revisieboer zou hier serieus verdrietig van worden ![]() ![]() How the neucq kun je zo werken man? ![]() | |
daNpy | zaterdag 22 december 2012 @ 20:34 |
Gewoon alles tussen schuurpapier leggen. Je weet toch. | |
Turquaz52 | zaterdag 22 december 2012 @ 21:26 |
Er wordt niks van hergebruikt.. ![]() En dat schuurpapier was gebruikt om de auto toen weet ik veel wat op te schuren.. ![]() Ik heb veel verrassingen in de petto nog, zie het zo aan: Wat je op de tafel daar ziet wordt niks meer van gebruikt. ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 22 december 2012 @ 21:58 |
Ah ok, dan mag het ![]() Ik viel niet over het schuurpapier, maar over de op een berg geflikkerde internals; die horen netjes gerangschikt als soldaatjes op een mooie schone werkbank te liggen ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 22 december 2012 @ 22:15 |
Enige wat op mijn werkbank ligt zijn de nokkenas 'bruggen' en de krukas. Thats it.. ![]() | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 22 december 2012 @ 22:26 |
Ik zie een aantal zuigers. | |
Turquaz52 | zaterdag 22 december 2012 @ 22:29 |
Waar? | |
daNpy | zaterdag 22 december 2012 @ 22:39 |
Op de foto die SD quote. | |
Turquaz52 | zaterdag 22 december 2012 @ 22:52 |
![]() | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 22 december 2012 @ 22:54 |
hey turq, hebbie nou een VP blokkie of een PD ? | |
Turquaz52 | zaterdag 22 december 2012 @ 22:56 |
VP AFN 81kw.. Ik kan er ook een CR motor in lepelen (een maat van mij verkoopt 'm), een 170PK.. Maar qua tuning lopen deze behoorlijk achter.. | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 22 december 2012 @ 23:01 |
mha CR is ook te tunen, alleen veel duurder, daarom wordt er veel minder meegedaan, de eerste generatie CR pompen kunnen makkelijk 3500bar halen.... | |
Turquaz52 | zaterdag 22 december 2012 @ 23:04 |
Er zijn geen verstuivers er voor op de markt.. Daarom is het zo beperkt qua tuning.. ![]() | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 22 december 2012 @ 23:18 |
vandaag de dag wel ![]() ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 22 december 2012 @ 23:21 |
ahaaa.. didn't know that.. ![]() | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 22 december 2012 @ 23:23 |
dat kan, is de laatste generatie CP4, komt voor EURO6 op de markt, de druk die gebruikt wordt zal rond de 2500bar liggen, de verstuivers en pomp kunnen 3500 aan ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 22 december 2012 @ 23:25 |
Damnit.. ![]() | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 22 december 2012 @ 23:26 |
CP5 is al in de ontwikkeling, nou ja echt ontwikkelen hoeft niet, die gaat waarschijnlijk op 3000bar werken ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 22 december 2012 @ 23:51 |
Laat ik het nu maar eventjes houden op VP ![]() ![]() | |
green_power | dinsdag 25 december 2012 @ 02:49 |
Best een fijn blokje heur... heb em ook in mijn golfje liggen (geen green_power meer voor mij ![]() ![]() Props aan je geknutsel overigens.. begint ergens op te lijken ![]() | |
green_power | dinsdag 25 december 2012 @ 02:59 |
Hmm een 2 met een dergelijk vermogen haalt best een hoge topsnelheid. Als ik mij niet vergis is een 2 boven de 250/260 km/h best ligt aan de achterkant (als in zoekerig), en heb wel eens ergens gelezen dat men een spoiler op de klep zet om te zorgen dat het ding niet ongecontroleerd in de rondte gaat. Wellicht ook iets om te overwegen ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 27 december 2012 @ 19:52 |
250/260 is niet haalbaar, want dan ben ik al zwaar in de begrenzer.. ![]() En nee, geen spoiler, alleen de originele kleintje die voor de sier er hangt.. | |
Turquaz52 | donderdag 27 december 2012 @ 21:12 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
invine | donderdag 27 december 2012 @ 21:25 |
Mooie werkplek ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 27 december 2012 @ 22:29 |
Dankjewel, je bent altijd welkom voor een reparatie of onderhoudsbeurtje.. ![]() | |
hardcore-gabberr | donderdag 27 december 2012 @ 22:54 |
ik kom misschien volgent jaar met me caddy mk1 langs :p | |
ZwartmetSuiker | donderdag 27 december 2012 @ 22:56 |
Ik wil ook zo'n sleutel/stal plek. | |
invine | vrijdag 28 december 2012 @ 00:03 |
Mijn auto lekt aan de binnenkant ![]() | |
SelimGTI | vrijdag 28 december 2012 @ 00:04 |
Vette wagens, vooral die witte helemaal rechts ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 28 december 2012 @ 11:14 |
Leuke pics en idd een mooie werkplek. Mooi compleet en overzichtelijk. ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 28 december 2012 @ 13:47 |
Je bent altijd welkom, wat moet er aan gedaan worden? ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 28 december 2012 @ 13:48 |
Goed zoeken, wellicht kom je die ene persoon tegen waar je alles bij mag doen.. ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 28 december 2012 @ 13:48 |
Tja, renault he.. ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 28 december 2012 @ 13:49 |
Dat is jou auto, pik. ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 28 december 2012 @ 13:50 |
Ik hou van een nette werkplaats. Ik haat alleen altijd dat geopruim na een sleutelsessie.. ![]() | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 28 december 2012 @ 13:54 |
Wilde met een stel vrienden een plek huren maar iedereen trok zich ineens terug. Heb je al geld? | |
#ANONIEM | vrijdag 28 december 2012 @ 13:54 |
Mja,soms nodig...maar oke,ik deed het ook niet als ikzelf de dag erna weer aan de gang moest met hetzelfde project...langdurige projecten deden we om de 2 a 3 dagen.. | |
Turquaz52 | vrijdag 28 december 2012 @ 13:59 |
Ik heb wel wat geld, maar dat is voor de meet vanavond en voor nieuwjaar en voor de spuiterij.. ![]() Ik kom nog een paar honderd euro te kort voor de zijschermen en bumpers + hoofdremcilinder incl. bekrachtiger.. ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 28 december 2012 @ 13:59 |
Nope, cant do it, moet schoon zijn, ik gebruik de garage namelijk niet alleen. ![]() | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 28 december 2012 @ 14:01 |
Waarom ga je dan spuiten als je geen zijschermen en bumper hebt? | |
#ANONIEM | vrijdag 28 december 2012 @ 14:02 |
Tja,wat moet ik daar op zeggen als alleen ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 28 december 2012 @ 14:03 |
Idd een goede vraag. | |
Turquaz52 | vrijdag 28 december 2012 @ 14:05 |
Wie heeft gezegd dat ik dat ga doen..? | |
#ANONIEM | vrijdag 28 december 2012 @ 14:16 |
Ah,kwam zo over,misschien fout geformuleerd. | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 28 december 2012 @ 14:18 |
Wat gaat die spuiter doen dan? Alleen strakmaken? | |
invine | vrijdag 28 december 2012 @ 15:23 |
Fair enough, stomme ontwerp fout. Is alweer opgelost ![]() | |
hardcore-gabberr | zaterdag 29 december 2012 @ 00:20 |
geen idee :p ik ben nog zoekende :p | |
SelimGTI | zaterdag 29 december 2012 @ 17:24 |
You don't say.. ![]() | |
golf2tfsi | dinsdag 1 januari 2013 @ 22:45 |
waneer is die nou af laan | |
invine | maandag 21 januari 2013 @ 11:40 |
Hoe staan de zaken turq? | |
Turquaz52 | woensdag 23 januari 2013 @ 03:16 |
Rustig aan man..Ik ben erg druk bezig geweest met andere dingen zoals ook o.a. de wrak van SelimGTI.. Aan de golf heb ik eigenlijk niet veel meer kunnen doen behalve kleine laswerkjes. En ik moet zeggen, soms ben ik echt trots op mij zelfals ik zie wat voor creaties ik bak en braad (plaatwerk op maat/lassen) ![]() ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 23 januari 2013 @ 16:31 |
Al doende leert men,helemaal met lassen...al lasogen gehad? | |
Turquaz52 | woensdag 23 januari 2013 @ 16:56 |
inderdaad.. Soms over tref ik mijn eigen verwachtingen haha.. En lasogen vallen reuze mee, ik zorg er voor dat de laspistool net boven de vlam is waardoor ik alles zie behalve de kern v.d. vlam zelf.. ![]() | |
ZwartmetSuiker | woensdag 23 januari 2013 @ 17:23 |
Heb je jezelf leren lassen? | |
#ANONIEM | woensdag 23 januari 2013 @ 19:21 |
Mooi zo,als je er een beetje aanleg voor hebt is het goed te doen...Co2 neem ik aan? Maar serieus niet zonder helm/kap doen,kerel. Heb je pics of zo van je laswerk? Wil ze graag zien,ik vind het nogal tof hoe je je zelf ontwikkeld. Van PTA (sorry dat ik het zeg) mafkees tot een serieuze bouwer. | |
Turquaz52 | woensdag 23 januari 2013 @ 21:16 |
in principe wel ja. Mijn vader is vroeger onderwater lasser geweest. Wellicht zit het in de genen? Hahahaha ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 23 januari 2013 @ 21:23 |
Het is zelfs zo te doen dat ik opeens allemaal klanten krijg voor laswerkzaamheden ![]() Ik heb niet echt duidelijke pics momenteel, maar maar ik zal even snel door mijn telefoon heen bladeren. Verwacht geen geile lasnaden, maar wel iets waar enthousiastme en ervaring door doen in zit en na een afbraamsessie met de flex niks meer van te zien is. ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 23 januari 2013 @ 21:31 |
Oh ja.. PTAfreak? Hahaha klopt wel, maar ik weet zeker dat er serieuzere mensen rondlopen hier.. Ik zal maar hooguit 250/280pk bezitten afhankelijk van de maximale toevoer van de brandstofpomp. Alles er om heen is voor nu berekend op 350+pk/550nm koppel. Alleen ja, meer is niet te halen met de huidige brandstoftoevoer.. ![]() | |
daNpy | woensdag 23 januari 2013 @ 21:59 |
2 pompen ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 23 januari 2013 @ 23:18 |
![]() ![]() ![]() ![]() [ Bericht 33% gewijzigd door Turquaz52 op 24-01-2013 11:58:25 ] | |
Turquaz52 | woensdag 23 januari 2013 @ 23:21 |
ahaha dacht het dus niet.. Na ombouw naar een mechanische of lijnpomp zou ik wel meer vermogen kunnen behalen, maar dat wil ik niet. Ik hou het lekker op de elektronische pomp.. ![]() ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 23 januari 2013 @ 23:26 |
Ff ter info v. d. Foto's hierboven. Hier is de helft van de uitlaat uitsparring tot de grote vierkante gat compleet met de hand gemaakt op vorm geknipt en geslagen en gelast. Er is geen enkele gram plamuur oid gebruikt, alleen afgebraamd. | |
JJH | donderdag 24 januari 2013 @ 02:21 |
Picca's doen 't niet. ![]() | |
invine | donderdag 24 januari 2013 @ 08:10 |
| |
Turquaz52 | donderdag 24 januari 2013 @ 12:00 |
En nu? | |
invine | donderdag 24 januari 2013 @ 12:01 |
Nu wel, een echte truqie uitlaat | |
Turquaz52 | donderdag 24 januari 2013 @ 12:10 |
is oorspronkelijk een plaatstaal geweest, omdat ik geen 63mm buis kon vinden. Deze is toen door een maat van me helemaal uit plaatstaal gemaakt. Hij heeft alles uitgetekend, gewalst, gelast en voilą. | |
invine | donderdag 24 januari 2013 @ 12:14 |
Nice ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 24 januari 2013 @ 12:16 |
Croissant.fr | donderdag 24 januari 2013 @ 14:26 |
Je lamp rechts achter is aan vervanging toe. Er komt een aardig geluid uit:-) | |
Turquaz52 | vrijdag 25 januari 2013 @ 00:26 |
lampen zijn achter vervangen door Hella zwarte achterlichten. Dus geen cheapo spuitbus of autostyle shit. ![]() En van dat geluid: dat is het resultaat van een complete 63mm buis vanaf de downpipe tot achteren zonder dempers of kat met een dikke VNT turbo van KKK ![]() | |
Croissant.fr | vrijdag 25 januari 2013 @ 17:33 |
Heerlijk aso rondrijden. Heerlijk. De hele straat kijkt je na ![]() | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 25 januari 2013 @ 18:33 |
Maar dan heb je amper tegendruk. | |
#ANONIEM | vrijdag 25 januari 2013 @ 19:26 |
Tegendruk is ook niet goed. Even een copy paste van uitlaten.com Turbomotor; wat is het grote verschil in de uitlaat met een atmosferische motor? terug Eigenlijk is de turbomotor, ook de turbodiesel, een totaal andere uitlaat nodig als een gewone motor. Een turbo draait pas optimaal met een uitlaat zonder weerstand. Pas dan (zonder enige weerstand) zal de turbo snel op gang komen en vroeger een extra grote portie lucht in de motor blazen. Het gevolg is vooral meer trekkracht en vermogen. Gebruik dus bij een motor met turbo grotere pijpdiameters, een kat met lage weerstand en dempers zonder tegendruk. Bewezen is dat een voorpijp net achter de turbo rustig nog veel groter mag zijn in diameter als de rest van de uitlaat. Dit heeft een zeer positief gevolg voor het nog beter oppakken van de turbo, het koppel en het vermogen. NOTE: chiptuning met een turbomotor (ook een turbodiesel) heeft pas echt zin als de uitlaat goed in orde is. Het is onzin om allerlei dingen te gaan veranderen als de ademhaling nog niet optimaal is. Pas als de uitlaat goed geregeld is heeft het nut om meer brandstof toe te voegen d.m.v. allerlei elektronica. NOTE: ga je wel de chiptuning eerst doen, dus de turbodruk veranderen en meer brandstof toevoegen, dan loop je een flinke kans dat de motor voornamelijk meer gaat drinken" en flink gaat roken door een te rijk brandstofmengsel. Vrijwel zeker verloren geld dus…… | |
#ANONIEM | vrijdag 25 januari 2013 @ 19:27 |
Diameter moet echter ook weer niet te groot zijn. | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 25 januari 2013 @ 19:33 |
Dat bedoel ik. Te groot is even slecht als te klein. | |
#ANONIEM | vrijdag 25 januari 2013 @ 19:36 |
foutje. [ Bericht 93% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2013 19:38:37 ] | |
#ANONIEM | vrijdag 25 januari 2013 @ 19:44 |
Dit geeft opzich ook wel een goede uitleg. Waarom een ander uitlaatsysteem op een (turbo)motor? Indien het originele uitlaatsysteem te restrictief is kunnen we met een sport uitlaatsysteem vermogen winnen. Maar het vraagt veel ervaring en testwerk om een goed uitlaatsysteem voor een bepaalde wagen te maken. Een minder restrictief uitlaatsysteem zal automatisch luider klinken en kan daarom eventueel niet legaal zijn. Een speciaal uitlaatspruitstuk kan minder warmte aan de cilinderkop geven en ook een betere flow geven waardoor vermogenwinst mogenlijk is. Als het uitlaatsysteem te vrij is kunnen we tegendruk verliezen en hierdoor kan het motorkoppel dalen maar we winnen piek motorvermogen, we moeten dus een ideaal compromis vinden. (voor atmosferische motoren) Voor turbomoren (zowel diesel al benzine) is een vrij en weinig restrictief uitlaatsysteem belangrijk. Dit omdat het een lagere tegendruk heeft en dit resulteert in een lage verlies van turbodruk en motorkoppel. | |
Turquaz52 | zondag 27 januari 2013 @ 00:40 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ik ben geen pro, maar ben wel trots op mijn werk. Alles vervaardigd uit een dak van een Mini ![]() | |
hardcore-gabberr | zondag 27 januari 2013 @ 00:52 |
wat een viezigheid :p keer hoogedruk erdoor? | |
ZwartmetSuiker | zondag 27 januari 2013 @ 10:54 |
En een slijptol om de naden af te werken ![]() | |
#ANONIEM | zondag 27 januari 2013 @ 11:30 |
Het is inderdaad wel een mooi oppervlakte om je lassen te oefenen,hoeken,bochten en zulks.. Wat ik kan zien van de bovenste foto's..maak beide oppervlaktes goed blank en je massa punt ook met een lamellenschijf,massa punt zo dicht mogelijk bij het te lassen gedeelte. Nice going. Wat is die langwerpige plaat voor je voormalige reservewielbak? | |
daNpy | zondag 27 januari 2013 @ 11:55 |
Dit is linksvoor bij de deur/wielkast toch? Hoe ga je de holle ruimte behandelen waar je nu overheen hebt gelast? Kun je daar nog bij? ![]() Waarom is je bodem zo zwart geblakkerd? Heb je met een fohn de bitumen proberen te verwijderen? Op de bodem kun je dit namelijk koud afbikken (hakkse schroevendraaier en hamer), dan breekt het er in stukken af met weinig resten. Tegen de firewall, waar het schuin begint te lopen, en op de tunnel moet je het wel met de fohn en een plamuurmes afsteken. Resten kun je simpel verwijderen met thinner en een doek (en evt schuurspons), het is alleen wat werk. Bij mij heb ik het ook geprobeerd met fohn en dan afsteken, zie aan de rechterzijde voor het stoelframe. Achter het stoelframe heb ik hetkoud afgestoken. Wat je nog ziet liggen zijn resten. ![]() Daarna met thinner de hele bodem schoongemaakt en dan ziet het er zo uit: ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door daNpy op 27-01-2013 12:16:11 ] | |
Turquaz52 | zondag 27 januari 2013 @ 12:14 |
Ik ga een voor een op jullie reageren als ik weer een werkende laptop heb, op mobiel is het echt lastig :/ Maar @ charged: langwerpige plaat? Reservewiel plaats? ![]() ![]() | |
CafeRoker | zondag 27 januari 2013 @ 12:28 |
![]() Heb je hier aan de linkerkant nu een sleuf van een halve cm breed dichtgelast? Of vertekent de foto nogal? | |
Turquaz52 | zondag 27 januari 2013 @ 12:31 |
Yes. Ik heb de mal ietsjes te klein gemaakt. | |
CafeRoker | zondag 27 januari 2013 @ 12:36 |
Best lastig om zoiets dicht te krijgen zonder dat de las heel ver omhoog kruipt, je het plaatmateriaal wegbrandt of het heel, heel lang duurt door het steeds laten afkoelen. Hoe heb je het aangepakt? | |
Turquaz52 | zondag 27 januari 2013 @ 16:48 |
niet laten afkoelen, dat doe ik achteraf of wanneer er te veel vuur is met een plantenspuit. Ik las aan beide kanten een reep en vul deze in een keer door er tussen met een S beweging. Dit doe ik overigens ook als ik een gat zie of een spleet waar ik het niet waard vind of zin heb om een plaatje op maat te knippen. | |
CafeRoker | zondag 27 januari 2013 @ 17:52 |
Hmm, van twee kanten kan inderdaad ook. Dat is wel een goede eigenlijk, van een kant gaat het bepaald niet geweldig. | |
powerflux | zondag 27 januari 2013 @ 20:40 |
Voortaan je materiaal toch eerst kaalschuren... | |
T42 | zondag 27 januari 2013 @ 21:46 |
nog niet af? had hem naar de turk om de hoek gebracht hoor die had hem in 2 weken af ![]() | |
Chuck-N0rr1s | zondag 27 januari 2013 @ 22:01 |
He Turq, kan ik een dubbel gebakken ei krijgen? | |
SelimGTI | zondag 27 januari 2013 @ 22:34 |
Jongens houd er rekening mee dat Turq een echte las expert is ![]() En noem mijn auto geen wrak, mijne is in ieder geval bijna af ![]() | |
hardcore-gabberr | maandag 28 januari 2013 @ 22:03 |
ja het gaat wel iets minder rap. maar hij mag mij wel eens leren lassen | |
Turquaz52 | maandag 28 januari 2013 @ 22:10 |
Ach kom jongens, las expert? ![]() | |
Turquaz52 | maandag 28 januari 2013 @ 22:11 |
met of zonder spek? ![]() | |
daNpy | maandag 28 januari 2013 @ 22:26 |
Beantwoord je mijn vragen nog? ![]() | |
Turquaz52 | maandag 28 januari 2013 @ 22:37 |
Soo, ff een kleine foto update.. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
CafeRoker | maandag 28 januari 2013 @ 22:37 |
Ik vind dat reparatiestuk van de kokerbalk wat link, omdat je die vervuilde naad van de bodemreparatie in een stuk overlap ingesloten hebt. Dikke kans dat dat gaat roesten. Had je al iets in gedachten om dat te beschermen? | |
Turquaz52 | maandag 28 januari 2013 @ 23:10 |
sorry van de late antwoord, ik moet alles doen met de telefoon, omdat de laptop er mee is opgehouden. Dat was idd links voor in de hoek en die is idd geprobeerd schoon te maken met de verfbrander, rechtsvoor is schoongemaakt met de hamer en schroevendraaier principe. Holle ruimtes zijn voor het lassen al behandeld met tectiel. | |
daNpy | maandag 28 januari 2013 @ 23:15 |
Maar dat brand door de hitte weer weg, + wat café roker zegt, vervuilde naad waar je niet meer bij kan? | |
Turquaz52 | maandag 28 januari 2013 @ 23:16 |
hoe bedoel je precies? | |
Turquaz52 | maandag 28 januari 2013 @ 23:17 |
![]() ![]() | |
CafeRoker | maandag 28 januari 2013 @ 23:17 |
Vóór het lassen? Ik snap nu ook wat je bedoelde met de combi plantenspuit + 'als het te erg brandde' | |
CafeRoker | maandag 28 januari 2013 @ 23:22 |
er kruisen een paar posts geloof ik.. Maar zie je op die bus? 'undercoating'. Aan welke kant van de bodem zou het moeten zitten denk je? ![]() Daarbij moet je voor je dat spul gebruikt eerst een primer gebruiken, bij voorkeur een flink roestwerende zoals epoxyprimer. Dit undercoating spul werkt namelijk vooral tegen steenslag en doet weinig tegen roesten. Ik snap ook wel dat je de bende niet weer los wil halen. Praktisch gezien lijkt het me een redelijke oplossing om een paar gaatjes in dat flapje kokerbalk dat voor een dubbele bodem zorgt te boren en dat via die gaatjes vol te spuiten met ML. Of RX5, nog beter, maar wel iets duurder. In beiden zit een roestomvormer waardoor die naad goed beschermd wordt. Het boren van de gaatjes is nodig omdat die flap zo ver door loopt en je vanuit de koker zelf de beschermde vloeistof niet ver genoeg tussen die overlap krijgt. De onderkant kun je vervolgens met een staalborstel kaalschuren, dichtmaken met nadenkit en vervolgens in de epoxyprimer zetten. edit: let op, ML heet dus ook tectyl maar is iets heel anders dan zwarte teerachtige tectyl. Die zwarte meuk moet je dus niet de kokerbalk inspuiten. | |
daNpy | dinsdag 29 januari 2013 @ 08:32 |
Je gaat toch niet de binnenkant van de auto in de bitumen zetten ![]() ![]() | |
T42 | dinsdag 29 januari 2013 @ 10:00 |
heb ik ook jaren gedaan ![]() | |
SelimGTI | dinsdag 29 januari 2013 @ 16:51 |
Hmm waar komt die Bitumen opeens vandaan?.. | |
daNpy | dinsdag 29 januari 2013 @ 18:34 |
Niet echt slim als je de auto nog wil spuiten van binnen.... | |
T42 | dinsdag 29 januari 2013 @ 18:40 |
ow dat wil ik niet dus geen probleem | |
Turquaz52 | dinsdag 29 januari 2013 @ 19:36 |
waar komt de kit opeens vandaan? ![]() ![]() | |
golf2tfsi | dinsdag 29 januari 2013 @ 23:44 |
Het zou wel dik zijn als je er een 180 cc blok van een runner in zou lepelen 2 takt je maakt zeker auto wheelie Groeten uit WOENSEL | |
Turquaz52 | woensdag 20 februari 2013 @ 16:49 |
Heel ver ben ik nog steeds niet, heb het erg druk met andere dingen maar goed, ik ben eergisteren begonnen met de motorruimte een kleurtje te geven:![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 22 februari 2013 @ 12:03 |
De Mk3 grille op de 2-de foto is een geintje,hoop ik? Voor de rest,lekker bezig ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 22 februari 2013 @ 14:48 |
Uhh.. Als je goed gelezen had Charged, dan had je wel gelezen dat er een Mk3 GTI front op zou komen met een RS bumper.. ![]()
| |
ZwartmetSuiker | zaterdag 23 februari 2013 @ 20:48 |
Ik zou je ervoor aanzien. | |
#ANONIEM | zondag 24 februari 2013 @ 09:10 |
Ik schrok ook al ![]() | |
steeez | zondag 24 februari 2013 @ 12:53 |
Respect voor wat je allemaal zelf doet, alleen op iedere foto is įlles wat je ziet een grote rotzooi en zowat alles is kapot, hoe kun je in godsnaam zo werken ![]() | |
Turquaz52 | zondag 24 februari 2013 @ 16:11 |
lol.. wacht ff een oude photoshop boven water halen.. ff zoeken.. ![]() | |
Turquaz52 | zondag 24 februari 2013 @ 16:13 |
Thanks, Met kapot neem ik aan dat je de halve mini, interieur van een A8 en nog wat onderdelen bedoeld. De mini word nog opgehangen aan de muur.. ![]() Interieur v.d. A8 staat te koop (spotprijs), en dat zeil wat daar omlaag bungelt is door opruimwerkzaamheden daar ff losgemaakt, vandaar.. ![]() We zijn druk bezig om het daar op te ruimen, dit is namelijk de loods langs de werkplaats. | |
Turquaz52 | vrijdag 1 maart 2013 @ 01:46 |
Okee, ik heb nu een Seat Leon Cupra remmerij gevonden op Marktplaats waar ik interesse in heb en contact met de verkoper: http://www.marktplaats.nl(...)-312mm-schijven.html Passen deze zonder al te veel problemen op mijn Mk3 GT Fusees? En dan bedoel ik mee dat de schijf niet te diep komt zoals de A8 schijven waardoor hij tegen de bevestiging v.d. klauw komt? En komen de bevestigingen v.d. klauw overeen met de bevestigingen op de fusee? Dat de steek 5x100 is op de vooras is niet zo'n groot probleem, dat is omboorbaar, maar hoe zit het met de achterschijven? Kan ik de achterschijven ook laten omboren of moet ik andere schijven nemen? En de achterrem klauwen; passen deze gewoon 1 op 1 op de originele bevestiging punten? De aansluitingen doet me minder, er komen sowieso nieuwe leidingen onder. Thanks! | |
Turquaz52 | dinsdag 5 maart 2013 @ 00:53 |
Nou bedankt voor al jullie antwoorden over de remmerij, dan hierbij mijn volgende vraag. Plaatje bij het praatje: ![]() ![]() ![]() Morgen ga ik aan de slag met het op maat maken van een Mk4 Golf dashboard voor in mijn Mk2 met Mk3 kabelboom. Kan iemand mij meer informatie verschaffen met het omstekkeren/omsolderen v.d. stekkers en knoppen zoals verlichting, gevarenlichten. achterruitverwarming, etc? Ken iemand misschien een How to? Ik zoek me rot op Google, maar kijk denk ik verkeerd? :/ | |
green_power | dinsdag 5 maart 2013 @ 16:33 |
Al geregistreerd op volksforum.com (en wellicht vwforum.nl)? Ik denk namelijk dat de kans aanwezig is dat men daar wat gerichter kan helpen... | |
daNpy | dinsdag 5 maart 2013 @ 22:04 |
Dat denk ik ook ja. Anders is het een kwestie van de beide schema's erbij nemen, kabelboom uitpluizen en labellen... Die remmerij moet volgens mij wel passen. Misschien heb je zelfs geen adapters nodig, maar ik denk eigenlijk van wel. | |
Turquaz52 | woensdag 6 maart 2013 @ 16:53 |
Balk zit er al in:![]() ![]() Airco voorbereiding: ![]() Nu nog de finetuning: ![]() ![]() | |
green_power | vrijdag 8 maart 2013 @ 13:23 |
Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat.. want je werkwijze is een ... uhm ... aparte zeg maar (maar goed, jij bent dan ook de enige echte Turqwauz). Godsmejakke wat een kolere bende!!! ![]() Maar goed, het eindresultaat telt natuurlijk, de weg er naar toe is overigens wel vermakelijk om te zien heur ![]() ![]() ![]() Ga je het "ding" ook verf rolleren of spuiten met een stofzuiger (kan dat? ja, dat kan, zoek maar eens op youtube naar zo'n amerikaan die zijn auto's voorziet van plasticdip). | |
CafeRoker | vrijdag 8 maart 2013 @ 21:25 |
Dat past nog best aardig zo te zien | |
#ANONIEM | zaterdag 9 maart 2013 @ 08:12 |
Komt dat dashboard nou veel verder naar binnen of lijkt dat maar zo op de foto's? En de binnenkant van het rechterportier,is dat de kleur wat ie uiteindelijk gaat krijgen? Vind het wel een mooi kleurtje. | |
Turquaz52 | zondag 10 maart 2013 @ 16:28 |
![]() Nu nog de fine tuning, hij moet wat meer naar voren want als je goed kijkt naar de pook dan zie je dat hij bij het schakelen naar de 1, 3 en 5 tegen de dashboard aan komt. En dan nog de Mk4 stuurding (hoe noem je het?) op de Mk3 lassen en monteren op de dashboardbalk v.d. mk4 ![]() En nog uit zien te vinden hoe ik de kachelunit kan aansturen.. ![]() | |
ZwartmetSuiker | zondag 10 maart 2013 @ 16:30 |
Kunnen je knieėn nog wel onder dat dashboard of hak je je benen er gewoon af. | |
Turquaz52 | zondag 10 maart 2013 @ 16:34 |
Thanks, ik ben ook heel erg benieuwd en ik geef er weinig om hoe of wat mensen denken hoe het er verder uit ziet, als je alles spik en span wilt hebben moet je maar gaan naar de Volkswagen Dealer.. Dit is een perfecte klus/beun/hobby omgeving.. ![]() Auto word gewoon normaal gespoten in een spuitcabine, geen gerol of gestuntel met kwasten.. ![]() | |
Turquaz52 | zondag 10 maart 2013 @ 16:34 |
Ja, past NET.. ![]() | |
Turquaz52 | zondag 10 maart 2013 @ 16:35 |
Nee, de Golf wordt gewoon wit gespoten, misschien dat het later een keer gewrapt word met een leuk kleurtje.. ![]() | |
Turquaz52 | zondag 10 maart 2013 @ 16:37 |
De dashboard hangt een beetje scheef op de foto, hij leunt te ver naar voren, hij moet nog een beetje naar achteren gekanteld worden. | |
Turquaz52 | donderdag 14 maart 2013 @ 02:32 |
Ok deze week heb ik een setje OEM originele G60 bumpers gekocht en een set G60 zijschermen met wielbouten rondom & sideskirts.. ![]() Teaser: ![]() | |
Sounddragon | donderdag 14 maart 2013 @ 17:54 |
Naais, met een setje Mercedes koelsleuven die er scheef in zitten zo te zien ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 14 maart 2013 @ 19:26 |
Volkswagen Transporter JA!. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Sounddragon | donderdag 14 maart 2013 @ 19:52 |
Ah, heeft die ze tegenwoordig ook? 10 jaar geleden werden ze massaal uit MB Sprinters gehakt om auto's te verkutten. ![]()
| |
Turquaz52 | donderdag 14 maart 2013 @ 20:04 |
Transporter t4, dus ook meer dan 10jaar geleden ![]() En hoezo verkutten? Bij mijn auto heeft het ook eens nut. Itt tot een Opel Astra met z3 kieuwen.. ![]() En hij is niet scheef, al helemaal niet 'teringscheef'.. ![]() | |
Sounddragon | donderdag 14 maart 2013 @ 20:59 |
Wat voor nut gaat het hebben dan? zit volgens mij nog een binnenscherm overheen, dus het is geen doorgang naar de motorruimte voor zover ik weet. ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 14 maart 2013 @ 21:13 |
![]() ![]() Ook nog eens origineel fabrieks af.. ![]() | |
Sounddragon | donderdag 14 maart 2013 @ 21:48 |
Hmkay, dan heeft het wel nut ![]() | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 15 maart 2013 @ 22:24 |
+5 nattevingers pk's. | |
Turquaz52 | zondag 24 maart 2013 @ 16:33 |
Vandaag eens geklust aan de Golf en de dashboard is 80% klaar.. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En om het humor van een te lang durende project in te zien: ![]() | |
powerflux | zondag 24 maart 2013 @ 20:17 |
Dat begint ergens op te lijken ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 27 maart 2013 @ 11:01 |
![]() ![]() ![]() ![]() 90% done.. Nu alleen nog de bekabeling.. ![]() | |
klawie | woensdag 27 maart 2013 @ 21:04 |
toffe auto man ![]() ![]() ![]() ![]() | |
invine | woensdag 27 maart 2013 @ 23:07 |
Hoe zit het met de deurpanelen? Sluiten die nu wel aan? | |
Turquaz52 | donderdag 28 maart 2013 @ 10:27 |
thanks man.. Ik doe mijn best ![]() Nein, ze zullen ook nooit onaangepast passen. De mk4 dashboard is veelste breed. Dit houdt ook in dat ik de deurpanelen moet aanpassen, maar dat had sowieso gemoeten want ik wil custom deurpanelen maken die op Mk4 of 5 panelen lijken. ![]() | |
invine | maandag 1 april 2013 @ 13:10 |
Ait ben benieuwd ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 2 april 2013 @ 15:51 |
Nieuwe lak binnen en binnenkort met mooi weer naar de spuitcabine toe rollen ![]() | |
BadderAapje | woensdag 3 april 2013 @ 13:07 |
schiet toch eens op ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 3 april 2013 @ 18:29 |
kumt good knul ![]() | |
Turquaz52 | zondag 7 april 2013 @ 12:57 |
Complete stuurinrichting van de 4 in de 2 gebeund. Ik ben gewoon du shit juwaitzelluf hommie ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Aptoide | zondag 7 april 2013 @ 13:47 |
Jezus wat is dat lelijk gelast. | |
densmee | zondag 7 april 2013 @ 15:09 |
inderdaad, daar zou ik ook niet echt op vertrouwen | |
jitzzzze | zondag 7 april 2013 @ 18:04 |
Man, die las doet pijn aan mijn ogen. Ik hoop voor je dat ie niet afbreekt onderweg. | |
Sounddragon | zondag 7 april 2013 @ 18:11 |
Ander woord voor ranzig beroerd lassen; Turqen (ww)(zw) Ik Turq Jij Turqt Wij Turqen Hij Turqte Zij Turqten Ik heb geTurqt | |
ZwartmetSuiker | zondag 7 april 2013 @ 18:27 |
Ik zie een Turq op je stuurstang. | |
jitzzzze | zondag 7 april 2013 @ 18:28 |
Man, dat wel erg slecht geturqt ![]() | |
Sounddragon | zondag 7 april 2013 @ 18:33 |
Wat is trouwens nou je winst van het inbouwen van een type 4 stuurhuis? Is dat beter? en waarom? | |
powerflux | zondag 7 april 2013 @ 18:48 |
ach, volgende keer gewoon met wat flux erbij, dan blijft de las beter plakken op het metaal. | |
Bananenvlaflip | zondag 7 april 2013 @ 19:58 |
Of een kauwgompje ertussen duwen, plakt ook beter. | |
Chuck-N0rr1s | zondag 7 april 2013 @ 20:00 |
dit kun je denk ik zelfs wel afkeuren, onder de noemer ondeugdelijk | |
Gunner | zondag 7 april 2013 @ 20:05 |
Wat een bak doffe ellende. Daar durf je de weg toch niet mee op? | |
CafeRoker | zondag 7 april 2013 @ 20:08 |
Dafuq, je hebt de randen niet eens schuin afgeslepen voor het lassen ![]() | |
Gummiebeer | zondag 7 april 2013 @ 20:11 |
Kheb al lange tijd niet meer gelast, maar zo beroerd lassen lukt mij nog niet denk ik. ![]() | |
Sounddragon | zondag 7 april 2013 @ 20:25 |
Dan was het al een stuk netter geweest denk ik ![]() | |
klawie | zondag 7 april 2013 @ 20:25 |
als het zit dan zit het of het een dikke kloder is of een mooi naadje ![]() ![]() | |
CafeRoker | zondag 7 april 2013 @ 21:06 |
flauwekul, je hebt op deze manier nauwelijks hechting, binnenin zit die stang gewoon los. Als dit sterk genoeg was had vw net zo goed een stang van 1/3 van de dikte kunnen gebruiken. | |
klawie | zondag 7 april 2013 @ 22:10 |
die zitten altijd met marges enzo | |
vannelle | maandag 8 april 2013 @ 14:11 |
Senna, 1994. | |
RealBizkit666 | maandag 8 april 2013 @ 14:42 |
![]() Misschien moet je eens even goed nazoeken waardoor dat fatale ongeluk gebeurd is, maar het had helemaal niets met de stuurstang te maken. | |
vannelle | maandag 8 april 2013 @ 19:30 |
Hoeft niet meer, je weet al precies wat ik bedoel. ![]()
| |
densmee | maandag 8 april 2013 @ 19:50 |
een opliggende plaklas is geen goede hechting hoor. | |
Turquaz52 | dinsdag 9 april 2013 @ 10:31 |
Wat een ophef hier allemaal.. ![]() Ik moest juist oppassen dat ik er niet in laste ivm de stang wat er doorheen schuift. Dus vandaar dat ik er zo op gelast heb. Hij is gelast op stand 4, en is stevig zat, ik ga iets wat buiten zicht is toch niet mooi lassen of afbramen? Als hij maar sterk hecht en dat doet ie ook gezien het feit dat ik er met een hamer al op heb zitten slaan en tussen de werkbank, maar niks gebogen of gebroken ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 9 april 2013 @ 10:37 |
Dan hoef ik niet mijn mk3 stang aan te passen zodat hij past op de mk4 dashboard. En de mk4 stuurinrichting kan in hoogte en diepte versteld worden.. Wat bij de mk3 niet het geval is. ![]() | |
jitzzzze | dinsdag 9 april 2013 @ 12:26 |
Maar Turq, met een hamertje kan je toch nooit eenzelfde kracht uitoefenen op je las zoals die tijdens gebruik ontstaat? | |
Turquaz52 | dinsdag 9 april 2013 @ 20:00 |
ik heb toch stuurbekrachtiging? ![]() | |
jitzzzze | dinsdag 9 april 2013 @ 20:04 |
Maar met een hamer kan je toch geen torderende krachten zetten op je stuurhuis? En dat is precies wat er gebeurt tijdens het rijden. En nog steeds komt er best wat kracht op te staan, powersteering of niet. | |
Sounddragon | dinsdag 9 april 2013 @ 23:38 |
Ok, duidelijk ![]() Dat is juist de pest; jij voelt niks, terwijl die stang op zijn flikker krijgt ![]() | |
ZwartmetSuiker | woensdag 10 april 2013 @ 08:38 |
Met alle respect maar alsof je het opnieuw gaat doen. | |
CafeRoker | woensdag 10 april 2013 @ 09:03 |
Dat exemplaar dat er nu op zit kan met wat pech volautomatisch in hoogte en diepte versteld worden ![]() | |
ukga | woensdag 10 april 2013 @ 17:55 |
die las ![]() ![]() die las moet in je materiaal branden, niet er op en als je bang bent dat je de stang die er door heen schujft opbrandt; waarom niet 2 halve kokers er over gelegd en die er aangelast? | |
Fer | maandag 15 april 2013 @ 17:50 |
Volgens mij heeft een Golf Mk4 helaas nog een motoraangedreven stuurbekrachtigingspomp, dus bij uitvallen van de motor (dat was toch zo;n maximaal getunede AFN?) zul je gelijk heel hard aan dat stuur moeten draaien. Opel en Peugeot hadden toen al electrische pompen en de Megane kwam met een helemaal electrische stuurbekrachtiging. | |
FAP_SMOEL | dinsdag 23 april 2013 @ 10:35 |
Mij is geleerd dat een mooie las tevens een sterke las is, heb vrijwel iedere las diploma behalve onderwater lassen. Op die las van jou zou ik niet vertrouwen.. Pak het niet verkeerd op, ik zeg dit voor jou veiligheid... beter haal je de stang eraf, en breng je hem weg naar een professioneel bedrijf die hem oersterk zonder door las zullen lassen Mvg | |
Turquaz52 | zondag 28 april 2013 @ 23:45 |
Het project is gestaakt.. Dankjewel regering.. ![]() Iemand TDI onderdelen nodig ofzoo? Vraag maar raak gvd.. | |
klawie | maandag 29 april 2013 @ 00:53 |
wrm lepel je er niet een v5 van een golf 4 in ![]() | |
Turquaz52 | maandag 29 april 2013 @ 02:22 |
omdat 20vt ![]() Dus sssst, ik had reacties verwacht van Oohnee of ik wist het wel of iets in die trant.. ![]() | |
x3ro | maandag 29 april 2013 @ 11:21 |
Zonde van het dieselen Turq, maar dan gaat jouw Golf toch een beetje de kant op van die 20vt Golf cabrio welke volgens mij ook op fok zat ![]() | |
Turquaz52 | maandag 29 april 2013 @ 12:22 |
financieel ben ik nu gewoon 0,0. Al mijn geld gespendeerd aan een dieselmotor met 170% aan vermogen toename.. Hopen dat ik met de onderdelen verkoop wat kan terug verdienen enzo.. Ik ben op zoek naar een mk4 gti om vervolgens de complete kabelboom over te zetten en de motor etc.. Als ik nou een mk4 heb dan zeg ik +/- maandje rijdend en al.. De jongen wie jij bedoeld is Kevin20VT, hij heeft een mk1, iets lastiger bij hem doordat hij geen subframe heeft en dus de steunen gelast moesten worden, wat bij mij niet het geval is of zal zijn. Hoi Kev ![]() | |
x3ro | maandag 29 april 2013 @ 13:41 |
Dat is dan flink lullig, hoop iig dat je onderdelen verkoop een beetje vlot. Wanneer je opzoek bent naar een mk4 gti kan ik je aanraden eens rond te kijken in Belgiė en niet alleen in NL en DE. In Belgiė heb je genoeg schadebedrijven waar je voor een leuk bedrag een auto weg kan halen en gezien je volgens mij aan de kanten van Roermond woont is dat afstand-technisch vrij interessant. | |
daNpy | maandag 29 april 2013 @ 16:15 |
Als die 30 euro per kwartaal er voor moeten zorgen dat het project gestaakt wordt is het nooit echt een levensvatbaar geweest, wel? | |
klawie | maandag 29 april 2013 @ 18:49 |
dat geld alleen voor benzine diesel betaald de volle pond | |
FkTwkGs2012 | maandag 29 april 2013 @ 20:59 |
ik wist het wel ![]() | |
FkTwkGs2012 | maandag 29 april 2013 @ 21:12 |
PTA / Meld hier je voormalige oldtimer diesel die kapot mag voor weinig! ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 30 april 2013 @ 02:30 |
je mist een nul achter dat 30 ![]() als het 30 zou zijn geweest had ik er niet eens zorgen om gemaakt ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 30 april 2013 @ 08:39 |
Hmm,jammer. Ik hoop dat je het kan omgooien naar een 20vt. Zou de Golf graag afgebouwd zien. Succes. | |
Fer | dinsdag 30 april 2013 @ 11:47 |
Kan zo'n TDi makelijk omgebouwd worden naar marine uitvoering? Met watergekoelde intercooler bijvoorbeeld. Lijkt me wel lekker achterin een speedboot. Nu maar een 1.2 Tsi erin en kwarttarief. Of naar de oud ijzer en deze maar weer tevoorschijn. ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 30 april 2013 @ 12:11 |
Jaa,daar mag ook een vervolg op komen! | |
Turquaz52 | woensdag 1 mei 2013 @ 02:03 |
Die TDI is heel makkelijk om te bouwen voor een speedboot oid, veel elektronica heeft het eigenlijk niet nodig.. ![]() Nu een 1.8 20vt er in, hoezo 1.2tsi? ![]() En de BMW ziet er tegenwoordig een heel stuk anders uit dan op de foto die jij geplaatst hebt ![]() ![]() ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 1 mei 2013 @ 02:05 |
Ik wil over de BMW niet veel verklappen, maar wil wel prijs geven dat er tijdelijk totdat ik de blok gevonden heb wat er in gaat komen de 2.5 met lekke kop gaat plaats maken voor een CA18DET met +/ 250pk ![]() | |
x3ro | woensdag 1 mei 2013 @ 09:09 |
Klinkt goed, rijdt in NL naar mijn weten nog een E30 BMW met een Supra blok rond. Beetje 't zelfde idee ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 1 mei 2013 @ 11:45 |
De CA18 wordt gewoon afgetrapt ![]() Dat is een tijdelijke blok tot ik de golf klaar heb en meer te besteden heb. En de BMW serieus onder handen wordt genomen ![]() | |
Turquaz52 | zondag 5 mei 2013 @ 13:13 |
Nogmaals een Planchange ![]() Volgende weekend kijken naar een VR6 2.8 128kw ![]() | |
Fer | zondag 5 mei 2013 @ 19:36 |
Hopelijk met dezelfde uitlaat configuratie | |
Turquaz52 | zondag 5 mei 2013 @ 20:11 |
uitlaat is al verkocht.. Er komt wel weer een demperloze uitlaat weer eronder ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 8 mei 2013 @ 21:45 |
Iemand een idee hoeveel het kost om 2 Garrett T25 turbo's te laten reviseren? ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 10 mei 2013 @ 12:18 |
Niemand? | |
x3ro | vrijdag 10 mei 2013 @ 14:57 |
Tijd terug(pak 'm beet 1 jaar) geļnformeerd bij een aantal bedrijven wat 't zou kosten om de seals van een Garrett T25 te laten vervangen, vervolgens 't hele gebeuren ook weer te laten balanceren en terug in elkaar te laten steken(ding had geruime tijd in een garage gelegen stof verzamelen). Kwam gemiddeld genomen op een 250 euro ex BTW en dat was dus voor 1 turbo. Moet er meer aan gebeuren, dan kunnen die kosten vrij rap oplopen. Ikzelf kwam door de afstand vanuit Maastricht en de zaken welke ik over het bedrijf gelezen had uit bij Turbo Service Belgium. Edit: Mocht je overigens nog een zeer goed en betrouwbaar adres nodig hebben voor het hele gebeuren te laten mappen, zie ik wel een PM verschijnen. Ben destijds met een top bedrijf in gesprek geweest omrent een 205 GTi 1900 turbo ombouw. | |
jitzzzze | vrijdag 10 mei 2013 @ 15:02 |
Twee keer de helft, maar dat wilde je vast niet weten ![]() Bel eens een rondje, langs gecertificeerde bedrijven. Dan wordt je veel wijzer dan hier. | |
Turquaz52 | vrijdag 17 mei 2013 @ 12:10 |
Nou dan is het wel te doen denk ik.. Ik ga in dezer dagen kijken naar een vr6 uit 93 met dis ontsteking.. 450,- kan niet heel verkeerd uitpakken toch ![]() Iemand tijd/zin om een controle uit te voeren? Het is in de buurt van Utrecht ofzo.. | |
#ANONIEM | zondag 19 mei 2013 @ 10:55 |
Controle voor wat? Zit komende week in die regio. | |
Turquaz52 | zondag 19 mei 2013 @ 12:38 |
is toch in Cuijk.. ![]() Morgen de vr ophalen en een 60km proefrit maken richting de RDW om gelijk de platen af te leveren.. ![]() | |
#ANONIEM | zondag 19 mei 2013 @ 12:51 |
Ding stond/staat in Utrecht volgens je post,ik zit daar komende week,wat heeft dat met Cuijk te maken? Maar goed,zal wel. | |
Turquaz52 | zondag 19 mei 2013 @ 17:28 |
Ja klopt, ik dacht ook dat het in de buurt van Utrecht was omdat er in zijn ondertitel Vianen stond. Maar na een recent WhatsApp contact wist hij mij te vertellen dat ie uit Cuijk komt.. ![]() Vandaar.. ![]() | |
Turquaz52 | zondag 19 mei 2013 @ 17:37 |
Ben wel ff bezig geweest met alles wat met de tdi te maken heeft er uit te halen zoals ecu en kabelboom.. ![]() ![]() En dit is de vr: ![]() ![]() ![]() | |
powerflux | zondag 19 mei 2013 @ 18:30 |
Heb je nou screenshots van foto's op je telefoon geupload? d'r ligt in het motorruim van die VR6 wel echt overal een dikke plak olie.. succes. | |
Turquaz52 | zondag 19 mei 2013 @ 21:01 |
Ja bespaarde me wat onnodige geklik en kon ze allemaal tegelijkertijd uploaden ![]() Waar zie je dikke plak olie dan?? | |
powerflux | zondag 19 mei 2013 @ 21:30 |
![]() | |
T42 | maandag 20 mei 2013 @ 00:43 |
wat moet je voor het komplete blok hebben? | |
Turquaz52 | maandag 20 mei 2013 @ 10:27 |
compleet? Hij ligt helemaal uit elkaar, dat weet je toch? Indien je de motor bouwpakket wilt kopen denk iets van 150? | |
F10F30 | maandag 20 mei 2013 @ 12:10 |
Ik neem aan dat je zelf ook wel beseft dat precies door figuren zoals jij de nieuwe regeling tot stand is gekomen? Irony is a bitch. Het zijn allemaal "liefhebbers" met zo'n dieselblok in een willekeurige VW van <1987, totdat ze ook wegenbelasting moeten betalen. Dan willen ze er allemaal zo snel mogelijk van af. | |
T42 | maandag 20 mei 2013 @ 12:42 |
ow dacht blok is al 1 geheel ![]() ik laat mijn diesel nog even zo staan kan straks toch de 6 dagen rijden die hij nu ook doet. | |
Turquaz52 | maandag 20 mei 2013 @ 14:40 |
ik ben een liefhebber maar 250,-Euro per kwartaal betalen voor een auto van 28 jaar is mij te gek voor woorden!! In Duitsland betaal je 250,- per jaar voor een dikke vette X6 of Q7 v12 TDI ofzo.. Vandaar het behoud van de auto maar ombouw naar een 6 pitter benzine ![]() | |
F10F30 | maandag 20 mei 2013 @ 17:35 |
Ik betaal ook iets van 650,- per jaar voor mijn 15 jaar oude Peugeot. Doe je niks aan. Een paar jaar wegenbelasting en je hebt de aanschafprijs aan de overheid betaald. Autorijden is nu eenmaal niet goedkoop in Nederland. Maar met 250 euro ga je echt geen Q7 V12 mee op de weg houden in Duitsland hoor. Een collega van me had een S60 2.4D en die betaalde iets van 250-300,- per jaar. | |
Turquaz52 | vrijdag 24 mei 2013 @ 00:43 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
powerflux | vrijdag 24 mei 2013 @ 13:43 |
Vervaldatum APK 23-03-1996 Datum eerste afgifte Nederland 07-04-2003(10,1 jaar) Status kenteken Gedemonteerd pfoeeee.. interessante geschiedenis. Heeft hij wel gereden in de tussentijd? Circuit of bie de boer op 't loand? | |
Turquaz52 | zaterdag 25 mei 2013 @ 04:06 |
ik heb hem gedemonteerd ![]() Heb er 1 of 2 dagen mee gereden, vermogen alles in orde, ging mij puur om de tank, radiateur, motor, bak en kabelboom.. ![]() | |
Turquaz52 | zondag 26 mei 2013 @ 00:27 |
bijna af.. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 30 mei 2013 @ 11:37 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Rensjebree | zondag 2 juni 2013 @ 22:21 |
Ik voel me soms ook een Turquaz52![]() ![]() ![]() | |
daNpy | zondag 2 juni 2013 @ 22:47 |
Dat schiet meer op. Subframe ook moeten vervangen dus? | |
Turquaz52 | maandag 3 juni 2013 @ 02:31 |
het verschil tussen mij en jou is dat ik een eigen garage met groot buitenterrein heb.. ![]() Reden dat ik dit buiten heb gedaan en niet binnen op de brug is omdat het heerlijk weer buiten was en waarom zou ik dan buiten in dat lelijke schaduw willen werken? ![]() Mijn swap is nu van 1.3 naar 1.9 TDI en nu naar 2.8 VR6.. ![]() | |
Turquaz52 | maandag 3 juni 2013 @ 02:35 |
Nope die van de TDI is gelijk aan de VR6.. ![]() | |
Rensjebree | maandag 3 juni 2013 @ 07:25 |
Ja, die luxe heb ik dan weer niet.. Ik rol wel zo vanuit mijn bed de garage in. Ik had nog een kompleet vr6blok.. Die heb ik vrijdag verkocht ![]() | |
daNpy | maandag 3 juni 2013 @ 08:13 |
Ik had het tegen Rensje ![]() | |
Turquaz52 | maandag 3 juni 2013 @ 11:48 |
![]() Ik ben nog op zoek naar een gaar vr6 blok voor max 50-75,-Euro. Als je iets tegen komt, let me know ![]() | |
Turquaz52 | maandag 3 juni 2013 @ 11:48 |
![]() | |
Rensjebree | maandag 3 juni 2013 @ 11:50 |
Ik denk dat je het voor die prijs niet zal vinden.. Wel heb ik nog een ombouwset voor de koppeling van hydraulisch naar mechanisch. | |
Rensjebree | maandag 3 juni 2013 @ 11:51 |
Sub van 1.3 naar 1.8 zijn het zelfde.. Alleen de sub van de 1.8 was verrot dus gelijk maar vervangen.. ![]() | |
x3ro | maandag 3 juni 2013 @ 12:42 |
Ziet er goed uit Turq ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 4 juni 2013 @ 00:02 |
Thanks, maar dat heb ik al, alleeen wil hem toch ombouwen naar hydraulische koppeling.. ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 4 juni 2013 @ 00:04 |
I really don't know man ![]() | |
klawie | dinsdag 4 juni 2013 @ 00:09 |
jou topics ![]() ![]() ![]() | |
F10F30 | dinsdag 4 juni 2013 @ 21:50 |
Komt er nog een volledige kooi in of iets dergelijks? Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren als je er een flink ongeluk mee hebt, dat ding schuift als een kartonnen doosje in elkaar nu je het halve dak er uitgeslepen hebt, de carrosserie zal niet echt stijf meer zijn op deze manier. Een Golf II is sowieso al niet echt een auto waar je een ongeluk mee wil maken qua stevigheid. laat staan wanneer er geen dak meer in zit. | |
Turquaz52 | woensdag 5 juni 2013 @ 01:06 |
Nee, geen doorgelaste kooi. Maar een goedkope show schroefkooi.. ![]() Een Twingo dak is sowieso van zichzelf al stug en met het alu frame er om heen maak ik me niet echt zorgen om.. ![]() | |
F10F30 | woensdag 5 juni 2013 @ 17:23 |
Je weet dat je met zo'n nep-kooi vrijwel niks aan stevigheid en stijfheid van de carrosserie wint? En zo'n Twingo dakje is ook niet echt iets waar je op wil vertrouwen qua stevigheid. Beloof me in ieder geval dat wanneer je een ongeluk hebt gehad je even foto's hier komt plaatsen van het in elkaar geschoven luciferdoosje (als je dat nog kan na vertellen, en niet in een coma ligt) | |
bokkepoot | woensdag 5 juni 2013 @ 17:33 |
En wat dacht je van Aluminium frame ipv staal voor je stevigheid, Aluminium is 3x zo slap als goed staal ongeveer ![]() | |
F10F30 | woensdag 5 juni 2013 @ 17:35 |
Laat hem het anders lekker zelf weten, blijkbaar neemt hij de opmerking niet eens serieus. Ik word er in ieder geval niet dood in gevonden (ik wil er overigens ook niet dood in gevonden worden, maar dat even ter zijde ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 5 juni 2013 @ 23:43 |
Zorgen dat ik geen ongeluk maak dan.. Met een mk2 wil je sowieso geen ongeluk mee krijgen.. Dus tja.. ![]() | |
ukga | donderdag 6 juni 2013 @ 06:44 |
Haha die turk zegt dat ie een schroefkooi er in gooit, en iedereen gaat er opeens van uit dat ie fast and furious stijl van een parkeergarage afvliegt en op zn dak gaat landen | |
F10F30 | donderdag 6 juni 2013 @ 15:54 |
Je hebt blijkbaar geen flauw idee waar je het over hebt? Alsof een kooi alleen nuttig is wanneer je een koprol maakt. | |
daNpy | donderdag 6 juni 2013 @ 16:35 |
Het leukste is nog dat mensen in een straat auto met (sier)rolkooi zonder helm gaan rijden. En dan is het zeker auw! als je je kop stoot aan de kooi bij een ongeval ![]() | |
ukga | donderdag 6 juni 2013 @ 21:47 |
klopt. Maar 99% van nl rijdt zonder eentje dus het lijkt me sterk overdreveb alle reacties | |
daNpy | donderdag 6 juni 2013 @ 21:49 |
Volgens mij gaat het meer om het dakraam wat erin geknutseld is ![]() | |
F10F30 | donderdag 6 juni 2013 @ 21:49 |
Ja, maar 99,9% van Nederland zaagt ook niet zijn halve dak uit de auto ![]() ![]() | |
ukga | donderdag 6 juni 2013 @ 22:13 |
o dat deel heb ik ff gemist dan ![]() Ff een zootje terug scrolle hahaha | |
invine | donderdag 6 juni 2013 @ 22:41 |
Turqie komt er wel, niet zo negatief allemaal! | |
Turquaz52 | vrijdag 7 juni 2013 @ 00:27 |
Un alt gezegde: Alles Kumt good knul.. ![]() | |
F10F30 | vrijdag 7 juni 2013 @ 10:34 |
Misschien eerst even lezen waar de discussie over gaat voor je zomaar random iets roept wat totaal niet relevant is voor de gevoerde discussie? | |
x3ro | vrijdag 7 juni 2013 @ 13:31 |
Je bent net 3 maanden member.. Ik durf er donder op te zeggen dat Invine perfect weet hoe Turq te werk gaat ![]() Of van dat volk wat meent dat hun hoofd wel veilig is wanneer ze er wat van die FIA gekeurde foam omheen vouwen ![]() Overigens lijkt het mij sterk dat het dakraam bij een flinke klapper met die Golf dat dak ook maar 1 ruk uitmaakt. Zelf heb ik een hele tijd een 205GTi gehad uit '89. Had af fabriek dakraam en bestond ook uit pisbakken staal. Ding van mij was volledig gestript en dan zie je pas hoe dun alles is. Frontaal ongeluk bij 50+km/h betekende volgens mij dat je het motorblok op je schoot hebt liggen.. Daar red een FIA gekeurde kooi van bij Biesheuvel oid je ook niet van.. Dan kom je al een kooi te bouwen welke doorloopt naar de voorste veerpoten. En idd Turq, alles kump altied good in dat zonnige Zuiden ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door x3ro op 07-06-2013 13:39:27 ] | |
JerryLee | vrijdag 7 juni 2013 @ 14:08 |
Turq ![]() http://www.build-threads.com/build-threads/s2-mkii-vw-golf/ | |
invine | vrijdag 7 juni 2013 @ 21:57 |
Dit dus ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 12 juni 2013 @ 00:15 |
wehehehe inderdaad.. Ik ben geen Volkswagen Arena of de Mercedes EMA Dealer.. Maar Turq die kan sleutelen aan alles wat 4 wielen heeft en een ont/verbrandingsmotor. Zoals ik al zei, of ik nou dat dak er in heb of niet.. Een ongeluk wil je sowieso niet maken met een Mk2.. Die dingen zijn niet gemaakt dat ze met vlag en wimpel door de crashtest heen komen, enige wat je hebt is een harde dikke buis wat functioneert als een versteviging (Mk4 dashboard balk) en een stabilisatorstang achter en op de voor veerpoten.. | |
Turquaz52 | woensdag 12 juni 2013 @ 00:16 |
Too much work for me, misschien later ooooooit een keer een e30 v12/v10 bouwen met een complete doorgelaste kooi er in.. Maar voorlopig helemaal geen tijd/zin meer in.. ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 12 juni 2013 @ 00:16 |
![]() | |
klawie | woensdag 12 juni 2013 @ 00:20 |
iedere mogool kan schroeven maar niet iedereen kan creatief zijn vandaar ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 12 juni 2013 @ 00:24 |
Thanks maat.. ![]() Ik ben nog steeds op zoek naar een spuiter, dus in principe heb ik een pauze gegeven aan de Mk2 zijn koets. Enige wat ik nog gedaan moet hebben zijn de fuseestukken overzetten en de schroefset met remmerij.. Kabelboom is al zo goed als helemaal ingetaped.. Ziet er erg strak uit, al zeg ik het zelf!! | |
klawie | woensdag 12 juni 2013 @ 00:25 |
moet het echt perfect gespoten zijn of niet al te duur??? | |
Turquaz52 | woensdag 12 juni 2013 @ 00:28 |
Max 1000,- De complete koets is al zo veel mogelijk strak gemaakt, gestript en spuitklaar. Uiteraard zijn er hier en daar nog plekken waar geplamuurd en strak gemaakt moeten worden, maar veel werk is al bespaard gezien het feit dat ALLES gedemonteerd is.. Verf heb ik al, verharder en verdunner ook. Eventueel een basislak.. ![]() Dus tja.. | |
klawie | woensdag 12 juni 2013 @ 00:32 |
je zou het gwn bij een normale schade bedrijf kunnen doen voor dat geld | |
Turquaz52 | woensdag 12 juni 2013 @ 00:38 |
nope.. ze willen de schade dan niet herstellen.. :/ | |
klawie | woensdag 12 juni 2013 @ 00:41 |
loop anders in rotterdam een beun garage in hun weten vast wel iemand | |
Turquaz52 | woensdag 12 juni 2013 @ 00:48 |
"ff snel'' ![]() Ik kom uit het zonnig Limburg he maat.. ![]() | |
klawie | woensdag 12 juni 2013 @ 00:50 |
dan word het idd moeilijk miss in belgie of wrm ga je niet zelf spuiten | |
Turquaz52 | woensdag 12 juni 2013 @ 00:51 |
Neaa.. 't is best dure lak, die ga ik niet verpesten door mijn onkunde oid.. Heb het nooit eerder gedaan vandaar.. ![]() | |
klawie | woensdag 12 juni 2013 @ 00:54 |
veel succes met zoeken dan | |
x3ro | woensdag 12 juni 2013 @ 07:29 |
Omgeving Roermond toch? Woon intussen dan wel in Breda, maar het overgrote deel van mijn bekenden woont nog in Maastricht en omgeving. Ik kan anders wel eens wat navraag doen als ik weer in Maastricht ben? | |
Turquaz52 | woensdag 12 juni 2013 @ 10:45 |
Ik woon in Venlo, maar ben ook wel vaker in Kerkrade dus in principe is afstand geen probleem, zolang het maar binnen limburg is.. ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 20 november 2013 @ 03:46 |
![]() AAAAAAAAAAAAAAANDDD UP!!! ff deze topic vervuilen en in de nieuwe show ik wat vooruitgang.. Teaser: ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 20 november 2013 @ 03:46 |
![]() | |
Turquaz52 | woensdag 20 november 2013 @ 03:47 |
![]() | |
Turquaz52 | woensdag 20 november 2013 @ 03:47 |
![]() | |
Turquaz52 | woensdag 20 november 2013 @ 03:48 |
![]() | |
Turquaz52 | woensdag 20 november 2013 @ 03:49 |
![]() | |
Turquaz52 | woensdag 20 november 2013 @ 03:49 |
![]() | |
Turquaz52 | woensdag 20 november 2013 @ 03:50 |
![]() | |
Turquaz52 | woensdag 20 november 2013 @ 03:50 |
![]() | |
Turquaz52 | woensdag 20 november 2013 @ 03:50 |
![]() | |
Turquaz52 | woensdag 20 november 2013 @ 03:51 |
![]() | |
Turquaz52 | woensdag 20 november 2013 @ 03:51 |
![]() | |
Turquaz52 | woensdag 20 november 2013 @ 03:51 |
![]() | |
Turquaz52 | woensdag 20 november 2013 @ 03:51 |
![]() | |
Turquaz52 | woensdag 20 november 2013 @ 03:55 |
![]() | |
Turquaz52 | woensdag 20 november 2013 @ 03:56 |
![]() | |
Turquaz52 | woensdag 20 november 2013 @ 03:56 |
![]() | |
Turquaz52 | woensdag 20 november 2013 @ 03:57 |
![]() Tot morgen! Waarbij ik heel wat moois voor jullie in petto heb..: ![]() ![]() (voor de mensen die het interesseren dan.. ![]() |