En wat dacht je van Aluminium frame ipv staal voor je stevigheid, Aluminium is 3x zo slap als goed staal ongeveerquote:Op woensdag 5 juni 2013 17:23 schreef F10F30 het volgende:
En zo'n Twingo dakje is ook niet echt iets waar je op wil vertrouwen qua stevigheid.
Laat hem het anders lekker zelf weten, blijkbaar neemt hij de opmerking niet eens serieus.quote:Op woensdag 5 juni 2013 17:33 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
En wat dacht je van Aluminium frame ipv staal voor je stevigheid, Aluminium is 3x zo slap als goed staal ongeveer
Je hebt blijkbaar geen flauw idee waar je het over hebt? Alsof een kooi alleen nuttig is wanneer je een koprol maakt.quote:Op donderdag 6 juni 2013 06:44 schreef ukga het volgende:
Haha die turk zegt dat ie een schroefkooi er in gooit, en iedereen gaat er opeens van uit dat ie fast and furious stijl van een parkeergarage afvliegt en op zn dak gaat landen
Het leukste is nog dat mensen in een straat auto met (sier)rolkooi zonder helm gaan rijden.quote:Op woensdag 5 juni 2013 17:23 schreef F10F30 het volgende:
Je weet dat je met zo'n nep-kooi vrijwel niks aan stevigheid en stijfheid van de carrosserie wint?
En zo'n Twingo dakje is ook niet echt iets waar je op wil vertrouwen qua stevigheid.
Beloof me in ieder geval dat wanneer je een ongeluk hebt gehad je even foto's hier komt plaatsen van het in elkaar geschoven luciferdoosje (als je dat nog kan na vertellen, en niet in een coma ligt)
klopt. Maar 99% van nl rijdt zonder eentje dus het lijkt me sterk overdreveb alle reactiesquote:Op donderdag 6 juni 2013 15:54 schreef F10F30 het volgende:
[..]
Je hebt blijkbaar geen flauw idee waar je het over hebt? Alsof een kooi alleen nuttig is wanneer je een koprol maakt.
o dat deel heb ik ff gemist danquote:Op donderdag 6 juni 2013 21:49 schreef F10F30 het volgende:
Ja, maar 99,9% van Nederland zaagt ook niet zijn halve dak uit de auto![]()
Un alt gezegde: Alles Kumt good knul..quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:41 schreef invine het volgende:
Turqie komt er wel, niet zo negatief allemaal!
Misschien eerst even lezen waar de discussie over gaat voor je zomaar random iets roept wat totaal niet relevant is voor de gevoerde discussie?quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:41 schreef invine het volgende:
Turqie komt er wel, niet zo negatief allemaal!
Je bent net 3 maanden member.. Ik durf er donder op te zeggen dat Invine perfect weet hoe Turq te werk gaatquote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:34 schreef F10F30 het volgende:
[..]
Misschien eerst even lezen waar de discussie over gaat voor je zomaar random iets roept wat totaal niet relevant is voor de gevoerde discussie?
Of van dat volk wat meent dat hun hoofd wel veilig is wanneer ze er wat van die FIA gekeurde foam omheen vouwenquote:Op donderdag 6 juni 2013 16:35 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het leukste is nog dat mensen in een straat auto met (sier)rolkooi zonder helm gaan rijden.
En dan is het zeker auw! als je je kop stoot aan de kooi bij een ongeval
Turqquote:Op woensdag 5 juni 2013 01:06 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nee, geen doorgelaste kooi. Maar een goedkope show schroefkooi..![]()
Een Twingo dak is sowieso van zichzelf al stug en met het alu frame er om heen maak ik me niet echt zorgen om..
Dit dusquote:Op vrijdag 7 juni 2013 13:31 schreef x3ro het volgende:
[..]
Je bent net 3 maanden member.. Ik durf er donder op te zeggen dat Invine perfect weet hoe Turq te werk gaatZijn home made cabrio(om maar 1 te noemen) is bij een hoop van de wat langere leden toch wel known, net zoals zijn algehele manier van beunen.
wehehehe inderdaad.. Ik ben geen Volkswagen Arena of de Mercedes EMA Dealer.. Maar Turq die kan sleutelen aan alles wat 4 wielen heeft en een ont/verbrandingsmotor.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 13:31 schreef x3ro het volgende:
[..]
Je bent net 3 maanden member.. Ik durf er donder op te zeggen dat Invine perfect weet hoe Turq te werk gaatZijn home made cabrio(om maar 1 te noemen) is bij een hoop van de wat langere leden toch wel known, net zoals zijn algehele manier van beunen.
[..]
Zoals ik al zei, of ik nou dat dak er in heb of niet.. Een ongeluk wil je sowieso niet maken met een Mk2.. Die dingen zijn niet gemaakt dat ze met vlag en wimpel door de crashtest heen komen, enige wat je hebt is een harde dikke buis wat functioneert als een versteviging (Mk4 dashboard balk) en een stabilisatorstang achter en op de voor veerpoten..quote:Of van dat volk wat meent dat hun hoofd wel veilig is wanneer ze er wat van die FIA gekeurde foam omheen vouwen
Overigens lijkt het mij sterk dat het dakraam bij een flinke klapper met die Golf dat dak ook maar 1 ruk uitmaakt. Zelf heb ik een hele tijd een 205GTi gehad uit '89. Had af fabriek dakraam en bestond ook uit pisbakken staal. Ding van mij was volledig gestript en dan zie je pas hoe dun alles is. Frontaal ongeluk bij 50+km/h betekende volgens mij dat je het motorblok op je schoot hebt liggen.. Daar red een FIA gekeurde kooi van bij Biesheuvel oid je ook niet van.. Dan kom je al een kooi te bouwen welke doorloopt naar de voorste veerpoten.
En idd Turq, alles kump altied good in dat zonnige Zuiden
Too much work for me, misschien later ooooooit een keer een e30 v12/v10 bouwen met een complete doorgelaste kooi er in.. Maar voorlopig helemaal geen tijd/zin meer in..quote:Op vrijdag 7 juni 2013 14:08 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Turqik weet dat je het ken :
http://www.build-threads.com/build-threads/s2-mkii-vw-golf/
quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:57 schreef invine het volgende:
[..]
Dit dusen ik ben 1 van de optimistische fans van turq's zijn werk!
Thanks maat..quote:Op woensdag 12 juni 2013 00:20 schreef klawie het volgende:
iedere mogool kan schroeven maar niet iedereen kan creatief zijn vandaarzou zo me auto aan je toe vertrouwen
moet het echt perfect gespoten zijn of niet al te duur???quote:Op woensdag 12 juni 2013 00:24 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Thanks maat..
Ik ben nog steeds op zoek naar een spuiter, dus in principe heb ik een pauze gegeven aan de Mk2 zijn koets. Enige wat ik nog gedaan moet hebben zijn de fuseestukken overzetten en de schroefset met remmerij.. Kabelboom is al zo goed als helemaal ingetaped.. Ziet er erg strak uit, al zeg ik het zelf!!
Max 1000,-quote:Op woensdag 12 juni 2013 00:25 schreef klawie het volgende:
[..]
moet het echt perfect gespoten zijn of niet al te duur???
je zou het gwn bij een normale schade bedrijf kunnen doen voor dat geldquote:Op woensdag 12 juni 2013 00:28 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Max 1000,-
De complete koets is al zo veel mogelijk strak gemaakt, gestript en spuitklaar. Uiteraard zijn er hier en daar nog plekken waar geplamuurd en strak gemaakt moeten worden, maar veel werk is al bespaard gezien het feit dat ALLES gedemonteerd is..
Verf heb ik al, verharder en verdunner ook. Eventueel een basislak..
Dus tja..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |