Al doende leert men,helemaal met lassen...al lasogen gehad?quote:Op woensdag 23 januari 2013 03:16 schreef Turquaz52 het volgende:
Rustig aan man..Ik ben erg druk bezig geweest met andere dingen zoals ook o.a. de wrak van SelimGTI..
Aan de golf heb ik eigenlijk niet veel meer kunnen doen behalve kleine laswerkjes. En ik moet zeggen, soms ben ik echt trots op mij zelfals ik zie wat voor creaties ik bak en braad (plaatwerk op maat/lassen)![]()
inderdaad.. Soms over tref ik mijn eigen verwachtingen haha..quote:Op woensdag 23 januari 2013 16:31 schreef Charged het volgende:
[..]
Al doende leert men,helemaal met lassen...al lasogen gehad?
Mooi zo,als je er een beetje aanleg voor hebt is het goed te doen...Co2 neem ik aan?quote:Op woensdag 23 januari 2013 16:56 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
inderdaad.. Soms over tref ik mijn eigen verwachtingen haha..
En lasogen vallen reuze mee, ik zorg er voor dat de laspistool net boven de vlam is waardoor ik alles zie behalve de kern v.d. vlam zelf..
in principe wel ja. Mijn vader is vroeger onderwater lasser geweest. Wellicht zit het in de genen? Hahahahaquote:
Het is zelfs zo te doen dat ik opeens allemaal klanten krijg voor laswerkzaamhedenquote:Op woensdag 23 januari 2013 19:21 schreef Charged het volgende:
[..]
Mooi zo,als je er een beetje aanleg voor hebt is het goed te doen...Co2 neem ik aan?
Maar serieus niet zonder helm/kap doen,kerel.
Heb je pics of zo van je laswerk?
Wil ze graag zien,ik vind het nogal tof hoe je je zelf ontwikkeld.
Van PTA (sorry dat ik het zeg) mafkees tot een serieuze bouwer.
ahaha dacht het dus niet.. Na ombouw naar een mechanische of lijnpomp zou ik wel meer vermogen kunnen behalen, maar dat wil ik niet. Ik hou het lekker op de elektronische pomp..quote:
quote:
En nu?quote:
is oorspronkelijk een plaatstaal geweest, omdat ik geen 63mm buis kon vinden. Deze is toen door een maat van me helemaal uit plaatstaal gemaakt. Hij heeft alles uitgetekend, gewalst, gelast en voilà.quote:
Nicequote:Op donderdag 24 januari 2013 12:10 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
is oorspronkelijk een plaatstaal geweest, omdat ik geen 63mm buis kon vinden. Deze is toen door een maat van me helemaal uit plaatstaal gemaakt. Hij heeft alles uitgetekend, gewalst, gelast en voilà.
lampen zijn achter vervangen door Hella zwarte achterlichten. Dus geen cheapo spuitbus of autostyle shit.quote:Op donderdag 24 januari 2013 14:26 schreef Croissant.fr het volgende:
Je lamp rechts achter is aan vervanging toe.
Er komt een aardig geluid uit:-)
Heerlijk aso rondrijden. Heerlijk. De hele straat kijkt je naquote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:26 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
lampen zijn achter vervangen door Hella zwarte achterlichten. Dus geen cheapo spuitbus of autostyle shit.![]()
En van dat geluid: dat is het resultaat van een complete 63mm buis vanaf de downpipe tot achteren zonder dempers of kat met een dikke VNT turbo van KKK
Tegendruk is ook niet goed.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 18:33 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Maar dan heb je amper tegendruk.
Dat bedoel ik. Te groot is even slecht als te klein.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 19:27 schreef Charged het volgende:
Diameter moet echter ook weer niet te groot zijn.
Best lastig om zoiets dicht te krijgen zonder dat de las heel ver omhoog kruipt, je het plaatmateriaal wegbrandt of het heel, heel lang duurt door het steeds laten afkoelen. Hoe heb je het aangepakt?quote:Op zondag 27 januari 2013 12:31 schreef Turquaz52 het volgende:
Yes. Ik heb de mal ietsjes te klein gemaakt.
niet laten afkoelen, dat doe ik achteraf of wanneer er te veel vuur is met een plantenspuit.quote:Op zondag 27 januari 2013 12:36 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Best lastig om zoiets dicht te krijgen zonder dat de las heel ver omhoog kruipt, je het plaatmateriaal wegbrandt of het heel, heel lang duurt door het steeds laten afkoelen. Hoe heb je het aangepakt?
Hmm, van twee kanten kan inderdaad ook. Dat is wel een goede eigenlijk, van een kant gaat het bepaald niet geweldig.quote:Op zondag 27 januari 2013 16:48 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
niet laten afkoelen, dat doe ik achteraf of wanneer er te veel vuur is met een plantenspuit.
Ik las aan beide kanten een reep en vul deze in een keer door er tussen met een S beweging.
Dit doe ik overigens ook als ik een gat zie of een spleet waar ik het niet waard vind of zin heb om een plaatje op maat te knippen.
ja het gaat wel iets minder rap. maar hij mag mij wel eens leren lassenquote:Op zondag 27 januari 2013 22:34 schreef SelimGTI het volgende:
Jongens houd er rekening mee dat Turq een echte las expert is
En noem mijn auto geen wrak, mijne is in ieder geval bijna af
met of zonder spek?quote:Op zondag 27 januari 2013 22:01 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
He Turq, kan ik een dubbel gebakken ei krijgen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |