abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120916976
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 december 2012 13:49 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Dat is jou auto, pik. :')
You don't say.. :P
  dinsdag 1 januari 2013 @ 22:45:49 #52
385119 golf2tfsi
Golf 2 1.4 tfsi
pi_121053173
waneer is die nou af laan
Volkswagen Golf 2 1.4 TFSI 198PK 1985
Volkswagen Jetta 2 2.0 TDI 264PK 1986
BMW 535D 3.0 twin turbo 313PK 2011
  maandag 21 januari 2013 @ 11:40:52 #53
182073 invine
blablabla etc.
pi_121837551
Hoe staan de zaken turq?
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_121923612
Rustig aan man..Ik ben erg druk bezig geweest met andere dingen zoals ook o.a. de wrak van SelimGTI..

Aan de golf heb ik eigenlijk niet veel meer kunnen doen behalve kleine laswerkjes. En ik moet zeggen, soms ben ik echt trots op mij zelfals ik zie wat voor creaties ik bak en braad (plaatwerk op maat/lassen) :9~ :P
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_121942723
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2013 03:16 schreef Turquaz52 het volgende:
Rustig aan man..Ik ben erg druk bezig geweest met andere dingen zoals ook o.a. de wrak van SelimGTI..

Aan de golf heb ik eigenlijk niet veel meer kunnen doen behalve kleine laswerkjes. En ik moet zeggen, soms ben ik echt trots op mij zelfals ik zie wat voor creaties ik bak en braad (plaatwerk op maat/lassen) :9~ :P
Al doende leert men,helemaal met lassen...al lasogen gehad?
pi_121943813
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 16:31 schreef Charged het volgende:

[..]

Al doende leert men,helemaal met lassen...al lasogen gehad?
inderdaad.. Soms over tref ik mijn eigen verwachtingen haha..

En lasogen vallen reuze mee, ik zorg er voor dat de laspistool net boven de vlam is waardoor ik alles zie behalve de kern v.d. vlam zelf.. :)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_121944885
Heb je jezelf leren lassen?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_121949804
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2013 16:56 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

inderdaad.. Soms over tref ik mijn eigen verwachtingen haha..

En lasogen vallen reuze mee, ik zorg er voor dat de laspistool net boven de vlam is waardoor ik alles zie behalve de kern v.d. vlam zelf.. :)
Mooi zo,als je er een beetje aanleg voor hebt is het goed te doen...Co2 neem ik aan?
Maar serieus niet zonder helm/kap doen,kerel.

Heb je pics of zo van je laswerk?
Wil ze graag zien,ik vind het nogal tof hoe je je zelf ontwikkeld.
Van PTA (sorry dat ik het zeg) mafkees tot een serieuze bouwer.
pi_121956702
quote:
14s.gif Op woensdag 23 januari 2013 17:23 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Heb je jezelf leren lassen?
in principe wel ja. Mijn vader is vroeger onderwater lasser geweest. Wellicht zit het in de genen? Hahahaha :P
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_121957159
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 19:21 schreef Charged het volgende:

[..]

Mooi zo,als je er een beetje aanleg voor hebt is het goed te doen...Co2 neem ik aan?
Maar serieus niet zonder helm/kap doen,kerel.

Heb je pics of zo van je laswerk?
Wil ze graag zien,ik vind het nogal tof hoe je je zelf ontwikkeld.
Van PTA (sorry dat ik het zeg) mafkees tot een serieuze bouwer.
Het is zelfs zo te doen dat ik opeens allemaal klanten krijg voor laswerkzaamheden :P

Ik heb niet echt duidelijke pics momenteel, maar maar ik zal even snel door mijn telefoon heen bladeren. Verwacht geen geile lasnaden, maar wel iets waar enthousiastme en ervaring door doen in zit en na een afbraamsessie met de flex niks meer van te zien is. :)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_121957619
Oh ja.. PTAfreak? Hahaha klopt wel, maar ik weet zeker dat er serieuzere mensen rondlopen hier.. Ik zal maar hooguit 250/280pk bezitten afhankelijk van de maximale toevoer van de brandstofpomp. Alles er om heen is voor nu berekend op 350+pk/550nm koppel. Alleen ja, meer is niet te halen met de huidige brandstoftoevoer.. ;(
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  woensdag 23 januari 2013 @ 21:59:23 #62
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_121959546
2 pompen :Y)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_121965541





[ Bericht 33% gewijzigd door Turquaz52 op 24-01-2013 11:58:25 ]
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_121965747
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 21:59 schreef daNpy het volgende:
2 pompen :Y)
ahaha dacht het dus niet.. Na ombouw naar een mechanische of lijnpomp zou ik wel meer vermogen kunnen behalen, maar dat wil ik niet. Ik hou het lekker op de elektronische pomp.. :D :P
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_121966112
Ff ter info v. d. Foto's hierboven. Hier is de helft van de uitlaat uitsparring tot de grote vierkante gat compleet met de hand gemaakt op vorm geknipt en geslagen en gelast. Er is geen enkele gram plamuur oid gebruikt, alleen afgebraamd.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  donderdag 24 januari 2013 @ 02:21:05 #66
202014 JJH
Knetter. O+
pi_121971140
Picca's doen 't niet. :@
  donderdag 24 januari 2013 @ 08:10:50 #67
182073 invine
blablabla etc.
pi_121972412
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 02:21 schreef JJH het volgende:
Picca's doen 't niet. :@
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_121979168
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 02:21 schreef JJH het volgende:
Picca's doen 't niet. :@
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 08:10 schreef invine het volgende:

[..]

En nu?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  donderdag 24 januari 2013 @ 12:01:54 #69
182073 invine
blablabla etc.
pi_121979208
Nu wel, een echte truqie uitlaat
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_121979516
quote:
Op donderdag 24 januari 2013 12:01 schreef invine het volgende:
Nu wel, een echte truqie uitlaat
is oorspronkelijk een plaatstaal geweest, omdat ik geen 63mm buis kon vinden. Deze is toen door een maat van me helemaal uit plaatstaal gemaakt. Hij heeft alles uitgetekend, gewalst, gelast en voilà.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  donderdag 24 januari 2013 @ 12:14:40 #71
182073 invine
blablabla etc.
pi_121979656
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2013 12:10 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

is oorspronkelijk een plaatstaal geweest, omdat ik geen 63mm buis kon vinden. Deze is toen door een maat van me helemaal uit plaatstaal gemaakt. Hij heeft alles uitgetekend, gewalst, gelast en voilà.
Nice :)
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_121979733
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_121984499
Je lamp rechts achter is aan vervanging toe.
Er komt een aardig geluid uit:-)
pi_122014591
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 14:26 schreef Croissant.fr het volgende:
Je lamp rechts achter is aan vervanging toe.
Er komt een aardig geluid uit:-)
lampen zijn achter vervangen door Hella zwarte achterlichten. Dus geen cheapo spuitbus of autostyle shit. :)

En van dat geluid: dat is het resultaat van een complete 63mm buis vanaf de downpipe tot achteren zonder dempers of kat met een dikke VNT turbo van KKK :D
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_122037584
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 00:26 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

lampen zijn achter vervangen door Hella zwarte achterlichten. Dus geen cheapo spuitbus of autostyle shit. :)

En van dat geluid: dat is het resultaat van een complete 63mm buis vanaf de downpipe tot achteren zonder dempers of kat met een dikke VNT turbo van KKK :D
Heerlijk aso rondrijden. Heerlijk. De hele straat kijkt je na :) (en dit is geen sarcasme, zelf ook een tijdje zo rondgereden met mijn autootje)
pi_122039716
Maar dan heb je amper tegendruk.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_122041818
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 18:33 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Maar dan heb je amper tegendruk.
Tegendruk is ook niet goed.

Even een copy paste van uitlaten.com

Turbomotor; wat is het grote verschil in de uitlaat met een atmosferische motor?
terug

Eigenlijk is de turbomotor, ook de turbodiesel, een totaal andere uitlaat nodig als een gewone motor.
Een turbo draait pas optimaal met een uitlaat zonder weerstand.
Pas dan (zonder enige weerstand) zal de turbo snel op gang komen en vroeger een extra grote portie lucht in de motor blazen. Het gevolg is vooral meer trekkracht en vermogen.
Gebruik dus bij een motor met turbo grotere pijpdiameters, een kat met lage weerstand en dempers zonder tegendruk.
Bewezen is dat een voorpijp net achter de turbo rustig nog veel groter mag zijn in diameter als de rest van de uitlaat. Dit heeft een zeer positief gevolg voor het nog beter oppakken van de turbo, het koppel en het vermogen.
NOTE: chiptuning met een turbomotor (ook een turbodiesel) heeft pas echt zin als de uitlaat goed in orde is. Het is onzin om allerlei dingen te gaan veranderen als de ademhaling nog niet optimaal is. Pas als de uitlaat goed geregeld is heeft het nut om meer brandstof toe te voegen d.m.v. allerlei elektronica.
NOTE: ga je wel de chiptuning eerst doen, dus de turbodruk veranderen en meer brandstof toevoegen, dan loop je een flinke kans dat de motor voornamelijk meer gaat drinken" en flink gaat roken door een te rijk brandstofmengsel. Vrijwel zeker verloren geld dus……
pi_122041849
Diameter moet echter ook weer niet te groot zijn.
pi_122042048
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 19:27 schreef Charged het volgende:
Diameter moet echter ook weer niet te groot zijn.
Dat bedoel ik. Te groot is even slecht als te klein.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_122042179
foutje.

[ Bericht 93% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2013 19:38:37 ]
pi_122042485
Dit geeft opzich ook wel een goede uitleg.
Waarom een ander uitlaatsysteem op een (turbo)motor?

Indien het originele uitlaatsysteem te restrictief is kunnen we met een sport uitlaatsysteem vermogen winnen.
Maar het vraagt veel ervaring en testwerk om een goed uitlaatsysteem voor een bepaalde wagen te maken.
Een minder restrictief uitlaatsysteem zal automatisch luider klinken en kan daarom eventueel niet legaal zijn.

Een speciaal uitlaatspruitstuk kan minder warmte aan de cilinderkop geven en ook een betere flow geven waardoor vermogenwinst mogenlijk is.

Als het uitlaatsysteem te vrij is kunnen we tegendruk verliezen en hierdoor kan het motorkoppel dalen maar we winnen piek motorvermogen, we moeten dus een ideaal compromis vinden. (voor atmosferische motoren)

Voor turbomoren (zowel diesel al benzine) is een vrij en weinig restrictief uitlaatsysteem belangrijk. Dit omdat het een lagere tegendruk heeft en dit resulteert in een lage verlies van turbodruk en motorkoppel.
pi_122097776










Ik ben geen pro, maar ben wel trots op mijn werk. Alles vervaardigd uit een dak van een Mini :')
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zondag 27 januari 2013 @ 00:52:03 #83
383870 hardcore-gabberr
JWZ hardcore gabber
pi_122098377
wat een viezigheid :p keer hoogedruk erdoor?
daaadadadada
pi_122104236
En een slijptol om de naden af te werken :P
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_122104999
Het is inderdaad wel een mooi oppervlakte om je lassen te oefenen,hoeken,bochten en zulks..
Wat ik kan zien van de bovenste foto's..maak beide oppervlaktes goed blank en je massa punt ook met een lamellenschijf,massa punt zo dicht mogelijk bij het te lassen gedeelte.

Nice going.
Wat is die langwerpige plaat voor je voormalige reservewielbak?
  zondag 27 januari 2013 @ 11:55:39 #86
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_122105675
Dit is linksvoor bij de deur/wielkast toch?
Hoe ga je de holle ruimte behandelen waar je nu overheen hebt gelast? Kun je daar nog bij? :)

Waarom is je bodem zo zwart geblakkerd? Heb je met een fohn de bitumen proberen te verwijderen?
Op de bodem kun je dit namelijk koud afbikken (hakkse schroevendraaier en hamer), dan breekt het er in stukken af met weinig resten. Tegen de firewall, waar het schuin begint te lopen, en op de tunnel moet je het wel met de fohn en een plamuurmes afsteken.
Resten kun je simpel verwijderen met thinner en een doek (en evt schuurspons), het is alleen wat werk.

Bij mij heb ik het ook geprobeerd met fohn en dan afsteken, zie aan de rechterzijde voor het stoelframe. Achter het stoelframe heb ik hetkoud afgestoken. Wat je nog ziet liggen zijn resten.



Daarna met thinner de hele bodem schoongemaakt en dan ziet het er zo uit:


[ Bericht 4% gewijzigd door daNpy op 27-01-2013 12:16:11 ]
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_122106324
Ik ga een voor een op jullie reageren als ik weer een werkende laptop heb, op mobiel is het echt lastig :/

Maar @ charged: langwerpige plaat? Reservewiel plaats? :') kun je dat een beetje toelichten? :P
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_122106887


Heb je hier aan de linkerkant nu een sleuf van een halve cm breed dichtgelast? Of vertekent de foto nogal?
pi_122107048
Yes. Ik heb de mal ietsjes te klein gemaakt.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_122107249
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2013 12:31 schreef Turquaz52 het volgende:
Yes. Ik heb de mal ietsjes te klein gemaakt.
Best lastig om zoiets dicht te krijgen zonder dat de las heel ver omhoog kruipt, je het plaatmateriaal wegbrandt of het heel, heel lang duurt door het steeds laten afkoelen. Hoe heb je het aangepakt?
pi_122119559
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 12:36 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Best lastig om zoiets dicht te krijgen zonder dat de las heel ver omhoog kruipt, je het plaatmateriaal wegbrandt of het heel, heel lang duurt door het steeds laten afkoelen. Hoe heb je het aangepakt?
niet laten afkoelen, dat doe ik achteraf of wanneer er te veel vuur is met een plantenspuit.

Ik las aan beide kanten een reep en vul deze in een keer door er tussen met een S beweging.

Dit doe ik overigens ook als ik een gat zie of een spleet waar ik het niet waard vind of zin heb om een plaatje op maat te knippen.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_122122183
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2013 16:48 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

niet laten afkoelen, dat doe ik achteraf of wanneer er te veel vuur is met een plantenspuit.

Ik las aan beide kanten een reep en vul deze in een keer door er tussen met een S beweging.

Dit doe ik overigens ook als ik een gat zie of een spleet waar ik het niet waard vind of zin heb om een plaatje op maat te knippen.
Hmm, van twee kanten kan inderdaad ook. Dat is wel een goede eigenlijk, van een kant gaat het bepaald niet geweldig.
pi_122131543
Voortaan je materiaal toch eerst kaalschuren...
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
  zondag 27 januari 2013 @ 21:46:21 #94
53151 T42
Pinball Wizard
pi_122137000
nog niet af? had hem naar de turk om de hoek gebracht hoor die had hem in 2 weken af ;)
pi_122138199
He Turq, kan ik een dubbel gebakken ei krijgen?
pi_122140734
Jongens houd er rekening mee dat Turq een echte las expert is ;)

En noem mijn auto geen wrak, mijne is in ieder geval bijna af :P
  maandag 28 januari 2013 @ 22:03:40 #97
383870 hardcore-gabberr
JWZ hardcore gabber
pi_122190319
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 22:34 schreef SelimGTI het volgende:
Jongens houd er rekening mee dat Turq een echte las expert is ;)

En noem mijn auto geen wrak, mijne is in ieder geval bijna af :P
ja het gaat wel iets minder rap. maar hij mag mij wel eens leren lassen
daaadadadada
pi_122190747
Ach kom jongens, las expert?

Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_122190783
quote:
10s.gif Op zondag 27 januari 2013 22:01 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
He Turq, kan ik een dubbel gebakken ei krijgen?
met of zonder spek? :P
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  maandag 28 januari 2013 @ 22:26:20 #100
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_122191730
Beantwoord je mijn vragen nog? ;)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')