abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122192440
Soo, ff een kleine foto update..







Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_122192453
Ik vind dat reparatiestuk van de kokerbalk wat link, omdat je die vervuilde naad van de bodemreparatie in een stuk overlap ingesloten hebt. Dikke kans dat dat gaat roesten. Had je al iets in gedachten om dat te beschermen?
pi_122194512
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 11:55 schreef daNpy het volgende:
Dit is linksvoor bij de deur/wielkast toch?
Hoe ga je de holle ruimte behandelen waar je nu overheen hebt gelast? Kun je daar nog bij? :)

Waarom is je bodem zo zwart geblakkerd? Heb je met een fohn de bitumen proberen te verwijderen?
Op de bodem kun je dit namelijk koud afbikken (hakkse schroevendraaier en hamer), dan breekt het er in stukken af met weinig resten. Tegen de firewall, waar het schuin begint te lopen, en op de tunnel moet je het wel met de fohn en een plamuurmes afsteken.
Resten kun je simpel verwijderen met thinner en een doek (en evt schuurspons), het is alleen wat werk.

Bij mij heb ik het ook geprobeerd met fohn en dan afsteken, zie aan de rechterzijde voor het stoelframe. Achter het stoelframe heb ik hetkoud afgestoken. Wat je nog ziet liggen zijn resten.

[ afbeelding ]

Daarna met thinner de hele bodem schoongemaakt en dan ziet het er zo uit:
[ afbeelding ]
sorry van de late antwoord, ik moet alles doen met de telefoon, omdat de laptop er mee is opgehouden.

Dat was idd links voor in de hoek en die is idd geprobeerd schoon te maken met de verfbrander, rechtsvoor is schoongemaakt met de hamer en schroevendraaier principe.

Holle ruimtes zijn voor het lassen al behandeld met tectiel.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  maandag 28 januari 2013 @ 23:15:10 #104
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_122194822
Maar dat brand door de hitte weer weg, + wat café roker zegt, vervuilde naad waar je niet meer bij kan?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_122194910
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 22:37 schreef CafeRoker het volgende:
Ik vind dat reparatiestuk van de kokerbalk wat link, omdat je die vervuilde naad van de bodemreparatie in een stuk overlap ingesloten hebt. Dikke kans dat dat gaat roesten. Had je al iets in gedachten om dat te beschermen?
hoe bedoel je precies?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_122194976

Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_122194982
Vóór het lassen? Ik snap nu ook wat je bedoelde met de combi plantenspuit + 'als het te erg brandde'
pi_122195242
quote:
er kruisen een paar posts geloof ik..

Maar zie je op die bus? 'undercoating'. Aan welke kant van de bodem zou het moeten zitten denk je? :P

Daarbij moet je voor je dat spul gebruikt eerst een primer gebruiken, bij voorkeur een flink roestwerende zoals epoxyprimer. Dit undercoating spul werkt namelijk vooral tegen steenslag en doet weinig tegen roesten.

Ik snap ook wel dat je de bende niet weer los wil halen. Praktisch gezien lijkt het me een redelijke oplossing om een paar gaatjes in dat flapje kokerbalk dat voor een dubbele bodem zorgt te boren en dat via die gaatjes vol te spuiten met ML. Of RX5, nog beter, maar wel iets duurder. In beiden zit een roestomvormer waardoor die naad goed beschermd wordt. Het boren van de gaatjes is nodig omdat die flap zo ver door loopt en je vanuit de koker zelf de beschermde vloeistof niet ver genoeg tussen die overlap krijgt.

De onderkant kun je vervolgens met een staalborstel kaalschuren, dichtmaken met nadenkit en vervolgens in de epoxyprimer zetten.

edit: let op, ML heet dus ook tectyl maar is iets heel anders dan zwarte teerachtige tectyl. Die zwarte meuk moet je dus niet de kokerbalk inspuiten.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 08:32:30 #109
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_122201291
Je gaat toch niet de binnenkant van de auto in de bitumen zetten 8)7 8)7
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 10:00:21 #110
53151 T42
Pinball Wizard
pi_122203016
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 08:32 schreef daNpy het volgende:
Je gaat toch niet de binnenkant van de auto in de bitumen zetten 8)7 8)7
heb ik ook jaren gedaan ;) geen witte schoenen dragen in mijn auto's
pi_122217898
Hmm waar komt die Bitumen opeens vandaan?..
  dinsdag 29 januari 2013 @ 18:34:39 #112
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_122222392
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 10:00 schreef T42 het volgende:

[..]

heb ik ook jaren gedaan ;) geen witte schoenen dragen in mijn auto's
Niet echt slim als je de auto nog wil spuiten van binnen....
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 18:40:59 #113
53151 T42
Pinball Wizard
pi_122222624
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 18:34 schreef daNpy het volgende:

[..]

Niet echt slim als je de auto nog wil spuiten van binnen....
ow dat wil ik niet dus geen probleem
pi_122224970
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:51 schreef SelimGTI het volgende:
Hmm waar komt die Bitumen opeens vandaan?..
waar komt de kit opeens vandaan? :@ :') thanks he x
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 23:44:08 #115
385119 golf2tfsi
Golf 2 1.4 tfsi
pi_122240801
Het zou wel dik zijn als je er een 180 cc blok van een runner in zou lepelen 2 takt je maakt zeker auto wheelie

Groeten uit WOENSEL
Volkswagen Golf 2 1.4 TFSI 198PK 1985
Volkswagen Jetta 2 2.0 TDI 264PK 1986
BMW 535D 3.0 twin turbo 313PK 2011
pi_123123163
Heel ver ben ik nog steeds niet, heb het erg druk met andere dingen maar goed, ik ben eergisteren begonnen met de motorruimte een kleurtje te geven:





Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_123199935
De Mk3 grille op de 2-de foto is een geintje,hoop ik?
Voor de rest,lekker bezig ^O^
pi_123205948
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 12:03 schreef Charged het volgende:
De Mk3 grille op de 2-de foto is een geintje,hoop ik?
Voor de rest,lekker bezig ^O^
Uhh.. Als je goed gelezen had Charged, dan had je wel gelezen dat er een Mk3 GTI front op zou komen met een RS bumper.. :{

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_123253474
Ik zou je ervoor aanzien.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_123267071
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 20:48 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik zou je ervoor aanzien.
Ik schrok ook al :'( maar gelukkig valt het mee.
pi_123271513
Respect voor wat je allemaal zelf doet, alleen op iedere foto is álles wat je ziet een grote rotzooi en zowat alles is kapot, hoe kun je in godsnaam zo werken 8)7
pi_123282306
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 20:48 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik zou je ervoor aanzien.
lol.. wacht ff een oude photoshop boven water halen.. ff zoeken.. :')
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_123282477
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 12:53 schreef steeez het volgende:
Respect voor wat je allemaal zelf doet, alleen op iedere foto is álles wat je ziet een grote rotzooi en zowat alles is kapot, hoe kun je in godsnaam zo werken 8)7
Thanks,
Met kapot neem ik aan dat je de halve mini, interieur van een A8 en nog wat onderdelen bedoeld.
De mini word nog opgehangen aan de muur.. :P
Interieur v.d. A8 staat te koop (spotprijs), en dat zeil wat daar omlaag bungelt is door opruimwerkzaamheden daar ff losgemaakt, vandaar.. ;)

We zijn druk bezig om het daar op te ruimen, dit is namelijk de loods langs de werkplaats.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_123488270
Okee, ik heb nu een Seat Leon Cupra remmerij gevonden op Marktplaats waar ik interesse in heb en contact met de verkoper:
http://www.marktplaats.nl(...)-312mm-schijven.html

Passen deze zonder al te veel problemen op mijn Mk3 GT Fusees? En dan bedoel ik mee dat de schijf niet te diep komt zoals de A8 schijven waardoor hij tegen de bevestiging v.d. klauw komt? En komen de bevestigingen v.d. klauw overeen met de bevestigingen op de fusee?

Dat de steek 5x100 is op de vooras is niet zo'n groot probleem, dat is omboorbaar, maar hoe zit het met de achterschijven?

Kan ik de achterschijven ook laten omboren of moet ik andere schijven nemen? En de achterrem klauwen; passen deze gewoon 1 op 1 op de originele bevestiging punten? De aansluitingen doet me minder, er komen sowieso nieuwe leidingen onder.

Thanks!
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_123646986
Nou bedankt voor al jullie antwoorden over de remmerij, dan hierbij mijn volgende vraag.

Plaatje bij het praatje:




Morgen ga ik aan de slag met het op maat maken van een Mk4 Golf dashboard voor in mijn Mk2 met Mk3 kabelboom. Kan iemand mij meer informatie verschaffen met het omstekkeren/omsolderen v.d. stekkers en knoppen zoals verlichting, gevarenlichten. achterruitverwarming, etc?
Ken iemand misschien een How to? Ik zoek me rot op Google, maar kijk denk ik verkeerd? :/
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')