abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120510059

Dit topic gaat over genderdysforie. Dit is een discrepantie tussen het fysieke geslacht en het belevingsgeslacht. De bekendste vorm hiervan is transseksualiteit, waarbij mensen zich niet thuis voelen in het lichaam waarin ze geboren zijn, en daar vaak iets aan laten doen door middel van hormonen en operaties. Mensen kunnen ook androgyn zijn, waarbij ze zich mannelijk én vrouwelijk of juist geen van beide voelen. Op Wikipedia kunt u terecht voor meer informatie.

Behandelcentra
Er zijn in Nederland twee genderteams. Eén in Amsterdam en één in Groningen. Voor de zuidelijke bewoners van Nederland kan het genderteam in het Vlaamse Gent ook nog een optie zijn.

Gent [BE]
Groningen [NL]
Amsterdam [NL]

Er is ook een alternatieve route, via de Psycho Informa Groep. Bij deze route moet er door de cliënt meer zelf geregeld worden als het om behandelingen en ingrepen gaat.

Termen en afkortingen

De verschillen
- Drag King = een vrouw die als een man verkleedt gaat en zich zo ook gedraagt.
- Drag Queen = een man die als een vrouw verkleedt gaat en zich zo ook gedraagt.
- Transgender = iemand die leeft als het andere geslacht, maar (nog) niet in behandeling is (geweest).
- Transseksueel = iemand die een geslachtsaanpassende behandeling ondergaan heeft en/of ermee bezig is.
- Travestiet = iemand die af en toe verkleed gaat als het andere geslacht, tegenwoordig wordt dat ook "Drag Queen" en "Drag King" genoemd.

Termen en afkortingen
- Post-op = geopereerd.
- Pre-op = (nog) niet geopereerd.
- SRS = sex reassignment surgery (= geslachtsoperatie).
- Hesje/Binder = een top die de borsten plat maakt, vaak gemaakt van spandex.
- Packer = penisprothese, als broekvulling en/of STP (stand to pee) en/of voor seks.
- FFS = facial feminization surgery (operatie(s) om het gezicht vrouwelijker te maken).
- FtM = female to male, transmannen, mannen die met een vrouwenlichaam geboren zijn.
- MtF = male to female, transvrouwen, vrouwen die met een mannenlichaam geboren zijn.
- RLE = real life experience, de tijd waarin de persoon in kwestie in de sociale geslachtsrol leeft voor hij of zij groen licht krijgt voor de operatie(s).
- Transitie = het hele proces van geslachtsverandering inclusief psychologische begeleiding, de real life experience (RLE), hormoonbehandeling en (eventuele) operaties.
- Stealth = een transseksueel die volledig als zijn of haar gender door het leven gaat, diegene vertelt niet dat hij of zij van geslacht is veranderd en is dus volledig geïntegreerd in de samenleving.
- Ombouwen = voor sommige transpersonen kwetsend omdat het woord "ombouwen" vaak bij dingen (= objecten / gebruiksvoorwerpen) gebruikt wordt, u kunt dus beter de termen "SRS" of "dé operatie" gebruiken.

Links
Transman
Transvrouw
COC Nederland
Transgendervereniging Nederland

[ Bericht 15% gewijzigd door Xenzo op 19-12-2012 15:38:53 ]
  woensdag 19 december 2012 @ 15:35:01 #2
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_120510216
Maar twee zinnen verder in die tekst staat
quote:
De aan het woord zijnde leden merken op dat het gevolg is dat degene die
een vrouw is geworden, toch als man in de geboorteakte van het kind komt te staan of dat
degene die man is geworden, toch als vrouw wordt vermeld in de geboorteakte van het kind.
En verder worden er in die hele tekst geen rare constructies gebruikt, noch is het een massa juridische termen. Ik ben nog niet overtuigd ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_120510306
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:35 schreef wonderer het volgende:
Maar twee zinnen verder in die tekst staat

[..]

En verder worden er in die hele tekst geen rare constructies gebruikt, noch is het een massa juridische termen. Ik ben nog niet overtuigd ;)
Maar dat klopt toch? Een transman heeft een baarmoeder, baart het kind en wordt als vrouw in de akte gezet (dus analoog aan het biologisch geslacht). Taalkundig klopt het, of dat het gewenste resultaat is, is wat anders,
  woensdag 19 december 2012 @ 15:39:17 #4
71919 wonderer
pi_120510384
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:37 schreef Onderweg het volgende:

[..]

Maar dat klopt toch? Een transman heeft een baarmoeder, baart het kind en wordt als vrouw in de akte gezet (dus analoog aan het biologisch geslacht).
Ja, dat klopt, maar dat is mijn punt ook niet. Mijn punt is dat "vrouw geworden man" een transvrouw is en geen transman en dat volgende stukje ondersteunt dat, want dat gaat ook eerst over een geboren man.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  woensdag 19 december 2012 @ 15:41:05 #5
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_120510464
Volgens mij snappen die politici het zelf niet:

Volgens het CDA is de "vrouw geworden man" een vrouw die een man is geworden, een transman dus:

quote:
Daar wordt een nadere regeling getroffen voor de situatie waarin een vrouw geworden man
toch een kind baart ...
De SGP snapt het wel, zij gebruiken de term "man geworden vrouw" voor transman:

quote:
De leden van de SGP-fractie lezen dat de regering stelt dat de man geworden vrouw die een
kind baart als moeder dient te worden aangemerkt.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_120510488
quote:
dat degene die een vrouw is geworden, toch als man in de geboorteakte van het kind komt te staan
Dat is dus een transvrouw, heeft het kind verwekt maar niet gebaard. "vrouw geworden man" staat niet aan elkaar geschreven.... Een vrouwgewordenman zou een transvrouw zijn.
pi_120510629
Kunnen ze niet gewoon de termen "transman" en "transvrouw" gebruiken? Dan is het voor iedereen duidelijk.
  woensdag 19 december 2012 @ 15:46:27 #8
71919 wonderer
pi_120510698
Ik ga het navragen bij taalunie, ik ben niet overtuigd ;) Als ik antwoord heb, horen jullie het wel :D
  woensdag 19 december 2012 @ 15:51:36 #9
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_120510896
Pff, zelfs in de tekst van de wetswijzing gebruiken ze de termen door elkaar, lekker is dat :?

En kom ook nog de term "vrouw geworden vader" tegen :)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  woensdag 19 december 2012 @ 15:52:04 #10
296917 Abby79
Being myself!
pi_120510916
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:41 schreef Onderweg het volgende:
Dat is dus een transvrouw, heeft het kind verwekt maar niet gebaard. "vrouw geworden man" staat niet aan elkaar geschreven.... Een vrouwgewordenman zou een transvrouw zijn.
Als dat een officieel taalgebruik is weet ik het ook niet meer :P.

Het is toch ook een 'vlinder geworden rups' en niet een 'rups geworden vlinder'? :)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  woensdag 19 december 2012 @ 15:52:15 #11
71919 wonderer
pi_120510922
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:51 schreef Joanne35 het volgende:
Pff, zelfs in de tekst van de wetswijzing gebruiken ze de termen door elkaar, lekker is dat :?

En kom ook nog de term "vrouw geworden vader" tegen :)
Ja, is dat nou een vader die vrouw geworden is, of een vrouw die vader geworden is? :')
  woensdag 19 december 2012 @ 15:53:10 #12
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_120510957
Ok, context:

quote:
onder de geldende wet is de erkenning door een vrouw geworden vader van zijn vóór de geslachtswijziging verwekt kind na de wijziging niet mogelijk
Een vader die vrouw geworden is dus :)

En let ook op de misgendering :')
pi_120511077
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:52 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Als dat een officieel taalgebruik is weet ik het ook niet meer :P.

Het is toch ook een 'vlinder geworden rups' en niet een 'rups geworden vlinder'? :)
Ik denk dat het echt belangrijk is voor het onderscheid, verschil te maken tussen vlindergeworden en vlinder geworden. Het laatste is een verkorte annotatie van een zin, het eerste een of andere bepaling waarbij het iets zegt over de rups.
  woensdag 19 december 2012 @ 16:09:27 #14
296917 Abby79
Being myself!
pi_120511586
Weet je wat, ik wacht Wonderers antwoord van de taalunie wel af ;).

Ik snap er niet veel meer van nu, ondanks dat ik toch een aardig niveau Nederlands heb gehad vroeger op het VWO :P.
Ik ben er eigenlijk best van overtuigd dat 'vlindergeworden' niet zou bestaan als constructie :)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_120511821
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 16:09 schreef Abby79 het volgende:
Weet je wat, ik wacht Wonderers antwoord van de taalunie wel af ;).

Ik snap er niet veel meer van nu, ondanks dat ik toch een aardig niveau Nederlands heb gehad vroeger op het VWO :P.
Ik ben er eigenlijk best van overtuigd dat 'vlindergeworden' niet zou bestaan als constructie :)
Waarom niet? Vleesgeworden god bestaat toch ook?http://www.mijnwoordenboek.nl/vertaal/NL/EN/vleesgeworden . Dat is juist niet iets van vlees dat een God wordt, maar andersom, een God die 'materialiseert'. De constructie bestaat. Of vlindergeworden een betekenis heeft volgens de regels, is weer een ander verhaal.
  woensdag 19 december 2012 @ 16:20:40 #16
71919 wonderer
pi_120512061
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 16:14 schreef Onderweg het volgende:

[..]

Waarom niet? Vleesgeworden god bestaat toch ook?http://www.mijnwoordenboek.nl/vertaal/NL/EN/vleesgeworden . Dat is juist niet iets van vlees dat een God wordt, maar andersom, een God die 'materialiseert'. De constructie bestaat. Of vlindergeworden een betekenis heeft volgens de regels, is weer een ander verhaal.
Niet alle woorden volgen dezelfde regels. Ademhalen (figuurlijk) en water halen (letterlijk), bijvoorbeeld (Renkema p. 164). Vleesgeworden is niet letterlijk dat iets eerst geen vlees is en nu wel, maar vlinder geworden wel.
pi_120512157
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 16:20 schreef wonderer het volgende:

[..]

Niet alle woorden volgen dezelfde regels. Ademhalen (figuurlijk) en water halen (letterlijk), bijvoorbeeld (Renkema p. 164). Vleesgeworden is niet letterlijk dat iets eerst geen vlees is en nu wel, maar vlinder geworden wel.
Ademhalen is één werkwoord. Water halen niet, alleen halen is een werkwoord.

Vleesgeworden God is wel iets dat geen vlees ('flesh') was maar het wel wordt door incarnatie.
  woensdag 19 december 2012 @ 16:28:25 #18
71919 wonderer
pi_120512364
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 16:23 schreef Onderweg het volgende:

[..]

Ademhalen is één werkwoord. Water halen niet, alleen halen is een werkwoord.

Vleesgeworden God is wel iets dat geen vlees ('flesh') was maar het wel wordt door incarnatie.
Nee, vleesgeworden betekent personificatie. Vleesgeworden afgunst, bijvoorbeeld (staat in de Van Dale). Dat kan nooit een letterlijke verandering zijn.
pi_120512605
Mja, ik kom nu op een onbekend terrein, maar hier lees ik toch echt niet alleen personificatie uit:

quote:
De vleeswording (incarnatie) van het Woord is een, voor ons, onbegrijpelijk mysterie. God heeft Zich niet als mens verkleed, zoals verschillende Griekse filosofen vroeger leerden, maar werd werkelijk mens
Maar goed, de Taalunie heeft het laatste woord ;)
pi_120513585
Maar goed, het ging dus om het feit dat transmannen de "moeder" is en transvrouwen de "vader" van het kind is volgens de wet. Een moeder die vader- of een vader die moeder geworden is, dat is best lastig om te snappen voor mensen die weinig tot niets weten over transgender zaken. Ik snap dat de mensen in de politiek er niks van begrijpen, want biologisch geboren mannen kunnen geen kinderen baren en biologisch geboren vrouwen kunnen geen kinderen verwekken... Maar het is- en blijft krom hoe de wetgever naar transgenders kijkt, althans, dat vind ik dan.
  woensdag 19 december 2012 @ 17:11:27 #21
71919 wonderer
pi_120514087
Ik vind het ook zo raar dat mensen dan aankomen met "ja maar dat is toch raar voor het kind"... Dan leg je dat toch uit? ALLES is raar voor een jong kind. Daarom kun je ze ook alles wijsmaken. Gewoon uitleggen hoe het zit als ernaar gevraagd wordt, kind zegt "ok" en daarna is het klaar.

Alleen lastig als je stealth wilt, want zo'n kleuter houdt zijn mond natuurlijk niet ;)
pi_120514344
Dat is ook raar inderdaad, kinderen zijn slim/begripvol genoeg om te snappen hoe het in elkaar zit.
pi_120516870
Zonet op Nederland 1 een item over Genderdysorfie. Interessant om te zien en ik krijg bewondering voor de stappen die jullie hierin zetten. Respect daarvoor! :)
pi_120521286
@ArnosL: Dank je! :)

Ik begreep uit de memorie van toelichting dat die rare constructies van transmannen die als moeder worden aangemerkt een familierechtelijke kwestie is. Op die manier heeft een pasgeborene direct en automatisch een ouder zonder dat daar erkenning voor nodig is door de transman die het kind gebaard heeft. In vergelijk: wanneer een ongetrouwd stel samen een kind krijgt dan is de man pas de vader op het moment dat hij het kind erkent. Volgens mij hebben ze deze loophole gecreëerd om grote wijzigingen in familie- en erfrecht te voorkomen.

Dat taalkundige, zouden ze niet in ambtelijk nederlands bedoelen: "Vrouw (die is) geworden man." Want dan klopt 'ie wel en heeft de griffier tussen alle andere taalfouten alleen een komma vergeten: "vrouw, geworden man." Benieuwd wat de Taalunie gaat zeggen.
pi_120539626
quote:
2s.gif Op woensdag 19 december 2012 18:35 schreef ArnosL het volgende:
Zonet op Nederland 1 een item over Genderdysorfie.
Op http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1314116 is dat vanaf 06:05 minuten te zien.
  donderdag 20 december 2012 @ 06:56:50 #26
296917 Abby79
Being myself!
pi_120540254
Net even gekeken, net item :Y. En ik dacht van: die Willemijn heb ik eerder gezien! Dat klopte ook, ze staat op igender.nl. Helaas staan daar (nog steeds) niet alle interviews en omschrijvingen op.

Ik vind het nieuwsitem dat daar nu bovenaan staat overigens wel slecht... niet het nieuwsitem zelf, maar het feit dat het programma waar ze het daar over hebben gepresenteerd gaat worden door Arie Boomsma. Na dat Debat op 2 betwijfel ik een beetje of hij daar wel de juiste persoon voor is...
  donderdag 20 december 2012 @ 08:54:18 #27
71919 wonderer
pi_120541212
Of juist wel. Als er een presentator is van wie ik vertrouw dat hij van zijn fouten leert, is het Arie wel.
pi_120550986
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 04:20 schreef Xenzo het volgende:

[..]

Op http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1314116 is dat vanaf 06:05 minuten te zien.
Tx.

(thumbs up voor de districtschef trouwens ....)
pi_120556959
Ja, inderdaad. Zij is niet alleen een heldin in mijn ogen, maar ook nog eens een prachtige vrouw om te zien.
  donderdag 20 december 2012 @ 21:55:30 #30
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_120572179
Ik heb inmiddels ook antwoord gekregen van politie.nl:

quote:
Geachte mevrouw ...,

Ik heb naar aanleiding van uw vraag navraag gedaan bij een expert op het gebied van internetaangifte.

Zijn advies is om aangifte te doen, gewoon onder vermelding van huidige naam en geslacht, maar in de aangifte in een vrij tekstveld wel even te vermelden dat er bij in het GBA een andere voornaam en geslacht geregistreerd zijn. Op die manier is de beoordelaar van de politie geïnformeerd.

Voor de politie is het GBA in principe wel leidend, dus de ideale situatie zou zijn dat de GBA-registatie wordt aangepast en daarna pas aangifte wordt gedaan, maar we veronderstellen dat dat wel in gang zal zijn gezet.

Ik hoop dat u zo verder komt.

Met vriendelijke groet,
...
  donderdag 20 december 2012 @ 22:58:08 #31
71919 wonderer
pi_120576132
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 16:59 schreef Xenzo het volgende:
Ja, inderdaad. Zij is niet alleen een heldin in mijn ogen, maar ook nog eens een prachtige vrouw om te zien.
Ik vond dat slisje zo schattig :@
  vrijdag 21 december 2012 @ 19:45:48 #32
107792 Hexley
the Platypus
  vrijdag 21 december 2012 @ 20:08:49 #33
71919 wonderer
pi_120609732
Hmpf.
  vrijdag 21 december 2012 @ 21:34:16 #34
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_120614039
En ondertussen is dit ook gepubliceerd:
Kamerbrief over SCP onderzoek ‘Worden wie je bent – Het leven van transgenders in Nederland’

Samenvatting: Er worden weer wat praatclubjes gevormd om de situatie van transgenders te bespreken :')
  vrijdag 21 december 2012 @ 21:41:29 #35
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_120614436
quote:
Aldus een COC woordvoerder:
quote:
”‘Je kunt niet van een transgender die voor een vrouwenlichaam kiest, verlangen dat zij jarenlang met een baard en zonder borsten door het leven gaat.”
Geen wonder dat ze tegenstemmen als je het een keuze blijft noemen. |:(

Moet meteen weer aan die oude huisarts van me denken die me ooit toe riep dat ik 'er zelf voor gekozen had om transgender te zijn en dat de maatschappij daar niet voor op hoeft te draaien'. :{w
pi_120614620
Transitie is uiteindelijk toch ook een keuze? Het is misschien onvermijdelijk die keuze vroeg of laat te maken om een beetje plezierig te kunnen leven maar het blijft een keuze. Het is niet iets dat je zomaar overkomt ofzo.
  vrijdag 21 december 2012 @ 21:46:09 #37
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_120614665
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 21:45 schreef robinpunt het volgende:
Transitie is uiteindelijk toch ook een keuze? Het is misschien onvermijdelijk die keuze vroeg of laat te maken om een beetje plezierig te kunnen leven maar het blijft een keuze. Het is niet iets dat je zomaar overkomt ofzo.
Het laten behandelen van borstkanker is ook een keuze...
pi_120614819
Tsja, ik weet het niet. Ik zou ervoor kunnen kiezen om niet in transitie te gaan. Ik zou dan ongelukkig blijven maar ik zou nooit zelfmoord plegen. Alleen heb ik dan wel mijn leven lang psychische hulp nodig, wat uiteindelijk minstens zoveel gaat kosten als een transitie.
pi_120615951
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 21:49 schreef robinpunt het volgende:
Tsja, ik weet het niet. Ik zou ervoor kunnen kiezen om niet in transitie te gaan. Ik zou dan ongelukkig blijven maar ik zou nooit zelfmoord plegen. Alleen heb ik dan wel mijn leven lang psychische hulp nodig, wat uiteindelijk minstens zoveel gaat kosten als een transitie.
Misschien zijn er transen voor wie het minder 'een keuze' is.
  vrijdag 21 december 2012 @ 22:10:42 #40
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_120615987
Die transitie is gewoon een medische behandeling die nodig is om zoveel mogelijk van je genderdysforie af te komen. En ja, je kan best voor een andere behandeling kiezen, maar bij geen enkele andere aandoening zal iemand het in zijn hoofd halen om je behandeling een keuze te noemen en daarom te twijfelen aan de noodzaak tot vergoeding. Alleen transseksuelen krijgen dat steeds voor hun kiezen.

Overigens noem ik dat borstkanker voorbeeld niet voor niets. Ik ken iemand die borstkanker heeft gehad, die een state of the art borstreconstructie krijgt van een top-chirurg waarbij buikvet en bloedvaten worden verplaatst om zo realistische borsten te reconstrueren. Die operatie duurt bijna een hele dag, zo complex is die. Wordt volledig vergoed door de verzekering. En volkomen terecht dat ze dat vergoed krijgt, ze voelt zich door haar borstamputatie aangetast in haar vrouwelijkheid en ik gun het haar echt.

Maar wat krijgen wij? We moeten het doen met wat siliconen die we uit eigen zak mogen betalen. En dat terwijl we veruit in de minderheid zijn in vergelijking met het aantal borstkanker patiënten. Ik vind die ongelijkheid gewoon niet goed te praten. :{
  vrijdag 21 december 2012 @ 22:15:52 #41
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_120616269
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 22:10 schreef Joanne35 het volgende:
Die transitie is gewoon een medische behandeling die nodig is om zoveel mogelijk van je genderdysforie af te komen. En ja, je kan best voor een andere behandeling kiezen, maar bij geen enkele andere aandoening zal iemand het in zijn hoofd halen om je behandeling een keuze te noemen en daarom te twijfelen aan de noodzaak tot vergoeding. Alleen transseksuelen krijgen dat steeds voor hun kiezen.

Overigens noem ik dat borstkanker voorbeeld niet voor niets. Ik ken iemand die borstkanker heeft gehad, die een state of the art borstreconstructie krijgt van een top-chirurg waarbij buikvet en bloedvaten worden verplaatst om zo realistische borsten te reconstrueren. Die operatie duurt bijna een hele dag, zo complex is die. Wordt volledig vergoed door de verzekering. En volkomen terecht dat ze dat vergoed krijgt, ze voelt zich door haar borstamputatie aangetast in haar vrouwelijkheid en ik gun het haar echt.

Maar wat krijgen wij? We moeten het doen met wat siliconen die we uit eigen zak mogen betalen. En dat terwijl we veruit in de minderheid zijn in vergelijking met het aantal borstkanker patiënten. Ik vind die ongelijkheid gewoon niet goed te praten. :{
Zo waar dit _O_ .

Misschien voelen wij ons zonder borsten ook wel minder vrouwelijk. Maar blijkbaar staat men daar dan weer niet bij stil :{ .
  vrijdag 21 december 2012 @ 22:18:25 #42
107792 Hexley
the Platypus
pi_120616379
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 21:41 schreef Joanne35 het volgende:

Aldus een COC woordvoerder:
Als ik het stukje "Verslag van de eerste Transgenderdag" @ COC Twente-Acherhoek bekijk,
dan denk ik dat de voorlichting ook niet altijd echt super is,... ;)

quote:
De workshopleider (Marcel Herwegh van Stichting Transvisie) gaf een uitgebreide en leerzame presentatie over allerlei aspecten van transgenders.

...

Genderjongens (jongens die zich meisje voelen) moeten vaak op vroege leeftijd opboksen tegen verwachtingspatronen in de maatschappij. Het dragen van een jurk als man is bijvoorbeeld opvallender dan meisjes die een stoere spijkerbroek dragen. Hierdoor komen de genderjongens eerder in aanraking met hulpverlening dan gendermeisjes.
  vrijdag 21 december 2012 @ 22:20:30 #43
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_120616503
Ik voel me zeker minder vrouwelijk zonder borsten. Die van mij zijn zo klein gebleven dat ik zelfs niet eens echt het gevoel heb dat ik borsten heb. Er zit duidelijk borstweefsel, dus ze zijn er wel, en met goede kleding met een flink pushup effect lijkt het zelfs nog wel ergens op. Maar voor mijn gevoel ben ik nog steeds plat en daar heb ik het best moeilijk mee.
pi_120617018
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 22:10 schreef Joanne35 het volgende:
Die transitie is gewoon een medische behandeling die nodig is om zoveel mogelijk van je genderdysforie af te komen.
+1

Ik kan ook nogal boos worden als er transen zijn die -blijkbaar minder genderdysforisch- dit een 'lifestyle keuze' noemen. Als het een lyfestyle was, was ik wel een metro man geworden. Had mij een stuk minder problemen gegeven. Een dode vent of een vent in een jurk, dat was ongeveer mijn 'keuze'.
pi_120617139
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 22:29 schreef Onderweg het volgende:

[..]

+1

Ik kan ook nogal boos worden als er transen zijn die -blijkbaar minder genderdysforisch- dit een 'lifestyle keuze' noemen. Als het een lyfestyle was, was ik wel een metro man geworden. Had mij een stuk minder problemen gegeven. Een dode vent of een vent in een jurk, dat was ongeveer mijn 'keuze'.
Ik zei helemaal niet dat het een lifestyle is en volgens mij weet jij helemaal niet hoe genderdysforisch ik ben.
pi_120617236
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 22:31 schreef robinpunt het volgende:

[..]

Ik zei helemaal niet dat het een lifestyle is en volgens mij weet jij helemaal niet hoe genderdysforisch ik ben.
Dat zeg ik ook niet, wel ff goed lezen.
  vrijdag 21 december 2012 @ 22:34:09 #47
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_120617343
Ik snap wel wat je bedoelt, ben ook wel eens voorbeelden tegengekomen van transen die beweerden dat het voor hen een lifestyle keuze was. Overigens had ik ook ernstige twijfels of ze wel allemaal echt transseksueel waren. Eentje was er zelfs heel open over dat ze eigenlijk gewoon een homoseksuele man was die voor een leven als vrouw koos omdat ze dat nogal trendy leek te vinden en zo ook hoopte beter mannen te kunnen scoren, want hele vrouwelijke homo's schijnen daar wat moeite mee te hebben.

Dat soort mensen lopen dus ook een grote kans om later een spijtoptant te worden.
pi_120617401
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 22:34 schreef Joanne35 het volgende:
Ik snap wel wat je bedoelt, ben ook wel eens voorbeelden tegengekomen van transen die beweerden dat het voor hen een lifestyle keuze was. Overigens had ik ook ernstige twijfels of ze wel allemaal echt transseksueel waren. Eentje was er zelfs heel open over dat ze eigenlijk gewoon een homoseksuele man was die voor een leven als vrouw koos omdat ze dat nogal trendy leek te vinden en zo ook hoopte beter mannen te kunnen scoren, want hele vrouwelijke homo's schijnen daar wat moeite mee te hebben.
En van mij mogen ze. Ik hoop dat iedereen iemand vindt waar ze gelukkig mee worden. Blijf alleen van mijn leven af.
pi_120617415
dubbel
  vrijdag 21 december 2012 @ 22:36:54 #50
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_120617472
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 22:35 schreef Onderweg het volgende:

[..]

En van mij mogen ze. Ik hoop dat iedereen iemand vindt waar ze gelukkig mee worden. Blijf alleen van mijn leven af.
Ja, maar als het een lifestyle keuze is zou het niet vergoed moeten worden en vind ik ook niet dat ze toegang zouden moeten krijgen tot collectieve zorg, ga dan maar naar een privé-kliniek. Het waren trouwens wel amerikanen die het waarschijnlijk sowieso al uit eigen zak betaalden, in Nederland worden dat soort mensen er neem ik aan wel uitgefilterd bij de VU.
pi_120617643
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 22:36 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Ja, maar als het een lifestyle keuze is zou het niet vergoed moeten worden en vind ik ook niet dat ze toegang zouden moeten krijgen tot collectieve zorg, ga dan maar naar een privé-kliniek. Het waren trouwens wel amerikanen die het waarschijnlijk sowieso al uit eigen zak betaalden, in Nederland worden dat soort mensen er neem ik aan wel uitgefilterd bij de VU.
Ik kwam dat soort keuzes ook tegen in de UK, inderdaad tot nu toe in NL niet, althans niet expliciet. Soms kom ik wel posts van Nederlanders tegen waar ik een dergelijke gedachtengang vermoed, maar die zullen neem ik aan wel ergens in de diagnose geduid worden.
  vrijdag 21 december 2012 @ 22:42:35 #52
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_120617738
En je moet natuurlijk altijd voorzichtig blijven met het beoordelen van dat soort mensen, het kan zijn dat er op de achtergrond wel degelijk genderdysforie in het spel is maar dat ze zich daar zelf niet zo van bewust zijn.
pi_120617821
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 22:42 schreef Joanne35 het volgende:
En je moet natuurlijk altijd voorzichtig blijven met het beoordelen van dat soort mensen, het kan zijn dat er op de achtergrond wel degelijk genderdysforie in het spel is maar dat ze zich daar zelf niet zo van bewust zijn.
Ik oordeel niet over hen, maar ik verwacht dat zij ( en anderen ) eveneens niet oordelen over mijn 'nood'.
pi_120618353
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 22:44 schreef Onderweg het volgende:

[..]

Ik oordeel niet over hen, maar ik verwacht dat zij ( en anderen ) eveneens niet oordelen over mijn 'nood'.
Ik oordeel niet over jouw 'nood'. Ik probeerde te verklaren waarom ik het in de context begrijpelijk vind dat een COC-woordvoerder het woord 'keuze' in de mond neemt. Ik heb 3 keuzes: transitie, een leven lang in therapie of zelfmoord. Ja, ik vind dat keuzes. Of iets een keuze is zegt niets over een eventuele noodzaak. En of transitie een keuze is of niet en of anderen het zien als keuze, is volgens mij de oorzaak ook helemaal niet van de discussie over wel/geen vergoeding. Er zijn wel meer behandelingen, die veel vaker voorkomen en veel meer kosten, die je een keuze zou kunnen noemen, waar je niemand over hoort.
  vrijdag 21 december 2012 @ 22:59:45 #55
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_120618445
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 22:15 schreef J.Gibbs het volgende:

[..]

Zo waar dit _O_ .

Misschien voelen wij ons zonder borsten ook wel minder vrouwelijk. Maar blijkbaar staat men daar dan weer niet bij stil :{ .
Wat wellicht mee zou kunnen spelen is dat 'normale' mensen transseksuelen verwart met travestieten. Niet dat ik dit goedkeur, integendeel zelfs, maar zulke beelden blijken er toch te zijn.

Nog een -raar- vraagje trouwens.
In hoeverre valt genderdysforie te manipuleren?
Ik bedoel dus: Een meisje dat van haar ouders alleen jongensdingen mag doen, meisjesachtige dingen worden verboden, en mag zich alleen mannelijk/jongenachtig gedragen. Dan zou er toch een kans aanwezig zijn dat zij zich in de puberteit last krijgt van dit (genderdysforie dus) soort gevoelens?
Kaleidoscopiklimax
  vrijdag 21 december 2012 @ 23:04:48 #56
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_120618699
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 december 2012 22:59 schreef RadioSlut het volgende:

[..]

Nog een -raar- vraagje trouwens.
In hoeverre valt genderdysforie te manipuleren?
Ik bedoel dus: Een meisje dat van haar ouders alleen jongensdingen mag doen, meisjesachtige dingen worden verboden, en mag zich alleen mannelijk/jongenachtig gedragen. Dan zou er toch een kans aanwezig zijn dat zij zich in de puberteit last krijgt van dit (genderdysforie dus) soort gevoelens?
Je beschrijft mijn jeugd hier :) Het enige verschil is eigenlijk dat zij geen operaties nodig heeft om vervolgens haarzelf te kunnen worden...
pi_120618964
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 22:57 schreef robinpunt het volgende:

[..]

Ik oordeel niet over jouw 'nood'.

Dat snap ik. Ik heb in die reactie en de reactie daarvoor ook niet naar jou verwezen. Ik begrijp dat je je blijkbaar aangesproken voelt, maar ik heb jou daarbij niet gequote.

quote:
een leven lang in therapie
Ik begrijp dat dat voor jou een optie is. Voor mij niet, of in ieder geval niet meer. Misschien omdat ik al wat jaren hiermee rondloop en de tank gewoon leeg is. Misschien dat medicatie kan helpen,maar dat zou er uit bestaan om alle gevoel te dempen, dus of je dan kan spreken van een leven betwijfel ik.

Misschien is het een kwestie van woordkeuze. Ik vind het niet echt een keuze als de enige andere optie stoppen met leven is. Vooral niet omdat ik dan (ook) van egoïsme beticht wordt als ik gezin achterlaat om er vanaf te zijn, net zo goed als ik nu van egoïsme beticht wordt als ik de ander optie kies.

Het woord 'keuze' suggereert een zekere vrijblijvendheid die er in mijn ogen absoluut niet is. Maar goed, ik zal niet over een woord vallen, jouw visie is verder duidelijk.
  vrijdag 21 december 2012 @ 23:17:16 #58
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_120619268
Het is makkelijk roepen dat een leven lang in therapie een alternatief zou zijn als je al aan je transitie bent begonnen, maar eerlijk gezegd heb ik daar zo mijn twijfels over.

Ik ken ook transseksuelen die achteraf beweerden dat die hele transitie niet nodig was geweest. Maar je kan dat nooit zeker weten omdat je dat niet kunt terugdraaien en uittesten. De kans is groot dat die transitie wel degelijk nodig was en dat het daar vroeg of laat toch wel op uit was gelopen.

Je ziet ook nog wel eens mensen die hun transitie afbreken en het nog eens in hun oude geslacht gaan proberen, maar dat schijnt bijna altijd maar van tijdelijke duur te zijn. Wanneer ze weer in het oude geslacht gaan leven slaat de genderdysforie weer in alle hevigheid toe en beseft men vaak echt dat die transitie toch echt wel nodig is.
pi_120619615
Afgelopen zondag zat ik 1 jaar aan de hormonen :D en nu met oud en nieuw een jaar fulltime, het voelt als de dag van gisteren en een leven geleden tegelijkertijd :P
  vrijdag 21 december 2012 @ 23:43:13 #60
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_120620493
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 23:04 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Je beschrijft mijn jeugd hier :) Het enige verschil is eigenlijk dat zij geen operaties nodig heeft om vervolgens haarzelf te kunnen worden...
Dat verschil is idd niet beschreven, maar het ging dan puur om de vraag of dat soort dingen iemand dysforisch kan maken. Ik bedoel dus dat een meisje geen meisjesgedrag mag vertonen van haar familie en dat dat haar doet twijfelen of ze niet een jongen hoort te zijn.
Kaleidoscopiklimax
pi_120620863
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 december 2012 23:43 schreef RadioSlut het volgende:

[..]

Dat verschil is idd niet beschreven, maar het ging dan puur om de vraag of dat soort dingen iemand dysforisch kan maken. Ik bedoel dus dat een meisje geen meisjesgedrag mag vertonen van haar familie en dat dat haar doet twijfelen of ze niet een jongen hoort te zijn.
Doet me denken aan John Money
  vrijdag 21 december 2012 @ 23:53:07 #62
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_120620887
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 23:52 schreef robinpunt het volgende:

[..]

Doet me denken aan John Money
*Googelen doet
Kaleidoscopiklimax
  vrijdag 21 december 2012 @ 23:54:36 #63
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_120620963
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 december 2012 23:53 schreef RadioSlut het volgende:

[..]

*Googelen doet
Kijktip :)

vrijdag 21 december 2012 @ 23:55:03 #64
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_120620976
quote:
Dankjewel, heb ik morgen weer wat te doen. :@
Kaleidoscopiklimax
  zaterdag 22 december 2012 @ 00:44:49 #65
71919 wonderer
pi_120622809
Volgens mij kan dat niet, want dan zou het andersom ook werken (dus GiD genezen met die therapie).
  zaterdag 22 december 2012 @ 12:09:14 #66
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_120629409
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 00:44 schreef wonderer het volgende:
Volgens mij kan dat niet, want dan zou het andersom ook werken (dus GiD genezen met die therapie).
Maar dat is toch ook deel van de genezing, in de andere geslachtsrol gaan leven?

Het enige verschil is dat er geen medische component bij zit. Maar genderdysforie heeft zowel lichamelijke als sociale kanten, ik denk dat die sociale dysforie wel degelijk kan ontstaan door iemand doelbewust in de verkeerde geslachtsrol op te voeden. Iemand verbieden om zichzelf te zijn zal altijd tot een bepaalde vorm van dysforie leiden denk ik.
  zaterdag 22 december 2012 @ 12:27:46 #67
71919 wonderer
pi_120629742
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 12:09 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Maar dat is toch ook deel van de genezing, in de andere geslachtsrol gaan leven?

Het enige verschil is dat er geen medische component bij zit. Maar genderdysforie heeft zowel lichamelijke als sociale kanten, ik denk dat die sociale dysforie wel degelijk kan ontstaan door iemand doelbewust in de verkeerde geslachtsrol op te voeden. Iemand verbieden om zichzelf te zijn zal altijd tot een bepaalde vorm van dysforie leiden denk ik.
Ik had de vraag anders begrepen, maar wat jij zegt klinkt wel logisch.
pi_120630173
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 23:24 schreef Maisnon het volgende:
Afgelopen zondag zat ik 1 jaar aan de hormonen :D en nu met oud en nieuw een jaar fulltime, het voelt als de dag van gisteren en een leven geleden tegelijkertijd :P
Gefeliciteerd. Makkelijk bij te houden zo, per kalenderjaar ongeveer... ;)
pi_120630237
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 12:09 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Iemand verbieden om zichzelf te zijn zal altijd tot een bepaalde vorm van dysforie leiden denk ik.
Je leest vaak dat de afwijkende sociale rol het eerst zichtbaar wordt (al dan niet terugkijkend naar toen) en dat de lichamelijke kant vaak ernstig wordt als de pubertijd nadert. Je zou dus zeggen dat iemand die in een verkeerde rol gedrukt wordt, (ook) vrij vroeg tekenen van GD zou krijgen.

Lastig vind ik dan wel in te schatten, wat een genderneutrale opvoeding teweeg brengt.
pi_120632320
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 12:49 schreef Onderweg het volgende:

[..]

Gefeliciteerd. Makkelijk bij te houden zo, per kalenderjaar ongeveer... ;)
Dankje :D ja he! En het voelt telkens dan ook zo officieel :') :D
  zaterdag 22 december 2012 @ 21:08:29 #71
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_120646278
Trouw had vandaag een uitgebreid interview met Deirdre McCloskey:
De markt zorgt als een moeder voor mensen en kent ze als geen overheid ooit zou kunnen

Gaat trouwens maar marginaal over haar transseksualiteit, het artikel is vooral een lofzang op het kapitalisme.
pi_120665049
Maxim Februari maakt een boek over transseksualiteit. Het heet De maakbare man en verschijnt in het voorjaar van 2013.
  zondag 23 december 2012 @ 19:54:08 #73
71919 wonderer
pi_120684198
Misschien moet ik toch maar vast beginnen aan mijn eigen boek. Tegen de tijd dat dat af is, is transseksualiteit zo hip dat ik meteen een uitgever vind :P
pi_120697306
Ik lever gewoon mijn blog in als manuscript. B-)
  maandag 24 december 2012 @ 10:28:45 #75
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_120709597
Lol, volgens Trouw heeft de Paus niets gezegd over homoseksualiteit: 'Paus zei niets over homo's of homohuwelijk'

Ik heb de tekst even nagelezen. Trouw heeft gelijk, de toespraak van de Paus was geen aanval op homoseksualiteit, maar een aanval op transgenders.

quote:
These words lay the foundation for what is put forward today under the term “gender” as a new philosophy of sexuality. According to this philosophy, sex is no longer a given element of nature, that man has to accept and personally make sense of: it is a social role that we choose for ourselves, while in the past it was chosen for us by society.
quote:
People dispute the idea that they have a nature, given by their bodily identity, that serves as a defining element of the human being. They deny their nature and decide that it is not something previously given to them, but that they make it for themselves.
quote:
The words of the creation account: “male and female he created them” (Gen 1:27) no longer apply. No, what applies now is this: it was not God who created them male and female – hitherto society did this, now we decide for ourselves.

[ Bericht 0% gewijzigd door Joanne35 op 24-12-2012 10:50:36 ]
pi_120712243
Kan iemand dat stukje vertalen naar het Nederlands?Kan namelijk niet goed Engels
  maandag 24 december 2012 @ 12:09:36 #77
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_120712797
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 11:55 schreef Skillsy het volgende:
Kan iemand dat stukje vertalen naar het Nederlands?Kan namelijk niet goed Engels
Ok, heb het even snel geprobeerd te vertalen :)

quote:
Deze woorden vormen de fundering voor de term "gender", als een nieuwe filosofie van seksualiteit. Volgens deze filosifie is sekse niet langer een gegeven van de natuur dat de mens moet accepteren en begrijpen: het is een sociale rol die we voor onszelf kiezen, terwijl deze vroeger door de maatschappij voor ons gekozen werd.
quote:
Mensen betwisten het idee dat ze een natuur hebben, vastgelegd door hun lichamelijke identiteit, die hun mens-zijn bepaald. Ze ontkennen hun natuur en beslissen dat het niet iets is dat aan hen gegeven is, ze bepalen het voor zichzelf.
quote:
De woorden van de schepping: "als man en vrouw heeft hij hen geschapen" (Gen 1:27) zijn niet langer van toepassing. Nee, nu is dit van toepassing: het was niet God die hen tot man en vrouw heeft geschapen - tot dusverre besliste de maatschappij dit, nu beslissen we het voor onszelf.
  maandag 24 december 2012 @ 13:23:20 #78
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_120715365
Ah, er is ook een Nederlandse vertaling van de volledige toespraak.

Het gaat om het hoofdstuk met als titel "De werkelijke gevaren voor het gezin"
pi_120724265
Dank je Joanne voor het stuk.Begrijp ondanks het in het Nederlands is helemaal niks van wat de paus hier zegt.Heb het meedere malen gelezen.Te moeilijke taal.
pi_120725915
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 17:12 schreef Skillsy het volgende:
Dank je Joanne voor het stuk.Begrijp ondanks het in het Nederlands is helemaal niks van wat de paus hier zegt.Heb het meedere malen gelezen.Te moeilijke taal.
Het komt erop neer dat hij blijkbaar vindt dat transseksualiteit niet echt bestaat (hij noemt het een filosofie) en dat de natuur je sekse bepaalt en dat je dat moet accepteren. Snap je?
pi_120726131
Eigenlijk draait de paus de werkelijkheid om door te stellen dat je je ware sekse negeert als je transseksueel bent.
pi_120727980
En daarbij spreekt hij ook nog van een strikte binair.
pi_120728542
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 18:32 schreef Fixers het volgende:
En daarbij spreekt hij ook nog van een strikte binair.
Bedoel je dat ie zegt dat je uitsluitend man of vrouw kunt zijn?
  maandag 24 december 2012 @ 18:56:40 #84
296917 Abby79
Being myself!
pi_120728939
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2012 18:46 schreef robinpunt het volgende:

[..]

Bedoel je dat ie zegt dat je uitsluitend man of vrouw kunt zijn?
Dat zegt ie ja...
  maandag 24 december 2012 @ 19:40:23 #85
71919 wonderer
pi_120730873
De paus :')
pi_120731397
Maar hij heeft het over "het gezin", de harmonie tussen een man en vrouw, dat dat het ideale situatie is voor een kind.Ik geloof wel dat hij daarin gelijk heeft.God heeft immers man en vrouw geschapen voor de voortplanting.Maar voel me aangevallen door zijn reactie, want ik ben niet getrouwd.Ik leef in kuisheid en voel me man.Ik zeg niet dat God een foutje heeft gemaakt maar het is de speling van de natuur.Maar hij kraakt niet het trans-zijn an sich af maar ivm de eenheid van het gezin is dat wel slecht.Toch??Als de paus even normaal taalgebruik gebruikt kan ik het snappen.
pi_120731474
Ps: hij herhaald worden van een Rabijn. Maar snap er niks van..zucht
  maandag 24 december 2012 @ 20:17:29 #88
296917 Abby79
Being myself!
pi_120732672
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 19:51 schreef Skillsy het volgende:
Maar hij kraakt niet het trans-zijn an sich af maar ivm de eenheid van het gezin is dat wel slecht.Toch??
Zoals ik het lees doet hij dat wel, hij is het er niet mee eens dat mensen zich niet houden aan hun god-gegeven lichaam. Ik lees het dus als 'je bent als man of vrouw geboren, leef daar naar'.

(En offtopic: Is een foutje van God en een speling van de natuur niet het zelfde? Maar dan als gelovige/niet-gelovige?)
pi_120734118
Dat is niet hetzelfde. God maakt geen fouten en is onfeilbaar, daarom verzoop 'ie ook de hele mensheid nadat wereld 1.0 mislukte. Het rare is dat ze bij het VUmc juist vanuit de christelijke barmhartigheid het genderteam hebben toegelaten. De VU heeft nog steeds een gereformeerde grondslag.

Genderdysforie zou door een religeus als beproeving van god worden gezien.
  maandag 24 december 2012 @ 20:45:26 #90
296917 Abby79
Being myself!
pi_120734349
Ok, het is maar weer eens duidelijk dat ik dat soort dingen dus niet geloof :P
dat er iets is als een god zou nog kunnen, maar dat die geen fouten kan maken? Nah ;)
pi_120735536
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 20:45 schreef Abby79 het volgende:
Ok, het is maar weer eens duidelijk dat ik dat soort dingen dus niet geloof :P
dat er iets is als een god zou nog kunnen, maar dat die geen fouten kan maken? Nah ;)
Ik kom uit een katholiek nest. Katholieken zijn over het algemeen wat ruimdenkender dan dat. Behalve als je bij het college van Kardinalen en de Paus aankomt, daar wordt door een conservatieve kliek alle vormen van modernisering tegen gehouden.
pi_120739327
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 18:56 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Dat zegt ie ja...
Dat las ik zelf ook maar ik wist niet zeker of Fixers dat bedoelde.
pi_120739581
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 19:51 schreef Skillsy het volgende:
Maar hij heeft het over "het gezin", de harmonie tussen een man en vrouw, dat dat het ideale situatie is voor een kind.Ik geloof wel dat hij daarin gelijk heeft.God heeft immers man en vrouw geschapen voor de voortplanting.Maar voel me aangevallen door zijn reactie, want ik ben niet getrouwd.Ik leef in kuisheid en voel me man.Ik zeg niet dat God een foutje heeft gemaakt maar het is de speling van de natuur.Maar hij kraakt niet het trans-zijn an sich af maar ivm de eenheid van het gezin is dat wel slecht.Toch??Als de paus even normaal taalgebruik gebruikt kan ik het snappen.
Ik kan bijna niet geloven dat jij hetzelfde hebt gelezen als ik en je kraamt nog meer onzin uit dan die vent zelf.
pi_120744922
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2012 22:12 schreef robinpunt het volgende:

[..]

Ik kan bijna niet geloven dat jij hetzelfde hebt gelezen als ik en je kraamt nog meer onzin uit dan die vent zelf.
Ja versta (helaas) niet wat die man schrijft.
  dinsdag 25 december 2012 @ 12:18:36 #96
71919 wonderer
pi_120753614
Overigens heeft god (als je daarin gelooft) helemaal niet de man en de vrouw geschapen voor de voortplanting. Dat hele voortplanten was uiteindelijk helemaal niet de bedoeling tenslotte, ze moesten in het paradijs leven tot het eind der tijden zonder schaamte en seks te kennen. Dat voortplanten kwam pas na die banaan.

Verder zou god het toch ook niet willen dat je je hele leven doodongelukkig bent?
pi_120757212
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 12:18 schreef wonderer het volgende:
Overigens heeft god (als je daarin gelooft) helemaal niet de man en de vrouw geschapen voor de voortplanting. Dat hele voortplanten was uiteindelijk helemaal niet de bedoeling tenslotte, ze moesten in het paradijs leven tot het eind der tijden zonder schaamte en seks te kennen. Dat voortplanten kwam pas na die banaan.

Verder zou god het toch ook niet willen dat je je hele leven doodongelukkig bent?
Ik weet niet.
Man en vrouw waren bij de Schepping één menselijk wezen naar het beeld van één God. Toen scheidde God hen. Maar ondanks dat zijn man en vrouw zich voortdurend van de eenwording bewust. Seksualiteit is het samensmelten van man en vrouw

Er staat overigens ook : Man en vrouw leren elkaar kennen, komen tot de daad en daardoor wordt je verliefd. De liefde komt na de daad. Er staat namelijk in Genesis dat Adam gemeenschap had met Chava (Eva), zijn vrouw. Nergens staat dat liefde in het spel was vóór de gemeenschap

"wees vruchtbaar en vermenigvuldigt u"

Neen G'd wil niet dat we ongelukkig zijn, maar wil wel dat we luisteren naar hem.Zoals een kind dient te luisteren naaar zijn ouders.
We mogen elkaar niet veroodelen er wel opaanspreken.

Denk dat iedereen een verschillende kijk erop heeft.
Is een moeilijk onderwerp
pi_120758555
Als ik de toespraak van de Paus zo lees vraag ik mij nog steeds af hoe dat zit met het ontstaan van de wereldbevolking. Adam en Eva kregen twee zonen en dan......? Hoe legt de paus dat goddelijk gegeven geslacht uit in combinatie met het vormen van een gezin en het zorgen voor nageslacht?
  dinsdag 25 december 2012 @ 15:13:47 #99
296917 Abby79
Being myself!
pi_120758614
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 december 2012 14:18 schreef Skillsy het volgende:
Nee, het wordt pas een moeilijk onderwerp als mensen anderen ervan willen overtuigen dat hun visie de (enige) correcte is. Zolang iedereen vrij is en elkaar de ruimte geeft te geloven (of niet) zoals men zelf wil zijn er geen moeilijkheden. Helaas zijn er maar weing religies die dat als uitgangspunt hebben :).
  dinsdag 25 december 2012 @ 16:29:56 #100
71919 wonderer
pi_120760250
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 december 2012 14:18 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Ik weet niet.
Man en vrouw waren bij de Schepping één menselijk wezen naar het beeld van één God. Toen scheidde God hen. Maar ondanks dat zijn man en vrouw zich voortdurend van de eenwording bewust. Seksualiteit is het samensmelten van man en vrouw

Er staat overigens ook : Man en vrouw leren elkaar kennen, komen tot de daad en daardoor wordt je verliefd. De liefde komt na de daad. Er staat namelijk in Genesis dat Adam gemeenschap had met Chava (Eva), zijn vrouw. Nergens staat dat liefde in het spel was vóór de gemeenschap

"wees vruchtbaar en vermenigvuldigt u"

Neen G'd wil niet dat we ongelukkig zijn, maar wil wel dat we luisteren naar hem.Zoals een kind dient te luisteren naaar zijn ouders.
We mogen elkaar niet veroodelen er wel opaanspreken.

Als ie zo graag wil dat we luisteren, moet ie maar niet van die tegenstrijdige instructies sturen :{w
pi_120760779
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 december 2012 15:13 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Nee, het wordt pas een moeilijk onderwerp als mensen anderen ervan willen overtuigen dat hun visie de (enige) correcte is. Zolang iedereen vrij is en elkaar de ruimte geeft te geloven (of niet) zoals men zelf wil zijn er geen moeilijkheden. Helaas zijn er maar weing religies die dat als uitgangspunt hebben :).
Correct, maar het is niet het geloof of religie mensen probeerd te overtuigen maar de mensen zelf.Oorlog in Naam van G'd of Allah doen de mensen zelf, niet de religie die ze aanhangen.

Overigens zijn Christenen vooral aanwezig met hun berkerings "drang".Het Jodendom vind dat alleen God mensen kan "roepen", het is niet aan de mens om elkaar verplicht te laten geloven waar zij in geloven.Als je dat doet krijg je gezeik , zie geschiedenis maar.
  donderdag 27 december 2012 @ 23:30:28 #102
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_120844003
KLB / 'Ik ben geboren in een verkeerd lichaam'

weer zo'n graftak die geen respect heeft :r
  donderdag 27 december 2012 @ 23:34:42 #103
71919 wonderer
pi_120844234
Ach ja, domme mensen blijf je toch houden. Voor hem is er geen genezing mogelijk, da's ook best sneu.
pi_120844424
Precies de reactie die ik verwachte Wonderer. Haha, respect daarvoor. Ik kan me niet inhouden om me op te winden...
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
  donderdag 27 december 2012 @ 23:40:28 #105
71919 wonderer
pi_120844560
Been there, done that. Af en toe wind ik me nog wel op, maar vandaag niet.
  vrijdag 28 december 2012 @ 08:11:54 #106
296917 Abby79
Being myself!
pi_120852456
Waar de *piep* gaat dat topic over? Mijn hemel wat een onzin daar :P. Ik vraag me altijd af wat zo iemand nou zou doen als ik een collega zou worden of langs hem in de bus zou zitten. Volgens mij durft ie dan niets te zeggen of laten merken ;).

Overigens, W, die comeback van jou over wat als er geen homo's waren was best goed!
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 01:36 schreef wonderer het volgende:
De wereld zou er anders maar saai uitzien zonder tv, kleding, kunst, kappers en theater.
  vrijdag 28 december 2012 @ 19:25:56 #107
71919 wonderer
pi_120875585
Hij is natuurlijk net zo stereotype gechargeerd als de rest van die onzin, maar goed :')
  zondag 30 december 2012 @ 13:54:07 #108
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_120953795
Het lijkt er op dat al die ontharingsbehandelingen toch hun vruchten af beginnen te werpen, ben een weekje ziek geweest en had me ook niet geschoren en eigenlijk groeit er gewoon niets meer behalve wat donshaartjes die elke vrouw wel heeft :)

Dus iedereen die nog bezig is met die behandelingen, volhouden, er komt echt ooit een einde aan ^O^
pi_120964884
quote:
14s.gif Op zondag 30 december 2012 13:54 schreef Joanne35 het volgende:
Het lijkt er op dat al die ontharingsbehandelingen toch hun vruchten af beginnen te werpen
Scheren heeft toch hetzelfde resultaat of niet soms? Die behandeling die u ondergaat klinkt best pijnlijk.
  zondag 30 december 2012 @ 18:38:21 #110
296917 Abby79
Being myself!
pi_120967042
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 17:51 schreef Xenzo het volgende:

[..]

Scheren heeft toch hetzelfde resultaat of niet soms? Die behandeling die u ondergaat klinkt best pijnlijk.
Scheren is niet permanent... groot verschil ;). En ja, heel prettig is die behandeling niet...
  zondag 30 december 2012 @ 23:09:42 #111
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_120985647
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 17:51 schreef Xenzo het volgende:

[..]

Scheren heeft juist het tegenovergestelde effect :r

Maar wees er trots op Joanne35 ^O^
Kaleidoscopiklimax
pi_120998933
Wat goed, Joanne! Wel rottig dat je ziek was, met kerst en alles.
pi_120999173
Dat is fijn nieuws Joanne! :) Dat je ziek wordt dan niet, maar dat van die verdwenen baard dan weer wel. Deed je nou laser- of elektrobehandeling?

Ik heb gister eens teruggeblikt op het afgelopen jaar, en een overzicht van alles wat er gebeurd is op mijn blog gezet in een jaaroverzicht. Toen ik dat zo op een rijtje zag staan besefte ik dat er best wel heel veel gebeurd is in een jaar tijd.
  maandag 31 december 2012 @ 12:20:53 #114
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_121003816
Heb eerst drie winters lang laserbehandelingen gehad (LightSheer Diode, ongeveer 10 behandelingen in totaal) en sinds oktober vorig jaar zo'n 12 elektrobehandelingen om de resterende lichte haren te verwijderen.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 08:07:45 #115
296917 Abby79
Being myself!
pi_121031258
Gelukkig nieuwjaar allen :)

Dat 2013 je maar mag brengen wat je ervan verlangt!
pi_121033705
Ik wens jullie ook een mooi 2013 met veel transitieplezier
pi_121034575
Gelukkig nieuwjaar iedereen. Laat je niet van het spoor afbrengen door mensen die er niets van begrijpen ;)
  dinsdag 1 januari 2013 @ 14:03:19 #118
71919 wonderer
pi_121034734
Dat 2013 (nog) beter mag zijn dan 2012 :Y
  woensdag 2 januari 2013 @ 13:56:36 #119
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_121069798
The Amsterdam Gender Identity Meeting (symposium i.v.m. de pensionering van Peggy Cohen-Kettenis).
Jammer dat die symposia altijd best wel prijzig zijn, het programma ziet er nl. wel interessant uit.

En nog wat media nieuws:
* Arie Boomsma volgt transgenders voor nieuwe TV show
* Te gast in Casa Luna: Franka van Brakel

En ook namens mij een gelukkig 2013 allemaal :Y

[ Bericht 25% gewijzigd door Joanne35 op 02-01-2013 14:03:22 ]
  woensdag 2 januari 2013 @ 15:43:36 #120
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_121073405
Oproep kandidaten voor Jos Brink prijs
Is niet alleen voor homo-emancipatie bedoeld maar ook voor transgender-emancipatie.

Ik zit er sterk aan te denken om prof. Louis Gooren of het genderteam op te gaan geven. Ondanks alle kritiek die ik heb op het genderteam hebben ze toch veel gedaan voor transseksuelen in Nederland, ook op het gebied van wetgeving en beeldvorming, en wat mij betreft mag dat wel onderstreept worden met zo'n oevre-prijs.
  woensdag 2 januari 2013 @ 16:27:44 #121
71919 wonderer
pi_121074836
Rare jury... :?

Maar ik vind je idee wel ok :Y
pi_121088995
Jullie nog gelukkig nieuwjaar he :D

Oud en nieuw was mijn :') tranniversary :') dus dat was wel een mooi moment voor de spiegel die ochtend :)
pi_121092622
Tranniversary, wat een woord... Ik houd wel vast aan mijn unbirthday. Maar ik heb dan ook een aan fetish grenzende interesse in Alice in Wonderland (en through the looking glass, waar dat woord uitkomt). ;)

Was het je eerste verjaring Maisnon? Gefeliciteerd!! *O*

Natuurlijk nog een goed nieuwjaar voor iedereen, vergeet ik haast. :Y
pi_121094186
Beetje laat, maar gelukkig Nieuwjaar iedereen :)!
  donderdag 3 januari 2013 @ 12:28:18 #125
71919 wonderer
pi_121106484
Als een direct antwoord op iets dat ik zei:

" but I swear, men and women would understand each other so much better if men knew how it feels to shed your uterus every month. "

Nee lieve schat, ik snap vrouwen nog steeds niet :')
  donderdag 3 januari 2013 @ 12:55:07 #126
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_121107382
Pff, dat jij ooit ongesteld bent geweest wil nog niet zeggen dat je vrouwen snapt hoor. ;)
  donderdag 3 januari 2013 @ 13:19:02 #127
71919 wonderer
pi_121108244
Precies ;) Net zoals die opmerking "Als jij zwanger kon worden, zou je het wel begrijpen" :')

Maar ja, dat kan ik dan weer niet zeggen :')
pi_121138941
Ik denk dat transmannen vrouwen beter begrijpen dan biologisch geboren mannen, simpelweg omdat ze ooit "vrouw" geweest zijn qua lichaam en dus zouden moeten snappen dat bijvoorbeeld vrouwenkwaaltjes niet fijn zijn.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 03:19:57 #129
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_121139518
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 02:21 schreef Xenzo het volgende:
Ik denk dat transmannen vrouwen beter begrijpen dan biologisch geboren mannen, simpelweg omdat ze ooit "vrouw" geweest zijn qua lichaam en dus zouden moeten snappen dat bijvoorbeeld vrouwenkwaaltjes niet fijn zijn.
Ik denk qua lichamelijk aspect wel. Maar aangezien transmannen qua hersenfunctionaliteit meer op geboren mannen lijken weet ik niet of ze qua gevoelens en andere dingen ook zo goed de vrouwen begrijpen.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 03:20:52 #130
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_121139522
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 12:20 schreef Joanne35 het volgende:
Heb eerst drie winters lang laserbehandelingen gehad (LightSheer Diode, ongeveer 10 behandelingen in totaal) en sinds oktober vorig jaar zo'n 12 elektrobehandelingen om de resterende lichte haren te verwijderen.
Ik ben toch maar even ingelogd. Dus hier ook nog even de vraag voor het geval anderen ook wat aan het antwoord hebben:

Betaal je die behandelingen nu allemaal zelf of worden ze (deels) vergoed door je zorgverzekeraar?
pi_121139860
quote:
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 03:19 schreef J.Gibbs het volgende:
Ik denk qua lichamelijk aspect wel. Maar aangezien transmannen qua hersenfunctionaliteit meer op geboren mannen lijken weet ik niet of ze qua gevoelens en andere dingen ook zo goed de vrouwen begrijpen.
Ja, ik weet dat de hersenen van transmannen erg lijken op die van biologisch geboren mannen... Maar volgens mij zitten transmannen qua gevoel tussen man en vrouw in, althans, als ze beginnen met hun transitie.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 09:06:40 #132
71919 wonderer
pi_121140990
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 05:27 schreef Xenzo het volgende:

[..]

[..]

Ja, ik weet dat de hersenen van transmannen erg lijken op die van biologisch geboren mannen... Maar volgens mij zitten transmannen qua gevoel tussen man en vrouw in, althans, als ze beginnen met hun transitie.
Maar wat versta je dan onder begrijpen? Snap ik vrouwen beter omdat ik weet hoe het voelt als de voering van de baarmoeder naar buiten gulpt? Sowieso was mijn menstruatie een licht lichamelijk ongemak en heb ik nooit last gehad van PMS of wat dan ook. Ik kan me dan ook totaal niet inleven in de vrouwen die een week (of zelfs maar een dag) doodziek zijn, of die enorme stemmingswisselingen hebben of wat dan ook, daar heb ik simpelweg geen enkele ervaring mee.

Ik ben nooit vrouw geweest. Nooit. Geen enkel moment in mijn leven. Ik had alleen een correct werkend vrouwenlichaam. Ik snap dan ook vrij weinig van vrouwen en wat ik ervan zie, ben ik blij dat ik op mannen val ;)
  vrijdag 4 januari 2013 @ 09:48:33 #133
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_121141803
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 03:20 schreef J.Gibbs het volgende:

[..]

Ik ben toch maar even ingelogd. Dus hier ook nog even de vraag voor het geval anderen ook wat aan het antwoord hebben:

Betaal je die behandelingen nu allemaal zelf of worden ze (deels) vergoed door je zorgverzekeraar?
Had ook al via DM gereageerd, maar hier nog even voor de lurkers :)

Ik heb zelf de meeste behandelingen (i.i.g. de laserbehandelingen) uit eigen zak betaald omdat ik niet wou wachten totdat ik het groene licht kreeg. Zodra je het groene licht hebt gekregen is je zorgverzekeraar verplicht het te vergoeden vanuit de Basisverzekering (dus niet vanuit aanvullende verzekeringen, let daar op). Het wordt officieel gezien als een vorm van plastische chirurgie bij aangetoonde transseksualiteit, wijs je verzekeraar daar op omdat ze het vaak niet zoeken onder plastische chirurgie.

Verder moet je bij je aanvraag naar de volgende twee documenten verwijzen:
* Epilatie bij transseksuelen is een te verzekeren prestatie
* Werkwijzer beoordeling behandelingen van plastisch-chirurgische aard

Dat eerste document is een standpunt van het CVZ, verzekeraars zijn verplicht zich hier aan te houden. Het tweede document wordt door verzekeraars gebruikt om te kijken wat allemaal onder plastische chirurgie valt (het bevat een kopje transseksualiteit met een verwijzing naar dat standpunt van het CVZ).

Laat je verder niet afschepen, veel verzekeraars zullen je een beperkt budget geven of een beperkt aantal behandelingen willen vergoeden, maar je hebt recht op volledige vergoeding van al je behandelingen. Ze mogen je wel vragen om aan te tonen dat extra behandelingen nog steeds nodig zijn, bijvoorbeeld d.m.v. foto's of een verklaring van een deskundige.

Let ook op de behandelaar die je kiest, bij de meeste verzekeraars moet het een erkende huidtherapeut zijn, anders wordt het niet vergoed.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 09:52:58 #134
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_121141910
quote:

[..]

Nee hoor, qua gevoel maakt het geen moer uit volgens mij (behalve dan misschien dat hormonen hier nog wat invloed op kunnen hebben). Het verschil zit hem vooral in de levenservaringen. Wat wij als voordeel hebben boven andere mensen is dat wij weten hoe mannen resp. vrouwen zich gedragen als ze alleen zijn onder elkaar.

Ik leef nu als vrouw maar weet hoe mannen zich onderling gedragen als er geen vrouwen bij zijn. Hierdoor weet ik denk ik ook iets beter dan de gemiddelde vrouw hoe mannen denken, maar ik ben er inmiddels al wel achter gekomen dat mannen ook voor mij een groot raadsel zijn af en toe, net als voor andere vrouwen.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 10:09:22 #135
71919 wonderer
pi_121142274
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 09:52 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Nee hoor, qua gevoel maakt het geen moer uit volgens mij (behalve dan misschien dat hormonen hier nog wat invloed op kunnen hebben). Het verschil zit hem vooral in de levenservaringen. Wat wij als voordeel hebben boven andere mensen is dat wij weten hoe mannen resp. vrouwen zich gedragen als ze alleen zijn onder elkaar.

Misschien ben ik dan gewoon een uitzondering, want ik heb echt geen flauw idee...
  vrijdag 4 januari 2013 @ 10:18:44 #136
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_121142529
quote:
12s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 10:09 schreef wonderer het volgende:

[..]

Misschien ben ik dan gewoon een uitzondering, want ik heb echt geen flauw idee...
Hoe bedoel je? Ik mag aannemen dat je in je oude leven toch wel eens in het gezelschap van alleen vrouwen bent geweest?

Dat is een ervaring die andere mannen niet hebben hoor :)
  vrijdag 4 januari 2013 @ 10:22:12 #137
71919 wonderer
pi_121142624
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 10:18 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Ik mag aannemen dat je in je oude leven toch wel eens in het gezelschap van alleen vrouwen bent geweest?

Dat is een ervaring die andere mannen niet hebben hoor :)
Nope... Dingen als "vrouwen gaan samen naar de wc en doen daar vanalles" ken ik net als andere mannen alleen uit verhalen van anderen, niet uit eigen ervaring. De meiden met wie ik bevriend was, waren ook niet echt "meisje-meisjes" dus dat ging ook al niet.

Als je er een topic op Fok over zou openen, zullen er ongetwijfeld ook een hoop cisvrouwen zijn die die ervaring niet hebben, trouwens, dus zo bijzonder is het nu ook niet.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 10:53:27 #138
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_121143556
Nou, zelfs als je altijd alleen naar de wc ging moet het toch wel eens gebeurd zijn dat er een stel meiden met een groepje binnen kwamen vallen? Is mij al vaak genoeg overkomen sinds ik om ben gegaan, want zelf ben ik ook niet zo van het gezamenlijk naar de wc gaan. En ik mag toch aannemen dat jullie op de middelbare school ook geen gemengde kleedkamers hadden bij gym om maar even een voorbeeld te noemen?

Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat jij geen enkele ervaring zou hebben opgedaan in je vroegere leven die mannen nooit opdoen, dat gaat er bij mij echt niet in hoor... Want dan had je ook niet in transitie hoeven gaan als je oude leven net zo was als je nieuwe leven.

En vrouwen die geen meisje-meisjes zijn, zijn nog steeds vrouwen hoor, daar kom je ook niet mee weg :)
  vrijdag 4 januari 2013 @ 11:03:57 #139
71919 wonderer
pi_121143882
Dan zal ik me er wel voor afgesloten hebben, want ik kan me het echt niet herinneren, hoe meiden onderling met elkaar omgaan. Dus zelfs al zou ik die ervaring praktisch gezien hebben opgedaan, maakt het voor mij geen enkel verschil want ik kan er niks meer mee.

En zeggen dat je dan niet in transitie hoeft te gaan slaat ook nergens op, daar gaat body dysphoria niet van over. Juist omdát ik als man werd behandeld, wilde ik in transitie om de ervaring volledig te maken.

Je bent erg binair aan het denken nu. Dan heeft Xenzo nog meer gelijk, dat een transman misschien geen vrouw is (geweest) maar er meer tussenin zit.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 11:08:13 #140
71919 wonderer
pi_121144026
Ik leer veel meer van hoe vrouwen onderling reageren door het Viva-forum te lezen dan uit mijn eigen ervaringen :')
  vrijdag 4 januari 2013 @ 11:14:29 #141
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_121144248
Ja, misschien denk ik binair maar de wereld is ook binair. Je werd helemaal niet als man behandeld, ook al leek het er misschien op voor jou. Jij weet b.v. hoe het is om met een hetero man getrouwd te zijn, mannen weten dat dus niet. Dus ga nou niet doen alsof je je hele leven al een mannenleven hebt geleid, want dat is dus echt niet zo, hoe graag je dat misschien ook wilt geloven :)
  vrijdag 4 januari 2013 @ 11:24:00 #142
71919 wonderer
pi_121144625
Wat haal je er nou weer allemaal bij? Jij zegt: "Wat wij als voordeel hebben boven andere mensen is dat wij weten hoe mannen resp. vrouwen zich gedragen als ze alleen zijn onder elkaar." Ik zeg, nou, dat weet ik dus niet.

Klaar.

Met een heteroman getrouwd zijn heeft niks te maken met hoe vrouwen onderling met elkaar omgaan.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 11:51:24 #143
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_121145563
Dat weet je dus wel, want of je het nou leuk vindt of niet, je werd als vrouw behandeld. Waarom zou die man anders met jou getrouwd zijn?

Ik was vroeger een enorm 'mietje' volgens mijn klasgenoten, en werd ook zo behandeld door hen. Maar het was nog steeds een mannenervaring en komt niet eens in de buurt bij wat meisjes in hun jeugd allemaal meegemaakt hebben. En ja, ik werd hierdoor door andere mannen heel anders behandeld, maar het was nog steeds een onderlinge mannenervaring, want een meisje in een groep mannen zou nooit gepest worden vanwege haar vrouwelijke gedrag. En vrouwen kunnen nog zo hard roepen dat ze 'one of the guys' zijn, maar geloof me, ze zijn het niet echt en worden nog steeds anders behandeld dan mannen worden behandeld.

Jouw ervaringen met vrouwen onderling in je oude leven waren vrouwenervaringen, of je dat nou leuk vindt of niet. Je verwijt mij binair denken, maar jij bent degene die denkt dat vrouwenervaringen alleen maar gaan over samen naar het toilet gaan, terwijl jouw ervaringen daar ook gewoon onder vallen.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 13:14:37 #144
71919 wonderer
pi_121148344
Als "mietje" werd je ook niet als man behandeld, maar als een of ander subwezen, en dat is net zo'n verschil als tussen man en vrouw. Mijn leven als "vrouw" is niet te vergelijken met het leven van een cisvrouw met vrouwen onderling, en derhalve weet ik dus niet hoe vrouwen met elkaar omgaan.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 13:24:56 #145
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_121148775
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 13:14 schreef wonderer het volgende:
Als "mietje" werd je ook niet als man behandeld, maar als een of ander subwezen,
Dat vind ik wel heel ver gaan hoor :)

Zowel het mietje als de alpha-male horen allebei bij de mannelijke soort, de een kan misschien zelfs wel niet zonder de ander :)
  vrijdag 4 januari 2013 @ 13:32:24 #146
71919 wonderer
pi_121149103
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 13:24 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Dat vind ik wel heel ver gaan hoor :)

Zowel het mietje als de alpha-male horen allebei bij de mannelijke soort, de een kan misschien zelfs wel niet zonder de ander :)
En dat bedoelde ik dus met binair denken. Alleen maar omdat je een setje genitalien deelt, wil nog niet zeggen dat je dezelfde ervaringen hebt. Misschien als je een poosje doet alsof je niet trans bent en je conformeert naar de heersende ideeen over hoe een bepaalde sekse zich hoort te gedragen, dat je dan kunt zeggen dat je het leven van twee kanten hebt bekeken, maar ik kan dat gewoon pertinent niet. Die handvol "typisch vrouwelijke" ervaringen die ik misschien heb (en ik moet echt hard nadenken wat dat dan moet zijn) zijn echt niet genoeg om te kunnen zeggen dat ik weet hoe het is om als vrouw te leven.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 14:04:28 #147
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_121150520
Jij denkt dat er blijkbaar maar 1 vorm van vrouwelijke ervaringen is waaraan jij blijkbaar niet voldoet. Wie denkt er hier nou binair dan? Jij toch? Volgens jou bestaat er blijkbaar alleen maar roze en blauw en val jij daar niet onder, want jouw ervaringen liggen te ver van het roze af om nog roze genoemd te worden? Ik zeg dat er juist een hele schakering van roze en blauwe kleuren is.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 14:07:53 #148
71919 wonderer
pi_121150678
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 14:04 schreef Joanne35 het volgende:
Jij denkt dat er blijkbaar maar 1 vorm van vrouwelijke ervaringen is waaraan jij blijkbaar niet voldoet. Wie denkt er hier nou binair dan? Jij toch? Volgens jou bestaat er blijkbaar alleen maar roze en blauw en val jij daar niet onder, want jouw ervaringen liggen te ver van het roze af om nog roze genoemd te worden? Ik zeg dat er juist een hele schakering van roze en blauwe kleuren is.
Wacht even, zeggen dat er meer dan roze en blauw is (ik) is binairder denken dan zeggen dat alles dat ook maar een beetje naar roze neigt onder roze te scharen, ook al lijkt het meer op blauw, en vice versa (jij)?

Wat heeft het nou voor zin om te zeggen dat je bepaalde ervaringen hebt, als die ervaringen niks met elkaar gemeen hebben behalve de genitalien van de persoon die ze ondergaat?
  vrijdag 4 januari 2013 @ 15:18:11 #149
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_121153727
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 14:07 schreef wonderer het volgende:

[..]

Wacht even, zeggen dat er meer dan roze en blauw is (ik) is binairder denken dan zeggen dat alles dat ook maar een beetje naar roze neigt onder roze te scharen, ook al lijkt het meer op blauw, en vice versa (jij)?
Als jij zelf ook niet in roze en blauw zou denken zou je ook niet die body dysphoria gevoeld hebben, je verdeeld zelf net zo hard de wereld in mannen en vrouwen en niet in alleen maar mensen.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 16:02:18 #150
71919 wonderer
pi_121155760
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:18 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Als jij zelf ook niet in roze en blauw zou denken zou je ook niet die body dysphoria gevoeld hebben, je verdeeld zelf net zo hard de wereld in mannen en vrouwen en niet in alleen maar mensen.
Het feit dat ik me prettiger voel in een lichaam dat meer mannelijke kenmerken heeft, doet toch geen afbreuk aan het feit dat er meer dan alleen puur man en puur vrouw bestaat??

Jij gooit (de ervaringen van) alle mannen en alle vrouwen op twee (=binair) grote hopen alsof ze allemaal hetzelfde zijn, ik niet.
pi_121159328
Het gebruikte woord is weliswaar hetzelfde (binair) maar het wordt toegepast op verschillende situaties. Een genderidentiteit is niet hetzelfde als het ervaren van genderuitingen.

Als transvrouw (=mannelijk lichaam geboren) kan je sex (gehad) hebben met een vrouw zoals alleen een man (een wezen met een penis) dat kan. Maar dat wil niet zeggen dat een cis man en een man met GD dat hetzelfde ervaren. Sterker nog, volgens mij zijn er vrij veel transvrouwen die ooit moeite hadden met hun rol als man in bed. Ik kan mij niet voorstellen dat je het dan hetzelfde ervaart als een man die zich als een vis in het water voelt. Voor een gedeelte wel, want de fysieke stimulans is hetzelfde, maar voor een gedeelte ook niet.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 18:41:38 #152
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_121161939
Het gaat er ook niet om hoe je dingen ervaart, het gaat er om dat transseksuelen 'undercover' zijn geweest bij het andere geslacht en dus hebben kunnen zien hoe het andere geslacht zich onderling gedraagt als ze onder elkaar zijn. Cisgenders hebben die ervaring niet.

Dat wonderer daar geen ene moer van opgestoken heeft is een heel ander verhaal.
pi_121162531
quote:
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 03:19 schreef J.Gibbs het volgende:
quote:
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 09:06 schreef wonderer het volgende:
Maar wat versta je dan onder begrijpen? Snap ik vrouwen beter omdat ik weet hoe het voelt als de voering van de baarmoeder naar buiten gulpt? Sowieso was mijn menstruatie een licht lichamelijk ongemak en heb ik nooit last gehad van PMS of wat dan ook. Ik kan me dan ook totaal niet inleven in de vrouwen die een week (of zelfs maar een dag) doodziek zijn, of die enorme stemmingswisselingen hebben of wat dan ook, daar heb ik simpelweg geen enkele ervaring mee.

Ik ben nooit vrouw geweest. Nooit. Geen enkel moment in mijn leven. Ik had alleen een correct werkend vrouwenlichaam. Ik snap dan ook vrij weinig van vrouwen en wat ik ervan zie, ben ik blij dat ik op mannen val ;)
Het woord "begrijpen" is in dit geval heel erg ruim te nemen, waar ik op doelde was meer hoe vrouwen reageren op bepaalde dingen. Ik kan me voorstellen transmannen voor hun transitie zowel mannelijk als vrouwelijk denken en dergelijke, simpelweg omdat ze beide hormonen in hun lichamen hebben zitten waardoor de hersens "in de war" zijn om het zo maar even te zeggen. Ik weet het ook niet hé, dus val me a.u.b. niet aan als ik poep praat.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 09:52 schreef Joanne35 het volgende:
Wat wij als voordeel hebben boven andere mensen is dat wij weten hoe mannen resp. vrouwen zich gedragen als ze alleen zijn onder elkaar.
Grappig, daar had ik nooit bij stil gestaan. Nu ik er zo over nadenk, dat lijkt mij verdomd handig!
pi_121162543
Ik zie dat undercover verhaal niet zo en denk dat het verschil tussen die 2 situaties veel kleiner is dan jij stelt.

Maar afgezien daarvan, ik heb eveneens weinig herinneringen aan mijn tijd als man in mannengroepen. Daar was ik namelijk nooit. In de gymzaal was ik teveel bezig met onopvallend te zijn om mij iets van het jongensgedrag te herinneren. Ik denk dat het allemaal wel meevalt en ook meisjes gedragen zich vrij stereotype in groepen. Het verschil tussen het wel weten en het zelf ervaren is denk ik niet zo groot. Het is geen geheim genootschap waar je lid van moet zijn.
pi_121163678
Interessante discussie tussen Joanne35 en Wonderer. Wat ik eruit begrijp is dat Joanne35 probeert uit te leggen dat biologisch geboren mannen en vrouwen niet de ervaringen hebben die transseksuele mensen wél hebben, namelijk dat transseksuele mensen in het vorige leven ervaren hebben hoe het is om behandeld te worden en te leven als het "andere" geslacht om het zo maar even te zeggen.

@ Wonderer,
Waarom reageert u zo fel op Joanne35 als ik vragen mag? Of u het nou wil of niet, voor de buitenwereld bent u ooit een "vrouw" geweest. In uw geval een "vrouw" die erg mannelijk was, maar wel een vrouw. Net zoals Joanne35 kan ik me ook niet voorstellen dat een "vrouw" als een man behandeld wordt, daar het voor "vrouwen" een grove belediging is als ze met "man" aangesproken worden. Ikzelf heb ooit een keer een vrouw per ongeluk met "meneer" aangesproken, als blikken konden doden dan was ik nu dood geweest. Serieus, zij was beledigd (en dat kan ik me best voorstellen).
  vrijdag 4 januari 2013 @ 19:34:14 #156
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_121164322
Goh, alle transen hier leiden opeens aan amnesia lijkt het wel. :')

Dingen zelf ervaren is niet te vergelijken met er over lezen of over horen. Een voorbeeldje, mannen die vrouwen lastig vallen op straat. Zowel mannen als vrouwen weten dat het gebeurt, maar je kan je pas echt een beeld vormen van de schaal waarop het voorkomt en de gevoelens die het bij je op kan wekken als je daadwerkelijk ook als vrouw de straat op stapt.

[ Bericht 27% gewijzigd door Joanne35 op 04-01-2013 19:48:27 ]
pi_121165780
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 19:34 schreef Joanne35 het volgende:
Dat viel mij ook op. Het is voor hun ook niet fijn om terug te denken aan die tijd, althans, dat lijkt mij dan.

quote:
Dingen zelf ervaren is niet te vergelijken met er over lezen of over horen. Een voorbeeldje, mannen die vrouwen lastig vallen op straat. Zowel mannen als vrouwen weten dat het gebeurt, maar je kan je pas echt een beeld vormen van de schaal waarop het voorkomt en de gevoelens die het bij je op kan wekken als je daadwerkelijk ook als vrouw de straat op stapt.
Ja, dat is inderdaad waar.
pi_121166951
Jezus, ik kom hier een keer kijken en het is weer gezeik hoor :') Echt geweldig, vooral de minachting vanaf Joanne35s kant. Wat een hoop gelul en typisch een voorbeeld van iemand die de eigen mening en (foutieve) assumpties de strot doorduwd.

Eerst voorbeelden aanhalen (vrouwen komen als horde de wc binnen), Wonderer gebruikt diezelfde voorbeelden en geeft aan dat hij er niet mee te maken heeft gehad, en wordt dan verweten dat hij ook binair denkt omdat hij dezelfde voorbeelden gebruikt? :')_________!

Je begrijpt de hele vrouwelijke populatie als je ze 10 seconden als groepje samen ziet staan in een fucking wc :') mensen die je als man behandelen zien je eigenlijk niet echt als man :') echt, wtf.

quote:
Wat wij als voordeel hebben boven andere mensen is dat wij weten hoe mannen resp. vrouwen zich gedragen als ze alleen zijn onder elkaar.
Nee. Misschien heb jij dat ervaren, maar anderen zeker niet. En dan ook nog iemand belachelijk maken en zijn levenswijze in twijfel trekken.

Echt Joanne35, jij bent om te kotsen. Het enige wat je nog mist is DIE CIS SCUM als onderschrift.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 20:37:20 #159
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_121167104
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 20:33 schreef Nezhi het volgende:
Eerst voorbeelden aanhalen (vrouwen komen als horde de wc binnen), Wonderer gebruikt diezelfde voorbeelden en geeft aan dat hij er niet mee te maken heeft gehad, en wordt dan verweten dat hij ook binair denkt omdat hij dezelfde voorbeelden gebruikt? :')_________!
Misschien moet je even lezen? Wonderer kwam zelf met dat voorbeeld aanzetten :')

quote:
En dan ook nog iemand belachelijk maken en zijn levenswijze in twijfel trekken.
Wie maak ik in vredesnaam belachelijk dan? Ik probeer hier gewoon duidelijk te maken dat transseksuelen andere ervaringen in hun leven hebben dan cisgenders. Ik verbind daar geen enkel waardeoordeel aan, en het is me ook een raadsel waarom jij altijd zo'n moeite hebt met wat ik post. Misschien moet je dingen eens niet zo persoonlijk opvatten?

quote:
Echt Joanne35, jij bent om te kotsen. Het enige wat je nog mist is DIE CIS SCUM als onderschrift.
Doe ff normaal zeg :{w
pi_121167448
Als jij niet kan begrijpen dat de dingen die jij op de vorige pagina hebt gezegd kwetsend zijn dan is er echt geen hoop voor jou. Puur omdat iemand niet weet hoe het andere geslacht werkt.

quote:
Je werd helemaal niet als man behandeld, ook al leek het er misschien op voor jou.
quote:
quote:
Dus ga nou niet doen alsof je je hele leven al een mannenleven hebt geleid, want dat is dus echt niet zo, hoe graag je dat misschien ook wilt geloven
Alleswetende helderziende Joanne35 :')

quote:
Er zijn erg veel mensen die niets meer kunnen herinneren, of hebben weggeduwd. Maar goed, dat heb jij niet ervaren dus dat kan dan niet zo zijn :')
  vrijdag 4 januari 2013 @ 20:54:33 #161
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_121167876
Ah, ja, snap wel dat dat je gekwetst kan hebben. Maar ik denk wel dat je het verkeerd interpreteert, want wonderer wordt daar echt niet minder man door. Maar ik ga ook niet mezelf voor de gek houden en net doen alsof transvrouwen gewoon een vrouwenleven achter de rug hebben en transmannen een mannenleven, want dat is gewoon niet zo. We moeten niet voor niets op een dag uit de kast komen als man of vrouw, want daarvoor zag de wereld ons gewoon anders.

Dus lees nou eens goed wat ik schrijf. Ik heb het niet over de ervaringen van mensen zelf, ik heb het er over hoe andere mensen je behandelen en wat je om je heen ziet.
pi_121167884
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 20:44 schreef Nezhi het volgende:
Alleswetende helderziende Joanne35 :')
Doe eens even normaal tegen haar. Mag ik zo vrij zijn om even mezelf te citeren? Ja, dat mag ik.
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 19:21 schreef Xenzo het volgende:
Interessante discussie tussen Joanne35 en Wonderer. Wat ik eruit begrijp is dat Joanne35 probeert uit te leggen dat biologisch geboren mannen en vrouwen niet de ervaringen hebben die transseksuele mensen wél hebben, namelijk dat transseksuele mensen in het vorige leven ervaren hebben hoe het is om behandeld te worden en te leven als het "andere" geslacht om het zo maar even te zeggen.

@ Wonderer,
Waarom reageert u zo fel op Joanne35 als ik vragen mag? Of u het nou wil of niet, voor de buitenwereld bent u ooit een "vrouw" geweest. In uw geval een "vrouw" die erg mannelijk was, maar wel een vrouw. Net zoals Joanne35 kan ik me ook niet voorstellen dat een "vrouw" als een man behandeld wordt, daar het voor "vrouwen" een grove belediging is als ze met "man" aangesproken worden. Ikzelf heb ooit een keer een vrouw per ongeluk met "meneer" aangesproken, als blikken konden doden dan was ik nu dood geweest. Serieus, zij was beledigd (en dat kan ik me best voorstellen).
Hoe dan ook, laten we met z'n allen respect voor elkaar hebben en vooral niet zo snel dingen als een (persoonlijke) aanval zien. Joanne35 zegt wat zij denkt, net zoals ik en de rest hier dat ook doen. Dat we het niet altijd eens met elkaar zijn, dat is prima, maar kom op, is het nou echt zo lastig beste Nezhi om normaal te doen? Behandel andere mensen zoals uzelf ook behandeld wil worden, namelijk met respect, althans, dat neem ik voor het gemak maar even aan.
pi_121167955
quote:

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 18:41 schreef Joanne35 het volgende:
Het gaat er ook niet om hoe je dingen ervaart, het gaat er om dat transseksuelen 'undercover' zijn geweest bij het andere geslacht en dus hebben kunnen zien hoe het andere geslacht zich onderling gedraagt als ze onder elkaar zijn. Cisgenders hebben die ervaring niet.

Dus het gaat er niet om hoe je iets ervaart, maar toch ook weer wel .... :? Volgens mij gaat het ergens fout in je redenatie.

Maar afgezien daarvan (het maakt mij echt helemaal niets uit wat jij wel of niet vindt) is al eerder gebleken dat je wat moeite hebt met mensen die niet precies hetzelfde vinden als jij vindt. En ja, jouw reacties zijn inderdaad onder de gordel. Als je een discussie wilt, zal je moeten accepteren dat niet iedereen jouw blauwdruk kan of wil accepteren.

Maar goed, nogmaals, mij maakt het allemaal niets uit. Overigens is dit soort discussies wel de reden dat ik transen vaak ontwijk. Het is vaak veel gemakkelijker te praten met 'gewone' niet-transen, omdat zij niet zo bevooroordeeld zijn in hun meningen en reacties.

Prettig weekend verder en tot (nou ja, misschien wel nooit) ..... *O*
pi_121168068
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 20:54 schreef Xenzo het volgende:

[..]

Doe eens even normaal tegen haar. Mag ik zo vrij zijn om even mezelf te citeren? Ja, dat mag ik.

Lekker dicteren hoe mensen hun leven hebben geleefd alsof ze erbij waren, insinueren dat ze achterlijk zijn omdat ze niet weten hoe het ander geslacht werkt (zie eerdere quotes), mannen én vrouwen generaliseren en dan iemands privéleven (of het echt waar is of niet?) op internet gooien in een discussie die er niet mee te maken heeft? Ja, dat is ook lekker normaal doen hoor! Vooral zo doorgaan. Die cis scum!
pi_121168187
Beste Nezhi,
Misschien moet u eerst eens lezen wat ik, Joanne35 en de rest hier geschreven hebben om te begrijpen wat wij gezegd hebben. Als u dat niet kunt of wil begrijpen, prima, maar we kunnen wel normaal tegen elkaar doen en dát is wat ik tegen u gezegd hebt.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 21:08:33 #166
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_121168502
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 20:58 schreef Nezhi het volgende:

[..]

insinueren dat ze achterlijk zijn omdat ze niet weten hoe het ander geslacht werkt (zie eerdere quotes),
Waar heb ik iemand achterlijk genoemd dan? :?

quote:
en dan iemands privéleven (of het echt waar is of niet?) op internet gooien
Ok, had ik niet moeten doen, was een slecht voorbeeld, excuses. Maar daar heeft hij zelf ook vaak genoeg over gepost hier in deze reeks, dus volgens mij was dat nou niet bepaald een geheim...

quote:
Die cis scum!
Weer die quote. ik heb geen enkel probleem met cisgenders.

Sorry als ik je gekwetst heb want dat was niet mijn bedoeling. Maar ga nou niet lopen roepen dat ik de draak steek met mensen of mensen achterlijk noem, want dat heb ik dus echt nergens gedaan...
  vrijdag 4 januari 2013 @ 21:26:55 #167
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_121169402
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 20:56 schreef Onderweg het volgende:

[..]

Maar afgezien daarvan (het maakt mij echt helemaal niets uit wat jij wel of niet vindt) is al eerder gebleken dat je wat moeite hebt met mensen die niet precies hetzelfde vinden als jij vindt. En ja, jouw reacties zijn inderdaad onder de gordel. Als je een discussie wilt, zal je moeten accepteren dat niet iedereen jouw blauwdruk kan of wil accepteren.
Ik heb anders eerder het idee dat het andere mensen zijn die juist moeite hebben met wat ik vind. Ja, ik houd van discussies en ga die ook graag aan en probeer die met argumenten te onderbouwen, en ja dat gaat soms op het scherp van de snede, dit is uiteindelijk ook gewoon fok! en je moet dingen niet altijd meteen persoonlijk opvatten of serieus nemen. Maar ik heb wel degelijk respect voor andermans mening en accepteer ook wel degelijk dat ze er anders over kunnen denken, daarom is er ook een discussie, omdat we nu eenmaal anders tegen dingen aan kijken.

quote:
Maar goed, nogmaals, mij maakt het allemaal niets uit. Overigens is dit soort discussies wel de reden dat ik transen vaak ontwijk. Het is vaak veel gemakkelijker te praten met 'gewone' niet-transen, omdat zij niet zo bevooroordeeld zijn in hun meningen en reacties.
...of omdat niet-transen niet zo verschrikkelijk overgevoelig zijn? Ik dacht dat we hier gewoon een interessante discussie hadden over ervaringen, en ben nogal verrast door de felle reacties opeens. Blijkbaar heb ik ergens een gevoelige snaar geraakt, was niet de bedoeling.

quote:
Prettig weekend verder en tot (nou ja, misschien wel nooit) ..... *O*
Ja, ga ik ook doen, weekend vieren. Jij ook een prettig weekend, en kom wel gewoon terug hoor :)
pi_121170947
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 21:26 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

.....onderbouwen, en ja dat gaat soms op het scherp van de snede, dit is uiteindelijk ook gewoon fok! en je moet dingen niet altijd meteen persoonlijk opvatten of serieus nemen. ....

Nee, dit is niet het scherpst van de snede. Jij speelt op de man/vrouw. Volgens mij is dit niet de eerste keer dat ik tot die conclusie kom.

quote:
[..]

...of omdat niet-transen niet zo verschrikkelijk overgevoelig zijn? Ik dacht dat we hier gewoon een interessante discussie hadden over ervaringen, en ben nogal verrast door de felle reacties opeens. Blijkbaar heb ik ergens een gevoelige snaar geraakt, was niet de bedoeling.
Het raakt mij niet, dus waar overgevoeligheid vandaan komt, weet ik niet. Dit soort discussies zijn eindeloos en komen nooit tot een concensus en zelfs nooit tot acceptatie bij de partijen. Dat is het resultaat van een aantal jaren dit soort discussies volgen.

quote:
[..]

Ja, ga ik ook doen, weekend vieren. Jij ook een prettig weekend, en kom wel gewoon terug hoor :)
Ik vind dat je Wonderer tekort gedaan hebt met je reacties. Nu kan hij best voor zichzelf opkomen, maar wilde dat toch even zeggen. Als je de tijd hebt en eerdere discussies waarbij je betrokken bent, terugleest, is er een duidelijk patroon. Ik heb je er nog nooit op kunnen betrappen dat je iets wat iemand anders gezegd heeft, beaamde of zelfs ook maar zinvol benoemde. Steeds dezelfde argumenten komen terug zonder dat de discussie enige progressie heeft.

Overal waar gathering of trans zijn, zie je dit patroon. Drammerig gedrag en een gebrek aan empathie. En alle discussies lopen dood. Alleen al het gegeven dat je transen impliciet als overgevoelig bestempelt (terwijl je zelf ook trans bent en desondanks de vinger naar voren wijst) geeft aan dat je jezelf buiten die groep plaatst en daarmee een soort superioriteit creëert.

Maar inderdaad, niet-transen hebben nog enigszins het vermogen om onbevooroordeeld tegenover argumenten te staan. Transen hebben hun mening al gevormd voordat je wat gezegd hebt. Dat is een generalisatie, dus zal niet voor iedereen opgaan.

Ik vind het zonde van mijn tijd om in een soort vicieuze cirkel dit soort discussies te doorlopen. Dat is mijn keuze evenals de beslissing om af te haken als ik een patroon zie. Anderen zullen dat ongetwijfeld anders zien maar dat is dan weer hun beslissing.

Dus, de kans is vrij groot dat ik weer ga lurken. Ik weet het, het is vreselijk maar gelukkig blijven er bezoekers over die altijd genoeg bijdragen aan het onderwerp.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 22:20:17 #169
392750 ReginaGeorge
I know, right.
pi_121171869
Hoe leven jullie eigenlijk met het feit dat jullie nooit ECHT het wensgeslacht worden? Want je blijft natuurlijk altijd lichamelijk een vrouw met een implantaat, en de meeste vrouwen zullen daar op afknappen... bij mannen die vrouw worden al helemaal. Zelfs na zo'n operatie kan je niet ECHT zijn wie je voelt dat je bent. Dat lijkt me wrang.
And evil takes a human form in Regina George. Don't be fooled because she may seem like your typical selfish, back-stabbing slut faced ho-bag, but in reality, she's so much more than that.
"Je bent echt de meest onaangename persoon hier op FOK!".
pi_121171910
Waarom lopen discussies hier eigenlijk zo vaak uit de hand? Ik weet dat het Fok! is, maar... :N. Het is allemaal meteen zo fel, kattig en soms gewoon volledig respectloos. Iedereen ervaart dingen net weer iets anders of juist op een hele andere manier. Geef mensen de ruimte om ze ook hun zegje te laten doen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 18:58 schreef Xenzo het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Het woord "begrijpen" is in dit geval heel erg ruim te nemen, waar ik op doelde was meer hoe vrouwen reageren op bepaalde dingen. Ik kan me voorstellen transmannen voor hun transitie zowel mannelijk als vrouwelijk denken en dergelijke, simpelweg omdat ze beide hormonen in hun lichamen hebben zitten waardoor de hersens "in de war" zijn om het zo maar even te zeggen. Ik weet het ook niet hé, dus val me a.u.b. niet aan als ik poep praat.

[..]

Grappig, daar had ik nooit bij stil gestaan. Nu ik er zo over nadenk, dat lijkt mij verdomd handig!
Ik neem deze post even als voorbeeld. In bijna alle stukjes die Xenzo gequote heeft staat 'ik denk', 'volgens mij' of een bewering die wordt ingeluid met 'ik'. Het zijn persoonlijke ideeën, opvattingen of ervaringen. Dit is niet per se goed of fout. Wees eens lief!
pi_121173110
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 22:20 schreef ReginaGeorge het volgende:
Hoe leven jullie eigenlijk met het feit dat jullie nooit ECHT het wensgeslacht worden? Want je blijft natuurlijk altijd lichamelijk een vrouw met een implantaat, en de meeste vrouwen zullen daar op afknappen... bij mannen die vrouw worden al helemaal.

Zelfs na zo'n operatie kan je niet ECHT zijn wie je voelt dat je bent. Dat lijkt me wrang.
Fixed that for you. *) Zonder zo'n operatie ook trouwens. Ik voel me wie ik ben zonder dat er ooit ook nog maar één scalpel in mijn lichaam is gezet. Nou ja behalve 25 jaar geleden, toen zijn mijn amandelen geknipt. Wat betreft de geslachtsveranderende operatie waar je op doelt: ik weet niet eens of ik dat wel wil. Een transitie is zo veel meer dan een enkele operatieve ingreep.

Het gaat niet om ECHT iets worden of iets zijn. Ik ben ik en daar past een vrouwelijk lichaam nou eenmaal beter bij dan een mannelijk. Dat ik niet in staat zal zijn om kinderen te baren? So what! Genoeg onvruchtbare vrouwen in de maatschappij. Als een eventuele partner zou afknappen op het feit dat mijn geslachtsdelen onder handen zijn genomen door een arts, dan hoef ik die persoon ook niet als partner.

Ik zou zeggen: lees je eens in in ervaringsverslagen. Hoe het voelt om een transitie traject te doorlopen is een bizarre gewaarwording. Maar het is het meest bevrijdende en beste wat ik ooit gedaan heb. Mijn blog staat vol met dat soort dingen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Fixers op 04-01-2013 22:52:55 ]
pi_121176757
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 22:20 schreef ReginaGeorge het volgende:
Hoe leven jullie eigenlijk met het feit dat jullie nooit ECHT het wensgeslacht worden? Want je blijft natuurlijk altijd lichamelijk een vrouw met een implantaat, en de meeste vrouwen zullen daar op afknappen... bij mannen die vrouw worden al helemaal. Zelfs na zo'n operatie kan je niet ECHT zijn wie je voelt dat je bent. Dat lijkt me wrang.
Ik geef toe: zoals u erover denkt, zo dacht ik eerst ook. Ik zal transseksualiteit nooit helemaal snappen hoe het is om te leven in het verkeerde lichaam, simpelweg omdat ik niet in hun situatie zit. Maar één ding is wat mij betreft een feit, mijn gedachtegangen die ik eerst had, die zijn veranderd na tientallen gesprekken die ik in deze topic-reeks gevoerd hebt. Transmannen- en vrouwen zijn wie ze zijn, ze zijn na hun transitie gelukkiger en vrijer dan voor hun transitie.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 00:26:32 #173
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_121177802
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 22:00 schreef Onderweg het volgende:

[..]

Nee, dit is niet het scherpst van de snede. Jij speelt op de man/vrouw.
Ik ben anders niet degene die hier roept dat mensen om te kotsen zijn. Hoe denk je dat dat voelt als mensen dat over je roepen terwijl je gewoon een interessante discussie met iemand denkt te voeren? Als zijn doel was om me daarmee te raken dan is dat gelukt, want ik voel me knap beroerd nu terwijl ik hier gewoon met alleen maar goede bedoelingen loop te posten.

quote:
Ik heb je er nog nooit op kunnen betrappen dat je iets wat iemand anders gezegd heeft, beaamde of zelfs ook maar zinvol benoemde.
Doe ik anders vaak genoeg, hierboven nog een paar keer in reacties op Nehzi. Heb hem zelfs al mijn excuses al aangeboden.

quote:
Steeds dezelfde argumenten komen terug zonder dat de discussie enige progressie heeft.
Ik voer een discussie toch niet in mijn eentje? Tegenover elke reactie van mij staat er een van wonderer, die ook niet allemaal even mals zijn (zoals b.v. de uitspraak over subwezens). Sterker nog, je deed er zelf ook gewoon aan mee, dus ik vind het ook een beetje unfair van je om er nu opeens een probleem van te maken en te doen alsof ik hier de enige ben die verantwoordelijk zou zijn voor dit alles.

quote:
Alleen al het gegeven dat je transen impliciet als overgevoelig bestempelt (terwijl je zelf ook trans bent en desondanks de vinger naar voren wijst) geeft aan dat je jezelf buiten die groep plaatst en daarmee een soort superioriteit creëert.
Ik plaats mezelf helemaal niet buiten de groep met die uitspraak, dat maak jij er van. En ik voel me ook zeker niet superieur aan anderen, je trekt uitspraken volkomen uit zijn verband hier. Je mag me rustig aanvallen op alles wat ik hier post, maar ga geen dingen lopen suggereren die er niet zijn.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 22:20 schreef De_Sosjaalist het volgende:
Waarom lopen discussies hier eigenlijk zo vaak uit de hand?
De discussie liep ook helemaal niet uit de hand, het was een best wel interessante discussie totdat Nehzi binnen kwam stormen en mij begon aan te vallen. Iets wat hij al vaker heeft gedaan en waar ik me inmiddels behoorlijk aan begin te irriteren. Vooral omdat hij me dan ook nog eens gaat lopen verwijten dat ik geen respect zou hebben voor mensen terwijl ik wel degelijk respect heb voor iedereen hier (zeker ook voor wonderer die ik ooit zelfs irl heb ontmoet), en Nehzi zelf degene is die hier mensen in hun gezicht loopt uit te schelden. Als hij een probleem heeft met wat ik schrijf, dan kan hij daar best op een normale wijze op reageren.

Welterusten allemaal! }:|
  zaterdag 5 januari 2013 @ 02:25:56 #174
71919 wonderer
pi_121182132
quote:
@ Wonderer,
Ik reageer "fel" (ik vind het nogal meevallen, maar goed) omdat ik er eigenlijk niet zo van gediend ben dat iemand anders mij dicteert hoe ik mijn leven geleefd moet hebben en welke ervaringen ik heb opgedaan, of ik dat nu leuk vind of niet. Dat bepaal ik nog altijd zelf en eigenlijk heeft Joanne en wie dan ook maar aan te nemen dat wat ik over mijn eigen leven en ervaringen schrijf, waar is.

Dat een persoon niet als man behandeld wordt, wil nog niet zeggen dat die persoon dus als vrouw behandeld wordt.
pi_121182864
quote:
@ Wonderer,
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 02:25 schreef wonderer het volgende:
Ik reageer "fel" (ik vind het nogal meevallen, maar goed) omdat ik er eigenlijk niet zo van gediend ben dat iemand anders mij dicteert hoe ik mijn leven geleefd moet hebben en welke ervaringen ik heb opgedaan, of ik dat nu leuk vind of niet.
In mijn beleving heeft Joanne35 dat ook niet gedaan.

quote:
Dat een persoon niet als man behandeld wordt, wil nog niet zeggen dat die persoon dus als vrouw behandeld wordt.
Volgens uw eigen zeggen in een eerdere discussie in deze topic-reeks was u, voordat u in de transitie ging, een "vrouw" met een flinke cupmaat. Ik heb van u een tijd geleden via PM foto's gekregen van hoe u er uitzag voordat u met de transitie begon en hoe u er tegenwoordig eruit ziet. Laat helder zijn dat ik u niet wil beledigen, maar de foto waar u nog niet met uw transitie begonnen was, daar zag ik toch echt duidelijk een vrouw die wat mannelijke trekjes had. De foto van hoe u er tegenwoordig eruit ziet, daar is duidelijk op te zien dat u nu een man bent. Ik kan me gezien de eerder genoemde reden serieus niet voorstellen dat mensen, voordat u in transitie ging, u als man aangesproken- en als man behandeld hebben, daar zij een "vrouw" zagen, ook al had die "vrouw" wat mannelijke trekjes in het gezicht.

Wat ik me zit af te vragen is, waarom doet u daar zo lastig over, over dat u vroeger - en ook al wilt u dat liever vergeten dan wel ontkennen - als "vrouw" leefde en dus ook zodanig door de buitenwereld gezien en behandeld werd? U kunt beter trots en gelukkig zijn dat u nu een echte man bent, de kennis en ervaringen die u heeft gebruiken in uw leven.
pi_121188971
quote:
Ik herken dit heel erg.
Ik heb ook geen flauw idee hoe het als '1 van de vrouwen' moet zijn. Overigens werd ik door veel mannen wel als vrouw behandeld. Vrouwen voelen blijkbaar beter aan dat er iets niet klopt, ofzo. Ik weet het niet.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 13:51:32 #177
71919 wonderer
pi_121189784
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 03:02 schreef Xenzo het volgende:

[..]

[..]

In mijn beleving heeft Joanne35 dat ook niet gedaan.
In mijn beleving wel. Ik werd glashard tegengesproken toen ik over mijn eigen, persoonlijke (!!) ervaringen sprak.
quote:
Ik kan me gezien de eerder genoemde reden serieus niet voorstellen dat mensen, voordat u in transitie ging, u als man aangesproken- en als man behandeld hebben, daar zij een "vrouw" zagen, ook al had die "vrouw" wat mannelijke trekjes in het gezicht.
Wat zeg ik nou net? Dat iemand niet als man behandeld wordt, wil nog niet zeggen dat die persoon dan als vrouw behandeld wordt. Ik zeg niet dat ik voor de transitie als man gezien werd, ik zeg alleen dat ik niet als vrouw gezien werd. Neutraal. Ik hoorde nergens 100% bij en werd zowel bij de mannen als de vrouwen als een vreemde eend in de bijt gezien, waardoor ik zeker bij de vrouwen weinig tot geen ervaring heb met hoe vrouwen onderling met elkaar omgaan.

quote:
Wat ik me zit af te vragen is, waarom doet u daar zo lastig over, over dat u vroeger - en ook al wilt u dat liever vergeten dan wel ontkennen - als "vrouw" leefde en dus ook zodanig door de buitenwereld gezien en behandeld werd? U kunt beter trots en gelukkig zijn dat u nu een echte man bent, de kennis en ervaringen die u heeft gebruiken in uw leven.
Je doet allerlei aannames, ik word er een beetje moe van.

Ik leefde niet als vrouw, dus ik kan/wil ook helemaal niks ontkennen. Als ik in het keurslijf van vrouw geperst was geworden, was ik veel eerder aan die transitie begonnen. Het enige wat me tegen de haren instreek, was het gebruik van de voor mijn gevoel verkeerde persoonlijke voornaamwoorden.

Ik snap niet waarom het voor jullie zo lastig is om te begrijpen dat de opmerking "transseksuelen weten hoe het is om als het andere geslacht te leven" niet voor iedereen geldt.
pi_121198523
@ Wonderer,
Ik zei volgens mij duidelijk dat ik het me kon voorstellen, dat is dus iets anders dan het automatisch aannemen dat het ook daadwerkelijk zo is. Maar goed, ik ben blij om te lezen dat dit bij dus niet het geval was.
pi_121221061

[ Bericht 100% gewijzigd door Skillsy op 06-01-2013 12:34:28 ]
pi_121221323
KLB / Omgebouwde leerling

Dat soort topics is echt een wekelijk iets, of niet? :N
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zondag 6 januari 2013 @ 10:20:08 #181
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_121221364
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 10:16 schreef LintuxCx het volgende:
KLB / Omgebouwde leerling

Dat soort topics is echt een wekelijk iets, of niet? :N
Net zoals de topics over dat psychiatrische stoornissen niet bestaan en alle arbeidsongeschikten gewoon lui zijn.
Er bestaan helaas heel veel kortzichtige, domme mensen die weigeren zich in te lezen.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_121224080
Er zijn redenen dat ik nooit in KLB of ONZ kom...

Om in te gaan op de discussie over levenservaring als het een of het ander. Ik heb nogal mijn best gedaan om als 'man' door het leven te gaan. Redelijk in geslaagd, ondanks dat ik altijd een buitenbeentje ben geweest. Ik, en dat is dan mijn persoonlijke ervaring, heb best wel een idee van hoe mannen zich onderling gedragen. Gaandeweg mijn transitie zie ik wel een verschuiving, dat vrouwen (vriendinnen, collega's) andere dingen tegen mij zeggen en met mij delen dan vroeger,

Maar dat vooroordeel over vrouwen die samen naar de wc gaan en mannen die dat alleen doen heb ik niet begrepen. Ooit een herenwc van binnen gezien? Als je geluk hebt zitten er nog schotjes tussen de urinoirs, maar ik heb ook genoeg plekken meegemaakt waar er zo'n grote stalen trog hangt waar je schouder aan schouder kan pissen. Bij de dames kan je meestal nog een deur dicht doen.
pi_121229083
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 12:36 schreef Fixers het volgende:
maar ik heb ook genoeg plekken meegemaakt waar er zo'n grote stalen trog hangt waar je schouder aan schouder kan pissen.
Echt een ramp vind ik dit en ik vraag me af hoe ik dit zou moeten oplossen. Plassen met zo'n plastic piemel zeker? Mensonterend.
pi_121229337
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:48 schreef robinpunt het volgende:

[..]

Echt een ramp vind ik dit en ik vraag me af hoe ik dit zou moeten oplossen. Plassen met zo'n plastic piemel zeker? Mensonterend.
Gewoon in het hokje gaan he :P dat deed ik sowieso wel :') die vieze urinoirs ik kon daar niet mee werken

Een vriendin van mij vroeg laatst: heb je nou nooit meer gehad dat je per ongeluk het verkeerde toilet in ging? haha, nee man! :P

Dat er in de vrouwentoiletten overal bloed aangesmeerd is neem ik voor lief _O- nee grapje maar het kan daar wel minstens zo vies zijn
pi_121229646
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:54 schreef Maisnon het volgende:

[..]

Gewoon in het hokje gaan he :P dat deed ik sowieso wel :') die vieze urinoirs ik kon daar niet mee werken

Een vriendin van mij vroeg laatst: heb je nou nooit meer gehad dat je per ongeluk het verkeerde toilet in ging? haha, nee man! :P

Dat er in de vrouwentoiletten overal bloed aangesmeerd is neem ik voor lief _O- nee grapje maar het kan daar wel minstens zo vies zijn
Haha!
Maar dat hokje is ook niks, dat is toch het schijthokje? Ranzig. Ik snap dat hele staand plassen sowieso niet, dat is toch geen beschaving, als ik een penis had zou ik het nog niet doen. Dat mensen overal maar rustig poepen snap ik ook niet, doe dat gewoon thuis. Bij een noodsituatie prima maar sjongejonge mensen die te pas en te onpas overal maar zitten te schijten, in de Bijenkorf of you name it en het gebeurt.
  zondag 6 januari 2013 @ 15:02:59 #186
71919 wonderer
pi_121229660
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:48 schreef robinpunt het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit voor een urinoir gestaan. Gewoon een hokje in (en zittend plassen :P).
  zondag 6 januari 2013 @ 15:05:18 #187
71919 wonderer
pi_121229738
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 15:02 schreef robinpunt het volgende:

[..]

Haha!
Maar dat hokje is ook niks, dat is toch het schijthokje? Ranzig. Ik snap dat hele staand plassen sowieso niet, dat is toch geen beschaving, als ik een penis had zou ik het nog niet doen. Dat mensen overal maar rustig poepen snap ik ook niet, doe dat gewoon thuis. Bij een noodsituatie prima maar sjongejonge mensen die te pas en te onpas overal maar zitten te schijten, in de Bijenkorf of you name it en het gebeurt.
:D

Er zijn op mijn werk drie hokjes (en drie pisbakken) en die hokjes zijn open van boven en beneden, met dunne wandjes. Echt een ramp want stank en geluid draagt nogal ver dan :') Ik kan echt niet gaan als er iemand anders is, stomvervelend :')
pi_121230987
Mannen horen staand te pissen, vrouwen zittend en dus niet andersom. Sorry, maar zo denk ik erover.
pi_121231119
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:11 schreef Xenzo het volgende:
Mannen horen staand te pissen, vrouwen zittend en dus niet andersom. Sorry, maar zo denk ik erover.
Eén woord: smartphone. :D
  zondag 6 januari 2013 @ 17:47:15 #190
71919 wonderer
pi_121232664
quote:
Dat je na al die tijd in dit topic nog steeds vasthoudt aan dit soort arbitraire, rigide onderverdelingen... ben je echt gewoon niet in staat dat soort dingen los te laten? :?

Ik ken zat cismannen die ook liever zittend plassen, om uiteenlopende redenen, en er zijn hulpdingetjes op de markt om staand plassen voor cisvrouwen ook makkelijker te maken (voor bijvoorbeeld festivals of onderweg).
  zondag 6 januari 2013 @ 17:47:48 #191
71919 wonderer
pi_121232684
quote:
11s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:14 schreef Fixers het volgende:

[..]

Eén woord: smartphone. :D
Ik zit wel eens naast een kerel met een blackberry en dan hoor ik dus constant die klikjes van het toetsenbordje :')
pi_121232815
quote:
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:47 schreef wonderer het volgende:
Dat je na al die tijd in dit topic nog steeds vasthoudt aan dit soort arbitraire, rigide onderverdelingen... ben je echt gewoon niet in staat dat soort dingen los te laten? :?

Ik ken zat cismannen die ook liever zittend plassen, om uiteenlopende redenen, en er zijn hulpdingetjes op de markt om staand plassen voor cisvrouwen ook makkelijker te maken (voor bijvoorbeeld festivals of onderweg).
Biologisch geboren mannen en vrouwen die geen wens hebben om van geslacht te veranderen, die moeten in mijn ogen pissen zoals het hoort. Voor transgenders vind ik het anders, die horen te leven in het gewenste geslacht.
pi_121233682
Toen ik puber was werkte ik in een supermarkt, moest ik wel eens de urinoirs schoonmaken. Daar zat altijd gewoon schaamhaar aangeplakt, omfg. Misschien komt daar mijn aversie vandaan.

Ik hoorde Maxim Februari trouwens over de toiletten. Hij heeft zo lang mogelijk gewacht met het publiekelijk bekend maken van zijn transitie omdat hij natuurlijk wel wat wilde laten zien. Als je uit de kast komt als je er al zo'n beetje uitziet als een man dan is het voor mensen toch makkelijker te begrijpen. Hij merkte dat het tijd was om uit de kast te komen door de mensen op de toiletten: kwam ie op de damestoiletten, gingen de vrouwen de toilet weer uit om op het bordje te kijken of ze wel goed waren. Ging hij naar de herentoiletten, was er geen enkel probleem. Vond ik een leuk verhaal. Sowieso, Max Februari: O+
pi_121234134
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 18:08 schreef robinpunt het volgende:
Hij merkte dat het tijd was om uit de kast te komen door de mensen op de toiletten: kwam ie op de damestoiletten, gingen de vrouwen de toilet weer uit om op het bordje te kijken of ze wel goed waren. Ging hij naar de herentoiletten, was er geen enkel probleem.
Dat is eigenlijk wel bizar, als ik als man zijnde per ongeluk de vrouwentoilet in zou lopen dan is de kans bijzonder groot dat dames hysterisch reageren terwijl als een vrouw per ongeluk de herentoilet inloopt dan kijkt niemand om. Dat is eigenlijk wel gek, weet iemand misschien hoe dat komt? Ik ben daar wel benieuwd naar.
  zondag 6 januari 2013 @ 18:20:57 #195
71919 wonderer
pi_121234170
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:50 schreef Xenzo het volgende:

Biologisch geboren mannen en vrouwen die geen wens hebben om van geslacht te veranderen, die moeten in mijn ogen pissen zoals het hoort. Voor transgenders vind ik het anders, die horen te leven in het gewenste geslacht.
Ik kan er gewoon met mijn pet niet bij dat ondanks dat je hier maanden (jaren?) voorbeelden hebt gelezen die er allemaal op wijzen dat de wereld NIET zo rigide in elkaar zit als je denkt, dit soort dingen nog steeds uit je toetsenbord krijgt. Kun je specifieke situaties niet extrapoleren naar een algemenere notie? Sowieso, "het hoort (niet)"? Echt? Dat je iets een beetje onwennig of gek vindt omdat je het niet gewend bent, dat kan natuurlijk. Maar iets afwijzen omdat het niet "hoort"? Hoezo heb jij er last van hoe iemand naar het toilet gaat? :?
pi_121234181
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 18:20 schreef Xenzo het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk wel bizar, als ik als man zijnde per ongeluk de vrouwentoilet in zou lopen dan is de kans bijzonder groot dat dames hysterisch reageren terwijl als een vrouw per ongeluk de herentoilet inloopt dan kijkt niemand om. Dat is eigenlijk wel gek, weet iemand misschien hoe dat komt? Ik ben daar wel benieuwd naar.
vrouwen denken meteen aan foute bedoelingen. als een man een vrouw ziet in het herentoilet is dat niet echt een bedreiging. zoiets.
  zondag 6 januari 2013 @ 18:23:54 #197
71919 wonderer
pi_121234300
quote:

[..]

Omdat vrouwen als de dood zijn dat ze aangerand worden in het toilet. Vraag me niet waarom.

Misschien heeft het ook te maken met het feit dat toiletten (en kleedkamers) een van de weinige plekken zijn waar leden van het andere geslacht gewoon NIET welkom zijn. Zo'n plek is voor een minderheidsgroep een soort van veilige haven en als "de vijand" daar dan in doordringt, is het extra eng.

Mannen weten dat een vrouw nou niet bepaald veel kan doen, en sowieso letten mannen veel minder op wie er binnenkomt; die lopen naar een pot, doen hun ding en lopen weer naar buiten. Volgens mij checken vrouwen zo'n beetje van iedereen welke kleren ze aan heeft, hoe hun haar zit en hoe duur hun schoenen zijn :')
pi_121234346
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 18:23 schreef wonderer het volgende:

[..]

Omdat vrouwen als de dood zijn dat ze aangerand worden in het toilet. Vraag me niet waarom.

Misschien heeft het ook te maken met het feit dat toiletten (en kleedkamers) een van de weinige plekken zijn waar leden van het andere geslacht gewoon NIET welkom zijn. Zo'n plek is voor een minderheidsgroep een soort van veilige haven en als "de vijand" daar dan in doordringt, is het extra eng.

Mannen weten dat een vrouw nou niet bepaald veel kan doen, en sowieso letten mannen veel minder op wie er binnenkomt; die lopen naar een pot, doen hun ding en lopen weer naar buiten. Volgens mij checken vrouwen zo'n beetje van iedereen welke kleren ze aan heeft, hoe hun haar zit en hoe duur hun schoenen zijn :')
doen vrouwen dat echt? aardig sick. ;(
pi_121234355
quote:
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:47 schreef wonderer het volgende:

quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:50 schreef Xenzo het volgende:
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 18:20 schreef wonderer het volgende:
Ik kan er gewoon met mijn pet niet bij dat ondanks dat je hier maanden (jaren?) voorbeelden hebt gelezen die er allemaal op wijzen dat de wereld NIET zo rigide in elkaar zit als je denkt, dit soort dingen nog steeds uit je toetsenbord krijgt. Kun je specifieke situaties niet extrapoleren naar een algemenere notie? Sowieso, "het hoort (niet)"? Echt? Dat je iets een beetje onwennig of gek vindt omdat je het niet gewend bent, dat kan natuurlijk. Maar iets afwijzen omdat het niet "hoort"? Hoezo heb jij er last van hoe iemand naar het toilet gaat? :?
Nee, ik persoonlijk heb daar geen last van. Ik zeg ook niet dat ze dat niet mogen doen, ze moeten doen wat ze willen doen... Alleen in mijn beleving hoort dat niet, dat vrouwen staand plassen en mannen zittend plassen.
  zondag 6 januari 2013 @ 18:25:34 #200
71919 wonderer
pi_121234381
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 18:24 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

doen vrouwen dat echt? aardig sick. ;(
Weet ik veel, ik ga al vijftien jaar niet meer naar het vrouwentoilet :')
  zondag 6 januari 2013 @ 18:26:41 #201
71919 wonderer
pi_121234443
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 18:25 schreef Xenzo het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Nee, ik persoonlijk heb daar geen last van. Ik zeg ook niet dat ze dat niet mogen doen, ze moeten doen wat ze willen doen... Alleen in mijn beleving hoort dat niet, dat vrouwen staand plassen en mannen zittend plassen.
Zeggen dat iets niet hoort is een impliciete afkeuring van het gedrag, en nog best een sterke ("hoe hoort het eigenlijk"). Maar misschien is dat mijn taalachtergrond, dat ik erover struikel. Kwestie van semantiek.
pi_121234625
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 18:08 schreef robinpunt het volgende:
Hij merkte dat het tijd was om uit de kast te komen door de mensen op de toiletten: kwam ie op de damestoiletten, gingen de vrouwen de toilet weer uit om op het bordje te kijken of ze wel goed waren. Ging hij naar de herentoiletten, was er geen enkel probleem.
quote:
quote:

Oké, dat verklaart wellicht waarom. Wel erg voor vrouwen, dat ze (onbewust) altijd alart zijn.
pi_121235602
Betreft het plassen, Mijn ouders hebben mijn broer en ik volgens mij wel redelijk op de zelfde manier opgevoed. Dus zindelijk worden op het potje (zitten) en vervolgens op de wc zitten. Nu weet ik niet hoe de ontwikkeling hierin bij me broer is geweest (niet echt iets dat ik ooit besproken heb met hem) maar bij mij was het dat me moeder op een gegeven moment zei in de trend van: Als je de boel schoon kan houden mag je staan anders zitten. Kortom ik heb het zitten nooit afgeleerd.

Nu moet ik wel zeggen dat ik hopelijk binnen 1 jaar geopereerd word maar ik nu ook nog wel beetje gebruik maak van het handigheidje dat ik bij festivals nog even stiekem achter de boom kan kruipen en als ik met vrienden ben die mijn geschiedenis weten maak ik er vaak nog een grapje van: zolang het nog kan.. ;)

Ik vind dat jongens het zelf moeten weten, maar uit praktische oogpunt (als ik de huishouding doe bijv.) geef ik toch graag voorkeur aan lekker iedereen zitten.
Live your own life | Being weird and Whappy :)
pi_121235812
quote:

[..]

Wie liep er dan per ongeluk de herentoilet op, of bedoel je dit in z'n algemeenheid? Want in het geval dat ik omschreef keek niemand om omdat Maxim eruit ziet als een man waardoor het niemand opviel dat hij op de herentoilet stond omdat hij daar hoort.
  zondag 6 januari 2013 @ 19:04:03 #205
71919 wonderer
pi_121236003
Volgens mij zijn veel mannen het ook wel gewend, aangezien vrouwen regelmatig bij de heren gaan plassen als er bij de dames een lange rij staat (in het theater in ieder geval wel).
pi_121236085
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 19:04 schreef wonderer het volgende:
Volgens mij zijn veel mannen het ook wel gewend, aangezien vrouwen regelmatig bij de heren gaan plassen als er bij de dames een lange rij staat (in het theater in ieder geval wel).
Haha ja dat doe ik hier in de lokale kroeg ook wel. Maar in gelegenheden waar ik niet zo vaak kom doe ik dat toch minder snel :P
Live your own life | Being weird and Whappy :)
pi_121236104
Ga je vaak naar theater Wonderer, wat vind je leuk?
  zondag 6 januari 2013 @ 19:31:36 #208
71919 wonderer
pi_121237473
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 19:06 schreef robinpunt het volgende:
Ga je vaak naar theater Wonderer, wat vind je leuk?
Musicals :Y
pi_121238539
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 18:59 schreef robinpunt het volgende:
Wie liep er dan per ongeluk de herentoilet op, of bedoel je dit in z'n algemeenheid? Want in het geval dat ik omschreef keek niemand om omdat Maxim eruit ziet als een man waardoor het niemand opviel dat hij op de herentoilet stond omdat hij daar hoort.
Ik nam het als voorbeeld, gewoon in z'n algemeenheid dus.
pi_121238765
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 19:31 schreef wonderer het volgende:

[..]

Musicals :Y
Musicals |:(
  zondag 6 januari 2013 @ 20:21:09 #211
71919 wonderer
pi_121240378
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 19:55 schreef robinpunt het volgende:

[..]

Musicals |:(

Een van de weinige nichtendingen die ik leuk vind :')
pi_121240655
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 20:21 schreef wonderer het volgende:

[..]

Een van de weinige nichtendingen die ik leuk vind :')
Haha. Ik vind royal albert leuk, hoe nichterig is dat.
Maar ik heb nu een vriendin en dat bevalt goed jongen.
  zondag 6 januari 2013 @ 20:25:50 #213
71919 wonderer
pi_121240714
^O^

Vertel :)
pi_121240843
quote:

[..]

Sowieso zijn de meeste vrouwen op mentaal gebied klachtwaardig.
pi_121241211
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 20:25 schreef wonderer het volgende:
^O^

Vertel :)
Ik dacht eerst eigenlijk dat ik helemaal niet zo erg op vrouwen viel, ik was wel eens verliefd op een vrouw maar ik dacht niet dat dat gewoon een soort extreme bewondering was ofzo. Maar nu ik mijn genderidentiteit zo duidelijk is voor mezelf, voelt dat anders. Niet dat mijn seksuele oriëntatie is verandert, maar mijn seksuele identiteit wel. Eerder stond ik gewoon niet open voor de vrouw. Maar goed, vrouwen zijn echt leuk. Ze is zo grappig en onvoorspelbaar en ik heb echt het gevoel dat ik erg mijn best moet doen enzo, daar hou ik wel van.
  zondag 6 januari 2013 @ 20:35:26 #216
71919 wonderer
pi_121241431
Tof :Y Geniet ervan.
pi_121254182
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 20:32 schreef robinpunt het volgende:
Ik dacht eerst eigenlijk dat ik helemaal niet zo erg op vrouwen viel, ik was wel eens verliefd op een vrouw maar ik dacht niet dat dat gewoon een soort extreme bewondering was ofzo. Maar nu ik mijn genderidentiteit zo duidelijk is voor mezelf, voelt dat anders. Niet dat mijn seksuele oriëntatie is verandert, maar mijn seksuele identiteit wel. Eerder stond ik gewoon niet open voor de vrouw. Maar goed, vrouwen zijn echt leuk. Ze is zo grappig en onvoorspelbaar en ik heb echt het gevoel dat ik erg mijn best moet doen enzo, daar hou ik wel van.
Dus eigenlijk was u biseksueel zonder dat te weten? Hoe dan ook: geniet en heb veel plezier en liefde met elkaar.
pi_121260428
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 23:56 schreef Xenzo het volgende:

[..]

Dus eigenlijk was u biseksueel zonder dat te weten? Hoe dan ook: geniet en heb veel plezier en liefde met elkaar.
Nou het ligt wel wat gecompliceerder, ik wist het eigenlijk wel maar ik kon er niks mee. En dank u!
pi_121268121
Toen je hier voor het eerst kwam had je toch nog een vriend? Dat is al wel snel gegaan dan :P bij mij is er nog steeds niemand
  maandag 7 januari 2013 @ 14:07:07 #220
71919 wonderer
pi_121268353
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 14:00 schreef Maisnon het volgende:
Toen je hier voor het eerst kwam had je toch nog een vriend? Dat is al wel snel gegaan dan :P bij mij is er nog steeds niemand
Bij mij ook niet :'(
pi_121270442
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 14:00 schreef Maisnon het volgende:
Ja, maar da's al heel lang geleden, 6 maanden ofzo.

Jullie moeten even op jacht gaan.
pi_121271171
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 15:08 schreef robinpunt het volgende:

[..]

Heel lang? dude! Dat heb je goed voor elkaar hoor zo snel :P Bij mij wil het gewoon nog niet maarja, ik heb het afgelopen jaar ook nog niet zo veel nieuwe mensen ontmoet.

Daar gaan we dit jaar verandering in brengen :)

Maar wat zegt ze overal van, weet ze welke stappen je wil nemen enzo?
  maandag 7 januari 2013 @ 15:54:30 #223
71919 wonderer
pi_121272069
Ik wil niet op jacht gaan, ik wil iemand tegenkomen.

Nou ja, ik weet wie ik wil maar dat gaat niet gebeuren :')
pi_121273025
Is het voor transmannen- en vrouwen lastiger om een relatie te krijgen of valt dat mee? Want ja, als ik lees hoe de mensen reageren in dit KLB-topic dan ga ik bijna denken dat het voor transseksuele mensen onmogelijk is.
  maandag 7 januari 2013 @ 17:09:57 #225
71919 wonderer
pi_121274874
Ik "ken" mannen die regelmatig onenighstands hebben, al dan niet post-op, maar langdurige relaties, geen idee.
pi_121279122
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 15:54 schreef wonderer het volgende:
Ik wil niet op jacht gaan, ik wil iemand tegenkomen.
:{ Je leeft niet in Love Actually ofzo, je moet er wel wat voor doen
quote:
Nou ja, ik weet wie ik wil maar dat gaat niet gebeuren :')
Wie dan?
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 15:27 schreef Maisnon het volgende:
Maar wat zegt ze overal van, weet ze welke stappen je wil nemen enzo?
Ja, dat weet ze. Op zich gaat het heel goed en is er geen enkel probleem van haar kant maar ik voel wel dat er een kans is dat ik het zelf verpest omdat ik nu nog zo dysforisch ben.
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:22 schreef Xenzo het volgende:
Is het voor transmannen- en vrouwen lastiger om een relatie te krijgen of valt dat mee? Want ja, als ik lees hoe de mensen reageren in dit KLB-topic dan ga ik bijna denken dat het voor transseksuele mensen onmogelijk is.
Nou ja als iemand heel pikgericht is heb ik gewoon pech :{

Maar goed, ik heb geen andere transgenders in mijn omgeving maar op forums, weblogs e.d. die ik volg zijn er wel veel die gewoon al heel lang een partner hebben, soms ook een partner die ze al voor transitie hadden.
  maandag 7 januari 2013 @ 19:50:20 #227
71919 wonderer
pi_121282141
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 18:49 schreef robinpunt het volgende:

[..]

:{ Je leeft niet in Love Actually ofzo, je moet er wel wat voor doen

I beg to differ.
pi_121283329
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:50 schreef wonderer het volgende:

[..]

I beg to differ.
Zelf weten :)
pi_121294408
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 15:08 schreef robinpunt het volgende:

[..]

watMaisnon zegt: Dude! 6 maanden, het is al bijna twee jaar geleden dat mijn ex me op straat zette. Maar ik vind het wel heel erg tof voor je! :Y

Vandaag vroeg een nieuwe collega heel open en geïnteresseerd hoe bij mij de vork in de steel zat en ook hoe bepaalde dingen nu in zijn werk gaan. Dat was leuk. :)
pi_121345810
http://www.telegraaf.nl/v(...)an_naar_vrouw__.html

Misschien oneerbiedig, maar ik zou d'r doen :9~ Wat is zij een mooie vrouw geworden _O_
  woensdag 9 januari 2013 @ 16:17:19 #231
71919 wonderer
pi_121356915
Ah, de 4"en 6.5" peecock zijn beschikbaar :)

Zal ik het doen of niet...?
pi_121363845
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 16:17 schreef wonderer het volgende:

Had je al eerder die peecock?Ja toch?Deze waren beter heb ik gelezen?Als je geld over hebt: JA ;)

Over dat vorige onderwerp te hebben , het staandplassen.Waarom doen jullie dat niet?Ik vind staandplassen veel makkelijker
De discussie dat heren toiletten smerig zijn of urinoirs valt behoorlijk mee.Elke toilet is wel smerig.
Serieus: mochten jullie een piemel hebben zouden jullie dan gaan zitten???? :N
Ikke niet hoor!En ruim ook niet mijn pis op _O-
pi_121364944
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 16:17 schreef wonderer het volgende:

Ben je er nou eigenlijk heel bewust mee bezig welke maat je neemt?
  woensdag 9 januari 2013 @ 20:01:41 #234
71919 wonderer
pi_121365755
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 19:43 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ben je er nou eigenlijk heel bewust mee bezig welke maat je neemt?
Yep, ik heb zitten wachten tot de 4" beschikbaar kwam. De 5.5 vind ik te groot voor dagelijks gebruik. Ik heb nu ook de 4" en da's een prima maatje.

quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 19:20 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Had je al eerder die peecock?Ja toch?Deze waren beter heb ik gelezen?Als je geld over hebt: JA ;)

Over dat vorige onderwerp te hebben , het staandplassen.Waarom doen jullie dat niet?Ik vind staandplassen veel makkelijker
De discussie dat heren toiletten smerig zijn of urinoirs valt behoorlijk mee.Elke toilet is wel smerig.
Serieus: mochten jullie een piemel hebben zouden jullie dan gaan zitten???? :N
Ikke niet hoor!En ruim ook niet mijn pis op _O-
Ja, ik heb de eerste versie nu en die bevalt qua gemak wel, maar is ook na een jaar nog niet lek-vrij. Dus ik hoop echt dat deze beter is...
pi_121367688
Ik blijf zitten
  woensdag 9 januari 2013 @ 20:46:47 #236
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_121368293
Ik heb dus ook nog zo'n "ding" maar ik ga niet staand plassen hoor. Dat spettert gewoon en als je zit heb je daar geen last van. Sowieso hoef ik 'm dan ook niet te zien en dat vind ik ook wel fijn :) .

Hoe minder ik 'm zie, hoe beter.
pi_121368960
Peecock is vrij duur heb ik begrpen.Maar als die goed werkt zal ik het aanschafen Wonderer

Haha Robin blijft bij zijn standpunt ;)

Ik heb phalloplastie ondergaan en ik vind staandplassen beter gaan dan zittend, ik druppel dan veel minder na
Ja je knoeit wel maar dat boeit me echt niet
Gek genoeg irriteer ik me wel aan de anderen
Ik weet niet of biomannen ook nadruppelen als ze zittend plassen.Ik neem aan van wel omdat mijn pa zittend plast en ik vaak 3 a 4 druppeltjes op de wc bril zie als hij is geweest.Conclusie: men drupt altijd wel na, of je nu zittend plast of staand
pi_121369112
Skillsy ik word er gewoon onpasselijk van, waar is de beschaving in godsnaam
pi_121369158
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:46 schreef J.Gibbs het volgende:
Ik heb dus ook nog zo'n "ding" maar ik ga niet staand plassen hoor. Dat spettert gewoon en als je zit heb je daar geen last van. Sowieso hoef ik 'm dan ook niet te zien en dat vind ik ook wel fijn :) .

Ja dat versta ik wel
Dus het gaat bij jou om je dysforie van onder en niet vanwege het gemak, want staandplassen is verdomd handig
pi_121369288
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:59 schreef robinpunt het volgende:
Skillsy ik word er gewoon onpasselijk van, waar is de beschaving in godsnaam
Heb je nare ervaringen opgelopen?Ieder zijn mening.
pi_121369606
Wat ongelofelijk leuk dat er hier op dit forum ook aandacht word gegevenaan transseksualiteit
ik ben zelf een trans vrouw van 30 :) en erg gelukkig :)

Klik hier om naar mijn persoonlijke weblog te gaan
pi_121369857
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2013 21:02 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Heb je nare ervaringen opgelopen?Ieder zijn mening.
Als mijn pa druppen zou achterlaten op mijn toiletbril dan zou ik gaan googlen naar bejaardenhuizen want dan lijkt mij de tijd rijp
pi_121370723
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:46 schreef J.Gibbs het volgende:

Zien vind ik niet erg, maar wel steeds raarder worden merk ik. Vooral onder de douche met wassen bijvoorbeeld. Maar aan de andere kant vind ik het idee dat 'ie er straks niet meer is ook wel een beetje onwerkelijk.
  woensdag 9 januari 2013 @ 22:08:58 #244
71919 wonderer
pi_121373009
Sinds een paar jaar kan ik zittend niet goed uitplassen (zal wel iets te maken hebben met de veranderde samenstelling van mijn ingewanden :')) en staand heb ik daar geen last van, dus ik doe het liever staand. Maar aangezien mijn huidige peecock niet zo betrouwbaar is, doe ik dat alleen thuis waar ik mijn boxer in de was kan gooien als het misgaat.
pi_121374297
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 21:11 schreef robinpunt het volgende:

[..]

Als mijn pa druppen zou achterlaten op mijn toiletbril dan zou ik gaan googlen naar bejaardenhuizen want dan lijkt mij de tijd rijp
Wat een kinderachtige opmerking.Maar om erop in te gaan: ongeveer 2 derde van de mannen na hun 50ste gaan nadruppelen.
Maar het is nogal taboe dus je hoort ze er niet over praten
Ik denk dat jouw pa zijn bek moet houden daarover als je zulke nogal gestapo gedachtes op na houdt

Ik druppel terwijl ik in mijn 20s ben
omdat "wij" phallopatienten een knik in onze buis hebben.Daar is niks aan te doen dan goed uitknijpen en dan nog.Die knik zit er omdat men de uitmonding van de plasbuis voorbij het schaambeen hebben moet zetten
Ik ken andere gasten die meer nadruppelen, ligt allemaal aan de anatomie
pi_121374614
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2013 22:30 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Wat een kinderachtige opmerking.Maar om erop in te gaan: ongeveer 2 derde van de mannen na hun 50ste gaan nadruppelen.
Maar het is nogal taboe dus je hoort ze er niet over praten
Ik denk dat jouw pa zijn bek moet houden daarover als je zulke nogal gestapo gedachtes op na houdt

Ik druppel terwijl ik in mijn 20s ben
omdat "wij" phallopatienten een knik in onze buis hebben.Daar is niks aan te doen dan goed uitknijpen en dan nog.Die knik zit er omdat men de uitmonding van de plasbuis voorbij het schaambeen hebben moet zetten
Ik ken andere gasten die meer nadruppelen, ligt allemaal aan de anatomie
|:(
Het gaat helemaal niet om het wel of niet nadruppelen maar over algemene beschaving en hygiëne.
pi_121375445
Okey verkeerd begrepen.
pi_121449316
Volgens mij is het heel normaal dat als wij mannen gepist hebben dat er dan nog een paar druppels vallen, daar dragen wij tenslotte een onderbroek voor om die druppels op te vangen.
pi_121449547
Hebben jullie ook wel eens van die momenten dat je je transtitie niet meer ziet zitten. Dat het toch maar gedoemd is te mislukken en alle moeite voor niets is? Dat je jezelf lelijk voelt en daardoor onzeker, wat het probleem alleen maar erger maakt?

Ik heb nu zo'n dipje. ;(
pi_121451063
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 21:23 schreef Fixers het volgende:
Hebben jullie ook wel eens van die momenten dat je je transtitie niet meer ziet zitten. Dat het toch maar gedoemd is te mislukken en alle moeite voor niets is? Dat je jezelf lelijk voelt en daardoor onzeker, wat het probleem alleen maar erger maakt?

Ik heb nu zo'n dipje. ;(
Ja, dat heb ik ook wel eens. En je weet dan ook dat je weer uit het dipje komt omdat het maar tijdelijk is. Omdat je niet lelijk bent maar je je alleen niet aantrekkelijk voelt omdat je op dat moment weinig zelfvertrouwen hebt. En dat transen ongelooofelijk kritisch op hun uiterlijk zijn en morgen of overmorgen je weer fluitend over straat loopt omdat dit nu eenmaal iets is dat je moét doen en je er gelukkiger van wordt.

Dus zit je dipje uit, verwen je zelf met iets lekkers of zo, bel een vriend(in) die het van je kan hebben en de ochtend dat je jezelf wel weer ziet zitten komt wel weer... Sterkte!
  vrijdag 11 januari 2013 @ 22:09:59 #251
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_121451879
quote:

Ik heb nu zo'n dipje. ;(
Ja, dat gevoel heb ik ook. Vaak genoeg... niet super vaak ofzo maar vaak genoeg dat ik me depri voel en dat ik me afvraag of het allemaal nog wel zin heeft. Dat ik dan tegen dat hele traject opzie enzo... Of dat ik iets denk van "ik word toch nooit een echte vrouw".

Maar gelukkig is dat meestal maar even en kan ik het vaak genoeg van de zonnige kant zien. En het helpt ook wel om dan hier te komen, want dan weet ik dat ik niet de enige ben. En als ik jullie dan zie op foto's dan krijg ik ook meteen weer de motivatie om door te gaan want jullie zien er al zo vrouwelijk uit enzo.

[edit]
Behalve de mannen dan, die zien er natuurlijk niet vrouwelijk uit ;) .
  vrijdag 11 januari 2013 @ 22:35:53 #252
296917 Abby79
Being myself!
pi_121453323
quote:
Ik heb nu zo'n dipje. ;(
zoals Gibbs en Onderweg al aangaven, ja hoor, die hebben wij ook wel eens (gehad). Maar het komt allemaal wel goed :Y. Voor je het weet is de down weer omgeslagen in een up. daar ben ik heel zeker van O+.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 22:53:59 #253
71919 wonderer
pi_121454253
quote:

Ik heb nu zo'n dipje. ;(
Als ik die gehad heb, weet ik het niet meer, maar het gaat weer over. Waarschijnlijk ook best snel. Dus verwen jezelf lekker en hou vol!
  vrijdag 11 januari 2013 @ 22:55:01 #254
71919 wonderer
pi_121454301
Dit was voor mij trouwens een foto waarbij ik dacht, oh mooi... cismannen hebben ook brede(re) heupen:

:)

Tenzij dat een transjochie is natuurlijk... dat weet ik niet :')
pi_121454831
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 22:55 schreef wonderer het volgende:
<knip>
Ik vraag mij dat al een tijdje af (off-topic). Waarom plaatsen transmannen zoveel foto's? Op genderzone van Facebook werd ik dagelijks beloond met mastectomie-foto's. De 6-packs vliegen over het scherm, vergezeld van allerlei ander lichamelijk schoon. Ik zie dat bij transvrouwen veel minder. What's up with you guys?
pi_121456095
quote:
Dit was voor mij trouwens een foto waarbij ik dacht, oh mooi... cismannen hebben ook brede(re) heupen:

[ afbeelding ]

Aan de vorm van zijn borstspieren te zien is deze man als biologische man geboren, vrouwen en transmannen hebben namelijk een andere vorm van borstspieren dan biologisch mannen (lees: het enige wat bij transmannen qua spieren veranderd is de volume, niet de vorm voor de duidelijkheid).
  vrijdag 11 januari 2013 @ 23:48:40 #257
71919 wonderer
pi_121456778
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 23:05 schreef Onderweg het volgende:

[..]

Ik vraag mij dat al een tijdje af (off-topic). Waarom plaatsen transmannen zoveel foto's? Op genderzone van Facebook werd ik dagelijks beloond met mastectomie-foto's. De 6-packs vliegen over het scherm, vergezeld van allerlei ander lichamelijk schoon. Ik zie dat bij transvrouwen veel minder. What's up with you guys?
Geen idee. Ik denk omdat het voor mannen meer geaccepteerd is dat ze halfnaakt door het leven gaan. Het grootste voordeel van die borstoperatie is (voor mij, maar ook veel anderen) dat je EINDELIJK met ontbloot bovenlichaam rond kan lopen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 23:32 schreef Xenzo het volgende:

[..]

Aan de vorm van zijn borstspieren te zien is deze man als biologische man geboren, vrouwen en transmannen hebben namelijk een andere vorm van borstspieren dan biologisch mannen (lees: het enige wat bij transmannen qua spieren veranderd is de volume, niet de vorm voor de duidelijkheid).
Is dat zo? Ik heb er nooit zo op gelet, of die vorm anders is. Ga ik eens doen ;)
pi_121456860
quote:

[ afbeelding ]

quote:
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 23:48 schreef wonderer het volgende:
Is dat zo?
Ja, dat is echt zo.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 23:53:28 #259
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_121456947
quote:

[..]

Geen idee. Ik denk omdat het voor mannen meer geaccepteerd is dat ze halfnaakt door het leven gaan. Het grootste voordeel van die borstoperatie is (voor mij, maar ook veel anderen) dat je EINDELIJK met ontbloot bovenlichaam rond kan lopen.
Stelletje macho's :D .
pi_121457181
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 23:05 schreef Onderweg het volgende:

[..]

Ik vind dat prettig hoor, veel beeldmateriaal, het werkt vaak motiverend. En handig, als die jongens niet zoveel foto's plaatsten dan had ik een heleboel echt niet geweten. T-journals en weblogs met veel foto's zijn toch het leukst om te volgen vind ik.

quote:

[..]

Ik heb me verdiept in het ontwikkelen van de borstspiergroep maar ik ben dit niet tegengekomen. Heb je een link naar deze info oid?
  zaterdag 12 januari 2013 @ 00:01:09 #261
71919 wonderer
pi_121457203
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 23:53 schreef J.Gibbs het volgende:

[..]

Stelletje macho's :D .
Yep :')
  zaterdag 12 januari 2013 @ 00:07:23 #262
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_121457451
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 00:01 schreef wonderer het volgende:

[..]

Yep :')
Ik bedoelde het positief hoor. Het is gewoon te zien dat jullie echt mannen zijn en geen vrouwen ;) .
pi_121457533
quote:

[ afbeelding ]

quote:
quote:
Is dat zo?
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 23:50 schreef Xenzo het volgende:
Ja, dat is echt zo.
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 00:00 schreef robinpunt het volgende:
Ik heb me verdiept in het ontwikkelen van de borstspiergroep maar ik ben dit niet tegengekomen. Heb je een link naar deze info oid?
quote:
Kijk maar eens goed naar natuurlijke bodybuilders en mensen die (beroepsmatig) sporten, daar kunt u duidelijke verschillen zien tussen mannen en vrouwen qua vorm van spieren.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 00:10:13 #264
71919 wonderer
pi_121457594
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 00:09 schreef Xenzo het volgende:

[..]

Kijk maar eens goed naar natuurlijke bodybuilders en mensen die (beroepsmatig) sporten, daar kunt u duidelijke verschillen zien tussen mannen en vrouwen qua vorm van spieren.
Ik zie tussen mannen onderling net zoveel verschil, eerlijk gezegd... Wat voor soort verschil is het dan?
pi_121457679
quote:

[ afbeelding ]

quote:
quote:
Is dat zo?
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 23:50 schreef Xenzo het volgende:
Ja, dat is echt zo.
quote:
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 00:09 schreef Xenzo het volgende:
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 00:10 schreef wonderer het volgende:
Ik zie tussen mannen onderling net zoveel verschil, eerlijk gezegd... Wat voor soort verschil is het dan?
Als mensen daar geen verstand van hebben dan is het misschien lastig om de verschillen te zien. Maar goed, om antwoord te geven op uw vraag: vrouwen en transmannen hebben "smalle" borstspieren en zijn meestal ook "rond" qua vorm, biologisch geboren mannen hebben hoekerige en brede borstspieren.

Vrouw (natural bodybuildster):

Man (natural bodybuilder):

[ Bericht 8% gewijzigd door Xenzo op 12-01-2013 00:22:45 (Er stond een spelfout in mijn bericht.) ]
pi_121458073
Ik ben niet overtuigd... Ik zie wel verschil tussen die borsten maar dat is omdat op bovenstaande foto een vrouw te zien is en ook al heeft die veel spier en een laag vetpercentage, ze heeft ook bindweefsel en dat geeft haar borsten toch een andere vorm. Dat heeft niks met de spiergroep te maken. Mensen zijn natuurlijk sowieso verschillend dus ja, de ene heeft een andere borstkas dan de ander. De spiergroepen zijn gelijk dus als je geen vrouwelijk vetweefsel/bindweefsel in je borst hebt dan ziet dat er niet anders uit dan bij een biologische man.
pi_121458260
Er zijn toch echt duidelijke verschillen te zien. Bij de tentoonstelling "Bodyworlds" was dat goed te zien, daar hadden ze zowel een vrouw als een man opgezet die beide ontdaan was van hun vet en bindweefsels.
pi_121458618
Dat is simpelweg minder spiermassa en dat komt door een andere hormoonhuishouding en niet door een andere vorm van de spieren.
pi_121459076
Nee, dat heeft niks met hormoonhuishouding te maken. Een man gebruikte zijn lichaam eeuwen geleden anders dan hoe vrouwen hun lichaam gebruikte waardoor onder andere de vorm van de spieren van zowel mannen als vrouwen anders ontwikkeld zijn. In de huidige tijd zijn de verschillen iets kleiner dan eeuwen geleden, maar de verschillen zijn nog steeds duidelijk zichtbaar. Maar goed, als u mij niet wil geloven dan moet u dat zelf weten.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 00:55:27 #270
71919 wonderer
pi_121459227
Voorbeelden zijn lastig te vinden, maar deze meneer lijkt me toch "hoekig"?

Oh, nog een:

zaterdag 12 januari 2013 @ 01:01:29 #271
71919 wonderer
pi_121459396
Doet weinig onder voor

volgens mij. Maar goed, erg belangrijk is het ook niet ;)
pi_121459490
Dit zijn mooie voorbeelden, het zijn beide transmannen die - zo te zien - van nature al mannelijker waren dan de gemiddelde vrouw. Trouwens, het zijn mooie mannen om te zien!
  zaterdag 12 januari 2013 @ 01:11:36 #273
71919 wonderer
pi_121459637
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 01:04 schreef Xenzo het volgende:
Dit zijn mooie voorbeelden, het zijn beide transmannen die - zo te zien - van nature al mannelijker waren dan de gemiddelde vrouw. Trouwens, het zijn mooie mannen om te zien!
Ik geloof niet dat je dat kunt zeggen, dat ze van nature al mannelijker waren... Daar heb je absoluut geen aanwijzingen voor, alleen speculaties.

Het kan best zijn dat er verschillen zijn tussen de bouw van mannen en vrouwen in het algemeen, maar die gegevens kun je niet gebruiken om in de individuele gevallen te zeggen of iemand wel of niet trans is.
pi_121459858
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 01:11 schreef wonderer het volgende:
Ik geloof niet dat je dat kunt zeggen, dat ze van nature al mannelijker waren... Daar heb je absoluut geen aanwijzingen voor, alleen speculaties.
Dat zijn geen speculaties, dat is gewoon een feit als u puur naar het lichaam kijkt (lees: een vrouw-vrouw ziet er qua vormen anders uit dan een vrouw-die-mannelijk is).
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 01:11 schreef wonderer het volgende:
Het kan best zijn dat er verschillen zijn tussen de bouw van mannen en vrouwen in het algemeen, maar die gegevens kun je niet gebruiken om in de individuele gevallen te zeggen of iemand wel of niet trans is.
Laat ik het zo zeggen: het is zichtbaar, bij de ene persoon is dat meer zichtbaar dan bij de andere persoon.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 01:59:32 #275
107792 Hexley
the Platypus
pi_121460716
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 00:12 schreef Xenzo het volgende:

[..]

Als mensen daar geen verstand van hebben dan is het misschien lastig om de verschillen te zien. Maar goed, om antwoord te geven op uw vraag: vrouwen en transmannen hebben "smalle" borstspieren en zijn meestal ook "rond" qua vorm, biologisch geboren mannen hebben hoekerige en brede borstspieren.

Ik heb zo mijn twijfels over je theorie, dit omdat de borst dus op de borstspieren ligt en niet er onder,...
pi_121463243
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 22:53 schreef wonderer het volgende:

[..]

Als ik die gehad heb, weet ik het niet meer, maar het gaat weer over. Waarschijnlijk ook best snel. Dus verwen jezelf lekker en hou vol!
Ik ga er wel vanuit dat het overgaat. Het is dat ik weet dat ik geen cyclus heb, anders zou ik zeggen dat ik ongesteld ben. :P Morgen ga ik het schilderij dat ik heb laten maken ophalen, iets waar ik al een tijd naar uitkijk.

quote:

[ afbeelding ]

Ik ben best blij met de taille die ik al mijn hele leven heb. In de sauna is me een keer gezegd, lang voor ik aan de hormonen ging, dat ik van achter gezien best een vrouwelijk figuur heb. Een collega merkte tegen me op dat "die pillen al best veel voor mijn figuur hadden gedaan" Toen zat ik net twee maanden aan de androcur. Genoeg mannen met een zandlopertje. O+
pi_121476407
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 08:35 schreef Fixers het volgende:
Ik ben best blij met de taille die ik al mijn hele leven heb. In de sauna is me een keer gezegd, lang voor ik aan de hormonen ging, dat ik van achter gezien best een vrouwelijk figuur heb. Een collega merkte tegen me op dat "die pillen al best veel voor mijn figuur hadden gedaan" Toen zat ik net twee maanden aan de androcur. Genoeg mannen met een zandlopertje. O+
Er zijn genoeg mannen die meer heupen hebben dan "gemiddeld" (al vraag ik me wel af wat het "gemiddelde" dan is).
  zaterdag 12 januari 2013 @ 18:11:18 #279
71919 wonderer
pi_121476465
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 18:09 schreef Xenzo het volgende:

[..]

Er zijn genoeg mannen die meer heupen hebben dan "gemiddeld" (al vraag ik me wel af wat het "gemiddelde" dan is).
Mijn heupen zijn voor mij op dit moment het grootste dysphorische punt, dus dan is het wel fijn dat het niet abnormaal is. Hoewel ik natuurlijk liever maatje 28 van broek had gehad :{
pi_121476512
@ Wonderer,
Wel eens een (zeer) dikke man gezien? Die hebben ook heupen, wellicht meer heupen dan wat u heeft (al heb ik nog nooit uw heupen gezien, dus ik gok voor het gemak maar even).
  zaterdag 12 januari 2013 @ 18:50:33 #281
71919 wonderer
pi_121477733
Jah, maar ik ben niet zeer dik ;) Het moet wel in verhouding zijn. Op dit moment verhullen mijn zwembandjes nog wel wat, maar ik ben bang dat het anders wordt als die eindelijk wegsmelten. Godzijdank heb ik geen baringsheupen.
pi_121477888
@ Wonderer,
Ik denk dat dit vooral tussen de oren zit. Ik bedoel: als ik bijvoorbeeld een pukkel op mijn gezicht hebt dan valt het mij erg op terwijl de kans vrij aanwezig is dat de meeste mensen het niet eens zien.
pi_121478549
Ik heb ook grote heupen.Ben heel schriel , niet gespierd en dan vallen ze helemaal op.Maakt mij ook heel dysforisch ;(
  zaterdag 12 januari 2013 @ 19:28:56 #284
71919 wonderer
pi_121479062
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 18:54 schreef Xenzo het volgende:
@ Wonderer,
Ik denk dat dit vooral tussen de oren zit. Ik bedoel: als ik bijvoorbeeld een pukkel op mijn gezicht hebt dan valt het mij erg op terwijl de kans vrij aanwezig is dat de meeste mensen het niet eens zien.
Oh, ik weet het wel zeker, maar het blijft irritant ;)
pi_121479925
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 19:13 schreef Skillsy het volgende:
Ik heb ook grote heupen.Ben heel schriel , niet gespierd en dan vallen ze helemaal op.Maakt mij ook heel dysforisch ;(
Ga sporten en train bepaalde spieren (zoals schouders, bovenarmen, de zij- en voorkant van de buikspieren).
pi_121482749
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 19:52 schreef Xenzo het volgende:

[..]

Ga sporten en train bepaalde spieren (zoals schouders, bovenarmen, de zij- en voorkant van de buikspieren).
Dat weet ik, maar ben 10kg afgevallen door persoonlijke omstandigheden en kan ook niet normaal eten (BMI van 16,5 momenteel)En door het verlies van die kilo's steekt het (heup)bot helemaal eruit.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 21:48:14 #287
296917 Abby79
Being myself!
pi_121484267
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 21:02 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar ben 10kg afgevallen door persoonlijke omstandigheden en kan ook niet normaal eten (BMI van 16,5 momenteel)En door het verlies van die kilo's steekt het (heup)bot helemaal eruit.
Dat is wel heel laag :o Je mag wel wat van mijn kilo's hebben ;).
pi_121492061
Dat klinkt inderdaad niet gezond, hopelijk kunt u er iets aan doen.
pi_121684214
:W Het kan zijn dat een gebruiker zich hier meldt omdat hij op zoek is naar 'verhalen van transseksuelen' voor een onderzoek voor zijn opleiding 'Humane Wetenschappen'. Zijn openingspost in School en Studie, waar hij het had gepost wat zo summier dat ik hem op slot heb gegooid en heb hem hierheen verwezen, MITS hij een fatsoenlijke post kan produceren over waar zijn onderzoek over gaat en wat hij van een interview verwacht en dergelijken. Mocht je hier geen zin in hebben, wat natuurlijk gewoon kan, bedank dan gewoon vriendelijk :) maar hij is hier dus op aanraden van mij dan even en post komen doen. Mocht je wel zin hebben of iemand kennen die geschikt is voor zijn onderzoek, dan is dat natuurlijk ook goed :)
Ja doei.
  donderdag 17 januari 2013 @ 16:43:22 #290
71919 wonderer
pi_121684540
Thanks for the heads up :)

*slijpt messen vast* >:)
pi_121684609
Hallo allemaal,

Ik ben een Britt en ik benstudent Humane Wetenschappen. Ik doe een onderzoek naar transseksualiteit. Mijn hoofdvraag is hoe transseksuelen hun genderdysforie (het gevoel in het verkeerde lichaam te zitten) ervaren in de maatschappij. Ik vraag me af hoe zij het hebben ontdekt, ze al dan niet een lichamelijke operatie hebben ondergaan, de oorzaken en gevolgen en hoe in sociale situatie is Ik zoek dus mensen die graag eens hun ervaringen willen delen, dit gebeurt natuurlijk allemaal anoniem.
Wie zou mij graag helpen?

Alvast bedankt!
  donderdag 17 januari 2013 @ 16:46:11 #292
71919 wonderer
pi_121684691
Wat onderzoek je precies? Medisch traject, sociale impact, liefde/seks/relaties etc enz?
pi_121684750
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 16:44 schreef kirrikei het volgende:
Hallo allemaal,

Ik ben een student Humane Wetenschappen en ik doe een onderzoek naar transseksualiteit.
Ik zoek mensen die graag eens hun verhaal willen doen bij mij, dit gebeurt natuurlijk allemaal anoniem.

Alvast bedankt!
Ja, dit vroeg ik dus niet. UITGEBREID. Lees het slotjesbericht eens? Als jij geen moeite wilt doen, dan doen mensen dat ook niet voor jou.

Beter. ^O^
Ja doei.
pi_121684818
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 16:47 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja, dit vroeg ik dus niet. UITGEBREID. Lees het slotjesbericht eens? Als jij geen moeite wilt doen, dan doen mensen dat ook niet voor jou.

Beter. ^O^
ja ik heb het aangepast :D nog eens bedankt hé
pi_121684839
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 16:44 schreef kirrikei het volgende:
Hallo allemaal,

Ik ben Britt en ik ben student Humane Wetenschappen. Ik doe een onderzoek naar transseksualiteit. Mijn hoofdvraag is hoe transseksuelen hun genderdysforie (het gevoel in het verkeerde lichaam te zitten) ervaren in de maatschappij. Ik vraag me af hoe zij het hebben ontdekt, ze al dan niet een lichamelijke operatie hebben ondergaan, de oorzaken en gevolgen en hoe in sociale situatie is Ik zoek dus mensen die graag eens hun ervaringen willen delen, dit gebeurt natuurlijk allemaal anoniem.

Alvast bedankt!

pi_121684931
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 16:46 schreef wonderer het volgende:
Wat onderzoek je precies? Medisch traject, sociale impact, liefde/seks/relaties etc enz?
Ik onderzoek eigelijk de sociale situatie, hoe ze hun transseksualiteit ervaren in de maatschappij, dus ook liefde/seks/relaties
pi_121685082
Kort door de bocht gezegd: volgens mij werkt dat net zoals geaardheden, de ene komt erachter dat hij homoseksueel is doordat hij op mannen valt en de andere komt erachter dat hij eigenlijk een meisje wil worden (of andersom). Ik zit niet in zo'n situatie, maar ik denk dat het ongeveer zo zou moeten gaan.
  donderdag 17 januari 2013 @ 16:58:04 #298
71919 wonderer
pi_121685225
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 16:54 schreef Xenzo het volgende:
Kort door de bocht gezegd: volgens mij werkt dat net zoals geaardheden, de ene komt erachter dat hij homoseksueel is doordat hij op mannen valt en de andere komt erachter dat hij eigenlijk een meisje wil worden (of andersom). Ik zit niet in zo'n situatie, maar ik denk dat het ongeveer zo zou moeten gaan.
Nee.
pi_121685310
Ja, daarom zei ik ook dat het kort door de bocht gezegd was. Maar oké, hoe zit het dan? Het is een interessante vraag hoe mensen erachter komen dat hij of zij in het verkeerde lichaam geboren is.
pi_121685386
Ik onderzoek ook hoe het is ontstaan, en hoe hun vroegere leven eruitzag. Werden ze misbruikt, gepest of hadden ze eerder een normale jeugd. Ook vraag ik mij af wanneer het voor het eerst werd opgemerkt, en hoe je dat dan had opgemerkt, of had iemand anders het dan opgemerkt?

Groetjes.
pi_121685420
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 17:02 schreef kirrikei het volgende:
Ik onderzoek ook hoe het is ontstaan, en hoe hun vroegere leven eruitzag. Werden ze misbruikt, gepest of hadden ze eerder een normale jeugd. Ook vraag ik mij af wanneer het voor het eerst werd opgemerkt, en hoe je dat dan had opgemerkt, of had iemand anders het dan opgemerkt?

Groetjes.
Transseksualiteit heeft niks met seksueel misbruik te maken.
pi_121685440
Waarom is je eerste 'ingave' -waren ze misbruikt-? Je tweede is 'gepest' en daarna pas 'normale jeugd'... Ik vind dat nogal een stempel drukken op de manier waarop je hier in duikt?
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')