Dat 'bepaalde niveau' zijn je noobgains, mijns inziens. Die kan je halen door gewoon te beginnen met trainen en een beetje te gaan eten, als je je eerste plateaus gaat bereiken wordt het toch wel noodzaak om je macros te hitten. Je kan er altijd voor kiezen om heavy te overbulken en het op die manier te doen, maar als je niet teveel vet wilt gainen én je wilt optimale spiergains, is het sowieso nodig.quote:Op maandag 17 december 2012 20:01 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja? Vind je dat? Ik heb eigenlijk een broertje dood aan schema's maken en alles registreren wat ik eet en doe etc. Ben meer een praktijkman denk ik.
Al moet ik wel toegeven dat als je boven een bepaald niveau uit wilt stijgen het noodzakelijk wordt dit te doen.
2 quarter pounders, 1060kcal, 64 gram eiwit.quote:Op maandag 17 december 2012 21:11 schreef ZuidGrens het volgende:
Wat zijn jullie favoriete cheatmeals? Soms heb ik dagen dat ik gewoon niet aan mijn behoefte kom en ik heb niet zoveel problemen met een vette hap in de bulk.
big tasty bevat volgens mij ong 1000 kcal, pak daar 2 van!quote:Op maandag 17 december 2012 21:20 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
2 quarter pounders, 1060kcal, 64 gram eiwit.
Heb ik gisteravond ook even gehaald, was laat wakker geworden en een snelle 1000kcal was toen welkom. Heb er nu eigenlijk weer zin in.
Gewoon je whey shakes aanlengen met Kokosmelk ipv melk of water.quote:Op maandag 17 december 2012 21:22 schreef Hiatus het volgende:
[..]
big tasty bevat volgens mij ong 1000 kcal, pak daar 2 van!
Ik zou geen idee hebben als ik het niet zou bijhouden. En langer dan een paar minuten per dag kost het niet.quote:Op maandag 17 december 2012 21:17 schreef Mithras82 het volgende:
Ach je weet toch altijd wel ongeveer wat je eet. Wat eiwit rijk is en wat vet of vet arm is. Gewoon gezond eten en zorgen dat je de lol erin houdt. Anders hou je het nooit vol.
Ik admire je toewijding, maar heb je niet zoiets van, af en toe een lekkere échte cheatmeal?quote:Op maandag 17 december 2012 21:35 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Gewoon je whey shakes aanlengen met Kokosmelk ipv melk of water.
1 kopje kokosmelk = 530 kcal![]()
3 shakes van 750ml per dag kom je als echte ecto wel aan hoor.
Gewoon Jefit gebruiken op je telefoon. Werkt sneller dan de computer.quote:Op maandag 17 december 2012 21:37 schreef Schadenfreude het volgende:
Is er een website waar je de progressie per oefening kunt bijhouden? Ik had wel een app met daarin een enorme lijst oefeningen waarbij je elke keer gewicht en aantal reps per set kon bijhouden en daarbij ook allerlei grafiekjes kreeg. Best wel motiverend, maar op een gewone computer vul je het tien keer zo snel in plus het is overzichtelijker.
Lekker aan de juice.quote:Op maandag 17 december 2012 21:41 schreef Hiatus het volgende:
zo die raymzter is goed bezig geweest!
Ja, daar zeg je wat.quote:Op maandag 17 december 2012 21:05 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Dat 'bepaalde niveau' zijn je noobgains, mijns inziens. Die kan je halen door gewoon te beginnen met trainen en een beetje te gaan eten, als je je eerste plateaus gaat bereiken wordt het toch wel noodzaak om je macros te hitten. Je kan er altijd voor kiezen om heavy te overbulken en het op die manier te doen, maar als je niet teveel vet wilt gainen én je wilt optimale spiergains, is het sowieso nodig.
Ach, da's te overzien. Meal timing is grotendeels irrelevant. Als je merkt dat je te weinig hebt gegeten aan het eind van de dag, pak dan gewoon nog een extra maal om alsnog die calorien e.d. sowieso voor de dag te hebben.quote:Op maandag 17 december 2012 21:50 schreef kaasplankje het volgende:
Groot probleem bij mij is dat ik nog wel eens maaltijden oversla op de dag, zowel tijdens werk als op vrije dagen. Ik ben dan te druk bezig en vergeet gewoon te eten. Vaak denk ik om 14:30 oja ik moet nog lunchen. Terwijl ik wel om 6 of 7 uur ben opgestaan. Dat is echt fucked up.
Lijkt me voor de opname mss wel beter om de inname wat meer over de dag te verdelen, kak je dan niet de helft weer uit?quote:Op maandag 17 december 2012 22:04 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Ach, da's te overzien. Meal timing is grotendeels irrelevant. Als je merkt dat je te weinig hebt gegeten aan het eind van de dag, pak dan gewoon nog een extra maal om alsnog die calorien e.d. sowieso voor de dag te hebben.
Haha ben ik toch niet de enige. Fietsen is prima, als het maar droog is!quote:Op maandag 17 december 2012 19:38 schreef Sapstengel het volgende:
Haha dan gaat het prima idd, wel respect, ik zou dat niet kunnen. Enige wat ik fiets is naar de gym en terug, 2 x 5 minuten. Als het droog is, anders ga ik met de auto.
Doe ik ook soms in de bulk zoals nu.quote:Op maandag 17 december 2012 21:40 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Ik admire je toewijding, maar heb je niet zoiets van, af en toe een lekkere échte cheatmeal?
Ik weet hoe dit klinkt, een beetje in de trant van "ik hoef niet te groot te worde je moet btje kunne leve tog zakkie chips voor de tv moet kunne", maar ik denk oprecht dat ik snel uit zou branden als ik nooit 'dirty' meals zou eten.
Succes.quote:Op maandag 17 december 2012 20:15 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik denk dat je gelijk hebt.
Ik moet aan de schema's.![]()
@ Kerol:
Ik houd wel van lateral dumbbell raise. Goede oefening om kapot te gaan. Of front dumbbell raise.
Dat ik in principe maar 144gr eitwit nodig heb. Calorieinname is 3200, dus met 144gr zou ik dan op 18% zitten toch? (Eiwitten en carbs x4, vetten x9). Klinkt 60% carbs, 20% eiwit, 20% vetten als een mooi streven?quote:Op zondag 16 december 2012 16:58 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
http://mennohenselmans.co(...)ke-for-bodybuilders/
Lekker aftrekken in de kleedkamerquote:Op maandag 17 december 2012 22:57 schreef mtchel112 het volgende:
is het normaal dat je na het trainen het libido hebt van een konijn? lijkt me wel logisch maar t is echt vaag, misschien geil ik wel op al die zwetende curl monkeys
quote:
Curlboys die je na een half jaar nooit meer ziet. Zielige figuren.quote:Op dinsdag 18 december 2012 00:29 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Niet onder de indruk, gym zit vol met deze beginners.
Ik snap niet waarom mensen blijven denken dat macro ratios uitmaken. Geen aanval op jou verder, maar denk je dat het je lichaam uitmaakt in welke verhoudingen hij voedingsstoffen binnen krijgt?quote:Op maandag 17 december 2012 23:47 schreef Mandamo het volgende:
Heeft iemand een idee wat ideale macro ratio's zijn tijdens een bulk?
Ik las hier:
[..]
Dat ik in principe maar 144gr eitwit nodig heb. Calorieinname is 3200, dus met 144gr zou ik dan op 18% zitten toch? (Eiwitten en carbs x4, vetten x9). Klinkt 60% carbs, 20% eiwit, 20% vetten als een mooi streven?
Wow, dat heb ik gelukkig nooit meer. Als ik een maaltijd mis moet ik mezelf in slaap huilen. Net als wanneer ik m'n protein of kcal target niet haal.quote:Op maandag 17 december 2012 21:50 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Groot probleem bij mij is dat ik nog wel eens maaltijden oversla op de dag, zowel tijdens werk als op vrije dagen. Ik ben dan te druk bezig en vergeet gewoon te eten. Vaak denk ik om 14:30 oja ik moet nog lunchen. Terwijl ik wel om 6 of 7 uur ben opgestaan. Dat is echt fucked up.
ja, bij de beesten af idd.quote:Op maandag 17 december 2012 22:57 schreef mtchel112 het volgende:
is het normaal dat je na het trainen het libido hebt van een konijn? lijkt me wel logisch maar t is echt vaag, misschien geil ik wel op al die zwetende curl monkeys
Welke idioot doet dat dan ookquote:Op dinsdag 18 december 2012 02:33 schreef StraatSoldaat het volgende:
Cutten in December is bijna onmogelijk, ben al een maand bezig met "cutten" maar zit nog steeds op de 90kg omdat ik steeds in verleiding wordt gebracht door al dat lekkers
Bijhouden, afwegen en tellen. Zo moeilijk is het niet. En als je dat een paar keer gedaan hebt kun je het aardig inschatten en kun je wat meer op gevoel werken.quote:Op dinsdag 18 december 2012 06:32 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
hoe kunnen jullie zo precies tellen hoeveel calorieen jullie eten? Misschien domme vraag hoorMaar zelf eet ik gewoon altijd zoveel mogelijk
ben nu toch aan gainen namelijk en eet nu sowieso toch neit te weinig
Ik heb 500eu eigenrisico genomen, en basisverzekring. Ben al 20jr niet bij m'n huisarts geweest, dus al heel lang m'n voordeel gepakt.quote:Op dinsdag 18 december 2012 08:15 schreef fathank het volgende:
[..]
[..]
@ Raymond.
wordt dat vergoed door je ziektekostenverzekering? Bovendien 100 euro per uur is volgens mij nog goedkoper dan een doorsnee fysio waar je met 10 minuten weer buiten staat met een rekening van 5 tientjes
Wel fijn om te weten wat het nu is, dan zit er tenminste vooruitgang inquote:Op dinsdag 18 december 2012 07:42 schreef RaymondK het volgende:
Nou gisteren bij de Osteopaat geweest, en het is idd. deels een tenniselleboog, en deels een ontsteking in de aanhechting van m'n onderarmspier op het bot. Die voor de rotatie van je hand zorgt.
En het komt allemaal omdat m'n rechter hand helemaal "vast" zit.
Echt nooit last van gehad, maar er zit totaal geen beweging in de twee losse delen boven m'n polsgewircht in m'n hand. En daar door compenseer ik met die onderarmspier naar het schijnt.
Uberhaupt nooit geweten dat dat moet kunnen bewegen, maar
[ afbeelding ]
Die rijen botjes waar scapoid en trapazoid staat, moeten van de bovenkant naar de onderkant van je hand kunnen bewegen.
Hij heeft bijna een half uur lang aan m'n hand lopen trekken en duwen in die hand, en nog kreeg die d'r bijna geen beweging in.
Maar die man legde tenminste wel helemaal perfect uit hoe het allemaal werkt. Vind het nu al een wereld vent.Wel 100eu per uur, maar toch.
Mag trainen, maar niet de oefeningen die zeer doen, en moet er ijs op houden op die spier/elleboog 2x daags.
Volgend jaar meer.
ja precies. Dat was wel het laatste waar ik aan zou denken. Dat m'n handje niet flexibel genoeg wasquote:Op dinsdag 18 december 2012 08:21 schreef Ganzz het volgende:
[..]
Wel fijn om te weten wat het nu is, dan zit er tenminste vooruitgang in
Maar als je dan 2 boterhammen met pindakaas eet hoe moet je dat in godsnaam tellen dan? helemaal gaan omrekenen hoeveel boterhammen je kan smeren met een pot pindakaas en dan terugrekenenquote:Op dinsdag 18 december 2012 08:15 schreef fathank het volgende:
Bijhouden, afwegen en tellen. Zo moeilijk is het niet. En als je dat een paar keer gedaan hebt kun je het aardig inschatten en kun je wat meer op gevoel werken.
Meten is weten, schrijven is blijven.
Nee, je legt een boterham op een keuken weegschaal, je weet dan je gewicht aan brood, en je drukt op Tarra. Dan smeer je je boterham en legt hem terug op de weegschaal, dan weet je hoeveel pindakaas je typisch op een botehram smeert.quote:Op dinsdag 18 december 2012 09:14 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
Maar als je dan 2 boterhammen met pindakaas eet hoe moet je dat in godsnaam tellen dan? helemaal gaan omrekenen hoeveel boterhammen je kan smeren met een pot pindakaas en dan terugrekenen?
Weegschaal? boterham op de weegschaal, boterham smeren met pindakaas en weer op de weegschaal. En als je een beetje normale motoriek hebt kun je iedere keer wel ongeveer evenveel pindakaas erop smeren. Het komt ook niet op de laatste gram aan, want je exacte energiebehoefte kun je ook niet weten tot op de laatste kcal nauwkeurig.quote:Op dinsdag 18 december 2012 09:14 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
Maar als je dan 2 boterhammen met pindakaas eet hoe moet je dat in godsnaam tellen dan? helemaal gaan omrekenen hoeveel boterhammen je kan smeren met een pot pindakaas en dan terugrekenen?
haha zo heb ik er nooit over nagedachtquote:Op dinsdag 18 december 2012 09:28 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Nee, je legt een boterham op een keuken weegschaal, je weet dan je gewicht aan brood, en je drukt op Tarra. Dan smeer je je boterham en legt hem terug op de weegschaal, dan weet je hoeveel pindakaas je typisch op een botehram smeert.
Dat schaal je naar wat er per 100gram in de pindkaas zit en onthoud je.
maar euh, dat hoef je maar 1x te doen he. Niet voor elke botheram. (Wel als je van het radijsjes tellen bent...)
Maar zo heb je een goeie schatting van je boterhammen.
iddquote:Op dinsdag 18 december 2012 10:59 schreef seto het volgende:
Topic is wel beter geworden sinds dat andere topic in ONZ.
Gewoon gewicht proberen te verhogen volle bak blazen.quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:46 schreef DeLoet het volgende:
[..]
idd![]()
Ik heb 3 weken niet kunnen trainen na een operatie.
Wat is nu verstandig, alles iets lager in gewicht pakken en weer rustig aan zwaarder gaan?
Ik heb in die drie weken letterlijk niets kunnen doen. Laatste week weer wat gewandeld enzo.
Creatine en gaanquote:Op dinsdag 18 december 2012 11:46 schreef DeLoet het volgende:
[..]
idd![]()
Ik heb 3 weken niet kunnen trainen na een operatie.
Wat is nu verstandig, alles iets lager in gewicht pakken en weer rustig aan zwaarder gaan?
Ik heb in die drie weken letterlijk niets kunnen doen. Laatste week weer wat gewandeld enzo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |