abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120310905
quote:
3s.gif Op vrijdag 14 december 2012 17:50 schreef Piet_Piraat het volgende:
Het huis daarna ging tussen 1997 en 2007 van 350.000 gulden naar 400.000 Euro.
Hoezo huizenbubble? :P
De diesel is ook verviervoudigd in die tijd. Hebben we nu een dieselbubble? Kan ik over 5 jaar weer 60L tanken voor ¤ 40,-?
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_120310961
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 17:53 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

De diesel is ook verviervoudigd in die tijd. Hebben we nu een dieselbubble? Kan ik over 5 jaar weer 60L tanken voor ¤ 40,-?
Kan nu al, moet je LPG nemen.
pi_120311020
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 december 2012 17:55 schreef Piet_Piraat het volgende:
Kan nu al, moet je LPG nemen.
Met LPG is het nog erger, die kostte toen omgerekend ¤ 0,17 per liter.... (Als ik het me goed herrinner, ik heb niet zo gek lang op LPG gereden)
pi_120311456
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 17:57 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Met LPG is het nog erger, die kostte toen omgerekend ¤ 0,17 per liter.... (Als ik het me goed herrinner, ik heb niet zo gek lang op LPG gereden)
Kortom zowel brandstof als huizen zijn bovengemiddeld duurder geworden vergeleken met bijv. levensmiddelen.
pi_120311676
quote:
3s.gif Op vrijdag 14 december 2012 18:11 schreef Piet_Piraat het volgende:
Kortom zowel brandstof als huizen zijn bovengemiddeld duurder geworden vergeleken met bijv. levensmiddelen.
Ja. En de energie en zorg ook. Zeg maar zo'n beetje alles wat belangrijk is, behalve de levensmiddelen.
pi_120313956
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 17:53 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Enige verschil is dat huizen met geleend geld worden gekocht en diesel met eigen geld.
Nu de leencapaciteit terug wordt geschroeft gaan ook de huizenprijzen omlaag.
pi_120314339
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 19:23 schreef graaierrr het volgende:
Enige verschil is dat huizen met geleend geld worden gekocht en diesel met eigen geld.
Nu de leencapaciteit terug wordt geschroeft gaan ook de huizenprijzen omlaag.
Ja. Want de mensen die het met geleend geld hebben gekocht gaan jou 50K schenken. Omdat je zo'n toffe gast bent... Dream on. De enigen die met een restschuld verkopen zullen dat door omstandigheden wel moeten, de rest lacht je gewoon uit.
pi_120315687
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 19:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ja. Want de mensen die het met geleend geld hebben gekocht gaan jou 50K schenken. Omdat je zo'n toffe gast bent... Dream on. De enigen die met een restschuld verkopen zullen dat door omstandigheden wel moeten, de rest lacht je gewoon uit.
Er staan idd genoeg huizen te koop van mensen die het wel leuk leek om eens te verhuizen weer. Nou ja die gaan echt niet naar beneden. Idd als je echt moet dan wel en dan is het ook niet lastig om te zakken. Je doet het dan voor een reden als dan die reden niet doorgaat dan is het niet gratis om je huis van de markt te halen. Eens zien wat er gebeurt als al die huizen verdwijnen trouwens of er dan nog zo'n teveel aan in de verkoop staande huizen zijn en wat dat dan doet met de prijs.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_120316192
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 20:00 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Er staan idd genoeg huizen te koop van mensen die het wel leuk leek om eens te verhuizen weer. Nou ja die gaan echt niet naar beneden. Idd als je echt moet dan wel en dan is het ook niet lastig om te zakken. Je doet het dan voor een reden als dan die reden niet doorgaat dan is het niet gratis om je huis van de markt te halen. Eens zien wat er gebeurt als al die huizen verdwijnen trouwens of er dan nog zo'n teveel aan in de verkoop staande huizen zijn en wat dat dan doet met de prijs.
Alleen al het feit dat het aantal te koop staande huizen zo oploopt, geeft al aan dat het leeuwendeel niet wil (of kan) zakken met de prijs. Zou namelijk de gemiddelde prijs zich aanpassen aan de vraag (kopersmarkt toch... :') ) dan zou de prijs zakken en het aantal te koop staande huizen niet oplopen.
pi_120316351
Vandaag, tegen de meeste adviezen hier in, een koopcontract getekend voor mijn eerste woning. 50% gefinancieerd met hypotheek en 50% met eigen middelen. Financieel de meest slimme zet om te doen? Vast niet. Ik houd er dan ook rekening mee dat het huis over twee jaar zomaar 20% minder waard kan zijn. Maakt dat me wat uit? Neen. Een goed en prettig huis mag best wat kosten, we willen hier zeker een jaar of 15 wonen en de zekerheid dat mijn woonlasten de komende jaren niet zullen stijgen geeft mij ook de nodige rust. Maar nog belangrijker ik en mijn vriendin zijn toe aan de volgende stap, waardoor het extra woongenot mij meer waard is dan de eventuele papieren prijsdaling.
pi_120316572
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 20:14 schreef Ravvie het volgende:
Vandaag, tegen de meeste adviezen hier in, een koopcontract getekend voor mijn eerste woning. 50% gefinancieerd met hypotheek en 50% met eigen middelen. Financieel de meest slimme zet om te doen? Vast niet. Ik houd er dan ook rekening mee dat het huis over twee jaar zomaar 20% minder waard kan zijn. Maakt dat me wat uit? Neen. Een goed en prettig huis mag best wat kosten, we willen hier zeker een jaar of 15 wonen en de zekerheid dat mijn woonlasten de komende jaren niet zullen stijgen geeft mij ook de nodige rust. Maar nog belangrijker ik en mijn vriendin zijn toe aan de volgende stap, waardoor het extra woongenot mij meer waard is dan de eventuele papieren prijsdaling.
Moedig dat je dat hier durft te delen. Je zal vast zo uitgescholden worden voor vanalles en nog wat.

en gefeliciteerd met veel woongenot voor een vaste prijs ;)
pi_120317380
quote:
Vandaag, tegen de meeste adviezen hier in, een koopcontract getekend voor mijn eerste woning. 50% gefinancieerd met hypotheek en 50% met eigen middelen. Financieel de meest slimme zet om te doen? Vast niet. Ik houd er dan ook rekening mee dat het huis over twee jaar zomaar 20% minder waard kan zijn.
En dat had niet gekunnen zonder 50% bij voorbaat af te lossen?

quote:
Maakt dat me wat uit? Neen. Een goed en prettig huis mag best wat kosten, we willen hier zeker een jaar of 15 wonen en de zekerheid dat mijn woonlasten de komende jaren niet zullen stijgen geeft mij ook de nodige rust. Maar nog belangrijker ik en mijn vriendin zijn toe aan de volgende stap, waardoor het extra woongenot mij meer waard is dan de eventuele papieren prijsdaling.
That's the spirit... _O_

Ow enne...
quote:
Vandaag, tegen de meeste adviezen hier in,
Verkijk je daar niet op, Als je hier van 20 mensen negatieve adviezen krijgt, zijn dat in werkelijkheid maar 3 verzuurde huurders + 17 klonen. :o
pi_120317766
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 20:31 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

[..]

That's the spirit... _O_

Ow enne...

[..]

Verkijk je daar niet op, Als je hier van 20 mensen negatieve adviezen krijgt, zijn dat in werkelijkheid maar 3 verzuurde huurders + 17 klonen. :o
Dat had inderdaad niet gekund zonder op voorhand 50% zelf te betalen, doordat de de prijs van het huis hoger ligt dan wat we uberhaupt aan hypotheek zouden kunnen krijgen. Verder, doordat de koopprijs ook boven de NHG grens ligt scheelt het qua rente behoorlijk of je het volledige aankoopbedrag financieert of onder de executiewaarde.
pi_120317868
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 20:39 schreef Ravvie het volgende:
Dat had inderdaad niet gekund zonder op voorhand 50% zelf te betalen, doordat de de prijs van het huis hoger ligt dan wat we uberhaupt aan hypotheek zouden kunnen krijgen. Verder, doordat de koopprijs ook boven de NHG grens ligt scheelt het qua rente behoorlijk of je het volledige aankoopbedrag financieert of onder de executiewaarde.
OK, dat is dan een legitieme reden i.p.v. alvast aflossen omdat je wellicht in de toekomst 'onder water' komt te staan. ;)

En veel plezier met je huis natuurlijk. ^O^
pi_120321260
quote:
dan de eventuele papieren prijsdaling.
Ook precies de juiste manier om er tegen aan te kijken. Ik zit beetje anders in situatie maar had op gegeven moment wel een prijsstijging van 75% maar ook alleen maar virtueel. Mooi kunnen gebruiken voor kopen ander huis maar wat ik toen niet had heb ik nog steeds niet feitelijk.
  vrijdag 14 december 2012 @ 22:27:58 #216
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120323989
quote:
Vandaag, tegen de meeste adviezen hier in, een koopcontract getekend voor mijn eerste woning. 50% gefinancieerd met hypotheek en 50% met eigen middelen.
Gefeliciteerd ^O^

Jij hebt in ieder geval geen last van onderwaarde :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 20:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Moedig dat je dat hier durft te delen. Je zal vast zo uitgescholden worden voor vanalles en nog wat.

en gefeliciteerd met veel woongenot voor een vaste prijs ;)
Nou... nou.... heb eens wat meer vertrouwen in je medemens :*

quote:

Maar 17 :?
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_120324188
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 22:27 schreef ComplexConjugate het volgende:
Maar 17 :?
Ja. Sorry. Ik heb gekocht... Dus kan niet rekenen. Je weet toch... -O-
pi_120324811
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 22:27 schreef ComplexConjugate het volgende:
Jij hebt in ieder geval geen last van onderwaarde :D
En dat is stierenpoep natuurlijk... Of je nou 100K onderwaarde hebt, en 100K op de bank, of je betaalt alvast die 100K en die 100K verdampt is qua onderwaarde lood om oud ijzer...
  Moderator vrijdag 14 december 2012 @ 23:18:31 #219
236264 crew  capricia
pi_120326975
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 21:37 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Ook precies de juiste manier om er tegen aan te kijken. Ik zit beetje anders in situatie maar had op gegeven moment wel een prijsstijging van 75% maar ook alleen maar virtueel. Mooi kunnen gebruiken voor kopen ander huis maar wat ik toen niet had heb ik nog steeds niet feitelijk.
hier in de hype periode 2 koophuizen verkocht om samen te gaan kopen om te wonen. Dus twee keer heel veel overwaarde kunnen cashen. Het bedrag aan hyp in guldens is toen euro's geworden qua verkoop. Daar kun je nooit tegenop sparen.
Wij zitten nu een beetje met het dilemma dat volledig aflossen geen financieel voordeel oplevert. En dat we dus waarschijnlijk een stukje schuld laten staan.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_120327348
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2012 23:18 schreef capricia het volgende:

[..]

hier in de hype periode 2 koophuizen verkocht om samen te gaan kopen om te wonen. Dus twee keer heel veel overwaarde kunnen cashen. Het bedrag aan hyp in guldens is toen euro's geworden qua verkoop. Daar kun je nooit tegenop sparen.
Wij zitten nu een beetje met het dilemma dat volledig aflossen geen financieel voordeel oplevert. En dat we dus waarschijnlijk een stukje schuld laten staan.
Zolang het hebben van beetje schuld nog goedkoper is dan hebben van geen schuld op je huis zou ik het ook laten staan. Elke verandering van rente en andere regeltjes weer narekenen en kijken wat het beste is om dan te doen.
  vrijdag 14 december 2012 @ 23:28:59 #221
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120327456
quote:

[..]

Haha... jarenlang hebben ze dat gedaan en sommigen denken dat ze nog steeds een reden hebben om te lachen :D

Maar waarom zitten er dan zoveel mensen te huilen voor de buis? Boehoe.... mijn onderwaarde.... mijn huis is waardeloos! En dat bij een daling van een paar procenten per jaar :')
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  vrijdag 14 december 2012 @ 23:31:20 #222
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120327552
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2012 23:18 schreef capricia het volgende:

[..]

Ga je nou nog een huis kopen of leasen :?

Waarom is er geen financieel voordeel? Gesubsidieerd lenen? Tja... dat is het zieke van ons 'sociale leenstelsel' voor huisje huren van de bank 8)7
pi_120327705
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 23:26 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Zolang het hebben van beetje schuld nog goedkoper is dan hebben van geen schuld op je huis zou ik het ook laten staan. Elke verandering van rente en andere regeltjes weer narekenen en kijken wat het beste is om dan te doen.
Hoe kan het nu goedkoper zijn om een schuld te hebben dan geen schuld?
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
pi_120327712
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 23:28 schreef ComplexConjugate het volgende:
Haha... jarenlang hebben ze dat gedaan en sommigen denken dat ze nog steeds een reden hebben om te lachen :D

Maar waarom zitten er dan zoveel mensen te huilen voor de buis? Boehoe.... mijn onderwaarde.... mijn huis is waardeloos! En dat bij een daling van een paar procenten per jaar :')
Vraagje... In welke realiteit leef jij... :?
pi_120327783
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2012 23:35 schreef Sharpdressedman het volgende:

[..]

Met een schuld op je huis is dat mogelijk dankzij de HRA.
pi_120327844
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2012 23:35 schreef Sharpdressedman het volgende:
Wellicht handig om je eerst eens in te lezen....
pi_120328069
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 23:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Wellicht handig om je eerst eens in te lezen....
Heb je .... over?

Heb net de pagina's gelezen. Ik werk de schuld mooi weg bij aankoop volgende woning, nog klein hypotheekje misschien en dan is het prima
  vrijdag 14 december 2012 @ 23:49:51 #228
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120328225
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 23:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Vraagje... In welke realiteit leef jij... :?
In dezelfde realiteit waar jij 17 kloons meent waar te nemen :)
pi_120328236
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2012 23:46 schreef Sharpdressedman het volgende:
Heb je .... over?
Sorry hoor, maar als je dat echt niet begrijpt, kom dan hier niet bijdehand doen... Beetje onzinnig zeg maar....
pi_120328314
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 23:50 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar als je dat echt niet begrijpt, kom dan hier niet bijdehand doen... Beetje onzinnig zeg maar....
Ach ook ik ben maar bij vlagen zinvol, zuurpruim.
  vrijdag 14 december 2012 @ 23:52:01 #231
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120328326
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 23:38 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Gesubsidieerd huisje lenen. Vinden we normaal, terwijl degene die smerig rijk is met een bruto inkomen van >43k en een huurhuisje heeft gestraft moet worden om het feit dat deze mensen belasting betalen.
Only in Nederland, het land waar de prijs van baksteen niet mag zinken w/
  vrijdag 14 december 2012 @ 23:53:09 #232
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120328384
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2012 23:51 schreef Sharpdressedman het volgende:

[..]

Props... _O_

Een fokker die gelijk doorheeft met wie en wat hij van doen heeft ^O^
pi_120328418
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2012 23:51 schreef Sharpdressedman het volgende:
Was dat maar waar. Je redt het zelfs bij vlagen niet eens... _O-
pi_120328448
Wat zijn de schattingen voor 2013 en 2014?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_120328461
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 december 2012 23:53 schreef ComplexConjugate het volgende:
Props... _O_

Een fokker die gelijk doorheeft met wie en wat hij van doen heeft ^O^
Laat me raden, je 13e kloon? (Gezien het onderliggende intellect?)
pi_120328507
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 23:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ongeveer 13 en 14. :W
pi_120328550
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 23:52 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Gesubsidieerd huisje lenen. Vinden we normaal, terwijl degene die smerig rijk is met een bruto inkomen van >43k en een huurhuisje heeft gestraft moet worden om het feit dat deze mensen belasting betalen.
Only in Nederland, het land waar de prijs van baksteen niet mag zinken w/
En zo hoort dat ook. Ik een van die "smerig rijken" en van mening dat ik niet in een sociale huurwoning behoor te wonen. Dat heeft verder helemaal niks met huisprijzen van koopwoningen uit te staan. Maar alles met de prijs van bepaalde huurwoningen.
  vrijdag 14 december 2012 @ 23:57:42 #238
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120328584
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 23:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
-8% en -7% of zo... mijn voorspelling is dat je het mag verdubbel of er een digit voor kan zetten.
  vrijdag 14 december 2012 @ 23:58:43 #239
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120328624
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 23:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Laat me raden, je 13e kloon? (Gezien het onderliggende intellect?)
Eerst waren het er nog 17? Je kan niet rekenen, niet tellen en nu laat je geheugen je ook nog eens in de steek.
pi_120328716
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2012 23:56 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

En zo hoort dat ook. Ik een van die "smerig rijken" en van mening dat ik niet in een sociale huurwoning behoor te wonen. Dat heeft verder helemaal niks met huisprijzen van koopwoningen uit te staan. Maar alles met de prijs van bepaalde huurwoningen.
En jij vind de HRA een geweldig instrument om 'bezitsvorming' te stimuleren?
Je klinkt als het ideale slachtoffer om deel te willen nemen aan het grote Hollandse piramidespel :)
pi_120328769
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 december 2012 23:58 schreef ComplexConjugate het volgende:
Eerst waren het er nog 17? Je kan niet rekenen, niet tellen en nu laat je geheugen je ook nog eens in de steek.
Ehm... die 17 klonen waren van 3 man he... (Sorry dat het rekenwerk voor jou daardoor een lvl hoger getild wordt, Zoals je weet help ik je meestal wel, maar nu zet je jezelf dusdanig voor schut dat ik me ff terugtrek. Sorry)
pi_120328829
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 00:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ehm... die 17 klonen waren van 3 man he... (Sorry dat het rekenwerk voor jou daardoor een lvl hoger getild wordt, Zoals je weet help ik je meestal wel, maar nu zet je jezelf dusdanig voor schut dat ik me ff terugtrek. Sorry)
Nou... nou... nu laat jij je toch een beetje kennen BVZ'tje :*
pi_120328892
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 december 2012 00:03 schreef ComplexConjugate het volgende:
Nou... nou... nu laat jij je toch een beetje kennen BVZ'tje :*
Dat moet dan maar. Ik ben best begaan met de minder bedeelde, maar sommigen zijn niet meer te redden.
pi_120328935
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 00:00 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

En jij vind de HRA een geweldig instrument om 'bezitsvorming' te stimuleren?
Je klinkt als het ideale slachtoffer om deel te willen nemen aan het grote Hollandse piramidespel :)
Het is een leuk iets HRA maar als het afgeschaft maakt het voor mij niet dat ik het erg vind ofzo. Ik heb mijn huizen voor een goeie prijs gekocht om in te wonen. Verder zitten er dan nog alleen geld dingetjes in van aflossen of niet waarin de HRA meespeelt.
pi_120329252
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 00:05 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Het is een leuk iets HRA maar als het afgeschaft maakt het voor mij niet dat ik het erg vind ofzo. Ik heb mijn huizen voor een goeie prijs gekocht om in te wonen. Verder zitten er dan nog alleen geld dingetjes in van aflossen of niet waarin de HRA meespeelt.
Dus jij woont niet eens in een sociale huurwoning? En zit zelfs gewoon ordinair HRA te lurken?
Hoe duf jij als gesubsideerde huislener een oordeel te hebben over belastingbetalers in een sociale huurwoning! Lekker hypocriet :7
pi_120329277
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 00:04 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat moet dan maar. Ik ben best begaan met de minder bedeelde, maar sommigen zijn niet meer te redden.
Jij hoeft ze ook niet te redden dat doet de belastingbetaler wel :*
pi_120329379
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 00:16 schreef ComplexConjugate het volgende:
Jij hoeft ze ook niet te redden dat doet de belastingbetaler wel :*
Ik heb dan ook geen enkele intentie om ze te redden.. :D
pi_120329463
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 00:18 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik heb dan ook geen enkele intentie om ze te redden.. :D
Van mijn uitkering kan ik eigenlijk ook niet al te veel meer bijdragen maar ik zie het nog gebeuren dat ze mij gaan korten om de leenverslaving nog langer te gaan rekken. Immers zal en moet iedereen zijn steentje in de geldcreatie bijdragen want anders gaan 'we' failliet.
pi_120329612
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 00:20 schreef ComplexConjugate het volgende:
Van mijn uitkering kan ik eigenlijk ook niet al te veel meer bijdragen maar ik zie het nog gebeuren dat ze mij gaan korten om de leenverslaving nog langer te gaan rekken. Immers zal en moet iedereen zijn steentje in de geldcreatie bijdragen want anders gaan 'we' failliet.
Beter wordt je wakker en ga je eens zelfstandig nadenken, i.p.v. al die youtube filmpjes voor waar aannemen en gedachteloos oplepelen...

Maar hee, dat is zomaar een suggestie he... Doe ermee wat je wilt...
pi_120329954
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 00:24 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Beter wordt je wakker en ga je eens zelfstandig nadenken, i.p.v. al die youtube filmpjes voor waar aannemen en gedachteloos oplepelen...

Maar hee, dat is zomaar een suggestie he... Doe ermee wat je wilt...

En dat geld in het bijzonder voor het bezitten van schulden.
pi_120330086
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 00:32 schreef ComplexConjugate het volgende:
En dat geld in het bijzonder voor het bezitten van schulden.
Zal best. Ik heb echter geen schuld. (Woningwaarde - Hypotheek > 0)

Maar als je huurt he... Dan wel... Dan ben je gewoon de komende 60 jaar je huidige huur kwijt, en tel daar eens de inflatie bij op...

Niets om vrolijk van te worden, me dunkt... :X

[ Bericht 0% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 15-12-2012 01:01:38 ]
pi_120332107
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 00:15 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Dus jij woont niet eens in een sociale huurwoning? En zit zelfs gewoon ordinair HRA te lurken?
Hoe duf jij als gesubsideerde huislener een oordeel te hebben over belastingbetalers in een sociale huurwoning! Lekker hypocriet :7
Nee ik woon niet in een sociale huurwoning en ik ben idd lekker HRA aan het lurken (zolang het kan). Ik heb geen huurwoning ik heb een koopwoning. Belasting betalers zijn we allemaal. ik ben dus niet hypociet, dat mag jij wel denk maar dat zie je dan verkeerd. En oh ja ik betaal waarschijnlijk meer belasting in 1 jaar dan jij in 4 jaar zou krijgen als bijstander.
  zaterdag 15 december 2012 @ 10:19:00 #253
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_120333660
Zucht, ik zie dat Xeno weer lekker bezig is geweest, zo zonde, heb geen zin om tussen als die same old bullshit de echte interessante posts te zoeken...
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_120334425
quote:

[..]

[..]

That's the spirit... _O_

Ow enne...

[..]

of je wil de werkelijkheid niet zien, of je probeert m te manipuleren en te verdraaien voor de lezers hier

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 23:38 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

ziekelijke maatregel dus.

als het land straks in duigen ligt nog is kijken of je nog steeds zo trots bent dat je lekker zo lang het kan hebt lopen lurken. (zoals je het zelf noemt en wat de lading meer dan genoeg weer zou moeten geven voor de mensen die niet tot op het bot verrot zijn)

en nu alvast: je wordt bedankt namens je nazaad

[ Bericht 13% gewijzigd door Artimunor op 15-12-2012 11:14:19 ]
  zaterdag 15 december 2012 @ 11:16:57 #255
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_120334565
Ach elke subsidieontvanger blijft het geen slechte zaak vinden , wat voor soort subsidie dan ook, maar ik vind dat het geen taak is van de overheid om met gemeenschapsgeld te strooien
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_120334780
quote:

[..]

Je wil dus zeggen dat de prijzen niet kunnen dalen? of wat bedoel je?
pi_120334829
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 02:25 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Nee ik woon niet in een sociale huurwoning en ik ben idd lekker HRA aan het lurken (zolang het kan). Ik heb geen huurwoning ik heb een koopwoning. Belasting betalers zijn we allemaal. ik ben dus niet hypociet, dat mag jij wel denk maar dat zie je dan verkeerd. En oh ja ik betaal waarschijnlijk meer belasting in 1 jaar dan jij in 4 jaar zou krijgen als bijstander.
Het is gewoon hypocriet als je enerzijds zelf een subsidie opstrijkt maar wel het huren van een sociale huurwoning veroordeelt. Zit jou zo'n morele ambiguïteit wel lekker?
pi_120334848
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 11:08 schreef Artimunor het volgende:
ziekelijke maatregel dus.

als het land straks in duigen ligt nog is kijken of je nog steeds zo trots bent dat je lekker zo lang het kan hebt lopen lurken. (zoals je het zelf noemt en wat de lading meer dan genoeg weer zou moeten geven voor de mensen die niet tot op het bot verrot zijn)

Ik neem aan dat jij geen HRA hebt anders zou je niet zo tekeer gaan. Ik heb die regels niet bedacht, ik maak er alleen gebruik van zolang dat kan. Zou het niet bestaan zou ik nog steeds in hetzelfde huis wonen waar ik nou in woon gewoon omdat ik mijn financien prima op orde heb.
pi_120334912
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 11:08 schreef Artimunor het volgende:

De bekende 'wie dan leeft.....'

Is wel de ziekte van de mensheid hoor.... goed rentmeesterschap is aan de meeste mensen niet besteed.

Ja mensen we hebben de aarde in bruikleen gekregen van onze kinderen, niet in bezit o|O

Het willen bezitten is slechts een symptoom van een onderliggende oorzaak nl. de angst om niet afhankelijk te worden van een onzekere toekomst. Maar wie denkt dat het huisbezit een garantie bied steekt zijn hoofd in het zand. Er liggen veel grotere bedreigingen op de loer.
pi_120334977
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 december 2012 11:31 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Het is gewoon hypocriet als je enerzijds zelf een subsidie opstrijkt maar wel het huren van een sociale huurwoning veroordeelt. Zit jou zo'n morele ambiguïteit wel lekker?
Volgens mij veroordeelt niemand hier het wonen in sociale huurwoningen. Het enige wat wel gesteund wordt hier is de huurverhoging voor boven modaal verdienenden die die woningen bezet houden voor de doelgroep.
pi_120335066
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 11:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Volgens mij veroordeelt niemand hier het wonen in sociale huurwoningen. Het enige wat wel gesteund wordt hier is de huurverhoging voor boven modaal verdienenden die die woningen bezet houden voor de doelgroep.
Dat zeg ik... dat is gewoon lekker hypocriet, zelf belasting ontwijken maar wel een oordeel klaar hebben over mensen die in een sociale huurwoning zitten en hun belastingen betalen.

Je komt echt niet weg hoor met 'zo is het systeem', dat geld toch net zo goed voor de mensen die op basis van het systeem deze afweging hebben gemaakt?

'De spelregels tijdens het spel veranderen' is ook zo'n mooie kreet waarmee vaak geschermd wordt.... raar dat je subsidietrekkers daar nooit over hoorde toen anderen wel te maken kregen met veranderende spelregels... :')

De HRA corrumpeert kennelijk het morele kompas van mensen die zich afhankelijk hebben opgesteld. Begrijpelijk want het zijn mensen en mensen maken fouten. Toch doe je er goed aan als mens om wat vaker bij jezelf te raden de gaan of de systemen waarmee we te maken hebben wel deugen.
pi_120335513
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 11:46 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Dat zeg ik... dat is gewoon lekker hypocriet, zelf belasting ontwijken maar wel een oordeel klaar hebben over mensen die in een sociale huurwoning zitten en hun belastingen betalen.

Je komt echt niet weg hoor met 'zo is het systeem', dat geld toch net zo goed voor de mensen die op basis van het systeem deze afweging hebben gemaakt?

'De spelregels tijdens het spel veranderen' is ook zo'n mooie kreet waarmee vaak geschermd wordt.... raar dat je subsidietrekkers daar nooit over hoorde toen anderen wel te maken kregen met veranderende spelregels... :')

De HRA corrumpeert kennelijk het morele kompas van mensen die zich afhankelijk hebben opgesteld. Begrijpelijk want het zijn mensen en mensen maken fouten. Toch doe je er goed aan als mens om wat vaker bij jezelf te raden de gaan of de systemen waarmee we te maken hebben wel deugen.
Niet alleen de HRA corrumpeert dan, de sociale huurwoning markt net zo goed. Met je +43k daar lekker blijven wonen. Mij hoor je trouwens nergens klagen over dat de HRA veranderd. Ik ben er ook niet afhankelijk van namelijk gewoon omdat ik geen super max lening heb op basis van loon en gewoon in een toepasslijk huis woon terwijl bank mij wel een tonnetje meer wou lenen zodat ik nog meer HRA kon lurken. Maar nee heb het zo geregeld dat dat minder werd juist dit jaar met koop van een andere woning.
  zaterdag 15 december 2012 @ 12:11:06 #263
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_120335543
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 16:19 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ja. En? Waarom dat moment naar voren halen? Als ik bv 50K voortijdig afgelost heb, en er gebeurt even iets, en ik heb 20K nodig krijg ik die echt niet terug van de bank hoor. Beter die 50K zelf apart houden, aflossen kun je dan altijd nog.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat het niet zo plezierig is als de looptijd eindigt en jij nog een grote som hebt open staan.

En ja ik heb het zelf zien gebeuren, dus het komt wel degelijk voor. :')
pi_120335574
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 10:19 schreef Sjabba het volgende:
Zucht, ik zie dat Xeno weer lekker bezig is geweest, zo zonde, heb geen zin om tussen als die same old bullshit de echte interessante posts te zoeken...
Vooruit Sjabba voor jou dan even wat interessants:

quote:
Versoepeling hypotheekregels valt of staat met medewerking banken

Persbericht Vereniging Eigen Huis.

Amersfoort, 14 december 2012 - Vereniging Eigen Huis vindt het een goede zaak dat banken meer ruimte krijgen om hun klanten een hypotheek op maat te verstrekken. Vooral jonge mensen met goede inkomensperspectieven moeten door deze versoepeling van de hypotheekregels straks gemakkelijker een passende hypotheek kunnen afsluiten dan nu het geval is. De hypotheekverstrekking is de laatste jaren sterk teruggeschroefd en alle aanvragen worden nu door banken op dezelfde starre manier getoetst. Straks kan in voorkomende gevallen wel weer rekening worden gehouden met een reëel te verwachten inkomensstijging.
Banken en AFM moeten wel meewerken

Wil de vandaag aangekondigde maatregel werken, dan moeten ook de banken en de AFM meewerken. Hogere hypotheken kunnen niet door de overheid worden afgedwongen, maar ruimere verstrekkingsnormen bieden banken wel de mogelijkheden om in overleg met de klant een woningfinanciering te kiezen die verantwoord is en past bij de inkomensontwikkeling.
Beetje compensatie voor doorgeschoten hypotheekregels

Huizenkopers ondervinden per 1 januari 2013 de nadelige gevolgen van een opeenstapeling van hypotheekbeperkingen en doorgeschoten regelgeving. Deze beperkingen verlammen de woningmarkt onnodig. Vooral starters merken dat: waar in het verleden bij de hypotheekverstrekking rekening werd gehouden met een te verwachten inkomensontwikkeling, is er nu absoluut geen ruimte meer voor een bij de klant passende kredietverstrekking. De krappe financieringsmogelijkheden zetten de huizenprijzen verder onder druk.

Ingrijpende veranderingen

Op 1 januari wordt de verplichte volledige aflossing van een nieuw afgesloten hypotheek ingevoerd. Vereniging Eigen Huis waarschuwt voor de langjarige tweedeling tussen bestaande en nieuwe huiseigenaren die hierdoor ontstaat. Het fiscale onderscheid tussen deze groepen brengt onnodige schade toe aan de woningmarkt omdat het verdere prijsdalingen, vermogensverlies en een toename van restschulden veroorzaakt. De vereniging heeft daarom de Eerste Kamer opgeroepen de invoering uit te stellen zodat betere plannen kunnen worden uitgewerkt. Over de invoering van deze maatregel per 1 januari wordt de komende week gestemd.

bron: VEH
Conclusie.... de overheid kan wel de regels willen versoepelen maar als de banken niet meewerken gaat er niet veel gebeuren (lees: banken willen nog meer overheidsgaranties).

De soepele regels.... waren die niet debet aan de explosie van de huizenprijzen?

De VEH vind het niet eerlijk dat starters niet meer zoveel mogen lenen, boehoe.... is zielig voor ze want nu kunnen ze niet meer deel nemen aan het piramidespel.

Of de overheid wel heeft nagedacht over alle ellende die dat veroorzaakt bij de deelnemers aan het piramidespel, dalende prijzen, vermogensverlies en zelfs restschulden.... boehoe..... is niet eerlijk voor de starter.

Het is haast een hele kunst om zo'n stukje voor de VEH te schrijven, hebben we hier in Nederland soms een leerstoel demagogie of zo?
pi_120335779
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 12:12 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

[..]

Conclusie.... de overheid kan wel de regels willen versoepelen maar als de banken niet meewerken gaat er niet veel gebeuren (lees: banken willen nog meer overheidsgaranties).

De soepele regels.... waren die niet debet aan de explosie van de huizenprijzen?

De VEH vind het niet eerlijk dat starters niet meer zoveel mogen lenen, boehoe.... is zielig voor ze want nu kunnen ze niet meer deel nemen aan het piramidespel.

Of de overheid wel heeft nagedacht over alle ellende die dat veroorzaakt bij de deelnemers aan het piramidespel, dalende prijzen, vermogensverlies en zelfs restschulden.... boehoe..... is niet eerlijk voor de starter.

Het is haast een hele kunst om zo'n stukje voor de VEH te schrijven, hebben we hier in Nederland soms een leerstoel demagogie of zo?
Die hele verandering kan ook soepeler. De gemiddelde starter heeft nog geen 52% aftrek. Dus als je nou gewoon zou stellen van elk jaar 1.7% minder aftrek beginnende bij de 52% ben je er over 30 jaar vanaf en zit iedereen over een jaar of 10 op hetzelfde niveau van aftrek. Waardoor je dan kan kiezen welke hypotheek vorm dan handiger is. De regel die er nou komt is idd niet bepaald handig met alleen nog maar anuiteit of lineiar dan iedereen mooi in hetzelfde schuitje.
  zaterdag 15 december 2012 @ 12:29:55 #266
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_120335973
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 12:12 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

[..]

Zeg kan jij niet met je bij de kringloop vandaan gehaalde half kapotte honkbalknuppel eens je aftandse computerscherm en toetsenbord kapot rammen? :7
pi_120336102
quote:

<knip>het gebruikelijke gemanipuleer en getrol</knip..

Zoek jij nog een aanvullende opleiding op je cum laude diploma drammalogie dan?
pi_120336164
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 12:21 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Die hele verandering kan ook soepeler. De gemiddelde starter heeft nog geen 52% aftrek. Dus als je nou gewoon zou stellen van elk jaar 1.7% minder aftrek beginnende bij de 52% ben je er over 30 jaar vanaf en zit iedereen over een jaar of 10 op hetzelfde niveau van aftrek. Waardoor je dan kan kiezen welke hypotheek vorm dan handiger is. De regel die er nou komt is idd niet bepaald handig met alleen nog maar anuiteit of lineiar dan iedereen mooi in hetzelfde schuitje.
Pas als de HRA word afgeschaft in ruil voor een belastingverlaging zit iedereen in hetzelfde schuitje.
pi_120336191
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 12:29 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

Zeg kan jij niet met je bij de kringloop vandaan gehaalde half kapotte honkbalknuppel eens je aftandse computerscherm en toetsenbord kapot rammen? :7
Waarom meteen zo destructief worden?
pi_120336203
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 12:35 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

Zoek jij nog een aanvullende opleiding op je cum laude diploma drammalogie dan?
Ben ik al lang voor geslaagd :D
pi_120336402
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 12:40 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Waarom meteen zo destructief worden?
Ik vermoed dat hij dat goed bij het psychopatische en neurotische karakter vindt passen (gelardeerd met waanvoorspellingen en achtervolgingswaanzin). Het is hier toch geen open kliniek?
  zaterdag 15 december 2012 @ 13:44:35 #272
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_120337962
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 22:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

En dat is stierenpoep natuurlijk... Of je nou 100K onderwaarde hebt, en 100K op de bank, of je betaalt alvast die 100K en die 100K verdampt is qua onderwaarde lood om oud ijzer...
Dit begrijp ik ook niet. Waarom heeft iedereen het nu ineens over onderwaarde? Overal reclamespotjes "JE MOET SNEL AFLOSSEN ANDERS STA JE ONDER WATER!!1!"

Wat boeit het nou of dat geld op de spaarrekening staat of in je huis zit? Als het (op de lange termijn) fiscaal gunstiger wordt om af te lossen dan doe ik dat wel, maar nu niet. Ik begrijp het verhaal ook gewoon niet.

Misschien kan iemand (Xeno?) het uitleggen?
If you can't beat them, join them.
pi_120338038
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 13:44 schreef 44pje het volgende:

[..]

Dit begrijp ik ook niet. Waarom heeft iedereen het nu ineens over onderwaarde? Overal reclamespotjes "JE MOET SNEL AFLOSSEN ANDERS STA JE ONDER WATER!!1!"

Wat boeit het nou of dat geld op de spaarrekening staat of in je huis zit? Als het (op de lange termijn) fiscaal gunstiger wordt om af te lossen dan doe ik dat wel, maar nu niet. Ik begrijp het verhaal ook gewoon niet.

Dat begint pas een probleem te worden als mensen ontslagen worden en dan een
enorme restschuld overhouden als ze moeten verkopen. Als je dat extra geld gewoon
op de bank hebt staan maakt t vrij weinig uit.
  zaterdag 15 december 2012 @ 14:30:10 #274
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_120339307
quote:

[..]

De banken zijn een beetje angstig dat dit geld kan verdwijnen, door een plotse gokverslaving of scheiding ed.
En he kabinet is bang dat ze weer banken moeten redden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 15 december 2012 @ 18:21:53 #275
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_120346081
Ah, dus het is gewoon een oproep tot sparen voor het geval het een keer tegenzit. Met de onderliggende boodschap dat we blijkbaar te dom zijn om zelf te sparen.

Zet het dus maar lekker vast voor de komende 30 jaar, in ruil daarvoor krijg je minder HRA. Goed verhaal wel.
If you can't beat them, join them.
pi_120346420
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 12:39 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Pas als de HRA word afgeschaft in ruil voor een belastingverlaging zit iedereen in hetzelfde schuitje.
Gaat natuurlijk niet gebeuren. Immers het eigenwoningbezit is het wel waard om gestimuleerd te worden.
pi_120346529
Voor iedereen die hier zo zit te zaniken over huizenwaardes en de hoeveelheid huizen die te koop staan.

Waar zou je nu wel direct een huis aanschaffen?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_120346541
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 december 2012 18:32 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Gaat natuurlijk niet gebeuren. Immers het eigenwoningbezit is het wel waard om gestimuleerd te worden.
Geloof jij in sprookjes? De HRA heeft vooral het hebben van schulden beloond. In een tijd van dalende waarde van het onderpand is dat en heel groot gevaar voor de economie. Wat is er mis met marktwerking? Het hebben van een dak boven je hoofd is en essentiele behoefte dus zoiets behoeft geen stimulans. Gewoon de markt zijn werk laten doen en de burger niet onnodig opzadelen met te hoge belastingen.
pi_120346579
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 18:36 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Geloof jij in sprookjes? De HRA heeft vooral het hebben van schulden beloond. In een tijd van dalende waarde van het onderpand is dat en heel groot gevaar voor de economie. Wat is er mis met marktwerking? Het hebben van een dak boven je hoofd is en essentiele behoefte dus zoiets behoeft geen stimulans. Gewoon de markt zijn werk laten doen en de burger niet onnodig opzadelen met te hoge belastingen.
Eigenwoningbezit stimuleren is nu eenmaal iets wat belangrijk wordt gevonden. Dat kan op allerlei manieren gebeuren maar het gaat echt niet zomaar verdwijnen hoe graag jij dat ook wil.
pi_120346600
Wie doet er hier een voorspelling mbt de NHG? Mijn gok: wordt danig strenger / uitgekleed. Hoe ze het gaan verkopen weet ik niet, maar gebeuren gaat het.
pi_120346604
quote:

[..]

Paniekvoetbal. Mensen horen wat, mensen lezen wat, mensen denken het te snappen en mensen doen dat wat hen op dat moment het beste lijkt. Laat ze lekker.
pi_120346651
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 18:38 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Wie doet er hier een voorspelling mbt de NHG? Mijn gok: wordt danig strenger / uitgekleed. Hoe ze het gaan verkopen weet ik niet, maar gebeuren gaat het.
Die is al redelijk streng, die hypotheken zijn over het algemeen niet degenen met het grootste risico.
pi_120346688
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 december 2012 18:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Eigenwoningbezit stimuleren is nu eenmaal iets wat belangrijk wordt gevonden. Dat kan op allerlei manieren gebeuren maar het gaat echt niet zomaar verdwijnen hoe graag jij dat ook wil.
Waarom is het belangrijk dat het eigenwoningbezit word gestimuleerd? Wat is er mis met voorzien van woonruimte voor iedereen? Waarom moet je het bezitten. Dezelfde pippo's die zo pleiten voor het eigen woningbezit zitten net zo hard te lobbyen voor meer centjes voor het OV. Lekker dubbelzinnig, enerzijds verkondigen dat het bezit belangrijk is en anderzijds verkondigen dat je zo veel mogelijk van het collectieve vervoer gebruik moet maken en het bezitten van een eigen voertuig zo ver mogelijk moet terugdringen.

Denk gewoon eens na over de onderliggende oorzaak waarom men het zo belangrijk vind, heeft enkel met machtspolitiek en onderwerping van het volk te maken.
pi_120346725
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 december 2012 18:40 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die is al redelijk streng, die hypotheken zijn over het algemeen niet degenen met het grootste risico.
Er wordt wel veel misbruik van gemaakt, dus kan me voorstellen dat ze wel wat zaken aan gaan passen.
pi_120346726
alles waar de overheid zich mee bemoeit gaat kapot. zo simpel is het. overheid moet zich gewoon beperken tot een beperkt aantal taken, en niet aan van alles en nog wat subsidie geven / zich mee bemoeien.
pi_120346734
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 18:43 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
alles waar de overheid zich mee bemoeid gaat kapot. zo simpel is het. overheid moet zich gewoon beperken tot een beperkt aantal taken, en niet aan van alles en nog wat subsidie geven / zich mee bemoeien.
  zaterdag 15 december 2012 @ 18:47:20 #287
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_120346834
quote:
alles waar de overheid zich mee bemoeit gaat kapot. zo simpel is het. overheid moet zich gewoon beperken tot een beperkt aantal taken, en niet aan van alles en nog wat subsidie geven / zich mee bemoeien.
De overheid moet ook geen subsidie op geld lenen geven
pi_120346860
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 18:42 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Waarom is het belangrijk dat het eigenwoningbezit word gestimuleerd?
Als die basale kennis je al ontbreekt vraag ik me een beetje af waarom je je probeert te mengen in discussies over de woningmarkt? Wat weet je eigenlijk van de woningmarkt, wat is je achtergrond?
quote:
Wat is er mis met voorzien van woonruimte voor iedereen? Waarom moet je het bezitten. Dezelfde pippo's die zo pleiten voor het eigen woningbezit zitten net zo hard te lobbyen voor meer centjes voor het OV. Lekker dubbelzinnig, enerzijds verkondigen dat het bezit belangrijk is en anderzijds verkondigen dat je zo veel mogelijk van het collectieve vervoer gebruik moet maken en het bezitten van een eigen voertuig zo ver mogelijk moet terugdringen.

Denk gewoon eens na over de onderliggende oorzaak waarom men het zo belangrijk vind, heeft enkel met machtspolitiek en onderwerping van het volk te maken.
Aha, het grote complotdenken :D. Sorry, daar heeft het geen bal mee te maken. Mensen gaan met eigen bezit gewoon beter om dan met spullen van anderen is bijvoorbeeld een van de achtergronden hierbij. Misschien tijd om je eens in te gaan lezen? En dan niet direct youtube als bron van alles nemen misschien ;)
pi_120346863
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 18:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De overheid moet ook geen subsidie op geld lenen geven
volledig mee eens.
pi_120346870
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 18:43 schreef Halcon het volgende:

[..]

Er wordt wel veel misbruik van gemaakt, dus kan me voorstellen dat ze wel wat zaken aan gaan passen.
Allicht, waren ze ook al wel mee bezig.
  zaterdag 15 december 2012 @ 18:56:17 #291
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_120347118
Kijk das pas een prijsverlaging he
voor 45 % van de aankoopprijs

quote:
za 15 dec 2012, 14:56
Keith Bakker verlaagt prijs huis vanuit gevangenis
Van onze redactie
AMSTERDAM -

FOTO'S - Keith Bakker heeft vanuit de gevangenis de prijs van zijn luxe optrekje aan de Oude Waal in het centrum van Amsterdam verlaagd.

De verslavingsdeskundige zette vorig jaar zijn woning te koop voor 1.095.000 euro.

Samen met zijn vriendin kocht hij in 2008 het pand voor bijna twee miljoen euro.
Inmiddels is de vraagprijs gedaald naar iets minder dan negen ton
.

De woning heeft vier slaapkamers, drie badkamers en heeft een oppervlakte van 151 vierkante meter.

Keith Bakker werd in april veroordeeld tot vijf jaar cel omdat hij een aantal vrouwen in zijn woning seksueel had misbruikt. Sinds zijn verslavingskliniek Smith & Jones failliet is gegaan, zit bakker diep in de financiële problemen.
pi_120347603
Misschien wordt het weer interessant om klein en goedkoop te gaan wonen
net als deze mevrouw (al denk ik niet dat manhattan zo goedkoop is):

pi_120347667
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 18:56 schreef michaelmoore het volgende:
Kijk das pas een prijsverlaging he
voor 45 % van de aankoopprijs

[..]

Tja, zijn situatie en prijscategorie zijn wel extreem.... :O
pi_120347813
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 19:10 schreef graaierrr het volgende:
Misschien wordt het weer interessant om klein en goedkoop te gaan wonen
net als deze mevrouw (al denk ik niet dat manhattan zo goedkoop is):

Wat een bazenwerk! Zoiets zou ik ook wel willen! _O_
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_120347949
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 19:15 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wat een bazenwerk! Zoiets zou ik ook wel willen! _O_
je hebt nu helemaal geen huis?
pi_120348337
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 19:20 schreef graaierrr het volgende:

[..]

je hebt nu helemaal geen huis?
Natuurlijk wel. Maar ik houd van klein en krachtig. Grote overdreven kavels is meer iets voor wanneer ik ergens de 40 aantik. Een persoon geeft al veel te veel geld uit aan onderdak op jaarlijkse basis dat ik dat het liefst zo laag mogelijk wil hebben.
pi_120348521
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 19:33 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Maar ik houd van klein en krachtig. Grote overdreven kavels is meer iets voor wanneer ik ergens de 40 aantik. Een persoon geeft al veel te veel geld uit aan onderdak op jaarlijkse basis dat ik dat het liefst zo laag mogelijk wil hebben.
Ben wel benieuwd naar de prijs van deze ruimte, dat wordt volgens mij niet
verteld in t filmpje. Maar tis zeker een leuk plekje, de ruimte is goed benut.
pi_120349969
quote:
Nou... Aan die bemoeienis ga ik anders niet kapot hoor. :P

Dus je statement gaat in je eerste 9 woorden woorden al volledig mank. :D
pi_120350145
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 18:38 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Dan wordt het dus nog moeilijker voor starters... :o

(Of kom je straks met paniekverhalen dat het ook gaat gelden voor mensen die reeds onder NHG gekocht hebben.. :W )
pi_120350452
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 19:39 schreef graaierrr het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd naar de prijs van deze ruimte, dat wordt volgens mij niet
verteld in t filmpje. Maar tis zeker een leuk plekje, de ruimte is goed benut.
700 dollar de maand toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')