Gaat natuurlijk niet gebeuren. Immers het eigenwoningbezit is het wel waard om gestimuleerd te worden.quote:Op zaterdag 15 december 2012 12:39 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Pas als de HRA word afgeschaft in ruil voor een belastingverlaging zit iedereen in hetzelfde schuitje.
Geloof jij in sprookjes? De HRA heeft vooral het hebben van schulden beloond. In een tijd van dalende waarde van het onderpand is dat en heel groot gevaar voor de economie. Wat is er mis met marktwerking? Het hebben van een dak boven je hoofd is en essentiele behoefte dus zoiets behoeft geen stimulans. Gewoon de markt zijn werk laten doen en de burger niet onnodig opzadelen met te hoge belastingen.quote:Op zaterdag 15 december 2012 18:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Gaat natuurlijk niet gebeuren. Immers het eigenwoningbezit is het wel waard om gestimuleerd te worden.
Eigenwoningbezit stimuleren is nu eenmaal iets wat belangrijk wordt gevonden. Dat kan op allerlei manieren gebeuren maar het gaat echt niet zomaar verdwijnen hoe graag jij dat ook wil.quote:Op zaterdag 15 december 2012 18:36 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Geloof jij in sprookjes? De HRA heeft vooral het hebben van schulden beloond. In een tijd van dalende waarde van het onderpand is dat en heel groot gevaar voor de economie. Wat is er mis met marktwerking? Het hebben van een dak boven je hoofd is en essentiele behoefte dus zoiets behoeft geen stimulans. Gewoon de markt zijn werk laten doen en de burger niet onnodig opzadelen met te hoge belastingen.
Paniekvoetbal. Mensen horen wat, mensen lezen wat, mensen denken het te snappen en mensen doen dat wat hen op dat moment het beste lijkt. Laat ze lekker.quote:Op zaterdag 15 december 2012 13:44 schreef 44pje het volgende:
[..]
Dit begrijp ik ook niet. Waarom heeft iedereen het nu ineens over onderwaarde? Overal reclamespotjes "JE MOET SNEL AFLOSSEN ANDERS STA JE ONDER WATER!!1!"
Wat boeit het nou of dat geld op de spaarrekening staat of in je huis zit? Als het (op de lange termijn) fiscaal gunstiger wordt om af te lossen dan doe ik dat wel, maar nu niet. Ik begrijp het verhaal ook gewoon niet.
Misschien kan iemand (Xeno?) het uitleggen?
Die is al redelijk streng, die hypotheken zijn over het algemeen niet degenen met het grootste risico.quote:Op zaterdag 15 december 2012 18:38 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Wie doet er hier een voorspelling mbt de NHG? Mijn gok: wordt danig strenger / uitgekleed. Hoe ze het gaan verkopen weet ik niet, maar gebeuren gaat het.
Waarom is het belangrijk dat het eigenwoningbezit word gestimuleerd? Wat is er mis met voorzien van woonruimte voor iedereen? Waarom moet je het bezitten. Dezelfde pippo's die zo pleiten voor het eigen woningbezit zitten net zo hard te lobbyen voor meer centjes voor het OV. Lekker dubbelzinnig, enerzijds verkondigen dat het bezit belangrijk is en anderzijds verkondigen dat je zo veel mogelijk van het collectieve vervoer gebruik moet maken en het bezitten van een eigen voertuig zo ver mogelijk moet terugdringen.quote:Op zaterdag 15 december 2012 18:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Eigenwoningbezit stimuleren is nu eenmaal iets wat belangrijk wordt gevonden. Dat kan op allerlei manieren gebeuren maar het gaat echt niet zomaar verdwijnen hoe graag jij dat ook wil.
Er wordt wel veel misbruik van gemaakt, dus kan me voorstellen dat ze wel wat zaken aan gaan passen.quote:Op zaterdag 15 december 2012 18:40 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die is al redelijk streng, die hypotheken zijn over het algemeen niet degenen met het grootste risico.
quote:Op zaterdag 15 december 2012 18:43 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
alles waar de overheid zich mee bemoeid gaat kapot. zo simpel is het. overheid moet zich gewoon beperken tot een beperkt aantal taken, en niet aan van alles en nog wat subsidie geven / zich mee bemoeien.
De overheid moet ook geen subsidie op geld lenen gevenquote:Op zaterdag 15 december 2012 18:43 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
alles waar de overheid zich mee bemoeit gaat kapot. zo simpel is het. overheid moet zich gewoon beperken tot een beperkt aantal taken, en niet aan van alles en nog wat subsidie geven / zich mee bemoeien.
Als die basale kennis je al ontbreekt vraag ik me een beetje af waarom je je probeert te mengen in discussies over de woningmarkt? Wat weet je eigenlijk van de woningmarkt, wat is je achtergrond?quote:Op zaterdag 15 december 2012 18:42 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Waarom is het belangrijk dat het eigenwoningbezit word gestimuleerd?
Aha, het grote complotdenkenquote:Wat is er mis met voorzien van woonruimte voor iedereen? Waarom moet je het bezitten. Dezelfde pippo's die zo pleiten voor het eigen woningbezit zitten net zo hard te lobbyen voor meer centjes voor het OV. Lekker dubbelzinnig, enerzijds verkondigen dat het bezit belangrijk is en anderzijds verkondigen dat je zo veel mogelijk van het collectieve vervoer gebruik moet maken en het bezitten van een eigen voertuig zo ver mogelijk moet terugdringen.
Denk gewoon eens na over de onderliggende oorzaak waarom men het zo belangrijk vind, heeft enkel met machtspolitiek en onderwerping van het volk te maken.
volledig mee eens.quote:Op zaterdag 15 december 2012 18:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De overheid moet ook geen subsidie op geld lenen geven
Allicht, waren ze ook al wel mee bezig.quote:Op zaterdag 15 december 2012 18:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er wordt wel veel misbruik van gemaakt, dus kan me voorstellen dat ze wel wat zaken aan gaan passen.
quote:za 15 dec 2012, 14:56
Keith Bakker verlaagt prijs huis vanuit gevangenis
Van onze redactie
AMSTERDAM -
FOTO'S - Keith Bakker heeft vanuit de gevangenis de prijs van zijn luxe optrekje aan de Oude Waal in het centrum van Amsterdam verlaagd.
De verslavingsdeskundige zette vorig jaar zijn woning te koop voor 1.095.000 euro.
Samen met zijn vriendin kocht hij in 2008 het pand voor bijna twee miljoen euro.
Inmiddels is de vraagprijs gedaald naar iets minder dan negen ton.
De woning heeft vier slaapkamers, drie badkamers en heeft een oppervlakte van 151 vierkante meter.
Keith Bakker werd in april veroordeeld tot vijf jaar cel omdat hij een aantal vrouwen in zijn woning seksueel had misbruikt. Sinds zijn verslavingskliniek Smith & Jones failliet is gegaan, zit bakker diep in de financiėle problemen.
Tja, zijn situatie en prijscategorie zijn wel extreem....quote:Op zaterdag 15 december 2012 18:56 schreef michaelmoore het volgende:
Kijk das pas een prijsverlaging he
voor 45 % van de aankoopprijs
[..]
Wat een bazenwerk! Zoiets zou ik ook wel willen!quote:Op zaterdag 15 december 2012 19:10 schreef graaierrr het volgende:
Misschien wordt het weer interessant om klein en goedkoop te gaan wonen
net als deze mevrouw (al denk ik niet dat manhattan zo goedkoop is):
je hebt nu helemaal geen huis?quote:Op zaterdag 15 december 2012 19:15 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wat een bazenwerk! Zoiets zou ik ook wel willen!
Natuurlijk wel. Maar ik houd van klein en krachtig. Grote overdreven kavels is meer iets voor wanneer ik ergens de 40 aantik. Een persoon geeft al veel te veel geld uit aan onderdak op jaarlijkse basis dat ik dat het liefst zo laag mogelijk wil hebben.quote:Op zaterdag 15 december 2012 19:20 schreef graaierrr het volgende:
[..]
je hebt nu helemaal geen huis?
Ben wel benieuwd naar de prijs van deze ruimte, dat wordt volgens mij nietquote:Op zaterdag 15 december 2012 19:33 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Maar ik houd van klein en krachtig. Grote overdreven kavels is meer iets voor wanneer ik ergens de 40 aantik. Een persoon geeft al veel te veel geld uit aan onderdak op jaarlijkse basis dat ik dat het liefst zo laag mogelijk wil hebben.
Nou... Aan die bemoeienis ga ik anders niet kapot hoor.quote:Op zaterdag 15 december 2012 18:43 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
alles waar de overheid zich mee bemoeit gaat kapot. zo simpel is het. overheid moet zich gewoon beperken tot een beperkt aantal taken, en niet aan van alles en nog wat subsidie geven / zich mee bemoeien.
Dan wordt het dus nog moeilijker voor starters...quote:Op zaterdag 15 december 2012 18:38 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Wie doet er hier een voorspelling mbt de NHG? Mijn gok: wordt danig strenger / uitgekleed. Hoe ze het gaan verkopen weet ik niet, maar gebeuren gaat het.
700 dollar de maand toch?quote:Op zaterdag 15 december 2012 19:39 schreef graaierrr het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd naar de prijs van deze ruimte, dat wordt volgens mij niet
verteld in t filmpje. Maar tis zeker een leuk plekje, de ruimte is goed benut.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |