Zal best. Ik heb echter geen schuld. (Woningwaarde - Hypotheek > 0)quote:Op zaterdag 15 december 2012 00:32 schreef ComplexConjugate het volgende:
En dat geld in het bijzonder voor het bezitten van schulden.
Nee ik woon niet in een sociale huurwoning en ik ben idd lekker HRA aan het lurken (zolang het kan). Ik heb geen huurwoning ik heb een koopwoning. Belasting betalers zijn we allemaal. ik ben dus niet hypociet, dat mag jij wel denk maar dat zie je dan verkeerd. En oh ja ik betaal waarschijnlijk meer belasting in 1 jaar dan jij in 4 jaar zou krijgen als bijstander.quote:Op zaterdag 15 december 2012 00:15 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dus jij woont niet eens in een sociale huurwoning? En zit zelfs gewoon ordinair HRA te lurken?
Hoe duf jij als gesubsideerde huislener een oordeel te hebben over belastingbetalers in een sociale huurwoning! Lekker hypocriet
of je wil de werkelijkheid niet zien, of je probeert m te manipuleren en te verdraaien voor de lezers hierquote:Op vrijdag 14 december 2012 20:31 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En dat had niet gekunnen zonder 50% bij voorbaat af te lossen?
[..]
That's the spirit...
Ow enne...
[..]
Verkijk je daar niet op, Als je hier van 20 mensen negatieve adviezen krijgt, zijn dat in werkelijkheid maar 3 verzuurde huurders + 17 klonen.![]()
ziekelijke maatregel dus.quote:Op vrijdag 14 december 2012 23:38 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Met een schuld op je huis is dat mogelijk dankzij de HRA.
Je wil dus zeggen dat de prijzen niet kunnen dalen? of wat bedoel je?quote:Op vrijdag 14 december 2012 19:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja. Want de mensen die het met geleend geld hebben gekocht gaan jou 50K schenken. Omdat je zo'n toffe gast bent... Dream on. De enigen die met een restschuld verkopen zullen dat door omstandigheden wel moeten, de rest lacht je gewoon uit.
Het is gewoon hypocriet als je enerzijds zelf een subsidie opstrijkt maar wel het huren van een sociale huurwoning veroordeelt. Zit jou zo'n morele ambiguïteit wel lekker?quote:Op zaterdag 15 december 2012 02:25 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Nee ik woon niet in een sociale huurwoning en ik ben idd lekker HRA aan het lurken (zolang het kan). Ik heb geen huurwoning ik heb een koopwoning. Belasting betalers zijn we allemaal. ik ben dus niet hypociet, dat mag jij wel denk maar dat zie je dan verkeerd. En oh ja ik betaal waarschijnlijk meer belasting in 1 jaar dan jij in 4 jaar zou krijgen als bijstander.
Ik neem aan dat jij geen HRA hebt anders zou je niet zo tekeer gaan. Ik heb die regels niet bedacht, ik maak er alleen gebruik van zolang dat kan. Zou het niet bestaan zou ik nog steeds in hetzelfde huis wonen waar ik nou in woon gewoon omdat ik mijn financien prima op orde heb.quote:Op zaterdag 15 december 2012 11:08 schreef Artimunor het volgende:
ziekelijke maatregel dus.
als het land straks in duigen ligt nog is kijken of je nog steeds zo trots bent dat je lekker zo lang het kan hebt lopen lurken. (zoals je het zelf noemt en wat de lading meer dan genoeg weer zou moeten geven voor de mensen die niet tot op het bot verrot zijn)
en nu alvast: je wordt bedankt namens je nazaad
De bekende 'wie dan leeft.....'quote:Op zaterdag 15 december 2012 11:08 schreef Artimunor het volgende:
en nu alvast: je wordt bedankt namens je nazaad
Volgens mij veroordeelt niemand hier het wonen in sociale huurwoningen. Het enige wat wel gesteund wordt hier is de huurverhoging voor boven modaal verdienenden die die woningen bezet houden voor de doelgroep.quote:Op zaterdag 15 december 2012 11:31 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Het is gewoon hypocriet als je enerzijds zelf een subsidie opstrijkt maar wel het huren van een sociale huurwoning veroordeelt. Zit jou zo'n morele ambiguïteit wel lekker?
Dat zeg ik... dat is gewoon lekker hypocriet, zelf belasting ontwijken maar wel een oordeel klaar hebben over mensen die in een sociale huurwoning zitten en hun belastingen betalen.quote:Op zaterdag 15 december 2012 11:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Volgens mij veroordeelt niemand hier het wonen in sociale huurwoningen. Het enige wat wel gesteund wordt hier is de huurverhoging voor boven modaal verdienenden die die woningen bezet houden voor de doelgroep.
Niet alleen de HRA corrumpeert dan, de sociale huurwoning markt net zo goed. Met je +43k daar lekker blijven wonen. Mij hoor je trouwens nergens klagen over dat de HRA veranderd. Ik ben er ook niet afhankelijk van namelijk gewoon omdat ik geen super max lening heb op basis van loon en gewoon in een toepasslijk huis woon terwijl bank mij wel een tonnetje meer wou lenen zodat ik nog meer HRA kon lurken. Maar nee heb het zo geregeld dat dat minder werd juist dit jaar met koop van een andere woning.quote:Op zaterdag 15 december 2012 11:46 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dat zeg ik... dat is gewoon lekker hypocriet, zelf belasting ontwijken maar wel een oordeel klaar hebben over mensen die in een sociale huurwoning zitten en hun belastingen betalen.
Je komt echt niet weg hoor met 'zo is het systeem', dat geld toch net zo goed voor de mensen die op basis van het systeem deze afweging hebben gemaakt?
'De spelregels tijdens het spel veranderen' is ook zo'n mooie kreet waarmee vaak geschermd wordt.... raar dat je subsidietrekkers daar nooit over hoorde toen anderen wel te maken kregen met veranderende spelregels...![]()
De HRA corrumpeert kennelijk het morele kompas van mensen die zich afhankelijk hebben opgesteld. Begrijpelijk want het zijn mensen en mensen maken fouten. Toch doe je er goed aan als mens om wat vaker bij jezelf te raden de gaan of de systemen waarmee we te maken hebben wel deugen.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat het niet zo plezierig is als de looptijd eindigt en jij nog een grote som hebt open staan.quote:Op vrijdag 14 december 2012 16:19 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja. En? Waarom dat moment naar voren halen? Als ik bv 50K voortijdig afgelost heb, en er gebeurt even iets, en ik heb 20K nodig krijg ik die echt niet terug van de bank hoor. Beter die 50K zelf apart houden, aflossen kun je dan altijd nog.
Vooruit Sjabba voor jou dan even wat interessants:quote:Op zaterdag 15 december 2012 10:19 schreef Sjabba het volgende:
Zucht, ik zie dat Xeno weer lekker bezig is geweest, zo zonde, heb geen zin om tussen als die same old bullshit de echte interessante posts te zoeken...
Conclusie.... de overheid kan wel de regels willen versoepelen maar als de banken niet meewerken gaat er niet veel gebeuren (lees: banken willen nog meer overheidsgaranties).quote:Versoepeling hypotheekregels valt of staat met medewerking banken
Persbericht Vereniging Eigen Huis.
Amersfoort, 14 december 2012 - Vereniging Eigen Huis vindt het een goede zaak dat banken meer ruimte krijgen om hun klanten een hypotheek op maat te verstrekken. Vooral jonge mensen met goede inkomensperspectieven moeten door deze versoepeling van de hypotheekregels straks gemakkelijker een passende hypotheek kunnen afsluiten dan nu het geval is. De hypotheekverstrekking is de laatste jaren sterk teruggeschroefd en alle aanvragen worden nu door banken op dezelfde starre manier getoetst. Straks kan in voorkomende gevallen wel weer rekening worden gehouden met een reëel te verwachten inkomensstijging.
Banken en AFM moeten wel meewerken
Wil de vandaag aangekondigde maatregel werken, dan moeten ook de banken en de AFM meewerken. Hogere hypotheken kunnen niet door de overheid worden afgedwongen, maar ruimere verstrekkingsnormen bieden banken wel de mogelijkheden om in overleg met de klant een woningfinanciering te kiezen die verantwoord is en past bij de inkomensontwikkeling.
Beetje compensatie voor doorgeschoten hypotheekregels
Huizenkopers ondervinden per 1 januari 2013 de nadelige gevolgen van een opeenstapeling van hypotheekbeperkingen en doorgeschoten regelgeving. Deze beperkingen verlammen de woningmarkt onnodig. Vooral starters merken dat: waar in het verleden bij de hypotheekverstrekking rekening werd gehouden met een te verwachten inkomensontwikkeling, is er nu absoluut geen ruimte meer voor een bij de klant passende kredietverstrekking. De krappe financieringsmogelijkheden zetten de huizenprijzen verder onder druk.
Ingrijpende veranderingen
Op 1 januari wordt de verplichte volledige aflossing van een nieuw afgesloten hypotheek ingevoerd. Vereniging Eigen Huis waarschuwt voor de langjarige tweedeling tussen bestaande en nieuwe huiseigenaren die hierdoor ontstaat. Het fiscale onderscheid tussen deze groepen brengt onnodige schade toe aan de woningmarkt omdat het verdere prijsdalingen, vermogensverlies en een toename van restschulden veroorzaakt. De vereniging heeft daarom de Eerste Kamer opgeroepen de invoering uit te stellen zodat betere plannen kunnen worden uitgewerkt. Over de invoering van deze maatregel per 1 januari wordt de komende week gestemd.
bron: VEH
Die hele verandering kan ook soepeler. De gemiddelde starter heeft nog geen 52% aftrek. Dus als je nou gewoon zou stellen van elk jaar 1.7% minder aftrek beginnende bij de 52% ben je er over 30 jaar vanaf en zit iedereen over een jaar of 10 op hetzelfde niveau van aftrek. Waardoor je dan kan kiezen welke hypotheek vorm dan handiger is. De regel die er nou komt is idd niet bepaald handig met alleen nog maar anuiteit of lineiar dan iedereen mooi in hetzelfde schuitje.quote:Op zaterdag 15 december 2012 12:12 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Vooruit Sjabba voor jou dan even wat interessants:
[..]
Conclusie.... de overheid kan wel de regels willen versoepelen maar als de banken niet meewerken gaat er niet veel gebeuren (lees: banken willen nog meer overheidsgaranties).
De soepele regels.... waren die niet debet aan de explosie van de huizenprijzen?
De VEH vind het niet eerlijk dat starters niet meer zoveel mogen lenen, boehoe.... is zielig voor ze want nu kunnen ze niet meer deel nemen aan het piramidespel.
Of de overheid wel heeft nagedacht over alle ellende die dat veroorzaakt bij de deelnemers aan het piramidespel, dalende prijzen, vermogensverlies en zelfs restschulden.... boehoe..... is niet eerlijk voor de starter.
Het is haast een hele kunst om zo'n stukje voor de VEH te schrijven, hebben we hier in Nederland soms een leerstoel demagogie of zo?
Zeg kan jij niet met je bij de kringloop vandaan gehaalde half kapotte honkbalknuppel eens je aftandse computerscherm en toetsenbord kapot rammen?quote:Op zaterdag 15 december 2012 12:12 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Vooruit Sjabba voor jou dan even wat interessants:
[..]
Conclusie.... de overheid kan wel de regels willen versoepelen maar als de banken niet meewerken gaat er niet veel gebeuren (lees: banken willen nog meer overheidsgaranties).
De soepele regels.... waren die niet debet aan de explosie van de huizenprijzen?
De VEH vind het niet eerlijk dat starters niet meer zoveel mogen lenen, boehoe.... is zielig voor ze want nu kunnen ze niet meer deel nemen aan het piramidespel.
Of de overheid wel heeft nagedacht over alle ellende die dat veroorzaakt bij de deelnemers aan het piramidespel, dalende prijzen, vermogensverlies en zelfs restschulden.... boehoe..... is niet eerlijk voor de starter.
Het is haast een hele kunst om zo'n stukje voor de VEH te schrijven, hebben we hier in Nederland soms een leerstoel demagogie of zo?
Zoek jij nog een aanvullende opleiding op je cum laude diploma drammalogie dan?quote:Op zaterdag 15 december 2012 12:12 schreef ComplexConjugate het volgende:
<knip>het gebruikelijke gemanipuleer en getrol</knip..
Pas als de HRA word afgeschaft in ruil voor een belastingverlaging zit iedereen in hetzelfde schuitje.quote:Op zaterdag 15 december 2012 12:21 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Die hele verandering kan ook soepeler. De gemiddelde starter heeft nog geen 52% aftrek. Dus als je nou gewoon zou stellen van elk jaar 1.7% minder aftrek beginnende bij de 52% ben je er over 30 jaar vanaf en zit iedereen over een jaar of 10 op hetzelfde niveau van aftrek. Waardoor je dan kan kiezen welke hypotheek vorm dan handiger is. De regel die er nou komt is idd niet bepaald handig met alleen nog maar anuiteit of lineiar dan iedereen mooi in hetzelfde schuitje.
Waarom meteen zo destructief worden?quote:Op zaterdag 15 december 2012 12:29 schreef ikjijallebei het volgende:
[..]
Zeg kan jij niet met je bij de kringloop vandaan gehaalde half kapotte honkbalknuppel eens je aftandse computerscherm en toetsenbord kapot rammen?
Ben ik al lang voor geslaagdquote:Op zaterdag 15 december 2012 12:35 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
Zoek jij nog een aanvullende opleiding op je cum laude diploma drammalogie dan?
Ik vermoed dat hij dat goed bij het psychopatische en neurotische karakter vindt passen (gelardeerd met waanvoorspellingen en achtervolgingswaanzin). Het is hier toch geen open kliniek?quote:Op zaterdag 15 december 2012 12:40 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Waarom meteen zo destructief worden?
Dit begrijp ik ook niet. Waarom heeft iedereen het nu ineens over onderwaarde? Overal reclamespotjes "JE MOET SNEL AFLOSSEN ANDERS STA JE ONDER WATER!!1!"quote:Op vrijdag 14 december 2012 22:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En dat is stierenpoep natuurlijk... Of je nou 100K onderwaarde hebt, en 100K op de bank, of je betaalt alvast die 100K en die 100K verdampt is qua onderwaarde lood om oud ijzer...
Dat begint pas een probleem te worden als mensen ontslagen worden en dan eenquote:Op zaterdag 15 december 2012 13:44 schreef 44pje het volgende:
[..]
Dit begrijp ik ook niet. Waarom heeft iedereen het nu ineens over onderwaarde? Overal reclamespotjes "JE MOET SNEL AFLOSSEN ANDERS STA JE ONDER WATER!!1!"
Wat boeit het nou of dat geld op de spaarrekening staat of in je huis zit? Als het (op de lange termijn) fiscaal gunstiger wordt om af te lossen dan doe ik dat wel, maar nu niet. Ik begrijp het verhaal ook gewoon niet.
Misschien kan iemand (Xeno?) het uitleggen?
De banken zijn een beetje angstig dat dit geld kan verdwijnen, door een plotse gokverslaving of scheiding ed.quote:Op zaterdag 15 december 2012 13:44 schreef 44pje het volgende:
[..]
Dit begrijp ik ook niet. Waarom heeft iedereen het nu ineens over onderwaarde? Overal reclamespotjes "JE MOET SNEL AFLOSSEN ANDERS STA JE ONDER WATER!!1!"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |