SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Troost je TS. Afgaand op je OP kom jij op mij nou niet bepaald noemenswaardig intelligenter over dan de massa waarboven jij jezelf om God mag weten welke reden, zo verheven voelt. Je haalt enorm veel zaken door elkaar en het lijkt je aan (o.a. sociaal) inzicht zo goed als geheel te ontbreken.
Hint: wanneer ze je een wijsneus noemen doelen ze waarschijnlijk op hetzelfde onaangename karaktertrekje dat ook hier tot uiting komt en het heeft helemaal niets te maken met je vermeende intelligentie.![]()
Je suis Charlie Sheen
Heb je het nu over mij?quote:Op dinsdag 11 december 2012 18:57 schreef Ziba het volgende:
Overigens denk ik dat jij teveel 'voelt' en je jezelf teveel vindt en misschien wat wijsneuzerig overkomt of zo. Aan wijsneuzen/betweters hebben veel mensen een hekel, mijn inziens terecht ook. Als je mij begrijpt.
Hoelang ben je al van school af, dromer?quote:Op dinsdag 11 december 2012 17:11 schreef loop het volgende:
Er zit volgens mij bij veel uni mensen ook nog zoiets scheef in de bovenkamer dat mensen die langer studeren, na de studie zoiets hebben van "Hee, studeren is goed, dat vind iedereen, dat zeggen alle pappa's en mamma's tenminste, ik heb heel veel gestudeerd en mijzelf allemaal dingen onthouden (loon, huis, auto e.d.) dus nu hoor ik meer te verdienen dan anderen want ik ben goed, zelfs beter dan lager opgeleiden!". En met die houding treden ze de mensen om zich heen tegemoet waar sommige mensen nog (positief) op reageren ook en hen een soort denkbeeldige status toekennen.
Tegenwoordig is het normaler dat een opleiding niet altijd garantie geeft voor de hoogte van het loon. En ieder mens weet ergens wel dat de huidige crisis mede is ontstaan door diegenen die de lager opgeleiden diende te leiden, daarnaast denkt de mens vooral aan zichzelf en genoeg hoger intelligente mensen die dan ingewikkeldere manieren verzinnen om zoveel mogelijk geld binnen te harken cq graaien.
Het onderwijs zou zo moeten worden dat er maar 1 nivo is, de minder intelligente mensen zouden dan simpelweg langer nodig hebben, iedereen heeft immers een zelfde brein met ongeveer dezelfde capaciteiten. Daarna zelfstudie/private opleidingen en curssussen of vanuit het bedrijfsleven en dan mag iedereen zichzelf maar eens gaan bewijzen in de praktijk. En van hen zal men begrijpen dat zij gewoon een problematische jeugd hebben gehad, bv. misbruik/mishandeling, psychische stoornissen in de familie of gewoon een omgeving die minder stimuleerde om te leren, dat zijn dingen waardoor je niet beter gaat presteren op school.
Ook niet mee eens, dan zouden er onderhand al wat grootsere ontdekkingen zijn gedaanquote:
Het zijn net mensen die autistenquote:Op dinsdag 11 december 2012 15:34 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Meer dan de helft is niet zwakbegaafd. Mensen met het Syndroom van Asperger zijn best vaak hoogbegaafd.
Je hebt autisten met een IQ <60 en autisten met een IQ >130.
quote:Op dinsdag 11 december 2012 19:22 schreef NotYou het volgende:
dit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Troost je TS. Afgaand op je OP kom jij op mij nou niet bepaald noemenswaardig intelligenter over dan de massa waarboven jij jezelf om God mag weten welke reden, zo verheven voelt. Je haalt enorm veel zaken door elkaar en het lijkt je aan (o.a. sociaal) inzicht zo goed als geheel te ontbreken.
Hint: wanneer ze je een wijsneus noemen doelen ze waarschijnlijk op hetzelfde onaangename karaktertrekje dat ook hier tot uiting komt en het heeft helemaal niets te maken met je vermeende intelligentie.![]()
op mij kom je over als een irritant betweterig persoon
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
Het probleem is tegenwoordig eerder wie niet?quote:
Laat ik het zo zeggen, ik heb geen vrijetijdskunde gestudeerdquote:Op woensdag 12 december 2012 14:59 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Het probleem is tegenwoordig eerder wie niet?
IEDEREEN HOOGOPGELEID!quote:Op woensdag 12 december 2012 14:59 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Het probleem is tegenwoordig eerder wie niet?
En verder dit. En misschien gewoon persoonlijkheden die botsen. Heb heus niet altijd geweldige collega's gehad, maar het botste meestal op persoonlijk vlak of inderdaad het 'maaiveld'-principe. Ik houd gewoon van hard en efficient werken. Dat wordt/werd niet overal gewaardeerdquote:Op woensdag 12 december 2012 14:58 schreef Devion het volgende:
Ik ben hoger opgeleid, maar heb nooit problemen gehad om met lassers, automonteurs e.d. te werken. Zelfs al waren het Polen, Letten etc.. Gezellig potje kaarten in de pauze maakt al veel goed en kweekt goodwill en begrip aan beide kanten.
Waar ik WEL tegen aan loop is mentaliteit die je in veel Noord Europese/Germaanse landen tegenkomt. In Zweden hebben ze daar zelfs een woord voor en zijn ze trots op, lagom. Of zoals wij het zeggen "je hoofd niet boven het maaiveld uitsteken". BAH!
Competitief willen zijn is wat veel Nederlanders gewoon niet waarderen, zeker niet in routine werk. Je moet gewoon je werk doen, maar niet te snel anders lijken je collega's langzaam. Die mentaliteit....Misschien dat je daar tegenaan loopt, want opleiding zegt bar weinig.
Dan ben je slim opgeleidquote:Op woensdag 12 december 2012 14:59 schreef Devion het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen, ik heb geen vrijetijdskunde gestudeerd.
quote:Op woensdag 12 december 2012 14:59 schreef Devion het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen, ik heb geen vrijetijdskunde gestudeerd.
Ik zie enige tegenstrijdigheden.quote:Op woensdag 12 december 2012 14:58 schreef Devion het volgende:
Misschien dat je daar tegenaan loopt, want opleiding zegt bar weinig.
Dan ben je de enige.quote:Op woensdag 12 december 2012 15:01 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
[..]
Ik zie enige tegenstrijdigheden.
Ik ben dan ook gewoon enig.quote:
Ik zeg enige, niet enig.quote:Op woensdag 12 december 2012 15:04 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ik ben dan ook gewoon enig.
Je bedoelde je zei enige, niet enig? Beetje een heden, verleden probleem?quote:
Je bent de enigste die dat vindt.quote:Op woensdag 12 december 2012 15:04 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ik ben dan ook gewoon enig.
Zeg je nu in moeilijke woorden dat ik eenzaam ben?quote:Op woensdag 12 december 2012 15:09 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Je bent de enigste die dat vindt.
Hoofdletters en interpunctie Re!quote:Op woensdag 12 december 2012 15:10 schreef Re het volgende:
ben je je aan het vervelen kardinaal?... doe dat lekker ergens anders wil je?
goed zo, niet laten intimideren nu kerel. Pak zequote:Op woensdag 12 december 2012 15:12 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Hoofdletters en interpunctie Re!
Je snapt dat er wel een verband is neem ik aan?quote:Op woensdag 12 december 2012 15:06 schreef FAUSTINO het volgende:
Opleiding derhalve zegt ook niets over de intelligentie van de persoon eigenlijk.
Er is zeker een verband echter word er veel te veel naar een stukje papier gekeken. En vrijwel iedereen op een enkeling na kan tegenwoordig studeren dus dat zegt ook niet echt zoveel tegenwoordig hoor.quote:Op woensdag 12 december 2012 15:46 schreef Core2 het volgende:
[..]
Je snapt dat er wel een verband is neem ik aan?
waar baseer je dat laatste nou weer op?quote:Op woensdag 12 december 2012 16:06 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Er is zeker een verband echter word er veel te veel naar een stukje papier gekeken. En vrijwel iedereen op een enkeling na kan tegenwoordig studeren dus dat zegt ook niet echt zoveel tegenwoordig hoor.
er aan beginnen is 1, ht afmaken is 2 en vergt wel enige vorm van kennisinnamequote:Op woensdag 12 december 2012 16:06 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Er is zeker een verband echter word er veel te veel naar een stukje papier gekeken. En vrijwel iedereen op een enkeling na kan tegenwoordig studeren dus dat zegt ook niet echt zoveel tegenwoordig hoor.
Klopt.quote:Op woensdag 12 december 2012 16:11 schreef Re het volgende:
[..]
er aan beginnen is 1, ht afmaken is 2 en vergt wel enige vorm van kennisinname
Dit is heel beledigend voor de overlevers van de nieuwjaarsbrief in café het Hemeltje jaquote:Op dinsdag 11 december 2012 22:35 schreef novusordoseclorum het volgende:
Al weeg je 200 kilo en heb je de nieuwjaarsbrand in het Hemeltje overleefd, ik ben verlief op je.
Vind je oppervlakkige figuren niet erger? En dan oppervlakking omdat puur de hersencapaciteit niet meer te bieden heeft? Dus dat een gesprek echt gewoon niet dieper kan gaan dan wie heeft wie geneukt in GTST bijv.quote:Op woensdag 12 december 2012 15:06 schreef FAUSTINO het volgende:
Geen hekel aan slimme mensen echter wel aan mensen die het pretenderen te zijn. Of natuurlijk de wijsneusjes welke menen alles beter te weten. Opleiding derhalve zegt ook niets over de intelligentie van de persoon eigenlijk.
Als je je in het echte leven net zo gedraagt als op fok dan verbaast me dat niks.quote:Op dinsdag 11 december 2012 05:02 schreef Mishu het volgende:
Ik merk dat ik me soms buitengesloten voel
Zeker is dat vervelend echter vind ik het een stuk meer vervelender wanneer men doet alsof men intelligent is en dat het achteraf gezien ineens niet zo is.quote:Op woensdag 12 december 2012 22:17 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Vind je oppervlakkige figuren niet erger? En dan oppervlakking omdat puur de hersencapaciteit niet meer te bieden heeft? Dus dat een gesprek echt gewoon niet dieper kan gaan dan wie heeft wie geneukt in GTST bijv.
TS heeft in die zin natuurlijk wel een kern van waarheid. Loop een gemiddelde kroeg binnen en je schrikt van de kilometers dikte qua plamuur, oppervlakkige gesprekken, en 'fake gezelligheid'. Ik geloof er niks van dat je die mensen ook een jaar of 20 geleden zo had. In ieder geval niet zo erg als nuquote:Op woensdag 12 december 2012 22:18 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Als je je in het echte leven net zo gedraagt als op fok dan verbaast me dat niks.
Verder herken ik totaal niks van je verhaal. Het ligt [dus] aan jou.
Noem dat IKEA-mensjesquote:Op woensdag 12 december 2012 22:25 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
TS heeft in die zin natuurlijk wel een kern van waarheid. Loop een gemiddelde kroeg binnen en je schrikt van de kilometers dikte qua plamuur, oppervlakkige gesprekken, en 'fake gezelligheid'. Ik geloof er niks van dat je die mensen ook een jaar of 20 geleden zo had. In ieder geval niet zo erg als nu
Het is een prachtig concept en zeer goed uitgedacht. Alleen iedereen koopt bij de IKEA want men wil als kuddedier niet uit de maat vallen. Houd daar niet van wil uniek meubilair in mijn huis of in zoverre iets wat geleefd heeft en een verhaal met zich meedraagt. En mocht het onmogelijk zijn om het te bemachtigen via de reguliere weg, nou dan fabriceer ik het zelf wel in elkaarquote:
Ga je ook nog reageren op alle serieuze antwoorden ?quote:Op woensdag 12 december 2012 21:45 schreef Mishu het volgende:
[..]
Dit is heel beledigend voor de overlevers van de nieuwjaarsbrief in café het Hemeltje ja
Sheldon, jij hier?quote:Op donderdag 13 december 2012 10:42 schreef Individual het volgende:
Ik ben zo slim dat ik niet begrijp waarom niet iedereen slim is en daar stoor ik me aan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |