abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 december 2012 @ 05:02:54 #1
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_120178749
Soms bekruipt mij het idee dat lager opgeleiden, en dat zijn er nogal wat in Nederland, een hekel hebben aan slimme mensen.

Al op jonge leeftijd werd ik soms vervelend benaderd door mensen, vooral ouders van kinderen en kinderen, omdat ik, zonder dat ik het doorhad, een vrij hoge intelligentie bleek te hebben. Eerlijk gezegd was ik daar zelf nog niet zo mee bezig, ik wou gewoon lekker spelen e.d. Maar blijkbaar zagen ze aan mij dat ik wat slimmer was, en dus was ik een wijsneus e.d.

Het lijkt wel alsof lager opgeleiden, de meerderheid in Nederland, een cultuur creeeren waarin zij de overmacht hebben. Opleiding doet er niet toe, werkervaring geldt alleen, universitair opgeleiden hebben geen praktische vaardigheden en zo kan ik nog wel doorgaan.

Ik merk dat ik me soms buitengesloten voel in een wereld waarin iedereen wel geblondeerd haar lijkt te hebben, 'gezellige dingen doet op Facebook', lekker gaat shoppen met mams en op 20-jarige leeftijd al gaat samenwonen en trouwen. Lekker, gezellig.

Ze zeggen wel eens dat de hoger opgeleiden in Nederland de elite zijn, maar is dat nog wel zo? De televisie is overgenomen door kwaliteitsprogramma's als 'Sterren Springen' en Wilders populistische partij viert hoogtij. Geen gezeik, iedereen rijk.

Oftewel: rijkdom voor iedereen, en niet op basis van kwaliteiten of intelligentie. Kwaliteiten hebben intelligente mensen overigens niet volgens domme mensen want ze zijn praktisch incapabel ofzo :?

Persoonlijk vind ik lager opgeleide mensen vaak prima mensen, aardig, spontaan, gezellig (ja ook ik houd daarvan) maar die tendens van tokkie-gedrag moeten vertonen om 'normaal' te zijn, tja, het voelt soms zo geforceerd om op een lager niveau gaan zitten. Alsof de enige manier om met elkaar om te gaan een soort volkse manier is.

Vroeger had een universitaire diploma respect, je kon wat. Tegenwoordig wordt je gezien als iemand zonder vaardigheden, omdat je slim bent en meer hebt geleerd dan de meeste mensen. Lijkt me een beetje omgekeerde logica?

Sowieso moet iedereen tegenwoordig HBO kunnen doen, zelfs blonde Anita's, terwijl het hoger onderwijs toch echt wel bestemd was voor de middenklasse. Tegenwoordig is het een veredelde MBO-opleiding voor scooterjeugd. En de intelligentie van die mensen is wel hetzelfde gebleven, alleen het hoort er tegenwoordig bij om tokkie gedrag te vertonen, ook al ben je zelf vrij slim.

Je moet 'gezellig' zijn, blond gesteild haar hebben, veel lagen make-up op, lekker uitgaan in de kroeg met kutmuziek zonder contact met elkaar te maken en ondertussen doe je wel een HBO opleiding :? Vroeger had een HBO opleiding tenminste nog status en was het geen 'gezellige' opleiding voor slimme meiden die voor de show dom moeten overkomen, hihi. Want het zijn stuk voor stuk toch wel slimme meiden. Maarja, zonder tokkie uiterlijk trek je natuurlijk weer geen mannen aan.

Oftewel: domineert de elite nog wel de samenleving of is het tegenwoordig de massa die de elite domineert? :)
  dinsdag 11 december 2012 @ 05:10:32 #2
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_120178757
Je kon niet slapen en gaat om 5 uur snachts dit gezever typen?

De elite domineert de massa, maar de massa is met meer.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_120178763
Waarom denk je dat dit vroeger anders is geweest? :?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_120178767
Overigens stoor ik me nog veel meer aan oppervlakkigheid en desinteresse dan aan domheid. Vrouwen met wie je een zinnig gesprek kunt voeren zijn schaars, zelfs als ze wel slim zijn zijn is dat vaak niet mogelijk. Dat is nog veel erger dan bij mannen. -O-
  dinsdag 11 december 2012 @ 05:22:26 #5
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_120178777
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 05:16 schreef heiden6 het volgende:
Overigens stoor ik me nog veel meer aan oppervlakkigheid en desinteresse dan aan domheid. Vrouwen met wie je een zinnig gesprek kunt voeren zijn schaars, zelfs als ze wel slim zijn zijn is dat vaak niet mogelijk. Dat is nog veel erger dan bij mannen. -O-
Misschien ben je wel niet interessant genoeg om naar te luisteren :D
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_120178778
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 05:22 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Misschien ben je wel niet interessant genoeg om naar te luisteren :D
:')
  dinsdag 11 december 2012 @ 05:56:14 #7
354317 Meloewa
Geen zin meer in fok
pi_120178801
Lekker topic om mee op te staan
Doei!
pi_120178919
It is better to be a Socrates dissatisfied than a fool satisfied.
pi_120179056
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 05:02 schreef Mishu het volgende:
omdat ik, zonder dat ik het doorhad, een vrij hoge intelligentie bleek te hebben. en dus was ik een wijsneus e.d.

Zo, ik heb je OP even aangepast en er een goede samenvatting van gemaakt. Niemand heeft een hekel aan slimme mensen, iedereen heeft een hekel aan mensen die zich sociaal gezien niet kunnen aanpassen.

Als jij het niet kan opbrengen om af en toe maar de boel de boel te laten en anderen niet te verbeteren wanneer dat niet nodig is dan keren mensen zich inderdaad van je af. Ben je inderdaad hoogbegaafd dan kan de wereld af en toe frustrerend zijn maar het is toch echt aan jou om je aan de wereld aan te passen :)
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_120179142
HBO opleidingen hebben nog status, kijk maar naar de technische opleidingen zoals bouwkunde.

Trouwens heb ik ook wel een hekel aan mensen die steeds moeten laten zien dat ze 'slim' zijn.
Om wat te bereiken in het leven moet je sociaal zijn.
  dinsdag 11 december 2012 @ 07:41:00 #11
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_120179151
The remedy is the experience.
pi_120179179
Mensen hebben geen hekel aan slimme mensen, wel aan denigrerende wijsneuzen als TS.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_120179181
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 december 2012 07:24 schreef KapiteinGasthof het volgende:

[..]

Zo, ik heb je OP even aangepast en er een goede samenvatting van gemaakt. Niemand heeft een hekel aan slimme mensen, iedereen heeft een hekel aan mensen die zich sociaal gezien niet kunnen aanpassen.

Als jij het niet kan opbrengen om af en toe maar de boel de boel te laten en anderen niet te verbeteren wanneer dat niet nodig is dan keren mensen zich inderdaad van je af. Ben je inderdaad hoogbegaafd dan kan de wereld af en toe frustrerend zijn maar het is toch echt aan jou om je aan de wereld aan te passen :)
Dat is nou juist het probleem van ts. Je telkens moeten aanpassen aan de massa en niet gewoon kunnen zeggen wat je denkt. Het is frusterend om altijd diegene te zijn die alles al snapt voordat anderen dat doen en inzichten te hebben die anderen pas later begrijpen. Het is daarom moeilijk om jezelf te zijn omdat je anders uitgesloten wordt terwijl anderen dat makkelijker kunnen.
pi_120179273
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2012 07:45 schreef superdrufus het volgende:

[..]

Dat is nou juist het probleem van ts. Je telkens moeten aanpassen aan de massa en niet gewoon kunnen zeggen wat je denkt. Het is frusterend om altijd diegene te zijn die alles al snapt voordat anderen dat doen en inzichten te hebben die anderen pas later begrijpen. Het is daarom moeilijk om jezelf te zijn omdat je anders uitgesloten wordt terwijl anderen dat makkelijker kunnen.
Ze hoeft helemaal niet aan te passen.
Maar dan word je gewoon buitengesloten... heeft niks met intelligentie te maken.
Laag opgeleiden kunnen ook buitengesloten worden.

Nogmaals je hoeft niet mee te doen met de massa.
Je kan ook vrienden uit je klas zoeken oid zodat het op je eigen niveau zit.

Ik heb vrienden die zowel laag als hoogopgeleid zijn, opleiding of intelligentie maakt helemaal niks uit want je merkt geen verschil.
Het gaat om hoe een persoon is.

Hoe TS over mensen praat vind ik nogal denigrerend en respectloos, dus zal ze vast ook wel in het echt zijn.
  dinsdag 11 december 2012 @ 08:08:49 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_120179339
Ik snap de teneur van TS haar betoog wel, maar als je het alinea voor alinea bekijkt, kun je er nogal wat vraagtekens bij plaatsen. Het barst van vage aannames, grove generalisaties en tegenstrijdigheden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_120179372
Totaal niet herkenbaar
pi_120179376
Als de elite allemaal de mentaliteit hebben zoals jij, ben ik blij dat de massa de elite domineert.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_120179418
Ik ben ook hoogopgeleid en weet dat lager opgeleiden vooroordelen hebben over hoogopgeleiden. Maar dat geldt andersom ook.

TO je kunt intelligent zijn, maar dat zegt nog niets over je emotionele intelligentie. En ik denk dat jij daarin nog wat te winnen hebt.
  dinsdag 11 december 2012 @ 08:24:58 #19
37248 BertV
Klei indiaan
pi_120179463
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 08:20 schreef zaza7 het volgende:
TO je kunt intelligent zijn, maar dat zegt nog niets over je emotionele intelligentie. En ik denk dat jij daarin nog wat te winnen hebt.
Dat gaat vaak niet samen.
Ook ik denk in hokjes, maar ik heb een hekel aan de hokjes van een ander.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
  dinsdag 11 december 2012 @ 08:26:16 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_120179477
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 08:24 schreef BertV het volgende:

[..]

Dat gaat vaak niet samen.
Ook ik denk in hokjes, maar ik heb een hekel aan de hokjes van een ander.
Waarom gaan IQ en EQ vaak niet samen, volgens jou?
The love you take is equal to the love you make.
pi_120179516
Hoewel niet onderbouwd is het natuurlijk wel zo dat de 'lager opgeleiden' de laatste 20 jaar een stem hebben gekregen. Politiek en media zijn van oudsher het domein geweest van (veelal linkse) elite. Domme mensen mochten stemmen, maar een stem hebben ze nooit gehad. De sentimenten hebben dus altijd wel geleefd want mensen zijn nu eenmaal snel afgunstig, maar die stemmen heb je nooit gehoord omdat er geen spreekbuis was.

Met het openstellen van de media voor elke aanbieder en de komst van het internet worden die 'lager opgeleiden' nu wel gehoord. Ze zijn zichtbaar. Maar wat ze zeggen is echt niet heel erg raar. Als zij het vooroordeel over jou hebben dat jij niet normaal genoeg bent en dat je geen praktisch nut hebt, dan heb jij het vooroordeel dat zij daar allemaal hetzelfde over denken. De elite verwijt de massa al eeuwenlang dat ze dom zijn, en andersom verwijt de massa de elite dat ze elitair zijn. Niets nieuws onder de zon.
  dinsdag 11 december 2012 @ 08:33:58 #22
37248 BertV
Klei indiaan
pi_120179540
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2012 08:26 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waarom gaan IQ en EQ vaak niet samen, volgens jou?
Dat is een interessante, ik denk dat het om het bekende verhaal gaat met de taken van de verschillende hersenhelften.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_120179578
Ts, het is denk jammer dat je niet door hebt dat jij vanuit een gevoel van onzekerheid je denken 'gebruikt' om overal gevaar en vijanden te zien, dan kan je intelligent zijn maar slim is dat niet.

Je hele OP is een aaneenschakeling van gedachten/interpretaties die je voor waar aan neemt, daarom overal in terug ziet en dan vervolgens zegt ''het is dus zo'' terwijl al die dingen alleen in je hoofd bestaan.

Als je jezelf echt intelligent vind, kan je jezelf dan afvragen waarom dit je bezig houdt? Waarom neem je de tijd hiervoor? En belangrijker; als jij werkelijk zeker was van wie jij bent, zouden dit soort dingen je dan ook bezig houden?

Je klinkt nu voornamelijk bang voor om een ergens de mindere te zijn en dat je dat projecteert op iets waar je van jezelf vind dat je de meerdere zou moeten zijn en dan baalt omdat dat niet 'lukt'.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 11 december 2012 @ 08:45:13 #24
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_120179691
Je bent pas echt wijs als je je kunt identificeren met alle lagen van de bevolking. Intelligentie alleen is niets waard, dat blijkt al wel uit je onvermogen om je aan te passen.
pi_120179772
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 december 2012 08:45 schreef Kreator het volgende:
Je bent pas echt wijs als je je kunt identificeren met alle lagen van de bevolking. Intelligentie alleen is niets waard, dat blijkt al wel uit je onvermogen om je aan te passen.
Ja, soms kun je mensen die van zichzelf vinden nogal intelligent te zijn vergelijken met pc's in een etalage ''ik heb zoveel ghz!!'' ''ik nog meer!'' ''ik zit nog hoger!!'' terwijl met ghz alleen je niks kan, ja je kan dingen berekenen, maar maakt dat je werkelijk slimmer? Maakt dat je leven leuker?

Als je intellectueel zijn iets is waar je jezelf in op sluit omdat je vind constant met je denken bezig te moeten zijn en dus niet echt in het leven staat maar in je hoofd zit, dan is dat meer een beperking dan een gave.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
  dinsdag 11 december 2012 @ 08:57:47 #26
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_120179886
Misschien was je vroeger wel zo'n irritant bijdehand kind of een echte wijsneus.
Daar kan ik me ook aan ergeren, niet aan het feit dat een kind slim is.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_120179908
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 december 2012 08:45 schreef Kreator het volgende:
Dat is net zo diepzinnig als zeggen dat je je als mens moet kunnen identificeren met een spons omdat een mens nou eenmaal slimmer is.
  dinsdag 11 december 2012 @ 09:01:11 #28
391054 Missonzin
crazy & insane
pi_120179932
Ik vind het veel meer terug gaan naar vroeger juist, waar de rijken door kunnen studeren en de armen blijven hangen op een bachelor.
eno diputs ylno eht ton mi ees. Read backwards;)
pi_120179941
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2012 08:59 schreef superdrufus het volgende:

[..]

Dat is net zo diepzinnig als zeggen dat je je als mens moet kunnen identificeren met een spons omdat een mens nou eenmaal slimmer is.
Goeie vergelijking :')
pi_120180023
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 08:15 schreef seasushi het volgende:
Als de elite allemaal de mentaliteit hebben zoals jij, ben ik blij dat de massa de elite domineert.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 11 december 2012 @ 09:10:15 #31
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_120180053
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2012 08:59 schreef superdrufus het volgende:

[..]

Behalve dan alles. Want wat ik zeg snijdt wel hout en dat wat jij zegt slaat nergens op.
  dinsdag 11 december 2012 @ 09:13:17 #32
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_120180112
Ts doet een Koblenko en scoort 98 bij de iq test
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_120180137
quote:

Je moet 'gezellig' zijn, blond gesteild haar hebben, veel lagen make-up op, lekker uitgaan in de kroeg met kutmuziek zonder contact met elkaar te maken en ondertussen doe je wel een HBO opleiding :? Vroeger had een HBO opleiding tenminste nog status en was het geen 'gezellige' opleiding voor slimme meiden die voor de show dom moeten overkomen, hihi. Want het zijn stuk voor stuk toch wel slimme meiden. Maarja, zonder tokkie uiterlijk trek je natuurlijk weer geen mannen aan.

Oftewel: domineert de elite nog wel de samenleving of is het tegenwoordig de massa die de elite domineert? :)
Wat een simplistische voorstelling van zaken zeg. Waar maak jij uit op dat dit moet? Je doet alsof lageropgeleiden jou in een hokje plaatsen maar misschien is dat andersom meer het geval.

Hoe zit het met je EQ? Ik heb een klas overgeslagen op de basisschool maar ben eigenlijk nog nooit negatief benaderd.

Verder wacht ik nu op degene die jou gaat wijzen op je spelfouten ;)
  dinsdag 11 december 2012 @ 09:16:50 #34
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_120180183
Ik kan mij er niet in vinden. HBO heeft geregeld een heel aardig niveau, licht ook een beetje aan de opleiding en school.

En wat Kreator inderdaad zegt, wat is intelligentie? Ik kan je vertellen dat de gemiddelde informatica student op de TU delft verschrikkelijk intelligent is, maar dat op zichzelf zegt ook niet zoveel aangezien die sociaal dan weer niet bijzonder sterk zijn. Ik weet niet wie er heeft besloten dat zoiets nietszeggend als een IQ (licht geforceerd ;) ) de basis moet zijn voor de samenleving.

De media speelt overigens gewoon in op wat mensen willen kijken, als ze geen kijkcijfers hebben flopt het. Als er dus meerdere seizoenen op de tv komen (boer zoekt vrouw) dan loopt half nederland te kijken. En de hoog opgeleide dames kijken dat net zo goed, evenals de zoveelste soapserie.

Overigens, welke vroeger? Vroeger moest mijn opa tot zijn 28e werken om geld in het laatje te brengen van zijn ouders. Er was niks en mensen moesten keihard knokken om rond te komen. Komen wij met onze verwende kont met voldoende eten en verheven individualistische instelling 50 jaar later om de hoek kijken. (ook licht geforceerd ;) )
"Not just in commerce but in the world of ideas too our age is putting on a veritable clearance sale. Everything can be had so dirt cheap that one begins to wonder whether in the end anyone will want to make a bid." - Soren Kierkegaard
pi_120180210
Ah, weer een totaal misplaatst ''kijk mij eens slim zijn'' topic van Mishu.

Meid, aan de hand van je topics en posts...
Je bent helemaal niet zo slim als je denkt.

Groetjes!
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_120180386
Het probleem met jezelf willen zien als slimmer dan anderen, wat niet meer is dan een beeld van jezelf wat je in je hoofd verzint, is dat je in je hoofd van anderen ook de minder slimme moet maken. Je ziet dan ook die mensen niet meer, je ziet alleen het negatief beeld wat je van ze hebt gemaakt om het 'positieve' beeld wat je van jezelf hebt gemaakt in stand te houden.Positief tussen '' omdat je negatief over wie je bent moet zijn wil je zoiets 'nodig' hebben.
  dinsdag 11 december 2012 @ 09:33:21 #37
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_120180523
Inderdaad je superieur voelen t.o.v. anderen.

Daar kan trouwens een interessante filosofische discussie uit ontstaan, Canillas.
"Not just in commerce but in the world of ideas too our age is putting on a veritable clearance sale. Everything can be had so dirt cheap that one begins to wonder whether in the end anyone will want to make a bid." - Soren Kierkegaard
  Moderator dinsdag 11 december 2012 @ 09:38:55 #38
9859 crew  Karina
Woman
pi_120180649
Als laag opgeleide voel ik me beledigd door de OP :{ Maar dat zal wel komen doordat ik het niet helemaal begrijp.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_120180660
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 december 2012 09:10 schreef Kreator het volgende:

[..]

Behalve dan alles. Want wat ik zeg snijdt wel hout en dat wat jij zegt slaat nergens op.
En hoe denk je dat iemand zich onder jouw definitie zich ooit wijs kan noemen ?
  dinsdag 11 december 2012 @ 09:39:34 #40
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_120180663
Kijk dan gewoon geen TV :) doe ik ook al tijden niet meer. Voor de rest heb je in de praktijk vaak meer aan werkervaring dan een papiertje (en terecht). Met werkervaring heb je je al ‘bewezen’, met een papiertje moet dat nog maar blijken.

Altijd leuk mensen die denken dat ze direct manager kunnen zijn en 3x modaal moeten verdienen omdat ze een master hebben.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 11 december 2012 @ 09:40:31 #41
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_120180687
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2012 09:39 schreef superdrufus het volgende:

[..]

En hoe denk je dat iemand zich onder jouw definitie zich ooit wijs kan noemen ?
Door het uit te spreken. Wat een domme vraag.
  dinsdag 11 december 2012 @ 09:45:07 #42
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_120180797
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 09:39 schreef Bisamrat het volgende:
Kijk dan gewoon geen TV :) doe ik ook al tijden niet meer. Voor de rest heb je in de praktijk vaak meer aan werkervaring dan een papiertje (en terecht). Met werkervaring heb je je al ‘bewezen’, met een papiertje moet dat nog maar blijken.

Altijd leuk mensen die denken dat ze direct manager kunnen zijn en 3x modaal moeten verdienen omdat ze een master hebben.
Zonder papiertje kom je er ook niet hoor. Het is vaak beide, maar je moet wel bereid zijn laag in te stappen.
pi_120180918
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 09:33 schreef Murvgeslagen het volgende:
Inderdaad je superieur voelen t.o.v. anderen.

Daar kan trouwens een interessante filosofische discussie uit ontstaan, Canillas.
Mensen vormen om met pijn om te gaan negatieve opvattingen over zichzelf (als er met mij iets mis is kan ik mezelf veranderen zodat ik wel 'goed' ben, op die manier is er dus hoop), doen zichzelf daarmee geweld aan en hoe ze met zichzelf omgaan is de basis voor hoe ze met anderen omgaan, zoiets? :P
  dinsdag 11 december 2012 @ 09:51:28 #44
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_120180980
Er zijn vele soorten intelligenties en het onderwijssysteem is niet uitgerust op het bevatten en ontwikkelen van alles. Er zijn vele nuances te maken en een groot deel van de hoogbegaafden heeft moeite op school en maakt niet eens een opleiding af.

Verder heeft de intellectuele elite nooit gedomineerd. Verre van zelfs. Geld en macht domineren, intelligentie vrijwel nooit. Intelligente mensen hebben hoogstens sneller door dat ze gemanipuleerd worden.

Eigenlijk gaat deze hele discussie nergens over.
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
  dinsdag 11 december 2012 @ 09:53:09 #45
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_120181045
quote:
Ik merk dat ik me soms buitengesloten voel in een wereld waarin iedereen wel geblondeerd haar lijkt te hebben, 'gezellige dingen doet op Facebook', lekker gaat shoppen met mams en op 20-jarige leeftijd al gaat samenwonen en trouwen. Lekker, gezellig.

en dat is dus voor domme mensen? je bent zelf net zo erg waailap
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_120181092
Hoe oud ben je TS?
Als je zelf niet gek bent maak je een ander wel gek!
pi_120181116
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 09:51 schreef VaLkyRie het volgende:
Eigenlijk gaat deze hele discussie nergens over.
Denk dat het vooral gaat over hoe gevoelens van angst en onzekerheid zich naar dingen buiten je projecteren en hoe je jezelf aan de hand daarvan in de maling laat nemen door beelden die zich daarbij vormen.
  dinsdag 11 december 2012 @ 09:55:45 #48
262 Re
Kiss & Swallow
pi_120181119
hmmm nu ik heb al die negatieve ervaringen niet... ik vind het afschuwelijk om conversaties op "hoog" niveau te houden of diep filosofische gedachten te laten weerklinken. Voor adviezen weet men mij wel te vinden als men dat nodig vindt en ik ben nog nooit enige vorm van negativiteit hierover dus tegengekomen. Het zal wel met flexibiliteit te maken hebben
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 11 december 2012 @ 09:58:15 #49
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_120181187
quote:
3s.gif Op dinsdag 11 december 2012 09:55 schreef Re het volgende:
hmmm nu ik heb al die negatieve ervaringen niet... ik vind het afschuwelijk om conversaties op "hoog" niveau te houden of diep filosofische gedachten te laten weerklinken. Voor adviezen weet men mij wel te vinden als men dat nodig vindt en ik ben nog nooit enige vorm van negativiteit hierover dus tegengekomen. Het zal wel met flexibiliteit te maken hebben
Maar je vind jezelf wel slim?

:*
  Official ESF Kreviewer dinsdag 11 december 2012 @ 10:01:59 #50
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_120181279
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 09:58 schreef Murvgeslagen het volgende:

Maar je vind jezelf wel slim?

:*
:D. Dit is fok. Hier heeft iedereen een IQ van minimaal 130. Maar O+ RE O+ is wel echt slim hoor. Anders word je geen mod.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')