Misschien ben je wel niet interessant genoeg om naar te luisterenquote:Op dinsdag 11 december 2012 05:16 schreef heiden6 het volgende:
Overigens stoor ik me nog veel meer aan oppervlakkigheid en desinteresse dan aan domheid. Vrouwen met wie je een zinnig gesprek kunt voeren zijn schaars, zelfs als ze wel slim zijn zijn is dat vaak niet mogelijk. Dat is nog veel erger dan bij mannen.
quote:Op dinsdag 11 december 2012 05:22 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Misschien ben je wel niet interessant genoeg om naar te luisteren
Zo, ik heb je OP even aangepast en er een goede samenvatting van gemaakt. Niemand heeft een hekel aan slimme mensen, iedereen heeft een hekel aan mensen die zich sociaal gezien niet kunnen aanpassen.quote:Op dinsdag 11 december 2012 05:02 schreef Mishu het volgende:
omdat ik, zonder dat ik het doorhad, een vrij hoge intelligentie bleek te hebben. en dus was ik een wijsneus e.d.
Dat is nou juist het probleem van ts. Je telkens moeten aanpassen aan de massa en niet gewoon kunnen zeggen wat je denkt. Het is frusterend om altijd diegene te zijn die alles al snapt voordat anderen dat doen en inzichten te hebben die anderen pas later begrijpen. Het is daarom moeilijk om jezelf te zijn omdat je anders uitgesloten wordt terwijl anderen dat makkelijker kunnen.quote:Op dinsdag 11 december 2012 07:24 schreef KapiteinGasthof het volgende:
[..]
Zo, ik heb je OP even aangepast en er een goede samenvatting van gemaakt. Niemand heeft een hekel aan slimme mensen, iedereen heeft een hekel aan mensen die zich sociaal gezien niet kunnen aanpassen.
Als jij het niet kan opbrengen om af en toe maar de boel de boel te laten en anderen niet te verbeteren wanneer dat niet nodig is dan keren mensen zich inderdaad van je af. Ben je inderdaad hoogbegaafd dan kan de wereld af en toe frustrerend zijn maar het is toch echt aan jou om je aan de wereld aan te passen
Ze hoeft helemaal niet aan te passen.quote:Op dinsdag 11 december 2012 07:45 schreef superdrufus het volgende:
[..]
Dat is nou juist het probleem van ts. Je telkens moeten aanpassen aan de massa en niet gewoon kunnen zeggen wat je denkt. Het is frusterend om altijd diegene te zijn die alles al snapt voordat anderen dat doen en inzichten te hebben die anderen pas later begrijpen. Het is daarom moeilijk om jezelf te zijn omdat je anders uitgesloten wordt terwijl anderen dat makkelijker kunnen.
Dat gaat vaak niet samen.quote:Op dinsdag 11 december 2012 08:20 schreef zaza7 het volgende:
TO je kunt intelligent zijn, maar dat zegt nog niets over je emotionele intelligentie. En ik denk dat jij daarin nog wat te winnen hebt.
Waarom gaan IQ en EQ vaak niet samen, volgens jou?quote:Op dinsdag 11 december 2012 08:24 schreef BertV het volgende:
[..]
Dat gaat vaak niet samen.
Ook ik denk in hokjes, maar ik heb een hekel aan de hokjes van een ander.
Dat is een interessante, ik denk dat het om het bekende verhaal gaat met de taken van de verschillende hersenhelften.quote:Op dinsdag 11 december 2012 08:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waarom gaan IQ en EQ vaak niet samen, volgens jou?
Ja, soms kun je mensen die van zichzelf vinden nogal intelligent te zijn vergelijken met pc's in een etalage ''ik heb zoveel ghz!!'' ''ik nog meer!'' ''ik zit nog hoger!!'' terwijl met ghz alleen je niks kan, ja je kan dingen berekenen, maar maakt dat je werkelijk slimmer? Maakt dat je leven leuker?quote:Op dinsdag 11 december 2012 08:45 schreef Kreator het volgende:
Je bent pas echt wijs als je je kunt identificeren met alle lagen van de bevolking. Intelligentie alleen is niets waard, dat blijkt al wel uit je onvermogen om je aan te passen.
Dat is net zo diepzinnig als zeggen dat je je als mens moet kunnen identificeren met een spons omdat een mens nou eenmaal slimmer is.quote:Op dinsdag 11 december 2012 08:45 schreef Kreator het volgende:
Je bent pas echt wijs als je je kunt identificeren met alle lagen van de bevolking. Intelligentie alleen is niets waard, dat blijkt al wel uit je onvermogen om je aan te passen.
Goeie vergelijkingquote:Op dinsdag 11 december 2012 08:59 schreef superdrufus het volgende:
[..]
Dat is net zo diepzinnig als zeggen dat je je als mens moet kunnen identificeren met een spons omdat een mens nou eenmaal slimmer is.
quote:Op dinsdag 11 december 2012 08:15 schreef seasushi het volgende:
Als de elite allemaal de mentaliteit hebben zoals jij, ben ik blij dat de massa de elite domineert.
Behalve dan alles. Want wat ik zeg snijdt wel hout en dat wat jij zegt slaat nergens op.quote:Op dinsdag 11 december 2012 08:59 schreef superdrufus het volgende:
[..]
Dat is net zo diepzinnig als zeggen dat je je als mens moet kunnen identificeren met een spons omdat een mens nou eenmaal slimmer is.
Wat een simplistische voorstelling van zaken zeg. Waar maak jij uit op dat dit moet? Je doet alsof lageropgeleiden jou in een hokje plaatsen maar misschien is dat andersom meer het geval.quote:Op dinsdag 11 december 2012 05:02 schreef Mishu het volgende:
Je moet 'gezellig' zijn, blond gesteild haar hebben, veel lagen make-up op, lekker uitgaan in de kroeg met kutmuziek zonder contact met elkaar te maken en ondertussen doe je wel een HBO opleiding :? Vroeger had een HBO opleiding tenminste nog status en was het geen 'gezellige' opleiding voor slimme meiden die voor de show dom moeten overkomen, hihi. Want het zijn stuk voor stuk toch wel slimme meiden. Maarja, zonder tokkie uiterlijk trek je natuurlijk weer geen mannen aan.
Oftewel: domineert de elite nog wel de samenleving of is het tegenwoordig de massa die de elite domineert?
En hoe denk je dat iemand zich onder jouw definitie zich ooit wijs kan noemen ?quote:Op dinsdag 11 december 2012 09:10 schreef Kreator het volgende:
[..]
Behalve dan alles. Want wat ik zeg snijdt wel hout en dat wat jij zegt slaat nergens op.
Door het uit te spreken. Wat een domme vraag.quote:Op dinsdag 11 december 2012 09:39 schreef superdrufus het volgende:
[..]
En hoe denk je dat iemand zich onder jouw definitie zich ooit wijs kan noemen ?
Zonder papiertje kom je er ook niet hoor. Het is vaak beide, maar je moet wel bereid zijn laag in te stappen.quote:Op dinsdag 11 december 2012 09:39 schreef Bisamrat het volgende:
Kijk dan gewoon geen TVdoe ik ook al tijden niet meer. Voor de rest heb je in de praktijk vaak meer aan werkervaring dan een papiertje (en terecht). Met werkervaring heb je je al ‘bewezen’, met een papiertje moet dat nog maar blijken.
Altijd leuk mensen die denken dat ze direct manager kunnen zijn en 3x modaal moeten verdienen omdat ze een master hebben.
Mensen vormen om met pijn om te gaan negatieve opvattingen over zichzelf (als er met mij iets mis is kan ik mezelf veranderen zodat ik wel 'goed' ben, op die manier is er dus hoop), doen zichzelf daarmee geweld aan en hoe ze met zichzelf omgaan is de basis voor hoe ze met anderen omgaan, zoiets?quote:Op dinsdag 11 december 2012 09:33 schreef Murvgeslagen het volgende:
Inderdaad je superieur voelen t.o.v. anderen.
Daar kan trouwens een interessante filosofische discussie uit ontstaan, Canillas.
en dat is dus voor domme mensen? je bent zelf net zo erg waailapquote:Op dinsdag 11 december 2012 05:02 schreef Mishu het volgende:
Ik merk dat ik me soms buitengesloten voel in een wereld waarin iedereen wel geblondeerd haar lijkt te hebben, 'gezellige dingen doet op Facebook', lekker gaat shoppen met mams en op 20-jarige leeftijd al gaat samenwonen en trouwen. Lekker, gezellig.
Denk dat het vooral gaat over hoe gevoelens van angst en onzekerheid zich naar dingen buiten je projecteren en hoe je jezelf aan de hand daarvan in de maling laat nemen door beelden die zich daarbij vormen.quote:Op dinsdag 11 december 2012 09:51 schreef VaLkyRie het volgende:
Eigenlijk gaat deze hele discussie nergens over.
Maar je vind jezelf wel slim?quote:Op dinsdag 11 december 2012 09:55 schreef Re het volgende:
hmmm nu ik heb al die negatieve ervaringen niet... ik vind het afschuwelijk om conversaties op "hoog" niveau te houden of diep filosofische gedachten te laten weerklinken. Voor adviezen weet men mij wel te vinden als men dat nodig vindt en ik ben nog nooit enige vorm van negativiteit hierover dus tegengekomen. Het zal wel met flexibiliteit te maken hebben
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |