Als je een 4-day split doet, zou ik op zijn minst ook buik meepakken. Borst/tri, rug/bi, benen, buik/schouders. Of schouders en benen samendoen en een achterlopend onderdeel bijpakken op je buik-dag. Dat is wat ik doe met armen. Lekker een beachboii dag jwtzquote:Op dinsdag 11 december 2012 15:39 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Deze man weet. Borst/tri, rug/bi, benen en schouders.
Zo back/bi, jullie curlhaters boos? Lekker curlen.
Side planks. Anderhalve minuut en dan een halve minuut met je been omhoog. Eerst links, dan rechts. Lekker trillen gek.quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:44 schreef Jahr00n het volgende:
Welke isolatie doen jullie voor de obliques? Gewoon hard squatten en deadliften vind ik niet genoeg.
No disrespect, maar 80-90kg is voor een man absoluut niet zwaar voor een deadlift. Een zware deadlift zit op ongeveer 2x je lichaamsgewicht. Ik raap zelf op 72kg met heel veel pijn en moeite één keer 135kg op, maar volgens deze strength standards zit ik daarmee net op 'intermediate'.quote:Op dinsdag 11 december 2012 23:48 schreef Pastapipos het volgende:
Groepje stoere gasten aan t deadliften vanavond, 80-90 kg oid, redelijk zwaar. De helft kon t niet aan en ging trillend met kromme rug omhoog, maar daarna wel als echte bazen rondkijken. Ook allemaal zo alpha rondlopen
Wel zwaar genoeg om je rug goed naar de klote te helpen bedoelde ik meerquote:Op dinsdag 11 december 2012 23:50 schreef star_gazer het volgende:
[..]
No disrespect, maar 80-90kg is voor een man absoluut niet zwaar voor een deadlift. Een zware deadlift zit op ongeveer 2x je lichaamsgewicht. Ik raap zelf op 72kg met heel veel pijn en moeite één keer 135kg op, maar volgens deze strength standards zit ik daarmee net op 'intermediate'.
If the bar ain't bending, you're just pretending...
Goede vraag, behalve de raises heb ik ook vrij weinig inspiratie voor zijkant schouders. Of upright rows, maar goed, daar is niet iedereen het mee eens.quote:Op dinsdag 11 december 2012 23:35 schreef Panzermaus het volgende:
Wat zijn nu dé knallers voor zijkant schouder? Doe zelf DB lateral raises maar vind het eigenlijk niet genoeg.
Sowieso heeft mijn gemuteerde Rippetoe SS training zijn tol geëist op mijn schouderbalans, ik heb oversized front delts.Ziet er wel vet uit maar de achterkant is zwaar onderontwikkeld en de zijkant mag ook nog wel meer massa op vind ik zelf.
Ik ondervind vooral hinder van de onderontwikkelde rear delts. Schouders hangen (als ik er niet bij nadenk) te ver naar voren bij deadlift bijvoorbeeld, terwijl de rest van mijn rug juist wel goed ontwikkeld is door pullups en rows.![]()
Doe nu DB rear delt raises (liggend) en facepulls, maar dit gaat nog wel even duren.Sprak laatst iemand en hij zei dat ik superwijde chinups zou kunnen doen, dus wide grip pullups maar dan polsen van je af. Zou dat een goed idee zijn?
Ik ga ze nu ook de hele dag door geforceerd naar achter houden, ben benieuwd of dat ook voor wat correctie kan zorgen.
ja, maar wat dat betreft kan je met 40kg je rug al naar de klote helpenquote:Op dinsdag 11 december 2012 23:54 schreef Pastapipos het volgende:
[..]
Wel zwaar genoeg om je rug goed naar de klote te helpen bedoelde ik meer
Ja nu wel, maar als ie zn rug em schouder work out omdraait heeft ie maandag borst en dinsdag schouders. Lijkt me verre van optimaal..quote:Op dinsdag 11 december 2012 23:22 schreef Levolution het volgende:
[..]
Bij hem zitten er toch 2 dagen tussen, plus dat zijn toch kleinere spiergroepen dan de benen (en herstellen daardoor makkelijker?).
Of zwaar cut voor hem.quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:09 schreef Mithras82 het volgende:
[..]
Nah hij mag niet meer in horeca gelegenheden komenzware cut voor hem
Ik doe nooit curls, biceps zijn toch best ontwikkeldquote:Op dinsdag 11 december 2012 18:21 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Ik snap niet wat je hiermee probeert te zeggen, maar aan je toon te zien zit je inderdaad op de curlhaat-bandwagon. Want is stoer enzo.
Weet je, been elititisten en curl haters zijn eigenlijk gewoon de faggot hipsters van het bodybuilding. Ja, alleen maar curlen en geen benen trainen slaat nergens op, maar die haat daarop komt puur omdat mensen non-conformistisch (en elitair) willen zijn en het 'stoer' is om te haten op curlboys.
Benen trainen hoort erbij, en als je voor hypertrofie traint hoort curlen er ook gewoon bij. Alles gewoon in de juiste verhoudingen.
in b4 shitstorm, come at me
edit: Oh en voor de goede orde, een goede split is ook gewoon gebaseerd op de grote compounds. Als je die niet verwerkt in je split doe je het sowieso fout.
Sorry: ik had het verkeerd. Even gegoogled en zie nu dat het 180 pillen zijn voor 6,90 bij B&F Shop. Dus nog veel goedkoper; ca. 1,15 euro per maand.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Precies. Voor deze playboys moet je wel in de kolom Untrained kijken, natuurlijk.quote:Op dinsdag 11 december 2012 23:54 schreef Pastapipos het volgende:
[..]
Wel zwaar genoeg om je rug goed naar de klote te helpen bedoelde ik meer
Upright rows inderdaad, en voor de rears zou ik deze eens proberen. http://www.exrx.net/Weigh(...)BBRearDeltRaise.htmlquote:Op dinsdag 11 december 2012 23:35 schreef Panzermaus het volgende:
Wat zijn nu dé knallers voor zijkant schouder? Doe zelf DB lateral raises maar vind het eigenlijk niet genoeg.
Sowieso heeft mijn gemuteerde Rippetoe SS training zijn tol geëist op mijn schouderbalans, ik heb oversized front delts.Ziet er wel vet uit maar de achterkant is zwaar onderontwikkeld en de zijkant mag ook nog wel meer massa op vind ik zelf.
Ik ondervind vooral hinder van de onderontwikkelde rear delts. Schouders hangen (als ik er niet bij nadenk) te ver naar voren bij deadlift bijvoorbeeld, terwijl de rest van mijn rug juist wel goed ontwikkeld is door pullups en rows.![]()
Doe nu DB rear delt raises (liggend) en facepulls, maar dit gaat nog wel even duren.Sprak laatst iemand en hij zei dat ik superwijde chinups zou kunnen doen, dus wide grip pullups maar dan polsen van je af. Zou dat een goed idee zijn?
Ik ga ze nu ook de hele dag door geforceerd naar achter houden, ben benieuwd of dat ook voor wat correctie kan zorgen.
Ja ik doe buik nog tweemaals per week, eenmaal op benendag gooi ik er nog een isolatie oefening bij (dan heb ik het al enigszins gebruikt met squatten etc) en ik doe na rugdag (deadlifts) ook nog een abs isolatie oefening. Tweemaal compound + 1 isolatie dus, los van alle keren dat ik het zijdelings meepak als stabiliserende spier. Werkt voor mij tot nu toe prima.quote:Op dinsdag 11 december 2012 23:44 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Als je een 4-day split doet, zou ik op zijn minst ook buik meepakken. Borst/tri, rug/bi, benen, buik/schouders. Of schouders en benen samendoen en een achterlopend onderdeel bijpakken op je buik-dag. Dat is wat ik doe met armen. Lekker een beachboii dag jwtz
Dat is wel een leuk boek, staan allemaal van dat soort foto's in.quote:Op woensdag 12 december 2012 11:56 schreef robskem het volgende:
Benendag sla ik nooit over.........
[ afbeelding ]
Blijft dezelfde tijd tussen zitten als eerst. Je kan sowieso nooit meer dan 2 en 3 dagen rust hebben, behalve als je de dagen doortelt ipv wekelijks.quote:Op dinsdag 11 december 2012 23:17 schreef fathank het volgende:
[..]
Maar dan zit je weer mrt je schouders en borst die je vlak na elkaar doet..
Je zou zeggen dat ie door al dat squatten ook een betere core zou hebben? Of hij zit altijd op de legpress natuurlijk.quote:Op woensdag 12 december 2012 11:56 schreef robskem het volgende:
Benendag sla ik nooit over.........
[ afbeelding ]
Woot! advancedquote:Op dinsdag 11 december 2012 23:50 schreef star_gazer het volgende:
[..]
No disrespect, maar 80-90kg is voor een man absoluut niet zwaar voor een deadlift. Een zware deadlift zit op ongeveer 2x je lichaamsgewicht. Ik raap zelf op 72kg met heel veel pijn en moeite één keer 135kg op, maar volgens deze strength standards zit ik daarmee net op 'intermediate'.
If the bar ain't bending, you're just pretending...
quote:Op dinsdag 11 december 2012 23:35 schreef Panzermaus het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |