dat voelde ik me al na het breken van de vliezenquote:Op vrijdag 7 december 2012 23:03 schreef Incantrix het volgende:
Ladylike, wat een mooi manneke, ontzettend gefeliciteerd!en serieus, víjf liter, woah! Jij zult je wel zo licht als een veertje voelen nu
Begonnen?quote:Op zaterdag 8 december 2012 06:09 schreef Incantrix het volgende:
.......
............
....................
*meld*
Jaaaa nu wordt t echt he!quote:Op zaterdag 8 december 2012 06:09 schreef Incantrix het volgende:
.......
............
....................
*meld*
Er komen nog meer aanquote:Op zaterdag 8 december 2012 09:18 schreef Suikertante het volgende:
DJ Momo welkom!! Eindelijk weer wat verse mamatobe's achter mij in het rijtje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2012 09:46:52 ]
Welkom DJMomo!quote:Op zaterdag 8 december 2012 09:18 schreef Suikertante het volgende:
DJ Momo welkom!! Eindelijk weer wat verse mamatobe's achter mij in het rijtje
Wij hebben een boxspring dus veel cosleepers hadden bij ons niet goed gepast, deze heeft wieltjes die je vast kan zetten dus helemaal blijquote:Op zaterdag 8 december 2012 10:34 schreef Suikertante het volgende:
Haha Fieder ik ken het, maar ik heb het vooral als ik liedjes probeer mee te zingen. En dan hoeft het niet eens erg emotioneel te zijn, ik verzin er zelf wel een achtergrondverhaal bij![]()
Logi wat een fijne co-sleeper! Omdat wij geen bed hebben kan dat niet, maar het lijkt me best welde eerste tijd.
Proficiat! Leuk dat je het zo met Kerst bekend kunt makenquote:Op zaterdag 8 december 2012 10:58 schreef Babbel1 het volgende:
Wow, ik mag me gewoon melden in dit topic, hoe![]()
![]()
![]()
Afgelopen dinsdag heb ik voor het eerst positief getest en donderdag en vanmorgen weerIk vind het zooo bijzonder dat er steeds een tweede streepje verschijnt, ik kan het nog steeds niet geloven.. Aanstaande dinsdag komt er iemand van Moeders voor Moeders langs, ze zei dat ik dan vrijdag kan beginnen met plassen..
Het is allemaal wel heel onwerkelijk en ik kan niet wachten op mijn eerste echo op 24 december; we zijn al flink aan het broeden op hoe we het de opa's en oma's gaan vertellen op Kerstavond.. Jullie nog leuke ideeën?
Ik heb een heel leuk boekje gevonden... Maar ik ga vanmiddag ook even bij de Action kijken of ze geen minischatkistjes hebben waar ik chocolaatjes van de bakker met roze en witte muisjes in kan stoppen.. Mijn broertje woont in Zwitserland, maar hij is er ook met Kerst, dus kunnen we het aan iedereen vertellen, can't wait!
Jaaaaquote:Op zaterdag 8 december 2012 10:58 schreef Babbel1 het volgende:
Wow, ik mag me gewoon melden in dit topic, hoe![]()
![]()
![]()
Afgelopen dinsdag heb ik voor het eerst positief getest en donderdag en vanmorgen weerIk vind het zooo bijzonder dat er steeds een tweede streepje verschijnt, ik kan het nog steeds niet geloven.. Aanstaande dinsdag komt er iemand van Moeders voor Moeders langs, ze zei dat ik dan vrijdag kan beginnen met plassen..
Het is allemaal wel heel onwerkelijk en ik kan niet wachten op mijn eerste echo op 24 december; we zijn al flink aan het broeden op hoe we het de opa's en oma's gaan vertellen op Kerstavond.. Jullie nog leuke ideeën?
Ik heb een heel leuk boekje gevonden... Maar ik ga vanmiddag ook even bij de Action kijken of ze geen minischatkistjes hebben waar ik chocolaatjes van de bakker met roze en witte muisjes in kan stoppen.. Mijn broertje woont in Zwitserland, maar hij is er ook met Kerst, dus kunnen we het aan iedereen vertellen, can't wait!
Je mag toch pas plassen als je 6 weken zwanger bent?quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:19 schreef Elmo76 het volgende:
Welkom Babbel en Purple!!
Het wordt hier weer wat drukker, gezellig!
Inca 37 weken!![]()
![]()
![]()
Babbel, waarom komt de MvM mevrouw dinsdag langs en mag je pas vrijdags meeplassen?! Je bent toch al zwanger, dus hcg, dus elk plasje vanaf nu is meegenomen lijkt me zo.
Vanaf 6 weken is je hcg verhoogd. Ik heb die keren dat ik heb meegedaan al voor de 6 weken geplast en dat was geen enkel probleem. Zelfs het plasje waar ze de test mee had gedaan, werd niet verspild en gelijk in het vat gekieperd.quote:Op zaterdag 8 december 2012 13:11 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Je mag toch pas plassen als je 6 weken zwanger bent?
Nee op mijn rug gaat echt niet meer. Op mijn linkerzij wel. Maar het is klaar met de rust.quote:Op zaterdag 8 december 2012 14:04 schreef _Bar_ het volgende:
Estrys kun je nog beetje op je rug liggen? Zo ja zo gaan liggen, handen op je buik leggen en rustig door je buik gaan in en uitademen. Zo krijg je wat meer controlle over je hartkloppingen.
Succes
ooo wat leuk zeg! Hilliebillie weer zwanger!! gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 8 december 2012 15:05 schreef hilliebillie het volgende:
hallo allemaal, ik kom ook vast heeel voorzichtig om het hoekje kijken. Vanmorgen (3 dagen voor NOD) een licht tweede streepje geplast, dus ik ben al helemaal happy
maar van de week nog maar eens een paar keer testen..
mn uitgerekende datum is precies twee jaar na de uitgerekende datum van de eerste (18 augustus)
Gorgonzola? Smurriequote:Op zaterdag 8 december 2012 19:51 schreef Logician het volgende:
Oeh heerlijk, wij italiaans
Stom vraagje maar heb pasta 4 soorten kaas gehad zat ook die groene smurie door, kan dat kwaad? Vind het lastig ergens terugkon het echt niet weerstaan en ging er vanuit dat het vast geen kwaad kan vanwege verhitting, maar nu toch beetje twijfel gevoel.
Ja, apartquote:Op zaterdag 8 december 2012 20:11 schreef Kyara het volgende:
Het wordt wel stil in juli qua verse babies zeg.....
Volgens mij geldt het alleen voor rauwmelkse kazen en die hebben we in Nederland eigenlijk nauwelijks. Als het wel om een rauwmelkse kaas gaat dan staat dat (duidelijk) op de verpakking.quote:Op zaterdag 8 december 2012 19:51 schreef Logician het volgende:
Oeh heerlijk, wij italiaans
Stom vraagje maar heb pasta 4 soorten kaas gehad zat ook die groene smurie door, kan dat kwaad? Vind het lastig ergens terugkon het echt niet weerstaan en ging er vanuit dat het vast geen kwaad kan vanwege verhitting, maar nu toch beetje twijfel gevoel.
je zegt dus dat er in september te kort is geneukt ?quote:Op zaterdag 8 december 2012 20:11 schreef Kyara het volgende:
Het wordt wel stil in juli qua verse babies zeg.....
Geklust?quote:Op zaterdag 8 december 2012 20:22 schreef Joene het volgende:
[..]
je zegt dus dat er in september te kort is geneukt ?
daar komt het dan wel een beetje op neer hequote:Op zaterdag 8 december 2012 20:22 schreef Joene het volgende:
[..]
je zegt dus dat er in september te kort is geneukt ?
de stroom is niet uitgevallen in september dat zal het zijn.quote:Op zaterdag 8 december 2012 20:24 schreef Kyara het volgende:
[..]
daar komt het dan wel een beetje op neer he
dat wordt proppen dan....quote:Op zaterdag 8 december 2012 20:25 schreef Ticootje het volgende:
Oh ik moet nog shoppen voor m'n monsterbaby. Het enige pakje voor naar buiten is maat 50.
Heel erg!
in juni volgens mij ook nietquote:Op zaterdag 8 december 2012 20:26 schreef Joene het volgende:
[..]
de stroom is niet uitgevallen in september dat zal het zijn.
nee dan schijnt de zon , worden al die moppies geil van!quote:
en september had geen mooie nazomer?quote:Op zaterdag 8 december 2012 20:29 schreef Joene het volgende:
[..]
nee dan schijnt de zon , worden al die moppies geil van!
Oh curve heb ik al geprikt. Niets bijzonders.quote:Op zaterdag 8 december 2012 20:26 schreef Kyara het volgende:
[..]
dat wordt proppen dan....
maar wanneer moet je die dagcurve prikken? en kan het ook niet gewoon een meetafwijking zijn?
niet bijzonder toch ?quote:Op zaterdag 8 december 2012 20:30 schreef Kyara het volgende:
[..]
en september had geen mooie nazomer?
ik kan de schaal wel vullen ?quote:Op zaterdag 8 december 2012 20:34 schreef Ticootje het volgende:
Ik denk sowieso dat als ik eenmaal verlof heb, dat ik toch niet zoveel meer snoep. Op m'n werk staat er standaard een schaal snaaierij voor m'n neus. En gebak!! Elke week wel.
De mijne in november (ud was 28/07)quote:Op zaterdag 8 december 2012 20:35 schreef Tante_Soesa het volgende:
Juli baby's worden toch ook in oktober gemaakt? (Althans, de mijne wel![]()
) was oktober blijkbaar geen vruchtbare maand dit jaar
Ja, precies. Mijne eind oktober met een ud van 23/07quote:Op zaterdag 8 december 2012 20:36 schreef McLaura het volgende:
[..]
De mijne in november (ud was 28/07)
Ik dus ookquote:Op zaterdag 8 december 2012 20:42 schreef Kyara het volgende:
[..]
en ik ging er vanuit dat hij wist waar hij het over had
Dat dacht ik ook.quote:Op zaterdag 8 december 2012 20:42 schreef Kyara het volgende:
[..]
en ik ging er vanuit dat hij wist waar hij het over had
bij jou zou het kloppen met je draagtijd van 9,5 maandquote:
Opbokken! Ik mag over 2,5 week al.quote:Op zaterdag 8 december 2012 20:46 schreef Joene het volgende:
[..]
bij jou zou het kloppen met je draagtijd van 9,5 maand
Dat kan helemaal nog niet. *steekt kop in het zand* Dit klinkt nog veel erger namelijk dan "volgende maand".quote:Op zaterdag 8 december 2012 20:48 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Opbokken! Ik mag over 2,5 week al.
4 november punctie, 7 november terugplaatsing. Dan zou je qua 'normale' cyclustelling inderdaad eind oktober uitkomen.quote:Op zaterdag 8 december 2012 20:37 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ja, precies. Mijne eind oktober met een ud van 23/07
quote:Op zaterdag 8 december 2012 20:54 schreef papillion het volgende:
[..]
Dat kan helemaal nog niet. *steekt kop in het zand* Dit klinkt nog veel erger namelijk dan "volgende maand".
Ik trek mijn ondergoed gewoon niet meer uit in 2012 of plak de boel dicht met ducktape/lijm/whatever. 2013 op zijn vroegst ....quote:Op zaterdag 8 december 2012 20:59 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik hou puk nog even binnen hoor. 37 weken is rond kerst.
Er ligt een half lege zak chips naast mequote:Op zaterdag 8 december 2012 21:23 schreef papillion het volgende:
hehe pessie, natuurlijk moet je de stellingkast gedaan hebben voordat de baby er is! Al ben ik momenteel meer als L-E, ik vind het vooral belangrijk dat de snoeppot leeg komt. Daar ging mijn ik ben bijna niet aangekomen zwangerschap.
Oh, half.quote:Op zaterdag 8 december 2012 21:27 schreef pessie het volgende:
[..]
Er ligt een half lege zak chips naast me
Ik moet delen met een man die op de andere bank naar crystal skulls ligt te kijken. En ikzit al op +12 volgens mij.quote:
Delen?quote:Op zaterdag 8 december 2012 21:38 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik moet delen met een man die op de andere bank naar crystal skulls ligt te kijken. En ikzit al op +12 volgens mij.
Heel herkenbaar! Vanaf een week of 6, 7 had ik vooral rond en na het avondeten wat misselijkheid, daardoor at ik dus nauwelijks avondeten. Na het eerste trimester is het overgegaan.quote:Op zaterdag 8 december 2012 22:02 schreef Purple010 het volgende:
Ik heb mijn draai nog niet gevonden met het eten. Nog niet echt misselijk, maar ook geen honger.
Vanaf afgelopen zomer flink wat afgevallen ter voorbereiding. Hoe ging het bij jullie in de eerste weken?
Vanaf dat de misselijkheid begint: vreten. Voelde ik me veel minder rot door. Kwam helaas al 5 kilo aan in het eerste trimesterquote:Op zaterdaeertrimester 8 december 2012 22:02 schreef Purple010 het volgende:
Ik heb mijn draai nog niet gevonden met het eten. Nog niet echt misselijk, maar ook geen honger.
Vanaf afgelopen zomer flink wat afgevallen ter voorbereiding. Hoe ging het bij jullie in de eerste weken?
Ja klopt, ben alleen erg verwend door mijn nieuwe functie waardoor ik nog amper weekende draai...(zorgcoördinator dus meer door de weeks aan t regelen en dan werkdagen van 8-1600 luizeleventje) Dus dan is zo'n korte dienst erg fijn! Daarna lekker lui nog zondag vieren!quote:Op zaterdag 8 december 2012 21:52 schreef papillion het volgende:
[..]
Daarom koop ik 2 zakken chips.
wat een fijne uren Ereshkigal, werken in de zorg?
quote:Op zaterdag 8 december 2012 22:30 schreef Logician het volgende:
Hier hielp telkens een klein beetje eten tegen de misselijkheid, breakers / liga dat soort dingen
Oeh en lang leve MP! Net heeel veel mooi hema spul voor weinig op de kop getikt![]()
Op een skipakje, mutsjes, luiers en zwitsalspul na zijn we nu gewoon helemaal klaar
Edit: en geboortekaartjes!
Check, nooit echt misselijk misselijk geweest, al direct met de positieve test geen behoefte meer om te eten. Avond eten de hele zomer was gemiddeld gezien 'n bak kwark. Dat heeft dus ook wel aangehouden tot tegen de 20 weken. Momenteel ook niet super veel eetlust in vergelijking met voorheen. Al is het snoepen inmiddels dus wel terug.quote:Op zaterdag 8 december 2012 22:10 schreef bellelena het volgende:
[..]
Heel herkenbaar! Vanaf een week of 6, 7 had ik vooral rond en na het avondeten wat misselijkheid, daardoor at ik dus nauwelijks avondeten. Na het eerste trimester is het overgegaan.
Verder had ik in het begin ook helemaal geen trek in dingen! Nu soms welMaar ben niet echt een vreetzak nog steeds.
Mocht je ondanks alles wel misselijk wordenquote:Op zaterdag 8 december 2012 22:24 schreef Purple010 het volgende:
Ok dat klinkt geruststellend. Ik moet maar gewoon naar mn lijf leren luisteren.![]()
Hoop dat ik er allemaal niet te veel last van ga krijgen, maar er zijn me al vele vrouwen voorgegaan.
En geniet van jullie chippies en snoep!
Zeker doen! Ik ben niet zo dol op boten en tijdens de lange overtocht IJmuiden-Newcastle had ik 'm permanent om. Midden in de nacht werd ik wakker, mísselijk. Wat bleek, bandje was omgedraaid in m'n slaap, zodat het drukpunt niet meer op m'n pols zat. Weer goed gedaan en voelde de misselijkheid met een minuut of 10 gewoon wegzakkenquote:Op zaterdag 8 december 2012 23:36 schreef bellelena het volgende:
Goeie tip, voor die reisziekte! Ik ga dat ook eens checken!
quote:
Volgens mij mag je geen primatour? Ik heb homeopatische pilletjes gehaald, die mochten wel. En hebben goed geholpen. Die armband helpt mij niet helaas.quote:Op zondag 9 december 2012 02:14 schreef Kyara het volgende:
mag je eigenlijk wel primatour tijdens de zwangerschap?
vraag ik me ineens af....
Baby heeft me aangestoken dus nu zwaar snotterig. Dus maar weer opgestaan.....
Ja bizar, ik dus vrijdag 20 weken vol, maar het idee dat je dan al halverwege bent is echt te weird! Zo snel dat het ineens gaatquote:Op zondag 9 december 2012 10:23 schreef Suikertante het volgende:
Spirit, mijlpaal!!!![]()
Ik doe mee, want ik heb morgen de SEO en donderdag ben ik 20 weken, gek idee he dat we dan al op de helft zijn???
Zieken en anderen met pijntjes:![]()
Heb ik jou aangestoken of jij mij? Mag het nog geen griep noemen hier, maar wel koortsig.quote:Op zondag 9 december 2012 10:09 schreef Logician het volgende:
Bah ik heb echt griep, net 2 paracetamol genomen en weer terug mijn bed in.
Gelukkig is het zondag en is iedereen lekker thuis.
Ja ik voel hem nu heel vaak! Niet dat het zo duidelijk is dat ik het hoe dan ook voel, maar als ik zit of even stil sta ofzo dan voel ik hem wel een keer of tien per dag denk ik.quote:Op zondag 9 december 2012 10:28 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Heb jij je kruimel al gevoeld weer ondertussen??
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En jij dan, voel jij hem vaak?
Ik begin steeds nieuwsgieriger te worden hoe het straks zal zijn, dus ik vind het niet zo jammer dat het op schiet. In het begin leek de hele zwangerschap me een eeuwigheid te duren, ik dacht echt dat ik een jaar "kwijt" zou zijn omdat ik mezelf ook haast niet herkende! Maar gelukkig is alles wel wat normaler geworden en nu begin ik er echt naar uit te kijken dat we straks een zoon hebben![]()
Drukpunt! Acupunctuur-achtig!quote:Op zondag 9 december 2012 09:18 schreef ohnee het volgende:
Gefeliciteerd omentielvo ^^
Hoe kan een armband nou tegen misselijkheid helpen.
Van die frons?quote:Op zondag 9 december 2012 11:55 schreef Suikertante het volgende:
Estrys!! krijgen we foto's in het topic???
Zo een wilde ik ook maar toch niet gedaan. als ik daarmee in bed ligt past mn manneke er niet meer bijquote:Op zondag 9 december 2012 10:55 schreef Suikertante het volgende:
Ik kan nog wel een soort van schuin op mijn buik slapen, dan leg ik het voedingskussen eigenlijk in mijn lies en dan mijn ene been eroverheen. Een beetje zo, maar dan meer naar je buik gedraaid:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 9 december 2012 12:23 schreef Kyara het volgende:
voor de mijlpalen! Ik zag een mooie 12 weken mijlpaal langskomen en nog wat 20 weken! Ik weet alleen niet meer bij wie wat hoort
Te lief!!quote:Op zondag 9 december 2012 12:22 schreef L-E het volgende:
Kleuter zei trouwens gisterochtend tijdens het knuffelen in bed: "Ik hou écht van de baby"
"Ik ben zo benieuwd hoe zijn gezichtje is. En wat voor haartjes hij heeft!"
Je kon me opdweilen.
Zo lig ik ook graag ja. Heb op cursus trouwens gehoord dat het beter is om je onderste been te buigen en je bovenste te strekken. Zou lichter zijn voor je bekken. Ik vind t zelf maar wiebelig liggen...quote:Op zondag 9 december 2012 10:55 schreef Suikertante het volgende:
Ik kan nog wel een soort van schuin op mijn buik slapen, dan leg ik het voedingskussen eigenlijk in mijn lies en dan mijn ene been eroverheen. Een beetje zo, maar dan meer naar je buik gedraaid:
[ afbeelding ]
Haha ja zeg dat wel, heb al tot maat 68 in de kast liggenquote:Op zondag 9 december 2012 12:21 schreef ohnee het volgende:
Dat wist je snel. Leuk hoor.
Dus je bent al druk bezig met kleertjes en het kamertje neem ik aan
^^
Als ik ooit ga dan wil ik gaan duiken en vooral me onwijs laten verwennen in zo een all inclusieve resort.quote:Op zondag 9 december 2012 12:54 schreef Suikertante het volgende:
We gaan niet voor de pyramides enzo, maar gaan ongetwijfeld de woestijn bewonderen en de medina bezoeken enzo
snorkelen is ook heel mooi daar. Naar welke plaats ga je?quote:Op zondag 9 december 2012 12:56 schreef Suikertante het volgende:
Ik wil ook duiken
De rest zal zéker gaan duiken, maar dan ga ik wel snorkelen.
JA MAAR er zit een lief rompertje in en een lelijk slabbetje en tuitbekertjes en van die plastic gekleurde lepeltjes en een zeehondenknuffel en een doosje voor billendoekjes dat mn vriend meteen gesloopt heeftquote:Op zondag 9 december 2012 13:08 schreef ohnee het volgende:
Jeetje suikertante je bent best al ver! hahah. Maat 68 durf ik niet echt aan te schaffen nog. Ligt eraan hoe snel ze groeit.. Mn zoon zat elke 6 weken in een andere maat en begon pas bij maat 80/86 af te remmen. (Nu zit hij braaf op t gemiddelde, gelukkig) Dus ik kijk eerst aan of ik nog winter/lentemeuk moet of dat ik volop door kan naar de zomerjurkjes ed ^^.
Ja gratis boxen zijn leuk he. Heb de babydump niet gedaan, ik had alles al en om nou helemaal daarheen te gaan voor een box... Kost me meer dan t oplevert.
Daar zijn wij ook geweest welk hotel?quote:Op zondag 9 december 2012 13:02 schreef Suikertante het volgende:
We landen in Sharm El Sheikh en blijven daar denk ik wel een dagje (of op de terugweg), en dan verblijven we in Dahab. We blijven maar 10 dagen in totaal.
Ja klopt. zoon zit in 98/104 en broeken 92/98 is ook 2,5 jaar ^^ Nu doet hij een maand of 9 (hopelijk nu nog wat langer) met 1 maat. Wat een verademing! Vriendin van me heeft een zoon die weer heel langzaam groeit en dus heel lang met de kleine maatjes doet.quote:Op zondag 9 december 2012 13:09 schreef Ticootje het volgende:
Leyla is nu 2 en bijna een half, en zit in 86/92. Je kan ook heel lang doen met kleding hoor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hoop dat ik lekker mobiel blijf want je kunt er ook fietsen huren en dan is het maar een kilometer naar Dahab zelf.
Beetje off topic dit hele Egypteverhaal eigenlijk, maar het is toch wel iets beter nadenken als je een vakantie boekt voor met 30 weken!
Raar eigenlijk hoe blij je kunt worden van een schoon huis he? Vriend is nu aan het stofzuigen en ik heb de afwas bijna weg. Dan wasje aan, bed afhalen en dan kerstboom halenquote:Op zondag 9 december 2012 13:18 schreef Logician het volgende:
Aangezien ik me toch al baggerderdanbagger voelde, eindelijk toegegeven aan een grote schoonmaak, plintjes, hoekjes, alles glimt.
Voel me intens blij
Ja! Spen heeft de laatste weken ook alles superlief overgenomen, maarquote:Op zondag 9 december 2012 13:19 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Raar eigenlijk hoe blij je kunt worden van een schoon huis he? Vriend is nu aan het stofzuigen en ik heb de afwas bijna weg. Dan wasje aan, bed afhalen en dan kerstboom halen(ja ik weet dat dat niet de meest logische volgorde is maar boeiend
)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |