Chronologisch verhaal Zaak Vaatstra:quote:Jasper S. bekent moord op Marianne Vaatstra
LEEUWARDEN - Jasper S. heeft de moord op en verkrachting van Marianne Vaatstra bekend. Het Openbaar Ministerie liet dat donderdag weten.
De 45-jarige man uit Oudwoude verklaarde donderdag tijdens een verhoor bij de politie dat hij Marianne in de nacht van 1 mei 1999 in een weiland aan de Keningswei in Veenklooster heeft verkracht en van het leven heeft beroofd.
Hij verklaarde dat hij Marianne niet kende maar haar toevallig die nacht tegen is gekomen. Hij heeft Marianne onder bedreiging van een mes meegenomen het weiland in.
De familie van Marianne Vaatstra is inmiddels op de hoogte gebracht van wat de verdachte tijdens het verhoor heeft verklaard.
Beperking
Woensdag besloot de raadkamer van de rechtbank in Leeuwarden Jasper S. 90 dagen in voorarrest te houden. Hij zat toen al ruim 2 weken in beperkingen; dat betekent dat hij geen contact mag hebben met de buitenwereld, alleen met zijn advocaat. De officier van justitie heeft, nu er een bekentenis ligt, donderdag opdracht gegeven om de beperkingen op te heffen.
S. werd 19 november aangehouden in zijn woonplaats Oudwoude, op luttele kilometers van het weiland bij Veenklooster waar het lichaam van de toen 16-jarige Marianne werd aangetroffen. Politie en justitie kwamen hem op het spoor na een match in het een grootschalig DNA-verwantschapsonderzoek.
Zo'n 6500 mannen in Noord-Friesland stonden DNA af in een laatste poging van justitie om ruim 13 jaar na dato de moordenaar van Marianne te vinden.
Peter R.
Misdaadjournalist Peter R. de Vries meldt op Twitter: ''Bewijslast was te groot, ontkennen hielp niet meer. Zaak Vaatstra opgelost. Jasper S. is de dader die dit geheim 13 jaar verborgen hield. Is bekentenis Jasper S. een verrassing? Nee.. hier viel niet aan te ontkomen. Alleen schriftgeleerden meenden dat er een opening was."
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
Ja, of zijn behoefte na dit voor jaaaren bevredigd is of niet....quote:Op donderdag 6 december 2012 19:39 schreef Brighteyes het volgende:
Wat ik me nou afvraag is of het nou echt een eenmalig iets was. Wat bezielt iemand dan toch die ene keer denk ik dan...
Wat bedoel je? De aliens hebben 's nachts ongemerkt zijn sperma afgetapt en op het lichaam van het slachtoffer geplaatst? Maar omdat hij in beperking zit, geeft de onschuldige ziel het toch maar toe?quote:Op donderdag 6 december 2012 19:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
Zou hij echt gezwicht zijn omdat hij de volledige beperking zat was?
Gezwicht te bekennen. Ik twijfel nergens aan de DNA-match hoor.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:42 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Wat bedoel je? De aliens hebben 's nachts ongemerkt zijn sperma afgetapt en op het lichaam van het slachtoffer geplaatst? Maar omdat hij in beperking zit, geeft de onschuldige ziel het toch maar toe?
Dit inderdaad.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:42 schreef RemcoDelft het volgende:
WTF moet die aandachtsgeile Peter onder dit bericht? Schrap dat even...
Als hij het stil had willen houden was hij niet naar die DNA-afname gegaan.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:43 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Gezwicht te bekennen. Ik twijfel nergens aan de DNA-match hoor.
Nou ja, dan waren ze er wel via familieleden achter gekomen.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als hij het stil had willen houden was hij niet naar die DNA-afname gegaan.
Het maakt in dit geval niet veel uit voor de strafmaat of het doodslag of moord betreft, want zelfs in het geval van "slechts" doodslag kan hier "gewoon" levenslang worden gegeven in verband met artikel 288 Wetboek van Strafrecht.quote:
Het wordt ook wel wat meer dan alleen doodslag.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:57 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Uit vorige topic:
[..]
Het maakt in dit geval niet veel uit voor de strafmaat of het doodslag of moord betreft, want zelfs in het geval van "slechts" doodslag kan hier "gewoon" levenslang worden gegeven in verband met artikel 288 Wetboek van Strafrecht.
Ok, maar het lijkt toch meer op moord, denk ik...quote:Op donderdag 6 december 2012 19:57 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Uit vorige topic:
[..]
Het maakt in dit geval niet veel uit voor de strafmaat of het doodslag of moord betreft, want zelfs in het geval van "slechts" doodslag kan hier "gewoon" levenslang worden gegeven in verband met artikel 288 Wetboek van Strafrecht.
Voorbedachte rade?quote:Op donderdag 6 december 2012 20:00 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Het wordt ook wel wat meer dan alleen doodslag.
Gekwalificeerde doodslag?quote:Op donderdag 6 december 2012 20:03 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, hij kwam haar tegen en kende haar niet
Nee, ik bedoel ook verkrachting, bedreiging, mishandeling en vrijheidsberoving misschien?quote:
Je bedoelt DNA + bekentenis? Als de bekentenis een gedetailleerde bekentenis is, d.w.z. als S. vertelt wat er precies gebeurd is, zal het niet moeilijk zijn aanvullend bewijs te verzamelen.quote:Op donderdag 6 december 2012 20:02 schreef Coelho het volgende:
Alleen DNA was niet voldoende voor een veroordeling, maar hoe zit het met een bekentenis + veroordeling? Is dat voldoende?
Dit zegt niet dat er geen voorbedachte rade was overigens. Als je je voorneemt de eerste de beste vreemde op straat om te brengen, is dit ook moord.quote:Op donderdag 6 december 2012 20:03 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dus?quote:Op donderdag 6 december 2012 20:03 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Nederland kent geen cumulatief strafrechtstelsel zoals in de VS, waar je voor honderen jaren de cel in kan.quote:Op donderdag 6 december 2012 20:07 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel ook verkrachting, bedreiging, mishandeling en vrijheidsberoving misschien?
En natuurlijk dat hij jaren gezwegen heeft.
Punt een vind ik nog steeds redelijk vaag. Als het haar of zijn DNA niet is, van wie is die aansteker? Zijn er meerdere personen hierbij betrokken?quote:Op donderdag 6 december 2012 20:01 schreef Joooo-pi het volgende:
Twee dingen blijven onduidelijk:
1. de vuuraansteker in MV haar tasje
Ik denk dat ie gewoon is gaan zoeken in haar tasje om te kijken of er iets nuttigs in zat. Misschien zocht ie wel een condoom.
2. dat ze alleen ging fietsen
Blijft merkwaardig, want ze was bang in het donker en ze had genoeg mogelijkheden om op een veiligere manier thuis te komen.
Ow wacht, misschien kan het wel. Cumulatief staat bij meerdere verschillende gelegenheden, hier is slechts sprake van een gelegenheid.quote:Op donderdag 6 december 2012 20:11 schreef Hou-m-Nat het volgende:
[..]
Nederland kent geen cumulatief strafrechtstelsel zoals in de VS, waar je voor honderen jaren de cel in kan.
Oh, dat ook. In het Nederlandse strafrecht wordt de voorbedachte raad (die het verschil uitmaakt tussen doodslag en moord) zeer ruim genomen.quote:Op donderdag 6 december 2012 20:01 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Ok, maar het lijkt toch meer op moord, denk ik...
Dat fietsen vind ik niet onduidelijk. Dat is meer een omgekeerde kansberekening. Het gaat er niet echt om dat Marianne dit zo besloten heeft, maar dat er tig meisjes in de omgeving waren waarvan er toevallig een paar alleen zijn gaan fietsen. Dat is op zich niet raar, want dat gebeurt waarschijnlijk ieder weekend in ieder uitgaansgebied.quote:Twee dingen blijven onduidelijk:
Druk zal er zeker geweest zijn. Of het een 'Zaanse' verhoormethode geweest is weer een ander verhaal.quote:Op donderdag 6 december 2012 20:13 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
Jasper S heeft onder druk bekent.
En de waarschijnlijkheid dat het verhoor is opgenomen is zeer groot.quote:Op donderdag 6 december 2012 20:14 schreef Hou-m-Nat het volgende:
[..]
Druk zal er zeker geweest zijn. Of het een 'Zaanse' verhoormethode geweest is weer een ander verhaal.
Inderdaad.quote:Op donderdag 6 december 2012 20:16 schreef Messina het volgende:
[..]
En de waarschijnlijkheid dat het verhoor is opgenomen is zeer groot.
Nee. Nederland heeft trouwens beperkte cumulatie, zoals dat heet. Zowel bij meerdere gelegenheden als bij meerdere misdrijven op één gelegenheid mag de straf niet hoger zijn dan 1/3 boven het hoogste maximum.quote:Op donderdag 6 december 2012 20:12 schreef Hou-m-Nat het volgende:
[..]
Ow wacht, misschien kan het wel. Cumulatief staat bij meerdere verschillende gelegenheden, hier is slechts sprake van een gelegenheid.
Mijn strafrecht is een beetje roestigquote:Op donderdag 6 december 2012 20:18 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Nee. Nederland heeft trouwens beperkte cumulatie, zoals dat heet. Zowel bij meerdere gelegenheden als bij meerdere misdrijven op één gelegenheid mag de straf niet hoger zijn dan 1/3 boven het hoogste maximum.
Maar in dit geval komt zoals gezegd artikel 288 Wetb. van Strafrecht snel in beeld. Even simpel gezegd - doodslag gepleegd om (onder meer) straffeloosheid van een ander strafbaar feit (in dit geval verkrachting) te bewerkstelligen, wordt gelijk aan moord bestraft. Dus met een maximum van levenslang (of een tijdelijk maximum van 30 jaar).
Op Omrop Fryslan was zonet dat hij zelf zijn eigen familie op de hoogte mocht of wilde stellen. En dat hij dat gedaan heeft.quote:Op donderdag 6 december 2012 20:17 schreef Tha_Duck het volgende:
Wat moet het voor de familie Vaatstra wederom prachtig zijn en voor de familie van S. verschrikkelijk. Het moet onvoorstelbaar moeilijk zijn voor beide kanten en voor het hele verscheurde dorp. Kan me voorstellen dat er mensen niet kunnen slapen omdat hun dochter met S. in contact is geweest. Brr.
Ja, ja, BNW is verderop.quote:Op donderdag 6 december 2012 20:36 schreef BabeWatcher het volgende:
Wat is een bekentenis waard, als de Twee van Putten bekend hebben? Als je twee weken lang om het uur wordt gewekt (wat in strijd is met de Genevese Conventie) wil je op den duur wel bekennen. Naïevelingen zien in deze zaak natuurlijk het bewijs dat een dna-databank er nu echt moet komen.
Jij bent een van de mensen die nog steeds geloven dat de Twee van Putten daadwerkelijk schuldig waren.quote:
Hoe weet je dat hij om de twee uur gewekt is?quote:Op donderdag 6 december 2012 20:36 schreef BabeWatcher het volgende:
Wat is een bekentenis waard, als de Twee van Putten bekend hebben? Als je twee weken lang om het uur wordt gewekt (wat in strijd is met de Genevese Conventie) wil je op den duur wel bekennen. Naïevelingen zien in deze zaak natuurlijk het bewijs dat een dna-databank er nu echt moet komen.
Is dat daadwerkelijk zo gebeurd?quote:Op donderdag 6 december 2012 20:36 schreef BabeWatcher het volgende:
Dat er valse bekentenissen voorkomen, is bekend, maar dat wil niet zeggen dat elke bekentenis vals is.quote:Op donderdag 6 december 2012 20:36 schreef BabeWatcher het volgende:
Dat is niet helemaal waar.. Ze hadden een bewijsstuk, dus zaten ze om een bekentenis verlegen. Rechercheurs gaan dan soms hun boekje te buiten en een bekentenis die afgedwongen wordt is niets waard.quote:Op donderdag 6 december 2012 20:44 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Hoe weet je dat hij om de twee uur gewekt is?![]()
Hou toch op, DNA + bekentenis (die tot meer bewijs zal lijden, daderkennis enzo..) is gewoon 100% score.
Ik was er niet bij, maar de Twee van Putten zijn gezwicht door de verhoormethode.quote:Op donderdag 6 december 2012 20:45 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Is dat daadwerkelijk zo gebeurd?
Nee, hoe kom je er bij?quote:Op donderdag 6 december 2012 20:39 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Jij bent een van de mensen die nog steeds geloven dat de Twee van Putten daadwerkelijk schuldig waren.
De speculaties kunnen weer beginnen aan de hand van een handjevol informatie van het OMquote:Op donderdag 6 december 2012 20:48 schreef JanJanJan het volgende:
Hoe weet je dat die is afgedwongen dan?
De tijd tussen aanhouding en de bekentenis. 1+1=2.quote:Op donderdag 6 december 2012 20:48 schreef JanJanJan het volgende:
Het is ook een gedane zaak.quote:Op donderdag 6 december 2012 20:47 schreef Psy-freak het volgende:
Zelfs de politie op mn twittert denkt dat het een gedane zaak is
Leer mijn de politie kennenquote:Op donderdag 6 december 2012 20:48 schreef JanJanJan het volgende:
Nee.quote:
Totaal niet te vergelijken want toen waren de technieken met DNA nog niet zo ver als nu.quote:Op donderdag 6 december 2012 20:47 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Ik was er niet bij, maar de Twee van Putten zijn gezwicht door de verhoormethode.
Ik kan alleen maar hopen dat het niet zo is, maar op de recherche ligt ook een enorme publieke druk om deze zaak nu eindelijk eens op te lossen. Met zedenzaken ligt het altijd heel gevoelig en dat de zaak is opgelost scoort beter dan dat de werkelijke dader is ingesloten.
2,5 week?quote:Op donderdag 6 december 2012 20:48 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
De tijd tussen aanhouding en de bekentenis. 1+1=2.
?quote:Op donderdag 6 december 2012 20:53 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
oh god, daar gaat het topic: PSY-troll is weer binnen.
Ik ben met je eens dat een bekentenis op zich niet heel overtuigend zou zijn. Als deze persoon alleen informatie zou herhalen die hem is medegedeeld door de politie of die hij mee heeft kunnen krijgen uit media tijdens de laatste 13 jaar, dan zou een op zichzelf staande bekentenis inderdaad problematisch kunnen zijn.quote:Op donderdag 6 december 2012 20:47 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Ik was er niet bij, maar de Twee van Putten zijn gezwicht door de verhoormethode.
Ik kan alleen maar hopen dat het niet zo is, maar op de recherche ligt ook een enorme publieke druk om deze zaak nu eindelijk eens op te lossen. Met zedenzaken ligt het altijd heel gevoelig en dat de zaak is opgelost scoort beter dan dat de werkelijke dader is ingesloten.
Het is ook een in zichzelf gekeerde manier van bewijs en beredenering.quote:Op donderdag 6 december 2012 20:56 schreef Gorraay het volgende:
Er is een categorie van mensen - Dankbaar en Kat behoren ertoe - die zich door geen enkel bewijs zullen laten overtuigen. Dat zegt veel meer over die mensen dan over de zaak in kwestie.
Niet echt. Wel kwam de werkelijke dader van de Puttense Moordzaak voor de rechter opnieuw met de 'sleepspoortheorie', waarvoor de eerdere verdachten veroordeeld waren. Ik meen mij een moordzaak uit Peter R de Vries te herinneren, waarbij DNA gevonden werd van een onschuldige. Toen de werkelijke dader op tv zag dat iemand ten onrechte vastzat kreeg hij wroeging en biechtte hij de moord op. Ik kan het alleen niet meer terugvinden.quote:Op donderdag 6 december 2012 20:58 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
,,,,maar waar achteraf toch sprake bleek van een gerechtelijke dwaling. Misschien kun jij ons verlichten met een voorbeeld dat dit weerlegt?
Ik vraag me dat ook af:quote:Op donderdag 6 december 2012 19:39 schreef Brighteyes het volgende:
Wat ik me nou afvraag is of het nou echt een eenmalig iets was. Wat bezielt iemand dan toch die ene keer denk ik dan...
Hij liep dus middenin de nachts met een mes rond op een stille weg. Wetend dat het een uitgaansavond was. Het klinkt als voorbedachte rade, het klinkt alsof hij er over nagedacht heeft. Het klinkt niet als een gelegenheidsaktie van iemand die "zijn kans greep".quote:Hij verklaarde dat hij Marianne niet kende maar haar toevallig die nacht tegen is gekomen. Hij heeft Marianne onder bedreiging van een mes meegenomen het weiland in.
Het klinkt iets minder naar een voorbereid plan als je ervan uitgaat dat hij niet rondliep maar fietste (zoals zijn gewoonte was), en dat hij in verband met zijn beroep altijd een mes op zak had.quote:Op donderdag 6 december 2012 21:04 schreef Gert het volgende:
Hij liep dus middenin de nachts met een mes rond op een stille weg. Wetend dat het een uitgaansavond was. Het klinkt als voorbedachte rade, het klinkt alsof hij er over nagedacht heeft. Het klinkt niet als een gelegenheidsaktie van iemand die "zijn kans greep".
Punt 2. Alleen fietsen is op het platteland heel normaal hoor.... ook voor tienermeiden.quote:Op donderdag 6 december 2012 20:01 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Ik denk dat ie gewoon is gaan zoeken in haar tasje om te kijken of er iets nuttigs in zat. Misschien zocht ie wel een condoom.
Blijft merkwaardig, want ze was bang in het donker en ze had genoeg mogelijkheden om op een veiligere manier thuis te komen.
Weet ik, maar niet voor MV. Zij was altijd al doodsbang in het donker.quote:Op donderdag 6 december 2012 21:15 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Punt 2. Alleen fietsen is op het platteland heel normaal hoor.... ook voor tienermeiden.
Ooh? Dat wist ik niet. Wat raar dan dat ze wel op pad ging.quote:Op donderdag 6 december 2012 21:17 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Weet ik, maar niet voor MV. Zij was altijd al doodsbang in het donker.
Er zijn echt veel mensen in die omgeving die altijd met een mes op zak rond lopen.quote:Op donderdag 6 december 2012 21:04 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik vraag me dat ook af:
[..]
Hij liep dus middenin de nachts met een mes rond op een stille weg. Wetend dat het een uitgaansavond was. Het klinkt als voorbedachte rade, het klinkt alsof hij er over nagedacht heeft. Het klinkt niet als een gelegenheidsaktie van iemand die "zijn kans greep".
Een zakmesje op zak hebben is ook niet verboden, hem gebruiken om te dreigen wel.quote:Op donderdag 6 december 2012 21:20 schreef Waffle het volgende:
[..]
Er zijn echt veel mensen in die omgeving die altijd met een mes op zak rond lopen.
Het zou me persoonlijk niks verbazen dat ze alleen op pad is gegaan, omdat ze nog snel even ergens anders op stap wilde gaan.quote:Op donderdag 6 december 2012 21:17 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Bij de twee van Putten wisten ze ook gelijk al dat het niet het DNA van een van de twee verdachten was, daarom verzonnen ze er een hele sleeptheorie omheen.quote:Op donderdag 6 december 2012 20:50 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Totaal niet te vergelijken want toen waren de technieken met DNA nog niet zo ver als nu.
Voor de zaak Marianne Vaatstra is in dertien jaar tot nu nog niemand 'gepakt'.
Is zeker raar.quote:Op donderdag 6 december 2012 21:19 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ooh? Dat wist ik niet. Wat raar dan dat ze wel op pad ging.
Mensen uit Zwaagwesteinde hebben zelfs een bijnaam: Westereender messenstekkers.quote:Op donderdag 6 december 2012 21:20 schreef Waffle het volgende:
[..]
Er zijn echt veel mensen in die omgeving die altijd met een mes op zak rond lopen.
Het was helder en volle maan, scheelt al aanzienlijk.quote:Op donderdag 6 december 2012 21:17 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Whut?! Vind je dit echt snel?quote:
Nee, dat heeft hij volgens mij nooit zo gezegd. Ja, ik heb zijn uitzendingen over de zaak gevolgd.quote:Op donderdag 6 december 2012 21:01 schreef Bayswater het volgende:
Ik dacht dat Peter met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid wist dat de dader Marianne kende en dat ze vrijwillig het weiland mee was ingelopen. Lijkt dus niet zo te zijn.
Ja zeg. Ik ben ook bang in het donker, zal ik ook maar gewoon de deur niet meer uitgaan?quote:Op donderdag 6 december 2012 20:01 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Ik denk dat door alle verschillende voorgaande zaken zoals bijvoorbeeld de twee van Putten, en de ruchtbaarheid en omvang van deze zaak, werkelijk alles tot in de puntjes is gedocumenteerd.quote:Op donderdag 6 december 2012 20:47 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Het is idd helemaal niet zo snel, nmm.quote:
Maandag gaf de burgemeester van Oudwoude (of dat waar Oudwoude onder valt) aan dat deze mensen geheel weer zijn opgenomen tussen de mensen en alle hulp krijgen die ze maar wensen.quote:Op donderdag 6 december 2012 21:27 schreef Injetta het volgende:
En hoe moeten zijn vrouw en kinderen zich nu op dit moment voelen. Die moeten nu toch in een afgrijselijke nachtmerrie zijn beland? Stel je toch eens voor dat dit jouw man of vader is... De man die je hebt vertrouwd en waar je van houdt, blijkt een afschuwelijke lustmoord te hebben gepleegd. Je hele leven is plotseling een grote leugen en gebaseerd op schijn.
Jij wel, maar MV niet. Er werd altijd ander vervoer geregeld na een stapavond. En het is ook niet even een kort stukje naar huis vanuit Buitenpost, maar zo'n 10km fietsen over afgelegen en onverlichte paden.quote:Op donderdag 6 december 2012 21:38 schreef Nies het volgende:
[..]
Ja zeg. Ik ben ook bang in het donker, zal ik ook maar gewoon de deur niet meer uitgaan?
Ik fiets ook gewoon van de stad naar huis, van werk naar huis, laat mijn honden uit, allemaal in het donker.
Klopt. Omdat die fietsen er zo netjes stonden. Redening (begrijpelijk): hoe bedreig je iemand én zet je de fietsen netjes neer?quote:Op donderdag 6 december 2012 21:01 schreef Bayswater het volgende:
Ik dacht dat Peter met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid wist dat de dader Marianne kende en dat ze vrijwillig het weiland mee was ingelopen. Lijkt dus niet zo te zijn.
antwoord: onder bedreiging.quote:Op donderdag 6 december 2012 21:48 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Klopt. Omdat die fietsen er zo netjes stonden. Redening (begrijpelijk): hoe bedreig je iemand én zet je de fietsen netjes neer?
Antwoord: ná de misdaad?
twitter:PeterRdeV twitterde op donderdag 06-12-2012 om 18:37:49Verdachte Jasper S. legt volledige bekentenis af in zaak #Vaatstra!!!! reageer retweet
twitter:Nielsch twitterde op donderdag 06-12-2012 om 21:48:33@PeterRdeV Veel ouders voeden sletterige dochters niet op, maar moedigen het aan en lachen er om. Onderdeel van het probleem. reageer retweet
in reactie op:twitter:Nielsch twitterde op donderdag 06-12-2012 om 21:47:20@PeterRdeV Feit is ook dat veel jonge meisjes stuitend uitdagend zijn en grenzeloos immoreel. Zie het elke week. reageer retweet
Smakeloos. Maar een hele goede spiegel voor Peterrrquote:Op donderdag 6 december 2012 21:51 schreef Nielsch het volgende:
twitter:PeterRdeV twitterde op donderdag 06-12-2012 om 18:37:49Verdachte Jasper S. legt volledige bekentenis af in zaak #Vaatstra!!!! reageer retweet
twitter:Nielsch twitterde op donderdag 06-12-2012 om 21:48:33@PeterRdeV Veel ouders voeden sletterige dochters niet op, maar moedigen het aan en lachen er om. Onderdeel van het probleem. reageer retweet
in reactie op:twitter:Nielsch twitterde op donderdag 06-12-2012 om 21:47:20@PeterRdeV Feit is ook dat veel jonge meisjes stuitend uitdagend zijn en grenzeloos immoreel. Zie het elke week. reageer retweet
[ afbeelding ]
eens kijken of Peter Rrrrrrr gaat reageren...
Zeker smakeloos en enkel een spiegel, niet mijn mening...quote:Op donderdag 6 december 2012 21:53 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Smakeloos. Maar een hele goede spiegel voor Peterrr
Ik heb die aansteker nooit begrepen. Waarom in godsnaam heeft hij die niet meegenomen (als ie al van hem was). Was hij toch van haar? Of, en dit lijkt me waarschijnlijker: heeft hij Marianne eerst wellicht een sigaretje aangeboden, waarna de aansteker in MV's tas is geraakt en is S deze na de moord uit verwarring vergeten?quote:Op donderdag 6 december 2012 21:26 schreef Re het volgende:
Zouden ze ruzie hebben gekregen om de aansteker
Ik vind dat je beter een ander onderwerp had kunnen kiezen als je dan zo nodig een punt wil maken bij PRdV.quote:Op donderdag 6 december 2012 21:54 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Zeker smakeloos en enkel een spiegel, niet mijn mening...
Ik heb precies hetzelfde. Ze kenden elkaar dus niet blijkt nu. Dus dan denk je toch dat die aansteker die nacht in Mariannes tas is beland...quote:Op donderdag 6 december 2012 21:57 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Ik heb die aansteker nooit begrepen. Waarom in godsnaam heeft hij die niet meegenomen (als ie al van hem was). Was hij toch van haar? Of, en dit lijkt me waarschijnlijker: heeft hij Marianne eerst wellicht een sigaretje aangeboden, waarna de aansteker in MV's tas is geraakt en is S deze na de moord uit verwarring vergeten?
okeequote:Op donderdag 6 december 2012 21:58 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik vind dat je beter een ander onderwerp had kunnen kiezen als je dan zo nodig een punt wil maken bij PRdV.
Ik denk dat hij niks met de aansteker te maken heeft, maar wel door MV haar tasje is gegaan, waardoor zijn dna er op is gekomen. Misschien heeft hij de aansteker wel even vast gehad.quote:Op donderdag 6 december 2012 21:59 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik heb precies hetzelfde. Ze kenden elkaar dus niet blijkt nu. Dus dan denk je toch dat die aansteker die nacht in Mariannes tas is beland...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |