abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 8 december 2012 @ 23:20:23 #251
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_120091958
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 22:58 schreef Peunage het volgende:
Blaffende honden bijten niet. Maar goed dat Hamas wat volwassener is geworden en meer richting Fatah schuift.

De media focust natuurlijk alleen op 'Meshal erkent Israel niet'. Schokkend nieuws :')

Ze hadden ook wat meer van zijn speech kunnen vertalen. Hij zei bijvoorbeeld ook; "gewapend verzet is niet ons doel, maar een middel. Ons doel is vrijheid. De wereld heeft 64 jaar de tijd gehad om ons een alternatief te geven, maar ze hebben alleen toegekeken."

Ik heb niet zijn hele speech gehoord, maar hij sloot vrede in ieder geval niet uit.
de wereld heeft 64 jaar toegekeken hoe ze elk ander alternatief schuwden ... maak je geen vrienden mee nee
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_120092500
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 23:20 schreef sp3c het volgende:

[..]

de wereld heeft 64 jaar toegekeken hoe ze elk ander alternatief schuwden ... maak je geen vrienden mee nee
Hamas bestaat pas 25 jaar.
pi_120092550
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 23:19 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

[..]

Maar waar staat het stukje met van de kaart vegen?
  Moderator zaterdag 8 december 2012 @ 23:34:23 #254
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_120092576
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 23:32 schreef Peunage het volgende:

[..]

Hamas bestaat pas 25 jaar.
so what?

het is daar niet pas 25 jaar oorlog ofzo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_120127728
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 11:05 schreef BorisDeLul het volgende:

[..]

Dat "als vuil behandelen en intimideren" is inderdaad één van de gevolgen van de vele aanslagen. Diep, innig en gerechtvaardigd wantrouwen jegens de goede bedoelingen van de Palestijnen is daar het gevolg van, met al deze gevolgen vandien.

Je moet wel héél erg wegkijken als je dat niet in kan zien.

De drang van de kolonisten om vestigingen te bouwen op Palestijnse grond staat daar ook mee in verband, maar is volgens mij religieus (en recalcitrant) van oorsprong.

[..]

Ik merk dat je moeite hebt het argument te beantwoorden. Dan noteer ik even een punt in mijn voordeel. :)
Dat mag, dat van dat punt.

Het wordt inderdaad heel moeilijk om je argument te beantwoorden, omdat we blijkbaar elkaars kip en ei niet voor waar aannemen.

Maar na je voorlaatste zin kan ik betogen dat het ook niet zo veel uitmaakt. Daarin zeg je, dat de illegale nederzettingen voortkomen uit religieuze motieven bij de daders. In dat geval vallen jouw kip (religie als motief) en mijn ei (inpikken/afpakken als motief) samen.

Als ik me goed herinner waren we het er over eens, dat rond 1900 het aantal joden in Palestina nog meeviel. Er was toen al wat zionistische instroom geweest, maar nog niet schrikbarend.
Dan mag ik je er op wijzen, dat tot ongeveer die tijd er amper of niet sprake was van grote wrijving tussen de joden, christenen en moslims van diverse pluimages in Palestina.

Pas daarna, na en tijdens de tsunami van zionisten die het land overspoelde, ontstond er een diep, innig en gerechtvaardigd wantrouwen van Palestijnen tegen de bedoelingen van Israel/zionisten/joden (doorstrepen wat je niet wil horen!).
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_120129693
De drang van kolonisten is vaak religieus, maar het nederzettingenbeleid is dat niet, en dat is al vaker in dit topic herhaald. Een nieuw voorbeeld wat Kees22 blijft negeren, net als het bloedbad in Hebron (1929), waar talloze onschuldige Joodse families werden vermoord door bloeddorstige Arabieren.

pi_120130536
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 11:49 schreef BorisDeLul het volgende:

[..]

De historie meldt dat vrijwel alle landen zijn gesticht op grond die zij van anderen hebben "gestolen". Het hele continent Amerika is gestolen. Het meeste van het continent Eurazië is gestolen. Toch hoor ik je alleen over Israël. Is het erger dat Israël dat 70 jaar geleden heeft gedaan, dan wijzelf dat zo'n 1500 jaar geleden hebben gedaan, toen we de Friezen van onze landen afjoegen? Zo ja, waarom? En moeten wij ook... weg, of dood, of zijn we gewoon verwerpelijk? Of zit daar een tijdlimiet op? Zo ja, wanneer is dat? Wanneer is Israël dan net zomin verwerpelijk als andere landen? En kun je niet gewoon alvast doen of het zover is?

De kolonisatie van Palestijnse gebieden door joodse extremisten is een andere discussie en daarover zijn we het gewoon eens.
De Friezen van onze landen afjoegen? Wie zijn wij en ons hierin?
Maar dit terzijde.
Vet van mij.
Maar dat is nou op dit moment juist het pijnpunt! Dat door israel willens en wetens met kwade bedoelingen ingezet wordt. Verder zijn het beslist niet alleen de extremisten, wat door de meest recente acties wel bewezen wordt. De staat is minstens zo kwalijk bezig.
quote:
[..]

Doe ik niet. Het land is overgenomen, veroverd, bezet en/of geannexeerd. En uiteindelijk zelfs erkend! Dat mag je allemaal niet eerlijk vinden, maar dat is dan gewoon heel erg jammer voor je. 8-)

Dan vraag ik me dus serieus af hoe je je dag doorkomt, als je alle landen constant moet veroordelen omdat ze ooit land hebben gestolen.
Je verwijt me een extremisme dat ik niet heb. Ik was me er ook van bewust dat we nou eenmaal niet iedereen terug naar het gebied van herkomst kunnen sturen. Die onmogelijkheid maakt trouwens het opeisen van land dat een volk 2000 jaar geleden bewoond zou hebben, minstens even absurd. Of 20 keer zo absurd als land opeisen dat 100 jaar geleden gestolen is.
Met een land Israel zullen we moeten leven, inmiddels. Jij vindt dat fijn, ik vind dat jammer, maar het is niet anders. Dat is op dit moment ook niet het punt.
quote:
[..]

Dat is dus inderdaad een ontkrachting. Bedankt dat je dat in ieder geval erkent. Volgens mij ligt het percentage hoger maar dat doet er even niet toe.
Ze kregen voor die 8 % grond in eigendom wel ongeveer de helft van het territorium van Palestina.
Voor die erkenning hoef je me niet te bedanken, want die feiten zijn gewoon op te zoeken.
quote:
[..]

De acties van de Palestijnen worden hier net zo hard goedgepraat als die van Israël.

[..]

Nee, er wordt goedgepraat dat er terroristische aanslagen met mortieren en raketten worden gepleegd. Omdat die toch bijna nooit doden veroorzaken, bijvoorbeeld. Een imbeciele uitspraak, maar hij wordt regelmatig, in alle ernst, geuit in dit topic.
Dat argument van de doden gebruik ik ook wel, ja.
Maar daarmee praat ik de acties zelf niet goed, maar veroordeel ik de disproportionele tegenacties van Israel. Dat is echt iets heel anders.
quote:
Dit is geen te bediscussiëren punt.

[..]

Vind ik prima, doe ik dat voor pro-Palestijns gedrag, jij voor pro-Israëlisch gedrag. Moeten we wel eerst, onbetwistbaar, vastleggen wát we gaan turven.
Hihi, dat zou wel eens een heel verhelderende discussie kunnen zijn.
quote:
[..]

Je kunt of wilt het niet inzien, maar dat wil niet zeggen dat het niet zo is. Ik kan er natuurlijk niets aan doen als jij het niet kan accepteren, maar weet dan wel dat je veel van dit conflict niet zult begrijpen of in de juiste context zal kunnen plaatsen.
Zie een zojuist geschreven antwoord op een eerder bericht van jou.
quote:
[..]

Net als de protestanten zich afscheidden van de katholieken bedoel je, maar verder wel hetzelfde DNA deelden? Of de Angelen van de rest van de Saksen? Of de Scotti van de rest van de Kelten?

Hou hier maar mee op, want dit slaat echt nergens op.
Nee, ik bedoelde wat anders.
De joden zijn uit hun land verdreven omdat een kleine club fanaten de Romeinen bleef bestrijden. Vervolgens hebben ze zich verspreid over andere landen, maar ze hebben zich niet gemengd met de bevolking van die landen. Het is hen 2000 jaar gelukt om zich als aparte groep te handhaven, vrijwel zonder vreemd bloed binnen te laten. Ik zou zo gauw geen bevolkingsgroep weten die dat zo verschrikkelijk lang en consequent heeft volgehouden. Het is niet zo als in diverse andere landen dat ze een streek bevolkt hebben en daarbinnen raszuiver (voor zover je van ras kunt spreken dan) gebleven zijn. Nee, ze hebben zich ergens gevestigd, meegedaan met het maatschappelijk leven voor zover dat ging en mocht en zijn toch genetisch geïsoleerd gebleven. En dus genetisch vrijwel gelijk aan de Palestijnen!
Een knappe prestatie!
(Hoe we hier op kwamen ben ik even kwijt, maar dat is wat ik bedoelde met afgescheiden zijn/blijven.)
quote:
[..]

Dat zegt alles. Dat zegt: "well done en welkom in de wereld Israël."

Dat zegt ook dat het land succesvol gestolen is, als je het per sé zo wil noemen.

[..]

Klaar. Uitgediscussiëerd.

[..]

Is er een legale wijze van land veroveren? En de Palestijnen die nu in Israël wonen dan? En sinds wanneer wordt er nog steeds land veroverd? Of heb je het nu alweer over die kolonisten?
Niet alleen de kolonisten, ook de staat Israel. Met de muur en de 3000 nieuwe woningen.
En dat is illegaal volgens internationale wetten.
quote:
[..]

Nee, die hebben officiëel het bestaan van Israël niet erkend. Ze hebben wel aangegeven dit te willen doen (en dat is al heel wat).

[..]

En eveneens als Israël, zal China dat aan de reet roesten. Maar in tegenstelling tot China, is (was?) Israël bereid om een deel van het land terug te geven aan hen die de oorspronkelijke bevolking zijn en zich niet willen onderwerpen aan de nieuwe autoriteit. Heb jij dat ooit gezien? En dan niet als de blasfemie die "indianenreservaat" heet, maar een echt eigen land.
Israel maakt het zichzelf onmogelijk om dat gestolen land weer terug te geven. En afgezien van hier en daar een caravan ontruimen en dan niks doen als die twee weken later terug komt, wekt het land niet de indruk daar ook maar iets aan te doen.
En dan nog: vind jij het ontruimen van Gaza na het grotendeels vernield te hebben, gevolgd door afsluiten van alle contacten terug geven? Huisarrest.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_120130980
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2012 22:17 schreef gohan16 het volgende:

[..]

Ik heb het gelezen, maar wat jij beweert staat niet in dat artikel.
Misschien niet, maar in het citaat dat rakotto geeft eist hij wel heel Palestina van zee tot rivier en van noord tot zuid op.
Misschien wil hij de joden laten blijven, maar ik kan me voorstellen dat bij Israel die gedachte niet als eerste opkomt.
pi_120131151
Ik las vandaag een stuk in de Volkskrant over de problemen van mannen in Libanon. Daarin trof me de zin: Libanon fungeert als doorgeefluik tussen het oosten en het westen.
Hoe verschillend van Israel, dat zich graag presenteert als vooruitgeschoven verdedigingspost tegen de barbaarse oprukkende horden van de islam.
pi_120131236
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 22:32 schreef DeParo het volgende:
De drang van kolonisten is vaak religieus, maar het nederzettingenbeleid is dat niet, en dat is al vaker in dit topic herhaald. Een nieuw voorbeeld wat Kees22 blijft negeren, net als het bloedbad in Hebron (1929), waar talloze onschuldige Joodse families werden vermoord door bloeddorstige Arabieren.

[ afbeelding ]
Hmm, is dat zoiets als wat er is gebeurd in Deir Yassin, maar dan met bloeddorstige Joodse terroristen en onschuldige Arabieren?
pi_120131429
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 22:59 schreef Peunage het volgende:

[..]

Hmm, is dat zoiets als wat er is gebeurd in Deir Yassin, maar dan met bloeddorstige Joodse terroristen en onschuldige Arabieren?
Nou nee, want wat in Deir Yassin is gebeurd is nooit duidelijk geworden, doordat er misbruik van is gemaakt. Over wat er toentertijd in Hebron is gebeurd twijfelt bijna niemand bepaald.
pi_120131856
En om te voorkomen dat desinformatie uit krantenkoppen onweersproken blijft:

http://en.wikipedia.org/wiki/1929_Hebron_massacre

Daarin:
quote:
Many Jews (435) survived by hiding in their Arab neighbors' houses, while others survived by taking refuge in the British police station at Beit Romano on the outskirts of the city. The surviving Jews were later evacuated to Jerusalem. One third of the killed were students of the Hebron yeshiva. After the massacre, the remainder of the yeshiva was also moved to Jerusalem.
en:

quote:
1999 documentary film

Noit Gevas, daughter of a survivor, discovered that her grandmother, Zemira Mani (who was the granddaughter of Hebron's chief Sephardic rabbi, Eliyahu Mani), had written an account of the massacre, published in the Haaretz newspaper in 1929. In 1999 Gevas released a film containing testimonies of 13 survivors that she and her husband Dan had managed to track down from the list in "Sefer Hebron" ("The Book of Hebron"). Originally intended to document the story of the Arab who had saved Gevas's mother from other Arabs, it became also an account of the atrocities of the massacre itself. These survivors (most of whom no longer live in Israel) are mixed as to whether they can forgive.

In the film, "What I Saw in Hebron" the survivors – now very elderly – describe pre-massacre Hebron as a kind of paradise surrounded by vineyards, where Sephardic Jews and Arabs lived in idyllic coexistence. The well-established Ashkenazi residents were also treated well – but the Arabs' anger was roused by followers of the Jerusalem Mufti as well as local chapters of the (Arab) Muslim-Christian Societies.

According to Asher Meshorer (Zemira Mani's son and Noit Geva's father), his aunt (Zemira Mani's sister - who was not present in Hebron during the massacre) had told him that the Arabs from the villages essentially wanted to kill only the new Ashkenazim. According to her, there was an alienated Jewish community that wore streimels, unlike the Sephardi community, which was deeply rooted, speaking Arabic and dressing like Arab residents.

When the riots started, representatives of the Arabs came to the chief Hebron Rabbi, Rabbi Slonim Dwek, with a proposal – if he allowed them to kill 70 students from the yeshiva in Hebron, they would not kill the other Ashkenazim or the Sephardim. Rabbi Slonim Dwek told them, "We Jews are all one people." He was the first person to be killed in the riots, as he held his eldest son, 4 years old in his hands, who was also killed.

The Mani family was saved by an Arab neighbour, Abu 'Id Zeitun, who was accompanied by his brother and son. Nowadays (in 1999), according to Abu 'Id Zeitun, the house in which the Jews were hidden – his father's house - had been confiscated by the IDF, and today it houses a kindergarten for the settlers.
(Zeitun betekent Olijf!)

Opvallend is dat er kennelijk ook joden meededen met de Arabieren en er zijn er zelfs 2 ter dood veroordeeld. Ook zijn de overlevenden geëvacueerd en niet verdreven of gevlucht, zoals sommigen beweren.

Nou ja, lees gewoon zelf en trek je eigen conclusies. In plaats van op krantenkoppen af te gaan.
Zodat "talloze onschuldige joodse families" teruggebracht kan worden tot 65 joden, waarvan eenderde de importstudenten.
Merkwaardige gewoonte van sommigen om iets wat op zichzelf al erg is, nog eens te gaan overdrijven tot het ongeloofwaardig en gelogen is.
pi_120132077
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 23:03 schreef DeParo het volgende:

[..]

Nou nee, want wat in Deir Yassin is gebeurd is nooit duidelijk geworden, doordat er misbruik van is gemaakt. Over wat er toentertijd in Hebron is gebeurd twijfelt bijna niemand bepaald.
Historici zijn het er over eens dat er minstens 107 onschuldige boeren bij gedood zijn, mogelijk meer.

Maar zijn andere aanvallen door de Irgun wel duidelijk, of twijfel je daar ook aan?

De aanslag op het King David Hotel bijvoorbeeld?
Of deze aanslag http://en.wikipedia.org/wiki/Haifa_Oil_Refinery_massacre
Of deze http://en.wikipedia.org/wiki/Balad_al-Shaykh_Massacre

Of is het hier ook weer 'onduidelijk' wat er gebeurd is?
pi_120132135
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 23:11 schreef Kees22 het volgende:
En om te voorkomen dat desinformatie uit krantenkoppen onweersproken blijft:

http://en.wikipedia.org/wiki/1929_Hebron_massacre

Daarin:

[..]

en:

[..]

(Zeitun betekent Olijf!)

Opvallend is dat er kennelijk ook joden meededen met de Arabieren en er zijn er zelfs 2 ter dood veroordeeld. Ook zijn de overlevenden geëvacueerd en niet verdreven of gevlucht, zoals sommigen beweren.

Nou ja, lees gewoon zelf en trek je eigen conclusies. In plaats van op krantenkoppen af te gaan.
Zodat "talloze onschuldige joodse families" teruggebracht kan worden tot 65 joden, waarvan eenderde de importstudenten.
Merkwaardige gewoonte van sommigen om iets wat op zichzelf al erg is, nog eens te gaan overdrijven tot het ongeloofwaardig en gelogen is.
Probeer je het te rechtvaardigen, wat maakt het uit of ze hoeden droegen of niet, ze hebben talloze onschuldige mensen bruut vermoord!
  zondag 9 december 2012 @ 23:22:06 #265
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_120132408
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_120132521
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 23:16 schreef Peunage het volgende:

[..]

Historici zijn het er over eens dat er minstens 107 onschuldige boeren bij gedood zijn, mogelijk meer.

Maar zijn andere aanvallen door de Irgun wel duidelijk, of twijfel je daar ook aan?

Boeren?
Dorpelingen bedoel je vermoedelijk, als je geen Engels kan lezen, zeg dat dan eventjes.
Ik twijfel zeker niet aan Deir Yassin, verwerpelijk dat er talloze onschuldige mensen zijn omgekomen, ook hier maar wat er gebeurd is valt niet meer precies te achterhalen. Een Palestijnse deskundige erkende ook dat het misbruikt is door de Arabieren waardoor de waarheid moeilijk te achterhalen is. Zoals bijvoorbeeld waarom die troepen daar begonnen te schieten!

En die voorbeelden die jij aandraagt kan ik natuurlijk weer pareren door bloedbladen gepleegd door Arabieren, bijvoorbeeld zelfmoordaanslagen, maar dat was niet mijn punt van het herhalen van Hebron. Mijn punt van het herhalen van Hebron was dat Kees22 denkt dat te moeten bagatelliseren en zelfs ontkennen, Kees22 vindt het niet zo erg wat daar is gebeurd, kennelijk.

Wat de Irgun en bepaalde paramilitaire bewegingen hebben gedaan praat ik zeer zeker niet goed, zeker geen aanslagen op onschuldige mensen, de beweging werd ook niet voor niets verboden als ik me vergis en veel prominente Zionisten hadden ook een afkeer van dit soort daden en hebben dat laten blijken.

Ik vraag me af of jij echter hetzelfde denkt over wat de Arabieren geflikt hebben. Of jij dat probeert te rechtvaardigen of niet bijvoorbeeld.
pi_120132730
quote:
Misschien was Irgun ook wel een terreurgroep, hoe dan ook, ben jij dat ook bereid toe te geven over de Arabieren en de Palestijnen vandaag de dag? Er zijn verschrikkelijke misdaden begaan, van beide kanten, en dat heeft al lang weinig nog te maken met de oorsprong van het conflict, maar ben jij bereid toe te geven, dat terrorisme van beide kanten moet stoppen en voorkomen moet worden!
pi_120132748
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 11:49 schreef BorisDeLul het volgende:

Alleen om je citaatalarmering te activeren.

De berichten hierboven maken mede duidelijk waarom het uitkerven van joods land in Palestina illegaal was. Het legale gezag indertijd was het Britse mandaat [edit]van de Volkerenbond[/edit]. Dat had de joden verboden te komen, maar ze kwamen toch. De Britten hadden een goede reden voor dat verbod: de sociale onrust die een tsunami van gedreven zionisten zou veroorzaken. En ze hebben gelijk gekregen.

Dat wat onze voormalige nationale rattenvanger gebruikte om ons bang te maken, is in Palestina gewoon gebeurd.

Maar goed: dat is water onder de brug en we kunnen het helaas niet terugdraaien.
Maar het blijft natuurlijk wel de sfeer bepalen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kees22 op 09-12-2012 23:31:03 (toevoeging voor vmbo-studenten geschiedenis) ]
pi_120132820
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 23:27 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Alleen om je citaatalarmering te activeren.

De berichten hierboven maken mede duidelijk waarom het uitkerven van joods land in Palestina illegaal was. Het legale gezag indertijd was het Britse mandaat. Dat had de joden verboden te komen, maar ze kwamen toch. De Britten hadden een goede reden voor dat verbod: de sociale onrust die een tsunami van gedreven zionisten zou veroorzaken. En ze hebben gelijk gekregen.

Dat wat onze voormalige nationale rattenvanger gebruikte om ons bang te maken, is in Palestina gewoon gebeurd.

Maar goed: dat is water onder de brug en we kunnen het helaas niet terugdraaien.
Maar het blijft natuurlijk wel de sfeer bepalen.
Verboden? Die hadden de Joden eerst beloofd dat ze daar een eigen staat mochten stichten, en wat nou legaal, volgens hun eigen definitie was dat misschien zo!
  zondag 9 december 2012 @ 23:42:53 #270
137562 rakotto
pi_120133552
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 23:27 schreef DeParo het volgende:

[..]

Misschien was Irgun ook wel een terreurgroep, hoe dan ook, ben jij dat ook bereid toe te geven over de Arabieren en de Palestijnen vandaag de dag? Er zijn verschrikkelijke misdaden begaan, van beide kanten, en dat heeft al lang weinig nog te maken met de oorsprong van het conflict, maar ben jij bereid toe te geven, dat terrorisme van beide kanten moet stoppen en voorkomen moet worden!
Ik ben ervoor dat ieder mens, ongeacht geloof, sexe of wat dan ook in vrede met elkaar moet leven.
pi_120133639
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 23:42 schreef rakotto het volgende:

[..]

Ik ben ervoor dat ieder mens, ongeacht geloof, sexe of wat dan ook in vrede met elkaar moet leven.
Komt dat goed uit, ik ook, maar ik zie een conflict dat al zo lang duurt dat het zelfs voor enorme frustratie en irritatie op een forum kan zorgen. Het wordt tijd dat er over oplossingen wordt gepraat.
  zondag 9 december 2012 @ 23:51:10 #272
137562 rakotto
pi_120133964
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 23:44 schreef DeParo het volgende:
Komt dat goed uit, ik ook, maar ik zie een conflict dat al zo lang duurt dat het zelfs voor enorme frustratie en irritatie op een forum kan zorgen. Het wordt tijd dat er over oplossingen wordt gepraat.
Beiden hebben een plaat voor hun hoofd. En het meest ironische is dat beiden eenn Abrahmistische geloof aanhangen en ook nog in Mozes geloven... Wat dus ook leidt naar dat zij in Adam en Eva geloven.... Wat hun dus "broeders en zusters" maakt omdat ieder mens volgens de leer een kind/afstamd van Adam en Eva.

:N
pi_120134445
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 23:51 schreef rakotto het volgende:

[..]

Beiden hebben een plaat voor hun hoofd. En het meest ironische is dat beiden eenn Abrahmistische geloof aanhangen en ook nog in Mozes geloven... Wat dus ook leidt naar dat zij in Adam en Eva geloven.... Wat hun dus "broeders en zusters" maakt omdat ieder mens volgens de leer een kind/afstamd van Adam en Eva.

In de tijd van de oprichting van de staat Israel speelde religie maar een kleine rol. Het was vooral een nationalistische strijd. Dat is met Nasser ook jarenlang doorgezet aan de Arabische kanten.

Pas rond de tijd van de oprichting van de Islamitische republiek Iran, ofzo haha, en de val van Nasser heeft het nationalisme, in de vorm van Pan-Arabisme, plaatsgemaakt voor een meer religieus karakter aan de Islamitische zijde. Als we het nu over de Palestijnen hebben dan hebben we het niet meer over Christelijke Palestijnen bijvoorbeeld of wie daar dan nog meer woonden we hebben het over Islamitische Palestijnen. Andersom is het bijna precies hetzelfde. De religieuze groepen zijn veel groter geworden in Israel en het nederzettingenbeleid, wat van oorsprong niet religieus is, heeft een heel ander karakter gekregen door de extreme kolonisten die het beeld over Israel daardoor goed verpesten. Diezelfde groepen zal je in een stad als Tel Aviv echt een heel stuk minder tegenkomen. Hoe dan ook, de religieuze groepen aan beide kanten hebben het beeld over het conflict veranderd, want het is daar dus niet bepaald altijd zo geweest.

Een goed voorbeeld is de kwestie wat betreft dienstplicht voor bepaalde Joden. Die wet werd ooit ingevoerd omdat die groep uit een kleine honderdtal bestond te Israel in 1948 en vandaag de dag zijn het er duizenden geworden. Dat maakt het complex omdat die groepen niet meer representatief zijn voor waar het over ging. Het lijkt alsof er verschillende discussies door elkaar worden gevoerd.
pi_120135830
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 23:51 schreef rakotto het volgende:

[..]

De Joden plegen al dan ook meer dan 60 jaar een genocide op de broeders en zusters, neven en nichten.
pi_120137620
quote:
9s.gif Op maandag 10 december 2012 00:32 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De Joden plegen al dan ook meer dan 60 jaar een genocide op de broeders en zusters, neven en nichten.
De Joden?
Een genocide?
Meer dan zestig jaar? Verklaar je nader eens, heerlijk dat je maar een keer Armeense Genocide hoeft te zeggen, en bijna elke Turk op z'n achterste poten staat!
pi_120137668
quote:

[..]

Wat heb je tegen de Joden? Ben je een anti-Semiet?

Kunnen we feitelijk mee bezig blijven?
pi_120137782
Genocide...oh lord...

Voor alle "de joden zijn de bron van al het kwaad" fokkers: loop voor de lol eens met een Palestijnse vlag door Israël, en vervolgens met een keppeltje door Palestina.

Kijken wie er dan voor gewelddadig, landjepikker, onderdrukker of genocide pleger wordt uitgemaakt. (mits je lijk niet binnen 5 minuten door de straten van gaza wordt geparadeerd natuurlijk)
  maandag 10 december 2012 @ 10:41:30 #279
137562 rakotto
pi_120141843
quote:

[..]

Dat ontken ik ook niet. :)
pi_120141906
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2012 02:40 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Wat heb je tegen de Joden? Ben je een anti-Semiet?

Kunnen we feitelijk mee bezig blijven?
Wat heb ik tegen de Joden? Niets hoor, ik heb de afgelopen 2 verkiezingen gewoon op Joden gestemd, Cohen, Samson en Plasterk, bijvoorbeeld, prima gasten. En ik kan niet anti-mezelf zijn nee, gezien ik ook een Semiet ben :')
pi_120142002
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 02:55 schreef havanagila het volgende:
Genocide...oh lord...

Voor alle "de joden zijn de bron van al het kwaad" fokkers: loop voor de lol eens met een Palestijnse vlag door Israël, en vervolgens met een keppeltje door Palestina.

Kijken wie er dan voor gewelddadig, landjepikker, onderdrukker of genocide pleger wordt uitgemaakt. (mits je lijk niet binnen 5 minuten door de straten van gaza wordt geparadeerd natuurlijk)
Die kogels die de kolonisten afvuren op Palestijnen, vanaf bezet gebed is niet minder dodelijk dan de Palestijnse kogels, maar goed. :')

Zelfs in Israel worden pro Palestijnse Israeliers bij demonstraties geweldadig afgevoerd voor 'verhoor', dus waar heb je het over?
pi_120142083
quote:
Ach, tijdens happy hour, doen de kiddo's gekke dingen toch?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2012 10:54:30 ]
pi_120142617
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 22:57 schreef Kees22 het volgende:
Ik las vandaag een stuk in de Volkskrant over de problemen van mannen in Libanon. Daarin trof me de zin: Libanon fungeert als doorgeefluik tussen het oosten en het westen.
Hoe verschillend van Israel, dat zich graag presenteert als vooruitgeschoven verdedigingspost tegen de barbaarse oprukkende horden van de islam.
Het is maar net wie je spreekt. Er zijn genoeg die Israël graag zien als doorgeefluik tussen west en oost (andersom!), terwijl er ook genoeg zijn die Libanon als vooruitgeschoven verdedigingspost zien tegen de barbaarse oprukkende horden van het westen (Iran, Hezbollah c.s.)

Beide landen hebben de potentie de verbindende rol te spelen, maar beiden hebben, op hun eigen manier, interne en externe krachten die dat niet voldoende mogelijk maken.

Ter illustratie haalde Disana laatst een artikel aan over samenwerking tussen Israël, PA en Jordanië om, als ik me niet vergis, Jordaanwater te reinigen.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  † In Memoriam † maandag 10 december 2012 @ 11:26:07 #284
137949 Disana
pi_120142976
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 11:12 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Ter illustratie haalde Disana laatst een artikel aan over samenwerking tussen Israël, PA en Jordanië om, als ik me niet vergis, Jordaanwater te reinigen.
Ja, een prachtig initiatief:
http://www.royalhaskoning(...)edJordaanrivier.aspx
pi_120151999
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 23:23 schreef DeParo het volgende:
Wat de Irgun en bepaalde paramilitaire bewegingen hebben gedaan praat ik zeer zeker niet goed, zeker geen aanslagen op onschuldige mensen, de beweging werd ook niet voor niets verboden als ik me vergis en veel prominente Zionisten hadden ook een afkeer van dit soort daden en hebben dat laten blijken.
Toch wel opvallend dat er een standbeeld is opgericht voor Lehi. En ik hoor je ook niet klagen dat diegene die oa. de moordpartijen op Lord Moyne en Bernadotte heeft beraamd later premier werd. Op zich best wel raar, dat de Israëliërs en hun fan-boys de middelen die ze zelf gebruikt hebben om de staat Israël daar te kunnen vestigen verheerlijken en belonen, maar als dezelfde middelen tegen hun worden gebruikt is het hok ineens te klein ..
pleased to meet you
pi_120153932
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 15:52 schreef moussie het volgende:

[..]

Toch wel opvallend dat er een standbeeld is opgericht voor Lehi. En ik hoor je ook niet klagen dat diegene die oa. de moordpartijen op Lord Moyne en Bernadotte heeft beraamd later premier werd. Op zich best wel raar, dat de Israëliërs en hun fan-boys de middelen die ze zelf gebruikt hebben om de staat Israël daar te kunnen vestigen verheerlijken en belonen, maar als dezelfde middelen tegen hun worden gebruikt is het hok ineens te klein ..
Die groep werd later hierdoor verboden en verder is Israel een democratie.
Daarnaast vind ik het ook niet erg dat de Palestijnen een standbeeld oprichten voor Arafat terwijl hij verantwoordelijk is voor weet ik hoeveel aanslagen.

[ Bericht 1% gewijzigd door DeParo op 10-12-2012 16:43:03 ]
pi_120155900
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2012 16:37 schreef DeParo het volgende:

[..]

Die groep werd later hierdoor verboden en verder is Israel een democratie.
Daarnaast vind ik het ook niet erg dat de Palestijnen een standbeeld oprichten voor Arafat terwijl hij verantwoordelijk is voor weet ik hoeveel aanslagen.
Lol, ja hoor ze werden 'verboden', maar bestraft werd niemand, in tegendeel. Daarnaast had ik het niet over een standbeeld voor een persoon maar voor een 'verboden' terroristische organisatie. Het is en blijft gewoon meten met twee maten, als je aan de ene kant een standbeeld opricht voor een terroristische organisatie en anderzijds hetzelfde soort terrorisme veroordeelt als het tegen jou is gericht.
pleased to meet you
pi_120156684
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 17:30 schreef moussie het volgende:

[..]

Lol, ja hoor ze werden 'verboden', maar bestraft werd niemand, in tegendeel. Daarnaast had ik het niet over een standbeeld voor een persoon maar voor een 'verboden' terroristische organisatie. Het is en blijft gewoon meten met twee maten, als je aan de ene kant een standbeeld opricht voor een terroristische organisatie en anderzijds hetzelfde soort terrorisme veroordeelt als het tegen jou is gericht.
Is Arafat ooit bestraft?
Net of Hamas en de PLO niet vereerd worden en werden in de Palestijnse gebieden!

Nogmaals ontken ik niet dat er Zionistische terreurgroepen waren en aanslagen plegen tegen onschuldige burgers is in principe bijna altijd verwerpelijk dus daar gaat het ook niet om. Maar dat betekent niet dat wat de Palestijnen nu flikken opeens daarom gerechtvaardigd is, omdat het Zionisten het ook wel eens hebben gedaan in een ver verleden, en jij denkt dat je dit mag rechtvaardigen omdat er in 1948 of daarvoor aanslagen zijn gepleegd door Zionisten, dat is volstrekte kolder, en ik denk dat veel Palestijnen er niet eens van weten.
pi_120173264
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 17:53 schreef DeParo het volgende:

[..]

Is Arafat ooit bestraft?
Net of Hamas en de PLO niet vereerd worden en werden in de Palestijnse gebieden!
lol, het 'maar maar hunnie doen het ook' argument ..

quote:
Nogmaals ontken ik niet dat er Zionistische terreurgroepen waren en aanslagen plegen tegen onschuldige burgers is in principe bijna altijd verwerpelijk dus daar gaat het ook niet om. Maar dat betekent niet dat wat de Palestijnen nu flikken opeens daarom gerechtvaardigd is, omdat het Zionisten het ook wel eens hebben gedaan in een ver verleden, en jij denkt dat je dit mag rechtvaardigen omdat er in 1948 of daarvoor aanslagen zijn gepleegd door Zionisten, dat is volstrekte kolder, en ik denk dat veel Palestijnen er niet eens van weten.
Nee, dat is geen 'rechtvaardiging' of whatever jij er weer van wil gaan maken, maar de ander in alle toonaarden veroordelen voor wat je even eerder zelf nog hebt gedaan, nota bene met hetzelfde doel voor ogen, dat vind ik gewoon hypocriet!
pleased to meet you
pi_120175137
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 23:10 schreef moussie het volgende:

[..]

lol, het 'maar maar hunnie doen het ook' argument ..
Dat gebruik jij toch?
Volgens mij heb ik al meermalen gezegd dat ik bepaalde terreur van Zionistische bewegingen niet goedpraat! Het verschil is echter wel dat we tig jaar verder zijn met meer communicatie en wat meer moderniteit. Ik denk dat als je er toen tegen was je er net zo goed nu tegen moet en kan zijn.

[..]

quote:
Nee, dat is geen 'rechtvaardiging' of whatever jij er weer van wil gaan maken, maar de ander in alle toonaarden veroordelen voor wat je even eerder zelf nog hebt gedaan, nota bene met hetzelfde doel voor ogen, dat vind ik gewoon hypocriet!
Voor iets wat bepaalde groepen zeventig jaar geleden hebben gedaan, daar zie jij geen verschil in, in 2012? Daar zie jij echt geen enkel verschil in?
Daarnaast hebben de Palestijnen in mijn ogen niet minder recht op een Palestijnse staat omdat ze zelfmoordaanslagen hebben gepleegd. Het bemoeilijkt hun zaak alleen.
pi_120177161
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 17:53 schreef DeParo het volgende:
Nogmaals ontken ik niet dat er Zionistische terreurgroepen waren en aanslagen plegen tegen onschuldige burgers is in principe bijna altijd verwerpelijk dus daar gaat het ook niet om.
Ik lees een nuancering. "in principe" en "bijna altijd". Het is dus niet altijd en per definitie verwerpelijk aanslagen op onschuldige burgers?

Jij was diegene die zei dat "het doel de middelen heiligt". Kijk, nu is het makkelijk praten want je Israelische staat is er al. Maar je nuancering hierboven + je eerdere citaat "doel heiligt de middelen" doet mij ergens geloven dat jij heel goed snapt dat in de begin dagen van de Israelische staat en voor het uitroepen ervan terreur weldegelijk nodig was om het doel te realiseren. En dat wisten die zionistische milities heel goed, zij hebben met hun terreur de grote bouwstenen gelegd voor de Israelische staat en wat zij vandaag sowieso omvat.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_120177538
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 00:39 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Ik lees een nuancering. "in principe" en "bijna altijd". Het is dus niet altijd en per definitie verwerpelijk aanslagen op onschuldige burgers?
De geallieerde bombardementen op Duitse steden vind ik te rechtvaardigen en is zelfs een onderdeel van de winst geweest, geen echte aanslag en de burgers waren ook niet onschuldig, maar wel burgers.

quote:
Jij was diegene die zei dat "het doel de middelen heiligt". Kijk, nu is het makkelijk praten want je Israelische staat is er al. Maar je nuancering hierboven + je eerdere citaat "doel heiligt de middelen" doet mij ergens geloven dat jij heel goed snapt dat in de begin dagen van de Israelische staat en voor het uitroepen ervan terreur weldegelijk nodig was om het doel te realiseren. En dat wisten die zionistische milities heel goed, zij hebben met hun terreur de grote bouwstenen gelegd voor de Israelische staat en wat zij vandaag sowieso omvat.
Ik zeg dat het doel de middelen kan heiligen dat is dus al iets heel anders en daarom is een nuancering vaak ook belangrijk, niet altijd, wel vaak.

Terreur was in mijn ogen niet nodig om de Israelische staat te realiseren, maar dan heb ik het over terreur tegen burgers, niet zo zeer aanslagen tegen Britse soldaten en dat soort zaken. Ook hebben die groepen veel meer gedaan dan slechts aanslagen tegen burgers want we hebben het hier over jaren. Terreur is in mijn ogen niet een bouwsteen van de Israelische staat. Sterker nog, Israel heeft daar al vanaf de begindagen afstand van genomen, net als de grote leiders van Zionistische bewegingen en de Israelische politiek in het begin. Er zijn later wel andere bijgekomen.
pi_120177748
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 10:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wat heb ik tegen de Joden? Niets hoor, ik heb de afgelopen 2 verkiezingen gewoon op Joden gestemd, Cohen, Samson en Plasterk, bijvoorbeeld, prima gasten. En ik kan niet anti-mezelf zijn nee, gezien ik ook een Semiet ben :')
Samson of Samsom?
pi_120177792
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 11:26 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja, een prachtig initiatief:
http://www.royalhaskoning(...)edJordaanrivier.aspx
bladwijzer!
Eens kijken of ik daar als cultuurtechnicus iets mee kan.

[ Bericht 4% gewijzigd door Kees22 op 11-12-2012 01:20:58 ]
pi_120177799
quote:
10s.gif Op maandag 10 december 2012 10:49 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Die kogels die de kolonisten afvuren op Palestijnen, vanaf bezet gebed is niet minder dodelijk dan de Palestijnse kogels, maar goed. :')

Zelfs in Israel worden pro Palestijnse Israeliers bij demonstraties geweldadig afgevoerd voor 'verhoor', dus waar heb je het over?
Als ze gewelddadig zijn ja dan worden ze afgevoerd.
Of als ze zich niet aan de bevelen houden maar dat gebeurt ook in Nederland bij een demonstratie.
pi_120177843
quote:

[..]

Dat is al 3 talloze slachtoffers tegen 1 talloze slachtoffers.
Talloos? Meer dan tien?
pi_120177874
quote:

[..]

Overigens zeg ik dat ik de aanslag op het King David hotel dus beter te rechtvaardigen vind omdat dat duidelijk gericht was tegen de Britten.
pi_120177990
Terreur van zionistische bewegingen niet goedpraten (wat niet hetzelfde is als veroordelen!) maar wel het resultaat, de staat Israel, te vuur en te zwaard en te gedachtenkronkel verdedigen, is in mijn ogen niet helemaal kosher.
En dan de huidige terreur van de staat en van extremisten nog goedpraten ook.
Er zijn volgens mij premiers van Israel die zich in hun graf zouden omdraaien. Golda Meir bijvoorbeeld erkende ruiterlijk dat Israel gebaseerd is op terreur.
Niet dat ze zich anders opstelde, maar ze was wel eerlijk.
pi_120178044
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 01:26 schreef Kees22 het volgende:
Terreur van zionistische bewegingen niet goedpraten (wat niet hetzelfde is als veroordelen!) maar wel het resultaat, de staat Israel, te vuur en te zwaard en te gedachtenkronkel verdedigen, is in mijn ogen niet helemaal kosher.
En dan de huidige terreur van de staat en van extremisten nog goedpraten ook.
Er zijn volgens mij premiers van Israel die zich in hun graf zouden omdraaien. Golda Meir bijvoorbeeld erkende ruiterlijk dat Israel gebaseerd is op terreur.
Niet dat ze zich anders opstelde, maar ze was wel eerlijk.
De staat Israel is niet het resultaat van terreur tegen onschuldige burgers (je kan wel zeggen dat het enigszins versneld werd door de misdaden tegen de Joden in Europa). De staat Israel is het gevolg van jarenlange diplomatie, van weerstand tegen vreemde overheersing, en weerstand tegen onderdrukking.

Maar laten we wel wezen, als de Palestijnen hun zin hadden gekregen in 1948, of als ze de verdeling hadden geaccepteerd was hun staat dan wel of niet op terreur gesticht? Want ook zij hebben zat terreurdaden op hun naam staan!

Ik denk dat Golda Meir iets heel anders bedoelde dan jij.
Maar laat een citaat zien zou ik zeggen daar valt wat makkelijker op te reageren.

PS: Wat Israel nu doet kan je nog met de bijna slechtste wil ter wereld geen terreur noemen.
Laten we wel normaal tegen elkaar praten zo.
  dinsdag 11 december 2012 @ 01:31:34 #300
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_120178070
Wat zou er gebeuren als je voor de grap met en hakenkruis op je rug zou rondlopen in tel-aviv?
*Hosselcopter*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')