abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 8 december 2012 @ 17:34:50 #241
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_120079013
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 11:49 schreef BorisDeLul het volgende:
Nee, er wordt goedgepraat dat er terroristische aanslagen met mortieren en raketten worden gepleegd. Omdat die toch bijna nooit doden veroorzaken, bijvoorbeeld. Een imbeciele uitspraak, maar hij wordt regelmatig, in alle ernst, geuit in dit topic.Dit is geen te bediscussiëren punt.
het zijn ook niet echt terroristische aanslagen, het is storend vuur ... het punt is niet om doden te veroorzaken maar om de Israeli's de schuilkelders in te jagen want als ze in de schuilkelders zitten kunnen ze niet werken, kunnen de troepen zich niet verplaatsen en kunnen ze dus geen/minder acties tegen de Palestijnen op poten zetten
daarnaast kost het godsgruwelijk veel geld aan vuurwerk dat de lucht ingeschoten moet worden om die dingen te onderscheppen

dat er heel af en toe doden bijvallen is bijzaak, een plus zullen de schutters het noemen maar imo gaat het daar niet helemaal om

militair gezien prima te verantwoorden maar het is wel een act of war en een vrij heldere ook, dan moet je niet verbaasd doen als Israel daarop reageert
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_120079056
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2012 17:24 schreef gohan16 het volgende:

[..]

[..]

Ik dacht dat je dat wilde horen, het os ook nooit goed, daarnaast wilde ik tot een conclusie komen maar dat mocht niet van een zekere mod omdat hij het wel mooi vond. Jij hebt mij nooit gevraagd wat ik als oplossing zie, nee, jij ging er al vanuit dat ik extreem ben. Ik zal het je sterker vertellen. Afgelopen verkiezingen heb ik op een linkse moslim gestemd, progressief he, en nu mondje dicht dus.
  zaterdag 8 december 2012 @ 18:12:12 #243
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_120080064
dat mocht niet idd -

[ Bericht 50% gewijzigd door sp3c op 08-12-2012 18:18:15 ]
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
  zaterdag 8 december 2012 @ 21:23:51 #244
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_120086839
Hamas leader calls for Palestinian unity

quote:
Hamas leader in exile Khaled Meshaal ruled out on Saturday any territorial concessions over Palestinian territory or recognition of Israel, while calling for Palestinian national unity.

"Palestine is our land and nation from the [Mediterranean] sea to the [Jordan] river, from north to south, and we cannot cede an inch or any part of it," he said at a rally marking the 25th foundation of Hamas.

Meshaal's visit came as part of a historic first visit to Gaza, from which he is generally regarded to have been exiled from for 45 years –– though a speech he gave yesterday indicated he had visited the strip when he was a teenager 37 years ago.

"Resistance is the right way to recover our rights, as well as all forms of struggle — political, diplomatic, legal and popular, but all are senseless without resistance," Meshaal added.

Turning to the question of unity, he said: "We are a single authority, a single reference, and our reference is the PLO, which we want united," he said, in a reference to the Palestine Liberation Organization which, in the eyes of the international community, is the sole representative body that purports to speak for all the Palestinian people.

Hamas does not belong to the PLO, but Meshaal said a year ago that it and other factions were "on the path to joining" it.

His remarks could be seen as the latest bid by Hamas to integrate with the PLO and consolidate Palestinian ranks.
Klinkt goed. :Y

Bron
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  Moderator zaterdag 8 december 2012 @ 21:30:42 #245
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_120087155
ow nu willen ze ineens wel samen spelen :')
pi_120087711
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 21:23 schreef rakotto het volgende:
Hamas leader calls for Palestinian unity

[..]

Klinkt goed. :Y

Bron
Dat is dezelfde speech waarin hij oproept om Israël volledig van de kaart te vegen, van noord tot zuid en van de zee tot de rivier?

http://www.haaretz.com/ne(...)-gaza-rally-1.483441
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  zaterdag 8 december 2012 @ 22:17:53 #247
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_120089176
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 21:44 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Dat is dezelfde speech waarin hij oproept om Israël volledig van de kaart te vegen, van noord tot zuid en van de zee tot de rivier?

http://www.haaretz.com/ne(...)-gaza-rally-1.483441
Ik heb het gelezen, maar wat jij beweert staat niet in dat artikel.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_120090975
Blaffende honden bijten niet. Maar goed dat Hamas wat volwassener is geworden en meer richting Fatah schuift.

De media focust natuurlijk alleen op 'Meshal erkent Israel niet'. Schokkend nieuws :')

Ze hadden ook wat meer van zijn speech kunnen vertalen. Hij zei bijvoorbeeld ook; "gewapend verzet is niet ons doel, maar een middel. Ons doel is vrijheid. De wereld heeft 64 jaar de tijd gehad om ons een alternatief te geven, maar ze hebben alleen toegekeken."

Ik heb niet zijn hele speech gehoord, maar hij sloot vrede in ieder geval niet uit.
pi_120091158
Je hebt er alleen niet zoveel aan, dat correct lullen voor de buhne...
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_120091933
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2012 22:17 schreef gohan16 het volgende:

[..]

quote:
"Palestine is ours from the river to the sea and from the south to the north. There will be no concession on an inch of the land," he told the crowds, saying he wanted the Palestinians to have all the territory that makes up modern-day Israel.

"We will never recogniזe the legitimacy of the Israeli occupation and therefore there is no legitimacy for Israel, no matter how long it will take," he said.
Hamas said 500,000 attended the four-hour rally, held under a leaden winter sky.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  Moderator zaterdag 8 december 2012 @ 23:20:23 #251
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_120091958
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 22:58 schreef Peunage het volgende:
Blaffende honden bijten niet. Maar goed dat Hamas wat volwassener is geworden en meer richting Fatah schuift.

De media focust natuurlijk alleen op 'Meshal erkent Israel niet'. Schokkend nieuws :')

Ze hadden ook wat meer van zijn speech kunnen vertalen. Hij zei bijvoorbeeld ook; "gewapend verzet is niet ons doel, maar een middel. Ons doel is vrijheid. De wereld heeft 64 jaar de tijd gehad om ons een alternatief te geven, maar ze hebben alleen toegekeken."

Ik heb niet zijn hele speech gehoord, maar hij sloot vrede in ieder geval niet uit.
de wereld heeft 64 jaar toegekeken hoe ze elk ander alternatief schuwden ... maak je geen vrienden mee nee
pi_120092500
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 23:20 schreef sp3c het volgende:

[..]

de wereld heeft 64 jaar toegekeken hoe ze elk ander alternatief schuwden ... maak je geen vrienden mee nee
Hamas bestaat pas 25 jaar.
pi_120092550
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 23:19 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

[..]

Maar waar staat het stukje met van de kaart vegen?
  Moderator zaterdag 8 december 2012 @ 23:34:23 #254
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_120092576
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 23:32 schreef Peunage het volgende:

[..]

Hamas bestaat pas 25 jaar.
so what?

het is daar niet pas 25 jaar oorlog ofzo
pi_120127728
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 11:05 schreef BorisDeLul het volgende:

[..]

Dat "als vuil behandelen en intimideren" is inderdaad één van de gevolgen van de vele aanslagen. Diep, innig en gerechtvaardigd wantrouwen jegens de goede bedoelingen van de Palestijnen is daar het gevolg van, met al deze gevolgen vandien.

Je moet wel héél erg wegkijken als je dat niet in kan zien.

De drang van de kolonisten om vestigingen te bouwen op Palestijnse grond staat daar ook mee in verband, maar is volgens mij religieus (en recalcitrant) van oorsprong.

[..]

Ik merk dat je moeite hebt het argument te beantwoorden. Dan noteer ik even een punt in mijn voordeel. :)
Dat mag, dat van dat punt.

Het wordt inderdaad heel moeilijk om je argument te beantwoorden, omdat we blijkbaar elkaars kip en ei niet voor waar aannemen.

Maar na je voorlaatste zin kan ik betogen dat het ook niet zo veel uitmaakt. Daarin zeg je, dat de illegale nederzettingen voortkomen uit religieuze motieven bij de daders. In dat geval vallen jouw kip (religie als motief) en mijn ei (inpikken/afpakken als motief) samen.

Als ik me goed herinner waren we het er over eens, dat rond 1900 het aantal joden in Palestina nog meeviel. Er was toen al wat zionistische instroom geweest, maar nog niet schrikbarend.
Dan mag ik je er op wijzen, dat tot ongeveer die tijd er amper of niet sprake was van grote wrijving tussen de joden, christenen en moslims van diverse pluimages in Palestina.

Pas daarna, na en tijdens de tsunami van zionisten die het land overspoelde, ontstond er een diep, innig en gerechtvaardigd wantrouwen van Palestijnen tegen de bedoelingen van Israel/zionisten/joden (doorstrepen wat je niet wil horen!).
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_120129693
De drang van kolonisten is vaak religieus, maar het nederzettingenbeleid is dat niet, en dat is al vaker in dit topic herhaald. Een nieuw voorbeeld wat Kees22 blijft negeren, net als het bloedbad in Hebron (1929), waar talloze onschuldige Joodse families werden vermoord door bloeddorstige Arabieren.

pi_120130536
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 11:49 schreef BorisDeLul het volgende:

[..]

De historie meldt dat vrijwel alle landen zijn gesticht op grond die zij van anderen hebben "gestolen". Het hele continent Amerika is gestolen. Het meeste van het continent Eurazië is gestolen. Toch hoor ik je alleen over Israël. Is het erger dat Israël dat 70 jaar geleden heeft gedaan, dan wijzelf dat zo'n 1500 jaar geleden hebben gedaan, toen we de Friezen van onze landen afjoegen? Zo ja, waarom? En moeten wij ook... weg, of dood, of zijn we gewoon verwerpelijk? Of zit daar een tijdlimiet op? Zo ja, wanneer is dat? Wanneer is Israël dan net zomin verwerpelijk als andere landen? En kun je niet gewoon alvast doen of het zover is?

De kolonisatie van Palestijnse gebieden door joodse extremisten is een andere discussie en daarover zijn we het gewoon eens.
De Friezen van onze landen afjoegen? Wie zijn wij en ons hierin?
Maar dit terzijde.
Vet van mij.
Maar dat is nou op dit moment juist het pijnpunt! Dat door israel willens en wetens met kwade bedoelingen ingezet wordt. Verder zijn het beslist niet alleen de extremisten, wat door de meest recente acties wel bewezen wordt. De staat is minstens zo kwalijk bezig.
quote:
[..]

Doe ik niet. Het land is overgenomen, veroverd, bezet en/of geannexeerd. En uiteindelijk zelfs erkend! Dat mag je allemaal niet eerlijk vinden, maar dat is dan gewoon heel erg jammer voor je. 8-)

Dan vraag ik me dus serieus af hoe je je dag doorkomt, als je alle landen constant moet veroordelen omdat ze ooit land hebben gestolen.
Je verwijt me een extremisme dat ik niet heb. Ik was me er ook van bewust dat we nou eenmaal niet iedereen terug naar het gebied van herkomst kunnen sturen. Die onmogelijkheid maakt trouwens het opeisen van land dat een volk 2000 jaar geleden bewoond zou hebben, minstens even absurd. Of 20 keer zo absurd als land opeisen dat 100 jaar geleden gestolen is.
Met een land Israel zullen we moeten leven, inmiddels. Jij vindt dat fijn, ik vind dat jammer, maar het is niet anders. Dat is op dit moment ook niet het punt.
quote:
[..]

Dat is dus inderdaad een ontkrachting. Bedankt dat je dat in ieder geval erkent. Volgens mij ligt het percentage hoger maar dat doet er even niet toe.
Ze kregen voor die 8 % grond in eigendom wel ongeveer de helft van het territorium van Palestina.
Voor die erkenning hoef je me niet te bedanken, want die feiten zijn gewoon op te zoeken.
quote:
[..]

De acties van de Palestijnen worden hier net zo hard goedgepraat als die van Israël.

[..]

Nee, er wordt goedgepraat dat er terroristische aanslagen met mortieren en raketten worden gepleegd. Omdat die toch bijna nooit doden veroorzaken, bijvoorbeeld. Een imbeciele uitspraak, maar hij wordt regelmatig, in alle ernst, geuit in dit topic.
Dat argument van de doden gebruik ik ook wel, ja.
Maar daarmee praat ik de acties zelf niet goed, maar veroordeel ik de disproportionele tegenacties van Israel. Dat is echt iets heel anders.
quote:
Dit is geen te bediscussiëren punt.

[..]

Vind ik prima, doe ik dat voor pro-Palestijns gedrag, jij voor pro-Israëlisch gedrag. Moeten we wel eerst, onbetwistbaar, vastleggen wát we gaan turven.
Hihi, dat zou wel eens een heel verhelderende discussie kunnen zijn.
quote:
[..]

Je kunt of wilt het niet inzien, maar dat wil niet zeggen dat het niet zo is. Ik kan er natuurlijk niets aan doen als jij het niet kan accepteren, maar weet dan wel dat je veel van dit conflict niet zult begrijpen of in de juiste context zal kunnen plaatsen.
Zie een zojuist geschreven antwoord op een eerder bericht van jou.
quote:
[..]

Net als de protestanten zich afscheidden van de katholieken bedoel je, maar verder wel hetzelfde DNA deelden? Of de Angelen van de rest van de Saksen? Of de Scotti van de rest van de Kelten?

Hou hier maar mee op, want dit slaat echt nergens op.
Nee, ik bedoelde wat anders.
De joden zijn uit hun land verdreven omdat een kleine club fanaten de Romeinen bleef bestrijden. Vervolgens hebben ze zich verspreid over andere landen, maar ze hebben zich niet gemengd met de bevolking van die landen. Het is hen 2000 jaar gelukt om zich als aparte groep te handhaven, vrijwel zonder vreemd bloed binnen te laten. Ik zou zo gauw geen bevolkingsgroep weten die dat zo verschrikkelijk lang en consequent heeft volgehouden. Het is niet zo als in diverse andere landen dat ze een streek bevolkt hebben en daarbinnen raszuiver (voor zover je van ras kunt spreken dan) gebleven zijn. Nee, ze hebben zich ergens gevestigd, meegedaan met het maatschappelijk leven voor zover dat ging en mocht en zijn toch genetisch geïsoleerd gebleven. En dus genetisch vrijwel gelijk aan de Palestijnen!
Een knappe prestatie!
(Hoe we hier op kwamen ben ik even kwijt, maar dat is wat ik bedoelde met afgescheiden zijn/blijven.)
quote:
[..]

Dat zegt alles. Dat zegt: "well done en welkom in de wereld Israël."

Dat zegt ook dat het land succesvol gestolen is, als je het per sé zo wil noemen.

[..]

Klaar. Uitgediscussiëerd.

[..]

Is er een legale wijze van land veroveren? En de Palestijnen die nu in Israël wonen dan? En sinds wanneer wordt er nog steeds land veroverd? Of heb je het nu alweer over die kolonisten?
Niet alleen de kolonisten, ook de staat Israel. Met de muur en de 3000 nieuwe woningen.
En dat is illegaal volgens internationale wetten.
quote:
[..]

Nee, die hebben officiëel het bestaan van Israël niet erkend. Ze hebben wel aangegeven dit te willen doen (en dat is al heel wat).

[..]

En eveneens als Israël, zal China dat aan de reet roesten. Maar in tegenstelling tot China, is (was?) Israël bereid om een deel van het land terug te geven aan hen die de oorspronkelijke bevolking zijn en zich niet willen onderwerpen aan de nieuwe autoriteit. Heb jij dat ooit gezien? En dan niet als de blasfemie die "indianenreservaat" heet, maar een echt eigen land.
Israel maakt het zichzelf onmogelijk om dat gestolen land weer terug te geven. En afgezien van hier en daar een caravan ontruimen en dan niks doen als die twee weken later terug komt, wekt het land niet de indruk daar ook maar iets aan te doen.
En dan nog: vind jij het ontruimen van Gaza na het grotendeels vernield te hebben, gevolgd door afsluiten van alle contacten terug geven? Huisarrest.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_120130980
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2012 22:17 schreef gohan16 het volgende:

[..]

Misschien niet, maar in het citaat dat rakotto geeft eist hij wel heel Palestina van zee tot rivier en van noord tot zuid op.
Misschien wil hij de joden laten blijven, maar ik kan me voorstellen dat bij Israel die gedachte niet als eerste opkomt.
pi_120131151
Ik las vandaag een stuk in de Volkskrant over de problemen van mannen in Libanon. Daarin trof me de zin: Libanon fungeert als doorgeefluik tussen het oosten en het westen.
Hoe verschillend van Israel, dat zich graag presenteert als vooruitgeschoven verdedigingspost tegen de barbaarse oprukkende horden van de islam.
pi_120131236
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 22:32 schreef DeParo het volgende:
De drang van kolonisten is vaak religieus, maar het nederzettingenbeleid is dat niet, en dat is al vaker in dit topic herhaald. Een nieuw voorbeeld wat Kees22 blijft negeren, net als het bloedbad in Hebron (1929), waar talloze onschuldige Joodse families werden vermoord door bloeddorstige Arabieren.

[ afbeelding ]
Hmm, is dat zoiets als wat er is gebeurd in Deir Yassin, maar dan met bloeddorstige Joodse terroristen en onschuldige Arabieren?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')