Weer een kwaliteitstitel.quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:28 schreef Jor_Dii het volgende:
Vuren staat in lichterlaaie.. padam tsss
MAG AL 14 JOARquote:Op dinsdag 4 december 2012 22:30 schreef themole het volgende:
Hij rijdt dus iemands anders gras kapot.
In Afrika mogen ze blij zijn dat ze dit soort problemen niet hebben.quote:
Daar lijkt het wel op.quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:30 schreef Operc het volgende:
Heeft die kerel nou in zn eentje besloten om die grenzen anders in te delen?
Volgens mij sluit dat elkaar niet uit, maar de kans dat je dat recht behoudt als iemand het aanvecht zal wel kleiner zijn denk ik.quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:30 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Heb je überhaupt recht van overpad als je ook over je eigen grond er kan komen?
Dat is nogal een understatement.quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:30 schreef Jor_Dii het volgende:
Meneer komt niet echt sympathiek over.
zoals het hoortquote:Op dinsdag 4 december 2012 22:31 schreef themole het volgende:
Mensen reageren niet, dus stort je maar asfalt.
Daar staat allemaal omheining op die hij dan elke keer zou moeten verwijderen en plaatsen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:32 schreef Karina het volgende:
Ik begrijp het probleem niet helemaal.. hij kan over zijn eigen land er komen? Maar moet perse over haar land?
quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:32 schreef Injetta het volgende:
Je stort toch niet zomaar asfalt op iemands terrein?
Wel als je het uitkomt.quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:32 schreef Injetta het volgende:
Vuren in Gelderland naar ik aanneem.quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:32 schreef Palomar het volgende:
waar is dit? Beetje ondefinieerbaar accent, dus ik gok Zeeland?
Totdat hij zich een keer aan iets ergert.quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:32 schreef OProg het volgende:
Die vent is er zo'n eentje die de eigen regels maakt.
'Je mot nie zo moelaaik doen'
Idd, als ik dat bij mijn buurman doe, dan is het oorlog.quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:32 schreef Injetta het volgende:
Dat is zijn beste jasje!quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:33 schreef matthijst het volgende:
Tering, dat jasje van die kerel, alsof je een jaren 50 band zit te kijken.
Ja knikken, praten op commando en anders krijgt ze klappen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:34 schreef Disana het volgende:
Waarom is zijn vrouw er steeds bij? Ze zegt geen woord.
Ze had er niks over te zeggen, ze most mar met 'm meekommen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:34 schreef Disana het volgende:
Waarom is zijn vrouw er steeds bij? Ze zegt geen woord.
quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:35 schreef OProg het volgende:
[..]
Ja knikken, praten op commando en anders krijgt ze klappen.
quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:35 schreef Palomar het volgende:
Hij lijkt een beetje op Luca Brasi uit the godfather
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:36 schreef Karina het volgende:
Ah de mannen van het kadaster mogen weer meedoen!
Die doen in 9 van de 10 gevallen mee.quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:36 schreef Karina het volgende:
Ah de mannen van het kadaster mogen weer meedoen!
Ze zijn dit seizoen nog weinig in actie gekomenquote:Op dinsdag 4 december 2012 22:38 schreef trovey het volgende:
[..]
Die doen in 9 van de 10 gevallen mee.
Dan nog....moet hij alles om zijn eigen grond heen platmaaien.quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:39 schreef Karina het volgende:
Moet zij toch weten als het haar land is?
Oh het komt op zijn land gewaaid.
hoe harder je schreeuw hoe meer je gelijk hebtquote:Op dinsdag 4 december 2012 22:40 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat een schreeuwerige man zeg, bloedirritant
Je moet boeren niet dwarszitten...dan worden ze pislink.quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:40 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat een schreeuwerige man zeg, bloedirritant
Hij zag het meer als duidelijk zijn.quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:41 schreef Specularium het volgende:
Tuurlijk joh, misschien kun je Corry ook nog even bedreigen, zal die vast al wel gedaan hebben ook.
nee hoor bosbouw is ook landbouwquote:Op dinsdag 4 december 2012 22:41 schreef themole het volgende:
Over die agrarische grond heeft hij wel gelijk.
Het is dus gewoon haar grondquote:Op dinsdag 4 december 2012 22:41 schreef SwiffMeister het volgende:
Wat zeurt die muts? Fijn toch dat de buurman je oprijlaan asfalteerd (schakel net in, geen flauw idee nog wat het probleem is)
quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:42 schreef Palomar het volgende:
[..]
Fatima gaat het ws. gelijk vergelijken met de palestijnse kwestie
quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:42 schreef Palomar het volgende:
[..]
Fatima gaat het ws. gelijk vergelijken met de palestijnse kwestie
Inderdaad, lijkt me best naar zo'n domme doos als buur.quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:41 schreef GrunnigsTrots het volgende:
vind dat vrouwtje ook best wel vreemd
Echt hequote:Op dinsdag 4 december 2012 22:43 schreef Adelante het volgende:
Waarom zijn deze figuren ooit toegevoegd aan de show
door de beveiliging eruit gezet?quote:
Zijn ze de pruik vergeten zeker?quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:44 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
door de beveiliging eruit gezet?
oude brandweerwagen zometeenquote:Op dinsdag 4 december 2012 22:45 schreef trovey het volgende:
Jacuzzi, toilet......ik heb wat gemist of zo?Of is het weer een dode eend?
meer een wc eendquote:Op dinsdag 4 december 2012 22:45 schreef trovey het volgende:
Jacuzzi, toilet......ik heb wat gemist of zo?Of is het weer een dode eend?
quote:
helder verhaal, is er wel/niet een erfdienstbaarheid.quote:
dan wordt het te makkelijkquote:Op dinsdag 4 december 2012 22:47 schreef trovey het volgende:
Ik wol kleurtje op die kaart wat van wie is.
Notaris vond het niet nodig om schreeuwzak recht van overpad te geven omdat hij over zijn eigen land op een gebied kon komen waar hij dat recht al had.quote:
OK dat stukje begreep ik alleenquote:Op dinsdag 4 december 2012 22:47 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Notaris vond het niet nodig om schreeuwzak recht van overpad te geven omdat hij over zijn eigen land op een gebied kon komen waar hij dat recht al had.
P-vorm en vak daarboven zijn van schreeuwlelijk, de twee vakken links van de P-vorm zijn van mevrouwquote:Op dinsdag 4 december 2012 22:47 schreef trovey het volgende:
Ik wol kleurtje op die kaart wat van wie is.
quote:
ja moar je kun nie op verse grond rije met den traktorquote:Op dinsdag 4 december 2012 22:49 schreef Karina het volgende:
Ik ga toch ook niet bij de buren zomaar iets in de tuin zettenWat een oetlul.
Alles was van broer Blondie. Twee vakken zijn verkocht aan schreeuwlelijk, twee aan blondie.quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:48 schreef Karina het volgende:
[..]
OK dat stukje begreep ik alleenMaar niet meer wat van wie was verder.
Kees closed!quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:49 schreef Fnx2 het volgende:
Fijn dat ze altijd kees even bij de naam noemt na elke zin.
dan ga je daar wonenquote:Op dinsdag 4 december 2012 22:50 schreef Phaelanx_NL het volgende:
6 en 8 euro.
Hier betaal je 800 euro.
Per m2 ja?quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:50 schreef Phaelanx_NL het volgende:
6 en 8 euro.
Hier betaal je 800 euro.
Het is landbouwgrond hè, mag je niet zomaar een huis op bouwen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:50 schreef Phaelanx_NL het volgende:
6 en 8 euro.
Hier betaal je 800 euro.
Amsterdam is volledig erfpacht, betaal je nooit voor grond.quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:51 schreef Karina het volgende:
[..]
In Amsterdam zul je ook wel zoiets betalen gok ik of nog meer.
Ik vond toch een prijsquote:Op dinsdag 4 december 2012 22:52 schreef Adelante het volgende:
[..]
Amsterdam is volledig erfpacht, betaal je nooit voor grond.
Ja hehe, dacht dat hij het over landbouwgrond had.quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:51 schreef Karina het volgende:
[..]
In Amsterdam zul je ook wel zoiets betalen gok ik of nog meer.
En je vindt er nog zuring ook.quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:52 schreef Karina het volgende:
In het centrum van Amsterdam is de grondprijs 3.600 euro per m2 ...
quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:52 schreef Karina het volgende:
In het centrum van Amsterdam is de grondprijs 3.600 euro per m2 ...
Ik chargeer een beetjequote:Op dinsdag 4 december 2012 22:52 schreef Chai het volgende:
[..]
Ja hehe, dacht dat hij het over landbouwgrond had.
Vreten zijn koeien niet.quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:53 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Kan iemand me even kort uitleggen waarom zuring zo erg is?
Anticlimaxquote:Op dinsdag 4 december 2012 22:53 schreef OProg het volgende:
Als ze eruit zijn gekomen zou het helemaal een anti-climax zijn.
Is heel hardnekkig en moeilijk om weg te krijgen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:53 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Kan iemand me even kort uitleggen waarom zuring zo erg is?
quote:
Dat ja... al dat gedoe voor niks.quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:54 schreef OProg het volgende:
[..]![]()
Kunnen deze mensen niet eerst gaan praten voor ze de rijdende rechter schrijven?
Staat daar ook een dwangsom op?quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:54 schreef Karina het volgende:
Hij moet ook beloven geen asfalt meer te storten op haar grond.
Wel een beetje drijfzand-scenario.quote:
Paar weken terug ook al.quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:55 schreef SwiffMeister het volgende:
Dit is volgens mij de eerste keer in 30 jaar rijdende rechter dat men er samen uit komt en het zo bezegeld ?!
Ken het persoonlijk uit Salland (oma was een boerendochter uit die streek).quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:56 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Zuid-west Gelderland lijkt me niet echt de streek om het over noaberschap te hebben, maar goed.
Ik heb de term geleerd toen ik in Enschede woonde. Ook niet echt daar in de buurt.quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:58 schreef trovey het volgende:
[..]
Ken het persoonlijk uit Salland (oma was een boerendochter uit die streek).
Twente, ligt naast Salland.quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:59 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Ik heb de term geleerd toen ik in Enschede woonde. Ook niet echt daar in de buurt.
Dat wel, maar als ik Vuren op Google Maps opzoek kom ik in de buurt van Gorinchem uitquote:
Zo inderdaad. Wat een achterlijkheid weer in die jury. Vooral die ene vent die zichzelf zo slim vond met zijn 'recht op overpad, plicht op overleg' of iets.:') Terwijl je gewoon weet dat hij daar 2 maanden over heeft na moeten denken.quote:
Ik heb het even opgezocht.quote:Op dinsdag 4 december 2012 23:01 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Dat wel, maar als ik Vuren op Google Maps opzoek kom ik in de buurt van Gorinchem uit. Wat wel weer redelijk klopt met de woonplaats Dordrecht waar mevrouw vandaan komt
Ik geloof wel dat het in Salland ook bekend is hoorquote:Op dinsdag 4 december 2012 23:05 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik heb het even opgezocht.![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Noaberschap
Zit nog steeds in het Oosten van het land.Oma/moeder zeker een boerendochter uit het Oosten des Lands.
Daarom wellicht van oorsprong afkomstig uit het Oostenquote:Op dinsdag 4 december 2012 23:07 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Ik geloof wel dat het in Salland ook bekend is hoor. Vond het alleen maf voor de regio waarin deze kwestie zich afspeelde
quote:Op dinsdag 4 december 2012 23:09 schreef trovey het volgende:
[..]
en nou denkt die boer noaberschap? Wat zit dat mens nou weer te bazelen![]()
Precies. Hij is met zijn lompheid compleet over haar heen gewalst en ze liet het nog toe ook. Mensen als hij denken dat de wereld van hun is, en helaas heeft zij dat beeld bij hem nog even wat versterkt.quote:Op woensdag 5 december 2012 13:19 schreef eentwee het volgende:
Ze heeft eigenlijk al haar eisen overboord gegooid. En ook nog de toezegging gedaan om dat oerwoud bij te houden. Logisch dat ze weer vriendjes zijn, die proleet heeft volledig z'n zin. Het nieuw vastgelegde recht van overpad heeft de waarde van zijn land achter de paardenbak verhoogd en hij hoeft geen kosten te maken om dat ding te verplaatsen. Haar enige motief zal zijn de lieve vrede.. maar had dan op z'n minst afgesproken dat het freesasfalt plaats zou maken voor nettere bestrating met stenen zoals het stukje van meneer. En ik zou ook altijd afspreken (als dat juridisch mogelijk is) dat de erfdienstbaarheid alleen geldt voor de huidige eigenaren.
Dat moet zij toch weten?quote:Op woensdag 5 december 2012 13:37 schreef Sjaan-P het volgende:
Het slaat natuurlijk ook nergens op dat dat vrouwtje een paar meter grond koopt als achtertuin, x aantal kilometers van haar huis en midden in een landbouwgebied..
Nee, dat moet ze gewoon niet doen. Daarnaast had ze, toen ze er kwam wonen, ook wel even kunnen overleggen of de buur zijn paardenbak ging verplaatsten..quote:
Nou wordt ie helemaal mooi. Iets wordt te koop aangeboden maar slechts een select groepje mag het kopen? Als je zo bang bent dat je last van een ander krijgt, dan koop je die grond toch zelf? Meneer kiest er toch zelf voor om zijn paardenbak tot de rand van zijn perceel te plaatsen? Hij kan toch zelf ook nadenken en ruimte voor een pad er omheen over te laten?quote:Op woensdag 5 december 2012 13:39 schreef Sjaan-P het volgende:
[..]
Nee, dat moet ze gewoon niet doen. Daarnaast had ze, toen ze er kwam wonen, ook wel even kunnen overleggen of de buur zijn paardenbak ging verplaatsten..
Ik gok zwart geld als betaling.quote:Op donderdag 6 december 2012 13:48 schreef marcodej het volgende:
Snapt iemand waarom dat vrouwtje die 'deal' aanvaard heeft?
quote:Cindy Sharif <Cindy.Sharif@idtv.nl>
6-dec. (1 dag geleden)
aan mij
Gaechte heer Duck,
Mr Visser heeft geen uitspraak gedaan dus helaas komt de uitspraak die hij gedaan zou hebben niet in de openbaarheid.
Met vriendelijke groet,
Cindy Sharif
Legal researcher De Rijdende Rechter
IDTV
POSTBUS 37782, 1030 BJ AMSTERDAM
KRAANSPOOR 50, 1033 SE AMSTERDAM
T + 31 (0)20 314 3238
F + 31 (0)20 690 8528
cindy.sharif@idtv.nl
'Geachte Heer Duck'quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:27 schreef Tha_Duck het volgende:
Dit is wat de televisiemakers zeggen op de vraag wat de uitspraak was;
[..]
't Blijft geestigquote:Op vrijdag 7 december 2012 19:29 schreef Tha_Duck het volgende:
Erhm, daar stond mijn echte achternaam
Dan zet ik hem altijd ff op een ander kanaal omdat ik anders met kromme tenen in mijn schoenen zit.quote:Op zondag 9 december 2012 18:12 schreef WcPot het volgende:
Zijn er meer die zich ergeren aan het discussie groepje bij de rijdende rechter. Die kalende oudere man. Die denkt hele goede antwoorden te geven. En dan zit er nog een moslima die denkt ook heel leuk te zijnDat discussie groepje geeft helemaal geen extra toegevoegde waarde al zeg ik het zelf. En ik kan thuis zelf ook wel wat bedenken.
Daarom neem ik het programma altijd op en spoel ik dat hele jurygelul lekker snel door.quote:Op zondag 9 december 2012 18:12 schreef WcPot het volgende:
Zijn er meer die zich ergeren aan het discussie groepje bij de rijdende rechter. Die kalende oudere man. Die denkt hele goede antwoorden te geven. En dan zit er nog een moslima die denkt ook heel leuk te zijnDat discussie groepje geeft helemaal geen extra toegevoegde waarde al zeg ik het zelf. En ik kan thuis zelf ook wel wat bedenken.
Jij zit in de jury?quote:Op zondag 9 december 2012 18:12 schreef WcPot het volgende:
Dit dus. Had ik niet echter de beste man gezichtquote:Op zondag 9 december 2012 22:41 schreef djkoelkast het volgende:
Het meest shockerende van deze aflevering vond ik het pakje zware shag wat uit de binnenzak van de Rijdende Rechter viel!
Viel dat echt uit de zak van de rechter of uit de zak van die andere man?quote:Op zondag 9 december 2012 22:41 schreef djkoelkast het volgende:
Het meest shockerende van deze aflevering vond ik het pakje zware shag wat uit de binnenzak van de Rijdende Rechter viel!
mr. Visser bood zijn pen aan en haalde deze vervolgens uit zijn binnenzak tezamen met een pakje shagquote:Op maandag 10 december 2012 12:13 schreef golfer het volgende:
[..]
Viel dat echt uit de zak van de rechter of uit de zak van die andere man?
Was echt uit de binnenzak van de rijdende rechter, een pakje Pall Mall shag.quote:Op maandag 10 december 2012 12:13 schreef golfer het volgende:
[..]
Viel dat echt uit de zak van de rechter of uit de zak van die andere man?
De Rokende Rechter...quote:
Nee toch? Was toch van die paardenbakboebuurman?quote:Op maandag 10 december 2012 12:31 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Was echt uit de binnenzak van de rijdende rechter, een pakje Pall Mall shag.
Ik heb het opgenomen, nu ga ik nog een keer kijkenquote:Op maandag 10 december 2012 14:44 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Nee toch? Was toch van die paardenbakboebuurman?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |