Twente, ligt naast Salland.quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:59 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Ik heb de term geleerd toen ik in Enschede woonde. Ook niet echt daar in de buurt.
Dat wel, maar als ik Vuren op Google Maps opzoek kom ik in de buurt van Gorinchem uitquote:
Zo inderdaad. Wat een achterlijkheid weer in die jury. Vooral die ene vent die zichzelf zo slim vond met zijn 'recht op overpad, plicht op overleg' of iets.:') Terwijl je gewoon weet dat hij daar 2 maanden over heeft na moeten denken.quote:
Ik heb het even opgezocht.quote:Op dinsdag 4 december 2012 23:01 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Dat wel, maar als ik Vuren op Google Maps opzoek kom ik in de buurt van Gorinchem uit. Wat wel weer redelijk klopt met de woonplaats Dordrecht waar mevrouw vandaan komt
Ik geloof wel dat het in Salland ook bekend is hoorquote:Op dinsdag 4 december 2012 23:05 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik heb het even opgezocht.![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Noaberschap
Zit nog steeds in het Oosten van het land.Oma/moeder zeker een boerendochter uit het Oosten des Lands.
Daarom wellicht van oorsprong afkomstig uit het Oostenquote:Op dinsdag 4 december 2012 23:07 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Ik geloof wel dat het in Salland ook bekend is hoor. Vond het alleen maf voor de regio waarin deze kwestie zich afspeelde
quote:Op dinsdag 4 december 2012 23:09 schreef trovey het volgende:
[..]
en nou denkt die boer noaberschap? Wat zit dat mens nou weer te bazelen![]()
Precies. Hij is met zijn lompheid compleet over haar heen gewalst en ze liet het nog toe ook. Mensen als hij denken dat de wereld van hun is, en helaas heeft zij dat beeld bij hem nog even wat versterkt.quote:Op woensdag 5 december 2012 13:19 schreef eentwee het volgende:
Ze heeft eigenlijk al haar eisen overboord gegooid. En ook nog de toezegging gedaan om dat oerwoud bij te houden. Logisch dat ze weer vriendjes zijn, die proleet heeft volledig z'n zin. Het nieuw vastgelegde recht van overpad heeft de waarde van zijn land achter de paardenbak verhoogd en hij hoeft geen kosten te maken om dat ding te verplaatsen. Haar enige motief zal zijn de lieve vrede.. maar had dan op z'n minst afgesproken dat het freesasfalt plaats zou maken voor nettere bestrating met stenen zoals het stukje van meneer. En ik zou ook altijd afspreken (als dat juridisch mogelijk is) dat de erfdienstbaarheid alleen geldt voor de huidige eigenaren.
Dat moet zij toch weten?quote:Op woensdag 5 december 2012 13:37 schreef Sjaan-P het volgende:
Het slaat natuurlijk ook nergens op dat dat vrouwtje een paar meter grond koopt als achtertuin, x aantal kilometers van haar huis en midden in een landbouwgebied..
Nee, dat moet ze gewoon niet doen. Daarnaast had ze, toen ze er kwam wonen, ook wel even kunnen overleggen of de buur zijn paardenbak ging verplaatsten..quote:
Nou wordt ie helemaal mooi. Iets wordt te koop aangeboden maar slechts een select groepje mag het kopen? Als je zo bang bent dat je last van een ander krijgt, dan koop je die grond toch zelf? Meneer kiest er toch zelf voor om zijn paardenbak tot de rand van zijn perceel te plaatsen? Hij kan toch zelf ook nadenken en ruimte voor een pad er omheen over te laten?quote:Op woensdag 5 december 2012 13:39 schreef Sjaan-P het volgende:
[..]
Nee, dat moet ze gewoon niet doen. Daarnaast had ze, toen ze er kwam wonen, ook wel even kunnen overleggen of de buur zijn paardenbak ging verplaatsten..
Ik gok zwart geld als betaling.quote:Op donderdag 6 december 2012 13:48 schreef marcodej het volgende:
Snapt iemand waarom dat vrouwtje die 'deal' aanvaard heeft?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |