quote:Op donderdag 24 december 2009 00:32 schreef dr.dunno het volgende:
ik denk ook dat e.e.a. samenhangt met minder dan eerbare motieven van de verhuurder; ik zeg altijd maar, als je twee rijen tanden ziet, moet je er niet je been tussen willen steken.
TS is mogelijk met een extra been uit bed gestapt.
quote:Op donderdag 29 november 2012 10:35 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Even een samenvatting. Je bent 26 en zit in de schuldhulpverlening en haalt je vreten bij de voedselbank omdat je in je onmetelijke wijsheid hebt aangepapt met een naar eigen zeggen niet achterlijke werkloze veertiger die al jaren thuis op de bank zit en daarom maar het meest onlucratieve product (qat) in gigantische hoeveelheden gaat smokkelen naar landen met zeer geavanceerde detectiesystemen terwijl hij er keer op keer ingeluisd wordt door twee Somaliërs van discutabel allooi en denkt dan dat het een goed idee is om op een openbaar forum om juridisch advies te komen vragen.
...
![]()
![]()
quote:
quote:
“Onze jeugd heeft tegenwoordig een sterke hang naar luxe, heeft slechte manieren, minachting voor het gezag en geen eerbied voor ouderen. Ze geven de voorkeur aan kletspraatjes in plaats van training ... Jonge mensen staan niet meer op als ...een oudere de kamer binnenkomt. Zij spreken hun ouders tegen, houden niet hun mond in gezelschap, ... en tiranniseren hun leraren”.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 19:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[quote]Op vrijdag 4 januari 2013 19:05 schreef betyar het volgende:
Ik ben voor, die kutjongeren met kutmentaliteit, beetje respect bijbrengen zal goed voor ze zijn. Vieze honden dat het zijn.
Quoten is lastigquote:Op vrijdag 4 januari 2013 19:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Kon het niet laten
[..]
“Onze jeugd heeft tegenwoordig een sterke hang naar luxe, heeft slechte manieren, minachting voor het gezag en geen eerbied voor ouderen. Ze geven de voorkeur aan kletspraatjes in plaats van training ... Jonge mensen staan niet meer op als ...een oudere de kamer binnenkomt. Zij spreken hun ouders tegen, houden niet hun mond in gezelschap, ... en tiranniseren hun leraren”.
Plato, 2500 jaar geleden.
Ook zo een verbitterde ouwe
Socrates, bedoel je wrs?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 19:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Socrates, bedoel je wrs?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 19:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Plato schreef het, socrates was slechts een karakter van hem voor zijn gebitchquote:
Het moge duidelijk zijn dat hier de gefrustreerde ouwe nicht plato sprakquote:Op vrijdag 4 januari 2013 19:45 schreef Ryan3 het volgende:
Plato schreef idd over Socrates, Socrates schreef zelf niet.
Socrates heeft interessante dingen gemeld, o.a. over de thymos.
Socrates zie ik een beetje als een scepticus, eerlijk gezegd.
Ik mag Socrates wel, Plato uiteraard niet.
Was Plato homo?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 19:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het moge duidelijk zijn dat hier de gefrustreerde ouwe nicht plato sprak
Schijt de paus in het bos? Draagt een beer rare kleren?quote:
Ja, je hebt gelijk dom van me...quote:Op vrijdag 4 januari 2013 19:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Schijt de paus in het bos? Draagt een beer rare kleren?
Maar niet gefrustreerde ouwe nichtenquote:Op vrijdag 4 januari 2013 19:50 schreef Ryan3 het volgende:
PS het waren allemaal homo's toen nog trouwens..
.
Nou Plato...quote:Op vrijdag 4 januari 2013 19:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maar niet gefrustreerde ouwe nichten
quote:Op vrijdag 4 januari 2013 19:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Plato schreef het, socrates was slechts een karakter van hem voor zijn gebitch
Denk je niet dat Socrates het geheel meer een vragende vorm zou hebben gegeven?quote:Plato schreef idd over Socrates, Socrates schreef zelf niet.
Socrates heeft interessante dingen gemeld, o.a. over de thymos.
Socrates zie ik een beetje als een scepticus, eerlijk gezegd.
Ik mag Socrates wel, Plato uiteraard niet.
De vraag stellen is hem vaak beantwoorden, misschien romantisch gedacht, maar ik stel me voor dat Socrates ervan uit ging dat mensen überhaupt weinig echt "wisten" en dat alleen maar wilde aantonen via geniepige kleine vraagjes... Wat denk jij?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 23:45 schreef Kees22 het volgende:
[..]
[..]
Denk je niet dat Socrates het geheel meer een vragende vorm zou hebben gegeven?
Ik ben niet geschoold in filosofie, maar als ik het goed begrepen heb stelde Socrates vragen waardoor mensen zelf gingen nadenken over wat ze nou eigenlijk dachten (meenden te denken). Waardoor ze inderdaad vaak tot de ontdekking kwamen dat ze eigenlijk weinig echt wisten. Dat is een kunst apart, het socratisch doorvragen. Ik beheers haar niet. Ik ben te snel van begrip en ongeduldig.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 23:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De vraag stellen is hem vaak beantwoorden, misschien romantisch gedacht, maar ik stel me voor dat Socrates ervan uit ging dat mensen überhaupt weinig echt "wisten" en dat alleen maar wilde aantonen via geniepige kleine vraagjes... Wat denk jij?
Een gek kan meer vragen dan tien wijzen kunnen beantwoorden, zegt men dan...quote:Op zaterdag 5 januari 2013 00:41 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik ben niet geschoold in filosofie, maar als ik het goed begrepen heb stelde Socrates vragen waardoor mensen zelf gingen nadenken over wat ze nou eigenlijk dachten (meenden te denken). Waardoor ze inderdaad vaak tot de ontdekking kwamen dat ze eigenlijk weinig echt wisten. Dat is een kunst apart, het socratisch doorvragen. Ik beheers haar niet. Ik ben te snel van begrip en ongeduldig.
Ik heb begrepen dat Plato opschreef wat Socrates leerde. Dat zet Plato in de rij van de evangelisten (notulisten van Jezus), van Paulus (uitlegger van christus), van Ouspensky (notulist van Gurdjieff) en van de uitlegger van wat de koran zou kunnen betekenen.
Aan de uitleggers hebben we niks: die moesten gaan uitleggen omdat ze er zelf niks van snapten.
Wat we nodig hebben zijn vragenstellers. Open, zonder vooroordeel.
Ikzelf ben te neerbuigend, vast vanuit een gevoel van minderwaardigheid.
quote:Op maandag 7 januari 2013 16:46 schreef trabant het volgende:
Op zaterdag 5 januari 2013 12:37 schreef Groeneg2 het volgende:
Mijn filmpje is kort maar ik hoop dat jullie het toch leuk vinden.
[youtube]http://youtu.be/RP4bOQZ9po8[/youtube]
Commentaar is welkom
Juist daardoor.
Ik ben beslist niet de enige die de meeste youtubefilmpjes weer wegklikt voordat ze goed en wel op gang zijn gekomen, omdat alleen dat al te lang duurt. De meeste mensen kunnen niet inkorten. Ik heb er ook moeite mee. Mijn bijdrage had zoveel korter gekund.
quote:Op donderdag 28 februari 2013 20:58 schreef TheVulture het volgende:
Kees heeft die kleding van de pot betaald... en die van Carolien
Beeldspraak in het kwadraat.quote:Op donderdag 28 februari 2013 11:35 schreef VitaminWater het volgende:
Wat een trol ben je. Niet zo iemand die zit te rellen op een forum, niet zo eentje uit LotR, niet zo eentje van vroeger met neon-kleur haar, maar gewoon een trol.
quote:Op vrijdag 4 januari 2013 19:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Kon het niet laten
[..]
“Onze jeugd heeft tegenwoordig een sterke hang naar luxe, heeft slechte manieren, minachting voor het gezag en geen eerbied voor ouderen. Ze geven de voorkeur aan kletspraatjes in plaats van training ... Jonge mensen staan niet meer op als ...een oudere de kamer binnenkomt. Zij spreken hun ouders tegen, houden niet hun mond in gezelschap, ... en tiranniseren hun leraren”.
quote:Plato, 2500 jaar geleden.
quote:Op woensdag 1 mei 2013 15:24 schreef icloud het volgende: Anouk heeft op Koninginnedag in beschonken toestand haar Songfestival-nummer Birds gezongen. Arie Boomsma plaatste een video van de stomdronken zangeres online waarop te zien is hoe ze zich krijsend vol laat lopen met champagne. filmpje: http://www.mobypicture.com/user/arieboomsma/view/15214125
quote:
quote:Op donderdag 2 mei 2013 09:32 schreef Weltschmerz het volgende:
Reactie op deze OP:
NWS / Dit moet ons vertegenwoordigen zucht
[..]
[..]
Prachtige rol lijkt me dat, 'van belang'.quote:Op woensdag 15 mei 2013 20:49 schreef Deckard het volgende:
[..]
Je bedoelt dat tieten wel degelijk van belang speelden bij zo'n rol?
quote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:54 schreef Karboenkeltje het volgende:
Zo vind ik het ook altijd fijn om na het ontberen even te herberen.
quote:Op donderdag 30 mei 2013 10:20 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Ik snap de Laffer curve heel goed, maar ik snap niet wat er mis mee is om in tijden van economische recessie iets meer te vragen van diegenen die het kunnen lijden
quote:Op donderdag 6 juni 2013 11:30 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
jij moet je eens een keer in een pil verslikken, misschien snap je het dan.
bedankt voor deze eer, maar eigenlijk sloeg het nergens opquote:Op donderdag 6 juni 2013 23:47 schreef RadioSlut het volgende:
Icm de context, waar gepraat/gediscussieerd werd over pillen waar wellicht toch iets extra's aan is toegevoegd:
[..]
Ik vond 'm echt vet.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 08:04 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
bedankt voor deze eer, maar eigenlijk sloeg het nergens op
quote:Op zondag 9 juni 2013 10:40 schreef _Arthur het volgende:
Ik ken een geval in de familie waar wel degelijk een prive detective is ingehuurd bij vermoedelijk overspel van de man.
quote:Op zondag 9 juni 2013 10:43 schreef trigt013 het volgende:
ik ken een geval in de familie waarbij de kunstschatten werden weggeroofd door nazi's. En toch wil ik nog steeds geen nazi worden.
Ik denk dat je gewoon moet doorgroeien vanuit recherche of defensie...maar HBO is gewoon geldklopperij.
quote:Op zondag 9 juni 2013 11:04 schreef Treinhomo het volgende:
Uit WGR / Wat verdien je ongeveer als privédetective?
[..]
[..]
quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:29 schreef Zelva het volgende:
Zag vandaag wel een vrachtwagen van http://www.gesink.nl/.
Dat moet een goed teken zijn.
quote:Op woensdag 12 juni 2013 16:01 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Hij was toch niet aan het lossen?
quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:21 schreef debeterebob het volgende:
In het 'Waar is Gesink' topic:
[..]
[..]
quote:Op woensdag 12 juni 2013 19:10 schreef Maanvis het volgende:
[..]
mja als we die controleur het bos in sturen met een kluitje in het riet
quote:Een 13-jarige jongen in het Amerikaanse Fort Worth heeft bekend dat hij zijn 5-jarige buurjongen heeft doodgeslagen met een bowlingbal. Dat meldden Amerikaanse media zaterdag.
Volgens de politie gingen de twee jongens samen naar de achtertuin van een leegstaand huis. Daar raakte de tiener dermate geïrriteerd door het jongetje dat hij hem twee keer met de bowlingbal op het hoofd sloeg en hem dodelijk verwondde. Het lichaam van het slachtoffer werd woensdag gevonden. De tiener zit voorlopig vast.
Bron: AD
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 12:41 schreef penny-wise het volgende:
2 keer geslagen? Spare dus....![]()
Triest natuurlijk, 5 jaar....
quote:Op maandag 2 september 2013 23:01 schreef vigonoah het volgende:
Mijn (Surinaamse) vriend met wie ik al 4 jaar in een relatie zit loopt continu met condooms op zak.
Dit terwijl ik een implanon heb en wij dus geen condooms gebruiken.
Ik maak hier een groot probleem van want waarom loopt hij met condooms op zak en waarom maakt hij er zo'n intens probleem van om ze gewoon uit zijn tas te halen? Ik vind het nogal respectloos.
Hij vindt dat ik me aanstel want hij heeft ze gewoon van iemand gekregen toen hij laatst in Suriname was en hij heeft ze alleen bij zich voor het geval iemand er een nodig heeft zodat hij er een kan geven.
Stel ik me aan? Of is hij echt onredelijk...
Vet van mij.quote:Op woensdag 4 september 2013 02:29 schreef Eindbaas_ het volgende:
Kan Israël geen ongelijk geven eigenlijk.
Ze willen waarschijnlijk op den duur geen ghettobuurten met een achterlijke gang- en schietpartijcultuur en overbelasting op de sociale voorzieningen gecombineerde met een egoistische blonde dames-hossel en achternazit-mentaliteit dat om te kotzen is.
Oftewel wat de VS na decennia lang opendeurbeleid naartoe heeft gewerkt.
quote:Op zondag 8 september 2013 08:11 schreef MonkeyBall het volgende:
Geachte Fokkers heb even wat advies nodig,
Het zit zo, ik heb een vriend die over een +/- een maandje het huis uitgekickt wordt door zijn partner, relatie is voorbij dus ja voordat er met rauwe vis wordt gegooid heeft zijn partner hem een maand de tijd gegeven.
Probleem is nu dat hij te weinig verdiend (600,-) om te gaan huren of iets in de trend om eigen onderdak te bekostigen, terug naar zijn ouders werkt ook niet aangezien zijn ouders niet willend zijn om iemand terug te nemen als ze eenmaal uit het huis zijn, in mijn perspectief bizar maar goed wie ben ik.
Uiteindelijk denk ik dat de enige oplossing een huursubsidie/bijstand is, maandag gaat die in ieder geval naar het UWV om een bijstandsuitkering aan te vragen en de rest in behandeling te nemen zodat die nog ergens droog kan zitten.
Iemand idee hoelang een aanvraag duurt? hij heeft namelijk wel een job 2 dagen in de week, dus is die nog verplicht om die 28 dagen sollicitatie periode te voldoen etc. of kan hij versneld door het systeem.
Misschien wat ideeën om ergens onderdak te kunnen regelen, zat zelf te denken om wat woningcorporaties te benaderen die woningen verhuren in mijn flat misschien als onderverhuurder totdat hij een uitkering heeft, weet niet of dit wel is vaker wordt gedaan.
Zelf kan die bij mij wel een paar weekjes blijven maar dan loopt mijn financiële molen ook wel op zijn einde, zit niet echt te wachten op langer verblijf dan dat ook.
P.S. Ze hebben trouwens niet het huis staan op beide maar alleen op zijn partner's naam en ook geen samenlevingscontract, rechten heeft die dus zowat niet.
quote:Op maandag 9 september 2013 12:44 schreef eliasbar het volgende:
Er was eens een explosie in een drukkerij. Toen de rook was opgetrokken, stond daar opeens een 10-delige encyclopedie op de boekenplank, met alle letters, zinnen en hoofdstukken in de juiste volgorde. Puur toeval. De kans is erg klein, maar toch. Natuurlijk is dit lariekoek.
Nog veel ingewikkelder dan deze 10-delige encyclopedie is een enkele cel uit jouw lichaam, die bestaat uit ribosomen (die zorgen voor de synthese van eiwitten), een vesikel (die bepaalde stoffen, zoals neurotransmitters, in een cel opslaat of transporteert), een Golgi-apparaat (die de producten afkomstig van het endoplasmatisch reticulum (ER) omgebouwt en opslaat om ze dan later naar andere bestemmingen te verschepen), en vele andere onderdelen. Maar als men je vertelt dat deze cel bij toeval is ontstaan na een explosie, is het opeens niet gek meer? Is het opeens wel logisch? Denk na (met je hersencellen, die een wonder op zich zijn)! En dan hebben we het nog niet gehad over de meesterlijke en ingewikkelde opbouw van je DNA, het oog, je oor, etc. Meesterlijk ontworpen. Dus moet er "iemand" zijn die dat ontworpen heeft. Als je hier niet in gelooft, kun je net zo goed geloven in de explosie in de drukkerij, dat is namelijk nog veel aannemelijker.
Sommigen zullen hier wellicht weer op reageren met grapjes, alleen maar om zo te camoufleren dat ze geen antwoord hebben op deze belangrijke levensvraag: Waar komen wij vandaan?
(...)
quote:Op maandag 9 september 2013 22:34 schreef Remqo het volgende:
Ik werk in een drukkerij en er is nooit een explosie geweest.
Vind je het erg, dat ik het bestaan van God dan ook in twijfel trek?
Met recht een parel!quote:Op maandag 9 september 2013 22:43 schreef Treinhomo het volgende:
Uit GC / Voor de atheisten onder ons
[..]
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |