Zo makkelijk gaat dat niet, ik haal maar even snel een minimum bedrag van het net af, maar in de praktijk wordt de draagkracht berekend van de betalende partner en moet het bedrag daarin vallen.quote:Op donderdag 13 december 2012 13:24 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wow... Ik zou dus mn ex man gewoon 816 eu per kwartaal kunnen laten dokken... Komt de kinderbijslag er ook nog bij, die zit voor 2 kinderen ook rond de 400...
Maar goed... Ik dacht dat het ook om partneralimentatie ging hier.. Het maximale halen enzo..
Wij hebben co-ouderschap... 50/50... Er is hier geen sprake van alimentatie.. We hebben zelfs de kinderen "verdeeld", zodat we ook ieder gewoon kinderbijslag ontvangen voor 1 kind.quote:Op donderdag 13 december 2012 13:40 schreef erodome het volgende:
[..]
Zo makkelijk gaat dat niet, ik haal maar even snel een minimum bedrag van het net af, maar in de praktijk wordt de draagkracht berekend van de betalende partner en moet het bedrag daarin vallen.
In de eerste instantie dacht ik ook dat het om partneralimentatie zou gaan, maar dat het om kinderalimentatie gaat vind ik een heel ander verhaal, het zou altijd je doel moeten zijn om te zorgen dat je kind het gewoon goed heeft, ook na een scheiding.
Zelfs volgens de ts heeft ze wel gewerkt, dat en de zorg voor het kind en het huishouden op zich genomen, partneralimentatie heeft ze gewoon recht op en komt met een beetje pech in de problemen als ze dat niet aanneemt.quote:Op donderdag 13 december 2012 13:31 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
En volledig terrecht in mijn ogen.
Maar als zij wilt scheiden, kiest ze er zelf voor, met de huidige situatie. Dus vind ik dat ze nergens recht op heeft (behalve waar ze zelf ook aan meebetaald heeft). Maar als mevrouw aan niks heeft meebetaald, zoals bij TS aan de hand is, zou ze niks mogen ontvangen)..
Lui kreng![]()
![]()
Dat is een hele mooie regeling, zou graag zien dat dat veel vaker voorkomt.quote:Op donderdag 13 december 2012 13:42 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wij hebben co-ouderschap... 50/50... Er is hier geen sprake van alimentatie.. We hebben zelfs de kinderen "verdeeld", zodat we ook ieder gewoon kinderbijslag ontvangen voor 1 kind.
Dude, hou je dochter als 1e prioriteit en jezelf als de 2e. Je ex moet je gewoon zo weinig mogelijk gunnen, zij probeert jou namelijk ook helemaal leeg te plukken zodat ze zelf lekker thuis soaps kan blijven kijken. Terwijl ZIJ weggaat, en ZIJ diegene is die niet meer wilde werken. Plus je hebt altijd haar van alles voorzien.. Ik zou zo'n rat niks gunnenquote:Op donderdag 29 november 2012 09:45 schreef ADVBiker het volgende:
[..]
Ik heb het blog gestart zodat mensen die in dezelfde situatie zitten een beetje op weg geholpen worden en vooral niet te snel een handtekening zetten onder een voorstel ouderschapsplan/echtscheidingsplan. Als je via de verschillende sites alimentatie laat berekenen kom je altijd op het maximale uit en wordt nergens duidelijk gewezen op de randvoorwaarden waar de rechter naar moet kijken. De eerste dagen dat ik zelf op onderzoek uitging kwam ik alleen maar gevallen tegen waarbij de alimentatieplichtige tot op het bot uitgekleed werden, dat zijn natuurlijk ook de gevallen die zich het meeste willen laten horen. Ik hoopte met mijn blog net aan te kunnen tonen dat het ook anders kan en met de verschillende links concrete handvatten aanreikt.
Dat het als rancune overkomt door het hier op fok te posten kan ik me voorstellen, in werkelijkheid ben ik echter altijd de persoon die zaken strak en zakelijk aanpakt. De mensen om mij heen vinden het zelfs onbegrijpelijk doch lovenswaardig dat ik hier zo zakelijk mee om kan gaan. Mijn uitgangspunt is om mijn dochter niet te verliezen, mijn vrouw in redelijkheid te ondersteunen zodat ze een goede thuishaven kan bieden en zelf ook nog voldoende ruimte over te houden om leuke dingen te kunnen doen.
Ik denk ook dat dit topic kan helpen voor mensen die in hetzelfde schuitje zitten, want ik heb hier ook gezocht in mijn zoektocht naar informatie. Zoals ik in mijn blog ook al aangaf, als je zoiets koud op je dak krijgt wil je (ik tenminste) zo snel mogelijk een indruk krijgen wat er allemaal aan staat te komen.
Helaas ken ik het alleen van een kant dat de man word uitgekleed, 25 gevallen de man, en in 0 gevallen de vrouw..quote:Op donderdag 29 november 2012 09:53 schreef kahlie het volgende:
[..]
Tja, het ligt eraan waar je naar zoekt en naar hebt gekeken. Er wordt overal aangeraden om eerst via mediation te proberen om iets samen op te lossen. Natuurlijk laten de boze en schrijnende gevallen het meest van zich horen. Ik ken echter ook veel vrouwen die zijn uitgekleed, dus ik vond zeker de titel van dit draadje daardoor erg boos en kortzichtig overkomen.
[..]
Dan lijkt het me niet handig om persoonlijke aanvallen te doen op je vrouw, persoonlijke dingen te bespreken e.d. Serieus, als het je gaat om mensen extra te informeren over de mogelijkheden en te laten zien hoe een traject gaat, dan kun je echt wel behoorlijk schrappen uit je blog en je posts hier.
Je kan wel zeggen dat je het zakelijk aanpakt, maar je toon en je gedachtes hier klinken anders. En die klank, die voelt een kind ook. Maar goed, dat is R&P en hoort hier niet.
[..]
Overal vind ik best uitgebreide hulp-pagina's met informatie over mediation, over ouderschapsplannen over mogelijkheden. Daar staat allemaal geen persoonlijke informatie in, maar wel mogelijkheden e.d. Heel globaal zijn die wel opgestelt ja. Elke persoonlijke situatie is anders en wat je kan verwachten kan je advocaat (die je echt echt nodig gaat hebben) je veel beter vertellen.
Ik denk dat alle WGR-achtige dingen inmiddels besproken zijn, dus zelf verlaat ik dan dit topic. Veel succes!
Kennelijk ken je geen carriere vrouwen met huismannen in je vriendenkring. Ook prima toch.quote:Op donderdag 13 december 2012 14:11 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Helaas ken ik het alleen van een kant dat de man word uitgekleed, 25 gevallen de man, en in 0 gevallen de vrouw..
Puur toeval?
Er moeten meer vrouwen zijn als jijquote:Op zaterdag 1 december 2012 14:59 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik. Het spijt me zeer, maar ik zou zijn geld niet eens willen.![]()
Kinderalimentatie vind ik wat anders, dat is puur en alleen voor het kind en het is niet meer dan logisch dat vader daar ook een financiële rol blijft spelen (naast de normale taken, geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om ons kind weg te houden bij vader), maar voor de rest; Nope. Laat maar zitten.
Ik kan er nog inkomen als je vent vreemdgegaan is (je weet wel, boos, zuig de klootzak leeg, etc), maar in het verhaal van TS wil de vrouw er mee stoppen.
Dat wordt vaak niet samen betaald, één ouder betaald dat. Ik ken daar nog een leuk voorbeeld van.quote:Op donderdag 13 december 2012 14:20 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Er moeten meer vrouwen zijn als jij.
Ik snap alleen het begrip kinderallumentatie niet. Waar heb je dat dan in godsnaam voor nodig? Als je de hoge lasten samen betaald (school, kleding) dan is dat niet nodig toch?
Had je al lang moeten doenquote:Op maandag 3 december 2012 13:08 schreef ADVBiker het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd ben ik zelf ook benieuwd naar haar verhaal, het enige wat ze naar mij kwijt wilde is dat ze niks meer voor mij voelde, maar ze wil zeker onze dochter niet bij mij weghouden. Ik ben degene geweest die verzocht naar een relatietherapeut te gaan, wat meer tijd met elkaar door te brengen e.d., maar daar had ze geen behoefte meer aan. Daarna zijn we samen e.e.a. gaan uitzoeken met betrekking tot scheiden (zij had al e.e.a. uitgezocht voorafgaand aan de scheidingsmelding) en hadden we nagenoeg alles doorgesproken. Omdat zij geen idee had van de kosten van een huishouden had ik op basis van ons huidige huishouden een huishoudboekje opgesteld en deze als uitgangspunt gebruikt voor haar toekomstige huishouden. Kinderalimentatie had ik via RvR berekend en ongewijzigd toegevoegd aan haar inkomsten. En het gat dat ze tijdelijk heeft door van 3 naar 2 werkdagen te gaan 2 jaar lang aan te vullen met partneralimentatie. Ze zou dan een paar duizend euro per jaar kunnen sparen. De enige reactie die ik daarop kreeg was, "dat is ook niet veel...".
Ik wilde daarom naar een mediator om die naar onze situatie te laten kijken, maar blijkbaar had mijn vrouw van haar moeder (en partner) het advies gekregen om een eigen advocaat te regelen. Zij zijn beiden ook recent (moeder +/- 6 jaar geleden, partner +/- 4) gescheiden waar de moeder opgezadeld werd met schulden en haar huidige partner in zijn scheiding de alimentatieplichtige is/was, maar nu allerlei truukjes verzint om daar onderuit te komen.
Dat ik er bang voor ben dat de kinderalimentatie hoofdzakelijk niet voor onze dochter gebruikt gaat worden is ook niet ongegrond, zelfs met een besteedbaar inkomen van rond de 14K per jaar krijgt mijn vrouw het niet voor elkaar om consequent haar eigen zorgverzekering te kunnen betalen.
Ik heb de afgelopen tijd ook vaker geprobeerd e.e.a. te bespreken, maar ik krijg of geen reactie, of een reactie dat haar advocaat op een veel hogere alimentatie uit komt dan ik. Als ik dan vervolgens probeer uit te leggen hoe ik aan de getallen kom loopt ze weg.
Ik wil voorstellen om samen met haar naar haar advocaat te gaan om e.e.a. door te spreken, als dan blijkt dat we niet tot overeenstemming kunnen komen zal ik toch echt een eigen advocaat in gaan schakelen, maar dan trek ik mijn aanbod in en dat is in mijn ogen een gemiste kans voor haar.
Als je de standaardregeling hebt dat het kind 1x in de 14 dagen een weekendje naar papa gaat dan heb je ook wel meer kosten.. Kleding, eten, verzekeringen misschien.quote:Op donderdag 13 december 2012 14:20 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Er moeten meer vrouwen zijn als jij.
Ik snap alleen het begrip kinderallumentatie niet. Waar heb je dat dan in godsnaam voor nodig? Als je de hoge lasten samen betaald (school, kleding) dan is dat niet nodig toch?
Ah... Mijn dametje heeft er wel een handje in dat alles wat ze bij mij nieuw krijgt, dat moet dan ook mee naar pappa... En dat is prima, zolang ik het maar weer terugzie... een keer.quote:Op donderdag 13 december 2012 14:30 schreef Messina het volgende:
[..]
Dat wordt vaak niet samen betaald, één ouder betaald dat. Ik ken daar nog een leuk voorbeeld van.
Vrouw en man gaan uit elkaar, ze hebben samen drie kinderen. Wordt een echte vechtscheiding.
Afijn, op een gegeven moment zijn de kinderen bij hem in het weekend. Hij koopt leuke Disney schoentjes voor één van de meisjes. Zodra het kind naar huis wil, met schoenen, zegt papa: Nee, nee, die schoenen heb je van MIJ gehad, die mag je alleen hier dragen.
Iemand dwingen zijn kind op aarde te laten komen en daarvoor te moeten zorgen (indien de man het niet wilt en een vrouw wel), waardoor zijn leven op zijn kop kan worden gezet ook niet. Vind je van wel?quote:Op dinsdag 4 december 2012 08:34 schreef erodome het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat ze wat hebben uitgevonden waardoor de man dat kind ook draagt mag de man daar vast geheel en al zelf over beslissen.
Tot die tijd blijft dat ene dan ongelijk, want iemand dwingen een ongewenste zwangerschap uit te zitten is niet niets.
Ik ben van mening dat er een oplossing voor beide partijen moet komen, een tussenweg. Die beiden evenveel macht/risico/verantwoordelijkheid geeft. Nu is in alle gevallen de man de lul.quote:Op dinsdag 4 december 2012 12:46 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Zeg dat nou niet![]()
Er zijn toch allemaal verschillende situaties denkbaar? Het gaat toch niet alleen om 'seks, oeps zwanger en wat nu'![]()
.
Ga me niet vertellen dat je wilt dat er een wet komt die vrouwen kan dwingen een zwangerschap uit te dragen
[..]
Bewijs graag..quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:30 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ja gaat er wel erg gemakkelijk van uit dat huwelijken standaard zo stranden. Alweer ken ik geen enkel huwelijk dat op deze wijze gelopen / gestrand is. Het zal ongetwijfeld gebeuren, maar als je je er een beetje in verdiept, zal je vaak zien dat er al veel langer veel meer speelt.
Ow, en btw; mannen gaan vaker vreemd dan vrouwen
Dan kom je weer bij hetzelfde terrecht, iemand dwingen een abortus te plegen kan niet, dat kan je gewoon niet maken, daar zitten grote gevolgen aan(zelfs vrouwen die wel een abortus willen kampen regelmatig met depressie's en andere ellende door de hormonenshock).quote:Op donderdag 13 december 2012 14:43 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Iemand dwingen zijn kind op aarde te laten komen en daarvoor te moeten zorgen (indien de man het niet wilt en een vrouw wel), waardoor zijn leven op zijn kop kan worden gezet ook niet. Vind je van wel?
Dit, beste post tot nu toe in dit topic!quote:Op zaterdag 8 december 2012 09:16 schreef Arnold_fan het volgende:
Een klein huurhuis zoeken en part-time gaan werken. Het maakt nu toch niet meer uit, geld overhouden zul je nooit meer doen, ze wil je toch maximaal leegtrekken. Dan kun je beter minder hebben en meer van je vrije tijd genieten, veel werken levert met alimentatie en belasting netto weinig meer op dan bijstand vrees ik.
Ik zou nog liever persoonlijk failliet gaan dan keihard werken waarna alles naar een nare ex gaat.
Ze kunnen niet meer geld van je wegnemen dan je hebt toch?quote:Op zaterdag 8 december 2012 22:05 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat dus.
De alimentatiewetgeving is totaal losgeslagen van elke vorm van redelijkheid en billijkheid in NL. Je moet niet gek opkijken als jij 2400 netto verdient, en 1300,- aan lasten hebt, je dus volgens de rechtbank 1100,- kunt missen.
Waardoor je ex bv op 1200 (haar salaris) + 1100,- komt (dus 2300,-) en jij je met 1300,- moet zien te redden.
Komt ook nog eens bij dat zij voor 90,- aan eigen bijdrage de rechtszaak start, het jou 5000,- aan advocaatkosten kost, en ze daarna vrolijk (als het resultaat haar niet bevalt) hoger beroep instelt, voor weer 90,- en jou dat weer 5000,- kost.
Minder gaan werken is geen optie, want dat neemt de rechtbank je 'kwalijk' en dan rekenen ze vrolijk door met je oude inkomen.
Het enige wat je zou kunnen doen is nu naar je huisarts gaan, hang een dramatisch verhaal op dat je het niet meer ziet zitten, en zorg dat je uiteindelijk een medisch advies krijgt om het rustiger aan te doen, en ga dan pas minder werken.
Nee, maar wel via een loonbeslag alles boven het vrij te laten bedrag en dan heb je nog maar 90% van het bijstandsniveau dacht ik.quote:Op donderdag 13 december 2012 15:08 schreef Redbullkid het volgende:
Ze kunnen niet meer geld van je wegnemen dan je hebt toch?
Dit, vrouwen als jou heb je dus ookquote:Op donderdag 13 december 2012 13:00 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja het is echt heel triest...
Als je als vrouw zijnde je carriere hebt opgegeven en voor de kinderen bent gaan zorgen, in overleg... Dan kan ik me voorstellen dat je tot je op je eigen benen kunt staan daar ook wel financiele bijstand van je ex voor kunt vragen.
Maar als je als vrouw gewoon een baan hebt, prima kan rondkomen (Iedereen levert in als je uit elkaar gaat) waar gaat het dan over om je ex financieel onderuit te halen?
Ik heb medelijden.quote:Op donderdag 13 december 2012 14:54 schreef Redbullkid het volgende:
Nu is in alle gevallen de man de lul.
Juist voor de kinderen, dan houdt de boel een beetje gezelligquote:Op donderdag 13 december 2012 13:20 schreef erodome het volgende:
[..]
Voor wie is dat een eerlijke deal, voor degene die verlaten wordt, of voor de kinderen die nooit gevraagd hebben om die ellende?
Nope. Er is een verschil tussen redelijkheid en niet.. Als zij mij wilt verlaten, moet ze ook de gevolgen ervan accepteren.quote:Op donderdag 13 december 2012 13:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Sterkte voor je toekomstige echtgenote.
Er zijn ook vrouwen die zeggen dat ze aan de pil zijn, en dat stiekem niet zijn, en dan worden ze zwanger. Zijn die ook zielig die vrouwen? Is het daar ook de schuld van de man?quote:Op donderdag 13 december 2012 15:13 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik heb medelijden.
Zo zielig. Die mannen die weglopen en de vrouwen met het kind laten zitten. Intens verdrietig. Ze zullen er hun hele leven wel last van blijven houden. Zo erg de lul...
Jaquote:Op donderdag 13 december 2012 15:17 schreef Messina het volgende:
Er zijn ook vrouwen die zeggen dat ze aan de pil zijn, en dat stiekem niet zijn, en dan worden ze zwanger. Zijn die ook zielig die vrouwen? Is het daar ook de schuld van de man?
Want? Je trouwt samen, en maakt de belofte bij elkaar te blijven en voor elkaar te zorgen tot de dood. Als zij haar belofte niet nakomt, waarom ik dan wel?quote:Op donderdag 13 december 2012 13:25 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Met zo'n houding zou ik je inderdaad kaalplukken...
Ben ik het dus niet mee eens.quote:
Vreemdgaan/mishandeling uitgesloten uiteraardquote:Op donderdag 13 december 2012 13:28 schreef kahlie het volgende:
[..]
Heb je niet over na gedacht. Jij slaat mij regelmatig lens en ik wil scheiden, maar ik krijg dus niets? Nee gelukkig zijn we af van het zoeken naar wiens fout het is waarom je scheid en wordt degene die de stekker eruit trekt ook niet meer bestraft.
Zie je het voor je? Elke scheiding wordt dan een soort van touwtrekwedstrijd waarin moet worden gezegd wat het ergste is geweest en wat niet. Leuk ook voor je kinderen om later in het vonnis de afweging te moeten zien tussen 1x vreemdgaan en 3x een buitenechtelijke relatie of die ene keer dat je elkaar een duw gaf.
Daarom ga ik ook niet trouwenquote:Op donderdag 13 december 2012 13:29 schreef kahlie het volgende:
[..]
Dan moet je niet trouwen. Je weet wat de wet is. Dan is haar schuld dat ze daar gebruik van wil maken?
Die belofte is sowieso zinloos.. Jij weet helemaal niet wat ik heb beloofd...quote:Op donderdag 13 december 2012 15:18 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Want? Je trouwt samen, en maakt de belofte bij elkaar te blijven en voor elkaar te zorgen tot de dood. Als zij haar belofte niet nakomt, waarom ik dan wel?
Iquote:Op donderdag 13 december 2012 13:38 schreef erodome het volgende:
[..]
Zij wil scheiden ja, maar waarom weet je niet, misschien heeft ze wel een verdomd goede reden.
Zij gaat volgens de ts niet akkoord met het co-ouderschap, maar weet jij waarom? Ook hier kan een goede reden voor zijn die in het belang van het kind is.
Of ze niet wil werken heb ik geen idee van, dat kan namelijk ook met een kind als het moet.
Het gaat niet om je ex iets gunnen of niet, het gaat hier om je kind wat gunnen, dit gaat over kinderalimentatie en dat heeft geen reet met je ex te maken.
Je beseft dat de (ex) vrouw van TS de hele tijd op zijn zak geteerd heeft, hem nu op deze manier daarvoor "bedankt" en daarnaast zijn kinderen "ontvoerd" en hem nu nog wilt kaalplukken?quote:Op donderdag 13 december 2012 13:38 schreef erodome het volgende:
[..]
Zij wil scheiden ja, maar waarom weet je niet, misschien heeft ze wel een verdomd goede reden.
Zij gaat volgens de ts niet akkoord met het co-ouderschap, maar weet jij waarom? Ook hier kan een goede reden voor zijn die in het belang van het kind is.
Of ze niet wil werken heb ik geen idee van, dat kan namelijk ook met een kind als het moet.
Het gaat niet om je ex iets gunnen of niet, het gaat hier om je kind wat gunnen, dit gaat over kinderalimentatie en dat heeft geen reet met je ex te maken.
Ik zou zorgen dat mijn kind niks tekort komt. Maar kleding/schoolspullen kan hij ook van mij krijgenquote:Op donderdag 13 december 2012 13:42 schreef erodome het volgende:
[..]
Zelfs volgens de ts heeft ze wel gewerkt, dat en de zorg voor het kind en het huishouden op zich genomen, partneralimentatie heeft ze gewoon recht op en komt met een beetje pech in de problemen als ze dat niet aanneemt.
MAAR, het gaat hier niet over haar, het gaat over kinderalimentatie, misschien dat jij je kind zou laten verrekken omdat je een hekel hebt aan je ex, maar normaal is dat niet.
Veel maten/kennissen die zich op die manier hebben manipuleren waardoor zij werken, en ex-vrouw op de bank zit en niks uitvoerd. Want ja "Ik kan geen werk vinden"quote:Op donderdag 13 december 2012 14:13 schreef kahlie het volgende:
[..]
Kennelijk ken je geen carriere vrouwen met huismannen in je vriendenkring. Ook prima toch.
En ken ik geen valse golddiggers, die al nauwelijks werken in het huwelijk, bedrijven opzetten waar ze dan weer mee stoppen terwijl ze een lening hebben bij hun man enzo. Best wel prettig om die niet te kennen.
Dat zijn gewoon trieste mensen. Iedereen met een beetje respect voor zijn/haar (dus zowel man als vrouw!) probeerd de scheiding zo snel/minst gecompliceerd mogelijk op te lossen. Oplossingen voor je kinderen op de 1e plek.quote:Op donderdag 13 december 2012 14:30 schreef Messina het volgende:
[..]
Dat wordt vaak niet samen betaald, één ouder betaald dat. Ik ken daar nog een leuk voorbeeld van.
Vrouw en man gaan uit elkaar, ze hebben samen drie kinderen. Wordt een echte vechtscheiding.
Afijn, op een gegeven moment zijn de kinderen bij hem in het weekend. Hij koopt leuke Disney schoentjes voor één van de meisjes. Zodra het kind naar huis wil, met schoenen, zegt papa: Nee, nee, die schoenen heb je van MIJ gehad, die mag je alleen hier dragen.
Kleding en verzekering kan je delen, eten is gewoon een maaltijd toch? Of ga je me vertellen dat een vrouw + kind meet eet dan man + vrouw? De meeste voedselproporties zijn voor 2 a 3 personen. Dus eten is sowieso bullshit..quote:Op donderdag 13 december 2012 14:32 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Als je de standaardregeling hebt dat het kind 1x in de 14 dagen een weekendje naar papa gaat dan heb je ook wel meer kosten.. Kleding, eten, verzekeringen misschien.
De bedragen, die slaan nergens op vind ik..
Vrouw kan ook sex zonder condoom weigeren, spiraaltje laten zetten of gewoon de pil goed slikkenquote:Op donderdag 13 december 2012 15:01 schreef erodome het volgende:
[..]
Dan kom je weer bij hetzelfde terrecht, iemand dwingen een abortus te plegen kan niet, dat kan je gewoon niet maken, daar zitten grote gevolgen aan(zelfs vrouwen die wel een abortus willen kampen regelmatig met depressie's en andere ellende door de hormonenshock).
De man kan zichzelf beschermen, hij kan of niet neuken, of een rubber dragen tijdens dat neuken, hij kan dus voorkomen dat hij ongewild vader wordt, daarmee is hij nooit helemaal een onschuldig slachtoffer als er toch een kind komt.
Is dat ongelijk, ja, maar daar is niets aan te doen aangezien het hier om lichamelijke integriteit gaat.
Joh... Serieus, met een kind geef je toch meer uit in de supermarkt dan zonder kind. Doe nu niet alsof kinderen helemaal niets kosten.quote:Op donderdag 13 december 2012 15:39 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Kleding en verzekering kan je delen, eten is gewoon een maaltijd toch? Of ga je me vertellen dat een vrouw + kind meet eet dan man + vrouw? De meeste voedselproporties zijn voor 2 a 3 personen. Dus eten is sowieso bullshit..
Dan zou ik gewoon stoppen met werkenquote:Op donderdag 13 december 2012 15:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee, maar wel via een loonbeslag alles boven het vrij te laten bedrag en dan heb je nog maar 90% van het bijstandsniveau dacht ik.
Of ik het hiermee eens ben weet ik niet. Ligt eraan of beide personen het kind wilde of dat de beslissing van 1 kant kwam.quote:Op donderdag 13 december 2012 15:13 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik heb medelijden.
Zo zielig. Die mannen die weglopen en de vrouwen met het kind laten zitten. Intens verdrietig. Ze zullen er hun hele leven wel last van blijven houden. Zo erg de lul...
Daar schiet je echt wat mee op, dan heb je helemaal niets meer.quote:Op donderdag 13 december 2012 15:41 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Dan zou ik gewoon stoppen met werken
Je maakt toch dezelfde belofte voor het altaar of niet? Nou dan, doe dan niet zo achterlijk -_-.quote:Op donderdag 13 december 2012 15:20 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Die belofte is sowieso zinloos.. Jij weet helemaal niet wat ik heb beloofd...
Je mag volgens mij prima zelf kiezen waar je ja tegen zegt?quote:Op donderdag 13 december 2012 15:45 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Je maakt toch dezelfde belofte voor het altaar of niet? Nou dan, doe dan niet zo achterlijk -_-.
Als je een kind neemt en binnen 5 jaar uit elkaar gaat, heb je gewoon je kind genaaid als jij het wilt stoppen. Dan zou je gewoon uberhaut geen kinderen mogen nemenquote:Op donderdag 13 december 2012 15:41 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Joh... Serieus, met een kind geef je toch meer uit in de supermarkt dan zonder kind. Doe nu niet alsof kinderen helemaal niets kosten.
Kind is 2, misschien nog in de luiers.. 10 eu per week extra aan luiers..
Doe jij eens ff normaal.quote:Op donderdag 13 december 2012 15:45 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Je maakt toch dezelfde belofte voor het altaar of niet? Nou dan, doe dan niet zo achterlijk -_-.
Situaties kunnen veranderen.. Mensen kunnen veranderen. Als je alles van tevoren weet kun je met een dubbeltje de wereld rond.quote:Op donderdag 13 december 2012 15:49 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Als je een kind neemt en binnen 5 jaar uit elkaar gaat, heb je gewoon je kind genaaid als jij het wilt stoppen. Dan zou je gewoon uberhaut geen kinderen mogen nemen.
Want dat had je gewoon kunnen voorzien..
Wij hebben onze discussie al gevoerd, ik blijf verder gewoon uit dit topic.quote:
serieus, mijn ex heeft nooit voor dat soort dingen gezorgd tijdens onze relatie, als hoj daarna ineens gezegd zou hebben: ik betaal geen amentatie, ik ga wel eens in de maand shoppen met ze, zou ik hem dat heel erg kwalijk hebben genomen.quote:Op donderdag 13 december 2012 15:24 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Ik zou zorgen dat mijn kind niks tekort komt. Maar kleding/schoolspullen kan hij ook van mij krijgen. Of kunnen alleen vrouwen dat doen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |