abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 november 2012 @ 14:54:58 #101
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_119711249
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 14:47 schreef ADVBiker het volgende:

[..]

Ik ben niet kwaad vanwege het partner-alimentatie recht, die zag ik wel al aankomen. Waar ik slecht tegen kan is dat ze achter mijn rug om tegen de afspraken in die we gemaakt hebben mij uit mijn huis probeert te krijgen en onze co-ouderschaps regeling zonder het beestje bij de naam te noemen schrapt uit het ouderschapsplan. Ondertussen maar "mooi weer" naar buiten spelen, ze heeft zelfs haar vrienden nog niks verteld over de scheiding (waar we nu toch bijna 2 maanden mee bezig zijn).
Ze pakt de scheiding niet naar je zin aan?

Is dit nog wel een WGR-topic?
The love you take is equal to the love you make.
pi_119711398
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2012 14:54 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ze pakt de scheiding niet naar je zin aan?

Is dit nog wel een WGR-topic?
Nou ja, ik ben toch benieuwd of ze ondanks dat zij ook kan Werken, daadwerkelijk aanspraak maakt op het Geld dat ze via haar advocaat eist en het inderdaad zo is volgens het Nederlandse Recht dat ze meer aanspraak maakt op mijn huis dan ik, ondanks 50/50 co-ouderschap.

Goh, toch nog een beetje humor vandaag... ;)
pi_119711441
Gefeliciteerd, je vrouw is een wispelturige egoïst met nesteldrang en die toch wel toch niet een kind wilt en die toch wel toch niet wil trouwen.

[ Bericht 18% gewijzigd door goberpls op 28-11-2012 15:20:18 ]
  woensdag 28 november 2012 @ 15:06:33 #104
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_119711595
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 15:00 schreef ADVBiker het volgende:

[..]

Nou ja, ik ben toch benieuwd of ze ondanks dat zij ook kan Werken, daadwerkelijk aanspraak maakt op het Geld dat ze via haar advocaat eist en het inderdaad zo is volgens het Nederlandse Recht dat ze meer aanspraak maakt op mijn huis dan ik, ondanks 50/50 co-ouderschap.

Goh, toch nog een beetje humor vandaag... ;)
Ik zou toch een advocaat zoeken. En snel een beetje.
pi_119711604
Ik denk/hoop dat haar acties hoofdzakelijk door haar advocaat ingepraat zijn.. Tot nog toe konden we goed door 1 deur, daarom was ik ook in de veronderstelling dat co-ouderschap bij ons goed kon werken.
  Licht Ontvlambaar woensdag 28 november 2012 @ 15:07:28 #106
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_119711625
Effe dicht

Zullen we het fatsoenlijk houden... Het blijft WGR natuurlijk.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_119711857
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2012 15:06 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik zou toch een advocaat zoeken. En snel een beetje.
Helaas wel, maar belachelijk dat je je als toekomstige expartner die kostwinnaar is dan zo in de kosten moet storten alleen omdat je ex een toevoeging krijgt.

Eigenlijk zou dan bij een uitspraak van de rechter ook de gemaakte kosten moeten mogen verdelen over de totale termijn van partner alimentatie. De enigste beroepsgroep die hier vrolijk van wordt zijn de jursiten die elkaar aan het werk houden en het lijkt soms of men de exen ook nog eens tegen elkaar opstookt om voor hunzelf ook maar zoveel mogelijk uren te kunnen declareren.
pi_119712019
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 13:11 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Als TS het huis zelf betaald heeft en er zelf nu uit moet is die vrouw echt wel 'm als melkkoe aan het gebruiken.
Hij zal er niet geheel uit moeten, als hij gaat is dat tijdelijk en voornamelijk om het kind een vast honk te laten houden ipv naar hot naar her te slepen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_119712172
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 15:18 schreef erodome het volgende:

[..]

Hij zal er niet geheel uit moeten, als hij gaat is dat tijdelijk en voornamelijk om het kind een vast honk te laten houden ipv naar hot naar her te slepen.
Zo ken ik mensen die in een vechtscheiding lagen en de ene week zij in het huis mocht en hij de andere week. Om het kind maar een vast honk te geven. Ware het niet dat ze wekelijks wel voor elkaar een verrassing hadden zoals meubels in de opslag gezet, of alle cilinders vervangen enz.... :')
pi_119712323
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 13:23 schreef ADVBiker het volgende:

[..]

Uiteraard zal ik het gesprek nog aangaan, maar de informatie over de voorlopige voorzieningen heb ik zijdelings onder ogen gekregen. Ik weet ook dat haar advocaat haar heeft aangeraden om mij eerst het gewijzigde ouderschapsplan te laten tekenen voordat ze me confronteerd met de voorlopige voorzieningen. Dat is uiteraard enkel en alleen om de maximale kinderalimentatie te kunnen vangen.

Ik was overigens altijd degene die aan het pushen was dat ze moest gaan werken, ik kon altijd zonder problemen thuiswerken (heb ik ook een hele tijd gedaan en ga ik straks ook weer doen). Zij wilde gewoon niet meer full-time werken.. Tja, dat zou ik ook wel willen, maar dat gaat wel pijn doen met onze levensstandaard, de kans dat zij mijn salaris ergens zou kunnen verdienen is nihil.
Hoe kom je op het idee dat het om meer kinderalimentatie gaat? En dat ze dat wil hebben om zelf meer te besteden te hebben en daarvoor jou minder tijd met je kind wil geven?
Ik vind het nogal een uitspraak zo zonder dat je in gesprek bent geweest, krijg het vermoeden dat ze niet zomaar ineens heeft besloten dat ze het zat was, maar dat er een stuk meer speelt, genoeg om nu met stevige wrevel zo in het openbaar erover te gaan praten.

Besef je 1 ding heel goed, wat voor problemen jullie 2 ook hebben, jullie hebben een dochter en zijn daardoor dus voor altijd verbonden, laat je boze bui dus achter je, slik een keertje goed en zorg dat dit netjes opgelost wordt. Ook al is ze misschien een kreng, ik weet dat niet, jullie dochter verdient het dat jullie er alles aan doen dit rustig en netjes af te sluiten.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_119712574
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 15:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zo ken ik mensen die in een vechtscheiding lagen en de ene week zij in het huis mocht en hij de andere week. Om het kind maar een vast honk te geven. Ware het niet dat ze wekelijks wel voor elkaar een verrassing hadden zoals meubels in de opslag gezet, of alle cilinders vervangen enz.... :')
In vechtscheidingen is alles kut, soms denk ik dat het dan beter is gewoon maar geen vast honk te hebben, dat is dan rustiger voor de kinderen dan tussen dat gedoe in zitten.

Maar ik hoop dat de ts in deze gaat praten met zijn aankomstige ex, waarom zij tijdelijk dat huis even wil en als dat voor het kind is(zij degene is die daar normaal voor zorgt) ook redelijk is en het belang van het kind voorop stelt.

Want nu ergens anders heen moeten verhuizen en dan weer naar een vaste verblijfplaats geeft een hoop stress bij het kind, het is al heel wat dat papa en mama niet meer van elkaar houden, hou alles wat kan zo normaal mogelijk.
  woensdag 28 november 2012 @ 16:27:02 #112
3542 Gia
User under construction
pi_119714614
Als het een co-ouderschap wordt, wat TS wil, maakt het toch niet uit of papa of mama in het huis woont. Kind is daar de ene week wel, de andere week niet.
pi_119737806
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 14:47 schreef ADVBiker het volgende:

[..]

Ik ben niet kwaad vanwege het partner-alimentatie recht, die zag ik wel al aankomen. Waar ik slecht tegen kan is dat ze achter mijn rug om tegen de afspraken in die we gemaakt hebben mij uit mijn huis probeert te krijgen en onze co-ouderschaps regeling zonder het beestje bij de naam te noemen schrapt uit het ouderschapsplan. Ondertussen maar "mooi weer" naar buiten spelen, ze heeft zelfs haar vrienden nog niks verteld over de scheiding (waar we nu toch bijna 2 maanden mee bezig zijn).
Dan snap ik niet waarom je al veel eerder een blog hebt gestart en waarom je in een ander topic over je scheiding kwam praten. Daar ging het om mogelijkheden en rechten/plichten van een huis op 1 naam of beider namen. De afspraken die veranderden kwamen pas later, tenminste, als ik de tijdlijn zo bekijk.

Ook deze post klinkt weer heel boos over haar gedrag en haar keuzes. Dat lijkt me heel normaal, je zit in een scheiding die je niet wil en je ligt nog naast haar in bed. Laat je boze bui los en bekijk het z.s.m. enkel zakelijk. Dat is het beste voor jou en jullie kind.
pi_119738680
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 08:46 schreef kahlie het volgende:

[..]

Dan snap ik niet waarom je al veel eerder een blog hebt gestart en waarom je in een ander topic over je scheiding kwam praten. Daar ging het om mogelijkheden en rechten/plichten van een huis op 1 naam of beider namen. De afspraken die veranderden kwamen pas later, tenminste, als ik de tijdlijn zo bekijk.

Ook deze post klinkt weer heel boos over haar gedrag en haar keuzes. Dat lijkt me heel normaal, je zit in een scheiding die je niet wil en je ligt nog naast haar in bed. Laat je boze bui los en bekijk het z.s.m. enkel zakelijk. Dat is het beste voor jou en jullie kind.
Ik heb het blog gestart zodat mensen die in dezelfde situatie zitten een beetje op weg geholpen worden en vooral niet te snel een handtekening zetten onder een voorstel ouderschapsplan/echtscheidingsplan. Als je via de verschillende sites alimentatie laat berekenen kom je altijd op het maximale uit en wordt nergens duidelijk gewezen op de randvoorwaarden waar de rechter naar moet kijken. De eerste dagen dat ik zelf op onderzoek uitging kwam ik alleen maar gevallen tegen waarbij de alimentatieplichtige tot op het bot uitgekleed werden, dat zijn natuurlijk ook de gevallen die zich het meeste willen laten horen. Ik hoopte met mijn blog net aan te kunnen tonen dat het ook anders kan en met de verschillende links concrete handvatten aanreikt.

Dat het als rancune overkomt door het hier op fok te posten kan ik me voorstellen, in werkelijkheid ben ik echter altijd de persoon die zaken strak en zakelijk aanpakt. De mensen om mij heen vinden het zelfs onbegrijpelijk doch lovenswaardig dat ik hier zo zakelijk mee om kan gaan. Mijn uitgangspunt is om mijn dochter niet te verliezen, mijn vrouw in redelijkheid te ondersteunen zodat ze een goede thuishaven kan bieden en zelf ook nog voldoende ruimte over te houden om leuke dingen te kunnen doen.

Ik denk ook dat dit topic kan helpen voor mensen die in hetzelfde schuitje zitten, want ik heb hier ook gezocht in mijn zoektocht naar informatie. Zoals ik in mijn blog ook al aangaf, als je zoiets koud op je dak krijgt wil je (ik tenminste) zo snel mogelijk een indruk krijgen wat er allemaal aan staat te komen.
pi_119738829
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 09:45 schreef ADVBiker het volgende:

[..]

Ik heb het blog gestart zodat mensen die in dezelfde situatie zitten een beetje op weg geholpen worden en vooral niet te snel een handtekening zetten onder een voorstel ouderschapsplan/echtscheidingsplan. Als je via de verschillende sites alimentatie laat berekenen kom je altijd op het maximale uit en wordt nergens duidelijk gewezen op de randvoorwaarden waar de rechter naar moet kijken. De eerste dagen dat ik zelf op onderzoek uitging kwam ik alleen maar gevallen tegen waarbij de alimentatieplichtige tot op het bot uitgekleed werden, dat zijn natuurlijk ook de gevallen die zich het meeste willen laten horen. Ik hoopte met mijn blog net aan te kunnen tonen dat het ook anders kan en met de verschillende links concrete handvatten aanreikt.
Tja, het ligt eraan waar je naar zoekt en naar hebt gekeken. Er wordt overal aangeraden om eerst via mediation te proberen om iets samen op te lossen. Natuurlijk laten de boze en schrijnende gevallen het meest van zich horen. Ik ken echter ook veel vrouwen die zijn uitgekleed, dus ik vond zeker de titel van dit draadje daardoor erg boos en kortzichtig overkomen.

quote:

Dat het als rancune overkomt door het hier op fok te posten kan ik me voorstellen, in werkelijkheid ben ik echter altijd de persoon die zaken strak en zakelijk aanpakt. De mensen om mij heen vinden het zelfs onbegrijpelijk doch lovenswaardig dat ik hier zo zakelijk mee om kan gaan. Mijn uitgangspunt is om mijn dochter niet te verliezen, mijn vrouw in redelijkheid te ondersteunen zodat ze een goede thuishaven kan bieden en zelf ook nog voldoende ruimte over te houden om leuke dingen te kunnen doen.
Dan lijkt het me niet handig om persoonlijke aanvallen te doen op je vrouw, persoonlijke dingen te bespreken e.d. Serieus, als het je gaat om mensen extra te informeren over de mogelijkheden en te laten zien hoe een traject gaat, dan kun je echt wel behoorlijk schrappen uit je blog en je posts hier.

Je kan wel zeggen dat je het zakelijk aanpakt, maar je toon en je gedachtes hier klinken anders. En die klank, die voelt een kind ook. Maar goed, dat is R&P en hoort hier niet.

quote:
Ik denk ook dat dit topic kan helpen voor mensen die in hetzelfde schuitje zitten, want ik heb hier ook gezocht in mijn zoektocht naar informatie. Zoals ik in mijn blog ook al aangaf, als je zoiets koud op je dak krijgt wil je (ik tenminste) zo snel mogelijk een indruk krijgen wat er allemaal aan staat te komen.
Overal vind ik best uitgebreide hulp-pagina's met informatie over mediation, over ouderschapsplannen over mogelijkheden. Daar staat allemaal geen persoonlijke informatie in, maar wel mogelijkheden e.d. Heel globaal zijn die wel opgestelt ja. Elke persoonlijke situatie is anders en wat je kan verwachten kan je advocaat (die je echt echt nodig gaat hebben) je veel beter vertellen.

Ik denk dat alle WGR-achtige dingen inmiddels besproken zijn, dus zelf verlaat ik dan dit topic. Veel succes!
  zaterdag 1 december 2012 @ 09:32:13 #116
370659 Elvenpath
Live life to its fullest
pi_119806426
even een bericht zodat ik het later nog eens goed na kan lezen ;)
  zaterdag 1 december 2012 @ 09:44:20 #117
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_119806523
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 09:32 schreef Elvenpath het volgende:
even een bericht zodat ik het later nog eens goed na kan lezen ;)
Daar is het volgknopje voor.
pi_119806865
Even voor de nuance ; het kan ook omgekeerd.

Mijn exman heeft mij aardig leeggetrokken .

Ziezo , niet alleen vrouwen zijn loeders :W
  zaterdag 1 december 2012 @ 13:12:07 #119
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_119809982
Als er kinderen in het spel zijn dan vind ik kinderalimentatie geheel terecht. Partneralimentatie eventueel ook als de kinderen nog klein zijn en full time door vader of moeder verzorgd moeten worden. Waar ik echt niet tegen kan zijn van die vrouwen die zodra ze getrouwd zijn thuis blijven in de veronderstelling dat manlief voor de rest van hun leven voor hun zal zorgen. En als ze dan gaan scheiden gaan ze lopen klagen dat ze geen inkomen hebben en geen werk kunnen krijgen en eisen ze alimentatie. Goh, je kan geen werk krijgen? Als je nou eens wat van je leven had gemaakt ipv als een dikke zeug op de bank zitten uitdijen. Maar blijkbaar is trouwen en huisvrouw zijn voor veel vrouwen nog steeds het hoogst haalbare doel in het leven. Vooral niet aspireren naar iets meer waardoor ze voor de rest van hun zielige leven van anderen afhankelijk zijn. Op zulke vrouwen kots ik :r
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  zaterdag 1 december 2012 @ 13:24:50 #120
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_119810213
Oh, flikker toch op. Die man is daar toch bij, of niet?

Nee, dat was geen vraag.
pi_119811392
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 15:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De enigste beroepsgroep die hier vrolijk van wordt zijn de jursiten die elkaar aan het werk houden en het lijkt soms of men de exen ook nog eens tegen elkaar opstookt om voor hunzelf ook maar zoveel mogelijk uren te kunnen declareren.
Don't hate the player, hate the game. :P
pi_119811408
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 15:01 schreef goberpls het volgende:
Gefeliciteerd, je vrouw is een wispelturige egoïst.
Welke niet? :')
pi_119812347
Financieel hadden we het niet nodig dat mijn vrouw ging werken, maar ik heb haar daartoe bewogen omdat ik niet wilde dat ze sociaal afgezonderd zou worden en te afhankelijk zou worden van mij. Toen onze dochter geboren was is ze minder gaan werken, maar ook daar stimuleerde ik het werken. Wel ook met weer fulltime werken in het verschiet tegen de tijd dat onze dochter naar school zou gaan.

Over carrieremogelijkheden e.d... Mijn vrouw is bovenin 20 en ik onderin 30, het is niet zo dat ze te oud is om nog iets van haar werkzame leven te kunnen maken..
pi_119812474
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2012 14:21 schreef nikk het volgende:

[..]

Welke niet? :')
Ik. Het spijt me zeer, maar ik zou zijn geld niet eens willen. :{w
Kinderalimentatie vind ik wat anders, dat is puur en alleen voor het kind en het is niet meer dan logisch dat vader daar ook een financiële rol blijft spelen (naast de normale taken, geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om ons kind weg te houden bij vader), maar voor de rest; Nope. Laat maar zitten.

Ik kan er nog inkomen als je vent vreemdgegaan is (je weet wel, boos, zuig de klootzak leeg, etc), maar in het verhaal van TS wil de vrouw er mee stoppen.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_119812482
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 10:13 schreef lavacaloca het volgende:
Even voor de nuance ; het kan ook omgekeerd.

Mijn exman heeft mij aardig leeggetrokken .

Ziezo , niet alleen vrouwen zijn loeders :W
Ik wil ook zeker niet insinueren dat dat zo is. Ik probeer alleen maar aan te geven dat het recht met dit soort zaken niet altijd even recht is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')