abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120269528
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 15:13 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ik heb medelijden.

Zo zielig. Die mannen die weglopen en de vrouwen met het kind laten zitten. Intens verdrietig. Ze zullen er hun hele leven wel last van blijven houden. Zo erg de lul... ;(
Er zijn ook vrouwen die zeggen dat ze aan de pil zijn, en dat stiekem niet zijn, en dan worden ze zwanger. Zijn die ook zielig die vrouwen? Is het daar ook de schuld van de man?
Je raekt an de dinge geweun.
  donderdag 13 december 2012 @ 15:18:15 #277
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_120269554
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 15:17 schreef Messina het volgende:

Er zijn ook vrouwen die zeggen dat ze aan de pil zijn, en dat stiekem niet zijn, en dan worden ze zwanger. Zijn die ook zielig die vrouwen? Is het daar ook de schuld van de man?
Ja :)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_120269561
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 13:25 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Met zo'n houding zou ik je inderdaad kaalplukken...
Want? Je trouwt samen, en maakt de belofte bij elkaar te blijven en voor elkaar te zorgen tot de dood. Als zij haar belofte niet nakomt, waarom ik dan wel?
pi_120269595
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 15:18 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ja :)
Ben ik het dus niet mee eens.
Sowieso zijn vrouwen vaak de drammende en willende partij, niet de man.
Ik hoor nou NOOIT een man uit mijn vriendenkring zeggen: Goh, ik wil ZO GRAAG kinderen. Echt, poe, doe er alles voor. Neen, dat zijn altijd de vrouwen. :P
Je raekt an de dinge geweun.
pi_120269601
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 13:28 schreef kahlie het volgende:

[..]

Heb je niet over na gedacht. Jij slaat mij regelmatig lens en ik wil scheiden, maar ik krijg dus niets? Nee gelukkig zijn we af van het zoeken naar wiens fout het is waarom je scheid en wordt degene die de stekker eruit trekt ook niet meer bestraft.

Zie je het voor je? Elke scheiding wordt dan een soort van touwtrekwedstrijd waarin moet worden gezegd wat het ergste is geweest en wat niet. Leuk ook voor je kinderen om later in het vonnis de afweging te moeten zien tussen 1x vreemdgaan en 3x een buitenechtelijke relatie of die ene keer dat je elkaar een duw gaf.
Vreemdgaan/mishandeling uitgesloten uiteraard :), ik bedoel niet dat het PRECIES zo moet gaan. Maar dat het wel wat eerlijker mag allemaal :)
pi_120269618
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 13:29 schreef kahlie het volgende:

[..]

Dan moet je niet trouwen. Je weet wat de wet is. Dan is haar schuld dat ze daar gebruik van wil maken? :+
Daarom ga ik ook niet trouwen :P
pi_120269632
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 15:18 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Want? Je trouwt samen, en maakt de belofte bij elkaar te blijven en voor elkaar te zorgen tot de dood. Als zij haar belofte niet nakomt, waarom ik dan wel?
Die belofte is sowieso zinloos.. Jij weet helemaal niet wat ik heb beloofd...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_120269702
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 13:38 schreef erodome het volgende:

[..]

Zij wil scheiden ja, maar waarom weet je niet, misschien heeft ze wel een verdomd goede reden.
Zij gaat volgens de ts niet akkoord met het co-ouderschap, maar weet jij waarom? Ook hier kan een goede reden voor zijn die in het belang van het kind is.
Of ze niet wil werken heb ik geen idee van, dat kan namelijk ook met een kind als het moet.

Het gaat niet om je ex iets gunnen of niet, het gaat hier om je kind wat gunnen, dit gaat over kinderalimentatie en dat heeft geen reet met je ex te maken.
I
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 13:38 schreef erodome het volgende:

[..]

Zij wil scheiden ja, maar waarom weet je niet, misschien heeft ze wel een verdomd goede reden.
Zij gaat volgens de ts niet akkoord met het co-ouderschap, maar weet jij waarom? Ook hier kan een goede reden voor zijn die in het belang van het kind is.
Of ze niet wil werken heb ik geen idee van, dat kan namelijk ook met een kind als het moet.

Het gaat niet om je ex iets gunnen of niet, het gaat hier om je kind wat gunnen, dit gaat over kinderalimentatie en dat heeft geen reet met je ex te maken.
Je beseft dat de (ex) vrouw van TS de hele tijd op zijn zak geteerd heeft, hem nu op deze manier daarvoor "bedankt" en daarnaast zijn kinderen "ontvoerd" en hem nu nog wilt kaalplukken?

Ik zou echt niet weten wat ik in zo'n situatie zou doen, maar helaas waren (bijna) al mijn exen vrouwen die hetzelfde zouden doen. Vandaar dat ik me best zorgen maak voor mijn toekomst ;) .
pi_120269773
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 13:42 schreef erodome het volgende:

[..]

Zelfs volgens de ts heeft ze wel gewerkt, dat en de zorg voor het kind en het huishouden op zich genomen, partneralimentatie heeft ze gewoon recht op en komt met een beetje pech in de problemen als ze dat niet aanneemt.

MAAR, het gaat hier niet over haar, het gaat over kinderalimentatie, misschien dat jij je kind zou laten verrekken omdat je een hekel hebt aan je ex, maar normaal is dat niet.
Ik zou zorgen dat mijn kind niks tekort komt. Maar kleding/schoolspullen kan hij ook van mij krijgen ;) . Of kunnen alleen vrouwen dat doen? :')
pi_120269841
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 14:13 schreef kahlie het volgende:

[..]

Kennelijk ken je geen carriere vrouwen met huismannen in je vriendenkring. Ook prima toch.
En ken ik geen valse golddiggers, die al nauwelijks werken in het huwelijk, bedrijven opzetten waar ze dan weer mee stoppen terwijl ze een lening hebben bij hun man enzo. Best wel prettig om die niet te kennen.
Veel maten/kennissen die zich op die manier hebben manipuleren waardoor zij werken, en ex-vrouw op de bank zit en niks uitvoerd. Want ja "Ik kan geen werk vinden" :')
pi_120270171
De afspraak bij haar 2de advocaat is achter de rug. De nadruk lag op het ouderschapsplan waar ik het op de verdeling na wel mee eens ben. Er werd geopperd dat omdat mijn vrouw momenteel toch niet meer werkt dan 1 tot 2 dagen in de week onze dochter beter bij haar kan zijn dan bij mij als ik thuiswerk. Ik probeerde aan te dragen dat ze makkelijk wat meer zou kunnen werken, maar er werd geopperd dat het moeilijk was om werk te vinden en dat ze wel aan het solliciteren was. De advocaat had nog geen alimentatieberekening gemaakt gaf ze aan. Ik heb wel mijn voorstel laten zien, maar daar kreeg ik geen positieve of negatieve reactie op, ze wilde eerst zelf de berekening maken.

Ik lees wat bedragen in dit topic, maar om even aan te geven in welke orde van grote mijn aanbod valt (ik weet niet meer of ik dat al vermeld had?). Ik ga uit van 510,- kinderalimentatie per maand en bied daar bovenop 250,- per maand partneralimentatie aan. Die 510,- dan wel verdeeld naar draagkracht en co-ouderschap. Waarvan ik ook nog aanbied om 200,- per maand van die kinderalimentatie op een spaarrekening te zetten waar we beiden toe gemachtigd zijn voor bijv. schoolgeld/studieboeken e.d..
Ik heb ook aangegeven dat ik niet zal tornen aan het bedrag aan kinderalimentatie dat bepaald gaat worden op basis van ons ouderschapsplan. Samenvattend komt dit volgens mijn berekeningen op basis van het huidige ouderschapsplan neer op net geen 600,- per maand die ik moet betalen aan kinder en partneralimentatie (daarnaast natuurlijk nog de kosten die ik rechtstreeks betaal, volgens de berekening ook nog zo'n 150,-).

De advocaat vertelde mij dat ik de berekening via een deurwaarder ga ontvangen? En dat ik niet moest schrikken van het bedrag dat ze zullen gaan eisen? Dat we het daar nog altijd over kunnen hebben? Ik vind het een vreemde gang van zaken...

Het geen carriere kunnen maken vanwege onze dochter werd ook door de advocaat geopperd als reden van onze inkomensverschillen. Ik vind dat in onze situatie onterecht, mijn vrouw is nooit een doorzetter geweest, heeft opleidingen niet afgemaakt, switchte vaak van baan en binnen haar beroepsgroep valt gewoon weinig carriere te maken. Ook ik heb de afgelopen 4 jaar geen carriere gemaakt (zit wel al nagenoeg bovenin) en heb zelfs geen salarisverhogingen gehad de afgelopen jaren. Dit afgezet tegen ons huwelijk van 4 jaar en onze dochter van net 2 vind ik aantonen dat het niet kunnen maken van een carriere niet aan de orde is. We waren het er voor de scheiding samen ook over eens dat het voor onze dochter goed zou zijn om 1 tot 2 dagen naar een KDV te gaan. Dat betekend dat mijn vrouw fulltime kan werken (met mijn 1 dag in de week thuis en 2 dagen bij schoonouders). Dat is echter niet waar ik op inzet bij mijn voorstel, met mijn voorstel moet ze met 3 werkdagen goed rond kunnen komen.

[ Bericht 1% gewijzigd door ADVBiker op 13-12-2012 15:50:00 ]
pi_120270252
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 14:30 schreef Messina het volgende:

[..]

Dat wordt vaak niet samen betaald, één ouder betaald dat. Ik ken daar nog een leuk voorbeeld van. :')

Vrouw en man gaan uit elkaar, ze hebben samen drie kinderen. Wordt een echte vechtscheiding.

Afijn, op een gegeven moment zijn de kinderen bij hem in het weekend. Hij koopt leuke Disney schoentjes voor één van de meisjes. Zodra het kind naar huis wil, met schoenen, zegt papa: Nee, nee, die schoenen heb je van MIJ gehad, die mag je alleen hier dragen.

:')
Dat zijn gewoon trieste mensen. Iedereen met een beetje respect voor zijn/haar (dus zowel man als vrouw!) probeerd de scheiding zo snel/minst gecompliceerd mogelijk op te lossen. Oplossingen voor je kinderen op de 1e plek.

Ik ga echt niet heel mijn salaris weggeven omdat zij na alles wat ik geef (en geloof me, ik heb nu dan wel wat extreme uitlatingen maar ik doe altijd 100% mijn best om mijn vriendin zo gelukkig mogelijk te maken). En als ze me dan op zo'n manier als bij TS naait/gebruikt/misbruikt of whatever. Dan zou ik haar inderdaad geen cent gunnen. Of dit terrecht is in andermans ogen is 1 ding, maar ik zorg voor mijn vrouw zolang ze mijn vrouw is. Als zij er geen zin meer in heeft later, heeft zij een probleem.

Maak ik er een einde aan (op uitzondering van vreemdgaan van haar kant/het echt expres te bond maken) dan zou ik haar gewoon tegemoet komen. Zelfs als ik niet getrouwd ben en we een flinke tijd hebben samengewoond.

Alleen als ze me lettelijk wilt "leegtrekken", tja dan help ik haar karma graag een handje, wat niet zo gek is.

Maar dit is niet OT, dus laat ik het hierbij. Ik hoop dat het wat ophelderd in elk geval.
pi_120270333
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 14:32 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Als je de standaardregeling hebt dat het kind 1x in de 14 dagen een weekendje naar papa gaat dan heb je ook wel meer kosten.. Kleding, eten, verzekeringen misschien.
De bedragen, die slaan nergens op vind ik..
Kleding en verzekering kan je delen, eten is gewoon een maaltijd toch? Of ga je me vertellen dat een vrouw + kind meet eet dan man + vrouw? De meeste voedselproporties zijn voor 2 a 3 personen. Dus eten is sowieso bullshit..
pi_120270385
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 15:01 schreef erodome het volgende:

[..]

Dan kom je weer bij hetzelfde terrecht, iemand dwingen een abortus te plegen kan niet, dat kan je gewoon niet maken, daar zitten grote gevolgen aan(zelfs vrouwen die wel een abortus willen kampen regelmatig met depressie's en andere ellende door de hormonenshock).

De man kan zichzelf beschermen, hij kan of niet neuken, of een rubber dragen tijdens dat neuken, hij kan dus voorkomen dat hij ongewild vader wordt, daarmee is hij nooit helemaal een onschuldig slachtoffer als er toch een kind komt.

Is dat ongelijk, ja, maar daar is niets aan te doen aangezien het hier om lichamelijke integriteit gaat.
Vrouw kan ook sex zonder condoom weigeren, spiraaltje laten zetten of gewoon de pil goed slikken ;).
Als je de pil goed slikt, word je niet zwanger. Alleen als je te laks ben om het niet serieus te nemen..
pi_120270404
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 15:39 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Kleding en verzekering kan je delen, eten is gewoon een maaltijd toch? Of ga je me vertellen dat een vrouw + kind meet eet dan man + vrouw? De meeste voedselproporties zijn voor 2 a 3 personen. Dus eten is sowieso bullshit..
Joh... Serieus, met een kind geef je toch meer uit in de supermarkt dan zonder kind. Doe nu niet alsof kinderen helemaal niets kosten.
Kind is 2, misschien nog in de luiers.. 10 eu per week extra aan luiers..
pi_120270408
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 15:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nee, maar wel via een loonbeslag alles boven het vrij te laten bedrag en dan heb je nog maar 90% van het bijstandsniveau dacht ik.
Dan zou ik gewoon stoppen met werken :')
pi_120270491
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 15:13 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ik heb medelijden.

Zo zielig. Die mannen die weglopen en de vrouwen met het kind laten zitten. Intens verdrietig. Ze zullen er hun hele leven wel last van blijven houden. Zo erg de lul... ;(
Of ik het hiermee eens ben weet ik niet. Ligt eraan of beide personen het kind wilde of dat de beslissing van 1 kant kwam.

Kwam het van 1 kant? Dan vind ik het terrecht dat ze zelf met de last zit.
Knijpt hij er op het laatste moment tussenuit, is het een zak en mogen ze zijn geslachtsdeel voor mijn part eraf hakken :)
pi_120270499
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 15:41 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Dan zou ik gewoon stoppen met werken :')
Daar schiet je echt wat mee op, dan heb je helemaal niets meer.
pi_120270527
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 15:20 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Die belofte is sowieso zinloos.. Jij weet helemaal niet wat ik heb beloofd...
Je maakt toch dezelfde belofte voor het altaar of niet? Nou dan, doe dan niet zo achterlijk -_-.
pi_120270542
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 15:45 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Je maakt toch dezelfde belofte voor het altaar of niet? Nou dan, doe dan niet zo achterlijk -_-.
Je mag volgens mij prima zelf kiezen waar je ja tegen zegt?

Bovendien, bij elkaar blijven voor de kinderen of omdat je het nu eenmaal beloofd hebt.. Lijkt me ook niet de bedoeling.
pi_120270681
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 15:41 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Joh... Serieus, met een kind geef je toch meer uit in de supermarkt dan zonder kind. Doe nu niet alsof kinderen helemaal niets kosten.
Kind is 2, misschien nog in de luiers.. 10 eu per week extra aan luiers..
Als je een kind neemt en binnen 5 jaar uit elkaar gaat, heb je gewoon je kind genaaid als jij het wilt stoppen. Dan zou je gewoon uberhaut geen kinderen mogen nemen ;).

Want dat had je gewoon kunnen voorzien..
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 13 december 2012 @ 15:50:17 #297
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_120270715
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 15:45 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Doe jij eens ff normaal.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_120270829
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 15:49 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Als je een kind neemt en binnen 5 jaar uit elkaar gaat, heb je gewoon je kind genaaid als jij het wilt stoppen. Dan zou je gewoon uberhaut geen kinderen mogen nemen ;).

Want dat had je gewoon kunnen voorzien..
Situaties kunnen veranderen.. Mensen kunnen veranderen. Als je alles van tevoren weet kun je met een dubbeltje de wereld rond.

Je neemt ( :') ) inderdaad kinderen samen en natuurlijk hoop je dat je ze samen opvoed en koetjes en kalfjes, rozengeur en maneschijn. Maar in werkelijkheid kan het wel eens heel anders uitpakken als dat je toen dacht.

Niemand kan 5 jaar vooruit kijken.. Jij ook niet.
pi_120271121
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 15:50 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Doe jij eens ff normaal.
Wij hebben onze discussie al gevoerd, ik blijf verder gewoon uit dit topic.

Geen zin in partijdige mods :) :W
pi_120271868
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 15:24 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Ik zou zorgen dat mijn kind niks tekort komt. Maar kleding/schoolspullen kan hij ook van mij krijgen ;) . Of kunnen alleen vrouwen dat doen? :')
serieus, mijn ex heeft nooit voor dat soort dingen gezorgd tijdens onze relatie, als hoj daarna ineens gezegd zou hebben: ik betaal geen amentatie, ik ga wel eens in de maand shoppen met ze, zou ik hem dat heel erg kwalijk hebben genomen.
Sowieso vind ik dat gezeur over kinderalimemtatie altijd gewoon triest.

Ex afgelopen weekend nog tegen de kinderen: ' waarom moest jij van mama dat shirtje zelf kopen? Ik geef toch elke maand alimentatie voor jullie, je moet maar tegen haar zeggen dat zij jouw kleren moet betalen!'

Serieus, als je er moeite mee hebt, zeg dat dan tegen mij en val mijn kinderen er niet mee lastig.

Overigens zie jij het wel heel erg zwart wit allemaal, valt me vaker op bij verbitterde, verlaten mannen...
compact en kleverig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')