En je bent emotioneel betrokken.quote:Op dinsdag 11 december 2012 00:09 schreef ADVBiker het volgende:
[..]
Dat zal helemaal aan de advocaat liggen. Ik heb vanuit mijn werk regelmatig met advocaten te maken en meestal niet in ondersteunende zin.. Het verschil is natuurlijk dat een advocaat die in mijn vakgebied probeert aan te vallen wat kennis betreft in het nadeel is, zoals ik in het nadeel ben in familierecht.
Dit klinkt als een redelijk advies.quote:Op maandag 10 december 2012 17:19 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Waarom doe je nou zo eigenwijs? Zowel zij als haar advocaat geven aan dat ze geen zin hebben in een gesprek met jou.
Je doet allemaal redelijk redelijk, maar ondertussen zit je te drammen. Het is niet jouw advocaat. Een gesprek eisen heeft dus geen zin.
Neem je eigen advocaat in de hand, die kan er zakelijk naar kijken. Je bent op dit moment NIET zakelijk.
Iets anders: ben je al begonnen met de emotionele verwerking van de scheiding? Mijn ervaring is dat je beide trajecten (de emotionele en de zakelijke) moet beginnen, om ze beide ook gescheiden te kunnen houden.
Dit lijkt me inderdaad een heel redelijk advies. Je bent er veel te emotioneel bij betrokken, je spreekt niet meer met iemand die van je houdt en waarmee je er middels een gesprek samen uit gaat komen. Je spreekt met iemand die een bepaald bedrag voor ogen heeft gekregen van haar advocaat en er blijkbaar alles aan gaat doen om dat bedrag te krijgen.quote:Op maandag 10 december 2012 17:19 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Waarom doe je nou zo eigenwijs? Zowel zij als haar advocaat geven aan dat ze geen zin hebben in een gesprek met jou.
Je doet allemaal redelijk redelijk, maar ondertussen zit je te drammen. Het is niet jouw advocaat. Een gesprek eisen heeft dus geen zin.
Neem je eigen advocaat in de hand, die kan er zakelijk naar kijken. Je bent op dit moment NIET zakelijk.
Iets anders: ben je al begonnen met de emotionele verwerking van de scheiding? Mijn ervaring is dat je beide trajecten (de emotionele en de zakelijke) moet beginnen, om ze beide ook gescheiden te kunnen houden.
Het probleem is dat jij denkt dat het in belang van je dochter is als je een redelijk maandsalaris overhoudt. Omdat je hier gelukkiger en fijner door voelt en dat dus ook op je dochter uitstraalt. Omdat jij denkt dat als je dit voor elkaar krijgt, de band tussen jou en je ex beter blijft, en dat dus op je dochter uitstraalt.quote:Op dinsdag 11 december 2012 09:51 schreef ADVBiker het volgende:
Zoals gezegd zal ik me tegen mezelf beschermen door niks te gaan tekenen. Ook al gaan ze akkoord met mijn voorstel. Noem me goedgelovig, maar ik wil er vanuit gaan dat mijn vrouw het belang van onze dochter voorop stelt. We kunnen nog redelijk door een deur, alleen wil ze niet praten over alimentatie en wat zij denk te behoeven. Ik verwacht dat ze mijn voorstel alleen deels en mondeling heeft doorgegeven aan haar advocaat.
Hiermee stop je de voortgang. Dit is niet in jou, en ook niet in haar belang. Vanuit mijn perspectief ben je de boel aan het traineren, maar dat doe je met een zogenaamd koel hoofd.quote:Op dinsdag 11 december 2012 09:51 schreef ADVBiker het volgende:
Zoals gezegd zal ik me tegen mezelf beschermen door niks te gaan tekenen.
Door te weigeren te tekenen, stel je zelf niet eens het belang van jullie dochter voorop.quote:Op dinsdag 11 december 2012 09:51 schreef ADVBiker het volgende:
Noem me goedgelovig, maar ik wil er vanuit gaan dat mijn vrouw het belang van onze dochter voorop stelt.
Die extra dag om alles te lezen zal niet zoveel uitmaken, maar kan hem wel beschermen tegen jarenlang veel teveel betalen.quote:Op donderdag 13 december 2012 01:26 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Hiermee stop je de voortgang. Dit is niet in jou, en ook niet in haar belang. Vanuit mijn perspectief ben je de boel aan het traineren, maar dat doe je met een zogenaamd koel hoofd.
Hoe zit het met de emoties? Je moet toch door een rollercoaster gaan? Het lijkt mij veel beter om dat te erkennen, en uit te spreken met familie of vrienden. Ik wil geen viva-forum hier beginnen, maar ben je uberhaupt al aan het rouwproces begonnen?
[..]
Door te weigeren te tekenen, stel je zelf niet eens het belang van jullie dochter voorop.
De scheiding moet snel en gemakkelijk erdoorheen gebracht worden. Dat kost een paar duizend piek, maar scheidingen zijn nou eenmaal duur. Waarom moet dat zo snel? Omdat dan het rouwproces sneller is beeindigd, en je kunt beginnen met gelukkig zijn. Daar profiteert je dochter het meeste van.
Ik vind de blog ook heel wonderlijk. Op basis van de ervaringen van anderen direct schande spreken van hoe het allemaal gaat in Nederland. Maar zijn eigen race is nog lang niet gelopen en daarin heeft hij nog niet eens de stap gezet om een advocaat in te schakelen voor zijn eigen belangen.quote:Op donderdag 13 december 2012 12:37 schreef erodome het volgende:
Wordt de hoofdprijs wel gevraagd, of wordt er enkel gevraagd wat haar volgens de officiele berekening toekomt aan KINDERalimentatie?
Ik heb nogsteeds niet alle vertrouwen in de ts die oh zo koeltjes en oh zo zogenaamd redelijk reageert. Ik vind die reactie manier een beetje vreemd, van goed met elkaar door een deur kunnen naar niet eens meer willen praten, er is meer mis in dit verhaal, maar wat en bij wie dat ligt is me niet duidelijk.
Welkom in de wereld van een manquote:Op woensdag 28 november 2012 12:26 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Vrouw verdient minder... Als ze wilt kan ze hem behoorlijk leegtrekken...
Mooi he? Je geeft aan te willen scheiden en vervolgens zadel je je ex partner nog even op met dikke financiele ellende...
Ja het is echt heel triest...quote:Op donderdag 13 december 2012 12:58 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Welkom in de wereld van een man
Ik vind dat diegene die wilt scheiden, de rechten ontnomen moet worden..quote:Op woensdag 28 november 2012 12:41 schreef kahlie het volgende:
[..]
Nee hoor, heb het even goed ook andersom gezien. Vrouwen zijn ook weleens hoofdkostwinner.
Daarnaast heb ik ook gezien hoe iemand na meer dan 30 jaar huwelijk aan de kant werd gezet. Aangezien hij geen inkomen had, kreeg zij niets. Schulden 50/50 verdeelt en daar zat ze dan in de bijstand. Op d'r 55ste.
Oh, en hij kluste vrolijk bij zwart en ging op vakantie.
Dit gaat toch helemaal niet om partneralimentatie, dit gaat om kinder alimentatie....quote:Op donderdag 13 december 2012 13:00 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja het is echt heel triest...
Als je als vrouw zijnde je carriere hebt opgegeven en voor de kinderen bent gaan zorgen, in overleg... Dan kan ik me voorstellen dat je tot je op je eigen benen kunt staan daar ook wel financiele bijstand van je ex voor kunt vragen.
Maar als je als vrouw gewoon een baan hebt, prima kan rondkomen (Iedereen levert in als je uit elkaar gaat) waar gaat het dan over om je ex financieel onderuit te halen?
Lekker kort door de bocht, weer.quote:Op donderdag 13 december 2012 13:17 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Ik vind dat diegene die wilt scheiden, de rechten ontnomen moet worden..
Wilt de man scheiden --> dokken
Wilt de vrouw scheiden --> krijgt ze niks.
Fair deal
Voor wie is dat een eerlijke deal, voor degene die verlaten wordt, of voor de kinderen die nooit gevraagd hebben om die ellende?quote:Op donderdag 13 december 2012 13:17 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Fair deal
ZIJ wilt toch scheiden? En ZIJ wilt toch zelf niet werken en ZIJ wilt het kind zo vaak mogelijk zodat ze niet kan werken terwijl het anders mogelijk is?quote:Op woensdag 28 november 2012 12:50 schreef erodome het volgende:
Kan je niet gewoon met haar om de tafel gaan en kijken of je dit in redelijkheid op kan lossen?
Wil ze bv het huis omdat ze nog geen vaste verblijfplaats heeft en het kind niet teveel heen en weer wil schuiven?
Waarom wil ze die verandering in het ouderschapsplan?
Het lijkt me erg handig om het hoe en wat te weten, misschien dat je er dan anders tegenaan kijkt. Al met al lijkt het me van het grootste belang dat jullie hier samen op een redelijke manier uit gaan komen, al is het alleen voor jullie kind, want die zal het slachtoffer zijn van een vechtscheiding en als je hier op het internet al zo over je vrouw praat gaat het niet de goede kant op.
Partneralimentatie moet je niet over huilen, jullie zijn samen overeen gekomen dat zij meer thuis zou zijn, dat vond je zelf ook erg handig met de kleine, want jij was het niet die thuis bleef(dan kreeg jij nu partner alimentatie namelijk). Dat hoort er gewoon bij en zij kan niet zomaar zeggen dat ze dat niet aanneemt, dat heeft vergaande gevolgen.
Sterkte voor je toekomstige echtgenote.quote:Op donderdag 13 december 2012 13:22 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
ZIJ wilt toch scheiden? En ZIJ wilt toch zelf niet werken en ZIJ wilt het kind zo vaak mogelijk zodat ze niet kan werken terwijl het anders mogelijk is?
TS ik zou je ex geen stuiver gunnen, echt ik zweer het. Als zij zou scheiden van mij, krijgt ze geen eurocent.
Wow... Ik zou dus mn ex man gewoon 816 eu per kwartaal kunnen laten dokken... Komt de kinderbijslag er ook nog bij, die zit voor 2 kinderen ook rond de 400...quote:Op donderdag 13 december 2012 13:18 schreef erodome het volgende:
[..]
Dit gaat toch helemaal niet om partneralimentatie, dit gaat om kinder alimentatie....
Voor jonger dan 6 jaar is dat minimaal 408 per kwartaal waarvan 295 aftrekbaar is. Hoe het presies zit hier weet ik natuurlijk niet aangezien in de draagkracht van de ts niet ken.
Met zo'n houding zou ik je inderdaad kaalplukken...quote:Op donderdag 13 december 2012 13:22 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
ZIJ wilt toch scheiden? En ZIJ wilt toch zelf niet werken en ZIJ wilt het kind zo vaak mogelijk zodat ze niet kan werken terwijl het anders mogelijk is?
TS ik zou je ex geen stuiver gunnen, echt ik zweer het. Als zij zou scheiden van mij, krijgt ze geen eurocent.
Heb je niet over na gedacht. Jij slaat mij regelmatig lens en ik wil scheiden, maar ik krijg dus niets? Nee gelukkig zijn we af van het zoeken naar wiens fout het is waarom je scheid en wordt degene die de stekker eruit trekt ook niet meer bestraft.quote:Op donderdag 13 december 2012 13:17 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Fair deal
Dan moet je niet trouwen. Je weet wat de wet is. Dan is haar schuld dat ze daar gebruik van wil maken?quote:Op donderdag 13 december 2012 13:22 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
En volledig terrecht in mijn ogen.quote:Op woensdag 28 november 2012 13:00 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Toch fijn dat er hier ook nog iemand de andere kant van de zaak post.
Het zal je maar gebeuren dat je op je 50e aan de kant wordt gezet terwijl meneer met zijn dikke salaris ervandoor is met de secretaresse. Geen kans meer op een baan, daar zit je dan.
En kijk, voor dat soort gevallen is de partneralimentatie-regeling dus bedoeld.
Zij wil scheiden ja, maar waarom weet je niet, misschien heeft ze wel een verdomd goede reden.quote:Op donderdag 13 december 2012 13:22 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |