abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 december 2012 @ 15:47:09 #201
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_119920309
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 15:25 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Dat is de taak van de overheid ook niet om er een shit om te geven. Als de betalende partij het niet eens is met de gang van zaken, dan kan hij / zij naar de rechter stappen.

Ik snap wat je bedoelt, maar volgens mij zijn de échte excessen toch nog wel redelijk zeldzaam. Ik ken heel veel exen die maar blijven ruzieen, maar feitelijk gaat het om heel andere dingen. Aan de oppervlakte gaat het om een tientje meer of minder, of een half uur te vroeg / laat de kinderen ophalen, maar bij de paren die ik een béétje ken, weet ik dat er heel andere dingen achter zitten. Die willen het gewoon niet meer eens worden en grijpen elke gelegenheid aan om elkaar het leven zuur te maken.
Je omschrijft precies waarom de wetgever het beginsel van "wie heeft de schuld" al decennia geleden uit het wetboek heeft geschrapt. Daar kun je als buitenstaander namelijk helemaal niet over oordelen. Eenvoudig zeggen "zij wil scheiden dus draait ze zelf maar op voor de gevolgen (of 'hij' uiteraard)" is een veel te simpele voorstelling van zaken. Het is namelijk ook heel best mogelijk dat zij die beslissing heeft genomen na jarenlang onbegrip, of zelfs pesten, door haar man. Sterker nog: de meeste mensen beginnen niet aan een (serieuze) buitenechtelijke relatie als hun eigen huwelijk nog in orde is. Doorgaans was het al geen feest meer.

quote:
Exen die hun partner écht uitzuigen (of exen die echt uitgezogen worden), dan wel de boel belazeren, ken ik niet. Ik ken alleen twee mannen waarvan ik (persoonlijk, op basis van wat ik weet) vind dat ze best eens wat toeschietelijker mogen zijn (als in, bijvoorbeeld: als je dochter een paar dagen bij je is en een ongelukje krijgt, dan is het vrij onnodig om het bonnetje van 2 euro van Hans Anders voor twee nieuwe onderbroekjes bij je ex te willen declareren als je je dochter terugbrengt). Maar ook daar steekt waarschijnlijk weer een heel verhaal achter.

Dus kortom: ik kan er eigenlijk weinig over zeggen. En dat kan bijna niemand volgens mij.
Precies.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  dinsdag 4 december 2012 @ 17:21:35 #202
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_119924241
Het opgefokte-kenaus-gehalte is weer erg hoog in dit topic. De vrouwen moeten maar alles kunnen doen en laten en de man is altijd de schuldige en moet er maar voor opdraaien. Typisch weer :')
Ook geen sig dus
pi_119924517
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 17:21 schreef Dennis_enzo het volgende:
Het opgefokte-kenaus-gehalte is weer erg hoog in dit topic. De vrouwen moeten maar alles kunnen doen en laten en de man is altijd de schuldige en moet er maar voor opdraaien. Typisch weer :')
volgens mij lees jij een heel ander topic dan ik :{
compact en kleverig.
  dinsdag 4 december 2012 @ 17:31:08 #204
294141 tarantism
hups in die kont
pi_119924587
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 15:47 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Exen die hun partner écht uitzuigen
haha uitzuigen
  dinsdag 4 december 2012 @ 19:04:56 #205
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_119927532
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 17:21 schreef Dennis_enzo het volgende:
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2012 17:29 schreef JaniesBrownie het volgende:
volgens mij lees jij een heel ander topic dan ik niet:{
Fixed ^O^
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  dinsdag 4 december 2012 @ 19:05:48 #206
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_119927574
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 19:04 schreef ElisaB het volgende:

[..]

[..]

Fixed ^O^
Case in point.
Ook geen sig dus
pi_119927753
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 15:30 schreef ElisaB het volgende:
Ow, en btw; mannen gaan vaker vreemd dan vrouwen :*
Kuchbullshit kuchbullshit
  dinsdag 4 december 2012 @ 19:19:04 #208
33954 ElisaB
pi_119928147
quote:
Kuch echt geen bullshit kuch ;(
Ik wil best vreemd met jou trouwens. Of telt het niet als je het hardop zegt?
pi_119928931
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 15:25 schreef ElisaB het volgende:

..als je dochter een paar dagen bij je is en een ongelukje krijgt, dan is het vrij onnodig om het bonnetje van 2 euro van Hans Anders voor twee nieuwe onderbroekjes bij je ex te willen declareren als je je dochter terugbrengt).
Onderbroekjes bij de hans anders? Met welke sterkte? :D
Disclaimer: Reacties die door deze user gemaakt worden zijn niet noodzakelijk mijn echte mening.
  dinsdag 4 december 2012 @ 20:41:43 #210
33954 ElisaB
pi_119932045
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 19:35 schreef Maax het volgende:
Onderbroekjes bij de hans anders? Met welke sterkte? :D
Ow poep _O-
pi_119992976
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 13:08 schreef ADVBiker het volgende:

[..]
...

Ik wil voorstellen om samen met haar naar haar advocaat te gaan om e.e.a. door te spreken, als dan blijkt dat we niet tot overeenstemming kunnen komen zal ik toch echt een eigen advocaat in gaan schakelen, maar dan trek ik mijn aanbod in en dat is in mijn ogen een gemiste kans voor haar.
Ik had afgelopen weekend mijn vrouw verzocht een afspraak voor ons te maken bij haar advocaat, zodat ik mijn aanbod rechtstreeks met de advocaat kan doornemen en de advocaat de kans heeft mij te overtuigen dat mijn aanbod te laag zou zijn. Maar zowel mijn vrouw als haar advocaat geven aan daar geen meerwaarde in te zien? Ik heb mijn vrouw verzocht alsnog een afspraak te maken, in mijn optiek kan zij er toch alleen maar beter uit komen? Het kost haar nu niet meer dan wat tijd. Als we tot overeenstemming kunnen komen dan is de scheiding eerder afgehandeld en bespaard mij dat een berg advocaatkosten..
pi_120067524
Een klein huurhuis zoeken en part-time gaan werken. Het maakt nu toch niet meer uit, geld overhouden zul je nooit meer doen, ze wil je toch maximaal leegtrekken. Dan kun je beter minder hebben en meer van je vrije tijd genieten, veel werken levert met alimentatie en belasting netto weinig meer op dan bijstand vrees ik.

Ik zou nog liever persoonlijk failliet gaan dan keihard werken waarna alles naar een nare ex gaat.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  zaterdag 8 december 2012 @ 13:41:56 #213
78918 SeLang
Black swans matter
pi_120072623
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 13:14 schreef ADVBiker het volgende:

[..]

Ik had afgelopen weekend mijn vrouw verzocht een afspraak voor ons te maken bij haar advocaat, zodat ik mijn aanbod rechtstreeks met de advocaat kan doornemen en de advocaat de kans heeft mij te overtuigen dat mijn aanbod te laag zou zijn. Maar zowel mijn vrouw als haar advocaat geven aan daar geen meerwaarde in te zien? Ik heb mijn vrouw verzocht alsnog een afspraak te maken, in mijn optiek kan zij er toch alleen maar beter uit komen? Het kost haar nu niet meer dan wat tijd. Als we tot overeenstemming kunnen komen dan is de scheiding eerder afgehandeld en bespaard mij dat een berg advocaatkosten..
Ik begrijp wel waarom ze de meerwaarde niet zien. Ze hebben natuurlijk al bepaald wat hun inzet is en hebben kennelijk de overtuiging dat ze dat kunnen binnenhalen. Weinig nut dus voor hun om naar jouw (lagere) bod te luisteren.

Veel succes gewenst met deze kutsituatie. Het lijkt me hoog tijd dat jij ook een advocaat inschakelt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_120078982
quote:

[..]

Ben het met Selang eens. Ze ziet er geen meerwaarde in, want ze wil meer hebben en ze denken dat te krijgen. Als ze nu in overleg met jou gaat scheelt het jou veel kosten, haar niet. Sorry maar helaas, dit wordt een vechtscheiding, tenzij je akkoord gaat met haar aanbod.
pi_120083146
Een paar bulgaren inhuren kost je 5000, dat heb je snel terugverdiend........
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_120085012
Blijf vooral niet te lang hangen in de naieve gedachte van "we komen er wel uit", lawyer up! zoals de Amerikanen zeggen. Zij heeft dat immers gedaan en dat zet jou imho automatisch op een achterstand op dat gebied.
pi_120088665
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 17:33 schreef kahlie het volgende:

[..]

Ben het met Selang eens. Ze ziet er geen meerwaarde in, want ze wil meer hebben en ze denken dat te krijgen. Als ze nu in overleg met jou gaat scheelt het jou veel kosten, haar niet. Sorry maar helaas, dit wordt een vechtscheiding, tenzij je akkoord gaat met haar aanbod.
Dat dus.

De alimentatiewetgeving is totaal losgeslagen van elke vorm van redelijkheid en billijkheid in NL. Je moet niet gek opkijken als jij 2400 netto verdient, en 1300,- aan lasten hebt, je dus volgens de rechtbank 1100,- kunt missen.

Waardoor je ex bv op 1200 (haar salaris) + 1100,- komt (dus 2300,-) en jij je met 1300,- moet zien te redden.

Komt ook nog eens bij dat zij voor 90,- aan eigen bijdrage de rechtszaak start, het jou 5000,- aan advocaatkosten kost, en ze daarna vrolijk (als het resultaat haar niet bevalt) hoger beroep instelt, voor weer 90,- en jou dat weer 5000,- kost.

Minder gaan werken is geen optie, want dat neemt de rechtbank je 'kwalijk' en dan rekenen ze vrolijk door met je oude inkomen.

Het enige wat je zou kunnen doen is nu naar je huisarts gaan, hang een dramatisch verhaal op dat je het niet meer ziet zitten, en zorg dat je uiteindelijk een medisch advies krijgt om het rustiger aan te doen, en ga dan pas minder werken.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  maandag 10 december 2012 @ 17:19:03 #218
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_120155513
quote:
Ik heb mijn vrouw verzocht alsnog een afspraak te maken, in mijn optiek kan zij er toch alleen maar beter uit komen?
Waarom doe je nou zo eigenwijs? Zowel zij als haar advocaat geven aan dat ze geen zin hebben in een gesprek met jou.

Je doet allemaal redelijk redelijk, maar ondertussen zit je te drammen. Het is niet jouw advocaat. Een gesprek eisen heeft dus geen zin.

Neem je eigen advocaat in de hand, die kan er zakelijk naar kijken. Je bent op dit moment NIET zakelijk.

Iets anders: ben je al begonnen met de emotionele verwerking van de scheiding? Mijn ervaring is dat je beide trajecten (de emotionele en de zakelijke) moet beginnen, om ze beide ook gescheiden te kunnen houden.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_120161746
Al een update? Interessant om te volgen.
pi_120174308
Woensdag zit ik om de tafel met mijn vrouw en haar advocaat. Ik heb mijn voorstel uitgewerkt en ook toegepast op het gewijzigde ouderschapsplan. Al wil ik toch in goed overleg proberen mijn dochter wat vaker te kunnen zien dan volgens het laatste voorstel. Ik heb ook het gematigde defensief voor mijn advocaat opgesteld welke ik enkel uit de doeken zal doen als de situatie er om vraagt. Ik twijfel nog of ik relevante jurisprudentie straks al op tafel moet gooien. Ik denk dat ik die voor de zekerheid meeneem en ook enkel toon als de situatie er om vraagt.
pi_120175102
Ik neem aan dat jij je advocaat ook meeneemt?
pi_120175139
Ijn elk geval niets ondertekenen, maar dat lijkt me vanzelfsprekend. En laat niet over je heen lopen!

Succes/sterkte.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_120175541
Ik heb nog geen advocaat en zal ook zeker niets tekenen voordat een advocaat die mijn dochters en mijn belangen behartigd ernaar gekeken heeft. Bedankt voor de adviezen i.i.g.!
pi_120175583
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 23:59 schreef ADVBiker het volgende:
Ik heb nog geen advocaat en zal ook zeker niets tekenen voordat een advocaat die mijn dochters en mijn belangen behartigd ernaar gekeken heeft. Bedankt voor de adviezen i.i.g.!
:') sukkel, je zal compleet overlopen worden

en succes met het beginnen over jurisprudentie ^O^
pi_120176034
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 00:00 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

:') sukkel, je zal compleet overlopen worden

en succes met het beginnen over jurisprudentie ^O^
Dat zal helemaal aan de advocaat liggen. Ik heb vanuit mijn werk regelmatig met advocaten te maken en meestal niet in ondersteunende zin.. Het verschil is natuurlijk dat een advocaat die in mijn vakgebied probeert aan te vallen wat kennis betreft in het nadeel is, zoals ik in het nadeel ben in familierecht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')