Je omschrijft precies waarom de wetgever het beginsel van "wie heeft de schuld" al decennia geleden uit het wetboek heeft geschrapt. Daar kun je als buitenstaander namelijk helemaal niet over oordelen. Eenvoudig zeggen "zij wil scheiden dus draait ze zelf maar op voor de gevolgen (of 'hij' uiteraard)" is een veel te simpele voorstelling van zaken. Het is namelijk ook heel best mogelijk dat zij die beslissing heeft genomen na jarenlang onbegrip, of zelfs pesten, door haar man. Sterker nog: de meeste mensen beginnen niet aan een (serieuze) buitenechtelijke relatie als hun eigen huwelijk nog in orde is. Doorgaans was het al geen feest meer.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:25 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Dat is de taak van de overheid ook niet om er een shit om te geven. Als de betalende partij het niet eens is met de gang van zaken, dan kan hij / zij naar de rechter stappen.
Ik snap wat je bedoelt, maar volgens mij zijn de échte excessen toch nog wel redelijk zeldzaam. Ik ken heel veel exen die maar blijven ruzieen, maar feitelijk gaat het om heel andere dingen. Aan de oppervlakte gaat het om een tientje meer of minder, of een half uur te vroeg / laat de kinderen ophalen, maar bij de paren die ik een béétje ken, weet ik dat er heel andere dingen achter zitten. Die willen het gewoon niet meer eens worden en grijpen elke gelegenheid aan om elkaar het leven zuur te maken.
Precies.quote:Exen die hun partner écht uitzuigen (of exen die echt uitgezogen worden), dan wel de boel belazeren, ken ik niet. Ik ken alleen twee mannen waarvan ik (persoonlijk, op basis van wat ik weet) vind dat ze best eens wat toeschietelijker mogen zijn (als in, bijvoorbeeld: als je dochter een paar dagen bij je is en een ongelukje krijgt, dan is het vrij onnodig om het bonnetje van 2 euro van Hans Anders voor twee nieuwe onderbroekjes bij je ex te willen declareren als je je dochter terugbrengt). Maar ook daar steekt waarschijnlijk weer een heel verhaal achter.
Dus kortom: ik kan er eigenlijk weinig over zeggen. En dat kan bijna niemand volgens mij.
volgens mij lees jij een heel ander topic dan ikquote:Op dinsdag 4 december 2012 17:21 schreef Dennis_enzo het volgende:
Het opgefokte-kenaus-gehalte is weer erg hoog in dit topic. De vrouwen moeten maar alles kunnen doen en laten en de man is altijd de schuldige en moet er maar voor opdraaien. Typisch weer
haha uitzuigenquote:Op dinsdag 4 december 2012 15:47 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Exen die hun partner écht uitzuigen
quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:21 schreef Dennis_enzo het volgende:
Het opgefokte-kenaus-gehalte is weer erg hoog in dit topic. De vrouwen moeten maar alles kunnen doen en laten en de man is altijd de schuldige en moet er maar voor opdraaien. Typisch weer
Fixedquote:Op dinsdag 4 december 2012 17:29 schreef JaniesBrownie het volgende:
volgens mij lees jij een heel ander topic dan ik niet:{
Kuchbullshit kuchbullshitquote:Op dinsdag 4 december 2012 15:30 schreef ElisaB het volgende:
Ow, en btw; mannen gaan vaker vreemd dan vrouwen
Kuch echt geen bullshit kuchquote:
Onderbroekjes bij de hans anders? Met welke sterkte?quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:25 schreef ElisaB het volgende:
..als je dochter een paar dagen bij je is en een ongelukje krijgt, dan is het vrij onnodig om het bonnetje van 2 euro van Hans Anders voor twee nieuwe onderbroekjes bij je ex te willen declareren als je je dochter terugbrengt).
Ow poepquote:Op dinsdag 4 december 2012 19:35 schreef Maax het volgende:
Onderbroekjes bij de hans anders? Met welke sterkte?
Ik had afgelopen weekend mijn vrouw verzocht een afspraak voor ons te maken bij haar advocaat, zodat ik mijn aanbod rechtstreeks met de advocaat kan doornemen en de advocaat de kans heeft mij te overtuigen dat mijn aanbod te laag zou zijn. Maar zowel mijn vrouw als haar advocaat geven aan daar geen meerwaarde in te zien? Ik heb mijn vrouw verzocht alsnog een afspraak te maken, in mijn optiek kan zij er toch alleen maar beter uit komen? Het kost haar nu niet meer dan wat tijd. Als we tot overeenstemming kunnen komen dan is de scheiding eerder afgehandeld en bespaard mij dat een berg advocaatkosten..quote:Op maandag 3 december 2012 13:08 schreef ADVBiker het volgende:
[..]
...
Ik wil voorstellen om samen met haar naar haar advocaat te gaan om e.e.a. door te spreken, als dan blijkt dat we niet tot overeenstemming kunnen komen zal ik toch echt een eigen advocaat in gaan schakelen, maar dan trek ik mijn aanbod in en dat is in mijn ogen een gemiste kans voor haar.
Ik begrijp wel waarom ze de meerwaarde niet zien. Ze hebben natuurlijk al bepaald wat hun inzet is en hebben kennelijk de overtuiging dat ze dat kunnen binnenhalen. Weinig nut dus voor hun om naar jouw (lagere) bod te luisteren.quote:Op donderdag 6 december 2012 13:14 schreef ADVBiker het volgende:
[..]
Ik had afgelopen weekend mijn vrouw verzocht een afspraak voor ons te maken bij haar advocaat, zodat ik mijn aanbod rechtstreeks met de advocaat kan doornemen en de advocaat de kans heeft mij te overtuigen dat mijn aanbod te laag zou zijn. Maar zowel mijn vrouw als haar advocaat geven aan daar geen meerwaarde in te zien? Ik heb mijn vrouw verzocht alsnog een afspraak te maken, in mijn optiek kan zij er toch alleen maar beter uit komen? Het kost haar nu niet meer dan wat tijd. Als we tot overeenstemming kunnen komen dan is de scheiding eerder afgehandeld en bespaard mij dat een berg advocaatkosten..
Ben het met Selang eens. Ze ziet er geen meerwaarde in, want ze wil meer hebben en ze denken dat te krijgen. Als ze nu in overleg met jou gaat scheelt het jou veel kosten, haar niet. Sorry maar helaas, dit wordt een vechtscheiding, tenzij je akkoord gaat met haar aanbod.quote:Op donderdag 6 december 2012 13:14 schreef ADVBiker het volgende:
[..]
Ik had afgelopen weekend mijn vrouw verzocht een afspraak voor ons te maken bij haar advocaat, zodat ik mijn aanbod rechtstreeks met de advocaat kan doornemen en de advocaat de kans heeft mij te overtuigen dat mijn aanbod te laag zou zijn. Maar zowel mijn vrouw als haar advocaat geven aan daar geen meerwaarde in te zien? Ik heb mijn vrouw verzocht alsnog een afspraak te maken, in mijn optiek kan zij er toch alleen maar beter uit komen? Het kost haar nu niet meer dan wat tijd. Als we tot overeenstemming kunnen komen dan is de scheiding eerder afgehandeld en bespaard mij dat een berg advocaatkosten..
Dat dus.quote:Op zaterdag 8 december 2012 17:33 schreef kahlie het volgende:
[..]
Ben het met Selang eens. Ze ziet er geen meerwaarde in, want ze wil meer hebben en ze denken dat te krijgen. Als ze nu in overleg met jou gaat scheelt het jou veel kosten, haar niet. Sorry maar helaas, dit wordt een vechtscheiding, tenzij je akkoord gaat met haar aanbod.
Waarom doe je nou zo eigenwijs? Zowel zij als haar advocaat geven aan dat ze geen zin hebben in een gesprek met jou.quote:Op donderdag 6 december 2012 13:14 schreef ADVBiker het volgende:
Ik heb mijn vrouw verzocht alsnog een afspraak te maken, in mijn optiek kan zij er toch alleen maar beter uit komen?
quote:Op maandag 10 december 2012 23:59 schreef ADVBiker het volgende:
Ik heb nog geen advocaat en zal ook zeker niets tekenen voordat een advocaat die mijn dochters en mijn belangen behartigd ernaar gekeken heeft. Bedankt voor de adviezen i.i.g.!
Dat zal helemaal aan de advocaat liggen. Ik heb vanuit mijn werk regelmatig met advocaten te maken en meestal niet in ondersteunende zin.. Het verschil is natuurlijk dat een advocaat die in mijn vakgebied probeert aan te vallen wat kennis betreft in het nadeel is, zoals ik in het nadeel ben in familierecht.quote:Op dinsdag 11 december 2012 00:00 schreef tjoptjop het volgende:
[..]sukkel, je zal compleet overlopen worden
en succes met het beginnen over jurisprudentie![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |